شب چهارم.MP3
25.1M
🎙صوت سخنرانی #شب_چهارم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 دوشنبه، ۵ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب پنجم.MP3
19.49M
🎙صوت سخنرانی #شب_پنجم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 سهشنبه، ۶ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
1401-10-8.MP3
14.07M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1401
✔️ تبیینی نو از مأموریت زنانه حضرت مریم و تطبیق آن به مأموریت زنانه امروز بانوان
✔️ تعریف عقلانی و انسانی از معنای آزادی و اسارت زن
✔️«دغدغهی مادرانه نسبت به تربیت اجتماعی مردم» توسط بانوان، شاخصه اصلیِ تربیت فرزندان در خانواده؛ با تکیه به الگوی تربیتی حضرت زهرا سلامالله علیها
◾️حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 پنجشنبه، ۸ دی ۱۴۰۱
🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی ـ حسینیه اندیشه.pdf
314.9K
🏴 بهمناسبت سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی
📜#باز_نشر تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه با عنوان:
«تحلیلی نوین از #مکتب_سلیمانی و موانع انتقام سخت»
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷هنگامی که از انقلاب اسلامی به عنوان یک آیه و معجزهی الهی یاد شود، این پرسش را به همراه خواهد داشت که مگر تحقق معجزات، حاصل ارتباط بین پیامبر یا امام معصوم با خدای متعال نیست؟! پس چگونه میتوان انقلاب اسلامی را ــ که در دوران غیبت حضرت ولیعصر به پیروزی رسیده و توسط انسانهای غیرمعصوم پدید آمده ــ یک معجزه دانست؟
🇮🇷بنابر فرهنگ قرآن، ایمان و اعتقاد به خدا و تسلیمشدن در برابر ارادهی او نه از طریق ارتباط مستقیم با خدا بلکه به واسطهی «آیات الهی» محقق میشود. در واقع امّتها و جوامع هنگامی میتوانند ایمان بیاورند که جریان مشیت الهی و تصرف او را مشاهده کنند و از این آثار عینی، به وجود خدای متعال پی ببرند.
🇮🇷در واقع تحقق عینیِ خداپرستی، وابسته به آیات است و لذا همانطور که خداپرستی تعطیلبَردار نیست، جریان آیات الهی نیز توقفپذیر نخواهد بود و همانگونه که حیلههای دستگاه ابلیس چه در دوران حضور و چه در دوران غیبت ادامه دارد و تنوّع مییابد، افشاء این حیلهها و نجات بندگان از گمراهی و نشاندادن قدرت الهی در به عجز رساندنِ اهل طغیان باید امروز نیز تداوم داشته باشد که سنّت خدای متعال برای انجام این مهمّ، جریان آیات و معجزات است.
🇮🇷در دوران غیبت، این علمای شیعه هستند که با رهبری امّت محمّد و آلمحمّد و حفاظت از اعتقادات آنان، ظرفی برای نزول آیات الهی قرار میگیرند.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران، آیهی الهی در قرن بیستم است؛ همانند ناقهی حضرت صالح که با قدرت خدای متعال و به دعای آن پیامبر بزرگوار از میان کوه زاییده شد.
🇮🇷 این آیه و معجزه در قرن بیستم محقق گردید تا کفار را به حقایق دینی دعوت کند و برای آنان اتمام حجت نماید؛ با جهان اسلام به گفتگو نشسته و از آنان دستگیری کند و موجب ارتقاء ظرفیت شیعیان شود.
🇮🇷 از مسائلی که معجزه بودن انقلاب اسلامی را نمایان میکند، توجه به رفتار بینظیر امام خمینی در نحوهی قیام و راهبری نهضت است زیرا انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که قیام و مبارزه برای کسب قدرت، فرمولها و روشهای علمی، تجربهشده و عینی داشت.
🇮🇷 بلوک شرق از یک سو، قیام را در قالب تئوری «مبارزهی مسلحانه» و تربیت چریک به منصهی ظهور رسانده بود و از سوی دیگر، بلوک غرب با تکیه به «مبارزهی پارلمانتاریستی» و استفاده از احزاب و رسانهها و قدرتهای بینالمللی، روش دیگری را برای قیام و کسب قدرت در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته بود.
🇮🇷اما حضرت امام با بصیرت الهی خود، به هیچیک از این روشهای مادّی و معادلات علمی برای مبارزه تن نداد و علیرغم سیل انکارها و تردیدهایی که از سوی نخبگان جامعه و مبارزین مطرح میگشت، بر اساس منهج انبیاء الهی عمل کرد.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷از زمان آغاز نهضت مشروطه، جامعهی ایران تحت تأثیر تحوّلاتی بود که از فرهنگ مدرنیته نشأت میگرفت. لذا چه برخی روشنفکران و چه علماء و طیف مذهبی جامعه، به فعالیتهای مختلفی دست زدند تا در برابر تمدّن مدرن، عکسالعملی نشان دهند.
🇮🇷در بُعد اقتصادی، سرتاسر ایران از فقر رنج میبرد و ثروت کشور به شاه و اعوان او اختصاص مییافت. به همین دلیل، روحانیت و متدینین برای کمک به محرومین و مستضعفین، خیریههای متعددی را تأسیس کردند.
🇮🇷 در بُعد فرهنگی، چه غرب به سردمداری شاه و چه شرق به پیشتازی کمونیستها و حزب توده، بر فرهنگ مذهب حملهور بودند. روحانیت در برابر این خطر نیز به پا خاست. البته جریان فرهنگی غالباً اعتقاد داشت تا زمانی که مردم بصیرت پیدا نکنند، تکلیفی برای قیام وجود ندارد. ازاینرو، روحانیت با مشارکت در مراکزی مانند حسینیهی ارشاد و ورود به دانشگاهها و با سخنرانی و نشر جزوات و کتب دینی موجی در کشور به راه انداختند.
🇮🇷بخش دیگری از روحانیت نیز از فرهنگ مبارزات مسلحانه بهره میبردند و برای ضربه زدن به رژیم دست به ترور و حرکتهای مسلحانه میزدند.
🇮🇷در مقابل، امام خمینی بدون مقابلهی علنی با روشهای فوق، راه جدیدی به وجود آورند که به فرهنگ قرآن و سیرهی انبیاء الهی منتسب بود. راه حضرت امام، یک مسیر کاملاً سیاسی ـ اعتقادی و مبتنی بر موضعگیری علنی در مقابل مظالم شاه و افشاء رفتار کفرآمیز رژیم با اتّکال به قدرت غیبی و الهی بود.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷
حضرت امام خمینی:
«هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستمگران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّهاکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانههای موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دستهای وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیهی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقصها و کمبودها که لازمهی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح میشود.» 22 بهمن 1363
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
🔹کانون فرهنگی تبلیغی سوده برگزار میکند:
سومین نشست علمی نخبگانی
با حضور:
◀️حجت الاسلام روح الله صدوق
◀️دکتر حجت الله عبدالملکی
✔️موضوع:
ارائه مدل اقتصادی حسینیه اندیشه
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
افت ارزش پول ملی و تورم حاصل از آن.MP3
9.25M
🔊#فایل_صوتی
🔰تحلیل و پیشنهاد حسینیه اندیشه پیرامون «افت مجدد ارزش پول ملی و نوسانات ارزی»
🔹(قسمت اول)🔹
🔸سرفصلهای اصلی این تحلیل:
✔️ ۱. اشاره به بیانیه راهبردی حسینیه اندیشه قبل از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی و گزارش پیگیریهای حسینیه اندیشه برای کمک به دولت انقلابی
✔️ ۲. شکست سیاست «تک نرخی کردن ارز» در دولتهای گذشته و تکرار این تجربه در دولت سیزدهم
✔️ ۳. علت شکست: «عدم ملاحظه اثر انقلاب اسلامی در رفتار اقتصادی جامعه ایران» توسط علم اقتصاد متداول
✔️ ۴. بنبست تک نرخی کردن ارز در دولت ششم و دوازدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به بخش تولید و واگذار کردن مطالبات عدالتخواهانه مردم به آیندههای دور (ایجاد فاصله طبقاتی)
✔️ ۵. بنبست تک نرخی کردن ارز در دولت دهم و سیزدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به مردم برای کم کردن فاصله طبقاتی؛ باعث به هم خوردن توازن بین عرضه و تقاضای کلّ (تورم)
✔️ 6. راهکار خروج از بنبست: پرهیز از تکرار تجربیات شکست خورده قبلی متخصصان اقتصاد و میدان دادن به راهحلهای جدید مبتنی بر «تدبیر در الگوی مصرف» و «تغییر در الگوی تولید»
🎙ارائه دهنده: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
.
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹
🔴 آغاز دوره های طرح "تجلی کوثر" برای تقویت و ارتقا تحلیل بانوان نسبت به مسائل اجتماعی
❇️ پس از گذشت دو ماه از اجرای طرح "تجلی کوثر" دوره های این طرح، در سه دورهی مقدماتی، دورهی اول و دورهی دوم برگزار می گردد.
📚 دوره مقدماتی بامحوریت کتب زیر می باشد:
📔 کتاب قدرت پنهان (بازخوانی سیره حضرت زهرا (س) در رهبری عواطف اجتماعی)
📔 کتاب فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
(رازهایی از "تورم مداوم" بعنوان مهمترین عامل ضربه به اعتقادات ملت ایران)
🔷 اهداف برگزاری دوره مقدماتی:
✅ نگاهی نو به سیرهی حضرت زهرا(س) در «رهبری جامعهی زنان» و «مدیریت عواطف اجتماعی» بعنوان «سیده النساء العالمین»
✅ آشنایی با مشکلات اقتصادی؛ عامل هجمه به اعتقادات ملت ایران و اثر آن در ناهنجاری حجاب بانوان و کاهش جمعیت
✅ آشنایی با برخورد امیرالمومنین(ع) با ساختارهای اقتصادی مادی زمان خود و الگوگیری از رفتار ایشان برای برخورد با ساختارهای اقتصادی و مادی امروز
✅ الگوی مصرف آمریکایی و اروپایی و آثار آن در افزایش تورم و نقش بانوان در کنترل تورم
📄 همراه با اعطای گواهی پایان دوره
📆 مهلت ثبتنام: 17 اسفند ماه 1401
آغاز دوره: 20 اسفند 1401
✨آیدی ثبت نام:
@F_Kh_Abadi
⛔️ برای برقراری نظم در جلسات، ابتدای دوره مبلغ 50 هزار تومان اخذ می گردد و در انتهای دوره، پس از موفقیت در امتحان نهایی، عودت داده می شود.
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
••─━⊱✦صفحه اول✦⊰━─••
🔷 چند وقتی بود که وسطِ «و الهمنی ولهاً بذکرک الی ذکرک» گیر میکردم؛ همان فراز پر از ناز و نیاز ِ مناجات #شعبانیه را میگویم که در ادامه، با عبارت عجیب و شاید بینظیر ِ «و همتی فی روح نجاح اسمائک و محل قدسک» تکمیل شده. البته معلوم بود که «وله» در عربی با «الی» متعدی میشود و ترجمه این فراز را به همچین چیزی تبدیل میکند: «شیدایی و اشتیاق به یاد خودت را به من الهام کن». یعنی تکلیفم با «الی ذکرک» معلوم بود اما سر این گیر کرده بودم که این «بذکرک» اینجا چه کار میکند و چه معنایی دارد؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 کمکم به این نتیجه رسیدم که خیلی از اشتیاقهای ما به یاد خدا و «ذکر الله»، بخاطر این است که دنیا و لذتهایش را از دست میدهیم و دلمان میگیرد و یاد خدا می افتیم و ... یعنی دردِ نرسیدن به این شغل و آن مدرک یا نداشتن این سطح از رفاه و آن درآمد و درد دوری از این دختر و آن پسر یا این کالا و آن خدمات است که ما را به وادی حرف زدن با خدا و یاد او و کمکخواهی از دستگاهش میکشاند. خدا هم گرچه در قرآنش از این وضعیت ما گله کرده که «فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین... و اذا نجاهم الی البر اذا هم یشرکون» اما خیلی هم به رویمان نمیآورد و به احترام خداپرستیِ نصفه و نیمهای که داریم، با ما راه میآید.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما در کلاسهای بالاتر ِ خداپرستی که نباید از این خبرها باشد و فرصتهایی که در رجب و #شعبان و ماه مبارک رمضان قرار دادهاند، نرم افزاری برای عبور از این بچهبازیها و حرفه ای شدن ِ امّت پیامبر اکرم در تهذیب و تکامل و اخلاق و معنویت است. شاید بخاطر همین بوده که این «بذکرک» در وسط این فراز استثنایی گنجانده شده تا بگوید: این اشتیاق به یاد خدا (ولها الی ذکرک) باید مبدأ و علت و موتور محرکهای داشته باشد از جنس یاد خدا (بذکرک) و نه غم از دستدادن دنیا و لذتهایش. یعنی نمیخواهم «نرسیدن به حاجتهای دنیایی» باشد که مرا به در خانه تو بیاورد. بیا و کاری کن که «یاد خودت» باعث بشود که من به ذکر و یادت مشتاق شوم. خیلی سخت شد، اصلا شاید دور و تسلسل به راه افتاد؛ نه؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 نه! یعنی اگر کسی به یاد «ارکانا لتوحیده» بیفتد و «من اراد الله بدأ بکم» را فراموش نکند و «ذکرنا ذکرالله» را بخاطر بیاورد و بداند که تنها راه واقعی برای توحید و ذکرالله، ائمه معصومین هستند، از خیالِ «دور و تسلسل» نجات پیدا میکند و میفهمد که در «اشتیاق به ذکر خدا بوسیله ذکر خدا» آن «ذکر خدا»ی دومی، همان یاد ائمه معصومین است که میتواند جای غمهای دنیا را بگیرد و علت اشتیاق واقعی و نیاز حقیقی به یاد و ذکر خدا شود.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما راستش را بخواهید هنوز گیر داشتم. یاد ائمه هدی چطور میتوانست علت اشتیاق واقعی و غیردنیایی به ذکر خدا باشد؟ من ِ بدبخت که حتی این راه نجات را هم خراب کرده بودم و توی روضه ها هم فقط وقتی خوب گریه می کردم که دلم زیر آوار مشکلات زندگی لِه شده بود. پس دنیازدگی در گریه بر اهل بیت هم.... اینجا بود که فراز دلربای بعدی _ که انگار داشت جمله قبلی را تفسیر میکرد _ به دادم رسید: «و همتی فی رَوح نجاح اسمائک و محل قدسک» همّ و غم و اهتمام و همت من را متمرکز کن در «نسیم پیروزی نامهایت» و بعد «اسمائک» را به «نحن الاسماء الحسنی» که امام صادق گفته بود و «السلام علی اسم الله» که در زیارت علی بن ابیطالب میگوییم، اضافه کردم و گفتم: همّ و غم مرا در پیروزی دستگاه اهلبیت قرار بده.
ادامه دارد...👇👇👇
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh