eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش:سجده بر کاغذ و دستمال کاغذی چه حکمی دارد؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: سجده بر کاغذی که از چوب و گیاهان ـ غیر از کتان و پنبه ـ تهیه می‌شود، صحیح است. آیت الله سیستانی: سجده بر اوراق و کاغذهای نوشتنی و یا بر دستمال های کاغذی جایز نیست مگر پس از حصول اطمینان به این که آنها از چیزهای جایز السجود درست شده اند و همچنین سجده بر کاغذهایی که از پنبه و یا کتان و امثال آنها ساخته می شوند جایز می باشد. آیت الله مکارم: سجده بر کاغذ و دستمال کاغذی صحیح می باشد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📝 فتوای آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم 📗 منبع: خامنه ای، سایت، استفتائات جدید و استفتا، مکارم، توضیح المسائل،‌ م ٩۶٩، سیستانی، سایت معظم له، پرسش و پاسخ
(آيه ٦٣) -ولى خدا در اين آيه نقاب از چهرۀ آنها كنار مى‌زند و اين گونه تظاهرات دروغين را ابطال مى‌كند، و مى‌فرمايد: «اينها كسانى هستند كه خداوند اسرار درون دلهاى آنها را مى‌داند » (أُولئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللّهُ ما فِي قُلُوبِهِمْ) . ولى در عين حال به پيامبر خود دستور مى‌دهد كه: «از مجازات آنها صرف نظر كن» (فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ) . و پيامبر صلّى اللّه عليه و آله همواره با منافقان به خاطر اظهار اسلام تا آنجا كه ممكن بود مدارا مى‌كرد، زيرا مأمور به ظاهر بود و جز در موارد استثنايى آنها را مجازات نمى‌كرد. سپس دستور مى‌دهد كه: «آنها را موعظه كن و اندرز ده و با بيانى رسا (كه در دل و جان آنها نفوذ كند) نتايج اعمالشان را به آنها گوشزد كن» (وَ عِظْهُمْ وَ قُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلِيغاً) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 416
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش2 🌸 و إِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَواْ إلَى مَآ أَنْزَلَ اللَّهُ وإِلى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُناَفِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودا (61) فَكَيْفَ إِذَا أَصابَتْهُم مُّصِيَبةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَآءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَآ إلَّآ إِحْساَناً وَتَوْفِيقا (62) أولئك الذين يعلم الله ما فى قلوبهم فأعرض عنهم و عظهم و قل لهم فى أنفسهم قولا بليغا (63) ً 🍀 ترجمه: و وقتى به آنها گفته شود به سوی آنچه خداوند نازل کرده و به سوی پیامبر بیایید، منافقان را می بینی که به شدت از پذیرش دعوت تو روی می گردانند. (61) پس چگونه وقتى به خاطر كارهایى كه از قبل انجام دادند، مصیبتى و مشكلى به آنان مى رسد و (از براى رهایى از آن) سراغ تو مى آیند و به خدا سوگند یاد مى كنند كه هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نیكى و توافق نبوده است. (62) آنان کسانی هستند که خداوند، آنچه را در دل هایشان دارند می داند. پس از آنها درگذر و آنها را موعظه کن و به آنان سخنی رسا که در جانشان اثر کند بگوی. (63) 🔴 در جلسه قبلي به شرح آیات پرداختیم و در این جلسه به پیام های آیات می پردازیم. 🔹 پیام های آیات61تا63سوره نساء 🌷 اگر چه ، تسلیم قانون خدا و فرمان پیامبر نیستند، ولی ما باید آنان را دعوت کنیم. 🌷 در دعوت انبیا، رشد و برتری است. ( تعالوا دعوت به بالا آمدن است ) 🌷 مراجعه به و قضاوت خواهی از بیگانگان، خصلت و روحیه ی منافقان است. 🌷 ، علاوه بر اعراض خود، مانع راه دیگران نیز می شود. 🌷 ، حساسیتی نسبت به ایمان قلبی مردم به خداوند ندارند، ناراحتی عمده آنان اجتماع مردم بر گرد رهبر آسمانی است. 🌷 هنگام بروز مشکل و احساس خطر به سراغ رهبران الهی می آیند. 🌷 مراجعه به طاغوت، مصیبت هایی به دنبال دارد. 🌷 ، خلاف های خود را توجیه می کنند. 🌷 سوگند به خدا را پوششی برای اهداف خود قرار می دهد. 🌷 گاهی واژه های دستاویز افراد مقدس می شود. 🌷 تلاش بیهوده است، چون خداوند هم از درون و نیاتشان آگاه است و هم به موقع افشاگری می کند. 🌷 معذرت خواهی ، صادقانه نیست و گرنه فرمان اعراض از آنان صادر نمی شد. 🌷 شیوه برخورد با منافقان باید شیوه اعراض و موعظه باشد. 🌷 در مقام ، باید با صراحت، منافقان را نسبت به عواقب کار و سرنوشتشان هشدار داد.
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 بخش1 🌸 و إِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَواْ إلَى مَآ أَنْزَلَ اللَّهُ وإِلى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُناَفِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودا (61) فَكَيْفَ إِذَا أَصابَتْهُم مُّصِيَبةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَآءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَآ إلَّآ إِحْساَناً وَتَوْفِيقا (62) أولئك الذين يعلم الله ما فى قلوبهم فأعرض عنهم و عظهم و قل لهم فى أنفسهم قولا بليغا (63) ً 🍀 ترجمه: و وقتى به آنها گفته شود به سوی آنچه خداوند نازل کرده و به سوی پیامبر بیایید، منافقان را می بینی که به شدت از پذیرش دعوت تو روی می گردانند. (61) پس چگونه وقتى به خاطر كارهایى كه از قبل انجام دادند، مصیبتى و مشكلى به آنان مى رسد و (از براى رهایى از آن) سراغ تو مى آیند و به خدا سوگند یاد مى كنند كه هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نیكى و توافق نبوده است. (62) آنان کسانی هستند که خداوند، آنچه را در دل هایشان دارند می داند. پس از آنها درگذر و آنها را موعظه کن و به آنان سخنی رسا که در جانشان اثر کند بگوی. (63) 🌷 : بیایید 🌷 : روی می گردانند 🌷 : سوگند یاد می کنند 🌷 : نيکی 🌷 : در اینجا یعنی ایجاد موافقت میان دو چیز یا چیزها 🌷 : می داند 🌷 : دل هایشان 🌷 : درگذر 🌷 : آنها را موعظه کن 🌷 : سخن 🌷 : رسا 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. اين آیات در ادامه آیه قبلی می باشد که در آیه قبلی از مراجعه به نهی شده است و در این آیات نتایج اینگونه داوری ها و دستاویزهایی که منافقان برای توجیه کار خود به کار بردند مورد بررسی قرار گرفته است که آیه 61 سوره نساء مى فرمايد: « و إذا قيل لهم تعالوا إلى ما أنزل الله و إلى الرسول رأيت المنافقين يصدون عنك صدودا: و وقتى به آنها گفته شود به سوی آنچه نازل کرده و به سوی پیامبر بیایید، منافقان را می بینی که به شدت از پذیرش دعوت تو روی می گردانند. » یعنی مقاومت و اصرار آنها در این کار نشان دهنده روح و ضعف ایمان آنهاست و گر نه با دعوت پیامبر صلی الله علیه و آله بیدار می شدند و به اشتباه خود اعتراف می کردند. 🌸 در آیه 62 سوره نساء روى سخن به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نموده و می فرماید: « فکیف إذا أصابتهم مصيبة بما قدمت أيديهم ثم جآءوك: پس چگونه وقتی به خاطر کارهایی که از قبل انجام دادند، مصیبتی و مشکلی به آنان می رسد و برای رهایی از آن سراغ تو می آیند. » « یحلفون بالله إن أردنآ إلآ إحسانا و توفيقا: و به خدا سوگند یاد می کنند که هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نیکی و توافق نبوده است. » خطای خود را توجیه می کردند و می گفتند هدف ما از رفتن نزد طاغوت برای آشتی دادن بوده و اگر برای داوری نزد می رفتیم و او به نفع یک طرف حکم می داد، قهرا دیگری از رسول خدا دلگیر می شد و سر و صدا به پا می کرد که با شأن پیامبر سازگار نبود، از این رو برای حفظ آبرو و موقعیت و محبوبیت پیامبر، نزاع را نزد وی نبردیم. 🌸 در آیه 63 سوره نساء نقاب از چهره منافقان بر می دارد و این گونه تظاهرات دروغین را ابطال می کند و می فرماید: « أولئك الذين يعلم الله ما فى قلوبهم: آنان کسانی هستند که خداوند، آنچه را در دل هایشان دارند می داند. » ولی در عین حال به خود دستور می دهد « فأعرض عنهم: پس از آنها در گذر. » و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم همواره با منافقان به خاطر اظهار تا آنجا که ممکن بود مدارا می کرد. سپس به پیامبر دستود می دهد و می فرماید: « و عظهم و قل لهم فی أنفسهم قولا بليغا: و آنها را موعظه کن و به آنان سخنی رسا که در جانشان اثر کند بگوی. »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۶۳ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا ﴿٦٣﴾ اینان کسانی هستند که خدا آنچه را که [از نیّات شوم، کینه و نفاق] در دل های آنان است می داند؛ بنابراین از آنان روی برتاب، و پندشان ده، و به آنان سخنی رسا که در دلشان اثر کند بگوی. (۶۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا من خودمو بپوشونم،به آقایون بگید نگاه نکنن! 