eitaa logo
کلاس چرا حجاب
866 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
519 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کلاس چرا حجاب
یک بار دیدن این ویدئوی تاثیر گذار کمه، چندین بار با دقت ببینین و برای دوستانتون هدیه بفرستین زوجی ک
اینم بگم برم کار دارم: ✨ خواهران خوبم، برادران بزرگوارم، تواضع انسان رو نه تنها کوچک نمیکنه، بلکه به بالاترین درجات انسانی میرسونه، بلکه عزت میبخشه، بلکه آرامش میاره با خودش، متواضع باشیم تا بزرگ بشیم..✨ یه چیزی: از پیامبر تو کل عالم بزرگ تر داریم؟! نه نداریم.. چه اسما چه رسما چه مقاما.. همه جوره پیامبر(ص) بزرگ ترین بنده ی روی کل کره ی خاکی از اول تا آخرن نکته اینکه: از پیامبر(ص) متواضع تر تو کل عالم نداریم.. هر چی متواضع تر بزرررررگ تر.. یه حدیثم از پیامبر بگم که اخر حرفم نورانی بشه انّ التواضع یزید صاحبه رفعة فتواضعوا یرفعکم اللّه تواضع و فروتنی وسیله سربلندی و سرافرازی است، تواضع کنید تا خدای متعال مقام شما را بلند گرداند.
از این است که جسم وتن را مورد قضاوت دیگران قرار نمی دهد. زن خلقت لطیف و حساسی دارد و نباید جسم و روحش مورد قضاوت و انتقاد هرکسی قرار بگیرد. 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
شکایت دارم از آن ها که نمی فهمند #چادر_مشکی یادگار مادرم زهراست قـداسـت دارد حجاب.. این تکه پارچه ی مشکی✨🌸، از هر جنسی که باشد حـــُرمــت دارد.. #حجاب #چرا_حجاب #کلاس_چرا_حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
1_6366623.mp3
1.41M
﷽💖 #سلام_امام_زمانم 💖﷽ اے کھ روشݩـ✨ شَود از نورِ تو °ـهر صبـ🌤ـح جهاݩـ°|🌎| °ـرُوشناے دِݪـ♥ مَݩ حضرٺ خورشید سَــݪام✋ مرا‌تا‌دل‌بود‌دلبرتـღـو‌باشی کلاس چرا حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
کریم حجاب را برای عده ای خاص بیان کرده! نه برای همه و استخراج احکام حجاب فقط از روایات است. پاسخ👇 اگر کسی به قرآن استناد می‌کند، لابد ایمانی (هر چند ضعیف) دارد، پس جزو مۆمنین و مۆمنات می‌باشد، و اگر هیچ ایمانی ندارد، نباید برای خطای خود به قرآن استناد کند. بسیاری از آنان که (به جای سۆال) شبهاتی را چنین رایج می‌کنند، مردانی هستند که اصلاً مخاطب آیات حجاب زنان نمی‌باشند، بلکه مسئولیت و کارشان شبهه‌افکنی است؛ یک عده از دختران و بانوان نیز مایل نیستند حجاب را رعایت کنند و اصلاً برایشان فرقی ندارد که قرآن چه فرموده یا چه نفرموده، اما برای توجیه به شبهات آنان تأسی می‌کنند. رعایت ننمودن حجاب، یک معصیت و خطای بزرگ فردی و اجتماعی است، اما مجتهد شدن مخالفان حجاب (یا سایر احکام الهی)، مصیبتی بسیار سنگین‌تر و مضرتر از بدحجابی می‌باشد. گویی چگونگی رکعات و آداب نماز، یا چگونگی مناسک حج مثل طواف یا سعی، یا چگونگی بسیاری از احکام دیگر، همه در ظاهر قرآن کریم بیان شده است و فقط مانده است، مسئله حجاب. پس اگر اندک تعقل و تأملی در همین ظاهر قرآن کریم بنمایند، متوجه می‌شوند که قرآن به تنهایی نازل نشده است، لذا در همین ظاهر آیاتش نیز مکرر توصیه و تأکید به فراگیری اسلام و قرآن از پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت صلوات الله علیهم اجمعین شده است تا هر کس یک کتاب چند صد برگی زیر بغل نزند و با تفسیر به رأی انواع و اقسام احکام ، باب میل را به نام اسلام صادر کند. الف – اگر در قرآن کریم تصریح شده باشد که مۆمنین و مۆمنات باید چنین و چنان کنند، معنایش این نیست که دیگران مشمول این اوامر و احکام الهی نیستند، بلکه یعنی همه باید مۆمن باشند و رعایت این احکام است که سبب ایمان می‌گردد و عدم رعایت نیز ضایع کننده‌ی ایمان است. بالاخره کسی که برای بدحجابی‌اش به آیات قرآن کریم استناد می‌کند، لابد ایمان و باوری دارد، پس مراقب باشد که ضایع نشود و اگر اصلاً باور و ایمان ندارد، پس چرا به قرآن استناد می‌کند؟! ب – آیا اگر در قرآن کریم فرمود: به مردان مۆمن بگو‌: که چشم‌چرانی نکنند و از زنا پرهیز کنند «قُل لِّلْمُۆْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ» و فرمود: به زنان مۆمنه بگو: که هیزی نکنند و زنا نکنند«وَقُل لِّلْمُۆْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»، معنایش این است که این قبیل مفاسد برای دیگران هیچ اشکالی ندارد؟! یا اگر فرمود: مۆمنین باید از نماز خود مراقبت و محافظت کنند، به عهد خود وفا کنند، از لغو پرهیز کنند و ... (سوره المۆمنون) معنایش این است که لزومی ندارد دیگران نماز بخوانند، مراقب نماز خود باشند که ضایع نشود و به کارهای بیهوده مشغول شوند و جفای در عهد و خیانت در امانت بکنند؟! این چه استدلالی است؟! ج – پس اگر در سوره «النّور، 31»، امر به حجاب نموده، همگان را شامل می‌گردد و همگان مسئول و البته مورد مۆاخذه خواهند بود، چنانچه اگر امر به نماز، روزه، جهاد و ... نموده نیز همگان را شامل می‌گردد، نه این که فقط مردان و زنان مۆمن را شامل گردد. د – در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که در آنها امر به اطاعت از رسول اعظم و اولی‌الامر نموده است و آیات بسیاری وجود دارد که امر به رجوع به «راسخون فی العلم» نموده است، و در آیاتی تأسی به ایشان را به عنوان بهترین الگو و اسوه دستور داده است و از جمله امر نموده که در مباحثی که نسبت به آن علم ندارید، وارد نشده و اظهار نظر ننمایید، به ویژه اگر مربوط به اسلام، قرآن و احکام الهی باشد که غالباً نتیجه‌ی آن دروغ بستن به خدا می‌شود. از این رو، کسانی که حجاب (یا سایر واجبات و محرمات) را رعایت نمی‌کنند، باید مراقب باشند که شیاطین انس و جنّ، آنها را به گناه بزرگ‌تر که حمل کردن گناهشان به قرآن است نیاندازند. مراقب باشند که سر خود اجتهاد نکنند. چنان می‌گویند: «این احکام در آمده و نه در قرآن»، که گویی قرآن کریم به خودشان نازل شده است؟! مگر نه این است که همین قرآن را پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله به مردم ابلاغ کرده است، پس چگونه است که بین سخنان ایشان فرق می‌گذارند، بخشی را می‌پذیرند و بخشی را نمی‌پذیرند؟! 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
#قرآن کریم حجاب را برای عده ای خاص بیان کرده! نه برای همه و استخراج احکام حجاب فقط از روایات است. پ
رعايت حجاب وظيفه همه مسلمانانه و همسران پيامبر(ص) به سبب انتساب به حضرت و قرار گرفتن در كانون وحى الهى، داراى موقعيت ويژه اى بودند و نسبت به حجاب و دورى از نامحرم، مورد تأكيد بيشترى قرار داشتند، ولى آيات حجاب فقط درباره آنان نيست؛ زيرا: 👇✨ الف - مورد خطاب واقع شدن زنان پيامبر(ص) در آيات 32 و 33 سوره احزاب (يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً ) (وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً )، جهت تأكيدست نه اختصاص داشتن حكم به آنان؛ چون در اين آيات دستورهايى آمده است كه به زنان پيامبر اختصاص ندارد؛ مانند: به پاداشتن نماز، پرداخت زكات، اطاعت از خدا و رسول و..؛ بنابراين، حكم حجاب و دورى از نامحرم نيز به آنان اختصاص ندارد، بلكه همانند نماز، زكات و.. بين آنان و ديگران مشتركه.  ب - در آيات ديگر مربوط به حجاب، همه زنان مسلمان مورد خطاب واقع شدهاند؛ مانند آيه 31 سوره نور و آيه 59 سوره احزاب ج- به جز آیات، روایات بسیاری که به حد تواتر معنوی می رسد، بر لزوم حجاب برای زنان مسلمان دلالت دارد. د- علاوه بر این، اجماع فقهای اسلامی از آغاز تاکنون بر رعایت حجاب و پوشش تأکید دارد. حال اگر در مورد این امر سؤالی مطرح شود مبنی براینکه چرا آيه 59 سوره مباركه احزاب (اى پيامبر! به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه خويشتن را به وسيله چادر فروپوشند) دختران مؤمنان را مخاطب قرار نداده و تنها به دختران پیامبر(ص) بسنده كرده؟ 👇 الف- اين نوع خطاب ها به چگونگى خطاب هاى قرآن كريم باز مى گردد. قرآن كريم خطاب هاى متعددى دارد؛  1.    برخى از آنها عام است و مراد از آنها همه افرادند؛ مانند: هو الذى خلق لكم ما فى الارض جميعاً 2.     برخى خطاب ها خاص هستند: يايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك 3.    گروهى از خطاب ها عامند؛ اما مرادشان خاص است. 4.    و برخى خاص اند؛ اما با مراد عام: يا ايها النبى اذا طلقتم النساء..اى پيامبر! هر زمان خواستيد زنان را طلاق دهيد.. اين جا مخاطب شخص پيامبرند، ولى مراد از آن، عموم مسلمانان. بسيارى از خطاب هاى قرآن اين گونه است. آيه 59 سوره احزاب مخاطبان اوليه اش زنان و دختران پيامبر اكرم(ص) هستند، ولى مرادش عام است و همه زنان و دختران مسلمان را شامل مى شو،؛ حتى اگر عبارت نساء المومنين در ادامه نمى آمد، باز هم مراد عام بود؛ چنان كه آيه 22 و بخش ابتدايى آيه 33 و آيه 34 سوره احزاب چنينست.  (لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليماً ) و چون مؤمنان آن گروه ها را ديدند، گفتند: اين همان چيزى است كه خدا و پيامبرش به ما وعده داده اند و خدا و پيامبرش راست گفته اند. و جز به ايمان و تسليمشان نيفزود.  (وَ قَرْنَ في بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً و در خانه هاى خود بمانيد و چنان كه در زمان پيشين جاهليت مى كردند، زينت هاى خود را آشكار مكنيد. و نماز بگزاريد و زكات بدهيد و از خدا و پيامبرش اطاعت كنيد. اى اهل بيت، خدا مى خواهد پليدى را از شما دور كند و شما را پاك دارد. (وَ اذْكُرْنَ ما يُتْلى في بُيُوتِكُنَّ مِنْ آياتِ اللَّهِ وَ الْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كانَ لَطيفاً خَبيراً آنچه را در خانه هايتان از آيات خدا و حكمت تلاوت مى شود، ياد كنيد، كه خدا باريك بين و آگاهست.  ب- واژه نساء عام است و شامل زنان، دختران و حتى دختر بچه ها نيز مى شود؛ بنابراين در اين آيه، به طور مستقيم به دختران مؤمنان اشاره نشده؛ ولى چون عام است، شامل آنان نيز مى شود.  اين گونه سخن گفتن در فارسى رايجه؛ براى مثال وقتى مىگوييم: زنان ايرانى بسيار باهوش هستند، به اين معنى نيست كه دختران ايرانى، كودن هستند و از هوش بهره اى ندارند. بنابراین خطاب آیات حجاب را نمی توان اختصاص به زنان پیامبر داد، بلکه حجاب و وجوب آن یک امر همگانی در مورد تمامی مسلمانان است. رعایت حجاب برای تمامی زنان مومن و مسلمان، تکلیف الهیست و رعایت آن علاوه بر رشد دادن شخصیت فرد از لحاظ اجتماعی و فرداز لحاظ اجتماعی و فردی در تأمین بهداشت روحی و آرامش خانواده و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا میکند کلاس چرا حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
رعايت حجاب وظيفه همه مسلمانانه و همسران پيامبر(ص) به سبب انتساب به حضرت و قرار گرفتن در كانون وحى ال
📌نکته بسیار مهمی که در خصوص این پرسش باید به آن توجه داشت این است که ماهیت و حقیقت اجرای دایر مدار نوع عملکرد و مدیریت کشور‌های به ظاهر اسلامی نیست؛ چرا که اگر قرار باشد ملاک و معیار استخراج احکام اسلامی، بسته به نوع عملکرد و مدیریت کشور‌ها باشد، در این صورت همین پرسش می‌تواند در سایر موضوعات نیز مطرح شود، برای نمونه چرا در برخی کشور‌های اسلامی شراب سرو می‌شود، و یا اینکه معاملات ربوی آزاد است، و یا روابط نامشروع و دیسکو‌ها در هتل‌های چند ستاره عربی قانونی شده است. آیا وجود این در این کشور‌ها مجوزی برای گسترش و آزادی آن‌ها در سایر بلاد اسلامی می‌شود؟ برخی از آزادی‌ها در تضاد جدی با آیات الهی است. آیا آزاد کردن بی حجابی در برخی کشور‌های عربی مصداق روشن اشاعه فحشا و منکر نیست؟! و اینکه آیا این آزادی در جامعه در ضدیت آشکار با آیات نیست که خدای متعال آن را در جامعه بر همگان واجب کرده است؟ ، آیا شعائری همچون حجاب اسلامی جزئی از حدود الهی نیست که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید، نسبت به آن رفتار و کنش صحیح و اخلاقی داشته باشند. وقتی در جامعه آزاد و قانونی شود، یعنی این قانون در نقطه مقابل آیات حجاب و عفاف قرار گرفته است، در این چنین فضایی آیا وحی مقدم است یا قوانین سکولار کشور‌های اسلامی که در پی اهداف خاص سیاسی و اجتماعی هستند؟ اگر در برخی کشور‌های عربی که داعیه اسلامی بودن دارند مقررات دینی و اسلامی حجاب رعایت نمی‌شود، نمی‌توانند الگو و اسوه‌ی جوامع اسلامی باشند.❌ 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
#شنونده خوبی برای نوجوان خود باشید، پس زمانهایی را صرف گوش کردن به صحبت های نوجوان خود کنید. واقعاً به حرفهای نوجوان خود گوش دهید. مثلا آنچه را که انجام میدهید متوقف کنید، تماس چشمی با او برقرار کنید و صحبتهایش را قطع نکنید. برای نظرات نوجوان خود ارزش و احترام قائل شوید و توجه کنید که او دیدگاهی متفاوت از شما نسبت به دنیا دارد. به جای ضمیر «تو» از ضمیر «من» استفاده کنید. برای نمونه به فرزند خود نگویید که «تو هیچگاه به حرفهای من توجه نمی کنی❌ و برای من توضیح نمی دهی که به کجا می روی» به جای آن بهتر است بگویید: ✅«اگر برای من توضیح ندهی که کجا می روی من نگران تو می شوم» توجه داشته باشید که اگر به حرفهای #نوجوان خود گوش نداده و توجه نکنید، او ارتباطش را با شما قطع می کند. #حجاب #چرا_حجاب #کلاس_چرا_حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب از زوایای مختلف-انسان‌شناسی، حقوقی، اجبار و... 971104.mp3
36.22M
سخنرانی در دوره آموزشی #حجاب و #عفاف درباره حجاب از منظر #انسان‌شناسی و حقوقی و تاملی درباره مغالطه #حجاب_اجباری پنجشنبه 5 بهمن 1397 🚫از اشتباهات افراد در فهم پدیده حجاب آن است که در این پدیده، سه زاویه #تعبدی ( #محدوده_شرعی پوشش )، #محتوایی ( #عفت ) و #هویتی ( #نماد مسلمانی) را تفکیک نمی‌کنند؛ بحثها با هم خلط می‌شود و امکان سوءاستفاده مهیا می گردد. از این رو، در فایل ضمیمه، 🔸ابتدا از موضع انسان‌شناسی (آنتروپولوژی) نکاتی درباره مساله پوشش (و به تبع آن، مساله حجاب) مطرح شد؛ 🔸سپس صورت مساله به لحاظ حقوقی بیان شد و نشان داده شد که اساساً تعبیر «حجاب اجباری» مفهومی است که ما را در میدان بازی رقیب قرار می‌دهد و باخت را قطعی می‌کند؛ و چگونه اولا باید بحث را به افق بحث «قانون» کشاند. ثانیا چگونه با تفکیک حوزه‌های بحث، می توان نشان داد که «شبهات ناظر به حجاب» اصلا #شبهه جدی‌ای نیست و بیشتر با فضای تبلیغاتی به یک شبهه تبدیل شده است. #حجاب #چرا_حجاب #کلاس_چرا_حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
دقیقا همان کاری را با مردم ما می کند که دولتمردان غرب چندین سال قبل با مردمشان انجام دادند. به بهانه آزادی و تساوی حقوق زنان با مردان قوانینی را علیه و و انسجام خانواده ها وضع کردند تا بدینوسیله بتوانند نیروهای کار ارزانتری را به کار گمارند و زنان سرخوش از اینکه حق و حقوقشان را از این جماعت مفت خور خواهند گرفت ... اما بعد از چندین سال به خود آمده و فهمیدند که جز ابزاری در دستان این جماعت زورگو نیستند... . و امروز مسیح پولی نژاد نیز به بهانه و با مردان می خواهد همان بلا را بر سر مردم ما بیاورد. و این جماعت نادان و گوش به فرمان مصیح دقیقا چند سال بعد می فهمند که ابزاری بوده اند جهت عقده گشایی یک زن ناقص العقل که بدلیل مجازاتی که بر اثر سوء رفتار در ایران گریبانش را گرفته اینک می خواهد همه کسانی را که در این امر از نظرش مقصر هستند را نابود کند. او می کوشد تا با بها دادن جماعتی که سالیان طولانی به دلیل سوءرفتارشان جامعه پذیرایشان نبوده را با خود همراه کند و از طریق آنها به هدف خود که همان و قوانین غیر انسانی غرب و کمرنگ کردن اعتقادات است دست یابد... . ببینید اینجا همان غربیست که چندین سال پیش امثال همین زنانی که امروزه دنباله رو مصیح هستند آنجا انقلاب جنسی راه انداختند و اینگونه قوانین غیر انسانی را در جامعه رواج دادند از نظر اینها اینجا نه فاحشه خانه است و نه فاحشه ای وجود دارد زیرا زن و شوهرها با رضایت یکدیگر همسران خود را در اختیار دیگران قرار می دهند و مسیح و امثالهم مروج همین رفتارهای حیوان گونه می گردند. و چون هر دو طرف راضی به اینکار هستند پس هیچ مشکلی ندارد و می توانند آزادانه هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند. 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
🔴اگر وزیر شیلات نروژ با ۵۴ سال سن با دختر ٢۵ ساله ایرانی دوست و همخانه باشد، اسمش می‌شود #آزادی_انتخاب !!! ‼️اما اگر زن و مرد ایرانی با همین اختلاف سن ازدواج شرعی کنند، اسمش می‌شود #بردگی_جنسی و #عقب_ماندگی! #حجاب #چرا_حجاب #کلاس_چرا_حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش جالب دختر بچه ۳ ساله در مقابل هدیه🎁🎈 خیلی کوچک مامانش که در شبکه های اجتماعی بیشتر از ۲۰ میلیون بار دیده شده اگر بچه‌تونو این طوری کردید که با چنین چیزهای کوچکی خوشحال میشه و لازم نیست هر دفعه یک جایزه گرون براش بخرید تا خوشحالش کنید، در تربیتش موفق بودید👌✨ 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
امشب راجع به این موضوع میام قدری صحبت میکنیم ان شاء الله
✍ یادمه کلاس سوم بودم شاگرد ممتاز شده بودم و خیلی خوشحال بودم..✨🍥✨🍥 مادرم اومدن دنبالم و مسافت تا خونه رو که چند ایستگاه بود با هم پیاده میرفتیم به سمت خونه، 🎒🖊🖍 مادرم تو راه گفتن: تو راه میخوام بهت هدیه بدم ، جایزه ی شاگرد اولی تو..😍 گفتم: آخ جووون 😍😍 چی مامان؟ دستتون درد نکنه. مامانم گفتن بذا خودت میفهمی. یکی دو ایستگاه مدرسمونو که رد میکردیم به یه دکه ی روزنامه فروشی میرسیدیم،🗞📰 مامان اون جا توقف کردن، کنار کیوسکِ روزنامه فروشی، یه گاریچی بود، از اینا که آب زرشک و آب انار داشتن با لیوانای خیلی بزرگی که اندازه ی یک پارچ بود😃😆 🍺 کیا یادشونه؟😃 مامان یه لیوان آب زرشک سفارش دادن و دادن دستم، لیوان آب زرشکو که پر از نمک بود و تیکه های یخ😋❄️🍷❄️ از مامانم گرفتم و چند دقیقه طول کشید تا خوشمزه ترین هدیه ی زندگیمو بخورم.. اون قدر این هدیه برای من با ارزش بود که چندین بار از مادرم تشکر کردم و با لحن بچه گونه گفتم: مامان جون خیلی ممنونم، دست شما درد نکنه خیلی خوشمزه بود، خیلی زحمت کشیدید. اون لحظه رو قشنگ یادمه.. تمام وجودم غرقِ خوشی💔🐣 شده بود و از خوشی رو ابرا بودم..⛅️🌤 سال ها از اون ماجرا میگذره ، هدیه های زیادی از افراد مختلف از جمله خود مادر بزرگوارم دریافت کردم، از ماشین و تابلو فرش گرفته تا موبایل و وسایل قیمتی و..اما هیچ کدوم به بزرگی اون یه لیوان آب زرشک نشد.. مزه اش هنوز زیرِ زبونمه.. لذتی که از گرفتن اون یه لیوان آب زرشک حاصل شد هیچ وقت از وجودم نمیره و به نظرم هم اون موقع ، هم حالا خیلی ارزشمند بود اون جایزه..🎁 آرزو داشتم فقط چن لحظه برگردم به اون روزا.. روزایی که به یک آب نبات چوبی 🍭 دل خوش بودیم و لیس زدنِ بستنی قیفی 🍦 گاز زدن آلاسکا تو عصرِ تابستون 🌞 دلچسب ترین لحظاتو برامون رقم میزد.. روزگاری نه چندان دور که شکممون با یه لقمه نون بربری و پنیر کُپنی سیر میشد..🧀🍪☕️ چرخ و فلکی تو کوچه ها مهمونای هر روزش بچه هایی بودن که تمومِ دلخوشیشون، چرخ خوردن رو چرخ و فلکِ دستی بود و صدایِ قهقهشون تا آسمونِ هفتم بلند..🎡 کادوها ارزش مادّی نداشتن اما معنویّت، روحِ حاکم بر تمام زندگیا بود..🎈🛍🎁🎀 اون چیزی که به هدیه های اون موقع ها رنگ و بو میداد ، نگاه قشنگِ آدما به زندگی بود..💝💖 یه خودکار🖊 یه کاردستی⛵️ یه خوراکی 🍬 🍥 🍿 یه شاخه گل 🌷 و.. اینا هدایایی بودن که گرچه ارزش مادی نداشتن اما یک دنیا ارزش داشتن.. کسی از کسی توقع نداشت، مانور تجمل بر خلاف الان ،جز عده ی معدودیو دامن گیر خودش نکرده بود..😔 یادش به خیر.. کلاس چرا حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
✍ یادمه کلاس سوم بودم شاگرد ممتاز شده بودم و خیلی خوشحال بودم..✨🍥✨🍥 مادرم اومدن دنبالم و مسافت #مدر
✍ خیلی وقتا خودمون بچه ها رو پر توقع بارمیاریم. بعضیمون هر بار بچه رو میبریم بیرون براش یه چیزی میخریم و بدین ترتیب بچه رو شرطی میکنیم که هربار بره بیرون باید یه چیزی براش بخریم‼️ موضوع اصلا تمکن مالی نیستا..❌ چه پول دارین چه ندارین این ظلمو در حق بچه هاتون نکنین خواهشآ.. بچه ای که یک عمر یاد گرفته با پدرش یا مادرش میره بیرون یه چیزی براش بخرن فردا در زندگی مشترکش هم به مشکل میخوره.. چون نیاموخته ببینه و نخره! چه وقتی داره چه نداره! چطور توقع دارین در دوران کودکی چنین رفتاری با کودکتون داشتین نوجوان که شد پر توقع نشه؟ نوجوان که نوع نیازهاش متفاوته با کودکی و طبعآ هزینه برتر تقصیری نداره اگر درک نکنه امکان برآورده ساختنِ تمام خواسته هاش نیست.. باید بچه که بود فکری میکردین به حالش.. کلاس چرا حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽💖 #سلام_امام_زمانم 💖﷽ میڪنم باخودم این زمزمہ برمی‌گردد بین دنیای پر از واهمہ برمیگردد.. شڪ بہ دل راہ ندہ در وسط بُهت همہ حتم دارم پسر فاطمہ برمی‌گردد.. کلاس چرا حجاب 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
هدایت شده از کلاس چرا حجاب
1_6366623.mp3
1.41M
قهر در جلسه شورای عالی فضای مجازی😳 🔺 محمد ایمانی، دبیر سرویس سیاسی کیهان: 🔹 آقای در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این حرف ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش های اسلامی و انقلابی است؟ 🔹انتقاد ‌ضرغامی، به روحانی برخورده و با خشم و عصبانیت گفته؛ من نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است. 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
⛔️ترویج ، بی بندوباری و لاابالی گری، خوراک فکری دانش اموزان در ایام مبارک ⭕️برای دیدار دوستان قدیمی سری به امورتربیتی آموزش و پرورش شهرمان زدم ، در حین صحبت با انها متوجه شدم یکی از دوستان برای تماشای فیلم های سینمایی ایام دهه فجر مشغول نوبت دهی به مدارس است، کنجکاو شده و نگاهی به لیست فیلم های مورد تایید وزارت خانه انداختم، چشمم به فیلم لازانیا که مورد تایید قرار گرفته بود افتاد، چون این فیلم را قبلا دیده بودم اه از نهادم برامد که اموزش و پرورش به کدام سمت و سو در حرکت است؟ فیلم فیلمی است پر از پلشتی و فساد و نمادی واقعی از استهجان، تهوع و گری، داستان فیلم چنین است که اموزی در مرتکب خلافی شده و معاون تازه وارد مدرسه که اشنایی چندانی با دانش اموزان ندارد از وی می خواهد که مادرش را به مدرسه بیاورد. شاگرد از ترس مادرش از داییش می خواهد خود را شبیه زنان کرده و جای مادرش به مدرسه بیاید ، در ادامه دایی به شکل زننده و هرزه ای ارایش کرده و به مدرسه می اید و معاون مدرسه با یک نگاه به این موجود هرزه عاشقش می شود و از انجا که متوجه می شود پدر دانش اموز مورد نظر فوت کرده در صدد خواستگاری از او بر می اید و در دعوت از مادر دانش اموز به خانه اش این مردک ملبس به هرزگی و فساد عاشق دختر معاون می شود و الی اخر... اکنون فیلمی با این مضامین و تصاویر کثیف که مبلغ عشوه گری و طنازی ، لاابالی گری و بد پوششی اولیا دانش اموزان در مدارس ، چشم ناپاکی معاون اموزشگاه که باید سر لوحه مسایل تربیتی باشد ، ترویج دروغ و کلک به خاطر ترس و اشاعه عشق های لجن و پلید با یک نگاه است در معرض دید دانش اموزان مدارس قر ار گرفته که در ایام مبارک دهه فجر قرار است درس مبارزه و مقاومت و عفت و حیا بیاموزند. به واقع داریم به کجا ره می سپاریم ؟ ایا قرار است دوباره به جهنمستانی که با انقلاب سال 57 از ان گریختیم باز گردیم؟ اینانی که در اموزش و پرورش این فیلم را مناسب حال دانش اموزان دانسته اند یا دچار روانپریشی شده و یا اباحه گری چنان دامانشان را گرفته که دیگر تمایزی بین دوغ و دوشاب قایل نیستند. وامصیبتا به انچه که پیش رویمان قرار گرفته و الغوث الغوث از اینهمه فجایع فرهنگی. علی اصغر عطار 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab
🎤 گفت‌و‌گو با پژوهش‌گر حوزه زنان: شعار جنسیتی و اشتغال برابر می‌دهند اما بار بیشتری روی دوش می‌گذارند‌. 💢 برابری جنسیتی و برابر برای زنان اگرچه در ظاهر خوب به نظر می‌رسند اما به دنبال تحمیل مخارج و وظایف زندگی به زن هستند درحالی‌که حقوق اولیه زن مثل داشتن همسر و فرزند نادیده گرفته شده است چرا که کپی‌ برادری از است. 📜 لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت  توسط  هیئت وزیران بنا به پیشنهاد شهین‌دخت مولاوردی، معاونت رئیس جمهور در امور زنان در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸  تصویب شد. اگرچه این لایحه تا مدت‌ها به صورت پنهانی دنبال می‌شد اما نهایتاً سال ۱۳۹۶ که علنی شد مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه زن، خانواده، جامعه‌شناسان و حقوقدان‌ها قرار گرفت. ⭕️ لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت کپی‌ برداری از غرب و اومانیستی است / ایران کشوری خانواده محور است نه سود محور 📌 اصلی‌ترین مشکل لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را چه چیزی می‌دانید؟ 👌ببینید اگر قرار است که لایحه‌ای نوشته و بعد به قانون تبدیل شود و برای جامعه ما مفید باشد باید براساس واقعیت‌های جامعه خودمان و براساس وضعیت مطلوب جامعه خودمان باشد و این دو عنصر اصلی در تدوین لوایح و قوانین کشور هستند. 🔻 از آن‌جایی که در این لایحه قوانین و برنامه‌های ۱۵ کشور غربی را که مبنای اومانیستی دارند ترجمه و با هم مخلوط و از روی آن‌ها کپی‌برداری کرده‌اند که‌ اصلاً نه مبتنی بر واقعیت جامعه ما هستند و نه این‌که متناسب با وضع مطلوب جامعه ما. 🔻 وضع مطلوب در جامعه ما تحکیم و تعالی خانوادهاست کشور ما کشوری خانواده محور است اما کشورهای غربی خانواده محور نیستند چون این کشورها کشورهای سرمایه‌داری هستند و زن را عنصر اقتصادی می‌بینند و همه چیز را برای سود اقتصادی تنظیم می‌کنند حتی قوانین حمایتی برای زن در جای‌گاه یک عنصر اقتصادی تنظیم شده است.  👌 ولی جامعه ایرانی یک جامعه خانواده محور است یعنی موضوع اول این است که یک خانواده سالم باشد و در آن خانواده سالم زن، شوهر و بچه‌ها رشد و تعالی پیدا بکنند و نقش‌ها برای دستیابی به این خانواده سالم تعریف می‌شود. 🔻 لایحه دارای عبارات نامفهوم زیادی است / قانون را نمی‌توان مرد محور یا زن محور نوشت 📌 برخی از کارشناسان به عبارات نامفهوم لایحه اشاره دارند، نظر شما چیست؟ 🔻 این لایحه دارای عبارات نامفهوم و مبهم متعددی است، مثلاً برخی موارد چون خشونت کلامی- عاطفی تعریف واضحی ندارند و مصداق آن‌ها کاملا روشن نیست و قاضی نمی‌داند که در رابطه با آن باید چه دستوری بدهد چرا که عبارات ابهام دارد. 🔻 از سوی دیگر تکلیف برخی موارد مشخص نیست مثلاً ما مسئله تمکین زن را در مقابل نفقه مرد به زن داریم یعنی وقتی مرد نفقه می‌دهد رضایت جنسی مرد از زن از الزامات است و نمی‌توانیم مسئله رابطه جنسی را صرفا منوط به رضایت زن بکنیم. 🔻 اگر خانمی نفقه را هم گرفت اما رضایت جنسی نداد چه کار باید کرد؟ یعنی مرد نفقه بدهد اماتمکین جنسی نداشته باشد چون در این لایحه رضایت زن را شرط دانسته است. 🔻 در خانواده باید رضایت و آرامش طرفین مطرح باشد به هر حال همان‌طور که گفتم اصلی‌ترین اشکال این لایحه این است که مسائل خانواده و جامعه را از هم تفکیک نکرده است. farsnews.com/news/13971030001060 🌺 eitaa.com/Kelasecherahejab