eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 متن وهابی👇👇👇 ✍🏻 شیخ ابن عثیمین رحمه الله در شرح "الـواسطية" در این مــورد چند نڪته مهم بیان میڪند ڪه با قرار دادن آن امید است جاهݪان مجازۍ متوجه شوند : 1⃣ اطاعت از حاڪم ظاݪم واجب است تا زمانۍ که از دایره اسلام خارج نشده باشــد 2⃣ اطاعت از حڪام ظالم به معنۍ تأیید ظلم و گناهان او نیست‌، زیرا انڪار و منڪر دانستن آن عمݪ، واجب است 3⃣ اطاعت از حاڪم ظاݪم از باب مصلحت است، زیرا خروج بر او سبب فتنه هاۍ عظیم ( قتݪ مسلمین و تجاوز و .. ) میشــود 📚 شرح عقیدة الواسطيه ٣٣٧/٢ 📌 باید بدانید ڪه این عمݪڪرد ڪاملاً عقݪی و مطابق شریعت و بلڪه نظر امامان شیعه هم همین است که در ادامه خواهید دید ! ← ادامــــــہ دارد ...
دانشگاه امامت
❁﷽❁ ✍️واکاوی کج فهمی وهابی از عبارت های علمای خود در موضوع حدود اطاعت از حکام جور و ظالم 1️⃣ درباره عبارت ابن عثیمین؛ باز نادانی خود را نشان دادید. اعتراف کردید که از دیدگاه وهابیت و اهل سنت اطاعت از حاکم ظالم تا جایی واجب است که از دایره اسلام خارج نشود! 2️⃣ خروج از دایره اسلام در صورتی است که حاکم اسلامی صریحا کلمات شرک آمیز بگوید یا اینکه نبوت را منکر شود. این بدان معنی است که حاکم اسلامی از دیدگاه اهل سنت اگر کلمه شهادتین را فقط بگوید ولی هر جنایتی اعم لواط، زنا، کشتار، قتل، غارت، نزدیکی با خواهر و دختر و مادر ( همانند یزید) و هزاران و جرم و جنایت دیگر، انجام دهد حق اعتراض و خروج ندارید. 🔶 این دقیقا دیدگاه بنی امیه و برخی صحابه مثل عبدالله بن عمر است. او هر نوع خروج علیه شخص پلیدی مثل یزید را جایز نمی دانست و به همین علت با قیام صدها صحابه و تابعی اهل مدینه ضد یزید میمون باز همراهی نکرد و صدای اعتراض او به طرفداری از یزید بلند شد! ✅ انتخاب با شما. راه امام حسین علیه السلام یا راه عبدالله بن عمر و یزید.
🛑متن کج فهمی وهابی👇👇 ✍🏻 در کتاب ڪافی روایتۍ طولانۍ آمده است ڪه پیامبر اڪرم در آن حضرت علۍ را به امورۍ توصیه میڪند : اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْحَارِثِ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ يَقْطِينٍ عَنْ عِيسَى بْنِ اَلْمُسْتَفَادِ أَبِي مُوسَى اَلضَّرِيرِ قَالَ حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ أَ لَيْسَ كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَاتِبَ اَلْوَصِيَّةِ وَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَلْمُمْلِي عَلَيْهِ وَ جَبْرَئِيلُ وَ اَلْمَلاَئِكَةُ اَلْمُقَرَّبُونَ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ شُهُودٌ .... ✍🏻 الآن ببینیـد چۍ هســت !؟ وَ كَانَ فِيمَا اِشْتَرَطَ عَلَيْهِ اَلنَّبِيُّ بِأَمْرِ جَبْرَئِيلَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِيمَا أَمَرَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ قَالَ لَهُ يَا عَلِيُّ تَفِي بِمَا فِيهَا مِنْ مُوَالاَةِ مَنْ وَالَى اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ اَلْبَرَاءَةِ وَ اَلْعَدَاوَةِ لِمَنْ عَادَى اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ عَلَى اَلصَّبْرِ مِنْكَ وَ عَلَى كَظْمِ اَلْغَيْظِ وَ عَلَى ذَهَابِ حَقِّي وَ غَصْبِ خُمُسِكَ وَ اِنْتِهَاكِ حُرْمَتِكَ فَقَالَ نَعَمْ يَا رَسُولَ اَللَّه ....... 👈🏻قُلْتُ نَعَمْ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ وَ إِنِ اِنْتَهَكَتِ اَلْحُرْمَةُ وَ عُطِّلَتِ اَلسُّنَنُ وَ مُزِّقَ اَلْكِتَابُ وَ هُدِّمَتِ اَلْكَعْبَةُ وَ خُضِبَتْ لِحْيَتِي مِنْ رَأْسِي بِدَمٍ عَبِيطٍ صَابِراً مُحْتَسِباً أَبَداً . 📚الكافي- ط الاسلامية ج ۱ ص ۱۸۳ ✅الحديث الرابع : ضعيف على المشهور ، لكنه معتبر أخذه من كتاب الوصية لعيسى بن المستفاد وهو من الأصول المعتبرة ... ولعل الإطراق لإفادة أن ما يذكر في الجواب صعب مستصعب لا يذعن به إلا الخواص من الشيعة فيجب صونه عن غيرهم ما أمكن. [ مجلسی میگوید روایت معتبر است و کلام جبرئیل( وصیت به علی در مورد سکوت در مقابل ظلم ) جز برای خواص شیعه سخت و غير قابل فهم است و در حد امڪان باید از غير آنها پوشانده شود]‼️ 📚مرآة العقول ۱۹۳/۳ ✍🏻 همانطــور ڪه میبینید، حضرت عݪی میگوید : حتۍ اگر به حرمت ها تجاوز شود و سنت ها معطّݪ گردد قرآن هم پاره پاره ڪنند و ڪعبه را منهــدم ڪنند و من را بڪشند ؛ ← هیچ ڪارۍ جز صبر و سڪوت نخواهم ڪرد !! ⁉️ ســــــؤاݪ : صبر و سڪوت در مقابݪ حاڪم زنا ڪار و شراب خوار شنیع تر است‌، یا اینڪه در مقابݪ حاڪمی ڪه ڪعبه را منهدم ، و قرآن را پاره پاره ڪند و به حرمت ها تجاوز ڪنند !؟ ← ادامــــــہ دارد ...
دانشگاه امامت
🛑متن کج فهمی وهابی👇👇 ✍🏻 در کتاب ڪافی روایتۍ طولانۍ آمده است ڪه پیامبر اڪرم در آن حضرت علۍ را به امو
❁﷽❁ ✍کج فهمی وهابی نسبت به حدیث قدسی وصیت پیامبر اکرم به حضرت علی و دستور صبر به ایشان 🔸پیامبران الهی در تمام حالات و امورات موظف به اطاعت از دستورات الهی هستند و هر آنچه فرشته وحی بر ایشان نازل میکند باید همان را کامل به مردم ابلاغ کنند از آنجا که ما معتقدیم پیامبر سخنی لغو و بیهوده نمیگوید و تمام سخنانش الهی میباشد پس وصیت ایشان هم طبق این حدیث قدسی از جانب فرشته وحی بوده و این اهمیت مسئله را میرساند وحی که نازل می‌شود، با تمام اهمیتی که دارد جبرئیل امین آن را نازل می‌کند. اما وصایت که می‌خواهد نازل بشود، شاهدان متعددی او را همراهی می‌کنند تا این حقیقت محقق بشود. معلوم می‌شود این امر خیلی عظیم است. که دیگر ملائک مقرب همراه جبرئیل بعنوان شاهد هستند. ◀️ پیامبر اکرم طبق این حدیث قدسی از جانب جبرئیل امین ، مامور میشود وقایع پس از خود را به حضرت علی بگوید و با گواهی ملائک مقرب از ایشان شرط بگیرد که «يَا عَلِيُّ تَفِي بِمَا فِيهَا مِنْ مُوَالاَةِ مَنْ وَالَى اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ اَلْبَرَاءَةِ وَ اَلْعَدَاوَةِ لِمَنْ عَادَى اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ عَلَى اَلصَّبْرِ مِنْكَ وَ عَلَى كَظْمِ اَلْغَيْظِ وَ عَلَى ذَهَابِ حَقِّي وَ غَصْبِ خُمُسِكَ وَ اِنْتِهَاكِ حُرْمَتِكَ فَقَالَ نَعَمْ يَا رَسُولَ اَللَّه .......» اى على بايد وفا كنى بدانچه در اين وصيتنامه است هركس خدا و رسولش را دوست دارد آن را دوست بدارى و بيزارى و دشمنى جويى بر هركس كه خدا و رسولش را دشمن بدارد و در صورت از بين رفتن حقت و غصب شدن آن و از بين رفتن حرمتت بايد،شكيبا و بردبار باشى.گفت : به چشم يا رسول اللّه. ◀️ پیامبر به حضرت علی میفرماید این صبر با برائت باید با هم جمع بشود. باید صبر و کظم غیظ داشته باشی چون حقت از بین می‌رود و حرمت تو به عنوان وصی رسول خدا شکسته خواهد شد. که امام با آن استقامتی که دارد، وقتی می‌شنود حرمت خدا و قرآن و رسول خدا زیر پا گذاشته می‌شود، با رو به زمین می‌خورد و از هوش می‌رود. اما وقتی امر الهی است صبر می‌کند. ◀️ پیامبر (ص) به امام علی میفرماید اگر یارانی پیدا نکردی دست نگه دار و صبر کن. 🔸فقال: إن‏ وجدت‏ أعوانا فبادر إليهم و جاهدهم، و إن لم تجد أعوانا فكف يدک. در واقع امام اگر اعوان و انصار داشت برای گرفتن حقش طبق دستور پیامبر با خلفای غاصب مبارزه میکرد و میجنگید اما چون امام، یار و انصاری نداشت صبر پیشه کرد و خودش را به کشتن نداد 📚هلالى، سليم بن قيس‏ (متوفای 76 ه) كتاب سليم بن قيس الهلالي‏ ج 2 ص 664. محقق: انصارى زنجانى خوئينى، محمد. ناشر: الهادى‏، قم‏ 📚طبرسى، احمد بن على‏ (متوفای 588 ق). الإحتجاج على أهل اللجاج ج 1 ص 190. محقق: خرسان، محمد باقر. ناشر: نشر مرتضى‏. مشهد ✅ وهابی با کج فهمی و جهالت نسبت به روایات شیعه ، خواسته از دستور الهی در مقابل حکام ظالم و فاسق و شراب خوار سوءاستفاده کند و به غاصبیت خلفایش مشروعیت بخشد
🛑 متن کج فهمی وهابی👇👇 ⁉️ ســــــؤاݪ : آیا ائمـــہ معصومین گفته اند از دستورات حاڪمان سرپیچۍ ڪنید !؟ ✍🏻 خیــر ؛ بݪڪه جدا از اینڪه دستور به اطاعت از آن حڪام داده اند، توصیه میڪنند که براۍ آن حاکم دعا ڪنند !! 📌 آقاۍ مجݪسۍ میگوید : روي بسند معتبر عن موسى بن جعفر علیه السلام أنّه قال لشيعته : يَا مَعْشَرَ اَلشِّيعَةِ 👈🏻لاَ تُذِلُّوا رِقَابَكُمْ بِتَرْكِ طَاعَةِ سُلْطَانِكُمْ فَإِنْ كَانَ عَادِلاً فَاسْأَلُوا اَللَّهَ إِبْقَاءَهُ👈🏻 وَ إِنْ كَانَ جَائِراً فَاسْأَلُوا اَللَّهَ إِصْلاَحَهُ فَإِنَّ صَلاَحَكُمْ فِي صَلاَحِ سُلْطَانِكُمْ وَ إِنَّ اَلسُّلْطَانَ اَلْعَادِلَ بِمَنْزِلَةِ اَلْوَالِدِ اَلرَّحِيمِ فَأَحِبُّوا لَهُ مَا تُحِبُّونَ لِأَنْفُسِكُمْ وَ اِكْرَهُوا لَهُ مَا تَكْرَهُونَ لِأَنْفُسِكُمْ. 📚 عين الحياة / محمد باقر مجلسي / ج ۱ ص ۲۷۲ √ هیچ گاه از حاڪم خود سرپیچی نڪنید ! √ اگر حاڪم شما فرد خوبۍ بود، پس برای ابقای او دعا ڪنید ! √ و اگر ظالم بود ؛ پس از خدا بخواهید که خداوند او را اصلاح ڪند ! √ زیرا صلاح شما به صلاح حاڪم شما بستگی دارد ! √ پس هر چیزۍ که براۍ خود میپسندید ؛ برای حاڪم خود بپسندید و هر آنچیز که برای خود ناخوشایند می‌پندارید پس برای آنان هم بد بپندارید ! ⁉️ آیا امام معصــوم در اینجا دستور داده ڪه بر حاڪم ظالم خروج ڪرد !؟ خـیر ؛ بلڪه کاملاً موافق علماۍ اهل سنت سخن گفته است ! ← ادامــــــہ دارد ...
دانشگاه امامت
🛑 متن کج فهمی وهابی👇👇 ⁉️ ســــــؤاݪ : آیا ائمـــہ معصومین گفته اند از دستورات حاڪمان #ظاݪم سرپیچۍ ڪ
❁﷽❁ ✍جهالت و نادانی وهابی نسبت به روایات شیعه 🛑مسلمان واقعی ظلم را یکی از بزرگ‌ترین مصادیق منکر شناخته و بنابر وظیفه‌ی دینی خود در برابر آن بی تفاوت نخواهد بود. در واقع نگاه شیعه همان نگاه قرآن است 📖وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ (هود آیه ۱۱۳) و (شما مؤمنان) هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست و بدانها دلگرم باشید و گر نه آتش (کیفر آنان) در شما هم خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی یاری شما نخواهد کرد. 📌شیعه بر خلاف اهلسنت در برابر ظلم‌های اجتماعی و حاکمان ظالم سکوت نخواهد کرد، البته اگر توانایی اعتراض داشته باشد، و آنرا مؤثر بداند و مفسده‌ای بالاتر از ظلم انجام شده در پی اعتراض او به وجود نیاید. 📍در زمینه نحوه تعامل با حاکم جور روایات متعددی داریم در حالیکه بعضی از روایات مردم را از همکاری با حاکم جائر بشدت منع میکند روایات دیگری از تعامل با انان سخن میگوید که اصل اولی در فقه شیعه حرمت همکاری و تعامل با حاکم جائر میباشد که این مساله مورد اتفاق علماست همچنین اصل اساسی نزد ائمه اطهار عدم تایید حکومت جائران است ◀️در واقع همکاری با حاکم جائر استتثنا است که علمای شیعه این استثنا را در مواردی مثل تقیه , مصلحت مردم و امر بمعروف و نهی از منکر میدانند که نوعی برخورد باید وجود داشته باشد تا بتوان ضمن مخالفت با انان از حریم تشیع دفاع کرد ✅ بنابراین، با توجه به شرایط زمان و سنجش اوضاع، اعتراض یا جهاد می‌کنند و جان خود را فدا می‌کنند و گاهی نیز بنابر مصلحت پیش آمده صبر و تقیه می‌کنند. وقتی به سیره معصوم نگاه میکنیم میبینیم که مفهوم حاکم جائر تقریبا در تمام دوران از زمان امیرالمومنین تا زمان امام حسن عسکری به یک معنا بکار رفته و برخوردها نیز علی رقم تفاوتی که وجود داشته همچنان بر اصل نفی حکومت جور تاکید دارد 🔻در حالی که از ضروریات مذهب اهلسنت حرمت خروج بر حاکم میباشد و مخالف آن مبتدع است «وَلَا يحل قتال السُّلْطَان وَلَا الْخُرُوج عَلَيْهِ لأحد من النَّاس فَمن فعل ذَلِك فَهُوَ مُبْتَدع على غير السّنة» «جنگ با حاکم وخروج بر او برای احدی از مردم جایز نیست وهرکس آن را انجام دهد ،بدعتگذار و بر غیر سنت است». 📚أصول السنة  ج:۱ ص:۴۶ ⁉️ قضاوت با شما، مثل اهلسنت ظلم پذیر یا مثل شیعه ظلم ستیز !!!
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 ⁉️ نزد شیعیان اگر فرمانده مشهور به شرب خمر و غیره از گناهان ( همچون زنا و لواط .. ) جایز است به دستورات او عمل ڪرد و زیر سلطه او به جهاد رفت !؟ 📌 عݪامه حݪۍ میگوید : ( لو كان القائد معروفاً بشرب الخمر أو غيره من المعاصي وهو شجاع جاز النفور معه لقوله عليه السلام ان الله ليؤيد هذا الدين بالرجل الفاجر ... ) یعنی اگر حاكم معروف به شرب خمر و یا دیگر گناه باشد، جایز است با او به جهاد رفت ! 📚 منتهى المطلب ٩٠٦/٢  📌 محمد رضا مظفر ميگوید : راجع به جواز ولایت فرد ظالم ( که حدود خدا را اقامه میکند و به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت میگذارد ) روایات کثیری آمده است و این را در عملکرد ائمه در مقابل حکام ظالم هم میبینیم ، همانطور که زین العابدین در برابر ظلم بنی امیه که مسبب فتنه ها و مصیبت کربلا بوده اند، در پنهانی خود همچنین برای نصرت جیوش مسلمین دعا میکردند ! [ ورد عنهم (عليهم السلام) جواز ولاية الجائر إذا كان فيها صيانة العدل، وإقامة حدود الله، والاحسان إلى المؤمنين، والاَمر بالمعروف والنهي عن المنكر «إن لله في أبواب الظلمة مَنْ نوَّر الله به البرهان، ومكَّن له في البلاد، فيدفع بهم عن أوليائه، ويصلح بهم اُمور المسلمين... اُولئك هم المؤمنون حقّاً، أولئك منار الله في أرضه، أولئك نور الله في رعيته...» كما جاء في الحديث عن الامام موسى بن جعفر (عليه السلام) وفي هذا الباب أحاديث كثيرة توضّح النهج الذي ينبغي أن يجري عليه الولاة والموظفون، مثل ما في رسالة الصادق (عليه السلام) إلى عبدالله لنجاشي أمير الاَهواز ... 👈🏻وينجلي لنا حرص آل البيت (عليهم السلام) على بقاء عز الاسلام ـ وإن كان ذو السلطة من ألد أعدائهم ـ في موقف الاَمام زين العابدين (عليه السلام) من ملوك بني أُمية، وهو الموتور لهم، والمنتهكة في عهدهم حرمته وحرمه، والمحزون على ما صنعوا مع أبيه وأهل بيته في واقعة كربلاء، فإنّه ـ مع كل ذلك ـ كان يدعو في سرِّه لجيوش المسلمين بالنصر، وللاسلام بالعز، وللمسلمين بالعدة والسلامة، وقد تقدَّم أنّه كان سلاحه الوحيد في نشر المعرفة هو الدعاء، فعلَّم شيعته كيف يدعون للجيوش الاِسلامية والمسلمين، كدعائه المعروف بـ (دعاء أهل الثغور) ] 📚عقائد الإمامية للمظفر ۱۶۴/۱
دانشگاه امامت
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 ⁉️ نزد شیعیان اگر فرمانده مشهور به شرب خمر و غیره از گناهان ( همچون زنا و لوا
❁﷽❁ ✍️تدلیس وهابی نادان درباره دیدگاه علامه حلی در منتهی المطلب در موضوع فرماندهی حاکم فاسق در جهاد 1️⃣ کتاب منتهی المطلب علامه حلی یک کتاب فقهی در موضوع فقه مقارن است. علامه حلی دیدگاه های اهل سنت را در این کتاب ذکر و در ادامه آن را نقد می کند. 2️⃣ در این کتاب علامه حلی مستند به روایات اهل سنت دیدگاه آنها را در جواز فرماندهی شخص معروف به فسق و فجور مثل شرابخوار و ... را مطرح کرده است: 🔶 و لو كان القائد معروفا بشرب الخمر أو غيره من المعاصي و هو شجاع، جاز النفور معه؛ لقوله عليه السلام: «إنّ اللّه ليؤيّد هذا الدين بالرجل الفاجر». 📚منتهى المطلب في تحقيق المذهب؛ ج‌14، ص: 69 ⏹ ولی دقت کنید: علامه حلی بلافاصله بعد از طرح این روایت، دیدگاه خود را چنین مطرح کرده است: 🔸هذا كلّه مع الحاجة إلى النفير من غير إذن الإمام العادل، أمّا مع عدم الحاجة، فلا يجوز على حال. 🔻این حکم جواز فرماندهی شخص شرابخوار در صورتی صحیح است که اضطرار و حاجت به نبرد به کفار بدون اذن امام عادل وجود داشته باشد ولی اگر اضطرار و نیاز به نبرد نباشد، فرماندهی شخص فاسق، به هیچ وجه جایز نیست. 📚 منتهى المطلب في تحقيق المذهب، ج‌14، ص: 70‌ ✅ وهابی با خباثت و حذف این قسمت، در نظر داشته مبنای باطل خود را به شیعه و علامه حلی نسبت بدهد! این در حالی است که در دیدگاه مشهور شیعه و علامه حلی جهاد بدون اذن امام عادل معصوم جایز نیست. بعلاوه جواز فرماندهی حاکم فاسق برای شرایط اضطراری است ولی بر اساس دیدگاه اهل سنت و وهابیت، حاکمیت افرادی مثل یزید شراب خوار و اهل جرایم جنسی در هر صورتی چه اضطرار و غیر آن جایز است.
دانشگاه امامت
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 ⁉️ نزد شیعیان اگر فرمانده مشهور به شرب خمر و غیره از گناهان ( همچون زنا و لوا
❁﷽❁ ✍️کج فهمی وهابیت در موضوع دعای امام سجاد علیه السلام برای جیوش مسلمین از دیدگاه علامه مظفر 🔸هر انسان منصفی بدون در نظر گرفتن بافته های قبلی ذهنی خود عبارت علامه مظفر را ملاحظه کند می فهمد: 1️⃣ بر اساس دیدگاه ائمه علیهم السلام بنی امیه حکام فاسد، ظالم، فاجر هستند که جنایت های بزرگی مرتکب شدند. 2️⃣ سنت الهی بر این تعلق گرفته است که در حکومت های فاسد و ظالم انسان های مومنی باشد که عامل نجات اولیای الهی و دیگر مومنان باشد. مومن آل فرعون مثال واضح این امر است. 3️⃣ دعای امام سجاد علیه السلام برای جیوش مسلمین به هیچ وجه تایید حکومت بنی امیه نبوده است زیرا خود تصریح به ظالم، فاجر، فاسد و ... بودن آنها کرده اند بلکه دعای امام شامل سپاه مسلمین بدون در نظر گرفتن حکام فاسد آنها بالاخص دعا برای سپاهیان مومنی بوده است که باعث دور شدن بلا از اسلام و مومنین دیگر می شوند است. ✅ وهابی نادان از فهم صحیح یک عبارت عربی عاجز است و با این نادانی و بی سوادی می خواهد دیدگاه های فقهای شیعه را نقد کند!
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 الآن آیا امامان شیعه پشت سر حاکمان ظالم و فاسق و غاصب(به زعم روافض) میخواندند⁉️ روایات معتبر آقای خمینی را مشاهده کنیم: ✅و عليّ بن جعفر عن أخيه قال‌: صلّى‌ حسن و حسين خلف‌ مروان‌ و نحن نصلّي معهم‌. ✅و موثقة سَماعة قال: سألته عن مناكحتهم و الصلاة خلفهم، فقال‌ هذا أمر شديد لن تستطيعوا ذلك، قد أنكح رسول اللَّه (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) و صلّى عليّ (عليه السّلام) وراءهم‌. 📚الرسائل العشرة الخميني، ۱/۶۶
دانشگاه امامت
🛑 متن وهابی نادان👇👇👇 الآن آیا امامان شیعه پشت سر حاکمان ظالم و فاسق و غاصب(به زعم روافض) میخواندند⁉
❁﷽❁ ✍️ سانسور و تقطیع ناشیانه وهابی نادان نسبت به دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه در موضوع نماز خواندن پشت سر حکام فاسد و فاسق 1️⃣ وهابی نادان فقط به یک دسته از روایت هایی که امام خمینی رحمه الله در موضوع تقیه ذکر کرده است اشاره نموده و توضیح و دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه را حذف کرده است. مراجعه به همان صفحه پرده از تدلیس و حقه بازی ناشیانه وهابی برمی دارد: 🔸«...إلی غير ذلك ممّا هو صريح أو ظاهر في الصحّة و الاعتداد بالصلاة‌ تقيّةً.» 🔻و غیر از این روایت که صریح یا ظاهر در صحت نماز و به شمار آوردن نماز تقیه ای هستند! 📚الرسائل العشرة (للإمام الخميني)؛ ص: 66 2️⃣ این فراز از توضیحات امام خمینی رحمة الله علیه نشان می دهد که نماز خواندن پشت سر حکام جور و فساقی مثل بنی امیه از روی تقیه و خوف بوده است. بسیار روشن است که در شرایط تقیه ای گفتن کلمه کفر _ همانند کفر گفتن عمار رضوان الله علیه به دلیل شکنجه بسیار شدید_ هم اشکالی نداره چه رسد به اقتدا کردن نماز. ✅ این در حالی است که بر اساس مبنای اهل سنت در شرایط عادی و بدون وجود هر نوع ترس و خوف بر جان و ... هم می توان به امام جماعتی که حتی اهل لواط و زنا و ... هم است اقتدا نمود. ↯ ڪانال‌رسمۍ: @Emamat110u ↯ لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت سیزدهم به نقلی در تیراندازی اول صبح عاشورا پنجاه نفر از یاران امام به شهادت رسیدند. مردی از قبیله بنی تمیم که روبروی امام ایستاده بود به امام گفت تو را به آتش بشارت می دهم. امام فرمودند: هرگز، من به سوی پرودگار مهربان و شفاعت کننده می روم و سپس امام فرمود: خدایا او را به سوی آتش روانه ساز ناگهان اسبش دچار لرزش شد و او را در نهری انداخت به طوری که پای چپش در رکاب ماند و پای راستش بلند شد مسلم بن عوسجه پای راستش را قطع کرد و اسب او را به دنبال خود می کشاند و سرش بر روی سنگ ها وزمین می خورد تا آنکه مرد و جانش روانه آتش شد. در این هنگام عمر سعد فریاد برآورد: کسی حق ندارد تن به تن با ایشان بجنگد همگی با هم به آنان هجوم آوردید عمرو بن الحجاج نزدیک یاران امام آمد گفت: در جنگ با کسی که از دین خارج شده و با رهبرتان مخالفت کرده شک ننمائید امام حسین علیه السلام فرمودند: ای عمرو آیا مردم را بر ضد من می شورانی؟ آیا ما از دین خارج شده و شما ثابت قدم هستید؟ سوگند به خدا اگر بر همین عقیده که دارید بمیری خواهید دید کدامیک از دین خارج شده و کدامیک از ما از رفتن به جهنم شایسته تر است؟ جنگ ادامه یافت و روز به نیمه رسید، یاران امام جنگ سختی با لشکر عمر سعد کردند آنان می توانستند فقط از یک طرف به لشکر امام حمله کنند زیرا چادرهایشان به هم پیوسته بود عمر سعد دستور داد عده ای از چپ، و عده ای از راست حرکت کرده و چادرها را برکنند یاران امام در گروههای سه نفری و چهار نفری محافظت از چادرها را بر عهده گرفتند عمر سعد دستور داد چادرها را آتش بزنند امام علیه السلام فرمودند آنان را رها سازید تا کارشان را انجام دهند زیرا اگر چادرها را آتش بزنند دیگر قادر نخواهند بود از آن سمت به شما حمله کنند آنان چادرها را آتش زدند و سخن امام محقق شد عده ای از یاران امام علیه السلام که شهید می شدند مشخص می شد چون تعدادشان کم بود اما از لشکر عمر سعد هر چه کشته می شد چیزی مشخص نمی شد. در هنگام نماز ظهر ابوثمامه عمرو بن عبداله صائدی به امام عرضه داشت: میبینم لشکریان به شما نزدیک شده اند سوگند به خدا تا ما را نکشند به شما دسترسی نخواهند یافت، دوست دارم خدا را در حالی ملاقات کنم که نمازی که وقتش فرا رسیده را بخوانم امام نیز در حقش دعا کردند: خدایا او را از نمازگزاران قرار بده و به او فرمود از آنان بخواه دست از جنگ بردارند تا نماز بخوانیم حصین بن تمیم گفت: نماز شما قبول نمی شود حبیب بن مظاهر گفت: می پنداری نماز خاندان پیامبر قبول نمی شود و نماز تو الاغ پذیرفته می شود؟ ابو ثمامه صائدی را پسر عمویش که با او دشمنی داشت کشت، آنگاه امام با یارانش نماز ظهر را با خوف خواندند روایت شده امام دستور دادند زهیر بن قین و سعید بن عبداله روبروی امام بایستند تا امام نماز بخوانند و ایشان نماز را با نیمی از یارانشان خواندند سعید بن عبداله خود را در معرض تیرها قرار میداد تا آنکه ۱۳ تیر به بدنش خورد و بر زمین افتاد در حالی که می گفت: خداوندا آنان را همانند عاد و ثمود لعنت کن، خدایا از طرف من به پیامبرت سلام برسان و آنچه از رنج کشیده ام را به آگاهی او برسان چرا که من در ازای یاری فرزندان پیامبرت خواهان ثواب و پاداش تو هستم آنگاه شهید شد. ادامه دارد... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت چهاردهم بعد از نماز ظهر جنگ ادامه یافت، بعد از آنکه اصحاب امام به شهادت رسیدند نوبت به بنی هاشم رسید، یاران امام با آن معرفت و محبتی که داشتند تا زنده بودند اجازه ندادند کوچکترین صدمه ای به بنی هاشم وارد آید. فرزندان حضرت علی، جعفر، عقیل، امام حسن و امام حسین علیهم السلام گرد هم آمدند و با هم خداحافظی کردند و آماده نبرد شدند اولین نفر از بنی هاشم که به میدان رفت حضرت علی اکبر علیه السلام بود او خوش چهره ترین و خوش رفتارترین افراد بود، از پدر اجازه نبرد گرفت، به او اجازه نبرد داد امام علیه السلام ریش هایش را به سمت آسمان گرفتند و فرمودند: خدایا بر این قوم گواه باش کسی به سوی آنان رفت که شبیه ترین افراد به پیامبرت است هرگاه مشتاق دیدن پیامبرت می شدیم به او می نگریستم خدایا برکات زمین را از آنان بازدار... آنگاه به عمر سعد گفت : تو را چه شده؟ تو را چه شده ، خداوند نسلت را قطع کند و کسی را بر تو مسلط کند که در بسترت سرت را ببرد... حضرت علی اکبر به دشمن حمله نمود و گروه زیادی را کشت سپس به نزد پدر برگشت در حالی که زخم های زیادی در بدن داشت عرضه داشت ای پدر تشنگی مرا کشته و سنگینی آهن توانم را زائل ساخته آیا آبی هست تا با آن بتوانم با نیروی بیشتری با دشمن بجنگم؟ امام فرمودند: امیدوارم شب نرسیده جدت تو را با جامی سیراب کند که بعد از آن هرگز تشنه نشوی روایت شده حضرت علی اکبر صد و بیست نفر را کشت اهل کوفه از جنگ با وی دوری می کردند، مره بن منقد بن نعمان او را دید و نیزه ای بر او زد که بر زمین افتاد، لشکر اطرافش را گرفتند و با شمشیر او را تکه تکه کردند. ابوالفرج می گوید: پی در پی حمله می کرد تا اینکه تیری بر حلقش فرود آمد و فریاد زد ای پدر بر تو درود باد این جدم پیغمبر خداست که به تو سلام می رساند و می فرماید: برای آمدن نزد ما شتاب کن و ناله ای کرد و جان داد. امام بر بالین پیکر فرزندشان آمدند و گونه بر گونه اش گذاشتند و فرمودند ای پسرم خدا بکشد گروهی که تو را کشتند... اف بر دنیا بعد از تو صدای گریه امام بلند شد تا کنون کسی گریه امام را ندیده بود ادامه دارد... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
♦ ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ شهدای کربلا شهید پنجم : علی اصغر (ع) درود و رحمت خداوند بر محمد مصطفی (ص) و اهل بیت پاک و مطهرش و بر سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ لاله آزاده که با خون پاکشان درخت اسلام را آبیاری کردند. وی فرزند اباعبدالله الحسین علیه السلام و از شهیدان کربلاست و مادرش رباب دختر امرالقیس می باشد. به نقلی در الملهوف، حضرت زینب (س) کودک را نزد برادر آورد، امام (ع) او را در مقابل لشکر آورد تا از لشکر برای او طلب آب کند و فرمود: ای جماعت شما شیعیان و اهل بیتم را کشتید و این طفل مانده است که او هم از تشنگی به خود می پیچید او را جرعه ای آب دهید، در همین حال که حسین با آنها سخن می گفت، مردی طفل را هدف قرار داد و کشت. امام حسین علیه السلام پس از هدف قرار گرفتن علی اصغر، دست را زیر گلوی او گرفت و چون از خون پر شد آن را به آسمان پاشید و فرمود: آنچه بر من نازل شده برایم آسان است زیرا در راه خداست و او می بیند. برخی نیز نوشته اند فرمودند: خدایا (شهادت) این (کودک) نزد تو، کمتر از (کشتن) ناقه صالح نیست... در این حال ندایی از آسمان برخاست:ای حسین شیرخوارت را واگذار که هم اکنون شیر دهنده ای در بهشت برایش مهیاست. برخی نقل کرده اند پس از شهادت او قبری حفر کرد و پیکرش را در پارچه ای پیچید و بر آن نماز گذارد. علی اصغر را باب الحوائج نیز می خوانند زیرا اگر چه شیرخوار بود ولی مقامی والا نزد خداوند دارد. در زیارت ناحیه مقدسه آمده: درود خدا بر تو و بر ایشان (شهیدان) و بر فرزندت علی اصغر که داغدار او شدی ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
منابع حضور و شیعیان در فتوحات کانالهای ضد اسلام مطلبی را منتشر کرده اند که امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتوحات خلفا و فتح ایران شرکت داشته اند , این ادعا کذب و خلاف واقع میباشد پاسخ ما را در پست بعد بخوانید https://eitaa.com/Emamat110u/5015 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄
❁﷽❁ 🛑 کانالهای معاندین منابعی نشر داده و مدعی شده اند امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتوحات خلفا شرکت داشته اند ◀️ اولا: طبق عقیده شیعیان ائمه اطهار در هیچ کدام از فتوحات خلفا شرکت نداشته اند و موضع ائمه اطهار در خصوص فتوحات خلفا موضعی منفی بوده 🔻روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) موضع ایشان در قبال فتوحات را بیان میکند: وَ بِهَذَا الْإِسْنَادِ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع) يَخْرُجُ الْمُسْلِمُ فِي الْجِهَادِ مَعَ مَنْ لَا يُؤْمَنُ عَلَى الْحُكْمِ وَ لَا يُنْفِذُ فِي الْفَيْءِ مَا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِنَّهُ إِنْ مَاتَ فِي ذَلِكَ الْمَكَانِ كَانَ مُعِيناً لِعَدُوِّنَا فِي حَبْسِ حَقِّنَا وَ الْإِشَاطَةِ بِدِمَائِنَا وَ مِيتَتُهُ مِيتَةٌ جَاهِلِيَّةٌ « مسلمان نباید در رکاب کسی که به حکم خدا ایمان ندارد و دستور خداوند را درباره غنائم رعایت نمی کند جهاد کند ، اگر در چنین جهادی شرکت کند ، دشمن ما را در غصب حقوق ما و ریختن خون ما یاری داده و مرگ او مرگ دوران جاهلیت است » 🌐 https://lib.eshia.ir/10107/2/464 🔻در نقلی امام رضا علیه السلام فرمودند: «جهاد لازم و واجب  است تنها در صورت حضور امام عادل» 🌐 https://lib.eshia.ir/11025/15/49 🔻در نقل دیگری آمده است که بشیر به امام صادق علیه السلام عرضه داشت ؛ « در خواب دیدم که جهاد بدون اجازه امام واجب الاطاعه حرام است مانند گوشت میته و خون و گوشت خوک و تو به من گفتی بله چنین است . امام صادق علیه السلام فرمود بله مطلب همان گونه است که تو در خواب دیده ای » مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ سُوَيْدٍ الْقَلَانِسِيِّ عَنْ بَشِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنِّي رَأَيْتُ فِي الْمَنَامِ أَنِّي قُلْتُ لَكَ إِنَّ الْقِتَالَ مَعَ غَيْرِ الْإِمَامِ الْمُفْتَرَضِ طَاعَتُهُ حَرَامٌ مِثْلُ الْمَيْتَةِ وَ الدَّمِ وَ لَحْمِ الْخِنْزِيرِ فَقُلْتَ لِي نَعَمْ هُوَ كَذَلِكَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع هُوَ كَذَلِكَ هُوَ كَذَلِكَ‌ 🌐 https://lib.eshia.ir/11005/5/27 ◀️ دوما: تمام منابعی که معاند ذکر کرده یا از کتب اهلسنت میباشد که برای شیعیان حجت نیست و شیعیان قبول ندارند یا در کتب معتبر شیعی نمیباشد و گزارشاتی هم که ذکر شده به روایت از کتب اهلسنت است ضمن اینکه همان گزارشات کتب اهلسنت هم همگی با روایات ضعیف یا بدون سند آمده 〽️گزارش بلاذری در فتوح البدان گذشته از انکه سلسله سند ندارد از شرکت حسنین با تعبیر « چنان که گفته میشود» خبر داده که ضعف و عدم اعتماد به چنین خبری روشن است 〽️در گزارش طبری در ج ۲ « حنش بن مالک » مجهول است و علی بن مجاهد کذاب میباشد 〽️گزارش ابونعیم در اخبار اصفهان ج1 نیز همان گزارش طبری است و روایت دیگری نیز می اورد که مرسل است 〽️روایت ابن خلدون نیز در معجم البلدان ج۴ بدون سند است 〽️گزارش کتاب تاریخ دمشق نیز سندا ضعیف است ، و ابن عساکر بدون سند آن را ذکر کرده و سایرین که مدعی شده اند امام حسین علیه السلام در فتح قسطنطنیه حضور داشته ، با استناد به سخن ابن عساکر چنین مطلبی را بیان کرده اند . 〽️ابن کثیر در البدایه و النهایه بدون ارائه هیچ گونه سندی مدعی این امر می شود 〽️صفدی نیز در الوافی بالوافیات بدون هیچ گونه ارائه سندی نقل مذکور را می آورد ✍ ادامــہ دارد ....
◀️ سوما: اینکه خلفای ثلاثه ،مورد غضب خدا و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام بوده اند در آن شکی نیست علامه مجلسی حدود 200 روایت از اهل بیت در این موضوع تحت این باب نقل کرده « باب کفرالثلاثه ونفاقهم و فضائح اعمالهم و قبائح آثارهم و فضل التبری منهم ولعنهم » 📚 بحار الانوار ج30 ص145 باب 20 ◀️ چهارما: فتوحات خلفا به هیچ عنوان مورد تایید اسلام از چند جهت نبوده ۱_هدف بعثت پیامبران در تضاد با فتوحات خلفا ¹ ۲_ تمام جنگهای پیامبر دفاعی بودند ² ۳_مخدوش کردن چهره اسلام و معرفی کردن آن بعنوان دینی خشن و غارتگر ³ ۴_عدم برابری امار کشتگان دشمنان در غزوات پیامبر و فتوحات خلفا ⁴ ۵_فتوحات خلفا همراه با مخالفت و نارضایتی اهل بیت بوده و اگر در بعضی جنگ ها حضرت علی مشورت به خلفا می دادند از این جهت بوده که: 📌اسلام در خطر بوده به گونه ای که اگر مشورت داده نمیشد اسلام از بین می رفت 📌امام میخواستن از کشتار و غارت بیشتر مردم بی گناه توسط افراد به ظاهر مسلمان جلوگیری کنند ⁵ ✍ ادامــہ دارد ....
◀️ پنجما: به گواه محققین در هیچ کدام منابع معتبر تاریخی نامی از حضور حسنین علیهمالسلام درفتوحات نیامده است 🔻علّامه سید جعفر مرتضی عاملی، در کتاب الحیاه السیاسیه للامام الحسن مینویسد: ولكننا بدورنا ، لا نستطيع قبول ذلك ونعتقد : أن الحسنين عليهما‌ السلام لم_يشتركا في أي من تلك الفتوحات .. ونرى أن تلك الفتوحات لم تكن ـ عموماً ـ في صالح الإسلام ، إن لم نقل : إنها كانت ضرراً ووبالاً عليه اما ما نمیتوانیم چنین چیزی را قبول کنیم و معتقدیم که حسنین(عَلَیهُما السَّلام) در هیچ یک از آن فتوحات شرکت نکرده اند و معتقدیم که آن فتوحات عموما اگر به ضرر اسلام نبوده باشد، به مصلحت اسلام نیز نبوده است... 📚 الحياة السياسية للامام الحسن عليه السلام نویسنده : العاملي، السيد جعفر مرتضى - جلد : 1 صفحه : 135 🌐 https://lib.eshia.ir/27191/1/135 🔻امام خمینی رحمه الله علیه چنین می نویسد: « حضور برخی از اصحاب خاص امیر مومنان در فتوحات ثابت نیست تا چه رسد به امام حسن ودرباره برخی از اصحاب خاص ان حضرت اگر هم ثابت باشد از سر ناچاری  و جلوگیری از جنایات بیشتر در فتوحات بوده نه این که جنگ ها مورد تایید انان باشد» 📚كتاب البيع - الخميني، السيد روح الله - کتابخانه مدرسه فقاهت 🌐 https://lib.eshia.ir/11184/3/105 🔻شیخ باقر شریف قَرَشی پژوهشگر و مورخ نویسنده شیعه و از شاگردان آیت الله سید خویی و سید محسن حکیم مینویسد: حسنین علیهماالسلام بعد از پیامبر در هیچ فتحی شرکت نکرده اند: ولم يذكر صاحب الفتوحات الاسلامية انضمام الحسن والحسين عليهما السلام إلى الجيش . در فتوحات الاسلاميه نامى از حسنين در اين جنگ به ميان نيامده است. 📚حيات الامام الحسن بن علي، باقر شريف قرشي، جلد1،صفحه 201
🛑عبدالحسین زرینکوب : حضور حسنین علیهما السلام در فتح گرگان اشکال تاریخی دارد و معتبر نیست. ↯ ڪانال‌رسمۍ: @Emamat110u ↯ لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄
♦️ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه ♦️ به درستی که حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. ◀️ داستان کربلا قسمت پانزدهم لایوم کیومک یا اباعبدالله حسن جان، گرچه در روز کربلا نبودی اما جگر گوشه هایت بودند و در راه عمویشان پر پر شدند. قاسم بن الحسن نزد امام آمد و اجازه میدان خواست امام قاسم را در آغوش گرفت و به قدری گریستند که از حال رفتند امام اجازه میدان ندادند آنقدر دست و پای امام را بوسید تا توانست اجازه بگیرد. قاسم که نوجوان سیزده ساله ای بود به قلب لشکر زد تا پرچمدار را سرنگون کند جنگ نمایانی کرد و با صغر سن سی و پنج نفر را هلاک کرد تا اینکه بوسیله عمرو بن سعد بن نفیل ازدی ضربه ای بر سرش وارد آمد و با صورت بر زمین افتاد و فریاد برآورد: ای عمو جان امام به سرعت بر بالینش حاضر شد و شمشیر بر سر عمرو فرود آورد، آن ملعون دستش را حائل نمود، دستش از مرفق جدا شد و به پوست آویزان شد فریادی برآورد و امام او را رها کرد. کوفیان به سوی امام هجوم آوردند تا عمرو را نجات دهند اما در زیر دست و پای اسبها افتاد و هلاک شد. لشکر عمر سعد بر امام حمله کرد و لشکر امام را بر هم ریخت تشنگی بر امام فشار آورد و به سمت فرات حرکت کردند، مردی از قبیله دارم تیری به سوی امام پرتاب کرد تیر به چانه امام خورد که پر از خون شد. امام به جایگاه خود بازگشتند حضرت ابالفضل هنگامی که دید ایشان و امام تنها مانده اند عرضه داشت برادر اجازه نبرد به من می دهی؟ امام فرمودند: ای برادرم تو پرچمدار منی و هرگاه تو شهید شوی لشکرم از بین رفته به شمار می آید حضرت عباس عرضه داشت سینه ام تنگ شده و می خواهم از این منافقین انتقام بگیرم امام فرمود: پس برای این کودکان مقداری آب درخواست کن حضرت ابوالفضل رفت و آنان را پند و اندرز داد اما سودی نبخشید. لذا برگشت و مشک و نیزه اش را برداشت و به سوی فرات روانه شد چهار هزار نفر نگهبان فرات بودند که به سوی ایشان تیراندازی کردند، قمر منیر بنی هاشم از میان لشکر گذشت و ۸٠ نفر را کشت و داخل آب گشت. خواست آب بنوشد که به یاد تشنگی امام و خاندانش افتاد آب را بر روی آب ریخت و مشک را پر از آب کرد و به سوی لشکر امام روانه شد. لشکر از هر سو ایشان را محاصره کرد و جلوی حرکت آن بزرگوار را گرفتند. نوفل ازرق ضربه ای به دست راست مبارکشان زد و آن را قطع نمود سپس ضربه ای به دست چپشان وارد آمد و آن دست از مچ هم قطع شد مشک را به دندان گرفته و حرکت نمودند که تیری به مشک خورد و آب مشک ریخت تیری نیز به سینه مبارکشان خورد که از اسب بر زمین افتادند مردی به ایشان حمله کرد و عمود آهنین بر سر مبارکشان زد و آن را شکافت در این حال ندا دادند: یا اباعبدالله علیک منی السلام هنگامی که حضرت عباس شهید شد اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمودند: اکنون پشتم شکست و قدرت چاره جوئی از من گرفته شد در روایتی از ابن شهر آشوب نیز آمده زید بن ورقا در پشت درخت خرمایی کمین کرده و با کمک حکیم بن طفیل ضربه ای به دست راست حضرت عباس وارد کرد. با دست چپ شمشیر را به دست گرفته و آنقدر جنگید تا توانش کم شد، حکیم بن طفیل در پشت درخت خرمایی کمین کرد و دست چپ ایشان را قطع نمود سپس با عمود آهنین ضربه ای به سر مبارک قمر بنی هاشم وارد آورد و ایشان را شهید کرد. شهادت حضرت ابوالفضل ضربه سختی به امام علیه السلام وارد نمود و امام تنها و بی یاور در میان لشکر دشمن ماند. حضرت ابوالفضل تا زنده بودند مثل یک پاسدار دور خیمه ها می گشتند تا مبادا دشمن به خیام نزدیک شود، علمدار لشکر امام بودند. و مایه دلگرمی امام بودند، امام سجاد علیه السلام می فرمایند: برای عمویم عباس مقامی در بهشت است که تمام شهدا به حال ایشان غبطه می خورند. و اکنون امام تنها در میان خصم مانده اند، اصحاب همگی به شهادت رسیده و خستگی و تشنگی شدید به امام فشار آورده به حدی که آسمان بر ایشان تیره و تار گشته و از سوئی اهل بیت شان در خیام در میان لشکر دشمن قرار دارند. حسین جان کاش در آن روز در میان لشکرت جای داشتم و جان ناقابلم را تقدیمت می کردم... ادامه دارد.... ◀️ با نشر این مطلب در ثواب آن شریک شوید. گروه خیرالبریه https://eitaa.com/joinchat/4001759432Cb855f40ddf ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u گروه الغدیر https://eitaa.com/joinchat/1560215768C4d44ee8b0a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در نشست علمی عتبه حسینی: در مورد معنای این عنوان که قتیل العبرات است ابتدا باید دید چه احتمالاتی درباره اش ذکر شده است. در برخی از زیارتنامه‌های امام حسین(علیه‌‌السلام) این فراز ذکر شده است که: السلام علیک یا قتیل العبرات و یا اسیر الکربات. اولین کسی که از این عنوان برای حضرت یاد نمود امیرالمؤمنین‌(علیه‌‌السلام) بود، ظاهراً در ایام کودکی اباعبدالله الحسین، امیرالمؤمنین خطاب به ایشان فرمودند: «يَا عَبْرَةَ كُلِّ مُؤْمِن‏». امام حسین(ع) عرض کرد: «یا ابتاه أنا عبرة کل مؤمن؟»؛ من عبره‌ی هر مؤمنی هستم؟ یعنی خود امام حسین(ع) هم تعجب کردند که این چه عنوان و تعبیری است؟ امیرالمؤمنین فرمودند: بله «أنت عبرة کل مؤمن»... برای مشاهده فیلم این سخنرانی به لینک زیر مراجعه نمایید: https://fazellankarani.com/persian/videos
❁﷽❁ ✍️ آیا امام حسین علیه السلام درخواست بیعت با یزید بن معاویه را مطرح نموده است؟ ✅ بهترین و مستند ترین پاسخ را در سایت ولیعصر علیه السلام ملاحظه کنید: https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=15177 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u