eitaa logo
اقتدار ولایی
975 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊مشاهدات علمی بین روزه داری و گرسنگی تفاوت‌هایی را نشان می‌دهد؛ روزه داری چون نوعی است، آرامش و آسایش درونی ایجاد می‌کند. همین وضع فکری، در هدایت اعمال متابولیک تمام بدن تأثیر اساسی دارد از جمله اینکه روزه داری، و را افزایش می‌دهد❗️ ۳
🖊الکسیس کارل فیزیولوژیست فرانسوی درباره: روزه داری با ایجاد گرسنگی، پروتئین‌ها و مواد چربی اندام‌ها را بسیج می‌کند که تمام مواد خالص خود را برای داخلی وقلب قربانی کنند و با ، آب بافت‌ها را می‌گیرد و بدین ترتیب روزه تمام بافت‌های بدن را می‌شوید و آنها را می‌کند. 🖊این دانشیار دانشگاه افزود: دکتر مویل از فواید بهداشتی روزه داری به و اشاره می‌کند و می‌گوید؛ روزه سبب می‌شود بدن انرژی ذخیره خود راصرف دفع این مواد سمی کند. 🖊 دکتر لوترنر آلمانی از روزه به عنوان برای به بدن انسان نام می‌برد. به هر حال هر انسان سالم و یا بیماری محتاج است و دار نشان از جوانی و در روزه داران دارد. ۴
🖊 سیاستمدار را راهی برای آرامش اعصاب می‌دانست، او عادت داشت بعضاً ۲۴ ساعت و حتی ۴۸ ساعت غذا نخورد، تا بتواند راحت تصمیم بگیرد.!! ویل دورانت روزه را مایه و تندرستی مردم معرفی می‌کند و در واقع روزه را عامل ارتقا سلامت روان می‌داند. روزه داری عزتمندی و اعتماد به خدا را افزایش می‌دهد. 🖊 مطالعات نشان داده است که اضطراب، افسردگی، افکار وسواسی و پارانوییدی (سو ظن) با روزه داری بطور چشمگیر کاهش می‌یابد؛ همچنین فعالیت کلیه‌ها طبیعی می‌شود؛ غلظت هورمون‌ها به استاندارد نزدیک می‌شود؛ آرامش عصبی و روانی ایجاد می‌گردد. حملات قلبی و عروقی کاهش می‌یابد. کلسترول خوب بدن یعنی HDL افزایش پیدا می‌کند.❗️ ۵
🖊دکتر اتوبوخنگر منشأ روزه را در مرحله اول در تفکر و عمل معنوی و در مرحله دوم نوسازی بدن می‌دانست و در یکی از پژوهش‌ها به این نتیجه می‌رسد در حالی که گرسنگی بیماری دیابت را وخامت می بخشد ولی روزه داری، دیابت غیر وابسته به انسولین را بهبودی می بخشد. 🖊 همانطور که روزه ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان سالم واجب است، برعکس برای بیماران و اشخاصی که احتمال ضرر می‌دهند، تخلف از امر الهی و مستوجب عقوبت است. اساس تشخیص در مورد اینکه فردی روزه بگیرد یا خیر به نظر ایشان به خود بیمار است که این موضوع را تشخیص می‌دهد مثلاً اگر پزشک به بیمار خود بگوید روزه مانعی ندارد ولی خود فرد متوجه شدت بیماری شود، نباید روزه بگیرد و برعکس. بطور کلی در مورد روزه نگرفتن بیماران نمی‌توان حکم کلی داد.!!! ۶
🖊 ، درباره اثرات شگفت انگیز روزه داری بر مغز و روان اظهار می‌کند که : روزه داری با هدف پالایش روح و روان و سلامتی جسم قدمتی چند هزار ساله دارد، روزه داری در تمام ادیان الهی و با روش‌های متفاوت توصیه شده است، در چند دهه اخیر روزه داری نظر مراکز تحقیقاتی و درمانی پیشرفته جهان را در جهت طراحی درمان و پیشگیری نوین از بیماری‌های جسمی و روحی -روانی به خود جلب کرده است.👌 🖊استاد ایرانی دانشگاه مونستر آلمان ادامه می دهد : به طور کلی دو نوع اصلی روزه داری وجود دارد که در نوع نخست فرد کالری کمتری را در یک مدت زمانی دریافت می‌کند (Caloric Restriction)؛ این نوع از روزه داری را می‌توان در رژیم‌های لاغری دید که در این نوع فرد می‌خورد و می‌نوشد، اما کمتر از مقدار عادی و در طول روز خوردن و آشامیدن برای وی آزاد است. در نوع دوم روزه داری، فرد برای یک دوره زمانی در طول روز از خوردن و آشامیدن دست می‌کشد ولی در فواصل بین روزه داری آزاد است که از هر میزان غذا و مایعات که مایل است استفاده کند و به نوع دوم، روزه داری متناوب (Periodic or Intermittent Fasting) می‌گویند که در دین اسلام به آن توصیه شده است. گرچه هر دو این روش‌ها فواید بسیاری را بر روی عملکرد اعضای مختلف بدن دارند، ولی ثابت شده است که اثرات بسیار شگرفی بر روی انسان بر جا می‌گذارد.!! ۷
🖊 در ادامه تحقیقات خود تصریح می کند: هنگامیکه دست کم 12 تا 14 ساعت از نوشیدن و خوردن خودداری می‌کنیم، بلافاصله پس از نوشیدن نخستین جرعه مایعات یا خوردن نخستین لقمه غذا، موج الکتریکی با قدرت چند میکروولت در سرتاسر مغز ایجاد می‌شود که باعث فعال شدن مغز در نواحی متفاوت می‌شود. تحقیقات اولیه نشان داده است که ایجاد و گسترش این موج الکتریکی در مغز به مدت چند هفته، مقاومت سلول‌های عصبی را در مقابل سکته مغزی افزایش می‌دهد و به مغز در مقابل ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر صرع، آلزایمر و پارکینسون کمک می‌کند. علاوه بر اثرات فوق، پزشکان و محققین در چند سال اخیر به اثرات شگفت انگیز روزه داری بر روی روح و روان انسان پی بردند. ۸
🖊 دوستان گرامی اثرات آرام بخشی و ضد اضطرابی روزه داری یکی از یافته‌های پزشکی است محدود کردن رژیم غذایی، به خصوص روزه داری متناوب می‌تواند اثرات عمیقی بر روی عملکرد مغز، صدمات و بیماری‌های عصبی داشته باشد، روزه داری متناوب ممکن است در به تأخیر انداختن شروع بیماری‌های عصبی و افزایش طول عمر بیماران هانتینگتون، پارکینسون، صرع و سکتۀ مغزی موثر باشد. در ادامه تحقیقات : به نظر می‌رسد که روزه‌داری متناوب نسبت به تغذیۀ محدود روزانه (محدودیت کالری) در ترمیم تغییرات نوروپاتولوژی و اختلال عملکرد حرکتی بسیار موثرتر عمل کرده است. سهم عمده ای از اثرات مفید روزه داری متناوب بر روی نورون‌ها، مربوط به پاسخ سلولی به استرس‌های است که در آن سطح پروتئین‌های ترمیم کننده و عوامل حمایت کننده سلامت سلول‌های عصبی افزایش می‌یابد. پاسخ‌های استرس سلولی ممکن است توسط یک استرس متابولیک خفیف که مرتبط با روزه داری متناوب است و یا استرس‌های فیزیولوژیک ناشی از گرسنگی یا تشنگی و یا در نتیجۀ ترویج بقاء سلولی القاء شوند. علاوه بر این، اثرات برتر ضد تشنج و محافظت نورونی روزه داری متناوب در مقایسه با روزه داری کوتاه مدت ممکن است ناشی از افزایش مقاومت به استرس‌های سلولی باشد که در مدت زمانی طولانی قبل از شروع آسیب ایجاد شدند. ۹
🖊استاد ایرانی دانشگاه مونستر آلمان در ادامه بیان داشت: یکی از شایع ترین اختلالات عصبی است که بر اساس علائم ظاهری از جمله حملات مکرر و خودبخودی تشنج تعریف می‌شود. روزه داری متناوب برای نشان دادن اثرات ضد تشنج و محافظت نورونی برای پیشگیری از صرع پیشنهاد شده است به طوریکه سبب کاهش فرکانس و بروز تشنج و همچنین کاهش سلول‌های صدمه دیده می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که اثرات مفید این نوع روزه داری به عوامل متعددی از جمله نوع محدودیت کالری و مدت زمان آن بستگی داشته باشد. در رابطه با اثرات روزه داری متناوب در طول تشنج‌های تکراری در مدل‌های مختلف صرع اختلاف نظر وجود دارد و نیاز به تحقیقات جامع تری وجود دارد. این نوع از روزه داری زمانی قوی است که قبل از شروع آسیب‌های سلولی اعمال شود. ۱۰
🖊 در ادامه تصریح کردند: پس از چند هفته روزه‌داری در قشر مغز و به ویژه ناحیه ‌حرکتی آن حساسیت‌پذیری واضحی پیدا می‌کند، به عبارتی دیگر روزه‌داری متناوب می‌تواند مغز را در نواحی مختلف فعال‌تر کند. افزایش تحریک‌پذیری در قسمت‌های مختلف مغز از جمله این امید را پدید آورده که بتوان سیر برخی از بیماری‌ها مانند آلزایمر را به تاخیر اندازد یا از آنها پیشگیری کند. پس از 2 تا 7 روز روزه داری مقدار زیادی از مواد شیمیایی استرس زا در بدن نظیر آدرنالین از طریق ادرار دفع می‌شود 🖊 همچنین روزه داری با اثرات شگرفی که بر روی مراکزی از مغز که مسئولیت مقابله با تنش‌های روزانه را بر عهده دارند، همچنین با تنظیم مواد شیمیایی مسئول تنش زایی در بدن، به ما کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری به مقابله با تنش‌ها بپردازیم و از سطح بالاتری از آرامش برخوردار باشیم. پس از چند روز روزه داری (بیش از 8 روز) ناحیه هیپوتالاموس- هیپوفیز مغز که نقش اصلی در مقابله با تنش‌ها را بازی می‌کند، به‌طور چشمگیری فعال می‌شود. به‌علاوه پس از 2 تا 7 روز روزه داری مقدار زیادی از مواد شیمیایی استرس زا در بدن نظیر آدرنالین از طریق ادرار دفع شده و سطح خونی بعضی از این مواد کاهش پیدا می‌کنند. در مقابل سطح خونی مواد شیمیایی که باعث آرامش و شادی می‌شوند نظیر اندورفین افزایش پیدا می‌کند. افزایش این مواد شیمیایی باعث مقاومت بیشتر انسان به درد شده و سبب کاهش فشار خون و رفع انقباضات عضلانی می‌شود. ۱۱
🖊 در پایان تحقیقات ادامه دادند: باعث افزایش مواد شیمیایی نظیر در انسان می‌شود که باعث ایجاد شادی و آرامش می‌گردند. تحقیقات نشان داده است که روزه‌داری باعث افزایش شعف و شادی و‌ کاهش افسردگی می‌شود. این تغییرات در بدن ما باعث می‌شود تا سطح تحمل ما به تنش‌های روزمره بالا رفته و کمتر دچار اضطراب شویم. در مطالعات مختلف نشان داده شده است که روزه داری به افرادی که در معرض کارهای پر تنش هستند کمک می‌کند تا آرامش خود را حفظ کرده و بازده کاری خود را بالا ببرند. 🖊روزه داری به ما کمک می‌کند تا با به‌دست آوردن احساس بهتری از جسم خودمان و با استفاده از خواب عمیق تر و موثرتر، به صورت بهتری به مقابله با تنش‌های روزانه بپردازیم. 🖊 ادامه‌ تحقیقات در چند سال آینده به این سئوال پاسخ خواهد داد که آیا با استفاده از یک شیوه‌ ساده و بدون خرج مانند روزه‌داری متناوب می‌توان از بروز بسیاری از اختلالات عصبی جلوگیری کرد و یا دست کم سیر آنها را به گونه‌ای چشمگیر آهسته تر کرد؟ ۱۲
🖊در پایان ؛ خدمت همه کاربران بزرگوار عرض میکنم که حتما درباره حکمت الهی روزه تحقیق کرده و علاوه بر روزه به همه توجه کنیم چون تو همه دستورالعمل های الهی هست بیایم به وجود همچین خدای نازنینی افتخار کنیم و بنده ای در خور همچین خدایی باشیم خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم گردآوری :دکتر قریش حسین پور
💠نظر یک ملی‌گرا راجع به تمامیت ارضی در مقابل نظر یک آخوند راجع به تمامیت ارضی ایران ┈✾•🌷🌺🌷•✾┈ @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 ماه قرآن 🎙آیت الله 🌾سالکان کوی حق، سالشان از ماه مبارک رمضان شروع می شود.... https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓شیطان چگونه در ماه رمضان غل و زنجیر است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
🔻جنگ شناختی از زاویۀ قدرت اجتماعی: «باورهای مردم» به مثابه گرانیگاه حمله 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در جنگ شناختی، اغلب این‌گونه نیست که از عمیق‌ترین لایه‌های شناختی برای ساختارشکنی آغاز شود و در همان ابتدا، بنیان‌های فکری برچیده شوند، بلکه حتّی همواره شناخت به معنای محدودِ «معرفت ذهنی» نیز در دستورکار نیست. در این فرایند، حمله از ایجاد «حس» شروع می‌شود؛ یعنی در اثر یک رویداد، «حال درونی مردم» تغییر می‌کند و «روحیه»‌شان دگرگون می‌شود. در مرحلۀ بعد، این حس‌وحال متفاوت، «درک روزمرّۀ مردم» را تغییر می‌دهد و موضع آنها را در قلمرو مسائل عادی و جاری، متزلزل و جابجا می‌کند. پس در قدم اوّل، یک تجربۀ حسیِ متفاوت ایجاد می‌شود و حال درونی، تغییر می‌کند و آن‌گاه بر اساس این روحیۀ تخریب‌شده و تغییریافته، بخشی از شناخت‌های مردم که در لایۀ رویی و سطحی قرار دارند و معطوف به زندگی روزمرّه هستند، متحوّل می‌شوند. ۲. اگر این زنجیره ادامه یابد، جنگ شناختی وارد مرحلۀ سوّم می‌شود که عبارت است از ساختارشکنی ذهنی در «لایه‌های عمیق شناختی». این لایه‌های شناختی، ناظر به «نگرش‌های بنیادین» یا «ارزش‌های غایی» هستند و می‌توان از آن به «جهان‌بینی» یا «ایدئولوژی» تعبیر کرد. هر چند این مرحله همانند مرحلۀ دوّم، ماهیّت شناختی دارد امّا چون «ارکان هویّتیِ مردم» را تشکیل می‌دهد و بسیار زیربنایی و تاریخی است، به‌آسانی و در کوتاه‌مدّت تغییر نمی‌کند، بلکه محتاج زمینه‌های متعدّدی است که در مراحل اوّل و دوّم، صورت‌بندی می‌شوند. در این مرحله است که جنگ شناختی به تمامیّت خویش می‌رسد و باید میوۀ خویش را - که مواجهۀ چالشی مردم با حاکمیّت است - بچیند. پیش از جنگ شناختی، مردم و حاکمیّت دارای ارزش‌های یکسانی بودند و تکثّر و اختلاف در میان نبود، امّا تخریب‌های شناختی، موجب «شکاف ذهنی» و «تضاد فکری» می‌شوند و این آغاز اصطکاک‌ها و تنش‌هاست. زین پس، جامعه به عرصۀ کشمکش میان حاکمیّت و جامعه تبدیل می‌شود؛ چنان‌که هر یک می‌کوشند ارزش‌های خویش را مستقر سازند، درحالی‌که دیگری، آنها را برنمی‌تابد. ۳. بهره‌داری از جنگ شناختی به عنوان یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های تخریبی نشان می‌دهد که قدرت، خصوصیّت «اجتماعی» پیدا کرده است، یا دست‌کم نسبت به گذشته، بسیار بر خلصت «اجتماعی» و «غیررسمی» آن افزوده شده است. تصوّر پیشین این بود که قدرت، در ساخت سیاسیِ رسمی، منحصر است و برای تغییر اجتماعی، باید تنها بر آن تکیه کرد، درحالی‌که در رویکرد جدید، «قدرت اجتماعی»، برجسته و کلیدی شده است و قدرت اجتماعی می‌تواند ساخت سیاسی را دگرگون کند. در جهان کنونی، قدرت به‌شدّت «پخش» و «پراکنده» شده و متمرکز نیست، بلکه در ساحت جامعه و در عرصۀ غیررسمی، توزیع شده است. چنانچه این قدرت غیررسمی در متن جامعه، جهت‌دهی و بسیج شود، اتّفاق‌های بزرگ رخ خواهند داد. مسألۀ جنگ شناختی نیز همین امر است که این «ریزبدنه‌های اجتماعی»، در امتداد هویّت خاصی به حرکت درآیند و در برابر ساخت سیاسی، صف‌آرایی کنند. در اینجاست که قدرت اجتماعی می‌تواند برای قدرت سیاسی، تولید امتناع کند؛ یعنی سیاست‌های آن را به چالش بکشد و بازدارندگی را از آن بستاند. دراین‎حال، اگرچه ساخت سیاسی در اختیار نیروهای رسمی است، امّا واقعیّت آن است که چنانچه قدرت اجتماعی به سوی دیگری گرایش داشته باشد، کاری از نیروهای رسمی ساخته نیست و قدرت‌نشینان، در وضع بی‌قدرتی و انفعال به سر خواهند برد. از این امر باید به «شکاف دولت و ملّت» یاد کرد که در آن، تضادها و تفاوت‌ها به تنش‌ها و تلاطم‌های بحران‌زا خواهند انجامید. ۴. هرچه جامعه در «دسترس» نیروهای خارج از ساخت سیاسی باشد و کسانی در بیرون از نظام اجتماعی، آن را صورت‌بندی کنند، بر دامنۀ این شکاف افزوده خواهد شد؛ به‌خصوص اگر ساخت سیاسی، دشمنان بیرونیِ دیرینه و مصمّمی داشته باشد که به کمتر از براندازی و زوال نمی‌اندیشند. در این‌چنین موقعیّتی، هم «اِعمال حکمرانی» از سوی نظام سیاسی، اهمّیّت بسیار بیشتری خواهد داشت و هم «دسترسی‌پذیری»، همچون زهر مهلکی است که جامعه را نسبت به نظام سیاسی، دچار چالش‌های فزاینده خواهد کرد. در مقابل، دشمنان بیرونی برای این‌که در جنگ شناختی، کامیاب شوند و میان دولت و ملّت، فاصله و زاویه ایجاد کنند، «مرزبندی» و «فاصله‌گذاری‌» حاکمیّت با خودشان را به عنوان سلب حقوق و آزادی‌های مردم تعبیر می‌کنند. این مفهوم‎‌سازی، بخشی از جنگ شناختی است که زمینه را برای اثرگذاری هرچه بیشتر فراهم می‌نماید. پس «جامعۀ رهاشده» که با غیر خود، مرزبندی ندارد و دچار اختلاط و دسترسی‌پذیری است، همواره گرفتار نوسان شناختی و تلاطم ذهنی خواهد بود. 🖇متن کامل در خبرگزاری تسنیم: https://tn.ai/2871447
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا شما طریق حضرت زهرا سلام الله را کلی گویی بیان کردید ؟ تفاوت تهذیبی که شما می گویید در چیست ؟ 🎙سخنران : سید علیرضا حسینی ✅ پیشنهاد دانلود و نشر گسترده ✨_🌼_✨ ❗مِنَ إلغَريبْ إلَي الْحَبيبْ❗ دلهاي منتظر و عاشق به ما بپیوندید تا با غریب ترین شخصيت عالم امام عصر ،ضرورت وچگونگی یاری ایشان بيشتر آشنا شويد.