eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
670 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ✍️ پاسخ به یکی از مهم ترین شبهات وهابیت در موضوع تولد امیرالمومنین علیه السلام در کعبه معظمه شبکه جهانی ولیعصر علیه السلام 📡 https://www.valiasr-aj.tv/film/8099 ✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u https://t.me/Emamatu110
📩 رهبر انقلاب، امروز: شیعه در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره حضرت جواد، حضرت هادی و حضرت عسکری علیهم‌السلام گسترش نداشته است ✏️ ظهر امروز در مجلس روضه شهادت امام هادی (علیه‌السّلام): در هیچ دوره‌ای ــ از دوره‌ی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) تا آخر ــ در سرتاسر دنیای اسلام، شیعه به قدر دوره‌ی حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری، نه از لحاظ کمّیّت، نه از لحاظ کیفیّت، گسترش نداشته؛ [این گسترش،] کار این سه بزرگوار است. بغداد در دوره‌ی حضرت هادی و حضرت جواد اصلاً مرکز شیعه است. فضل‌بن‌شاذان میگوید من اوّل که وارد بغداد شدم، داخل این مسجد پُر بود از محدّثین شیعه که حلقه‌های روایتی داشتند و [روایت] نقل میکردند؛ یعنی یک چنین وضعی بود؛ بغداد یک جور، کوفه یک جور. این بزرگوارها تلاش خیلی زیادی کردند. ۱۴۰۳/۱۰/۱۵ 🖼 | حضرت امام هادی(علیه‌‌السلام) | حضرت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) | امام جواد(علیه‌السلام) 💻 Farsi.Khamenei.ir 👆👆 فوق العاده مهم! ترویج شیعه و گسترش کمی و کیفی شیعه سیره قطعی ائمه علیهم السلام و علمای شیعه بوده است. امیدواریم این کلمات امام خامنه ای مهر بطلانی بر برخی اندیشه های التقاطی وحدت نامنضبط که علیه ترویج و دعوت دیگران به مذهب اهل بیت علیهم السلام است، باشد. برخی از این عناصر التقاطی با برچسب استبطار، شیعه سازی و ... سعی در القای این داشتند که دعوت دیگران به تشیع و گسترش کمی و کیفی شیعه خلاف مبانی امامین انقلاب و اهل بیت علیهم السلام است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ راویان حدیث غدیر همگی کوفی هستند؟! https://youtu.be/XK_ijkEl8MU?si=Q6dv40HHbW7odD4k
﷽ ⏹ عظمت فقاهت صاحب جواهر و تسلط او بر مبانی امامت اهل بیت علیهم السلام ✍️صاحب جواهر در بحث مواسعه و مضایقه، بعد از اینکه ادله روایی جواز سهو و قضا شدن نماز رسول خدا صلی الله علیه و آله مطرح می کند؛ در نقد صدوری آن روایات می نویسد: 🔹«... لكن و مع ذلك كله فالإنصاف أنه لا يجترئ على نسبته إليهم (عليهم السلام)، لما دل من الآيات و الأخبار: كما نقل على طهارة النبي و عترته (عليهم الصلاة و السلام) من جميع الأرجاس و الذنوب و تنزههم عن القبائح و العيوب، و عصمتهم من العثار و الخطل في القول و العمل، و بلوغهم إلى أقصى مراتب الكمال، و أفضليتهم ممن عداهم في جميع الأحوال و الأعمال، و أنهم تنام أعينهم و لا تنام قلوبهم، و أن حالهم في المنام كحالهم في اليقظة، و أن النوم لا يغير منهم شيئا من جهة الإدراك و المعرفة، و أنهم لا يحتلمون، و لا يصيبهم لمة الشيطان، و لا يتثاءبون و لا يتمطون في شيء من الأحيان، و أنهم يرون من خلفهم كما يرون من بين أيديهم، و لا يكون لهم ظل، و لا