14_HoseinieHonar_1391_ davani_(www.rasekhoon.net).mp3
9.96M
#صوت | دکتر #رجبیدوانی
اندکی ایمان، راه نشستن در کشتی امام حسین علیهالسلام.
جنگی خواهیم کرد که سرها از بدنها جدا خواهد شد.
از آدمی منفور، یک مظلومی ساختند که امام علی علیهالسلام، باید تقاصاش را پس بدهد!
دیدند اکثر اینها دروغ میگویند؛ یک هیجان است؛ پای کار نیستند.
@HistoryOfIslam
✍ #سیرِتاریخی | #نقضپیمانبنیقینُقاع
بنیقینُقاع نخستین قبیلهٔ یهودی بود که پیمان دوستی و عدم تجاوز خودش رو نقض کرد.
همونطور که گفتیم، پیروزی مسلمین در جنگ بدر، برای یهود و منافقان بسیار تلخ و ناراحتکننده بود. از اینرو این قبیله بعد جنگ بدر، به اقدامات خصمانه دست زدن.
پیامبر به اونا اخطار داد که از سرنوشت قریش عبرت بگیرن و مسلمون بشن.
اونا در جواب گفتن: پیروزی بر قریش تو را مغرور کرده، قریش گروهی بازرگان بودند، اگر با ما بجنگی میبینی که مردان جنگی یعنی چه!
اونا با غرور، اخطار پیامبر رو جدی نگرفته و همچنان به ناسازگاری خود ادامه دادن...
روزی یکی از این یهودیها در بازار این قبیله در حومهٔ مدینه به همسر یکی از انصار اهانت کرد...
این عمل که نوعی عقدهگشایی و دهنکجی به مسلمونا بود، تشنج آفرید...
اون زن از مسلمونی استمداد کرد و مسلمون، اون یهودی رو کشت...
یهودیها ریختن سر اون مسلمون و اونو به قتل رسوندن و بعدش به قلعهٔ خودشون پناه برده و موضع گرفتن...
پیامبر دستور محاصرهٔ قلعهشونو صادر کرد. پس از ١۵ روز محاصره، با اصرار و خواهش عبدالله بناُبیّ (خزرجی) که قبلاً با اونا همپیمان بود، پیامبر موافقت نمود که سلاحهای خودشون رو تحویل بدن از مدینه برن...
اونا به اَذرِعات شام کوچ کردن.
این حادثه مربوط به شوال سال دوم هجرت است.
-آلعمران، ١٣_١٢/واقدی، ج١، ص١٧۶/ابنهشام، ج٣، ص۵٢_۵٠/بلاذری، ج١، ص٣٠٩_٣٠٨
@HistoryOfIslam
تاریخ ایران
✍ #سیرِتاریخی | آثار و نتایج پیروزی سپاه اسلام 🔻١_خداوند قبلاً وعدهٔ پیروزی بر کاروان قریش یا سپاه
راجعبه این هم باید بگم با اینکه سران قریش تصمیم گرفتن از مسیر عراق به شام حرکت کنن تا از حملات مسلمین در امان باشن، ولی پیامبر از این تصمیم آگاه شد و باز به اونا حمله کرد و کاروانشون رو ضبط کرد😂
در تاریخ از این مأموریت به نام 'سریةالقَرَدَة' یاد میشه.
-واقدی، ج١، ص١٩٨_١٩٧/ابنهشام، ج٣، ص۵۴_۵٣
@HistoryOfIslam
#معرفیکتاب | اسلام و سکولاریسم از آغاز تا امروز
تاریخ ماهیتی فرآیندی دارد و در آن هر حادثهای نتیجه حادثه یا حوادثی و زمینه حادثه یا حوادثی دیگر است. از اینرو با بررسی یک قطعه تاریخی نمیتوان پی به حرکت تاریخ برد، بلکه باید مجموع حوادث تاریخی را در متن یا بافتی فرآیندی مورد مطالعه قرار داد تا بتوان زبان تاریخ را فهمید و به راز سینهسوزان سینایی آن پیبرد.
@HistoryOfIslam
Tarikh Tabari_5.pdf
2.17M
#پیدیاف | #تاریخِطبری _ ج ۵
تاریخ طبری رو به درخواست چند تن از دوستان تو کانال میذاریم ولی شما، رو استناد کامل بهش حساب باز نکنید.
به خیلی از گفتههاش اعتماد نکنید!
@HistoryOfIslam
وقتی که ریسمان به گردن امیرالمؤمنین علی علیهالسلام انداختند، چند نفر یهودی گفتند: این همان نبود که در خیبر را که چنین و چنان بود بلند کرد؟ این همان نیست؟!
گفتند چرا همان است.
فوری گفتند: (اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله) این صبر از عالم بالاست و برای خداست.
-سلسله مباحث اخلاقی مرحوم آیتالله حقشناس، جلد١، ص۲۱۲
@HistoryOfIslam
1400.02.04-11-TarikheBesatVaAsreZohoor-128k.High.mp3
31.73M
#صوت | تاریخ بعثت و عصر ظهور
قسمت ١١
وقتی دلایل جنگهای اسلام را صرفاً عقیدتی اعلام میکنیم، داریم داعش یا سکولار درست میکنیم!
برخی اطرافیان پیامبر، به او حسادت کردند!
@HistoryOfIslam
🔗جنگ بدر در قرآن
در قرآن در سورههای آل عمران: ۱۲ـ۱۳، ۱۲۳ـ۱۲۷؛ نساء: ۷۷ـ ۷۸؛ انفال ۱ـ۱۹، ۳۶ـ۵۱، ۶۷ـ۷۱
به داستان بدر اشاره و از آن به عنوان یوم الفرقان یاد شده است. در این آیات، تلاش نافرجام مشرکان به کارهای اقوام گذشته، خصوصاً آلفرعون، تشبیه شده و شرکت ایشان در این غزوه معلول فریب شیطان خوانده شده است.
@HistoryOfIslam
39.dastan-peiambar.mp3_83477.mp3
856.7K
🔻 #صوت | جنگ بدر
داستانی از پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم، در مورد واقعه جنگ بدر و پیروزی مسلمانان
@HistoryOfIslam
✍ ما اینیم که هستیم. دیروز زردشتی بودیم و امروز مسلمانایم، هم فتح دیدهایم و هم شکست؛ با یونان و روم و عرب و ترک و تاتار و روس و انگلیس جنگیدهایم، و هنوز زندهایم؛ روزی قوم یهود را از اسیری آزاد کردیم و روزی دیگر تخت و تاج هند را به پادشاه مغلوب هند بخشیدهایم؛ هم اسیری والرین امپراطور روم جزء تاریخ ماست، و هم درماندگی و بیچارگی و بدبختی شاه سلطان حسین؛ هم یزدگرد کوچک از ماست، و هم شاه عباس بزرگ؛ هم فردوسی ایرانی است و هم هوشنگ هناوید؛ هم ارباب رستم کرمانی هموطن ماست، و هم شیخ عبدالرسول قائنی؛ هم صفات خوب داریم و هم بد؛ تیزهوشایم، کاهلایم، بذلهگوییم، زودآشناییم، بیقید و بیکینهایم، تملقدوست و ظاهرپرستایم، به کلیات بیش از جزئیات و به لفظ بیش از معنا دل میدهیم؛ گاه یوناندوست و گاهی عربپرستیم؛ یک روز مدح شاه و وزیر و معشوق و معشوقه ترک شعر میگوییم، و روز دیگر فرنگی را به دوستی اختیار میکنیم، و بچّهوار، راه پیشرفت خود را از او میپرسیم...!
فخرالدین شادمان در تسخیر تمدن فرنگی
@HistoryOfIslam