کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
#ماندلای_ایران قسمت صدوشصتوهشت: فصل نهم، از خاطرات ساواک مسجدسلیمان. ***************** یک شب گفت:
#ماندلای_ایران
قسمت صدوشصتنُه:
فصل نهم،
با پشت لیوان کوبید توی سرم.
**********************
دادم به هوا رفت و گرمی جاری شدن خون روی صورتم را حس کردم.
بدوبیراه گفتم و او هم مرا زیر مشت و لگد گرفت.
درهمین حال پدرم وارد ساواک شد و داد زد:(( چه میکنی آقا! او بچه است.حالا نادانسته یک غلطی کرده،شما به بزرگواری خودتان ببخشید.
پدرم نامهای را به مامور نشان داد و با هم به دفتر رئیس ساواک رفتند.
نیمساعت بعد مرا از میله پرچم باز کردند و به اتاق رئیس ساواک بردند.
رئیس تا چشمش به من افتاد برگهی انشایی که نوشته بودم جلوی من گذاشت و به پدرم گفت:(( به پاس تماس تیمسار صدارات رئیس ساواک استان بوشهر و توصیه ایشان و روشن شدن مراتب شاهدوستی و وطنپرستی شما،پسرتان با اخذ تعهد کتبی آزاد میشود،ولی بهتر است شما نتیجهگیری انشای پسرتان را که برای یک دانشآموز سال دوازدهمی نوشته گوش دهید:(( در پایان نتیجه میگیرم که تا دیدگاه استعماری از انگلیس،اختناق از اتحاد،جماهیری شوروی،جهانخواری از آمریکا و دیکتاتوری و فساد و رشوهخواری از ایران رخ برنبندد،دنیا به عدالت نمیرسد.))
پدرم بلند شد و با عصبانیت چند سیلی خواباند توی گوشم و گفت:(( جناب مطمئن باشید من این پسر را طوری ادب میکنم که تا عمر دارد هوای نوشتن انشا نکند.))
(( بروید دعاگوی تیمسار صدارات باشید
واِلّا پسرتان حالا حالاها مهمان ما بود.))
پدرم دستم را گرفت و با عصبانیت بیرون آورد.
از ساواک که آمدیم بیرون،صورتم را بوسید و از اینکه کتکم زده عذرخواهی کرد.
بعد توصیه کرد که دیگر برای کسی انشا ننویسم.
گفت:(( اگر پول تو جیبی بیشتری میخواهی به خودم بگو.))
احمدپور گفت براساس آن ضربالمثلی که میگوید:(( عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد،بعد از اینکه خبر دستگیری من توسط ساواک در شهر پیچید نیروهای مسجدی به سراغم آمدند و جذب نیروهای انقلابی شدم.
روزهاق آخر اسارت،اخبار ضدونقیض و نومیدکنندهای از جبههها میرسید.
حتی یک بار منافقین شایعه کردند که اهواز سقوط کرده که بعد معلوم شد دروغ است.
تایپیست : کوثربانو
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
#ماندلای_ایران
قسمتصدوده:
فصل نهم،
معلوم شد دروغ است.
********************
خبر پیشروی عراقیها در بعضی از محورها سربازان عراقی را جسور کرده بود و آنها به هر بهانهای بچهها را کتک میزدند.
روزی که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت غوغایی بود.
خیلی از بچههای حزباللهی با عصبانیت گریه کردند.
میگفتند حاظرند تا پایان عمر در اسارت بمانند،ولی سربلند از جنگ بیرون بیاییم.
حاج احمد وضعیت را که دید جمعمان کرد و گفت:(( برادران! خداشاهد است که من هم از وضعیت پیشآمده راضی نیستم.من هم مثل شما گریه کردم.من هم دلم نمیخواهد جنگ به این شکل پایان یابد،ولی مسئله مهم در شرایط امروز اردوگاه تابعیت از ولایت فقیه است.
ما سالهاست که از اوضاع کشور بیاطلاع هستیم.
بین شما کدامتان میتواند مدعی بشود که بهتر و بیشتر از امام میفهمد.
شک نکنید که خیروصلاحی در پذیرش قطعنامه بوده که ما فعلاً از آن بیاطلاع هستیم.
توقع من به عنوان برادر کوچک شما آن است که حواسمان به رفتارمان باشد.
طوری رفتار نکنیم که خوراج با امام علی(ع) رفتار کردند.
دشمن منتظر ضعف ماست.
تا امروز حرف امام حرف ما بوده،از امروز به بعد هم باید همینطور باشد.
کسانی که با نظر حقیر موافقند صلوات بفرستند.))
اکثر بچهها توجیه شدند،اما عدهای هنوز روی مواضعشان پافشاری میکردند و از وضعیت پیش آمده ناراضی بودند.
حرفشان این بود که اگر قرار بود ما آتشبس را از بپذیریم،چرا وقتی در موضع قدرت بودیم این کار را نکردیم؟
یک روز حاج احمد از من پرسید:(( نظر تو چیست لطفاللّه؟))
گفتم:(( شما که خودتان جواب مرا میدانید چرا میپرسید؟))
(( میخواهم از زبان خودت بشنوم.))
(( اگر هزار نفر آدم باسواد مثل شما از صبح تا شب به هزارویکدلیل میگفتند که آتشبس بهترین تصمیم ممکن بوده من زیر بار نمیرفتم،اما وقتی امام گفته من دیگر نمیپرسم چرا،فقط میگویم به روی چشم.
معیار درست و نادرست برای من امام است نه کس دیگری.))
مرا در آغوش کشید،پیشانیام را بوسید و گفت:(( اینکه من به بچهها میگویم لطفاللّه دکتری تجربه و شعور دارد،یعنی این. کاش همه مثل تو به مسائل نگاه میکردند و پشت سر امام بودند.
بگذار دست تو را ببوسم.))
تایپیست : کوثربانو
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
✋سلام امام زمانم ...
مهدی جان مولای غریبم
می رسد روزی که از قلب زمین
صوت یا مهدی شکوفا می شود
اِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداًوَ نَراهُ قَریباً
🤲 اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
میدونی مهار کردن این غول با تخلیهی دفعی ۴۰ تن آب یعنی چی؟
سلامِ خدا بر دلیرمردان هوافضای سپاه که همیشه پیشانی امدادرسانی هوایی به وقت حوادثاند!
✅ خداقوت به سپاه همیشه در صحنه...
#بندر_عباس
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
3.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاش خلبان شجاع ایرانی در هدایت ایلیوشین ۷۶ بر فراز بندرعباس، در جریان اطفای حریق اسکله شـهید رجایی
خلبان صندوقساز، با ریسک بالا بارها به این آتش حمله کرد.
این عملیات با انجام بیش از ده سورتی پرواز توسط هواپیمای فوق سنگین ایلیوشین ادامه داشت و نقش بسزایی در کنترل آتش ایفا کرد.
#زنده_باد_سپاه
#بندر_عباس
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
یکی از افتخارات شرکتهای ایرانی
این که توی حوزه دانشبنیان و پزشکی در زمینههای مختلفی مثل زیبایی، زنان زایمان، زخم دیابت، دندون پزشکی و فیزیوتراپی فعالیت میکنه!
قیمتش نسبت به نمونه خارجیش حدودا یکدهم و صادرات هم به کشورهای مختلف دارند...
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
🔴گزارشهای اولیه از قطعی گسترده در میان پردازندههای پرداخت و بانکها در سراسر ایالات متحده حکایت دارد.
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
🔴کانال ۱۲ عبری:
🔻 آتشسوزی بیشتر: ۹ تیم آتشنشانی در یک منطقه باز در نزدیکی میتزپه ایلان مشغول کار هستند تا از پیشروی شعلههای آتش جلوگیری کنند.
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
🔴کانال عبری زبان کان:
آتشسوزی در یک کارخانه مقواسازی در بات یام رخ داد و ۱۰ ایستگاه آتشنشانی به محل حادثه اعزام شدند.
کانال خبری-تحلیلی نحن عمار
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@Keynoo
╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