eitaa logo
اللهم عجل لولیک الفرج
1هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
18.7هزار ویدیو
39 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👌ابلیس به ۵ علت بدبخت شد: ➊اقــرار به گــناه نڪرد ➋از ڪرده پشـیمان نشد ➌خـود را مـلامـت نڪرد ➍تصـمیم به تـوبه نگرفت ➎از رحـمت خدا نامید شد. 👌آدم به ۵ علت سعادتمـند شد: ➊اقــرار به گـــناه ڪرد ➋از ڪرده پشــیمان شد ➌خـود را ســرزنش ڪرد ➍تعـجیل در تـوبه ڪرد ➎به رحمت حق امید داشت
💖 پشت ‌این چادر🖤مشڪے بہ ‌خدا رازۍ هست بہ ڪبودۍ💜 زده اند رنگ غم یاسےرا بہ خدا زنده ڪند بار دگردر دنیا چادر زینبـے ام💚 غیرت عبـاسےرا
❣ تا‌ڪی‌دل‌‌من‌چشم‌به‌در‌داشته‌باشد اۍ‌ڪاش‌کسی از‌تو‌خبرداشته‌باشد آن‌باد‌ڪه‌آغشته‌به‌بوی‌نفس‌توستـــ از‌ڪوچه‌ی‌ما‌ڪاش گذر‌داشته‌باشد شبت بخیر ای حرمت شرح پریشانی ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رابطه ی امام زمان با مؤمنین و مسلمین چگونه است؟ سخنران استاد عالی
🔴 روح ناآرام بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ صف های نماز جماعت بسته شده بود و همه آماده شنیدن اذان بودند. ناگهان مردی با چهره ای نگران در حالی که سرش را پایین انداخته بود، در کنار پیامبر (ص) به زمین نشست، اما خجالت می کشید به چهره او نگاه کند. پیامبر (ص) با مهربانی نگاهی به او کرد و آماده شنیدن حرف هایش شد. مرد به آهستگی و با صدای لرزان گفت: «ای رسول خدا! من گناهی کرده ام که...». پیامبر (ص) دیگر به حرف های آن مرد گوش نداد و برخاست تا نماز را شروع کند. مرد فکر کرد که بی موقع مزاحم آن حضرت شده است. به همین دلیل با شرمندگی بلند شد و به صف های نمازگزاران پیوست. همین که نماز تمام شد به سرعت و قبل از آن که کسی به حضور پیامبر (ص) برسد، نزد او رفت و دو زانو نشست. پیامبر (ص) به چهره آن مرد نگاهی کرد. مرد که سرش پایین بود، گفت: «یا رسول الله! عرض کردم گناهی کردم که...». پیامبر (ص) با مهربانی پرسید: «مگر اکنون با ما نماز نخواندی»؟ مرد جواب داد: «بله یا رسول الله»! پیامبر (ص) پرسید: «مگر به خوبی وضو نگرفتی»؟ مرد جواب داد: «بله یا رسول الله»! حضرت به آرامی گفت: «پس نمازی که خواندی کفاره گناه تو بود.» به نقل از: تفسیر نمونه، ج 9، ص 268
🔴 هرکس میخواهد مانند شهدا بمیرد.. 🌕 پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «مَن أحَبَّ أَنْ يَحْيَا حَيَاةً تُشْبِهُ حَيَاةَ اَلْأنْبِيَاءِ وَ يَمُوتَ مِيتَةً تُشْبِهُ مِيتَةَ اَلشُّهَدَاءِ وَ يَسْكُنَ اَلجِنَانَ اَلَّتِي غَرَسَهَا اَلرَّحْمَنُ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيّاً وَ لْيوَالِ وَلِيَّهُ وَ لْيَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِي خُلِقُوا مِنْ طِينَتِي» هر كه دوست دارد مانند پیغمبران زندگی کند و مانند شهیدان بمیرد و در بهشتی که خدای رحمان آفریده ساکن شود، باید از علی علیه السلام پیروی کند و با دوست او دوستی کند و به امامان پس از وی اقتدا کند؛ زیرا ایشان عترت من هستند و از طینت من آفریده شده‌اند. 📗الکافي، ج ۱، ص ۲۰۸ در این روزگار غیبت پیروی از علی علیه السلام چیست؟ چگونه باید علی را یاری کرد؟ این پیام امیرالمومنین صلوات الله علیه است: «از مهدی من پیروی کنید و او را یاری کنید»! مولای من کسی که برای ظهورت دعا میکند تو را یاری نموده و از تو پیروی کرده؛ پیروی از تو همان پیروی از علی است! یاری کردن تو همان یاری کردن علی است؛ زیرا ولایت تو همان ولایت علی ا
🔴 خطبه فدک و اهداف ایراد آن استاد باقر مقدسي گويد: چندين هدف براي پافشاري و سخت‌گيري حضرت زهراء در موضع‌گيري ويژه‌اش مي‌توان در نظر گرفت: اول: حضرت زهرا مي‌خواست حق غصب شده خود را بازگرداند و اين يك امر طبيعي براي هر انساني كه حق پايمال شده خود را از هر راه مشروع مطالبه كند. دوم: حزب حاكم روي تمام حقوق سياسي بني‌هاشم دست گذارده و تمام امتيازات مادي و معنوي آنان را لغو ساخته بود، اين عمر بن خطاب است كه به ابن عباس مي‌گويد: آيا مي‌دانيد كه چه چيز باعث شد بعد از محمد(ص) قومتان توجهي به شما نكنند؟آنان از اينكه نبوت و خلافت در شما جمع شود و بدينوسيله بر قوم خود فخر و مباهات كنيد خوششان نمي‌آمد لذا قريش براي خود فكري كرد و به نتيجه رسيد که نسبت به اموال نيز بني‌هاشم را از فدك و ميراث و خمس (يعني سهم ذوي‌القربي) محروم ساخته و آنان را مانند ديگر مردم به حساب آوردند. سوم: حضرت زهرا با اصرار و پافشاري نسبت به فدك هدفش آن بود كه زمينه را براي شوهرش در مطالبه حق پايمال شده‌اش آماده سازد و در واقع فدك و خلافت با يكديگر همراه و در يك مسير قرار گرفته بود،چنانكه بعدها كلمه «فدك» عنوان بزرگتري پيدا كرد كه منحصر به يك سرزمين مزروعي كه در زمان رسول خدا محدود و معين بود نمي‌شد بلكه موضوع فدك همپاي خلافت و تمام دفترچه و پرورنده اسلام شد. چهارم: حضرت زهرا (س) با اين درگيري با ابوبكر مي‌خواست حال خود و موقعيت يارانش را براي مردم آشكار كرده و از حقيقت دستگاه خلافت براي آنان پرده بردارد تا حيات و نابودي هر كس به استناد دليل و بينه باشد و الا پاره تن رسول خدا (ص) قدر و منزلتش بالاتر و شان و مقامش والاتر از آن بود كه بخاطر دنيا،با شخصیتی همچون ابوبكر بر سر این موضوع جدل کند و لذا حضرت علي (ع) او را از اينكه به خاطر فدك با ابوبكر درگير شود منع نفرمود با اينكه او خود گوينده اين جمله بود كه «من فدك را مي‌خواهم چه كنم با اينكه فردا جايگاه هر كسي در قبر خواهد بود. به علاوه كه اميرالمومنين(ع) مي‌توانست به اندازه اموالي كه از حضرت زهرا غصب شده از جاي ديگر به آن حضرت بدهد و او را از اين گرفتاريها باز دارد چون آن چه كه از ارث «بغيبغه» و «ابي‌نيزر» به او رسيد بيش از فدك ارزش داشت و حضرت پيش از وفاتش آنها را وقف بر مستندان نمود
🔴اخلاق و خلق و خوی حضرت مهدی (عج)..... امام زمان‌ علیه السّلام در مقابل جلال الهی‌ به‌ شدّت خاشع و متواضع هستند‌؛ تا جایی‌ که به عُقابی تشبیه شده‌اند که هنگام فرود و نشستن بر زمین سر به زیر افکنده است. حضرت مهدی‌ علیه السّلام همواره خوف و خشیت حضرت حقّ را در دل دارند و مقرّب‌ترین بنده‌ی خدا بودن، ذرّه‌ای غرور بر دل ايشان وارد نمی‌کند. 🌹پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: او از خدا می‌ترسد و به‌دلیل مقرّب بودن در نزد خداوند [يا به‌خاطر قرابتى كه به پيامبر‌خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم دارد‌]‌ مغرور نمی‌شود. حضرت مهدی‌ علیه السّلام سنگینی و وقار خاصّی دارند. آرامش و متانت و وقار الهی‌ در وجود ایشان موج می‌زند و اثری از سبکی یا نا‌آرامی و تلاطم در وجودشان یافت نمی‌شود. 🌹رسول‌ خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند‌: خداوند مردى را از پاكيزگان و بهترين فرزندان من برانگيزد که عادل و مبارک و منزّه است و به اندازه‌ی ذرّه‌ای خيانت نمی‌كند. آن حضرت اندکی به دنیا دلبستگی ندارند و بعد از ظهور نیز برای خود بنایی برپا نمی‌کنند و به‌دنبال فراهم ساختن امکانات دنیوی برای خویش نيستند. 🌹پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: آن حضرت سنگی را بر سنگی نمی‌نهد. حضرت مهدی علیه السّلام در زمان ظهور نیز راه زهد را ادامه می‌دهند و جامه‌هایی سخت و درشت‌ بافت و پشمين بر تن می‌کنند و از جامه‌های لطیف و راحت‌ دوری می‌گزینند. همانند جدّ بزرگوار خویش حضرت علی علیه السّلام نان جو می‌خورند و حکمرانی بر جهان‌ ذرّه‌ای ايشان را به‌ سوی رفاه در زندگی مادّی سوق نخواهد داد و این در زمانی است که همه‌ی خلق در راحتی و آسایش کامل زندگی می‌كنند. امام رضا علیه السّلام فرمودند‌: و قائم علیه السّلام را جز جامه‌ی درشت‌ بافت و غذاى ناگوار نخواهد بود. 📘جان جهان،تألیف استاد مهدی طیّب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ کلیپ : خدا می پسندد ... 👤 حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری زمان : 1 دقیقه و 34 ثانیه
🔴 قیامت همه به چادر مادر اهلبیت دخیل خواهند بست [تفسیر الإمام العسکری علیه السلام] عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی إِذَا بَعَثَ الْخَلَائِقَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ ... فَیُنَادِی مُنَادِی رَبِّنَا یَا أَیُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ فَلَا یَبْقَی مُحِبٌّ لِفَاطِمَةَ إِلَّا تَعَلَّقَ بِهُدْبَةٍ مِنْ أَهْدَابِ مِرْطِهَا حَتَّی یَتَعَلَّقَ بِهَا أَکْثَرُ مِنْ أَلْفِ فِئَامٍ وَ أَلْفِ فِئَامٍ قَالُوا وَ کَمْ فِئَامٌ وَاحِدٌ قَالَ أَلْفُ أَلْفٍ یُنْجَوْنَ بِهَا مِنَ النَّارِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: وقتی خداوند متعال بندگان اولین و آخرین را در روز قیامت مبعوث می‌کند.. منادی پروردگار ندا می‌دهد: ای دوستداران فاطمه، به رشته‌های چادر فاطمه آویزان شوید و باقی نمی‌ماند از محبین حضرت زهرا مگر این که هر کدام به رشته‌ای از رشته‌های چادر آن حضرت آویزان می‌گردد تا این که بیشتر از هزار فئام و هزار فئام به چادر حضرت آویزان می‌شوند. أصحاب گفتند یا رسول الله، یک فئام چند نفر است ؟! پیامبر اکرم فرمود: هزار هزار و همۀ ایشان به سبب چادر حضرت زهراء از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند. 📚بحارالأنوار علامه مجلسی جلد 8 صفحه 68.