eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
299 دنبال‌کننده
132 عکس
33 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز دوازدهم ماه صفر 1446 27 ماه مرداد 🔹
حکمیت تحمیلی، ریشه در دوری از امامت تثبیت شده امیرالمومنین علیه السلام در قرآن و کلمات رسول الله صلی الله علیه وآله 

👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra ✧❀مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
«پیروان امامین انقلاب»
❇️ تبیین رابطه مناسک شیعه با استکبار ستیزی ✍️ یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، تقابل سازی میان تشیع سیاسی از یک سو و تشیع مناسکی و اعتقادی از سوی دیگر است. این گونه تحلیل ها، ریشه در جریان های روشنفکری غرب زده _ همانند دکتر شریعتی _ دارد و در تضاد کامل با هویت استکبار ستیز شیعی است چرا که باعث تضعیف مناسک هویتی شیعه می شود. در تبیین این تضاد، فقیه انقلابی، آیت الله سیفی مازندرانی می نویسد: 🔸«... همانا آثار اسلام حقیقی و شعائر حسینی، با اقامه عزاداری بر امام حسین علیه السلام در طول تاریخ زنده شده است ولی این امر به صرف تشکیل مجلس عزاداری نبوده است بلکه با اقامه عزاداری به همراه جزع، فزع، لطمه زدن، بر سر و سینه کوبیدن، بلند کردن پرچم ها و علم ها و سایر موارد از شیوه های عزاداری برای امام حسین علیه السلام بوده است. بلکه بالاتر، در برخی موارد، زنجیر زدن بر سر و سینه و پشت و حتی جاری شدن خون _ البته تا جایی که خوف بر جان دادن نباشد_ بوده است. و همانا مخالفت دشمنان دین و مذهب شیعه، فقط با همین نحوه عزاداری های با نشاط و با شور و حرارت است و آنها با صرف تشکیل مجالس سرد، بدون روح و بدون فریاد مخالفتی ندارند! و همانا شعائر حسینی با این عزادری های شور انگیز، زنده می ماند و ادامه می یابد و این مدل از عزاداری است که زلزله در اساس و پایه ظلم ایجاد می کند و طاغوت ها و استکبار جهانی را می ترساند! ...» 📚 رک: تصویر؛ دلیل الهدی في فقه العزاء، صفحه: ۱۴۱ البته ایشان در ادامه بحث، قمه زنی را به دلیل وهن آمیز بودن و حکم ولی فقیه ممنوع می داند. ✅ چرا گروهک های وحدت نامنضبط، با دمیدن در تقسیم بندی های بی اساس، سعی در تضعیف مناسک حسینی دارند و شیعیان عزدار و اهل مناسک را، شیعه قالتاق، متحجر، انجمنی و ... می نامند؟ در حالی که اگر همان پرچم سیاه حسینی، سینه زنی ها، دسته روی ها، یا چراغانی های ایام نیمه شعبان نباشد، اثری از تشیع و اسلام حقیقی باقی نمی ماند و استکبار ستیزی شیعی نیز از بین می رود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍️ نفوذ جریان های التقاطی وحدت نامنضبط در صدا و سیما و گلوگاه های فرهنگی و فکری جمهوری اسلامی مهندسی صحیح فکری و فرهنگی جامعه یکی از مهم ترین و حساس ترین مباحث مدیریت کلان در هر کشور است. بی شک حفظ اسلام ناب و خط فکری اسلام سیاسی مبتنی بر غدیر، مهم ترین، اصلی ترین و حساس ترین وظیفه نهادهای حوزوی و انقلابی است. یکی از مهم ترین روش های حفظ اسلام سیاسی مبتنی بر مبانی امام و ولایت اهل بیت علیهم السلام، برجسته کردن الگوهای صحیح در جامعه شیعی است. برای همین خاطر بوده است که با وجود جنایت هایی مثل کشتار هزاران مسلمان در واقعه حرة به دست عمال بنی امیه به بدترین شکل ممکن(که بی شباهت به جنایت های صهیونیست ها در غزه نیست)، مقابله حماسه آفرین زید بن علی علیه السلام با طواغیت زمان خود، درگیری های مستمر بنی الحسن علیه السلام با حکام ظالم زمان خود و ... ، ائمه علیهم السلام در یک مدیریت کلان جریان ساز تاریخی، تمام تلاش خود را برای الگو سازی قیام امام حسین علیه السلام با محوریت امامت الهی آن حضرت نمودند! چرا که الگو سازی از قیام های دیگر _ هر چند به حق_ باعث چالش های فراوان هویتی برای شیعه می شد. در زمان ما نیز الگوسازی باید با رعایت محوریت اسلام سیاسی مبتنی بر غدیر و ولایت اهلبیت علیهم السلام باشد. الگو سازی از بزرگان حماس و اهل سنت و جریان های اخوان المسلمین مثل شهید هنیه، ابوعبیده، محمد ضیف، یحیی سنوار و ... در جامعه شیعی خطای بسیار بزرگ و دارای خطرات هویتی برای جامعه شیعه است. بی شک هر حرکتی مبتنی بر امت گرایی و رسیدن به وحدت با دیگر فرق اسلامی، نباید در تعارض با هویت شیعی مخاطبان کلان رسانه های جمهوری اسلامی باشد. با وجود این، متاسفانه نفوذ جریان های وحدت نامنضبط در صدا و سیما و در گلوگاه های تصمیم ساز مرتبط با فرهنگ، باعث شده است صد ها برنامه با محوریت الگو سازی بزرگان اهل سنت و حماس برای جامعه شیعه تولید شود و از رسانه ملی و صدها کانال دیگر منتشر شود. این مدل برنامه ها هر چند دارای منافع کوتاه مدت و گذرا برای برخی از گروهک های سیاسی است ولی با نگاه کلان و جریان ساز، در تعارض با هویت شیعی نظام اسلامی است. علمای شیعه در اوج تنش های و پیچ های تاریخی همانند حمله مغول ها و ...، بیشترین تاکید را بر حفظ مذهب و انتشار آن به شکل صحیح در جامعه اسلامی و جهان نموده اند! چرا در پیچ های تاریخی با وجود هزاران شهید همانند حاج قاسم ها،باقری ها، باکری ها...، با محوریت اندیشه شیعی انقلابی الگو سازی نمی کنیم و سراغ الگوهای غیر شیعی می رویم!؟ در جای خود به حماس و تمام آزاده خواهان عالم کمک کنیم، از مظلومیت آنها دم بزنیم، صدای حق خواهی آنها را به جهان برسانیم، ولی آنها را به عنوان الگو و مدل مبارزه با کفر و استکبار جهانی ارائه تکثیر و منتشر نکنیم! الگوی مبارزاتی ما با استکبار باید با محوریت جوان انقلابی برخواسته از غدیر باشد الگوی او باید امام حسین علیه السلام باشد نه افرادی که برای آنها خالد بن ولید، چگووارا، صلاح الدین ایوبی(قاتل بزرگان شیعه مثل شهید اول)، ابن تیمیه، محمد عبده و ...، با امام خمینی و حاج قاسم سلیمانی تفاوتی نمی کند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 رهبر انقلاب هم‌اکنون در جمع دانشجویان عزادار اربعین: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض میکنید: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم؛ کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است. ۱۴۰۳/۶/۴ 🖥 پخش زنده:  Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
﷽ ✍ واکاوی مسأله «شایان مصلح» و نفوذ تشیع انگلیسی در بدنه سلبریتی ها در اینکه شایان مصلح هیچ تحصیلات و تخصص دینی ندارد و تنها یک فوتبالیست جنجالی درجه چندم است بحثی نداریم نیز در این که او مهره بی جیره مواجب (در ظاهر) جریان خبیث شیعه انگلیسی شده، بحثی نداریم! بحث محوری ما این است که در تعاملات شیعه و اهلسنت، چه خطای راهبردی صورت گرفته است که چنین شخصی علمدار دفاع از عقاید شیعه و برائت از دشمنان اهلبیت علیهم السلام شده است؟ شاید یکی از مهمترین علت ها، سیاست غلط جریان های وحدت نامنضبط بوده است که ورود نخبگان دینی و طلاب متخصص را به مدیریت اختلافات شیعه و اهل سنت بسته است و با برچسب زنی های متعدد، باعث شده است تا متخصصین انقلابی، ترس و واهمه از ورود به این عرصه ها داشته باشند! ممنوعیت ساختگی مناظرات دینی با انتساب غلط آن به رهبری، ممنوعیت طرح انحرافات برخی صحابه معروف به روش علامه حلی، شرف الدین، امینی و ...، ممنوعیت طرح مباحث مرتبط با برائت و انحرافات دشمنان اهلبیت علیهم السلام در فضای رسانه ای به شیوه علمای برجسته همانند امام خامنه ای و آیت الله طبسی و قزوینی و دیگران، نتیجه عکس داده است و بهترین فضا را برای رشد و نفوذ جریان شیعه انگلیسی در قشر سخت و مغز شیعه یعنی هیأتی ها، فراهم ساخته و این جریان خطرناک با خیالی راحت «آنتی تز» انقلاب را در پوسته دفاع از مذهب و ... اجرا می کنند! به اعتقاد ما جریان های وحدت نامنضبط جاده صاف کن جریان های شیعه انگلیسی شده و هر دو در ضربه زدن به کیان شیعه و مذهب اهلبیت علیهم السلام همسو هستند. این جریان وقتی تحمل برنامه های علمی امثال استاد کاشانی را در صدا و سیما ندارد و با انواع ترفند های رسانه ای و غوغا سالاری حضور ایشان را ممنوع کرد، رشد قارچ گونه شایان مصلح ها امری طبیعی خواهد بود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ فروکاست جنگ میان «جبهه حسینی» با «جبهه یزیدی» در اندیشه امام خامنه ای به جنگ یزید و امام حسین علیه السلام از سوی جریان های وحدت نامنضبط یکی از مهم ترین مبانی فکری امام خامنه ای، تحلیل جریان ها و حوادث تاریخی بر اساس سنت های الهی است. یکی از مهم ترین سنت های الهی حاکم بر تمام شئونات زندگی بشری، نبرد حق و باطل است که از زمان خلقت آدم شروع و تا آخر زندگی دنیوی انسان باقی است. امام خامنه ای در تحلیل نبرد حق و باطل و جبهه حسینی و یزیدی موجود در تاریخ بشریت، در بیانات مهمی در روز اربعین اشاره کردند: «... قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دو جبهه‌ وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه شما می جنگد، می جنگم...» ایشان در تبیین مهم ترین ویژگی های جبهه حق و جبهه باطل می فرماید: «... (امام حسین علیه السلام) در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛ مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت می کند و جهاد می کند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است ...» مبتنی بر بیانات فوق، در زمان حادثه عظیم عاشوراء، یزید به عنوان نماینده ظلم و سلطان جائر و امام حسین علیه السلام به عنوان امام عادل و نماینده جبهه حق و عهد الهی امامت، بوده است. بسیار واضح است که قبل از یزید نیز مسأله نبرد و حق و باطل میان خط امامت و ولایت با جبهه طاغوت و حکام جور برقرار بوده است. مصادیق و نماینده های این دو جبهه نیز واضح است. خط ظلم و حکام ظالم، از قابیل ها، فرعون ها، نمرود ها گرفته تا غاصبان حق امیرالمومنین علیه السلام و حکام اموی و عباسی تا حکام محور صهیونیزم جهانی در زمان ادامه دارد! در مقابل نیز جبهه حق و عهد الهی، از آدم شروع شده و تا خاتم ادامه یافته و سپس توسط ائمه دوازدگانه استمرار یافته و در زمان ما نیز فقهای عادل مبسوط الید (ولایت مطلقه فقیه مبتنی بر غدیر) به نیابت از امام زمان علیه السلام عهده دار جبهه حق می باشند. با وجود صراحت در بیانات رهبری، مشاهده می کنیم جریان های وحدت نامنضبط سعی در فروکاست جبهه یزیدی و جبهه حسینی، به صرف جنگ یزید و امام حسین علیه السلام دارند! گویا برای آنها قابل باور نیست که در نظر امام خامنه ای حکومت ابوبکر و عمر و عثمان و معاویه، حکومت هایی طاغوتی و مبتنی بر ظلم و جور در مقابله جبهه حق بوده و وظیفه ما نیز « انّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة» است. چه ترسی دارید و چرا می خواهید اصل اختلاف مکتب اهل بیت علیهم السلام و مکتب اهل سنت و سقیفه را منکر شوید و آن را کتمان کنید!؟ آیا در دیدگاه شما،(گروهک های وحدت نامنضبط) ابوبکر و عمر عثمان حکامی بر حق هستند؟ سلطان جائر نیستند؟ چرا سعی در کتمان مسلمات تاریخ شیعه و ارکان عقیدتی آن دارید؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از تبیان
