eitaa logo
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
116 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
809 ویدیو
38 فایل
بسم‌اللّھ🌿 -بنده عشـق باش و از هردوجهـان آزاد.. ❤ «کمیت پست‌ها مهم نیست رفیق؛ کیفیتش مهمه!» 😎 مشتاقِ‌شنیدنِ‌سخنان‌ِشما..! https://6w9.ir/Harf_8605192 پاسخ پیام‌های ناشناس: @nashenas_g . 🌱+یك‌لشکـر، متشکـل از چنـدین گردان!.(: صلوات‌بفرس‌مؤمن🌻
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم ✍ شهید مرتضی مطهری پارت پونزدهم🌱🇮🇷 شنیدم یک نویسنده پاکستانى گفته بود: «در جنگ ژوئن [1]  اعراب و اسرائیل، مذهب بر ملیت پیروز شد.» مقصودش این بوده است که اسرائیل بر مبناى صهیونیسم که اساسش مذهب است بر عرب که تکیه‌اش روى قومیت عربى است پیروز شد.  همین امسال در یکى از مجامع سخنرانى در «رابطة العالم الاسلامى» دانشمند مسلمانى راجع به تاریخ فلسطین صحبت مى‌کرد، سخنرانى مختصر جالبى کرد، تاریخچه فلسطین را از ابتدا مخصوصآ در دوره اسلامى در جنگهاى صلیبى تا زمان حاضر نقل کرد و اینکه در زمان حاضر چگونه نیروى اسلام را از معرکه خارج کردند و به جاى آن نیروى عربیت گذاشتند. بعد این مرد مسلمان فریاد مى‌کشید و مى‌گفت: «اَلاِْسْلامُ لَمْ یدْخُلِ الْمَعْرَکةَ قَطُّ». پى در پى قسم مى‌خورد: به خدا قسم که اسلام در این معرکه اصلا داخل نشد و دخالت نکرد و راهى به آن ندادند.  حالا ما عجالتاً راجع به ملیت ایرانى خودمان مى‌خواهیم صحبت کنیم. من در این سه شب راجع به اصل این مطلب صحبت مى‌کنم. من بحثى ندارم که اساسآ توجه به ملیت و قومیت آیا خوب است یا خوب نیست، یا اگر خوب است تا چه اندازه خوب است، تا چه اندازه خوب نیست؛ بحث من در این شب‌ها روى این اساس است که ما کارى نداریم به خوبى و بدى مسئله ملیت، چون طرف حساب ما کسانى هستند که قومیت و ملیت ایرانى را بهانه و وسیله‌اى قرار داده‌اند براى مبارزه با اسلام؛ یعنى این جور مى‌خواهند بگویند که ما روى حساب ملیت ایرانى، اسلام را باید اجنبى و بیگانه از خودمان بدانیم، زیرا اسلام ازعرب است نه از ما؛ پس اگر بناست آیینى، مسلکى، مذهبى انتخاب کنیم باید برویم سراغ یک مذهبى که از آب و خاک خودمان سرچشمه گرفته باشد.  🌱
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم✍ شهید مرتضی مطهری پارت شونزدهم🌱🇮🇷 تبلیغات براى زرتشتى‌گرى تبلیغات عجیب و وسیع و دامنه‌دار ولى البته کم‌اثرى که شما الآن راجع به زرتشتى‌گرى مى‌بینید در کشور ما جریان دارد، بر این اساس است. مخصوصاً اگر مجله ارگان زرتشتیها را دیده و خوانده باشید مى‌بینید این زرتشتی‌ها که در طول هزار و سیصد چهارصد سال همیشه در حال انزوا زندگى مى‌کرده و تحت حمایت اسلام بوده‌اند و هرگز مسلمین با آنها مبارزه نکرده‌اند و بعد عرض خواهم کرد که چقدر اسلام به گردن زرتشتى‌گرى حق دارد، مى‌بینید اینها چطور به اصطلاح دُمى علم کرده‌اند و چطور شمشیر را از رو بسته‌اند و چطور صریح به اسلام حمله مى‌کنند در یک کشورى که 97% مردم مسلمانند و عده بسیار قلیل زرتشتى داریم [1]  .     در بعضى از کتاب‌ها خواندم که تمام زرتشتیان ایران از ده هزار نفر تجاوز نمى‌کنند. مى‌گویند این آمار اخیر نشان داده است که بیشتر هستند، مثلا بیست هزار نفر هستند. این بیست هزار نفر در مقابل بیست و پنج میلیون نفر ـ که اقلا بیست و چهار میلیون نفرشان یا بیشتر مسلمان هستند ـ از نعمت وجود همین مسلمان‌ها استفاده مى‌کنند. اگر این مسلمان‌ها نباشند که اینها یک چنین ثروت عظیم و هنگفتى را سرهم نمى‌کنند. این ثروتى را که از جیب ملت مسلمان درمى‌آورند و در پناه اسلام بود که از شرّ توده‌گرى حفظ شدند و نهج‌البلاغه آنها را از شر توده‌گرى حفظ کرد، حالا همان ثروت و همان نیرو را با یک شدتى علیه اسلام به کار مى‌برند. مانعى ندارد؛ هزار و سیصد سال مسلمین با زرتشتیان مبارزه نکرده‌اند، حالْ آنها داوطلب شده‌اند اسلام و مسلمین را به مبارزه طلبیده‌اند؛ و قطع بدانید نتیجه به سود آنها نخواهد بود.  ما حالا مى‌خواهیم از نظر همان ملیت ایرانى بحث کنیم. آیا با حساب و مقیاس ملیت، اسلام دین ملى ایران است یا زرتشتى‌گرى؟ تحقیق مى‌کنیم. حتى با همان مقیاس ملیت، باز دین ملى ایران اسلام است نه غیر اسلام هرچه مى‌خواهد باشد. 🌱✨
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم✍ شهید مرتضی‌مطهری پارت هفدهم🌱🇮🇷 داعیه جهانى اسلام اجازه بدهید من مقدمتاً بعضى از مطالب را عرض کنم تا کم‌کم وارد این مبحث بشویم. یکى از مسائل این است: دین اسلام از اوّلى که ظهور کرد چگونه داعیه‌اى داشت؟ آیا داعیه دین اسلام از ابتدا یک داعیه محلى بود یا از همان روز اولِ ورود و ظهور، داعیه جهانى بود؟ بعضى از مستشرقین نوشته‌اند که اسلام در ابتدا یک دین محلى بود و داعیه جهانى نداشت. ابتدا که پیغمبر ظهور کرد به عنوان یک پیغمبرِ مخصوص قوم قریش بود، بعد کم‌کم که دید پیشرفت مى‌کند، دامنه‌اش را از قریش اندکى توسعه داد به غیر قریش، به عرب. کم‌کم که دید عرب هم پذیرفت، دعوت خودش را توسعه داد به غیر عرب.  این یک تهمت بسیار بسیار ناجوانمردانه است. نه تنها هیچ‌گونه دلیلى بر این مطلب وجود ندارد، تمام دلایل برخلاف این مطلب است و بلکه یکى از آثارعظمت اسلام همین است که پیغمبر اسلام در یک سرزمین محدودى مثل سرزمین عربستان، در میان یک مردم و تمدن ناچیزى [1] ظهور کرد، در عین حال پیغمبر اسلام در همان محیط بسیار بسیار محدود، ندایى که سر داد یک نداى جهانى بود. دلیلش آیاتى از قرآن است که این دعوت را یک دعوت جهانى اعلان  می‌کند. 🌱
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم✍ شهید مرتضی‌مطهری پارت هجدهم🌱🇮🇷 اکثر این آیات در مکه نازل شده است نه در مدینه و نه سال آخر مدینه؛ یعنى در همان وقتى که پیغمبر بود و محیط محدود مکه، و پیغمبر را آنچنان احاطه کرده بودند که هرکسى نگاه مى‌کرد، روى قاعده مى‌گفت این دعوت در همان نطفه و در حالت نطفگى خفه خواهد شد، در همان وقت اسلام ندا مى‌داد که من یک دعوت جهانى هستم. خود همین، انسان را به تأمل وادار مى‌کند.  آیاتى که در قرآن در این زمینه هست زیاد است. مثلا یکى آیه‌اى است در سوره اِذَا الشَّمْسُ کوِّرَتْ که از سُوَر قصار قرآن و سوره مکیه است و ظاهرآ نوشته‌اند بعد از چند سوره از سوره‌هاى کوچک قرآن یعنى در اوایل بعثت نازل شد. در این سوره مى‌فرماید: «اِنْ هُوَ اِلّا ذِکرٌ لِلْعالَمین» [1] نیست این جز یک تذکر، تنبّه، بیدار باش براى تمام جهانیان. در آیه دیگر که در سوره سبأ است مى‌فرماید: وَ ما اَرْسَلْناک اِلّا کافَّةً لِلنّاسِ بَشیراً وَ نَذیراً وَ لکنَّ اَکثَرَ النّاسِ لایعْلَمون[2] تو را نفرستادیم مگر  بشارت‌دهنده و بازدارنده براى تمام مردم ولکن اکثر مردم نمى‌دانند.  در سوره انبیاء که آن هم یک سوره مکیه است این جور مى‌فرماید: «وَ لَقَدْ کتَبْنا فِى الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکرِ اَنَّ الاَْرْضَ یرِثُها عِبادِىَ الصّالِحونَ. اِنَّ فى هذا لَبَلاغاً لِقَوْمٍ عابِدینَ. وَ ما اَرْسَلْناک اِلّا رَحْمَةً لِلْعالَمین» [3] تو رحمت هستى براى تمام جهانیان. آیه دیگرى در سوره اعراف است (گو اینکه سوره اعراف خیال نمى‌کنم مکى باشد، اکثر آیاتش مکى است نه همه‌اش): قُلْ یا اَیهَا النّاسُ اِنّى رَسولُ اللهِ اِلَیکمْ جَمیعاً[1] . به طور کلى اصلا خطابات قرآن خودش حکایت مى‌کند.  قرآن هرگز یک خطاب ندارد که به قوم عرب خطاب کرده باشد. شما در کجاى قرآن «یا ایها العربى» پیدا مى‌کنید؟ یا «یا قریشى» پیدا مى‌کنید؟ چنین چیزى را هرگز پیدا نمى‌کنید. قرآن یا «یا اَیهَا النّاسُ» دارد یا «یا اَیهَا الَّذینَ آمَنوا». گاهى براى کسانى که پیغمبر اکرم بر آنها مبعوث شده است صحبت مى‌کند، و گاهى مخاطبش آنهایى هستند که گرایش پیدا کرده‌اند، یعنى صحبتى است خصوصى با اتباع خودش. بنابراین اسلام از اول ظهور، داعیه‌اش یک داعیه جهانى بوده است. این یک مطلب.  🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام‌علیـــك یاحجة‌الله فـــي‌أرضــه🌱🤍
هدایت شده از فرزند ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجتهدی که حمله به تبریز را جنگ با امام زمان می‌دانست! 🔹 ۲۱ آذر سالروز درگذشت فقیه، سیاستمدار و مرجع تقلید، آخوند خراسانی تلگرام | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | بله | سروش | توییتر | آپارات | یوتیوب 🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دولت سیزدهم در راستای جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای مدیریت کشور چه اقــــــــــدامــــــــــــــاتـــــی انجام داده است؟ 🧐♨️ 🎙 ¦ 🌿 @GORDAN313
🌎/🌵 تَن دُو روزی بیشتـَر، پیراهَنِ روحِ تـُو نــیسـت! هرچه کمتَـر خـو به‌ایـن پیکر بگیری بهتر است! [فاضل‌نظری] @GORDAN313
سلام یـــــــــامهــــــدی🌿✋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حسنِ‌ظنِّ بنده به خدای عزوجل، به اندازهٔ امیــدش به اوســت! 🌱
به یكی از جانبازانی كه روشندل بود گفتم: دوست نداشتی یک بار دیگر دنیا را ببینی؟! حداقل انتظار داشتم بگوید: چرا یک‌ بار دیگر می‌خواستم دنیا را ببینم، اما او پاسخ داد: نه!! پرسیدم : چطور؟! گفت: در مورد چیزی كه به دادم و معامله كردم نمی‌خواهم فكر بكنم.! بدنم می لرزید ، فهمیدم كه عجب آدم هایی در این دنیا زندگی می‌كنند. ما كجا، اینها کجا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مُشْــتي‌خٰاك🇵🇸
‌- در قسمتی از کتاب‌کشتیِ‌پهلو‌گرفته نویسنده از زبانِ امیرالمونین می‌نویسه! فرمودند: - گاهی احساس می‌کردم که فاطمه اصلا دل‌ ندارد . وقتی می‌دیدم ؛ به هیچ‌چیز دل نمی‌بندد با هیچ تعلقی زمین‌گیر نمی‌شود هیچ جاذبه‌ ای او را مشغول نمی‌کند ؛ یقین می‌کردم که او جسم ندارد ! متعلق به اینجا نیست... روحِ محض است ، جانِ خالص است |🌱 گاهی احساس می‌کردم که ... فاطمه دلی دارد که هیچ‌مردی ندارد - استوار چون کوه؛ با صلابت چون صخره ؛ تزلزل‌ ناپذیر چون ستون‌های‌محڪم و نامرئی ِ آسمان ! یکّه و تنها در مقابل یک حڪومت ایستاد و دلش از جا تکان نخورد. من مامور به سکوت بودم و حرف‌های‌دلِ‌مرا هم او می‌زد ((:
هدایت شده از •سی‌و‌دو | فیاض•
می‌گفت: -چرا محبتِ خدا رو حس نمیکنم؟ +دیدی آدمی که سـرماخـورده مزه غذارو نمیفهمه؟ داستان همینه!
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم✍شهید مرتضی‌مطهری پارت نوزدهم 🌱🇮🇷 تعزّز قرآن در مقابل عرب  مطلب دوم: یکى از چیزهایى که به نظر مى‌آید خیلى اعجاب‌آور است این است: گذشته از این که داعیه اسلام از اول یک داعیه جهانى بوده است، آیاتى در قرآن است که بالخصوص به اعراب طعن مى‌زند. حالااگر کلمه «طعن» هم درست نباشد، یعنى در مقابل عرب تعزّز مى‌ورزد، بى‌اعتنایى مى‌کند و خود را مستغنى نشان مى‌دهد. مى‌گوید اى مردم عرب ایمان بیاورید، ولى خیال نکنید اگر ایمان نیاوردید اسلام بى‌پیرو مى‌ماند. شما اگر به اسلام روى نیاورید اقوام دیگرى در دنیا هستند که آنها به اسلام گرایش پیدا مى‌کنند. این خود یک مطلب را مى‌رساند: قطع‌نظر از اینکه قرآن یک وحى آسمانى است لحن این کتاب مى‌رساند که پیغمبر اسلام چه پیغمبر باشد و چه نعوذبالله پیغمبر نباشد، کتابش نشان مى‌دهد که این مرد از روز اول چشمش به یک قوم مخصوص که قوم عرب باشد نبوده است؛ امیدوار بوده، آرزو داشته و اصلا مطمئن بوده است که این دعوت یک دعوت جهانى است. طرف سخنش جهان بوده است. در این زمینه که اسلام در مقابل قوم عرب تعزّز مى‌ورزد و به آنها مى‌گوید شما ایمان بیاورید به نفع خودتان است، اگر ایمان نیاورید هستند مردم دیگرى که در دنیا ایمان بیاورند یا در آینده خواهند بود مردم دیگرى که براى اسلام بهتر از شما باشند و به اسلام ایمان بیاورند، در این زمینه هم آیات زیادى داریم [1]. یکى این آیه در سوره انعام است،  مى‌فرماید: «فَاِنْ یکفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکلْنا بِها قَوْمآ لَیسوا بِها بِکافِرینَ»[2] اى پیغمبر اگر این مردم کفر مى‌ورزند و از پذیرش دعوت اسلام سرپیچى مى‌کنند تو خیالت راحت باشد، تو ناراحت نباش، اسلام بدون پیرو  نمى‌ماند؛ ما قوم دیگرى را که آن قوم هرگز کفر نخواهد ورزید و اسلام را خواهد پذیرفت مأمور حفظ اسلام کردیم. یعنى ما حفظ اسلام را به قوم دیگرى سپردیم. 
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم✍شهید مرتضی‌مطهری پارت بیستم🌱🇮🇷 آیه دیگرى در این زمینه در سوره نساء داریم: اِنْ یشَأْ یذْهِبْکمْ اَیهَا النّاسُ وَ یأْتِ بِآخَرینَ [1]  . باز هم بى‌اعتنایى مى‌کند: اى مردم! خدا اگر بخواهد، تمام شما را از بین مى‌برد و قوم دیگرى به جاى شما مى‌آورد. این آیه فقط از این نظر که اجمالا به اینها بى‌اعتنایى نشان مى‌دهد[قابل توجه است.] آیه دیگرى که در این زمینه داریم آخرین آیه از سوره اَلَّذینَ کفَروا (سوره محمد (ص)) است. در آنجا این جور مى‌فرماید: وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا اَمْثالَکمْ  اى مردم اگر شما به اسلام پشت کنید اسلام شُل نخواهد شد، خدا به جاى شما قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها از شما بهتر باشند. (نه فقط قوم دیگرى مثل شما جاى شما را مى‌گیرند بلکه قوم دیگرى خواهند آمد، اسلام خواهند آورد، خدا قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها اسلام را بپذیرند و مثل شما هم نباشند، عیب‌هاى شما را هم نداشته باشند.) در ذیل این آیه است که امام صادق(ع)  و امام باقر(ع) ، هر دوى این بزرگواران، این افتخار را براى مردم ایران معین و معرفى کردند. امام باقر فرمود: «اِنْ تَتَوَلَّوا» یا مَعْشَرَ الْعَرَبِ... یعْنِى الْمَوالى. آن وقت به ایرانیان «موالى» مى‌گفتند. امام صادق در آن روایت قسم خورد: والله به خدا قسم که این شرط جزا محقق شد. قرآن مى‌فرماید اگر شما به حقیقت اسلام  پشت کنید خدا قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها از شما بهتر اسلام را بپذیرند. اما در قرآن «اگر» است. امام صادق فرمود که این «اگر» تحقق پیدا کرد، قوم عرب به اسلام پشت کرد و خداوند موالى (ایرانیان) را فرستاد و آنها از جان و دل اسلام را پذیرفتند و به اسلام خدمت کردند.  آیه دیگر در سوره مائده است که مى‌فرماید: مَنْ یرْتَدَّ مِنْکمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یأْتِى اللهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبّونَهُ... [1] 1 من از نظر تطبیق فعلا کارى ندارم که کدام قوم مقصود است. اجمالا این مطلب را مى‌خواهم عرض کنم که در قرآن این موضوع پیدا مى‌شود که به قوم عرب با نظر بى‌اعتنایى نگاه مى‌کند، نه بى‌اعتنایى که علاقه ندارد آنها مسلمان بشوند. از نظر اسلام عرب و قوم عرب مطرح نیست. اسلام عرب و غیر عرب همه را یکسان دعوت مى‌کند، ولى خودش را به یک قوم خاص نمى‌بندد، آن قوم مى‌خواهد عرب باشد یا غیر عرب، و به اعراب مخصوصاً این مطلب را مى‌فهماند که شما چه ایمان بیاورید چه ایمان نیاورید اسلام پیشرفت مى‌کند، زیرا اسلام یک دینى است که اختصاص به یک قوم مخصوص و معین ندارد. 
²▫️یه‌تـارِ مو از سـرِ مـادرمـ کم نشـه.. 🖤 [دوخـَطْ‌روضه]
³▫️سـلام کشــته دفـاع از حــرم.. 🖤 [دوخـَطْ‌روضه]