📢 یادآوری
◀️ سلسله نشستهای گفتمان انقلاب با موضوع:
🔅تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه،
برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅
🕌 بلوار دانش، شهرک صادقیه، مسجد امام صادقعلیهالسلام
🕰 جمعهها، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا
@HossiniehAndisheh
ارتقای جایگاه مسجد به هسته مقاومت فرهنگی8 24-11-99.mp3
8.28M
🔊 صوت #جلسه_هشتم
🔅سلسله مباحث: تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه،
برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅
🎙حجتالاسلام احمد زیبایینژاد
🔰 سر فصلهای مباحث مطرح شده در این جلسه:
✔️ 1. مروری بر سیر مباحث جلسات گذشته: «الگوی توسعه پایدار و همهجانبه»، ابزار تهاجم نظام کفر در «جهاد کبیر»
✔️ 2. اشاره به علت چالشهای سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی؛ برآمده از الگوی توسعه پایدار
✔️ 3. تبیین عقبه اول تهاجم دشمن در جنگ اقتصادی: وابستگی تولید ملی در سطح کلان به «تکنولوژی برتر» و «سرمایهگذاری خارجی»
🕰 جمعه 24 بهمنماه 1399 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
ارتقای جایگاه مسجد به هسته مقاومت فرهنگی9 1-12-99.mp3
19.85M
🔊 صوت #جلسه_نهم
🔅سلسله مباحث: تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه،
برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅
🎙حجتالاسلام احمد زیبایینژاد
🔰 سر فصلهای مباحث مطرح شده در این جلسه:
✔️ 1. پاسخ به اشکالات مطرح شده درباره وابستگی الگوی تولید رایج به «تکنولوژی برتر» (به عنوان عقبه اول دشمن)
✔️ 2. تبیین عقبه دوم دشمن در جنگ اقتصادی: عدم رونق «تولید» در اقتصاد کشور به دلیل چالش بین «روحیه انقلابی و عدالتخواه مردم در شکستن الگوی مصرف طبقاتی» با «الگوی تولید رایج»
✔️ 3. پاسخ به سوالات مطرح شده
🕰 جمعه 1 اسفندماه 1399 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تحلیل «محور اصلی» بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
446K
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📘 #فایل_سند بررسی نخبگانی بیانیه گام دوم انقلاب؛ مرحله دوم: «تحلیل محور اصلی بیانیه»
🔰بهمناسب دومین سالگرد صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» توسط مقام معظم رهبری، «حسینیه اندیشه» سند «تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم» را منتشر نمود.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰«تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب»:
✔️ از شکستن دوگانه «شرق و غرب مادّی» و تبدیل آن به دوگانه «اسلام و استکبار» در «اصل حاکمیت» در گام اول
✔️ تا مواجهه با دو گانه «توسعهیافته و در حال توسعه» در «نحوه حاکمیت»
و ضرورت تبدیل آن به دوگانه «توسعه مادّی و پیشرفت الهی» در گام دوم
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
ارتقای جایگاه مسجد به هسته مقاومت فرهنگی10 9-12-99.mp3
7.7M
🔊 صوت #جلسه_دهم
🔅سلسله مباحث: تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه،
برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅
🎙حجتالاسلام احمد زیبایینژاد
🔰 سر فصلهای مباحث مطرح شده در این جلسه:
✔️ 1. علت عدم رونق تولید در دوران بعد از انقلاب: ترکیب «رفاه روزافزون و معنای ضروریات زندگی وارداتی» با «عدالت اقتصادی»
✔️ 2. «نقدینگی»، بهعنوان علت اصلی تورم و کاهش ارزش پول ملی در تحلیل کارشناسی موجود و اثبات ابطال این تحلیل
✔️ 3. راهکار پیشنهادی کوتاه مدت برای دفاع مقدس اقتصادی: مقید کردن «الگوی رفاه وارداتی»؛ به جای دست برداشتن از «عدالت اقتصادی»
🕰 شنبه 9 اسفندماه 1399 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه
❗️به علت برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب سلامالله علیها در جمعه شب، نشست این هفته شنبه شب برقرار شد.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهنگی و مؤسس #فلسفه_چگونگی_اسلامی تسلیت باد
☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه
✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقل
🔆 بخشیهای از زندگینامه علمی آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
☑️ در بيستم آبانماه 1322 در شيراز به دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیتاللهالعظمی #سید_نورالدین_حسینی_الهاشمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سالهای 1305 تا 1335 محسوب میشد.
