eitaa logo
مهدقرآن شاهین شهر
240 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
472 ویدیو
42 فایل
موسسه قرآن کریم و ولایت شاهین شهر برای مشاهده اطلاعات بیشتر و پیوستن به خانواده بزرگ ما، به لینک زیر مراجعه کنید. https://zil.ink/mahdkarim_sh2
مشاهده در ایتا
دانلود
اعوذ بالله من الشیطان الرحیم بسم الله الرحمن الرحیم  فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ«۱۵» وَ أَمّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَهانَنِ«۱۶» (۱۵)امّا انسان،«طبعش چنین است که» هرگاه پروردگارش او را بیازماید و گرامیش داشته و نعمتش دهد،«مغرور گشته » و می گوید:پروردگارم مرا گرامی داشته است (۱۶)ولی هرگاه او را بیازماید و روزی او را تنگ سازد،می گوید:پروردگارم مرا خوار کرده است. ✅ نکته ها: ۱- یکی از سنّت ها و برنامه های قطعی خداوند،آزمایش مردم است؛البتّه نه برای شناختن، بلکه برای ظهور خصلت ها و بروز تلاش ها تا بر اساس آن اجر و پاداش دهد. ۲- آزمایش های الهی گوناگون است،گاهی با رفاه و ثروت انسان را آزمایش می کند و گاهی با تنگدستی و مشکلات.ولی انسان عجول که از آزمایش الهی و اهداف آن غافل است،دست به قضاوت ها و تحلیل ها و تفسیرهای غلط زده و از خداوند گلایه می کند. ✅ پیام ها: ۱- آزمایشهای الهی،جلوه ای از در کمین بودن پروردگار نسبت به انسان است. إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ ... ۲- آزمایش،وسیله تربیت و رشد انسان است. «الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ» ۳- دریافت های انسان بر اساس لطف اوست نه استحقاق ما.پس گرفتار غرور و عجب نشده و از آزمایش غفلت نکنید. «فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ» ۴- نه فقر نشانه اهانت است و نه دارایی نشانه کرامت؛بلکه هر دو وسیله آزمایش است. اِبْتَلاهُ ... فَأَکْرَمَهُ ، اِبْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزقه @mahdshahinshahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1129628544.mp3
2.05M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 2⃣ ⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🎙حجت الاسلام @mahdshahinshahr
پدر به علی اکبر علیه السلام گفت: پیش رویم، مقابل چشمانم راه برو..! و او راه رفت. چه می‌گویم؟ راه نرفت. ماه را دیده ای که در آسمان چگونه راه میرود؟ چطور بگویم؟ طاووس خیلی کم دارد. اصلا گمان نکن که سرو، پای راه رفتن داشته باشد! نه، پای راه رفتن نه، قصد خرامیدن داشته باشد‌... و حسین سر بر آسمان بلند کرد و گفت شاهد باشد خدای من...! جوانی را به میدان می‌فرستم که شبیه ترین خلق به پیامبر توست در صورت ، در سیرت، در کردار ،در گفتار و رفتار.. تو شاهدی خدای من که ما هر بار برای پیامبر دلتنگ میشدیم،هر بار جای خالی پیامبر، جانمان را به لب می رساند به او نگاه می کردیم... 📚 پدر، عشق، پسر - سید مهدی شجاعی ‌
1_1137235157.mp3
3.83M
* 🔻شنیدنی و جذاب 🎧 موضوع: اشک بر سیدالشهداء علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری ⏱ زمان: ۳ دقیقه 🔺 @mahdshahinshahr ‌ ‌
* 🔻 همه اشعار عمان خوب هستند و نكات زيبايي را طرح می کند. يكي از آن نکات اين است كه حضرت علي اكبر عليه السلام که برگشتند و تقاضای آب کردند؛ در واقع براي استمداد از حضرت سيدالشهداء علیه السلام آمدند. 🔸حضرت علي اكبر علیه السلام كه مي دانستند آبی نیست و بچه ها تشنه اند اما دوباره آمدنشان و تقاضاي آب كردن برای چی بود؟ 🔹بعد يك تشبيهي مي كند؛ مي گويد كه در زمان جمشيد، دستور داد كه يك حكيم حاذقي را براي مجلس شراب ساقي كنند. اين حكيم مزاج افراد را مي شناخت و برای آن ظرف شراب هفت خط و علامت گذاشته بود و هر خطي را نامي برايش نهاده بودند. خط پاياني آن ظرف به نام خط جور بود كه اگر كسي به خط جور مي رسيد از خود بی خود و به اصطلاح سركش مي شد ولي كار دست ساقي بود. چون كه ساقي خيلي كاردان و حكيم بود. هر كسي را به اندازه استعداد و مزاجش برايش مي ريخت. 🔸بعد عمان می گوید چون حضرت علي اكبر عليه السلام از شراب معرفت و محبت و جذبه الهی تا خط جور خورده بودند دیگر روح و بدنشان كشش ادامه دادن نداشت. لذا برگشتند تا از حضرت سيدالشهداء استمداد كنند كه يك كاري بكنيد كه من اين چند لحظه باقي مانده را بتوانم بمانم و ادامه بدهم. 🔹حضرت سيدالشهداء هم در مورد ایشان در روز عاشورا اشاره كرده بودند که «علي ممسوسٌ في ذات الله» یعنی علی غرق و فانی در ذات خداست. 🔸اين عبارت را هم رسول خدا صلی الله علیه و آله راجع به اميرالمؤمنين علیه السلام فرمودند و هم حضرت اباعبدالله علیه السلام راجع به حضرت علي اكبر علیه السلام. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری @mahdshahinshahr
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 وعده صادق اسماعیل ؛ خداوند در این آیه از پیامبری به نام اسماعیل صحبت می فرماید که به صادق بودن وعده اش او را می ستاید. هر چند برخی مفسران بزرگ با استناد به احادیث رسیده، آیه را مربوط به یکی از پیامبران بنی اسرائیل می دانند که او را با درد و رنج به شهادت رساندند، اما برخی دیگر به طور معمول معتقدند، اشاره الهی در این آیه به اسماعیل پسر ابراهیم علیه السلام است. کسی که به پدرش وعده دشواری داد (صبر بر ذبح شدن توسط پدر) اما خلف وعده نکرد و شجاعانه گردنش را در اختیار پدر نهاد برای ذبح. هرچند مشیت الهی این بود که اسماعیل ذبح نشود و ابراهیم جوانش را در خون نبیند، اما ما پدری را می شناسیم که نه تنها جوان رشیدش را در خون دید، بلکه بدنش را پاره پاره دید... بله! این فتنه ها و آزمون های دشوار بود که حسین علیه السلام را به این جایگاه و عزت رساند... 🔷 آیه روز: و َاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِسْمَاعِيلَ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ و َكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا  ( مریم / آیه 54) 🔶 ترجمه: در كتاب آسماني خود از اسماعيل ياد كن كه او در وعده‏ هايش صادق و رسول و پيامبر بزرگي بود. 📅 سه شنبه 26 مرداد 1400 ، ، ، 🌼هر روز یک آیه🌼👇 @mahdshahinshahr
1_1130789393.m4a
3.66M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 3⃣ ⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🎙حجت الاسلام @mahdshahinshahr
دنیای ما دیگر چیز با ارزشی ندارد برای امید داشتن... که صبح ها به امیدش برخیزی ... من تنها به امید سلام به شما هر روز صبح چشم باز می کنم... السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعوذ بالله من الشیطان‌الرجیم بسم‌الله الرحمن الرحیم کَلاّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ«۱۷» وَ لا تَحَاضُّونَ عَلی طَعامِ الْمِسْکِینِ«۱۸» وَ تَأْکُلُونَ التُّراثَ أَکْلاً لَمًّا«۱۹» وَ تُحِبُّونَ الْمالَ حُبًّا جَمًّا«۲۰» (۱۷)بلکه شما یتیم را گرامی نمی دارید. (۱۸)و یکدیگر را بر اطعام بینوایان ترغیب نمی کنید. (۱۹)و میراث را«به حق و ناحق» یکجا می خورید. (۲۰)و مال را بسیار دوست دارید. ✅ نکته ها: ۱- «أَکْلاً لَمًّا» یعنی یکجا خوردن، بدون دقت در این که حلال است یا حرام و آیا مال دیگران به آن اضافه شده یا نه. «لَمًّا» مصدر«لممت»به معنای جمع و ضمیمه کردن است. ۲- «جَمًّا» به معنای زیاد و انباشته است. ۳- رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: من و هر کسی که یتیمی را تحت تکفّل خود قرار دهد، در بهشت در کنار هم هستیم. ✅ پیام ها: ۱- مهمتر از جسم یتیم روح اوست که باید گرامی داشته شود. «تُکْرِمُونَ» ۲- کمبودهای روحی را با احترام و محبت جبران کنید. [ اولین انتظار یتیمان احترام به شخصیّت آنان است]«تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ» ۳- در مورد کارهای خداوند، قضاوت نابجا نکنید. دلیل تنگی رزق را بی اعتنائی خداوند نپندازید، بلکه نتیجه عملکرد خودتان بدانید. «کَلاّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ» ۴- بینوایان نباید گرسنه بمانند. با انفاق خود،با تشویق دیگران باید به آنان رسیدگی کرد. «تَحَاضُّونَ عَلی طَعامِ الْمِسْکِینِ» ۵- در درآمدهای خود دقّت کنید؛ هر نانی مصرف کردنی نیست. «أَکْلاً لَمًّا» ۶- علاقه به مال فطری است، آنچه مذموم است، علاقه شدید است «حُبًّا جَمًّا» ۷- تکریم خداوند از شما، باید سبب تکریم شما از یتیمان باشد. فَأَکْرَمَهُ ... لا تُکْرِمُونَ @mahdshahinshahr