eitaa logo
تجوید حفظ تفسیر تدبر ( ختم نور )
1.8هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
3هزار ویدیو
1.2هزار فایل
⚘﷽⚘ تقدیم محضر مولی صاحب الزمان علیه السلام #قرائت_تجوید_حفظ_تفسیر_تدبر #قرآن_ونهج_البلاغه با همکاری اساتید محترم تدبر، قرائت، تجوید و حفاظ کل قرآن کریم آیدی مدیر کانال⏬ @V012345 کانال های دیگر ما :کانال گیف استیکر⏬ https://eitaa.com/stikerrrr
مشاهده در ایتا
دانلود
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🔰 اولین نکته بسیار مهم و جذابی که در حکمت ۴۷ به چشم می خورد؛ عبارت است از ارائه میزان ، معیار و شاخص برای اندازه پذیر کردن امور اخلاقی . مستحضرید که امروز یکی از جدیدترین تئوری ها و دانش ها در شاخه روانشناسی غربی، کمّی سازی امور کیفی است ؛ یعنی به اندازه کشیدن مسائل اخلاقی و معنوی. در حالیکه این دانش به شهادت نهج البلاغه، اوّلین بار در هزار و چهارصد سال قبل و توسط امیرالمؤمنین (علیه السلام) ارائه شده است. امروز و در این جلسه، ما می خواهیم مصادیق اندازه گیری و روش اندازه پذیر کردن امور اخلاقی را ارائه کنیم . 🔸۱. اندازه جزا و پاداش هر انسانی به اندازه بلایی است که در آن صبر کرده ( خطبه ۱۹۲) 🔸۲. ارزش و اندازه هر انسانی به اندازه همّتی است که دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۳. اندازه سختی مصیبتِ مصیبت زده به قدر ارزش آن چیزی است که در این مصیبت از دست می رود. ( حکمت ۲۷۵ ) 🔸۴. اندازه تفاوت مردم در رفتارهایشان بر اساس قدر اختلاف طینت آنهاست. ( خطبه ۹۱ ) 🔸۵. اندازه حسن ظنّ یک عبد به پروردگارش به مقدار خوفی است که از پروردگارش دارد.( نامه ۲۷) 🔸۶. میزان عطیه و عطای الهی، به قدر نیّت انسان است. ( نامه ۳۱) 🔸۷. اندازه صداقت هر انسان بستگی به اندازه مروّت و جوانمردی او دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۸. اندازه و قدر شجاعت هر کسی به مقدار احساس ننگ و عاری است که از ترسیدن میکند. ( حکمت ۴۷) 🔸۹. اندازه عفّت هر انسانی به مقدار غیرت اوست. ( حکمت ۴۷) 🔸۱۰. اندازه معونه و کمک و یاری خدا ، به قدر معونه و کمک و هزینه هایی است که انسان در زندگی لازم دارد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس ۹|کسب مهارت در خواندن حروف دارای یاء مدی ثانیه 0:30 👈🏻 کسره تو یه ضرب و کوتاه ادا میشه اما یاء مدی دو برابر کسره ثانیه 0:37 👈🏻به دو‌ مثال توجه کن دقیقه 1:02 👈🏻یاء مدی شبیه صدای «ای» تو زبان فارسیه دقیقه 1:07 👈🏻تو ساده‌‌خوانی قرآن، هر حرف با یاء مدی یه بخش از کلمه هستش دقیقه 2:01 👈🏻 حروف رو یه بار با کسره و یه بار با یاء مدی تمرین کنیم دقیقه 2:57 👈🏻چند کلمه از کلمات نورانی قرآن رو با هم بخونیم دقیقه 4:01 👈🏻کلماتی که به شکل یاء برگردان هست دقیقه 4:26 👈🏻تمرین پایانی ارسالش برای دوستات رو یادت نره مدرس: استاد ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
‍ ‍ ✨ بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ✨ 🌹❣ بیست و پنجم ذی الحجه روز نزول هل أتی درشأن اهل بیت پیامبر اعظم گرامی باد 🌹❣ روز بيست و پنجم ماه ذى الحجّه، روزى است كه سوره «هل اتى» در آن روز نازل شد. در شأن نزول اين سوره جمع زيادى از علماى شيعه و سنّى نقل كرده اند كه امام حسن و امام حسين(عليهما السلام)بيمار شدند و پيامبر(صلى الله عليه وآله) به عيادتشان آمد و به على(عليه السلام) فرمود: چه خوب است براى شفاى آنان نذرى كنى. حضرت على(عليه السلام) و حضرت فاطمه(عليها السلام) و فضّه براى شفاى آنان سه روز روزه نذر كردند. وقتى كه حسنين(عليهما السلام) شفا يافتند، آنان براى اداى نذر روزه گرفتند - و مطابق برخى از روايات حسنين(عليهما السلام) نيز روزه گرفتند ـ در حالى كه از نظر موادّ غذايى در زحمت بودند. به هنگام افطار كه مقدارى نان را براى افطار آماده كرده بودند، صداى مسكينى را شنيدند كه تقاضاى كمك داشت. على(عليه السلام) و فاطمه(عليها السلام) و فضّه و حسن و حسين(عليهما السلام) نان خود را به آن مسكين دادند و خود در آن شب جز آب ننوشيدند. غروب فردا نيز به هنگام افطار يتيمى اظهار نياز كرد و بار ديگر جريان شب گذشته تكرار شد و آنان با مقدارى آب افطار كردند. روز سوم نيز به هنگام غروب اسيرى به در خانه آنان آمد و آن خانواده كرامت و بزرگوارى و ايثار، از سهم نان خود گذشتند و آن را به اسير دادند. فردا على(عليه السلام) دست حسن و حسين را گرفت و خدمت پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمد، چشم پيامبر به بچّه ها افتاد كه از شدّت گرسنگى مى لرزيدند; علّت را جويا شد و على(عليه السلام) ماجرا را تعريف كرد. پيامبر(صلى الله عليه وآله)ناراحت شد و با هم به منزل حضرت زهرا(عليها السلام) آمدند، در اين حال جبرئيل فرود آمد و سوره هل أتى (انسان) را از جانب خداوند آورد. در اين سوره از ايثار توأم با اخلاص اهل بيت(عليهم السلام) به عظمت و بزرگى زياد ياد شده است. سوره انسان در مدح و شآن اهلبیت علیهم‌السلام نازل شده است. ایات ۱ الی ۸ گواه انفاق، ایثار، جود و سخاوت امیر مومنان علی علیه‌السلام و خانواده بزرگوارش هستند. @etekaf_hmd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شور - پای روضه ات گریه کردم من.mp3
4.37M
پای روضت گریه کردم من 🎙 کربلایی جواد مقدم
hossein_sotode_eshgho_mehmon.mp3
2.84M
🔸 عشقو مهمون دلم کردی 💔 🎤 کربلایی 🔻ویژه ۱۴۰۳
03(1).mp3
21.31M
🔸 | زمینه پیشواز محرم 🎤 کربلایی 🔻ویژه ۱۴۰۳
enc_16255128440944636691292.mp3
2.81M
🔸 | میزنه قلبم داره میاد دوباره باز بوی محرم... 🎤 کربلایی 🔻ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره البقرة آیه 94 قُلْ إِنْ كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ بگو: اگر سراى آخرت در پيشگاه خدا تنها به شما اختصاص دارد نه ساير مردم، پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى‌گوييد.
قُلْ = بگو إِن كَانَتْ = اگر باشد لَكُمُ = براي شما الدَّارُالْآخِرَةُ = خانه اخرت عِندَ اللَّهِ = نزد خدا خَالِصَةً = خالص ، ويژه مِّن دُونِ = از غير النَّاسِ = مردم فَتَمَنَّوُا = پس تمنا کنید ، آرزو كنيد الْمَوْتَ = مرگ را إِن = اگر كُنتُمْ صَادِقِينَ = هستيد از راستگويان
سوره البقرة آیه 95 وَ لَنْ يَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْۗ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ ولى به خاطر اعمالى كه از پيش فرستاده‌اند هرگز آرزوى مرگ نخواهند كرد، و خدا به [حال‌] ستمگران آگاه است.
وَلَن يَتَمَنَّوْهُ = و هرگز آرزو نكنند آن را أَبَدًا = هيچ وقت بِمَا = به انچه که قَدَّمَتْ = پيش فرستاد أَيْدِيهِمْ ۗ= دست هايشان وَاللَّهُ = و خداوند عَلِيمٌ = اگاه است بِالظَّالِمِينَ = به ستمکاران
🌻🌻🌻🌻 🌷معنای واژگان آیه ۹۴ -۹۵ سوره بقره🌷 💠قُلْ إِن كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآخِرَةُ عِندَ اللَّهِ خَالِصَةً مِّن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(۹۴)💠وَلَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ(۹۵) ✍1-فَتَمَنَّوا : پس آرزو کنید ✍2-خالِصَه : خالص و تمام و کمال .خالصه از نظر نحوی حال است. 🛑[ای محمد (ص) به معاندان بنی اسرائیل ] بگو : اگر راست می گویید که سرای اخرت مخصوص شماست نه سایر مردم [یعنی اگر خیال می کنید که فقط شما یهودیان ،بهشتی هستید و سایرین دوزخی اند ]🌿 پس آرزوی مرگ کنید !اما آنان به خاطر کارهایی که از پیش کرده اند [ از قبیل کشتن پیامبران و پیمان شکنی ] هرگز مرگ را آرزو نکنند و خداوند به [احوال] ستمگران داناست. ⬅️⬅️این دو آیه نیز در رد دعاوی گروهی از یهودیان خود شیفته است .چون آنان مدعی بودند که سرای آخرت با همه نعمت هایش مخصوص قوم یهود است و سایر مردمان از آن بهره ای ندارند .🌿در پاسخ می گوید اگر واقعا اینقدر به سرای آخرت باور دارید چرا از مرگ می ترسید ؟ هر کس دیدار خدا را دوست دارد خدا هم دیدار او را دوست دارد .🌿از اینجا گفته اند : مرگ ، راحتِ قومی و آفتِ قومی است ! قومی را روز دولت است و قومی را رنج و محنت .به کشف الاسرار رجوع شود. 🌿کسی که بر این یقین باشد که هر گاه بمیرد از جمیع هُموم و غُموم دنیا خواهد رست و به نعیم عمیم سرای مینوی خواهد رسید ،دل از آویزش های نفسانی و شواغل شیطانی خواهد پرداخت و سبکبال و سبک روح این دنیای ناسوتی را وداع خواهد گفت .
ای پیامبر به یهودیان معاند بگو: اگر راست می گویید که سرای آخرت مخصوص شماست نزد خدا نه سایر مردم هرچه زودتر آرزوی مرگ کنید😳😒 🔹بقره آیه۹۴