😏 🔹 وقتی یک آقا خانمهای زیبایی را روزانه در خیابان ببیند چه اتفاقی برای این آقا و همسر او می‌افتد؟ 🔸 آثار ولنگاری پوششی بر قوه‌ی شناختی آقایان و خانم‌ها 🔹 آخرین یافته‌های علوم شناختی در باب حکمت دستور قرآنی پرهیز چشم‌چرانی آقایان و عدم خودنمایی خانم‌ها 🌷 خیلی جالبه حتما ببینید
❤️حضرت امام على عليه السلام: كَثرَةُ الدَّينِ تُصَيِّرُ الصادِقَ كاذِباً و المُنجِزَ مُخْلِفاً بدهكارى زياد، راستگو را دروغگو مى كند و خوش قول را بد قول! ميزان الحكمه، جلد ۴، صفحه ۲۰۸   ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹 ✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
اگر شکست خوردی، دوباره بسم الله بگو! نفس خود را قهر کرده روح کرده پر فتوح زاد تقوی برگرفته بهر مرگ آماده‌اند دائماً باید با امیال نفسانی مبارزه کرد. یک کسی به بنده گفت: من از اول خیلی جدیت کردم؛ ولی شکست خوردم. گفتم: هیچ ناراحت نباش! همین الساعه دوباره بسم الله بگو و بلند شو! کتاب ز ملک تا ملکوت - جلد ۲   ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹 ✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴👈 انسان شیرینی عشق به خدا را می چشد! فی الکافی عن الصادق(ع): « إِذَا تَخَلَّی الْمُؤْمِنُ مِنَ الدُّنْیَا سَمَا وَ وَجَدَ حَلَاوَةَ حبّ اللَّهِ وَ کَانَ عِنْدَ أَهْلِ الدُّنْیَا کَأَنَّهُ قَدْ خُولِطَ وَ إِنَّمَا خَالَطَ الْقَوْمَ حَلَاوَةُ حبّ اللَّهِ فَلَمْ یَشْتَغِلُوا بِغَیْرِهِ»، الشافی صفحه 533 ✅ مؤمن وقتی از دنیا دامن خود را می تکاند، و از دنیا دست می شوید، نه به معنای اینکه آماده مرگ می شود، بلکه به معنای اینکه حرص دنیا و رغبت به دنیا و شوق دست یافتن به زخارف دنیا را از دل خود بیرون می راند، وقتی این حالت برای مؤمن به وجود می آید، علوّ پیدا می کند.تعالی پیدا‌ می کند. ✅ این علوّ و تعالی که ما برای بندگان صالح خدا همیشه قائل هستیم، کلیدش همین است. که این زر و زیور دنیا،این لذّت های دنیا،آرایش های عالم ماده از نظر او کوچک، ناچیز و حقیر بشود. ✅ وقتی این حالت برای مؤمن پیدا شد،دیگر اهمیّتی ندارد به این که کدام یک از زینت های دنیا و لذت های دنیا و زخارف دنیا را به دست بیاورد،روح او بالا می رود. ما گاهی می شنویم از افراد باصفا،پاک می گویند دعا کنیم آدم بشویم.یعنی اعتلا پیدا کنیم.این راهش همین است. ✅راهش این است که انسان برای این زخارف و زینت های دنیوی، برای این ارزش های حیات مادی اهمیتی قائل نباشد.همت او این نباشد که به این زخارف دنیا برسد. همین که این مسایل دنیوی براش بی اهمیت شد، خود این موجب می شود که انسان اعتلا پیدا کند. ✅ آن وقت است که انسان شیرینی عشق به خدا را می چشد. که این شیرینی اگر درکام بنده ای حاصل شد،بال و پر در می آورد،پرواز می کند. و همه شیرینی ها و لذت هایِ دیگر، به نظر انسان پست می شود. [ شرح حدیث از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در مقدمه درس خارج ، 06/08/1387] ❤️ (حفظه الله)❤️ ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹 ✨✨✨✨ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
215.2K
موضوع: ❓آیا برای دفاع از دین خدا و جمهوری اسلامی اجازه امام یا مجتهد لازم است؟ ✅ بر تمام مكلفین واجب است به هر نحو ممكن، از دین خدا و نظام جمهوری اسلامی دفاع نمایند و مشروط به اجازه نیست.¹ ❓امروزه برخی افراد، سخنان تفرقه افکنانه می‌زنند و وحدت بین ملت را خدشه‌دار می‌نمایند، نظر حضرتعالی چیست؟ ✅ امروز بايد طرح مسائل اختلاف‌انگيز را، ممنوع دينى و شرعى بدانیم و حفظ حيثيت و آبروى انقلاب و نظام اسلامى و حفظ وحدت، بر همه واجب است...² ۱.استفتائات امام خمینی"ره"، ج٣، ص۴٢. ۲.امام خامنه‌ای "مدظله‌العالی"( ۱۳‌‌۶‌۹/۰‌۷‌/‌۱۱)
☘🌻 4⃣ در یافتن راه سعادت :(ادامه مطالب قبل) 🔰بدون شک در این زمانه پیدا کردن  راه درست ونادرست مشکل است. اما قرآن کریم بازبان شیرین بارها وبارها،راه سعادت وراه بدبختی را از هم جدا نموده است و به ما انسانها نشان داده است. قرآن تلاش نموده است که به ما بگوید اگر می خواهی خوشبخت شوی ودر آخرت سعادتمند باشی ، از چه راهی باید حرکت کنی وچرا اگر گمراه شدی ناامید نشوی  وبتوانی راه سعادت را پیدا نمائی. 🔰زیرا قرآن راهی را پیش روی انسان می گذارد که خداوند بزرگ می خواهد ما در آن حرکت کنیم .راهی که نهایتاً به سعادت ختم می شود وانسانها می توانند در آن راه ، با خیالی آسوده حرکت نمایند. 🔰مفهوم سعادت در قرآن به شكلي مناسب با بينش وسيع الهي درباره انسان بكار رفته است. خداوند در اين باره مي‏فرمايد: ☘💚«فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ/ فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ /خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأرْضُ إِلا مَا شَاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ /وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأرْضُ إِلا مَا شَاءَ رَبُّكَ عَطَاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ». 📗{ ۱۰۵تا ۱۰۸} ادامه.....
📕📕 💫 > .... ⬅️۴. : 🌺برخی بر اساس نحوی در آیه ۳۶ غافر این واژه را که کاربرد اصلی اش برای امید است ، به معنای دانسته اند : * و قال فرعون یا هامان ابن لی صرحا لعلی ابلغ الاسباب = و فرعون گفت : ای ! برای من برجی افراشته بساز ، شاید به درهای برسم * 🌼دانشمندان علوم کاربرد این چهار واژه را متفاوت دانسته ، برآنند که * و * حاکی از امید آرزو کننده به تحقق آرزو است ؛ در حالیکه * * از ناامیدی حکایت دارد و * * به معنای مطلق آرزو و از هر دو ویژگی خالی است . ⬅️ ۵. : 🌺 این واژه از ( م - ن - ی ) حالت خبری داشته ، برای گزارش از خود یا دیگران به کار میرود . 🌼 معنای اصلی آن و اندازه گیری و هنگامی که به باب تفعل میرود ، به معنای است که شخص آن را در ذهن خود فرض می کند و میگیرد . 🌺ابن اثیر آن را به معنای داشتن به تحقق چیزی محبوب دانسته است ؛ ولی صاحب التحقیق بر آن است که در اصل هر دو معنا را دارا است ؛ یعنی* مِنی * در اصل به معنای داشتن به حصول چیزی ، همراه با گرفتن آن است ، و راغب را به گونه ای معنا کرده که با رابطه نزدیکی دارد . 🌼 او می گوید : عبارت است از تصور چیزی در و این گاهی از روی است ؛ از این رو بیشتر آرزوها تصور کردن امور حدسی است ، که نداشته ، کاذبند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ببخش تا ببخشه ! 🎙 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا ۗ أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ . عفو کنند و از مجازات درگذرند ؛ آیا دوست نمی دارید خدا شما را بیامرزد؟ [اگر دوست دارید، پس شما هم دیگران را مورد عفو و گذشت قرار دهید]؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. . 📙سوره نور ، آیه ۲۲ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا به همه چيز داناست مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد دو یا چند برابر می کند و خدا [از نظر قدرت و رحمت،] وسیع، و [به همه چیز] داناست (سوره مباركه البقره آيه ٢٦١)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا