eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.7هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
116 ویدیو
890 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰گروه علمی فلسفه دین، جلسه۱۶۰ 🔹نقد و بررسی تعارض علم و معجزه باوری از دیدگاه ریچارد داوکینز 🎤 حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آیت 🗓 سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۴، ساعت۱۹:۳۰ 🖇این جلسه به صورت مجازی برگزار می‌گردد. 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.din 🆔@hekmateislami
💠نشست ماهیانه مقاله‌خوانی حکمت و تاریخ پزشکی 💠 🔰نشست پنجم🔰 🔷 عنوان مقاله: Medical Commentaries: A Preliminary Examination of Ibn al-Nafīs's Shurūḥ, the Mūjaz and Subsequent Commentaries on the Mūjaz By: Nahyan Fancy ❇️ ارائه‌دهنده: دکتر ابوالفضل حکیم‌الهی دانشجوی دکتری تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران 🗓 چهارشنبه 1403/7/25 ⏰ 13 تا 14:30 🔸 مکان: دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، طبقه دوم، کلاس دو ❇ نشست به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می شود. 🔷 پیوند شرکت در نشست: https://meet.google.com/exv-pcyw-oed 🌾 @naturalphilosophy 🌿 https://t.me/ataeq
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار فلسفه پست مدرن حسین مصباحیان جلسه هفتم @Philosophy_files
4_5969824642439844537.mp3
22.63M
شرح تاریخ فلسفه راتلج روش‌شناسی رنه دکارت 🎙 جلال پیکانی @book_phi
4_5969824642439844541.mp3
30.48M
شرح تاریخ فلسفه راتلج دکارت: متافیزیک و فلسفه ذهن 🎙 جلال پیکانی @book_phi
گروه فلسفه اسلامی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌کند: کرسی ترویجی «تعریف حدی واجب تعالی: ملاحظات منطقی و معرفت شناختی ابن سینا، ابن عربی و ملاصدرا» 🔻ارائه‌دهنده دکتر محمد حسین زاده عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🔻ناقد دکتر روح الله سوری استادیار گروه فلسفه اسلامی دانشگاه خوارزمی 🔻دبیر احمد صادقی علویجه دانشجوی دکتری فلسفه اسلامی دانشگاه قم ⏰ زمان : چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ مکان : قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان دانش، کوچه دانش ۳ ، پلاک ۷۱ مؤسسه حکمت و فلسفه ایران لینک شرکت در جلسه مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 🔻موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شعبه قم 🆔@irip_ir
🔔 برنامه ی کلاس های آزاد موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مهر ماه 1403 🟩 حضوری و مجازی 📗فلسفه های تحلیلی و زبانی مدرس: دکتر سید امیرعلی موسویان 🕰 زمان کلاس: شنبه ها ساعت 18-16 ثبت‌نام: https://lms.irip.ac.ir/ 🔻موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🆔https://eitaa.com/hekmatfalsafe
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ویدئوی معرفی کلاس فلسفه های تحلیلی و زبانی با توضیحات آقای دکتر موسویان 🟩 حضوری و مجازی 📗 فلسفه های تحلیلی و زبانی مدرس: دکتر سید امیرعلی موسویان 🕰 زمان کلاس: شنبه ها ساعت 18-16 ثبت‌نام: https://lms.irip.ac.ir/ 🔻موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🆔https://eitaa.com/hekmatfalsafe
مفاهیم فلسفی - شماره (۱۸) 📌 فهم متعارف [common sense] این مفهوم در فلسفه به دو معنا به کار رفته است: ۱. فهم متعارف در این معنا، «فهم متعارف» به باورهای روزمره‌ و بدیهی اشاره دارد که افراد بدون نیاز به تفکر فلسفی به‌طور طبیعی آنها را درست می‌دانند و می‌پذیرند (مثل باور به اینکه من جسم دارم). این باورها اغلب به‌عنوان مبنای مشترک برای قضاوت‌های عقلانی به کار می‌روند. گرچه فیلسوفان عقل‌گرا (مانند دکارت) برای رسیدن به معرفت یقینی باورهای متعارف را به چالش کشیدند، اما در مقابل، برخی فیلسوفان مدافع نقش «فهم متعارف» در مقابله با آموزه‌های شکاکانه هستند. توماس رید، فیلسوف اسکاتلندی، از «فهم متعارف» به عنوان مبنایی برای مقابله با شکاکیت دیوید هیوم استفاده کرد. همچنین، جی.ای. مور در مقاله مشهور خود به نام «دفاع از فهم متعارف» ادعا می‌کند که چنین باورهایی، در برابر استدلال‌های شکاکانه مطمئن‌تر است. ۲. حس مشترک این معنا توسط ارسطو مطرح شد. او معتقد بود قوه‌ای با نام «حس مشترک» در ما وجود دارد که داده‌های حسی را از حواس پنجگانه دریافت کرده و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب و متحد می‌کند. در فلسفهٔ قرون وسطی (اسکولاستیک)، این مفهوم گسترش یافت و در تفکر فیلسوفانی مانند توماس آکویناس بسط پیدا کرد. مصطفی بسمل 📕 The Blackwell Dictionary of Western Philosophy [2004] ➖➖➖ 🌐@EpistemeHub | کانال معرفت‌شناسی
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
فلسفه دین 1403.7.24.mp3
22.6M
💠 نقد و بررسی تعارض علم و معجزه باوری از دیدگاه ریچارد داوکینز 👤 سیدمحمدرضا آیت ➖➖➖➖➖➖ 🗳@vajeazeh
JPTR_Volume 8_Issue 3-4_Pages 278-293.pdf
170.8K
بررسی و نقد دیدگاه هیوم درباره قوانین طبیعت مجید گیوی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار فلسفه پست مدرن حسین مصباحیان جلسه هشتم @Philosophy_files
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
فلسفه حقوق یازده.mp3
61.85M
مدرسه تابستانه « علوم عقلی۱۴۰۳ » 💎موضوع: فلسفه حقوق ✅ جلسه یازدهم 🎙مدرس: دکتر ابراهیم دهنوی (استاد دانشگاه شیراز) 📲علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی ذیل پیام بدهید. @Avicenna 🖌کانون عملی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس https://eitaa.com/Logicandphilosophy
به زودی کتاب توحید عرفانی (تفسیر سوره توحید) در ۳۰۰ صفحه که مباحث استاد وحید واحدجوان پیرامون آیات سوره اخلاص و مسئله توحید (نظری و عملی) است منتشر می‌شود. @sokhanerfan
🎖مــزایــای دوره: ⚛️ گذراندن یک دوره آمــوزه‌های منطقی در حد لازم 🈴 استــاد با تجربه دوره‌های مختلف مهارت مـنطقی ✴️ ارائه تمــارین متعدّد جهت تقویت مهـارت منطقی ♨️ دسترسی به استاد در فضای مجازی برای مشاوره تحصیلی و پرسش و پاسخ 📣 برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به کــانــال 🔻 مــراجـعـه فرمایید:🔻 https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527
JPTR_Volume 8_Issue 3-4_Pages 293-319.pdf
245.9K
هستی لنفسه در فلسفه سارتر و نقد آن رضا امیری
هدایت شده از فلسفه نظری
در منابع اسلامی اشاره زیادی به شده است. برای مسلمانان، هرمس پایه گذار فلسفه و علوم به ویژه نجوم و طالع بینی، کیمیا و پزشکی و اختراعات مهم بسیاری است که به او نسبت داده شده است.فیلسوفان مسلمان، هرمس یا را منشأ حکمت یا سوفیا و از جمله اولین فیلسوفان و حکما در نظر گرفته­ اند. فیلسوفان مسلمان، هرمس یا ادریس را منشأ یا و از جمله اولین فیلسوفان و حکما در نظر گرفته­ اند. و نیز شاگرد وی او را یکی از متألهین (حكمای الهی) پنداشتند. شهرزوری هرمس را «پدر فلاسفه» می ­نامید. از نظر سهروردی در کتاب مطارحات، هرمس منشأ حکمت یا سوفیا بود که از یک سو از طریق آسلیپيوس، فیثاغورث و افلاطون به یونانیان و از طریق کیومرث، فریدون و کیخسرو به ایرانیان رسیده بود و سرانجام در طول دوره اسلامی با تعالیم یکی شده بود. درباره هرمس می­نویسد: «بدانید که حکمت در واقع با آدم و فرزندانش ست(seth) و هرمس، یعنی ادریس و نوح شروع شد، چون دنیا هرگز از شخصی که بر علم واحد و فرجام شناس بر او تکیه کند، محروم نمی­شود و بزرگ ترین آنها هرمس­ است كه حکمت را در سراسر دنیا و کشورهای مختلف منتشر و آشکار ساخت و آنرا بر عابدان واقعی نمودار ساخت. او پدر فلاسفه (ابوالحکما) و استاد استادان است.» به اعتقاد مسلمانان سن وی به مدت ۳۶۵ سال بوده است. مطابق با منابع اسلامی، هرمس نمرده بلکه زنده از زمین به آسمان برده شده و اکنون در آسمان زندگی می­ کند. 📖مقاله: هرمس وآثار هرمسی درجهان اسلام @falsafeh_nazari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار فلسفه پست مدرن حسین مصباحیان جلسه نهم @Philosophy_files
JPTR_Volume 9_Issue 1_Pages 3-22.pdf
215.5K
آموزه «ایمان می آورم تا بفهمم»؛ تجلی عقل گرایی اراده گرایانه آگوستینی زهرا پورسینا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار فلسفه پست مدرن حسین مصباحیان جلسه دهم @Philosophy_files
نسبت و مناسبات فلسفه اسلامی با فلسفه های مضاف.mp3
23.81M
💯🔊 🔸 صوت دومین هم اندیشی «نسبت و مناسبات فلسفه اسلامی با فلسفه های مضاف» 🎙 با حضور: آیت الله حسن معلمی ✍️ دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر جانشین رئیس انجمن علمی فلسفه اسلامی 📅 چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی I 🆔 @iictchannel
JPTR_Volume 9_Issue 1_Pages 23-52.pdf
287.3K
معرفت تنزیهی و تشبیهی خداوند علی افضلی
نشست مبانی فلسفه در توسعه هوش مصنوعی.mp3
45.3M
صوت پیش نشست علمی همایش بین المللی «مبانی فلسفی در توسعه هوش مصنوعی»
تأثير_الفلسفة_الإسلامية_في_الفلسفة_الغربية_الدكتور_عمّار_طالبي.pdf
2.01M
تأثیر فلسفه‌ی اسلامی بر فلسفه‌ی غرب کتابی موجز و مختصر از عمار طالبی در ذکر نمونه‌هایی از تأثیر فلاسفه‌ی اسلامی بر فلاسفه‌ی غرب @safsat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار فلسفه پست مدرن حسین مصباحیان جلسه یازدهم @Philosophy_files