هدایت شده از کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
ملزومات فرقه شناسی (با توجه به درگذشت رهبر انجمن حجتیه)
بعد از درگذشت آقای افتخار زاده بحث های زیادی بین موافق و مخالف درگرفت، برای حقیر که حتی اسم او را هم نمی دانستم این نکته جالب بود که چطور یک گروه سیاسی فعال توانسته آنقدر پنهان کاری کند. خود این پنهان کاری نشان از نظام مند بودن، نفوذ، و دستورپذیری بالای مریدان و اتباع دارد.
چون معرفی یا توسط افراد داخل گروه صورت می گیرد یا افراد بیرون، و در فضای مجازي نه از داخل و نه از خارج گروه اطلاعات چندانی در مورد شاکله و رهبری فعلی این گروه نبود.
اگر بخواهیم در مورد گروهی با دیدگاه های انحرافی صحبت کنیم باید چند نکته را مد نظر قرار بدهیم:
۱. درست کردن بانکی جامع و قابل جستجو از تالیفات، سخنان و آثار رهبران و بزرگان آن
۲. دانستن هیکله کلی آن گروه
۳. گردآوری نقاط اشکال آن گروه به صورت واضح و روشن و قابل ارائه
که متاسفانه در مورد انجمن حجتیه این سه نکته برای محققان فراهم نشده بود.
لذا اگر این روزها بین موافقان و مخالفان اختلاف است ناشی از کم کاری مسئولان پرونده آنها است که باید پاسخگو باشند تا مشخص شود چرا در مقابل کسانی که مرحوم امام رضوان الله علیه اینگونه نسبت به آنها اعلام موضع کرده اند، چرا این کارها صورت نگرفته است؟
البته در موارد مشابه جلوگیری از مطرح شدن انحرافات یا کم کاری در آن ناشی از چند مولفه بوده است
۱. با خبر نبودن مسئول مربوطه از حقیقت امر گروه (ناشی از کم کاری و روزمرگی یا نالایق مسئول، يا قدرت بالای گروه در پنهان کاری)
۲. خریده شدن مسئول مربوطه توسط گروه
۳. نفوذ توسط اسرائیل و... که فعالیت فرقه و گروه های منحرف را در ایران به سود خود می بینند.
۴. زد و بندهای سیاسی احزاب مختلف به خاطر سبد رای، يا قدرت اقتصادی مردمی گروه
۵. توهم اینکه کار فرهنگی ضد گروه، موجب انتشار بیشتر عقاید آنها می شود (ناشی از ضعف متولی تقابل، در تبیین خرابکاری ها و فساد گروه)
حال کم کاری ها در مورد انجمن حجتیه از کدام نوع یا انواع بوده؟ الله اعلم.
آخرین نکته اینکه عدم تبیین در مورد فساد یک گروه و خرابکاری های او منجر به دو تالی فاسد می شود:
۱. جذب بیشتر توسط آن گروه (چیزی که در مورد انجمن حجتیه بعد از درگذشت رهبرش به خوبی مشخص شد)
۲. سوء استفاده افراد مغرض در اتهام زنی افراد بی گناه در مورد انتساب به آن گروه (برچسب حجتیه ای زدن به مخالفان خود آب خوردن گروهی شده بود، چون به خاطر عدم تبیین در مورد آنها این برچسب زنی هیچ در و پیکری نداشت!)
ان شاالله که در مورد گروه های انحرافی این مسئله به صورت دقیق و درست انجام شود.
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال حجتالاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در ایتا🔻
https://eitaa.com/shjavadabolghasemi
✍ چند نکته درباره ممنوعیت چاپ و نشر برخی کتاب ها از سوی طالبان
طالبان نشر کتاب التوحید محمد بن عبدالوهاب را ممنوع کرده است. اما دقت کنید این ممنوعیت به دلیل «خلاف منافع ملی» بودن افغانستان است نه «خلاف عقیده» چنانچه در برخی کتب ممنوعه دیگر تصریح شده است.
به عبارت روشن تر ممنوعیت چاپ به دلیل تضاد اعتقادی طالبان نیست بلکه به دلیل برخی ملاحظات وطنی و امنیتی ممکن است باشد.
در همین سند (تصویر سند را ملاحظه کنید) شش کتاب مرتبط با عقاید و فرهنگ شیعه نیز ممنوعیت چاپ و نشر دارد. متأسفانه جریانات انحرافی و تطهیر کنندگان طالبان هیچ اشاره ای به آن نکردند.
مثلا کتاب: «تحقیق در دین یهود» مرحوم آشتیانی و کتاب «آمریکا در برزخ افغانستان» اثر آقای افضلی، چه ضرری برای طالبان دارد که ممنوعیت چاپ و نشر خورده؟ این ممنوعیت چه خبط و ربط هایی میان طالبان و آمریکا و صهیونیست ها را نشان می دهد؟
کتاب های «نمیرخی از حادثه عاشورا»،«پیشوایان هدایت»، «جانشین حضرت محمد (صلی الله علیه وآله»، «رنج ها و فریاد های فاطمه سلام الله علیها»، «تشیع در افغانستان» و ... مرتبط با فرهنگ شیعه و اهلبیت علیهم السلام ممنوعیت چاپ خورده اند که هیچ اشاره ای به آن از سوی تطهیر کنندگان طالبان صورت نمیگیرد.
بالاتر کتاب «انتحاریان با بمب های زنده» نیز ممنوعیت چاپ دارد چرا که در تنافی با خوی تروریستی طالبان میتواند داشته باشد.
#طالبان
#تکفیر
#یهود
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍ پیرو فوت مرحوم افتخارزاده از رهبران جریان انحرافی انجمن حجتیه نکات زیر را دقت کنیم:
🔸 این انجمن هر چند ظاهری مذهبی دارد و با ادبیات دفاع از مذهب و مقابله با شبهات ورود میکند، ولی شاخصه اصلی انحرافی آن، عدم تشخیص مصالح واقعی جهان اسلام و مذهب شیعه است.
از یک سو حکومت استبدادی پهلوی _ مادر و ریشه جریان بهاییت و ضدیت با اسلام محمدی _ را میپذیرد و با آن همکاری میکند و از دیگر سو با تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، آن را طاغوت تلقی کرده و تمام تلاش خود را _با توریه و تقیه_ برای تضعیف آن به کار میبرد.
🔸تاکید بر حرمت تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت از سوی فقها و خشکاندن هر گونه تلاش سیاسی و حضور اجتماعی شیعیان برای دفاع از حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه.
🔸نگاه فردی به فقه در مقابل نگاه مبتنی بر نظام و جهانی بودن آن، لذا باعث می شوند تأثیر گذاری کلان جهانی و منطقهای شیعه در قالب حکومت اسلامی به حاشیه کشیده شود.
🔸 دشمن شناسی غلط؛ دشمن اصلی شیعه از دیدگاه آنها اولا: حکومت اسلامی ولایت فقیه است ثانیاً: اهل سنت. آمریکا و صهیونیسم جهانی دشمن نبوده بلکه ای بسا فرصت تلقی می شوند.
🔸ادعای نشر مذهب شیعه ولی در واقع دشمنی با ستون و رکن شیعه در جهان که ولی فقیه است.
🔸 دانسته یا نادانسته در تور سازمان های امنیتی غربی و صهیونیستی هستند، چرا که با همکاری جریان های شیعه انگلیسی طرح آنتی تز انقلاب را راهبری میکنند.
🔸 انکار خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر نقاط ضعف آن و چند برابر نشان دادن آن.
🔸 ادعای شرک و انحرافی بودن عرفان و فلسفهی اسلامی مبتنی بر دیدگاه های امان خمینی رحمهالله علیه و معرفی عرفان اسلامی به عنوان صوفیه انحرافی.
🔸 تأکید بر مراسم های مثل عید الزهرا سلام الله علیها و قمه زنی و القای هویت شیعی مبتنی بر این مناسک در مقابل انکار وجهه سیاسی و اجتماعی حرکت عاشورا، فاطمیه و غدیر در زمان ما. یعنی از این امور فقط در راستای اثبات شیعه استفاده میکنند ولی اینکه بتوان از عاشورا، فاطمیه و غدیر نظام اسلامی به روز و با نشاط ایجاد کرد مخالف هستند.
🔸 در نظر این افراد، نگاه احساسی و عاطفی در بحث مهدویت بر نگاه عقلانی و نظام ساز غلبه دارد. تاکید بر صرف ارتباط، ملاقات، زیبایی امام و ... بدون تاکید بر اینکه مهدویت و تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر غدیر است و نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه میتواند در راستای رسیدن به آن باشد.
🔸 متاسفانه پیام تسلیت برخی از بزرگان عاملی برای تطهیر انحرافات این جریان شده است که باید در این امر دقت بیشتری به خرج داد.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ پیرو سوالاتی که برخی اعزه درباره انجمن و ماهیت آن دارند، یک سری فایل صوتی در موضوع جریان شناسی حوزه و روحانیت استاد عبدالوهاب فراتی در 29 جلسه هست پیشنهاد می کنم حتما استماع بفرمایید تا بسیاری از بحث های مرتبط با جریانات مطرح در حوزه های علمیه معاصر و خصوصا انجمن و اختلافات آنها با مبانی فکری امام خمینی و ... را آشنا بشوید.
لینک دانلود
https://edu.markazfeqhi.com/taxonomys/term/539
به لطف الهی ما در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام این دوره را داشتیم.
🔸علاوه بر استماع صوت ها، لینک های زیر هم جهت آشنایی بهتر با ماهیت این جریان انحرافی بسیار مفید است:
https://irdc.ir/fa/news/6753
https://irdc.ir/fa/news/6743
https://irdc.ir/fa/news/6644
https://irdc.ir/fa/news/6506
https://irdc.ir/fa/news/5737
https://irdc.ir/fa/news/5717
https://irdc.ir/fa/news/5434
https://irdc.ir/fa/news/7405
https://irdc.ir/fa/news/9877
https://irdc.ir/fa/news/9288
https://irdc.ir/fa/news/8863
https://irdc.ir/fa/news/8248
https://irdc.ir/fa/news/7195
https://irdc.ir/fa/news/6966
https://irdc.ir/fa/news/6833
https://irdc.ir/fa/news/6958
https://irdc.ir/fa/news/5353
https://irdc.ir/fa/news/7763
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏹ سابقه دیرین تخریب نیروهای مذهبی و ارزشی با اتهام انجمن حجیته ای بودن!
✍️ حاج مرتضی طاهری در خاطرات خود می گوید:
«... آقای جنتی در نماز جمعه گفتند که انجمن حجتیه تکلیف خودش را روشن کند. متأسفانه اوایل انقلاب در موضعگیری سیاسی علیه انجمن کار به جایی رسید که اگر میخواستند نیروی ارزشی و مذهبی را از کار بیرون کنند به او انگ انجمنی میزدند. عدهای از کمونیستها که آن زمان به آنها چپی گفته میشد در ارکان آموزش و پرورش نفوذ کرده بودند. من در آن زمان مربی پرورشی بودم. کمونیستها غالبا پوشش بچههای مذهبی را داشتند مثلا اورکت میپوشیدند و دکمه تقوایشان را هم میبستند. همین افراد وقتی میخواستند بچههای حزباللهی را از آموزش و پرورش بیرون کنند به آنها انگ انجمنی میزدند. فضا طوری شده بود، من که مربی پرورشی بودم میترسیدم از امام زمان حرف بزنم.»(رک: تصویر فوق)
مرکز اسناد انقلاب اسلامی:
https://irdc.ir/fa/news/6004
✍️ این شیوه اتهام زنی هم اکنون نیز شدت بیشتری دارد! هر کسی پاسخ شبهات اهل سنت و وهابیت را بدهد یا در مباحث مرتبط با مهدویت نسبت به برخی سوء استفاده ها و انحرافات هشدار بدهد، انگ انجمن حجتیه به او می زنند! ان شاالله برای هر حرف و سخنی که می گوییم مستند معتبر شرعی داشته باشیم.
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
#انجمن_حجتیه
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏹ نقدی کوتاه بر کلیپ نقد منطق تکفیر منتشر شده از سوی برخی فعالین عرصه وحدت اسلامی در کانال اخوت:
https://eitaa.com/okhowahmag/925
✍️ درباره این کلیپ ومحتوای آن می گوییم:
نکته اول: خلفای اهل سنت همانند ابوبکر و عمر و عثمان، اهل بیت علیهم السلام را مستحق کشتن و آتش زدن می دانستند ریشه این دیدگاه را باید اتهامات خروج از اجماع مسلمین و ایجاد فتنه و ارتداد دانست. علاوه بر این صدها صحابه حاضر در سپاه عائشه و معاویه معتقد به جواز و استحقاق کشتن امیرالمومنین علیه السلام بودند. گزارش های فراوان روایی در منابع اهل سنت نیز حاکی از تکفیر آن حضرت توسط برخی صحابه است:
📚السنة للخلال، ص 505 و شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج4 ؛ ص64
نکته دوم: تکفیرکنندگان شیعه برای اثبات حکم فقهی خود به ادله شرعی اعم از آیات و روایات و سیره صحابه و سلف صالح خود استدلال می کنند. اینکه بگویید ابوبکر و عمر و عثمان صریحا شیعه را تکفیر نکردند پس تکفیر علمای اهل سنت خطا است استدلالی سست و ضعیف است. روش صحیح در رد تکفیر، نقد ادله و مبانی تکفیر است نه انکار اصل مساله.
نکته سوم: با یک جستجوی ساده می توان فهمید سران هر چهار مذهب فقهی معروف اهل سنت یعنی شافعی، ابوحنیفه، مالک و احمد بن حنبل، به اسباب متعدد قائل به کفر فقهی شیعه _ شیعه اصطلاحی زمانی ما مقابل اهل سنت_ هستند که از صدها مورد تکفیر شیعه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
1️⃣ احمد بن حنبل: تکفیر فقهی و لزوم سوزاندن شیعیان و یهودی معرفی کردن آنها
📚«السنة لأبي بكر بن الخلال» (3/ 496) و «موسوعة الفرق المنتسبة للإسلام» (6/ 353)
2️⃣ مالک بن انس: تکفیر فقهی شیعه و عدم سهم داشتن آنها از غنائم جنگی
📚«موسوعة الإجماع» ط الفضيلة (6/ 322)
3️⃣ ابوحنیفه: تکفیر فقهی شیعه هر چند در کلمات ابوحنیفه مستقیما نیست ولی از مسلمات مبنای فقهی او است که بسیاری از فقهای برجسته حنفیه تصریح کرده اند:
📚 «تبيين الحقائق شرح كنز الدقائق وحاشية الشلبي» (1/ 134) و «خزانة المفتين - قسم العبادات» (ص516) و «لسان الحكام» (ص414) و «البحر الرائق شرح كنز الدقائق ومنحة الخالق وتكملة الطوري» (5/ 47) و «حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (5/ 12)
4️⃣شافعی: تکفیر فقهی شیعه به دلیل رویکرد آنها نسبت به صحابه:
📚 «المقفى الكبير» (5/ 189) و «الإمام الشافعي وموقفه من الرافضة» (ص44) و «إمتاع الأسماع بما للنبي من الأحوال والأموال والحفدة والمتاع» (9/ 220)
✅ مهم ترین شرط ایجاد وحدت صحیح اسلامی تصور صحیح از زمین بازی و میدان تقابل شیعه و اهل سنت. کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، خود بزرگ ترین عامل برای ایجاد اختلاف و مانع بزرگ برای ایجاد وحدت منضبط هستند.
#وحدت
#تکفیر
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏺ خرمگس های بی هنر و تخریب گر
✍ قلم های مجهول و بی هویت در گروه های منتسب به نهادهای رسمی حوزوی، با فرصت طلبی و انگ زنی، مشغول تخریب شخصیت های علمی حوزوی هستند.
اینبار نوبت استاد دکتر حجتالاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی بود! (رک: تصویر فوق)
پیش تر نیش این قلم های مزدور حقیر، به چهره بزرگان دیگر همانند آیت الله العظمی وحید خراسانی، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله میلانی، آیت الله حسینی قزوینی و ... خورده بود.
از تخریب و برچسب زدن به مدافعان عرصه امامت چه سودی به شما میرسد؟ اگر در صدد تقویت نظام هستید بدانید تیشه به ریشه آن میزنید اگر انتقاد علمی دارید بدانید این روش آن نیست! با حریت و شجاعت اگر توان نقد مبانی فکری امثال استاد سبحانی و ... را دارید بسم الله ... .
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ تربیت اساتید مناظره با اهلسنت در سیره اهلبیت علیهم السلام
✍ استاد سید محمد جواد شبیری: از اساتید درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم:
« ... زراره هم سابقۀ سنیگری داشته و هم اهل مناظره بوده است و از همین رو دارای روحیۀ بحث و جدل بوده است؛ لذا لحن گفتوگوهایی که زراره با امام علیه السلام دارد خاص بوده و شاید شبیه آن را از امثال عبدالله بن ابی یعفور نبینیم...
البته ائمه علیهم السلام به امثال زراره اجازه میدادند با اهل بیت بحث کنند. حتی هشام بن حکم نیز که اظهار خجالت میکند که مناظرهاش را بیان کند، امام علیه السلام وی را مؤاخذه نموده و میفرمایند: خجالت نکش و دستور ما را انجام بده. به هر حال برای این که این شخصیتهای اهل مناظره بتوانند سؤالاتشان را بپرسند و حرفهایشان را مطرح کنند، به ایشان اجازۀ بحث و گفتوگو میدادند تا از شبهات خالی شوند. این شبهات اگر حلّ نمیشد، چهبسا به هنگام مناظره با سنیها مشکلساز میشد. ولی عبدالله بن ابی یعفور به عنوان مناظرهگر شناخته نمیشده است و خاصتر است؛ امثال زراره با سنیها در ارتباط بودند و با ایشان بحث میکردند. اتفاقاً زراره یک مناظرهگر بسیار قوی بوده است که مناظرههای فقهیکلامی داشته است یعنی بحثهای فقهی مورد اختلاف را با سنیها مطرح میکرده و با ایشان مناظره میکرده است. گزارشاتی از مناظرات وی در باب ارث وجود دارد که حائز اهمیت است.
http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3813
#مناظره
#جهاد_تبیین
#وحدت
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏹ تربیت اصحاب مناظره گر در سیره امام کاظم (ع):
✍️ علامه مجلسی با سندهای متعدد صحیح و معتبر در روضة المتقین روایت نقل می کند:
« ... محمد بن حكيم من أصحاب الكاظم(ع) حدثني حمدويه في الصحيح، عن حماد قال: كان أبو الحسن(ع) يأمر محمد بن حكيم أن يجالس أهل المدينة في مسجد رسول الله (ص) و أن يكلمهم و يخاصمهم حتى كلمهم في صاحب القبر فكان إذا انصرف إليه قال له: ما قلت لهم و ما قالوا لك؟ و يرضى بذلك منه ثمَّ في القوي مثله. و في الصحيح، عن محمد بن أبي عمير عن محمد بن حكيم قال: ذكر لأبي الحسن صلوات الله عليه أصحاب الكلام فقال: أما ابن حكيم فدعوه.»
«محمد بن حکیم از اصحاب امام کاظم (ع) است. در روایتی با سندی صحیح از حماد روایت است: همانا امام کاظم (ع) کرارا به محمد بن حکیم دستور می داد که با اهل مدینه در مسجد رسول الله (ص) همنشینی کند و با آنها مناظره و مخاصمه حتی در شخصیت و جایگاه و اوصاف پیامبر خدا (ص) نماید.
شیوه آن حضرت بدین گونه بود که هر گاه ابن حکیم نزد او می رفت به او می گفت: به آنها چه گفتی؟ آنها به تو در جواب چه گفتند؟ و آن امام از پاسخ ها و مناظرات او راضی می شد.
در این باره سند دیگر قوی نیز در کتب حدیثی وجود دارد.
در سند صحیح دیگر محمد بن ابی عمیر از محمد بن حکیم روایت می کند که در محضر امام کاظم (ع) از اصحاب مناظره و کلام سخن به میان آمد آن حضرت فرمود آگاه باشید و بر محمد بن حکیم خرده نگیرید و او را به حال خود رها کنید.
📚روضة المتقين؛ ج14 ؛ ص241
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از راصد امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 فاطمیات و زینبیات سید حسن
🔻 دیروز جنوب لبنان، صحنۀ جهاد فاطمیات و زینبیاتی بود که در مدرسۀ فرزند حضرت صدیقۀ طاهره فاطمۀزهرا (سلام الله علیها) یعنی در مکتب سید حسن، درس آموخته بودند.
🔻 در پُستهای بعدی ببینید که چگونه صهیونیستها را بیچاره کردند.
#جبهۀ_مقاومت
#سیدحسن_نصرالله
#فاطمیات_زینبیات
🔎 @rased110