⭐️شهادت رسول الله (صلی الله علیه واله) نماد وحدت مسلمانان اخیرا متنی از آقای مسائلی «طرح عنوان شهادت پیامبر(ص) با هدف گسترش تقابل مذهبی» پخش شده که این متن دارای ایراداتی است و از باب «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ» داده می شود: 🔺اول: بهتر و زیباتر بود نویسنده محترم به جای این عنوان: «طرح عنوان شهادت پیامبر(ص) با هدف گسترش تقابل مذهبی» عنوان می زد «شهادت رسول الله (صلی الله علیه واله) نماد وحدت مسلمانان» چون شهادت رسول الله (صلی الله علیه وآله) را هم شیعه و هم اهل سنت در طول تاریخ قبول دارند و در کتاب های حدیثی و ... خودشان ذکر کردند. همانطوری که اسلام یجمعنا و حب الحسین یجمعنا، شهادت رسول الله (صلی الله علیه وآله) یجمعنا. 💥متاسفانه آقای مسائلی بیشتر مطالب این متن را قبلا تحت عنوان «اثبات شهادت پیامبر(ص) یا رحلت ایشان؟» در سال 1395 ش پخش کرده است. https://mobahesat.ir/9412 🔺دوم: آقای مسائلی نوشتند: «در سال‌های اخیر افرادی تلاش می‌کنند تا هرمناسبت اسلامی را به سمت تقابل مذهبی سوق دهند. با این رویکرد چندسالی است عده‌ای موضوع مسموم و شهید شدن پیامبر اکرم(ص) به دست بعضی از زنان‌شان را مطرح کرده و مطالبی را دراین باره منتشر می‌کنند». ⚡️متاسفانه نویسنده به صرف ادعا بسنده کرد و سندی ارائه نداده است. همچنین ذکر موضوع مسمومیت و شهادت رسول الله (صلی الله علیه وآله) «جدای از کیفیت شهادت» ربطی به تقابل مذهبی ندارد!! لذا خوب بود نویسنده محترم به مشترکات این شهادت، و اصل شهادت اشاره می کرد که یکی از بهترین نماد وحدت اسلامی است. نویسنده می توانست با ذکر شهادت رسول الله (صلی الله علیه وآله) یهود ستیزی را به جامعه اسلامی القاء کند. 🔺سوم: آقای مسائلی مدعی است: «عده‌ای با گزیده‌برداری از داستان «لُدود»(یعنی داستان دارو دادن به پیامبر)، آن را به مسموم کردن پیامبر(ص) ارتباط داده‌اند. اما این داستان موهن را شیعه قبول ندارد و بسیاری از علمای شیعه دلیل جعل آن را توجیه نسبت هذیان به رسول‌خدا(ص) دانسته‌اند» ⚡️اولا: خوب بود نویسنده محترم برای این ادعای خودش «شیعه این روایت را قبول ندارد و بسیاری از علمای شیعه چنین فرمودند» دلیل ارائه می داد و چند نفر از این علمای شیعه را نام می برده است. ⚡️ثانیا: بله شیعه اگر استناد به روایات اهل سنت می کند از باب قاعده الزام است که چرا برخی از همسران رسول الله (صلی الله علیه وآله) دست به چنین کاری زدند؟؟ و به زور دارو به رسول الله (صلی الله علیه وآله) دادند مگر این آیه «وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى - إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى» را نخواندند و نشنیدند؟! وقتی رسول الله (صلی الله علیه وآله) نسبت به آن دارو حساسیت و کراهت داشته چرا به زور به او دارو دادند؟ مگر این آیه قران «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» را نخواندند؟!! ⚡️ثالثا: نویسنده ادعا می کنند این داستان جعلی است و به کلام ابن ابی الحدید استناد می کند در حالی که محدثین بزرگ اهل سنت همچون بخاری و دیگران این داستان را در منابع حدیثی خودشان ذکر کردند و اهل سنت در دواران امر، بین بخاری و ابن ابی الحدید قول بخاری و روایات خودشان را مقدم می دارند . این استناد به قول ابن ابی الحدید نشان از این است که نویسنده منهج اهل سنت را نمی شناسد. @Tebyan110110
«پیروان امامین انقلاب»
﷽ ✍️ مبارزه با جبهه یزیدی با منطق یزیدی بی شک از کلیدی ترین محورهای جبهه حسینی رعایت «حُرُمات الهی» است. در مقابل ویژگی بارز جبهه یزیدی، تجاوز صریح و علنی از حرمت های الهی است. جبهه یزیدی از حیث اعتقادی کافر، از حیث فقهی، بی بند و بار نسبت به ضوابط و ظواهر شرعی است تا جایی که حرمتی برای نماز، قرآن، حریم های اخلاق جنسی و ... قائل نمی باشد. در یک نگاه کلان و جریانی، عقل بسندگی، قرآن بسندگی، عرفی کردن دین و ارجاء( به مفهوم بی اهمیتی ضوابط شرعی فقهی درنجات انسان و کفایت پاک بودن دل)، از مهم ترین ابزارهای جبهه یزیدی در تقابل با نصوص و ضوابط صریح دینی است. جبهه یزیدی در سراسر تاریخ از شیطان تا سقیفه، از سقیفه تا کربلا، از کربلا تا ماجراهای مبارزه جبهه مقاومت علیه صهیونیزم جهانی، همواره از این ابزارها برای تهی کردن عقاید و جابجایی ارزش ها و عبور از ضوابط دینی در قالب های شبه دینی مثل قیاس، استحسان، تفسیر دین فقط با قرآن منهای سنت معصومین علیهم السلام، استفاده کرده است. هر گونه عدول از ضوابط و معیارهای نصوص دینی، وجه مایز کلیدی جبهه حسینی از جبهه یزیدی است. با توجه به مقدمات فوق می گوییم: یکی از کلان انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، جابجایی معیارهای واقعی جبهه یزیدی و جبهه حسینی است! بسیار روشن است هر کس که عقیده صحیح مبتنی بر ثقلین نداشته باشد، یا در چارچوب ضوابط ظاهری فقهی _ مثل حرمت بی حجابی، تبرج، بی حیایی و ... _ حرکت نکند به همان اندازه از جبهه حق دور و به جبهه باطل نزدیک شده است! در مقابل فردی اگر مبانی اعتقادی مبتنی بر ثقلین داشته، در سبک زندگی فردی حریم الهی را رعایت کرده و به هیچ وجه در عقیده خود طرفداری از ظالم نمی کند و تنها اشتباه او تشخیص غلط دشمن واقعی و موضع گیری به موقع و به جا است، داخل در جبهه یزیدی نیست! او داخل در جبهه خودی ها است هر چند این شخص دچار خسارت عظیم دنیوی و اخروی خواهد شد. به همین دلیل در تصویر فوق مشاهده می کنید که از دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط، یک زن که بسیاری از ضوابط فقهی الهی را هتک نموده و دارای اعتقادات فاسد و غیر مبتنی بر ثقلین است تنها به دلیل یک موضع گیری مقطعی صحیح، داخل در جبهه حسینی قلمداد شده ولی در مقابل، یک جوان شیعه دارای اعتقادات صحیح و محب امام حسین علیه السلام و تنها به دلیل عدم حمایت علنی از مردم مظلوم غزه، ممکن است داخل در جبهه یزیدی گردد!! باید بدانیم که از دیدگاه گروهک های وحدت نامنضبط، صرف مبارزه با ظلم و استکبار جهانی مهم است! رعایت ضوابط شرعی و اعتقادات صحیح در مبارزه نقشی ندارد! به همین دلیل مشاهده می کنیم که بین مبارزات امثال نلسون ماندلا و چگوارا و ... و مبارزات امام خمینی تفاوتی قائل نیستند! و اصولا التزام به اعتقاد صحیح و ضوابط دقیق فقهی در مبارزه، در اندیشه وحدت نامنضبط جایی ندارد. با منطق یزیدی به مبارزه جبهه یزیدی رفتن خطا است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت: تلاش دشمن برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی بعد از انقلاب چندین برابر شد/ علاج، تکیه بر روی وحدت است. ۱۴۰۳/۶/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار علمای اهل سنت: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد. این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد.۱۴۰۳/۶/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
| مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 💠درباره هویت واحده «امت اسلامی» 📌مسئله‌ اساسیِ بنده مسئله‌ امت اسلامی است 👈فراموش نکنیم که یک امّتیم 🔸بله، بعضی ایرانی هستیم، 🔹بعضی عراقی هستیم، 🔸بعضی شامی هستیم و غیر ذلک، ♦️لکن این مرزها حقیقت «امت اسلامی» را تغییر نمیدهد ❗️نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم اما ⭕️از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم ❌این خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است 👇ممکن است شما بشخصک نتوانید یک کاری به کمک او انجام بدهید امّا 🤝همدلی و همدردی یک حقیقتی است 🔺این بایست وجود داشته باشد 👌در نمازهای جمعه 👌در اجتماعات بزرگی که در ارتباط با عناصر برجسته‌ و زبده‌ اهل سنّت در بخشهای مختلف تشکیل میشود، 🎙عنوان «امت اسلامی» را تکرار کنید 💠درباره فعالیت دشمنان برای ایجاد و تشدید اختلاف در مسلمانان ⏪نفْسِ همین نشستن ما دُور هم، یک عدّه‌ای را به عکس‌العمل وادار میکند ⭕️البتّه در این زمینه انگلیس‌ها صاحب تجربه‌ بیشتری هستند، ⭕️آمریکایی‌ها هم اخیراً از آنها یاد گرفته‌اند 🔷باید بدانیم که عوامل مؤثّر فکری، 🔹تبلیغی، 🔹رسانه‌ای، 🔹اقتصادی دارند کار میکنند 🚨برای جدا کردن شیعه و سنّی در داخل کشور ما و در همه‌جای دیگر ☝️در کشور ما از بعد از پیروزی انقلاب این فعّالیّت بیشتر شد ❇️علاجش این است که ما بر روی «وحدت» تکیه کنیم 🏷اهمیت وحدت 👈وحدت یک تاکتیک نیست، وحدت یک اصلی از اصول اسلام است ✨وحدت یک امر قرآنی است: 💠وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا💠 🔺اجتماع حتّی در اعتصام به حبل‌الله مورد نظر قرآن و شریعت اسلامی است 💠وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلوا فَاَصلِحوا بَینَهُما فَاِن بَغَت اِحداهُما عَلَى الاُخرى‌ فَقاتِلُوا الَّتی‌ تَبغی حَتّىٰ تَفی‌ءَ اِلىٰ اَمرِ الله💠 🔺مسئله‌ اتّفاق و اتّحاد این‌قدر مهم است که اگر کسی بَغی کرد، 🔺با آن مسلمان باید مقاتله کرد برای اینکه او را به وحدت برگردانیم 💠اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ‌ اَخَوَیکُم‌💠 🔺یعنی مسئله‌ وحدت یک اصل قرآنی است و ما نباید از آن غفلت کنیم ⛔️یک عدّه‌ای وحدت را مخدوش میکنند؛ 👈بعضی دانسته، بعضی ندانسته. 📌عوام از طرفین، ندانسته این کار را میکنند؛ 📌خواص، خیلی‌شان دانسته این کار را میکنند؛ ☝️باید با اینها مقابله کرد 📌نمیفهمند؛ ضرر اختلاف مذهبی را 📍برای دنیای اسلام، 📍برای خود اسلام، 📍برای امّت اسلامی، 📍برای یکایک ملّتهای مسلمان درک نمیکنند؛ 💢جریان مخالف را تحریک میکنند؛ ⚠️شما می‌بینید یک جریان تکفیر پیدا میشود، ⭕️عالم شیعه را هم میزند، ⭕️شیخ‌الاسلام سنندج را هم میزند، ⭕️مولوی حسین‌بُرِ بلوچستان را هم میزند؛ ❌برایش فرقی نمیکند، برایش شیعه و سنّی تفاوتی ندارد؛ ❗️با هر کسی که انگیزه‌ وحدت در او هست، دشمنی میکند. ☝️خب، این دشمن است؛ از این معنا نمیشود اغماض کرد. 🌟بحمدالله در سطح کشور، جامعه‌ اهل سنّت علی‌رغم وجود این‌همه توطئه و انگیزه‌های خصمانه‌، مقابله کردند ✨ما از اهل سنّت ۱۵هزار شهید داشته‌ایم ✅هدف ما عزّت امّت اسلامی است؛ 👈عزّت امّت اسلامی هم جز با اتّفاق و اتّحاد به دست نمی‌آید ❇️امروز به نظر من یکی از واجبات قطعی، حمایت از مظلومان غزّه و فلسطین است 📌هر کس هر جور میتواند؛ 👌یکی میتواند پول بدهد 👌یکی میتواند سلاح بدهد 👌یکی میتواند کمک سیاسی بکند 👌یکی میتواند تبلیغ کند، در منبر، در نماز جمعه مطلب را بیان کند 🚨اگر چنانچه ما از این تکلیف سرپیچی کنیم، قطعاً مسئول خواهیم بود 🍀امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال امّت اسلامی را سربلند کند
﷽ ✍️ تحلیلی از جلوه «وحدت منضبط مبتنی بر فقه جواهری» بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 🔹تاکتیکی نبودن مقوله وحدت و ریشه دار بودن آن در قرآن کریم 🔸 دقت کنید! ریشه قرآنی وحدت، ضرورت مقابله و جنگ با مسلمانی که اهل بغی است را روشن می کند! همانطور که امیرالمومنین علیه السلام به سه دسته از اهل بغی یعنی قاسطین(معاویه و طرفداران او) و مارقین(خوارج و هواداران آنها) و ناکثین (پیمان شکنان جمل همانند عائشه وطلحه و زبیر و ...) مقابله کرد! 🔹تفکیک جریان های اصیل اسلامی شیعه و اهل سنت از جریان های تکفیری و لزوم دشمن شمردن و برخورد بدون اغماض با آنها 🔸لزوم تقدم مفهوم «امت اسلامی» بر مرزهای ملیت گرایی! بخلاف مرزهای مذهبی و هویت مذهبی هر گروه و طائفه 🔹حمایت از مردم مظلوم غزه با رویکرد امت گرایی نه فرقه ای و بحث شیعه و سنی بودن! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ بایکوت و سانسور، روش غلط جریان های وحدت نامنضبط در تقابل با بخشی از مهم ترین شبهات دینی ✍️ یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، دوری از ورود و پاسخگویی به شبهات مرتبط با مسائل حساس صدر اسلام همانند قضیه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شبهات پیرامون ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر، ماجراهای جنگ جمل، نهروان، صفین و حوادث تلخ صلح امام حسن علیه السلام و شهادت امام حسین علیه السلام و دیگر موارد است. ✍️ این در حالی است که در دیدگاه امام خامنه ای، هر امری که در ایمان خدشه و مناقشه کند، باید با آن مقابله کرد و با رویکرد تهاجمی به کانون شبهه افکن حمله نمود. ایشان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ در بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور می فرماید: ❇️ «... امروز میدان رزم، میدان رزم قدرت نرم است و قدرت نرم دشمن شبهه‌پراکنی است. «شبهه‌پراکنی» یعنی چه؟ یعنی ما یک ملّتی داریم که این ملّت آمدند با اعتقاد و ایمان کامل پای انقلاب ایستادند، جان دادند، زحمت کشیدند، خودشان را به زحمت انداختند، انقلاب را به پیروزی رساندند، بعد هشت سال در یک جنگ تحمیلی ایستادگی کردند، بعد هم در مقابل فتنه‌هایی که تا امروز وجود داشته ایستاده‌اند، هر جا لازم بوده حضور پیدا کرده‌اند؛ مردم این جوری هستند دیگر؛ خب حالا اگر چنانچه دشمن بخواهد این دژ مستحکم را از بین ببرد یا رخنه در آن ایجاد کند، باید چه کار کند؟ 👈باید در این ایمان خدشه کند، باید در این ایمان مناقشه کند؛ این با شبهه‌افکنی به وجود می‌آید👉. شبهه را دستِ‌کم نباید گرفت. بودند افرادی که در مقابل نیزه و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه و تردید زمین افتادند، نتوانستند بِایستند؛ دیدیم ما افراد این جوری را. در میدانهای نبرد با قدرت، با شجاعت ایستادگی کردند امّا یک شبهه‌ای برایشان پیش آمد، نتوانستند حل کنند، زمین خوردند؛ شبهه این جوری است...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50689 ⬅️ آیا با بایکوت و ممنوعیت ورود به پاسخگویی در موضوعات چالشی و هویتی شیعه، می توانید وحدت منضبط داشته باشید؟ این در حالی است که از دیدگاه امام خامنه ای هر امری که در ایمان یک فرد انقلابی خدشه ایجاد می کند، باید پاسخ داده شود! آیا از دیدگاه شما، مسائل مرتبط با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شهادت امام حسین علیه السلام، امور مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام و یا انحرافات جامعه اسلامی صدر اسلام صرفا امری تاریخی است و ربطی به ایمان یک فرد ندارد؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
﷽ نفوذ فکری جریان های التقاطی و منحرف در بدنه مجموعه های وحدت نامنضبط یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط همانند مجموعه اخوت و ... الگو قرار دادن افراد منحرف و وابسته به افکار التقاطی همانند جریان قرآنیون و متاثیرین از اندیشه های سلفی وهابی است. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید مجموعه اخوت پستی از آقای شیخ ... (به کانال اخوت مراجعه کنید) قرار داده است و او را یکی از الگوها و منادیان وحدت شیعه و اهل سنت معرفی کرده است! نگاهی کوتاه به برخی از عقاید او حاکی از عمق انحراف این شخص و مجموعه هایی که وابستگی فکری به او دارند است: 1. شرک دانستن استغاثه و امداد از اهل بیت علیهم السلام و ادعای تعارض آن با آیات توحیدی قرآن 2. بدعت، غلو و شرک دانستن مضامین زیارت جامعه کبیره و ادعای تنافی آن با توحید قرآنی 3. ادعای بدعت و شرک آمیز بودن گنبد طلایی و بارگاه با عظمت برای اهل بیت علیهم السلام 4. بدعت و شرک دانستن دانستن تبرک بدن های اموات به قبور و آثار ائمه و اولیای الهی 5. بدعت دانستن شهادت به ولایت امیرالمومنین علیه السلام در اذان حتی به نیت عدم جزئیت در اذان و به قصد ذکر و حتی در صورتی که شعار مذهب شیعه شده باشد؛ 6. تمسخر و تحقیر شیوه دروس خارج فقه رایج در حوزه های علمیه و اصول عملیه مثل استصحاب و برائت و احتیاط 7. تمسخر و خرافه دانستن افکار اصولی و فقهی شیخ انصاری در کتاب رسائل و مکاسب؛ و موارد متعدد دیگر ... . ‼️منبع مورد استناد ما درباره این شخص، از کتب ضلال او است که شرعا نشر عمومی آن جایز نیست. هر چند او در روز های آخر عمر خود توبه کرده است. متخصین عزیز برای دریافت تصویر کتاب، به شخصی حقیر مراجعه کنید! با الگوسازی چنین افرادی دنبال وادادگی فکری و انحراف در مبانی تشیع هستید یا تحقق وحدت؟ این تذهبون؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ «آیت الله میرزا خلیل کمره ای» یکی از الگوهای وحدت منضبط در تعامل با دیگر فرق اسلامی «آیت الله میرزا خلیل کمره ای» از علمای معاصر و از فعالان حوزه وحدت شیعه و اهل سنت است. او از شاگردان محقق حائری، محقق بروجردی و دیگر فقهای برجسته تاریخ معاصر شیعه است. این عالم وارسته، یکی از علمای تأثیرگذار در روند وحدت منضبط مبتنی بر فقه جواهری بوده و سهم وافری در آشنا ساختن علمای اهل سنت با مبانی فقهی، کلامی و حدیثی شیعه داشته است تا جایی که او از علمای موثر در صدور فتوای «شیخ محمود شلتوت» در رسمیت بخشیدن به مذهب امامیه در میان اهل سنت است. یکی از محورهای بدیع فکری میرزا خلیل در حوزه وحدت، توجه دادن همه افکار علما و مخاطبین خود به وضعیت فلسطین و اتفاقات روی داده در آن است! او همواره در کنفرانس ها و دیدارهای خود، با بیان صریح و توبیخی، از کوتاهی علمای اسلامی را نسبت به قضیه فلسطین، انتقاد می کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های این عالم وارسته، احاطه علمی او به علوم منقول و معقول اسلامی است. او با تسلط بدیع بر مبانی فقهی، حدیثی و عقلی مذاهب و فرقه های اسلامی سعی فراوان در شناساندن صحیح مذهب اهل بیت علیهم السلام _ به عنوان نسخه شفا بخش و راه نجات جهان اسلام از تفرقه _ داشته است. این فقیه و محقق برجسته شیعه، در مباحث علمی به روش علمای بزرگ شیعه همانند شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی و ... با رویکرد مبتنی بر برهان، جدال احسن و اخلاق نیکو، با علمای دیگر فرق، تعامل فکری می کرد و با منطق قوی و انصاف علمی خود، آنها را مجذوب کلام خود می کرد تا جایی که در بسیاری از مواقع، آنها ناخواسته اقدام به بوسیدن دست او می کردند! مستندات زیر یکی از بحث های علمی محقق کمره ای با یکی از علمای اهل سنت اهل عربستان است که می تواند سرمشق دانش پژوهان در تعامل وحدت آفرین با مخالفین و دیگر فرق اسلامی باشد. همه دوستان را به مطالعه آن دعوت می کنم: 👇👇 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🔸مستندات برخورد عالمانه آیت الله میرزا خلیل کمره ای با علمای دیگر فرق اسلامی👇👇