يرى لهم بول و لا غائط، و أن رائحة نجوهم كرائحة المسك، و أمرت الأرض بستره و ابتلاعه، و أنهم علموا ما كان و ما يكون من أول الدهر إلى انقراضه، و أنهم جعلوا شهداء على الناس في أعمالهم، و أن ملائكة الليل و النهار كانوا يشهدون مع النبي (صلى اللّٰه عليه و آله) صلاة الفجر، و أن الملائكة كانوا يأتون الأئمة (عليهم السلام) عند وقت كل صلاة، و أنهم ما من يوم و لا ساعة و لا وقت صلاة إلا و هم ينبهونهم لها ليصلوا معهم، و أنهم كانوا مؤيدين بروح القدس يخبرهم و يسددهم، و لا يصيبهم الحدثان، و لا يلهو و لا ينام و لا يغفل، و به علموا ما دون العرش إلى ما تحت الثرى، و رأوا ما في شرق الأرض و غربها، إلى غير ذلك مما لا يعلمه إلا اللّٰه، كما ورد أنهم لا يعرفهم إلا اللّٰه و لا يعرف اللّٰه حق المعرفة إلا هم، و ليسوا هم أقل من الديكة التي تصرخ في أوقات الصلوات و في أواخر الليل لسماعها صوت تسبيح ديك السماء الذي هو من الملائكة و عرفه تحت العرش و رجلاه في تخوم الأرض السابعة، و جناحاه يجاوزان المشرق و المغرب، و آخر تسبيحه في الليل بعد طلوع الفجر «ربنا الرحمن لا إله غيره» ليقم الغافلون، تعالوا عن ذلك علوا كبيرا...» 📚جواهر الکلام (ط. القدیمة)، جلد: ۱۳، صفحه: ۷۲ ✅ جمع بندی: از دیدگاه صاحب جواهر ادله مثبته سهو و قضای نماز نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله حداقل با هفده دسته از ادله روایی در تعارض است که به هیچ وجه نمی توان آن را به اهل بیت علیهم السلام نسبت داد. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
✍️بر اساس دیدگاه علمای وهابی، هر کسی به هر بهانه ای سنت نبوی را انکار کند، از دایره ایمان خارج شده و کافر است! جالب است که خلیفه دوم در ماجرای قلم و دوات به صراحت سنت نبوی و دستور آن حضرت را با توهین وقیحانه به ساحت نبوی انکار و رد کرده است! https://youtu.be/TQAiYAlgTiU?si=xOPuNM9v7ON5BT9a
✍️ عرضه کتب حدیثی بر ائمه علیهم السلام و تاکید بر نقل به لفظ احادیث « ... صاحب جواهر می‌گوید که صاحب مصابیح می‌گوید: این قول «مشهورٌ ظاهرٌ فاشٍ فی کل طبقةٍ من طبقات فقهاءنا المتقدمین و المتأخرین»، بعد خود صاحب جواهر می‌فرماید: «و هو کذلک»؛ یعنی ما هم قبول داریم. در برخی از کتاب‌ها نوشته‌اند که مشهور متقدمین قائل به مضایقه هستند، مشهور متأخرین قائل به مواسعه‌اند، ایشان می‌خواهد این را رد کند و می‌فرماید شهرت قدمایی و متأخر همه بر مواسعه است، «یشهد له تتبع لکلمات الاصحاب وجادتاً و حکایتاً» در رسائل موضوعه که یکیش «الشیخ الثقه الجلیل الفقیه عبید الله بن علی بن ابی شعبة الحلبی فی اصله الذی اثنی علیه الصادق علیه السلام»؛ که امام صادق علیه السلام بر او درود فرستاد «عند عرضه علیه»، حلبی اصلش را برای امام(ع) عرضه کرده «و صحّحه و استحسنه». نکته قابل توجه آن است که در بحث نقل به لفظ و نقل به معنا این بحث را آوردند، اصحاب ائمه: مقیّد بودند روایات را عین کلمات ائمه بنویسند، درست است نقل به معنا هم اجازه داده شده چون یکی از اساتید بزرگ ما رضوان الله علیه یک وقت در درس می‌فرمود اکثر روایات ما نقل به معناست، من همان جا هم گفتم و در بعضی از نوشته‌ها آوردم که اکثر روایات نقل به لفظ است، بنای اصحاب بر این بوده، روایت را می‌شنیدند و در همان جا می‌نوشتند، می‌رفتند منزل در اصل‌شان وارد می‌کردند، اصل را می‌آوردند خدمت امام و می‌خواندند. صاحب جواهر در ادامه درباره حلبی می‌گوید: «و قال إنه لیس لهؤلاء مثله»؛ امام(ع) فرمودند مثل این حلبی در میان این مخالفین احدی نیست، «و عدّه الصدوق من الکتب المشهور الذی علیه المعول و إلیه المرجع بل أمر المرتضی بالرجوع إلیه و إلی رسالة ابن بابویه مقدماً لهما علی کتاب الشلمغانی»، حالا کتاب شلمغانی یک کتابی است که بین فقهای متقدم خیلی معتبر بود، ولی سید مرتضی اصل حلبی و رساله ابن بابویه را گفته مقدم بر شلمغانی است. «لما سئل عن أخذ ما یشکل من الفقه من هذه الثلاثة»؛ از سید مرتضی سؤال شد اگر در فقه یک امر و یک حکمی برایمان مشکل شد، از کدام یک از این سه کتاب بگیریم؟ ایشان اصل حلبی را بر شلمغانی مقدم کرده است. 📚برشی از درس خارج استاد آیت الله فاضل لنکرانی در تاریخ : ۱۴۰۳/۶/۲۵ https://fazellankarani.com/persian/lessons/25837 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برخورد شیعه با نقل های خرافی 🎙 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ پخش اینترنتی:🔻 www.valiasr-aj.tv وبسایت رسمی:🔻 (www.valiasr-aj.com) تلگرام:🔻 https://t.me/valiasr_tv ایتا: 🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a28
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ واکنش آیت الله حسینی قزوینی به توهین یک مداح به مقدسات اهل سنت. 🔰 برشی از برنامه حبل المتین مورخ 1403/10/16. ⬅️ در این کلیپ آیت الله حسینی قزوینی ضمن درخواست از مسئولان دستگاه قضا، برای برخورد با توهین کنندگان به مقدسات اهل سنت بر این مساله نیز تاکید می‌کنند که همانطور که با هتاکان به مقدسات اهل سنت برخورد می‌شود بایستی با توهین کنندگان به مقدسات شیعه نیز برخورد جدی صورت بگیرد. 🎙آیت الله حسینی قزوینی ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻 https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
✍️معمای مرموز هلاکت ابوبکر https://youtu.be/P9n89rhTM2s
⏹ محوریت اندیشه « الاسلام هو الحکومة » در تفکر سیاسی امام خمینی رحمة الله علیه ✍️ زیرساخت تشکیل تمدن اسلامی با محوریت ولایت و امامت شیعی در قالب ولایت فقیه در عصر غیبت و چکیده فقه سیاسی امام خمینی رحمة الله علیه در قالب جملات زیر متجلی شده است که نقطه کانونی آن عبارت « ... الإسلام هو الحكومة بشؤونها ... » است: «... وكيف كان: بعد ما علم بالضرورة ومرّت الإشارة إليه: من أنّ‌ في الإسلام نظاماً وحكومة بجميع شؤونها ، لا يبقى شكّ‌ في أنّ‌ الفقيه لا يكون حصناً للإسلام - كسور البلد له - إلّابأن يكون حافظاً لجميع الشؤون؛ من بسط العدالة، وإجراء الحدود، وسدّ الثغور، وأخذ الأخاريج و الضرائب، وصرفها في مصالح المسلمين، ونصب الولاة في الأصقاع، وإلّا فصرف الأحكام ليس بإسلام. بل يمكن أن يقال: الإسلام هو الحكومة بشؤونها، والأحكام قوانين الإسلام، و هي شأن من شؤونها، بل الأحكام مطلوبات بالعرض، واُمور آلية لإجرائها وبسط العدالة. فكون الفقيه حصناً للإسلام كحصن سور المدينة لها، لا معنى له إلّاكونه والياً، له نحو ما لرسول اللّٰه وللأئمّة صلوات اللّٰه عليهم أجمعين من الولاية على جميع الاُمور السلطانية. وعن أمير المؤمنين عليه السلام: «الجنود بإذن اللّٰه حصون الرعية...» إلى أن قال: «وليس تقوم الرعية إلّابهم» . فكما لا تقوم الرعية إلّابالجنود، فكذلك لا يقوم الإسلام إلّابالفقهاء الذين هم حصون الإسلام، وقيام الإسلام هو إجراء جميع أحكامه، ولا يمكن إلّا بالوالي الذي هو حصن.» 📚کتاب البیع (امام خمینی)، جلد: ۲، صفحه: ۶۷۲ ✅ بر این اساس تمامی قوانین و مقرارت اسلامی، ابزارهای فقیه مبسوط الید برای رسیدن به مقاصد والای اسلامی و ایجاد عدالت در جامعه اسلامی است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
⏹ «مناظره تهاجمی و رسانه ای» برترین شیوه تقابل فکری با جریان های تکفیری بررسی های موجود نشان می دهد که جریان های تکفیری و تروریستی، بیشترین شباهت را از حیث رفتاری و مدل فکری به خوارج در صدر اسلام دارند. مراجعه به روش معصومین علیهم السلام نشان می دهد که آنها قبل از هر اقدام امنیتی و نظامی علیه کانون های شبهه پراکن، اقدام به تقابل رسانه ای و فکری می کردند؛ چنانچه بر اساس گزارش های موجود، مناظره علنی و رسانه ای معصومین علیهم السلام و یا نمایندگان آنها با مخالفین تکفیری تند رو، از رایج ترین، تاثیرگذارترین و جذاب ترین شیوه های مقابله بوده است. برای مثال فقط در یکی از مناظره های عبدالله بن عباس _ از اصحاب امیرالمومنین علیه السلام _ با سران خوارج در دفاع از شبهات مرتبط با امامت و حقانیت امیرالمومنین علیه السلام و برخی مفاهیم کلیدی قرآن _ همانند مفهوم «لا حکم الا لله»_، باعث شد دو هزار نفر از افراد حاضر در بدنه خوارج هدایت یافته و مسیر خود را از تکفیر و ترور مسلمین جدا کنند! این گزارش به صورت مبسوط در منابع متعدد شیعه و اهل سنت وارد شده است که می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید: 📚مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج‏1 ؛ ص268 و بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏33 ؛ ص350 و نسائی، «خصائص علي علیه السلام» (ص200) در زمان ما نیز برترین روش برخورد با جریان های تکفیری تروریستی انجام مناظرات رسانه ای و علنی _ البته با مهندسی صحیح موضوعات و روش صحیح _ می تواند باشد. این امر می تواند یکی از مصادیق جهاد تبیین تهاجمی علیه کانون های شبهه افکن باشد که بارها از سوی امام خامنه ای بر آن تاکید شده است تا جایی که امروز در دیدار با مردم قم فرمودند: « کار نرم‌افزاری دشمن عبارت است از دروغ‌پردازی و فاصله انداختن بین واقعیت و تصور افکار عمومی. وقتی شما به سمت قوت می‌روید، او تبلیغ می‌کند که شما دارید ضعیف می‌شوید. وقتی خودش دارد ضعیف می‌شود، تبلیغ می‌کند که دارد قوی می‌شود. امروز کار اساسی دستگاه‌های تبلیغاتی ما این است که پرده‌ی توهم اقتدار دشمن را پاره کنند و نگذارند تبلیغات دشمن بر روی افکار عمومی اثر کند.» ۱۴۰۳/۱۰/۱۹ امیدواریم دستگاه های مخاطب این کلمات، فکر جدی برای تقابل با دروغ پردازی های رسانه های تکفیری_صهیونیستی بکنند و با رویکرد تهاجمی _ همانند قالب مناظره _ با کانون های شبهه افکن، کار اساسی بنمایند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341