🛑حمایت اوانجلیست ها از اسرائیل حتی به قیمت زخم زبان
✅حمایت همه جانبه اوانجلیستها از صهیونیستها از واقعیات عجیب این دوران است اما این موضوع وقتی عجیبتر میشود که بدانیم در خود اسرائیل، صهیونیستهای مذهبیتر که به حریدیها معروف هستند، با مسیحیان و حتی اوانجلیستها بشدت مخالف هستند.
👈در این میان کشیشهای اوانجلیست با وجود تمام این اوصاف، به دنبال توجیهی دینی برای تفکرات و ایدئولوژیهای خود می باشند.
👆در دو کلیپ فوق شاهد صحنههایی از اعتراضات حریدیها به گردشگران اوانجلیستی در اورشلیم و همچنین پاسخ یک کشیش اوانجلیست به سوال چرایی حمایت اوانجلیستها از اسرائیل و صهیونیستها هستیم
#غرب_و_مهدویت
#اخبار
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
دوره آموزشی معارف عمومی مهدویت در شهرک پردیسان، شهر مقدس قم .
سه هفته پنج شنبه ها
ویژه بانوان
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الگوهای سلامت معنوی
🔴۱۲ دی ماه سالروز درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیتالله مصباح یزدی
🔸رؤیت ایشان انسان را به یاد خدا میانداخت
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌙 گزارش ماهانه استهلال
✅ گزارش استهلال ماه رجب المرجب ۱۴۴۶ ه . ق
الف- مشخصات نجومی هلال در شامگاه سه شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۳ (۲۹ جمادی الثانی ۱۴۴۶)
زمان مقارنه ماه و خورشید: ساعت ۱ و ۵۷ دقیقه روز سه شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳
زمان غروب خورشید: ساعت ۱۷:۰۱
زمان غروب ماه: ساعت ۱۷:۱۸
ارتفاع ماه: ۱.۸ درجه
مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: ۱۷ دقیقه
سن ماه: ۱۵ ساعت و ۴ دقیقه
فاصله زاویه ای ماه و خورشید: ۸.۷ درجه
ب ـ پیشبینی تقاویم و نظر کارشناسان رؤیت هلال
تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، و کارشناسان رؤیت هـلال، پیشبـینی کردهاند هـلال ماه رجب در غـروب روز سه شنبه در کشور قابل رؤیت نیست. بنابراین ماه جمادی الثانی ۳۰ روزه بوده و اول ماه رجب ۱۴۴۶ روز پنجشنبه ۱۳ دی ماه خواهد بود.
ج ـ گزارشهای رسیده
در همین راستا ستادهای استهلال و گروههای رصدی در سراسرکشور به همراه تجهیزات رصدی درغروب روز سه شنبه اقدام به استهلال نمودند که نتیجه آن به قرار ذیل است.
۱. مناطقی که هوا صاف بود و هلال رؤیت نشد:
استان ایلام: آبدانان
۲. مناطقی که هوا غالباً غبارآلود و یا ابری بود و هلال رؤیت نشد:
استان خراسان رضوی: مشهد گروه طلاب، گلبهار، درگز، نیشابور، طرقبه، تربت حیدریه، سبزوار، تایباد، فیروزه، قوچان، برداسکن
استان مرکزی: اراک، تفرش، محلات، خمین، ساوه، زرندیه
استان خراسان جنوبی: بیرجند، طبس، سرایان، بشرویه
استان تهران: پرند، جنوب غرب تهـران، شهرری
استان سیستان و بلوچستان: زابل، چابهار
استان خراسان شمالی: جاجرم، آشخانه
استان خوزستان: دزفول، خرمشهر
استان ایلام: ایلام، دهلران، ایوانغرب
استان چهار محال بختیاری: بروجن
استان یزد: یزد، میبد، اردکان
استان اصفهان: شهرضا
استان گلستان: گرگان
استان شیراز: لامرد
استان زنجان: زنجان
استان قم: قــم
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
به لطف الهی و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم شماره 11 مجله علمی_ترویجی #پژوهشنامه_موعود به چاپ رسید و در سایت این مجله منتشر شد.
1️⃣تحلیل شناختی مسئله انتظار فرج، از منظر مقام معظم رهبری
➖سید مجتبی معنوی 👈(خلاصه نموداری مقاله)
2️⃣ظرفیت فضای مجازی در بستر سازی همگرایی منتظرانِ موعود
➖خلیل الله احمدوند؛ پگاه امیری؛ حمیدرضا شهبازیان 👈(خلاصه نموداری مقاله)
3️⃣ترفند شناسی تضعیف باور مهدویت در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن
➖محمدحسین ساجدی فر(شهیدی) 👈(خلاصه نموداری مقاله)
4️⃣راهبردهای آموزشی توسعه فرهنگ مهدویت در شبکههای اجتماعی با تاکید بر نظام فکری رهبر انقلاب
➖مصطفی ابراهیمی 👈(خلاصه نموداری مقاله)
5️⃣بررسی و تحلیل تطبیقی دو جریان انحرافی مهدوی مدعی یمانی و مدعی خراسانی
➖مهرداد ندرلو؛ نسرین امیری 👈(خلاصه نموداری مقاله)
6️⃣بررسی و نقد نظریات ژوزف الیاش در موضوع مرجعیت فقهی، سیاسی و اجتماعی علما در دوران غیبت
➖مسعود زائری 👈(خلاصه نموداری مقاله)
📥برای دریافت کل متن این شماره مجله لینک زیر رو لمس کنید:
https://www.mouoodmag.ir/jufile?issue_pdf=29307
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌟 "علامهی انقلابی"
🔸 گزیدهای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
🗓 به مناسبت ۱۲ دی، سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی (رحمه الله)
رجفه الشام kamyab . 9. 402.mp3
2.57M
💢بررسی اعتبار حدیث لیلةالرغائب1️⃣
💠 منبع ليلة الرغائب
همانطور که در مقدمات بحث گذشت اعتبار هر حدیثی اول به کتاب مصدر و سپس به سند آن حدیث برمی گردد .
🔷اولین منبعی که در منابع حدیثی شیعه از آن به عنوان مصدر این حدیث یاد شده است کتاب اقبال الاعمال ( ج ٢ ص ٦٣٢ ) سید بن طاووس است .
🔹پس از ايشان در قرنهاي بعدی توسط محدثانی مانند مرحوم ابراهیم کفعمی در البلد الامین و الدرع الحصین (طبع بيروت ، ص ٦٩ )، علامه مجلسی در بحارالانوار ( طبع بيروت ج ٩٥ ص ٣٩٥ )شیخ حر عاملی در وسائل الشيعة (آل البيت ج ٨ ص ٩٨ باب ٦ باب استحباب صلاة الرغائب… روايت ١ شماره ١٠١٧٢.)و شیخ عباس قمی و... اين روایت باز نقل شده است.
🔶ولی ظاهرا اولين منبعي كه در بين شيعيان به نقل روايت ليلة الرغائب پرداخته کتاب مفید العلوم و مبید الهموم - منسوب به محمد بن عباس خوارزمي - (طبع بیروت ، ص ١٧١ ) است که البته این روایت را در آنجا بدون ذكر سند و منبع نقل شده است.
بعد از او سید بن طاووس در کتاب الاقبال بالاعمال الحسنة ( ج ٢ ص ٦٣٢ ) و پس از وی ابن باقی قرشی در کتاب اختیار المصباح الکبیر ( ج ٢ ص ٢٢٩ ) نیز روایت را بدون ذکر سند آورده اند.
🔸سپس علامه حلی در اجازه کبیرش به بنی زهره با ذکر سند خود تا روایت، به نقل آن پرداخته و در کتاب منهاج الصلاح فی اختصار المصباح ( ص ٤٥٧)، آداب نماز لیلة الرغائب را از قول جابر بن یزید جعفی آورده است.
✔️همانطور که ملاحظه کردید اعتبار منبع مشهور این حدیث یعنی اقبال الاعمال در رتبه سوم از اعتبار است و مشکل دیگری که وجود دارد مرحوم سید (وفات 664ق) سند روایت را ذکر نکرده است .
ایشان تصریح کرده که این حدیث در کتاب های عبادی از پیامبر(ص) نقل شده، ولی من آن را از برخی کتاب های شیعه آورده ام. سخن سید نشان می دهد ابن طاووس چندان به منبع خود اعتماد نداشته و حتی نام آن را نخواسته بیان کند، اما از باب احتیاط حدیث را نقل کرده است تا ثوابی از دست نرود. گویا خاستگاه این گونه احتیاط ها «اصل تسامح در ادله سنن» یا «اخبار من بلغ» باشد، که خبر در مقام عمل پذیرفته می شود.
🔻همچنین منبع تازه یافت آن یعنی کتاب مفید العلوم و مبید الهموم نیز این روایت را بدون سند نقل کرده علاوه بر اینکه در مورد مولف این کتاب هم بحثهایی هست که شیعه دوازده امامی است یا شیعه زیدی یا شافعی است ،که قرائن گویای زیدی مسلک بودن اوست و شاید برای همین هم سید بن طاووس سند خود را ذکر نکرده است.
🔻منبع سوم هم کتاب منهاج الصلاح علامه حلی است که چون علامه حدیث را بدون ذکر سند از جابر بن یزید جعفی نقل کرده است.بنابر این طبق این سه منبع حدیث مرسل و ضعیف السند است.
🔻تنها می ماند سندی که علامه حلی در اجازه خود به بنی زهره نقل کرده است که باید بررسی سندی بشود 👇
🖊استاد الهی منش(استاد دانشگاه و سطوح عالی حوزه،کارشناس فقه دفتر تبلیغات اسلامی)
#لیلة_الرغائب
#حدیث
#رجب
#ماه_رجب
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
💢پیشینه شناسی خبر «لیلة الرغائب»1️⃣
🔶لیله الرغائب به اولین شب جمعه از ماه رجب، شب برآورده شدن آرزوهای بلند گفته شده که برای رسیدن به آرزوها اعمالی با ثواب فراوان روایت شده، که نماز رغائب از شمار این اعمال است.
🔻ابن جوزی(م597) نخستین کسی است، که از اهل سنت، حدیث لیلة الرغائب و اعمال آن را با اندک اختلافی که با روایت ابن طاووس دارد، از ابن منده از ابن جهيم صوفي ابن سعيد بصري از پدرش از صغاني از حميد طويل از انس بن مالك از پیامبر(ص) نقل کرده است.
🔻بدین ترتیب حدیثی که از آن نام برده شد، از منابع و راویان اهل سنت به منابع شیعی راه یافته است. گرچه مطالعات پیشینه ای فراتر از ابن جوزی را بیان نمی کند،
👌🏻 اما نقد ابن جوزی بر این حدیث، نشان می دهد، که نماز رغائب دست کم در قرن ششم شایع بوده است.
🖊حسین حسینیان مقدم
#حدیث
#لیلة_الرغائب
#ماه_رجب
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