☑️با آغاز نهضت حضرت #امام_خمینی، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیمالشأن دید و در زمره شاگردان و علاقهمندان امام خمینی قرار گرفت.
☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس #ولایت_فقیه در سال 1348 از فضلای جوان خواست تا به تبیین #ابعاد_حکومت_اسلامی بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندیهای علمی انقلاب اسلامی واداشت.
☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که « #تطبیقِ» احکام و التزامات کلیه در رسالهها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض #خطا و اشتباه و یا #انحراف قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیدهی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید « #منطق_موضوع_شناسی» (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال 1363 گشت که این دستاورد عملاً موجب «#تئوریزه_شدن_فقه» در نظام اجتماعی میشود.
☑️ در گام دوم، توانست «#فلسفه_چگونگی_اسلامی» را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه معادلات عینی، زمینه را برای بیمهشدن نظام اسلامی در برابر «فلسفهی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط #پرورش_اجتماعی، بشریت را در برابر #مغالطه_عینی سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید.
☑️ این مجاهدت فرهنگی همهجانبه موجب شد تا #ربط_بین_اعتقاد_و_عمل در عمیقترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و #ولایت_مطلقه_فقیه به عنوان حافظ #پرستش_اجتماعیِ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق « #تمدن_نوین_اسلامی» در بخشی از عالم باشد.
☑️ سرانجام آن #اندیشمندِ_قرن، در 12 اسفندماه سال 1379 و در ایام عزای عالم آلمحمد حضرت امام باقرعلیهالسلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومهعلیهاالسلام به خاک سپرده شد.
✅@HossiniehAndisheh
🔰«ضرورت انقلاب فرهنگی و تولید معادلات کاربردی برای تحقق تمدن نوین اسلامی»
🔶 آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
🔅 تا زمانی که «#انقلاب_فرهنگی» در جمیع شئون محقق نشود نمیتوان از پذیرش پیام «انقلاب سیاسی» خود در سطح جهان، توسط مردم دیگر کشورها مطمئن بود، چون ادعای انقلاب ما همواره ارائه #تمدنی_نوین که شالودههای آن رنگ دیانت دارد، بوده و هست و اگر قرار باشد همواره از ابزار فرهنگیِ خصم، به صورت مطلق یا مشروط بهره جوئیم، آیا اولاً میتوان چنین تمدنی را بنا نهاد و ثانیاً بر فرضِ بناگذاری، آیا میتوان ادعاکرد که چنین تمدنی از ماست، در حالی که «#روش» و «#معادله»ی دیگران را به عاریت گرفتهایم؟!
📝سلسله مباحث گامی عملی در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاهها، جلسه 1؛ 1375
#علامه_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
#معادلات_کاربردی_اسلامی
✅@HossiniehAndisheh
🔰ریشه اصلی مشکلات فرهنگی کشور: چالش بین «منطق انتزاعی صوری» با «منطق حسی مجموعهنگر»
🔶 آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
«... الآن دو ماشين تفكّر در اين جامعه وجود دارد كه يكی «#انتزاعی» است و «نسبت بين امور» را قطع میكند، بنابراين به التزامات قلبی نسبت به عناوين كلی حرمت و وجوب و .. ختم میشود، چون موضوعات آنها نيز كلّی است. اما يك دسته ديگر، مسئول اداره عينيّت هستند و «نسبت بين امور» براي آنها اصل است لذا آنها را از يكديگر جدا نمیكنند؛ اين تفكّر #حسی است. بدين جهت در برابر يك امر، دو موضع #متناقض در يك جامعه ارائه میشود. متأسفانه امروز اين چالش ميان دو دستگاه منطقی، آشكارتر و گستردهتر شده است و دامنه آن به ساختارهای اجتماعی ـ مثل ساختار روحانيّت ـ نيز سرايت كرده است و عملاً دو ساختاری كه متولّی اداره عينی و روحانی جامعهاند در مقابل يكديگر ايستادهاند. لذا قبل از آنكه مشكل، سياسی يا اقتصادی باشد، يك مشكل #فرهنگی است.»
🗓جلسات پژوهشی پيرامون جهانی شدن فرهنگی دوره دوم، 24 فروردین 1379
#علامه_حسینی_الهاشمی
#انقلاب_فرهنگی
#تمدن_نوین_اسلامی
✅@HossiniehAndisheh
زندگینامه علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی.pdf
454.3K
📖 زندگینامه مجاهدتهای علمی مرحوم آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی
☑️ همراه با عناوین بخشی از پژوهشهای علمی مرحوم علامه
✅@HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
جلسه کارگروه حکمرانی پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی
◀️ با موضوع:
«حکمرانی اسلامی؛ ضرورت، زمینه ها و امکان تحقق»
🎙با ارائه حجتالاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
🕰شنبه ۱۶ اسفند؛ ساعت ۱۲ الی ۱۴
❗️جلسه به صورت حضوری (در سالن جلسات پژوهشکده) و مجازی برگزار می گردد.
✅ لینک جلسه: http://vroom.um.ac.ir/ishm
✅ @HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه
نشست: #راه_رسیدن_به_تمدن_اسلامی
💠 حجت الاسلام استاد روح الله صدوق
"سرپرست حسینیه اندیشه"
🔹با موضوع:
تمدن مقاومتی لازمه حرکت به سمت ظهور
🗓 ٢١ اسفند ٩٩ مبعث پیامبر اکرم (ص)، ساعت 10 صبح. قم المقدسة
جهت شرکت در این نشست ثبت نام کنید 👇👇👇
https://rahetamaddon.ir/1399/12/16/4874/
✅ @HossiniehAndisheh
◼️ 26 اسفندماه سالروز ارتحال جانگداز مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #اندیشمند_انقلاب_فرهنگی و مؤسس #حسینیه_اندیشه تسلیت باد
☑️ شادی روح آن استاد فرزانه، صلوات و فاتحه
✅@HossiniehAndisheh
◼️سرانجام در سحرگاه 26 اسفندماه سال 95 و در حالیکه مرحوم #استاد_صدوق رهسپار شهر شیراز برای تبلیغ #گفتمان_انقلاب و #انقلاب_فرهنگی بود، دعوت حق را لبیک گفت...
«بروشور #زندگی_نامه علمی حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق»
👇👇👇👇
✅@HossiniehAndisheh
زندگینامه علمی استاد حجتالاسلام و المسلمین مسعود صدوق.pdf
501.7K
📜بروشور #زندگی_نامه علمی مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق
✅@HossiniehAndisheh
🔰حجت الاسلام و المسلمین مرحوم استاد صدوق:
🔅در این دوران، اسلام با کفر درگیر شده و امت اسلامی در معرض خطر سجده بر #سازمان_ملل (در امور سیاسی)، #علوم_جدید (در امور فرهنگی) و #دلار (در امور اقتصادی) و انقطاع در برابر زندگی مرفّه و مدرن است. گرچه استفاده از این امور مجاز است اما انقطاع و #سجده در مقابل آنها جایز نیست؛ همانطور که انبیای الهی نیز از سنگ و چوب استفاده میکردند و از نور خورشید و ماه و ستارگان بهره میبردند اما پرستش آنها را باطل میدانستند.
📘سلسله مباحث گفتمان انقلاب ـ رمضان ۱۳۹۵
✅@HossiniehAndisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1399.pdf
255.1K
📋 همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال #مؤسس_حسینیه_اندیشه مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #گزارش فعالیتهای حسینیه اندیشه در سال ۱۳۹۹ منتشر گردید
✔️ فایل PDF گزارش سالانه فعالیتها
✅@HossiniehAndisheh
🔅یادی از ولیعصر؛ در تعقیبات نماز عصر🔅
🔷 بعضی نماز «عصر»ها هم هست که یاد شما میافتم. نمیدانم شاید دنبال بهانه می گردم یا شاید چون ذهنم از کلمه «عصر» میپَرد به سوره «عصر» و تفسیر امام #صادق علیه السلام از آن: «و العصر: عصر خروج القائم». بعد وقتی پیرمرد خوشلحن مسجدمان، تعقیبات نماز عصر را زمزمه میکند و «اللهم انی اعوذ بک... من قلب لایخشع...» میگوید و از قلب نرمنشده و بیخشوع به خدا پناه میبرد، دوباره یاد شما میافتم.
نمیدانم شاید دنبال بهانه میگردم یا شاید چون یاد نهیب خدا به قلبهای نرمنشده و بیخشوع میافتم: «أ لم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکرالله...آیا وقتش نرسیده که قلب مومنین نرم و فروتن شود؟» و بعد به قلبهای نرم نشده هشدار میدهد که نکند سخت و سنگی شوند: «و لایکونوا کالذین اوتوا الکتاب فطال علیهم الامد فقست قلوبهم... وقتش نرسیده که مومنین [عوض شوند] و شبیه اهل کتاب نباشند؛ مثل کسانی نباشند که زمان برای آنها طولانی شد و قلبهایشان سخت شد؟» و دوباره تفسیر امام صادق ع، ذهن مفسّرین را به نور شما روشن میکند: «این آیه، درباره اهالی عصر غیبت است و زمان طولانی در اینجا، زمان غیبت است.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 اللهم انی اعوذ بک من قلب لایخشع... پناه بر خدا از قلب نرمنشدهی من که در این دوران طولانی، به نبودنِ شما عادت کرده و روی روال جلو میرود و به دنبال زندگی باثبات است و دارد سخت و سنگی میشود.
الم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم....
وقتش نرسیده که قلبم با یاد شما نرم شود و از نبودن شما بگیرد و بسوزد و زمان طولانی و محیط ظلمانی را به هم بریزد و بر دنیای بدون امام بشورد؟ اصلا بر فرض که قلب من نرم شود؛ در دنیایی که قلبها را به هر چیزی غیر از شما گره میزنند، چه کاری از یک قلب سوخته بر میآید؟ مگر شما نگفتید تمامشدنِ این دوران طولانی، به «اجتماعٍ من القلوب» وابسته است و با «قلبهای مجتمعشده بر وفای به عهد» است که برمیگردید؟! اصلاً میشود قلبی که صاحبش عُرضهی ساختنِ «اجتماع من القلوب» ندارد، نرمشده و سوخته حساب کرد؟!
اگر کفار و منافقین کلی دَم و دستگاه درست کردهاند و جهان را به سمت خودشان کشیدهاند و قلبها را سخت و سنگی کردهاند و حتی از بین مومنین هم یار گرفتهاند، ما نباید برای جمعکردنِ قلبهای سوخته و همدلی و همفکری و همکاریشان دَم و دستگاه بسازیم و تدبیر و طراحی و هماهنگی و محاسبه داشته باشیم؟!
♦️ کاش روزی نیمه شعبان ما شرحصدری باشد که قلب ما را تا حدّ ساختنِ «اجتماع من القلوب» نرم کند... کاش سفارش ما را بکنید تا آن دعایی که نائب خاصتان برای دوران غیبت به ما یاد داد، در حقمان اجابت کنند: لَیّن قلبی لولیّ امرک... قلب مرا نرم کن در برابر ولیّامرت...
•••─━━⊱✦▪️﷽▪️✦⊰━━─•••
❤️ تقدیم به قلب سوختهی #خمینی کبیر که در فراق شما، آتش به جان دنیاپرستان انداخت و برای عُشاقتان، همدلی ایمانی و قدرت الهی ساخت و منتظر شعلههای بعدی است که باید به دست ما در خرمن دشمن برافروخته شود؛ مردی که به ما یاد داد: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» و انگار سوز دلش را در این جمله ریخته است:
«انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است.»
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#نیمه_شعبان
#ميلاد_امام_زمان
#انتظار_فرج
#امام_خمینی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
🔷 چند وقتی بود که وسطِ «و الهمنی ولهاً بذکرک الی ذکرک» گیر میکردم؛ همان فراز پر از ناز و نیاز ِ مناجات #شعبانیه را میگویم که در ادامه، با عبارت عجیب و شاید بینظیر ِ «و همتی فی روح نجاح اسمائک و محل قدسک» تکمیل شده. البته معلوم بود که «وله» در عربی با «الی» متعدی میشود و ترجمه این فراز را به همچین چیزی تبدیل میکند: «شیدایی و اشتیاق به یاد خودت را به من الهام کن». یعنی تکلیفم با «الی ذکرک» معلوم بود اما سر این گیر کرده بودم که این «بذکرک» اینجا چه کار میکند و چه معنایی دارد؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 کمکم به این نتیجه رسیدم که خیلی از اشتیاقهای ما به یاد خدا و «ذکر الله»، بخاطر این است که دنیا و لذتهایش را از دست میدهیم و دلمان میگیرد و یاد خدا می افتیم و ... یعنی دردِ نرسیدن به این شغل و آن مدرک یا نداشتن این سطح از رفاه و آن درآمد و درد دوری از این دختر و آن پسر یا این کالا و آن خدمات است که ما را به وادی حرف زدن با خدا و یاد او و کمکخواهی از دستگاهش میکشاند. خدا هم گرچه در قرآنش از این وضعیت ما گله کرده که «فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین... و اذا نجاهم الی البر اذا هم یشرکون» اما خیلی هم به رویمان نمیآورد و به احترام خداپرستیِ نصفه و نیمهای که داریم، با ما راه میآید.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما در کلاسهای بالاتر ِ خداپرستی که نباید از این خبرها باشد و فرصتهایی که در رجب و #شعبان و ماه مبارک رمضان قرار دادهاند، نرم افزاری برای عبور از این بچهبازیها و حرفه ای شدن ِ امّت پیامبر اکرم در تهذیب و تکامل و اخلاق و معنویت است. شاید بخاطر همین بوده که این «بذکرک» در وسط این فراز استثنایی گنجانده شده تا بگوید: این اشتیاق به یاد خدا (ولها الی ذکرک) باید مبدأ و علت و موتور محرکهای داشته باشد از جنس یاد خدا (بذکرک) و نه غم از دستدادن دنیا و لذتهایش. یعنی نمیخواهم «نرسیدن به حاجتهای دنیایی» باشد که مرا به در خانه تو بیاورد. بیا و کاری کن که «یاد خودت» باعث بشود که من به ذکر و یادت مشتاق شوم. خیلی سخت شد، اصلا شاید دور و تسلسل به راه افتاد؛ نه؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 نه! یعنی اگر کسی به یاد «ارکانا لتوحیده» بیفتد و «من اراد الله بدأ بکم» را فراموش نکند و «ذکرنا ذکرالله» را بخاطر بیاورد و بداند که تنها راه واقعی برای توحید و ذکرالله، ائمه معصومین هستند، از خیالِ «دور و تسلسل» نجات پیدا میکند و میفهمد که در «اشتیاق به ذکر خدا بوسیله ذکر خدا» آن «ذکر خدا»ی دومی، همان یاد ائمه معصومین است که میتواند جای غمهای دنیا را بگیرد و علت اشتیاق واقعی و نیاز حقیقی به یاد و ذکر خدا شود.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما راستش را بخواهید هنوز گیر داشتم. یاد ائمه هدی چطور میتوانست علت اشتیاق واقعی و غیردنیایی به ذکر خدا باشد؟ من ِ بدبخت که حتی این راه نجات را هم خراب کرده بودم و توی روضه ها هم فقط وقتی خوب گریه می کردم که دلم زیر آوار مشکلات زندگی لِه شده بود. پس دنیازدگی در گریه بر اهل بیت هم.... اینجا بود که فراز دلربای بعدی _ که انگار داشت جمله قبلی را تفسیر میکرد _ به دادم رسید: «و همتی فی رَوح نجاح اسمائک و محل قدسک» همّ و غم و اهتمام و همت من را متمرکز کن در «نسیم پیروزی نامهایت» و بعد «اسمائک» را به «نحن الاسماء الحسنی» که امام صادق گفته بود و «السلام علی اسم الله» که در زیارت علی بن ابیطالب میگوییم، اضافه کردم و گفتم: همّ و غم مرا در پیروزی دستگاه اهلبیت قرار بده.
ادامه👇👇👇
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─••
🔶 کسی که زندگیش را صرف این پیروزی کند و هم و غمِ غلبه دستگاه حق را داشته باشد، آن وقت خوب میفهمد که دستگاه باطل چه عرض و طولی پیدا کرده و به قول خدا با «مکر اللیل و النهار»ش چگونه حیلهی شبانهروزی میکند و «ظلمات بعضها فوق بعض» ش چه تاریک خانههایی از ضلالت درست کرده و چگونه بارانی از مصیبت و عناد را بر سر انبیا و اوصیا میریزد و آنها را به «زلزلوا زلزالا شدیدا» مبتلا میکند و «متی نصرالله» شان را به آسمان میفرستد. کسی که شغلش را مبارزه و بتشکنی قرار دهد و بتواند در هر عصری آن را به درستی تطبیق بدهد، کسی که گیر دنیا نیفتد و در این درگیری حاضر شود تا «نسیم پیروزی اسماء الهی» بر جهان وزیدن بگیرد؛ آن قدر در فشار و مصیبت و بلا و ابتلا قرار میگیرد که واقعا «بذکرک» سراغ «الی ذکرک» میرود و از شدت استیصال در برابر قدرت منافقین و کفار، عمیقترین رابطهها را با مبدأ قدرت یعنی خدا آغاز میکند و با تمام وجودش، شیدای یاد خدا میشود و از او میخواهد در برابر معرکه همهجانبهی اهل طغیان، نصرت و یاریش را برای اهل ایمان نازل کند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 قبول دارم که کلماتم کم آوردند و لکنت گرفتند. اصلا چرا راه دور برویم؟ برویم سراغ کلمات سرسلسلهی عشّاق #مناجات_شعبانیه ؛ همان کسی که اگر همتش برای دفاع از خداپرستی در قرن بیستم نبود امثال ما از هزار فرسنگی این مناجات عزیز هم رد نمیشدیم. همو که عمیقترین ذکرالله و یاد خدا را در شدیدترین مصائبِ درگیری با کفر و پس از پذیرش قطعنامه قلم زد: «خداوندا، تو میدانی که ما سر سازش با کفر را نداریم. خداوندا، تو میدانی که استکبار و امریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمیشناسیم و غیر از تو نخواستهایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
❤️ تقدیم به ابرمرد تاریخ و بزرگمعلمِ «عرفان حماسه محور» و «اخلاق و تهذیب انقلابی» و «معنویتِ جهادبنیان»، آن برپادارنده شور حسینی امام روح الله الموسوی #الخمینی؛ و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که با قرار گرفتن در نوک پیکان درگیری با کفر مدرن، قلههای معنویت جهادی و عرفان انقلابی را در نوردید و دل ملت ایران را با خود بُرد و تقدیم به استاد اخلاقِ حاج #قاسم و معلم و مرادش در همه نفسگیریهای این درگیری، سید علی حسینی #خامنهای.
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#مناجات_شعبانیه
#معنویت_انقلابی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه
نشست: #سبک_زندگی_اسلامی
💠 حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد
🔹با موضوع:
سبک زندگی اسلامی به عنوان بخش نرم افزاری و اصلی تمدن
🗓 جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
🕰 ساعت ۱۶ الی ۱۷/۳۰
لینک نشست: 👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/mostaghel_ir/yasuj
✅ @HossiniehAndisheh
🔆گمانههایی پیرامون جوشن🔆
✅ اغلب فکر میکنیم که شب قدر، فقط یک رابطه خصوصی بین ما و خداست و همهی اعمال توصیه شدهاش رو هم به همین دید نگاه میکنیم اما:
دعای #جوشن_کبیر را جبرئیل برای پیغمبر آورد در یکی از جنگهای آن حضرت؛ در حالیکه بر بدن آن حضرت، جوشن گرانی بود که سنگینی آن، بدن مبارکش را بدرد آورده بود. پس جبرئیل عرض کرد: یا محمد پروردگارت به تو سلام میرساند و می فرماید:
*بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که امان است برای تو و امت تو* (مفاتیح الجنان)
•••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─•••
✅ درسته که این دعا در اون دنیا هم کاربرد داره و ما رو نجات میده و درسته که بخشی از اون «نار» که بخاطرش میگیم «خلصنا یارب» ناشی از آتشیه که با هوای نفس خودمون درست کردیم
اما شان نزول دعا نشون میده که کارآمدی مهم این دعا در مقابل «نار» و آتشیه که کفار و نظام کفر برای مومنین و نظام ایمان ایجاد کردن و این دعا قراره وسیلهای بشه برای قدرتمند شدن و امنیت پیدا کردن نظام الهی در مقابل نظام کفر و نفاق. یعنی این «نار» هم صاحب داره، امام داره و روسایی داره که : و جعلناهم ائمه یدعون الی النار... و اتبعناهم فی هذه الدنیا لعنه
•••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─•••
✳️ بنظرم آتشی که کفار در این دنیا در مقابل خداپرستی به راه انداختن، انقدر حجیم و غلیظ و پیچیده اس که با هزار اسم خدا، صدبار خلاصی خواستن ازش لازم میشه
چون دل خود ما هم غش و ضعف میره برای زندگی پر زرق وبرقی که کفار برای کل جامعه جهانی تدارک دیدن و تا ما از این نحوه زندگی متنفرنشیم و از طرق مبارزه و جنگ، خلاصی از اون رو نخوایم، قلبمون برای زندگی با ولی الله نخواهد تپید و در نتیجه، حالا حالاها خبری از ظهور نخواهد بود....
•••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─•••
✳️ شاید بخاطر همینه که شب #قدر با شهادت گره خورده:
*و لیله القدر و حج بیتک الحرام و قتلا فی سبیلک فوفق لنا*
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#شب_قدر
#جوشن_کبیر
#معنویت_انقلابی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
♦️روز #قدس ♦️
بغضی کنیم و اشکی بریزیم و حالی ببریم و دلمان سبک شود و بخشیده شویم و خلاص؟! این شاید اوج تحویلگرفتن و عزّتتپانکردن و احترامی باشد که خرجِ دعاها میکنیم، اما بعید است که خدا همچین عبادتهای گلوبلبلی را برایمان پسندیده باشد.
همان اوائلِ اعمال ماه رمضان در مفاتیح، دعای حجّ است که هر روز این فرازش حسابی به چشم میآید: «اسألک أن تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک... از تو درخواست میکنم که به وسیلهی من دشمنان خودت و دشمنان پیامبرت را به قتل رسانی» و این تازه غیر از دعای هر شبی است که در آن، لیلهالقدر را با حجّ و شهادت گره زدهاند: «و لیلهالقدر و حج بیتک الحرام و قتلاً فی سبیلک فوفّق لنا» و در شب قدر ـ که قلب ماه رمضان است ـ گفتهاند باید با شهداء همراه شویم: «اسألک... أن تجعل... روحی مع الشهداء» تا روحمان در کنار کسانی قرار گیرد که روحشان برای دفاع از اسلام پَر زده.
از آن طرف، اختتامیهی «افتتاح» را با «وانصرنا به علی عدوّک و عدوّنا» آذین بستهاند و پایان ماه مبارک و دههی آخرش را به دعای «یا ملیّن الحدید لداود» پیوند زدهاند و ما را یاد آهنی انداختهاند که خدا برای داود نرم کرد تا پیامبرش یک زره بسازد.
آن دعای هر روز را هم که کار را تمام کرده و در رمضانِ رحمت و مغفرت، خشم هر روزهی خدا را برای دشمنان رسولش خواسته: «یا رب محمد اغضب الیوم لمحمد و لابرار عترته و اقتل اعدائهم بددا و احصهم عددا و لا تدع علی ظهر الارض منهم احدا...ای پروردگار محمد؛ همین امروز به خاطر او و خاندان پاکش غضب کن و دشمنانشان را در پریشانی و پراکندگی بکش و آنان را یک به یک بشمار و بر روی زمین احدی از آنان را باقی نگذار»...
••─━⊱✦🔸✦⊰━─••
معلوم نیست کی بتوانیم از عبادتهای گلوبلبلیمان دربیاییم و با دعاها قلب را طوری صیقل دهیم که سرش را از برف دربیاورد و به جنگ بین کفر و ایمان نگاه کند و باورش شود این یک دعوای حقیقی است که بخاطر عمق عناد و غلظتِ غیظ دشمن، به کلّی سرباز و افسر و فرمانده احتیاج دارد و با رمضان طوری هوای نفس را بسوزانیم که دلمان دلدل نکند و به خط بزند و وارد معرکه شود و آبرو یا فکر یا مال یا جان یا هویتش را خرج قدرت اسلام کند.
••─━⊱✦🔸✦⊰━─••
این شب جمعهای، باز خدا روحالله خمینی و شمّ فقاهتِ دشمنشناس و ابرقدرتسوزش را غرق انوارِ ساکن کربلا کند که رمضانمان را با فریاد بر سر کفّار حربی ترکیب کرد و مسلمین را به یاد پیامبری انداخت که فرماندهی بیست و چند جنگ بود و در کتابش، سوالی پرسیده که محک ایمان و دینداری را جلوی چشم و دلمان قرار میدهد:
ـام حسبتم أن تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین...؟!؟
••─━⊱✦🔸✦⊰━─••
❤️ تقدیم به روز قدس، #شهید_قدس و فرمانده نیروی قدس؛ حاج قاسم #سلیمانی
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#روز_قدس
#معنویت_انقلابی
#قاسم_سلیمانی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh