eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
19.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞|نماهنگ رَسُـــولُ اللّه 🕋 🌀همخوانی استدیویی قصیده معروف عربی "کُل القلوب الی الحبیب تمیل" 🌴در مدح پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ⭕️اجرا: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 📽تصویر برداری شده در: 🕌مدرسه تاریخی چهارباغ اصفهان 📺مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت: 🌐 aparat.com/v/SOha0 📲شناسه عضویت در کانال ایتا و تلگرام: 🌐 @tasnim_esf http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسمان 💢آیه لااکراه و قتل مرتد 💢 خداوند متعال مى فرمايد: لا إِكْراهَ فِى الدِّينِ در دين، اكراهى نيست. (البقره: 256) 1 معنى آيه ى شريفه اين است كه امور اعتقادى اساساً قابل اجبار نيستند، نه اينكه اجبار ممكن است ولى اسلام حكم به اجبار نمى كند. چون اعتقاد، امر قلبى است و امر قلبى را نمى توان با اجبار پديد آورد. نمى توان با تهديد و كتك زدن كسى را وادار كرد كه كسى را دوست داشته باشد يا از كسى متنفر شود. چون اين امور، مربوط به قلبند. بلى مى توان كسى را با زور و تهديد واردار نمود كه در زبان اظهار محبّت به كسى كند يا به وجود خدا اقرار نمايد يا به ظاهر نماز بخواند ولى هيچگاه نمى توان او را به زور وادار نمود كه در قلب نيز به آن شخص محبّت داشته باشد يا وجود خدا را بپذيرد يا به نيّت قربهالى الله نماز بخواند. بلكه بر عكس، هر چه كسى را به اين گونه امور بيشتر اجبار نمايند خود به خود نتيجه ى معكوس مى دهد و انزجار شخص زيادتر مى شود. لذا نمى توان يك شخص غير مسلمان را با زور واداشت كه مسلمان شود يا كسى را كه قلب او از اعتقاد و يقين به اسلام برگشته نمى توان با زور وادار نمود كه دوباره به اسلام معتقد گردد. تنها كارى كه براى او مى توان نمود اين است كه با استدلال، يقين او را نسبت به حقّانيّت اسلام بازسازى نمود. 2 امّا اگر كسى از اعتقاد به اسلام برگشت، هيچگاه اسلام حكم به اعدام او نمى دهد. حكم اعدام مرتدّ به خاطر امر ديگرى است نه به خاطر برگشتن او از اعتقاد به اسلام. اگر كسى از اعتقاد به اسلام برگشت و كفر خود را هم علنى نساخت و به تبليغ بر ضدّ اسلام قيام نكرد، هيچگاه اسلام او را محكوم به اعدام نمى داند. لذا تا اينجا «لا اكراه فى الدّين» امّا اگر كسى بعد از ارتداد، كفر خود را اعلام عمومى نمود و به اين وسيله دست به تخريب اعتقادات ديگران زد، و خواست ابّهت دين را بشكند و اسلام را دينى سست جلوه دهد، در اين هنگام است كه اعدام او لازم مى شود. و اين حكمى است عقلانى كه در تمام ممالك جهان مشابه آن اجراء مى شود. براى مثال اگر كسى مبتلا به مرض ايدز شد آيا جامعه به او اين اجازه را مى دهد كه آزادانه به اشاعه ى ويروس ايدز بپردازد؟ يا اگر كسى به اين اعتقاد رسيد كه دروغ گويى و فريب و خيانت براى رسيدن به هدف جايز است، آيا جامعه به او اجازه مى دهد كه او اين اعتقاد خود را علنى ساخته اين اعتقاد را تبليغ كند؟ اگر كسى به اين باور معتقد شد كه عالم پوچ و زندگى فاقد ارزش است پس بايد خودكشى نمود، آيا عقلاى يك جامعه به چنين كسى اجازه مى دهند كه باورهاى خود را علنى ساخته افراد جامعه را تحريك به خودكشى نمايد؟ پس اگر در چنين مواردى كه پاى سلامتى جسمى يا روانى جامعه در ميان است، قشر غالب جامعه از آرمانهاى منطقى خود دفاع مى كند و عامل مخرّب را محدود مى سازد، چگونه اسلام به كسى اجازه دهد كه نه سلامت جسمى يا روانى كه فراتر از آن سعادت ابدى ديگران را به خطر اندازد؟ 3 همچنين اگر يك مسلمان كه قلباً اعتقادات اسلامى را قبول دارد، عملى دينى را همراه با اعتقاد به وجوب آن علناً نه در حوزه ى شخصى ترك نمود، باز گفته نمى شود «لا اكراه فى الدّين» بلكه اينجا اسلام حكم مى كند كه بايد او را نهى از منكر نمود و اگر مقاومت كرد، مى توان او را مجازات كرد. چون اينجا ديگر سخن از حيطه ى باور قلبى نيست كه اكراه ممكن نباشد، بلكه شخص در عين داشتن باور قلبى در عمل سستى مى ورزد. بر همين اساس است كه اگر مسلمانى علناً روزه خورد يا شرب خمر نمود مجازات مى شود. البته اين مجازاتها براى كسى است كه مرحله ى قلبى را پشت سر گذاشته باشد، و الّا در اسلام هيچگاه يك مسيحى به خاطر خوردن روزه مجازات نمى شود مگر اينكه حكمى از احكام اسلام تبديل به قرارداد اجتماعى شده جزء قوانين مملكتى شود كه در اين صورت در مورد همه يكسان اجراء خواهد شد همانگونه كه قوانين راهنمايى و رانندگى عمومى است و مسلمان و غير مسلمان نمى شناسد. اكثريّت هر جامعه اى براى خود قراردادهايى را پذيرفته و بر اساس آن زندگى مى كند و اخلال به آن را موجب به هم خوردن نظم عمومى جامعه ى خود مى داند. لذا حتّى اگر كسى از خارج وارد آن كشور شود بايد طبق قوانين آن كشور رفتار نمايد. براى مثال در كشور هند كشتن گاو ممنوع است لذا اگر كسى وارد اين كشور شد حقّ ندارد علناً دست به كشتن گاو بزند. و اگر دست به اين كار زد طبق قوانين آن مملكت مجازات خواهد شد. http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
61.9K
⭕️ سوال ❓اگر شیطان نام فرمانی نمی‌کرد یا از خدا چنین درخواستی نداشت امتحان انسان چگونه بود؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1212714191.mp3
7.53M
📿 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی لینک دسترسی به 📖 متن دعا👇 ✅🔝 eitaa.com/ppt_doa/2696 👁👁خواندن از روی متن👆 7 دقیقه 👂گوش دادن صوت دعا 15 دقیقه 🎙 با نوای استدیویی مهدی نجفی تهیه شده توسط موسسه فرهنگی مذهبی رفیعا ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا! چرا تو رو نمی‌بینم؟! 🔹بعضی چیزها هستن با اینکه وجود دارن و حسشون می‌کنی، ولی اونها رو نمی‌بینی؛ مثل باد یا هوایی که باهاش نفس می‌کشی. 🔸من هم با اینکه دیده نمیشم، ولی وجود دارم و شما رو می‌بینم؛ ولی شما نمی‌تونید من رو ببینید. ✅«لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ»؛[1] «چشم‌ها او را نمى‌بينند؛ ولی او بينندگانش را مى‌بيند». پی‌نوشت: [1]. انعام، 103. 🕋 شاخصه: محبت و عشق به خدا 🌟🌟🌟 *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران🌟🌟 *آموزش قرآن، تفسیر، لغات و نکات قرانی ،احکام الهی🌿🌻 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
32.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چرا باید قرآن را حفظ کرد؟؟ دوستانی که هنو تو این مسیر وارد نشدن، حتما این فیلم رو ببینن، تا متوجه شن که چه گنجی رو از دارن از دست میدن! دوستانی هم که الحمدلله تو این مسیرن، خوب ببینن، تا متوجه شن چه گنجی دارن و قدرش رو بیشتر از همیشه بدونن 🌸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توحید 👌از آن جا که اعتقادات، زیربنای رفتار انسان است ، تصحیح و تحکیم و تکرار آن برای ما و دانش آموزان و فرزندان بسیار مفید است. 🌟🌟🌟 *شما دعوت شدیدبه کانال حامیان قران🌟🌟 *آموزش قرآن، تفسیر، لغات و نکات قرانی ،احکام الهی🌿🌻 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬سوال: نذر برای کدام موارد، صحیح است؟ ✅ پاسخ: متعلق نذر (آنچه در نذر انجام دادن یا ترک آن بیان شده است) باید رجحان داشته باشد؛ چه واجب باشد، چه مستحب (از نظر انجام دادن آن) و چه حرام باشد، چه مکروه (از نظر ترک آن)؛ مانند این که نذر کند روزه بگیرد یا زیارت برود یا نذر کند که غیبت را ترک کند یا سیگار نکشد. 🔹بنابر این چنانچه متعلق نذر، امر مرجوحی باشد، نذر صحیح نیست؛ مانند این که نذر کند سیگار بکشد یا غیبت کند. اما اگر متعلق نذر امر مباحی باشد، اگر جهت رجحانی در آن مد نظر باشد، نذر منعقد می شود؛ مانند اینکه نذر کند غذا بخورد تا توانایی بر اطاعت خدا داشته باشد؛ اما اگر هیچ رجحانی نداشته باشد، نذر منعقد نمی شود. ------------------- 📚 منبع: امام خمینی،‌ توضیح المسائل (محشی - امام خمینی و دیگر مراجع)، ج 2، ص 613، م 2648 - 2649؛ خامنه ای، رساله آموزشی،‌ ج 2، بخش نذر، قسم و عهد، شرایط انعقاد نذر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8163030435.mp3
11.19M
📣جلسه نهم * رفتن به هر جا فقط با تصمیم رفتن * شعاع های نور از انگشتان وارد قبر میشد * بهشت برزخی در وادی السلام و جهنم برزخی در برهوت یمن * ذهن خوانی نویسنده کتاب توسط مهندس * قدرت های عطا شده به مهندس بعد از تجربه * امتحان کردن نویسنده از صحت ادعای مهندس * یکی از عنایات امام رضا القائات ربانی ست * ماجرای ساخت موشک توسط شهید طهرانی مقدم * کسانیکه قدرت ملکوتی دارند قدرت القاء نیز دارن * توصیفات مهندس از مزار برادرش * عالم قبر بسیار گسترده است * چشم انداز داخل قبر برادر مهندس * ماجرای قدیس و نابینا * جلوگیری از ورود مهندس به بهشت * توصیف بهشت برزخی * ماجرای کودکی که در دفاع حضرت یوسف شهادت داد * جهنم رفتن تعجب دارد نه بهشت رفتن ⏰ مدت زمان ۲۶:۳۲ http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
صبح یعنى همه شهر پر از بوی خداست عابرى گفت که این مطلق نادیده کجاست؟ شاپرک پر زد و با رقص خود آهسته سرود چشم دل بازکن این بسته به افکار شماست... http://eitaa.com/joinchat/2585002003Cee0a7f99a0
✍رسول اکرم صلی الله علیه و آله: هر لحظه‌ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد، روز قیامت حسرتش را خواهد خورد. 📚کنز العمال ح 1819 http://eitaa.com/joinchat/2585002003Cee0a7f99a0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌🌹توصیه ای از آیت الله میرزا محمدعلی شاه آبادی به روایت: مرحوم آیت الله حاج آقا نصرالله شاه آبادی 🔻به یاد دارم کلاس دوم ابتدائی بودم. عصر من با بچه‌ها در حیاط منزل بازی می‌کردم. ایشان مرا صدا زدند و فرمودند: «خسته نشدی؟» گفتم: «نه» فرمودند: «پس این صلوات را هفت مرتبه بخوان و بعد دوباره برو بازی کن: «اللهمّ ادفَع عنّی البَلاءَ المُبرَمَ مِن السَّماء انّک علی کلّ شیء قدیر، اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد». 🔻و می‌خواستند ما را متوجّه این معنا کنند که آن کسی که قدرت دارد بلاها را از انسان دفع کند، خدای متعال است نه غیر خدا. نتیجه این اهتمام والد این بود که این ذکر از آن موقع تا الآن در ذهن من جای گرفته و هنوز آن را فراموش نکرده ام. مرحوم امام نیز این دعای عصر جمعه را در درس اخلاقشان توصیه می‌کردند. 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃 ✨✨✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/2585002003Cee0a7f99a0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1* برای ورود به مکان های مقدّس، احترام مخصوص لازم است. {ادْخُلُوا ... سُجَّدًا} 2* بخشش، از اوست، امّا استغفار و طلب آمرزش، باید از سوی ما باشد. {قُولُوا حِطَّةٌ نَّغْفِرْ لَكُمْ} 3* عمل به دستورات خداوند، زمینۀ آمرزش ماست. {ادْخُلُوا...قُولُوا... نَّغْفِرْ لَكُمْ} 4* استغفار، برای گناهکار مایۀ آمرزش و برای نیکوکار اعتلای درجه است. {نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ ۚ وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ} 5* همۀ پاداش ها و کیفرها مربوط به آخرت نیست، بلکه بعضی از کیفرها در همین دنیا صورت می پذیرد. {فَأَنزَلْنَا...رِجْزًا مِّنَ السَّمَاءِ} 6* اگر کج روی برای انسان عادت شد، قهر الهی فرا می رسد. {كَانُوا يَفْسُقُونَ} 7* انبیا، در فکر تأمین نیازهای مادّی مردم نیز هستند. {إِذِ اسْتَسْقَىٰ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ} 8* همه چیز، حتّی آبِ خوردن را از خداوند بخواهیم. {اسْتَسْقَىٰ} 9* بهره گیری از نعمت های الهی، نباید زمینه ساز فساد باشد. {كُلُوا...وَلَا تَعْثَوْا} 10* برای جلوگیری از فساد، از محبّت ها و لطف خداوند به انسان بگویید. {كُلُوا وَاشْرَبُوا...وَلَا تَعْثَوْا} 11* تنوّع طلبی و افزون خواهی، دامی برای اسیر شدن انسان هاست. استعمارگران نیز از همین خصیصۀ مردم، برای لباس، مسکن، مرکب و تجمّلات استفاده کرده و مردم را به اسارت خود می کشند. 12* شکم پرستی، عامل هبوط و سقوط انسان هاست. {لَن نَّصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ...اهْبِطُوا} 13* رفاه طلبی، زمینۀ ذلّت و خواری است. {لَن نَّصْبِرَ...ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ...} 14* راضی بودن به آنچه خداوند خواسته و صبر بر آن، تأمین کننده خیر و مصلحت واقعی انسان است. {أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَىٰ بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ} 15* تاریخ انبیا، با شهادت در راه خداوند گره خورده است. {يَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ} http://eitaa.com/joinchat/2585002003Cee0a7f99a0
🌿🌹📖دوشنبه های قرآنی 📖🌹🌿 🕌🕌انس باقرآن 🕌🕌 ترجمه وتوضیح آیات ۱۱۱ تا ۱۱۵ از سوره صافات📖👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا