5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅دکتر دنیل جی امن متخصص آمریکایی:
الکل چه کم چه زیاد باعث کوچک شدن مغز افراد می شود.
باعث هفت نوع سرطان می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ شهید بهشتی و شهید مطهری به اظهارات رئیس جمهور در نشست خبری دیشب!
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امام خمینی(رحمت الله علیه) یاد و نام حضرت زهراء سلام الله علیها را در جامعه احیا کرد...
«او نام مادر را به یادمان آورد»
@fori_sarasari
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
⭕️ چرا میگوییم هدفِ مذاکره اقتصادی نیست و مصرف داخلی دارد؟
🔹 عراقچی، بهمن ۹۶: «مساله اصلی در مذاكرات، رفع تحریمها نبود. در این مقاومتی كه در طول این سالها كردیم ما به دنبال این شعار بودیم كه انرژی هستهای حق مسلم ماست.»
🔸 ظریف، دیماه ۹۷: «واقعیت به این معنی نیست که هدف از برجام اقتصادی بود. اصلا این طور نیست. بحثهای هستهای، امنیتی و خارج شدن از شورای امنیت بحثهای اصلی ما بود.»
🔹 روحانی، مردادماه ۹۸: «هدف مهم این بود که میخواستیم به دنیا بگوییم آمریکاییها دروغ میگویند. ما پیروز اخلاقی مذاکرات شدیم.»
🔸 پزشکیان، آذرماه ۱۴۰۳: «قرار است مجددا گفتگوهایی داشته باشیم. با اینکه آنها دوباره کشتیها و هواپیماهای ما را تحریم کردند، اما ما میخواهیم به اینها ثابت کنیم که ما به دنبال جنگ و ناآرامی نیستیم.»
🔻 پ.ن: مذاکره دیگر نه راهبردی برای حل مسائل کشور، که تبدیل به ابزاری برای رسیدن به قدرت شده است. این دور باطل پایانی ندارد.
https://eitaa.com/joinchat/1564672000Cd58b0df75b
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
149113_29-روابط_متکامل_زن_و_مرد.PDF
644.7K
📚 کتاب #روابط_متکامل_زن_و_مرد
🖌 نویسنده #علی_صفائی_حائری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️پاسخ حکیم فرزانه رهبر انقلاب به سادگی ظریف و تیم روحانی ...
👉 @Dksalamati
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
اگر داعش بازگردد..
حضرت آیتالله خامنهای: «همّت جوانان مؤمن، داعش را نابود کرد؛ حالا میگویند بکلّی از بین نرفتند، دوباره هم بیایند همان است؛ «اِن عَادَتِ العَقرَبُ عُدنَا لَها»؛ عقرب را با کفش زد له کرد، گفت اگر دوباره هم بیاید دوباره همین کفش دستم است، باز هم میزنم.» ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
🔻#صراط را دنبال کنید
@serat_ir1
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در این سه زمان هیچ وقت نخواب، تا بیمار نشی‼️
🆔@Dr_Qanbarbeigi
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
◻️«لیبرالیسم» و «کالابودگی زن»!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما در مسأله زن در مقابل فرهنگ لیبرالی، در موقعیت حمله قرار داریم و نه در موقعیت دفاع.
این غربیاناند که باید دربرابر همه جنایتهایی که علیه زن و خانواده مرتکب شدهاند پاسخگو باشند.
آنان باید به بشریت پاسخ دهند که
چرا پس از صدها سال، بار دیگر سنتهای جاهلی در مورد زنان را به شکلی ظریف و در لعاب آزادیخواهی و امثال آن احیا کردند؟
چرا هویت و کرامت و عزت و شخصیت اصیل زنان را قربانی تمتعات جنسی و مادی مردان کردهاند؟
چرا همه هویت زن را در کالابودگی آن تعریف کردهاند؟!
چرا برای مقابله نرم با فرهنگها و نظامات سیاسی مخالف خود، همه تلاش خود را برای برهنهسازی و بیعفت کردن زنان و دختران آنان به کار میگیرند؟!
🔻توصیه میکنم دست کم دو کتاب «جنگ علیه خانواده» از ویلیام گاردنر و «آنچه با پول نمیتوان خرید» نوشته مایکل سندل را مطالعه کنید تا اندکی با جنایات فرهنگ منحط لیبرالیسم علیه زنان و #خانواده آشنا شوید.
#زن #غرب
@Ahmadhoseinsharifi •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
🌹
👈بررسی دلایل اصلی حملات ایدئولوژیک به نهاد خانواده👉
حملات ایدئولوژیک به نهاد خانواده از منظر ویلیام گاردنر در کتاب «جنگ علیه خانواده» ناشی از مجموعهای از عوامل فلسفی، اجتماعی و سیاسی است که در طول چند دهه شکل گرفته و شدت یافتهاند. این دلایل ریشه در تغییرات بنیادی در نحوه درک نقش خانواده در جامعه و تعارض بین ایدئولوژیهای مختلف دارند. در ادامه به بررسی مهمترین دلایل این حملات میپردازیم:
1. فردگرایی افراطی و کاهش نقش خانواده بهعنوان یک نهاد اجتماعی
فردگرایی افراطی که در غرب مدرن ترویج یافته، بر آزادیهای شخصی، خودمختاری فرد و اولویت نیازهای شخصی بر نیازهای جمعی تأکید دارد. این دیدگاه، خانواده را بهعنوان یک ساختار محدودکننده معرفی میکند که ممکن است مانع تحقق فردیت کامل شود.
خانواده بهعنوان نهادی که نیازمند همکاری، فداکاری و تعهد متقابل است، در تضاد با این ایدئولوژی فردگرایانه تلقی میشود.
2. فمینیسم افراطی و تغییر نقشهای جنسیتی
ویلیام گاردنر با تفکیک میان فمینیسم مثبت (که بر برابری حقوقی و فرصتها تأکید دارد) و فمینیسم افراطی، به نقد موجهای افراطی میپردازد که نقش مادری و همسری را زیر سؤال بردهاند.
برخی از جریانهای فمینیستی، نقشهای سنتی جنسیتی را بهعنوان ابزار سلطه مردسالارانه تلقی کرده و به تخریب تصویر مادر یا همسر در ساختار خانواده پرداختهاند.
این ایدئولوژیها باعث شدهاند که نقش خانواده بهعنوان نهادی برای انسجام اجتماعی، جای خود را به روابط صرفاً قراردادی و موقت بدهد.
3. ایدئولوژیهای چپگرایانه و ضدسرمایهداری
برخی ایدئولوژیهای چپگرایانه، خانواده را بهعنوان نهادی که نابرابریهای اجتماعی و جنسیتی را بازتولید میکند، مورد حمله قرار دادهاند. از این دیدگاه، خانواده میتواند بستری برای تقویت سلسلهمراتب قدرت (پدرسالاری) باشد.
مارکسیسم و نظریههای مرتبط با آن، خانواده را بهعنوان ابزار حفظ سرمایهداری و بازتولید نیروی کار در نظر میگیرند و در نتیجه، تلاش برای تغییر یا حتی انحلال خانواده را توجیه میکنند.
4. سیاستهای دولتی مداخلهگر
افزایش مداخله دولتها در امور خانوادهها، مانند قوانین حضانت، حمایت از تکوالدی، و حق کودکان در برابر والدین، باعث شده نقش والدین در تربیت فرزندان تضعیف شود.
گاردنر اشاره میکند که برخی دولتها با ترویج سیاستهای اجتماعی خاص، جایگزین نقش سنتی خانواده شدهاند و این مداخله اغلب با تأکید بر حقوق فردی کودکان و مادران همراه است، در حالی که پیوندهای خانوادگی را کمرنگ میکند.
5. رسانه و فرهنگ عامه
رسانههای مدرن اغلب با نمایش خانوادههای ناکارآمد یا تصویرسازی منفی از نقشهای سنتی والدین، تصویر نادرستی از نهاد خانواده ارائه میدهند.
فرهنگ عامه، خصوصاً در حوزه سرگرمی، به سمت ترویج روابط موقت، طلاق، و بیتعهدی گرایش پیدا کرده و خانواده سنتی را بهعنوان مفهومی قدیمی و منسوخ معرفی میکند.
6. انقلاب جنسی و تغییرات در ارزشهای اخلاقی
انقلاب جنسی دهه 60 میلادی، ارزشهای سنتی مرتبط با ازدواج و خانواده را به چالش کشید. روابط آزاد و تأکید بر آزادیهای جنسی، جایگاه ازدواج را بهعنوان نهاد مقدس کاهش داد.
تغییر در نگرش به مفاهیمی مانند ازدواج، وفاداری، و نقشهای والدین، بسیاری از جوانان را به سوی تأخیر یا ترک ازدواج و فرزندآوری سوق داده است.
7. نظام آموزشی و ایدئولوژیهای نوین
نظام آموزشی مدرن در بسیاری از کشورها، با ترویج ارزشهای جدیدی مانند برابری افراطی جنسیتی یا حقوق کودکان به شکلی مطلق، بهطور غیرمستقیم نهاد خانواده را تضعیف کرده است.
این آموزشها میتوانند کودکان را نسبت به والدین خود بیاعتماد کنند یا ارزشهای خانوادگی را بیاهمیت جلوه دهند.
8. فشارهای اقتصادی و بحرانهای اجتماعی
فشارهای اقتصادی مانند افزایش هزینههای زندگی، والدین را مجبور به کار طولانیتر و صرف زمان کمتر برای خانواده کرده است. این مسأله به کاهش پیوندهای عاطفی و تربیتی در خانواده منجر میشود.
همچنین، تغییرات در ساختارهای شغلی و بازار کار، زنان را بیشتر به بازار کار کشانده و نقشهای سنتی خانوادگی را بازتعریف کرده است.
نتیجهگیری
دلایل اصلی حملات ایدئولوژیک به خانواده از دید گاردنر، ترکیبی از عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در طول زمان نهاد خانواده را تحت فشار قرار دادهاند. او هشدار میدهد که تضعیف خانواده بهعنوان سنگبنای جامعه، به ایجاد بحرانهای عمیقتر اجتماعی، اخلاقی و انسانی منجر خواهد شد. به باور او، بازنگری در سیاستها و ایدئولوژیهایی که نقش خانواده را تهدید میکنند، گامی ضروری برای بازسازی جوامع پایدار است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
۴ اشتباه اقتصادی پزشکیان در گفتوگوی زنده
https://www.tabnak.ir/fa/news/1275657/%DB%B4-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref
فرشته وحی درباره ایران امروز به فاطمه(س) چه گفته بود؟
فردا با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها همزمان است. دختر گرانقدر رسول خدا(ص) و سیده و سرور همه زنان دنیا، از ازل تا به ابد. در آستانه سالروز شهادتش به سوگ مینشینیم و این ستون را به نقل بخشی از بیانات امام راحلمان -رضوانالله تعالی علیه- در وصف فاطمه عزیز(س) اختصاص میدهیم؛
«من راجع به حضرت صدیقه سلامالله علیها خودم را قاصر میدانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا میکنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روایت این است که حضرت صادق(ع) میفرماید: فاطمه سلامالله علیها بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در این دنیا، و حزن و شدّت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین میآمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض میکرد و مسائلی از آینده نقل میکرد. ظاهر روایت این است که در این 75 روز مراودهای بوده است، یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از طبقه اوّل از انبیای عظام درباره کسی این طور وارد شده باشد که ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیهای که واقع میشده است، مسائل را ذکر کرده است و آنچه که به ذرّیه او میرسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است... مسئله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسئله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی میآید و امکان دارد بیاید، این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل میخواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است... این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیای درجه اوّل بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثال اینها، بین همه کس نبوده است، بعد از این هم بین کسی دیگر نشده است.
حتّی درباره ائمه هم من ندیدهام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط این است که برای حضرت زهرا سلامالله علیها است... یکی از مسائلی که گفته است راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلندپایه او حضرت صاحب سلامالله علیه است برای او ذکر کرده است که مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمیدانیم، ممکن است» (صحیفه امام ج ۲۰).... «ما یک کوخ چهار پنج نفری در صدر اسلام داشتیم، آن کوخ فاطمه زهرا سلامالله علیها است از این کوخها هم محقرتر بوده لکن برکات این چی است؟ برکات این کوخ چند نفری آنقدر است که عالم را پر کرده است از نورانیت و بسیار راه دارد تا انسان به آن برکات برسد. این کوخنشینان در کوخ محقّر، در ناحیه معنویات آنقدر در مرتبه بالا بودند که دست ملکوتیها هم به آن نمیرسد، و در جنبههای تربیتی آن قدر (بالا) بوده است که هرچه انسان میبیند برکات در بلاد مسلمین هست و خصوصاً در مثل بلاد ماها، اینها از برکت آنهاست» (صحیفه امام ج ۱۷) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عضو کانال #معارف_اسلامی بشوید.👇
@Islamimaaref