eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد آنلاین
📌مکانیزم برخورد با متخلفان بازار موبایل در دست پیگیری است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 🔹️ مکانیزم برخورد با متخلفانی که با ارز دولتی گوشی تلفن همراه وارد کرده، ولی به نرخ ارز آزاد آن را در بازار فروختند، درحال پیگیری و تحقیقات است./ ایرنا @eghtesadonline
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی :آمریکا نوکر می‌خواهد نه هم‌پیمان/ هزاران سانتریفیوژ ما بعد از برجام "حلب پاره" شد 🔹مردم را از این چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید. یک مشت افراد سودجو راه نیفتند و سوءاستفاده کنند و دستگاه اجرایی ما کاری نداشته باشد و دنبال فرانسه، انگلیس و آلمان باشیم 🔹 چهار سال است اقتصاد مقاومتی مطرح است اما یک دهم آن عملیاتی نشده است. 🔹کارگزاران این نظام، این فکر، فکر غلط مصدق بود که به قیمت ربع قرن اسارت ملت تمام شد. 🔹این پندار غلط را شما از سر خود بیرون کنید و اگر بنا شد آمریکا نباشد، اروپا هم باید نباشد. شما می‌خواهید با اروپایی که یک عضوش انگلیس و دیگری فرانسه و آلمان است پیمان ببندید؟ انگلیس با تمام جنایتگری‌ها در حدود 200 سال جزو جنایت و ظلم برای ما نداشته و آلمان هم سلاح شیمیایی به عراق و صدام داد 🔹انگلیسی‌ها در این مملکت به اندازه کشته جنگ جهانی اول مردم ما را از گرسنگی و قحطی کشتند. حالا می‌خواهید سراغ اینها بروید؟ 🔹مقام معظم رهبری فرمودند رئیس جمهور هم اعتراف کرد اگر محدودیت‌های شما نبود امتیازات بیشتری می‌دادیم 🔹آمریکا از پیمان بیرون رفت و هزاران سانتریفیوژ ما حلب پاره شد. http://tn.ai/1804607 📡 @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩 تسنیم منتشر کرد: متن کامل «قانون اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» 👉 http://tn.ai/1804804
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩باور 373 تا آخر سال رونمایی می شود ‌امیر شاهرخ شهرام،معاون وزیر دفاع: 🔹️در صحنه سیاسی نیز صحبت‌های فرماندهان ما، سردار قاسم سلیمانی که با صلابت و محکم به یاوه گویان امریکایی نهیب زد که خواب خوش آنها را به کابوس تبدیل کرد. امروز آنها شب‌ها نمی‌توانند بدون فکر ما بخوابند بدون ترس ما بخوابند و همان کفایت می‌کند. 🔹️موشک‌های کروز و بالستیکی که امروز در شهرهای موشکی در زیر زمین پنهان است و آماده است که رهبری فقط اشاره کند. ما هرگز از ولی فقیه چگونگی را نپرسیدیم فقط پرسیدیم کی؟ و  چه وقت؟  🔹️امروز تمام حرکت‌های راهبردی دشمن را که میلیاردها دلار هزینه کردند با یک سخنرانی 20  دقیقه‌ای مقام معظم رهبری نقش بر آب می‌شود.  🔸️امیر سرتیپ دوم محمد احدی،معاون امور بین الملل  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سامانه باور 373 را طراحی کردیم که از سامانه اس 300 بالاتر است و تا آخر سال رونمایی می شود. http://tn.ai/1804834 📡, @tasnimnews
🔸 ۳ راز مهم برای موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر 👇 👇 👇 👇 https://www.yjc.ir/00Rq7g 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از ولای ولایت
هدایت شده از تبیان
4_466317273775211548.mp3
1.09M
تلاوت صفحه نود و یکم، سوره مبارکه نساء 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
آیات 252-244 بقره قسمت چهارم بخش سوم1⃣ بحث علمى و اجتماعى ● بحث علمى و اجتماعى (بررسى سه اصل تنازع بقا، انتخاب و تبعيت محيط در طبيعت و اجتماع و نظر اسلام در اين مورد) زيست شناسان مى گويند تجربه هاى علمى كه بر روى موجودات عالم طبيعت از اين نظر صورت گرفته كه چگونه با قواى فعاله خود كارهائى را انجام مى دهند كه مقتضاى آن قوا و مناسب با آن است ، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 455 و به اين وسيله وجود و بقاى خود را حفظ مى كنند؟ اين نتيجه را دست داده كه اولا آنچه مى كنند به سرشت و فطرت خود مى كنند، و ثانيا كارهائى كه هر يك به اين منظور انجام مى پذيرد با منافع و بقاى موجوداتى ديگر منافات دارد، و در نتيجه تنازعى در همه آنها بر سر بقاء به چشم مى خورد، و چون اين تنازع از اينجا ناشى مى شود كه موجود طبيعى مى خواهد تأثر خود را در ديگرى گسترش دهد و اين باعث مى شود كه قهرا از ديگرى متاثر هم بشود، در نتيجه همواره در ميدان كشمكش بين دو موجود طبيعى ، غلبه نصيب آن موجودى است كه از ديگرى قوى تر و داراى وجودى كامل تر باشد. از اين جريان ، اين نتيجه را مى گيريم كه طبيعت ، هميشه و پيوسته از بين افراد يك نوع و يا دو نوع ، كامل تر آن دو را انتخاب مى كند، و فرد عقب افتاده به حكم طبيعت محكوم به فنا است و به تدريج از بين مى رود، پس در عالم همواره دو قاعده كلى حاكم است ، يكى تنازع در بقا، و دوم انتخاب طبيعى اشرف و كامل تر براى بقا. از سوى ديگر از آنجائى كه اجتماع بشرى در وجود خود متكى به طبيعت است ، نظير آن قانون در اجتماع نيز حاكم است ، يعنى اجتماعات بشرى هم در بقاى خود همواره در تنازع هستند، و در نهايت آن اجتماعى باقى مى ماند و از خطر انقراض دورتر است كه كامل تر باشد. پس اجتماع كامل كه بر اساس اتحادى كامل و محكم تشكيل شده و حقوق فردى و اجتماعى افراد در آن به كامل ترين وجهش رعايت گرديده سزاوارتر به بقا است ، و آن اجتماعى كه چنين تشكلى و چنان قوانين و حقوقى ندارد سزاوارتر به نابودى و انقراض است . تجربه هاى مكرر نيز حكم مى كند به اينكه هر امت زنده اى كه مراقب وظايف اجتماعى خويش است و هر فردى كه سعى مى كند به وظائف اجتماعى خود عمل كند باقى مى ماند، و هر امتى كه دلهاى افرادش متفرق و نفاق و ظلم و فساد در آن شايع است و ثروتمندان آن در پى عياشى بوده و كارگرانش از كار و كوشش گريزانند، چنين اجتماعى نابود مى شود. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□آيات ۱ - ۵، سوره فيل□ □أَ لَمْ تَرَ كَيْف فَعَلَ رَبُّك بِأَصحَبِ الْفِيلِ(۱) □منظور از ((رؤيت )) معناى لغوى آن يعنى ديدن به چشم نيست ، بلكه علمى است كه به مانند احساس با حواس ظاهرى ظاهر و روشن است . و استفهام در آيه انكارى است ، و معنايش اين است كه مگر پيدا نكردى كه چگونه پروردگارت با اصحاب فيل رفتار كرد، و اين قصه در سال رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله وسلم ) واقع شد.(۱) □أَ لَمْ يجْعَلْ كَيْدَهُمْ فى تَضلِيل(۲)ٍ □مراد از آنان سوء قصدى است كه در باره مكه داشتند و مى خواستند بيت الحرام را كنند، و كلمه ((تضليل )) و ((اضلال )) هر دو به يك معنا است ، و كيد آنان را در قرار دادن ، به معناى آن است كه نقشه آنان را نقش بر آب ساخته ، زحماتشان را بى نتيجه سازد، آنها راه افتادند تا كعبه را ويران كنند، ولى در نتيجه تضليل الهى ، خودشان هلاك شدند.(۲) @mohamad_hosein_tabatabaei
□آيات ۱ - ۵، سوره فيل□ □وَ أَرْسلَ عَلَيهِمْ طيراً أَبَابِيل(۳)َ □كلمه ((ابابيل ))- به طورى كه گفته اند - به معناى هايى متفرق و دسته دسته است ، و معناى آيه اين است كه : خداى تعالى جماعت هاى متفرقى از را بر بالاى سر آنان فرستاد. و اين آيه ، و آيه بعديش عطف تفسير است بر آيه ((الم يجعل كيدهم فى تضليل )). □تَرْمِيهِم بحِجَارَةٍ مِّن سِجِّيلٍ(۴) □يعنى آن ابابيل مرغان اصحاب فيل را با سنگ هايى هدف گرفتند. و معناى كلمه ((سجيل )) در قصص قوم لوط گذشت. □فجَعَلَهُمْ كَعَصفٍ مَّأْكول(۵)ِ □كلمه ((عصف )) به معناى برگ زراعت است ، و عصف ماكول به معناى برگ زراعتى - مثلا گندم - است كه دانه هايش را خورده باشند، و نيز به معناى پوست زراعتى است مانند غلاف نخود و لوبيا، كه دانه اش را خورده باشند، و منظور آيه اين است كه اصحاب فيل بعد از هدف گيرى مرغان ابابيل به صورت بى روح در آمدند، و يا اين است كه (به درون دل اصحاب فيل فرو رفته ) اندرونشان را . بعضى هم گفته اند: مراد از عصف ماكول ، برگ زراعتى است كه آكال در آن افتاده باشد، يعنى شته و كرم آن را خورده و فاسدش كرده باشد. و آيه شريفه به وجوه ديگرى نيز معنا شده كه مناسب با ادب قرآن نيست. @mohamad_hosein_tabatabaei
■●یکی از بیانات نورانی (سلام الله علیه) این است که «مَنْ أَصْغی إِلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ وَ إِنْ كانَ النّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسانِ إِبْلیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلیسَ»؛ ؛ این به همه ما می‌گوید که مواظب این باشید! ■●بارها به عرضتان رسید که این فضا، فضای است و فضای نیست، چون سیم حقیقت نیست که بی‌سیم بشود مجاز، یا چهره تلویزیون و شیشه حقیقت نیست تا بی‌شیشه بشود مجاز. هر جا اندیشه نقل و انتقال می‌شود فضا، فضای حقیقی است. این فضا، فضای حقیقی است. ■●فرمود آدم وقتی، یک کتابی را می‌خواند، صحنه‌ای را می‌بیند، فیلمی را می‌بیند، حرف کسی را گوش می‌دهد، دارد او را عبادت می‌کند! اگر آن کتاب یا فیلم از خدا و پیغمبر بگوید مخاطب در حقیقت خدا و پیغمبر را عبادت کرده، اگر آن کتاب یا فیلم از هوا، زمین، آسمان و مطالب بیهوده سخن بگوید، مخاطب دارد آنها را عبادت می‌کند. ■●وجود مبارک حضرت امیر در جریان تبعید اباذر به ربذه فرمود، اباذر ربذه جایی است که نه آب دارد و نه هوای خوبی برای زندگی، ولی بدان! اگر تمام سطح زمین مثل مس بشود که چیزی از روی زمین نروید و قطره بارانی هم از آسمان نبارد، باز هم خدا می‌تواند بنده‌اش را اداره کند. ■●این چه توحیدی است؟ با این اعتقاد، انسان راحتِ راحت است. اباذر عرض کرد من می‌دانم و مطمئن هستم! مشابه این بیان نورانی حضرت امیر را وجود مبارک امام جواد(سلام الله علیه) هم دارد، ■●این توحید آدم را از ، ، از خدایی ناکرده ، از ، از زیرمیزی، رومیزی، و ، نجات می‌دهد. فرمود تمام روزی‌های حلال را ذات اقدس الهی در اختیار دارد. ■●هر چه ما عالم‌تر باشیم و خلوص ما بیشتر ‌شود، اثر حرف ما بیشتر می‌شود و جامعه بیشتر مراعات می‌کند. جامعه تفاوت احتمالی حرف و عمل ما را می‌فهمد، هرگز نسبت به دین بدگمان نمی‌شود، بلکه می‌گوید اینها بد عمل کردند، این به وسیله شما بزرگان باید حل بشود، شما بزرگواران پیشوایان دین هستید، سعی کنید إن‌شاءالله مسجدها را همیشه با حرف‌های عالمانه از قرآن یا از روایات اداره کنید، آن وقت اثر سخن شما بیشتر است، هم در خود انسان اثرگذار است و هم در جامعه. ■●درس اخلاق ۱۳۹۷/۰۵/۱۸●■ @mohamad_hosein_tabatabaei