eitaa logo
شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعان‌حرم"
362 دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
19 فایل
ولادت⇦۱۳۶۹/۵/۳۰😍 شهادت⇦۱۳۹۴/۱۰/۲۱💔🥀 تشیع پیڪر مطهــرشهــید⇦۱۳۹۸/۲/۶ مزار شهید⇦ تهران_گلزار شهدای یافت آباد ✨اولین کانال فعال شهید درایتا✨ تبادل و ارتباط با مدیر @F_Mokhtari_1382 #کپی_با_ذکر_صلوات_برای_امام_زمان(عج)
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤 کاش مۍشد بنویسند سَرِ کوچه‌ےما آینه زود بهـ یڪ آه مڪدر  گردد... کاش مۍشد بنویسند خدایا نکند پسرے شاهدِ اُفتادنِ مادر گردد💔 🥀  -------------🏴-------------- @majid_ghorbankhani_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعان‌حرم"
بسم رب العشق #قسمت_شصت_و_هفتم 😍علمدارعشق😍 هواپیما اوج گرفت ۳ ساعت بعد تو دمشق به زمین نشست چه ه
بسم رب العشق 😍علمدارعشق نرگس سادات خونه مادرشوهرم اینا بودم زهرا نمیذاشت برم خونه خودمون میگفت تنهایی میشنی فکر و خیال میکنی واقعا راست میگفت دومین شبی که مرتضی من اعزام شده سوریه یعنی الان داره چیکار میکنه غذا خورده چادرم سر کردم رفتم تو حیاط اشکام جاری شد -مرتضی من کجایی ؟ عزیزدلم خدایا خودت مراقبش باش یا امام رضا خودت حفظش کن صدای زهرا اومد مامان نرگس سادات کو ؟ تو اتاق داداش نبود مادر: زهرا خیلی نگرانشم خیلی بی تابی میکنی برو پیشش تو حیاط زهرا: نرگس نرگس دستش نشست رو شانه ام کجایی آجی؟ - جسمم اینجا تو این زندان اما روحم سوریه پیش مرتضی زهرا: نرگس آجی عزیزم توروخدا بی تابی نکن بخدا داداشم راضی نیست - زهرا خیییییلی سخته زهرا : میدونم شوهرمنم رفته تازه دامادم نرگس ببین اگه زبانم لال علی شهید بشه یکی ازم بپرسه از زندگی مشترکتون چه خاطره ای داری باید بگم همش ۲۰ روز کنارش بودم نرگس آجی من درحالی لباس عروس پوشیدم که میدونستم شاید مردم که راهی میدان جنگ شد هیچوقت برنگرده یا عروستون اون مگه آدم نیستی همش ۹ روزه مادرشده الان اوج زمانیکه ب همسرش نیاز داره اما مردش تو جنگه شایدم شهید بشه ان شاالله فردا داداش زنگ میزنه تو از دلواپسی درمیای پاشو بریم بخابیم زهرا و مادرجون رفته بودن خونه مادرشوهر زهرا من خونه تنها بودم که تلفن خونه زنگ زد - الو بفرمایید + الو ساداتم - وایییییی مرتضی خودتی ؟ + سلام خانمم خوبی؟ نمیتونستم زودتر زنگ بزنم دلم برات تنگ شده عزیزم مراقب خودت باش خیلی دوست دارم به زهراهم بگو عصری حول حوش ساعت ۴-۵ گوش به زنگ باشه نرگس اینجا نمیشه زیاد زنگ زد با تعداد نفرات بالا حرف زد پس مراقب خودت باشه - منم دوست دارم مراقب خودت باش + خداحافظ عزیزم گوشی که قطع شد زدم زیر گریه های های گریه کردم به گذر زمان توجه نمیکردم یه ساعت گذشت با تکونهای زهرا به خودم اومدم نرگس نرگس چی شده چرا گریه میکنی - مرتضی زنگ زد گفت عصر حول و حوش ساعت ۴-۵ خونه باشی باعلی آقا رفتم سمت چادرمشکیم زهرا: نرگس سادات کجا میری؟ - میخام برم مزارشهدا زهرا: صبرکن باهم بریم تنهایی میترسم بری حالت بد بشه - باشه بریم نویسنده بانو .....ش بامــــاهمـــراه باشــید🌹 @Majid_ghorbabkhani_313
بسم رب العشق 😍علمدارعشق زهرا به اصرار بامن راهی مزارشهدا شد وقتی قدم به مزارشهدا گذاشتم یاد چندهفته پیش افتادم که پیکرپاک سیدرسول پسرداییم روی دست مردم تواین مزار برای همیشه آرام خوابید به رسم احترام و ادب اول رفتیم مزارسیدرسول یک ردیف بعداز مزارسیدرسول مزارشهدای گمنام مدافع حرم بود -زهرا میشه تنهام بذاری میخام با این گمنام ها تنها باشم زهرا: باشه آجی نشستم کنار مزارشهیدگمنام مدافع حرم چرا اینجا خوابیدی ؟ مادرت چشم انتظارت نیست ؟ زن داشتی؟ یا مثل مرتضی من عقدکرده بودی😭😭؟ میدونم عاشق بودی میدونم یه عشق زمینی داشتی 😭 میدونی شهدا من تا اینجا کشوندن من اصلا محجبه نبودم من فقط یه نخبه علمی بودم شما چادربهم دادید شما مرتضی به من دادید خیلی انتظار سخته من میدونم لیاقت میخاد زن شهیدشدن اومدم بگم این لیاقت اگه قسمتم شد اگه مرتضی من آسمانی شد فقط فقط صبرش بهم بدید😭😭😭 فاتحه خوندم پاشدم برم پیش زهرا چندقدم مونده به زهرا چشمام سیاه شد و از حال رفتم چشمامو که باز کردم دیدم تو بیمارستانم مامانم و بابام مادر مرتضی زهرا پیشم بودن عزیزجون:مادر فدات بشه چرا خودتو عذاب میدی انقدر یه ذره محکم باش یه ذره صبر زینبی داشته باش - مامان خیلی سخته خیلی 😭😭 بعداز اتمام سرم دکتر اجازه مرخصی داد مادرم اصرارداشت برم خونه ای خودمون اما من نمیخاستم از جایی که بوی مرتضی میده دور بشم امروز بایدمیرفتم دانشگاه حلقه صالحین داشتم مربی حلقه بودم همه دانشگاه خبرداشتن مرتضی من و علی آقا بعنوان مدافع حرم رفتن سوریه وارد حسینه دانشگاه شدم بچه ها اومده بودن بسم الله الرحمن الرحیم بعد از تلاوت چند آیه از قرآن دخترا امروز میخایم در مورد دفاع از حرم صحبت کنیم نظرتون آزادانه درمورد دفاع از حرم و مدافعین حرم بگید *برای چی میرن ؟ بخاطر پول از زن و بچه شون میگذرن ؟ &اصلا به ما چه مگه تو کشور ما جنگه ؟ √عربها چه به ما خودمون فداشون کنیم ££اگه اونا نرن برای دفاع داعش الان تو نمک آبرود آفتاب گرفته بود بچه ها شما نظرتون گفتید همه حالا حرفای منو گوش کنید بچه ها ما از بچگی با عشق به امام حسین (ع)بزرگ شدیم همش میگفتیم اگه کربلا بودیم فلان میکردیم خب الان دشمن یه سری آدم ازخدا بیخبر جمع کرده که هدفشون خشن نشون دادن چهره اسلام هست بچه ها بدون رودرواسی چندتاتون ماهواره دارید سامره شما بگو تو چندتا فیلم از رسانه های غربی آدم بده سریال اسمش از ائمه بوده آدم خوبه عایشه ،عثمان و عمر ..... سامره : همه 😔😔😔 نرگس : خب بچه ها ببینید اینطوری که دارن چهره ائمه تو ذهن اونور آبی ها خراب میکنن الان یه سری جمع کردند علنا اسلام خشن نشون بدن لب تابم روشن کردم بچه ها ۳تا فیلم بهتون نشون میدم توضیحشم زیرش هست ازم توضیح نخاید که بی حیا هست گفتنش فیلم اولی فروش بانوان سوری بعنوان برده است فیلم دوم جهادنکاح فیلم سوم شهادت یه مدافع ایرانی نویسنده بانو...... ش بامــــاهمـــراه باشــید🌹 @Majid_ghorbabkhani_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 او در تـمـام جـنـگهای پدر از جمل و صفین و نهروان حضور جدی داشت و دلاوریهای اودراین جـنـگـهـا زبـان زد اسـت... در جنگ جمل بر میمه سپاه و برادرش حسین{ع} بر میسره بـود و دیـگـر بـرادرش مـحـمـد را بـه پـیـشـروی فرمان داد، او به پیش رفت ولی کاری صـورت نـداد و زخـم خـورده بـازگـشـت... و هـنگامی که به حسن فرمان داد او صف دشمن را شکست و وظیفه اش را انجام داد. محمد حنفیه در نزد پدر اندکی شرمگین شد، ولی امام به او چنین دلداری داد که: ((پسرم، تو فرزند منی و حسن فرزند پیامبر است. ..!)) آری و در نهایت او بود که با وارد آوردن ضربه کاری بر شتر عایشه، کار جنگ را یکسره کرد... :)) | [۲۴آذر،۱۰جمادی‌اولی]  -------------🦋-------------- @majid_ghorbankhani_313
بریم درمورد یک مطالعه داشته باشیم📚🙂
⁉️⁉️ نقش عایشه در چرا عایشه علیه حضرت علی (ع) جنگ را به پا نمود؟ ⁉️⁉️
شورش و جنگ عایشه در بر خلاف دستور اسلام و قرآن و شرع مقدس بوده و حتی بر مبنای خود که اطاعت از ولی امر را مطلقا واجب می دانند این اقدام وی هیچ توجیهی نداشته و وی مسئول تمام جنایاتی است که در این جنگ مرتکب شده است... توضیح بیشتر: (با ناکثان) اولین جنگ امیرالمومنین علی‌ع با گروهی از پیمان شکنان به رهبری و و اتفاق افتاد که در تاریخ، به دلیل نقض پیمانشان، از آنان به «» تعبیر می شود. طلحه و زبیر پس از خروج از مرکز خلافت حضرت و شکستن بیعت خود، با همراهی و تشویق عایشه اولین جنگ را بر حضرت تحمیل کردند. جنگ جمل در منطقه ای نزدیک بصره در سال ۳۶ ق اتفاق افتاد که در مدت یک روز با کشته شدن ده هزار تن و به روایت دیگر، سیزده تا بیست هزار تن از جبهه ناکثین و با شهادت تنها ده نفر از جبهه امام‌ع با پیروزی قاطع حضرت به پایان رسید... ( ر.ک: تاریخ طبری، ج ۴، ص ۳۹ / الکامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۳۴۶ / مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۶۰)
⁉️عوامل شروع جنگ 1⃣ داعیه خلافت و ریاست طلحه و زبیر: طلحه و زبیر، از محرّکان اصلی جنگ، از اصحاب معروف پیامبر بودند که در جنگ های آن حضرت حضور گسترده و مؤثری داشتند. آنان از شخصیت های سیاسی و اجتماعی آن دوران به شمار می آمدند. آن دو در کنار دیگر رقیبان، به حکومت و خلافت پس از پیامبر ص طمع داشتند. امام ع خود به این نیت قلبی آنان آگاه بود.( نهج البلاغه، خطبه ۱۴۸) آن دو با وجود سه خلیفه پیشین نتوانستند به هدف دیرینه خودشان دست یابند. پس از قتل ، مجددا به طمع ورزیدند، اما با انتخاب حضرت از سوی مردم، امید آنان به یأس تبدیل شد. در عین حال، انتظار داشتند به دلیل موقعیت اجتماعی و سابقه جهادی آنان در جنگ های پیامبر، در حکومت امام ع دارای مقام و منصبی باشند، اما حضرت بنا به عللی «که شاید مهمترین آن دنیاطلبی آنان بود»، حکومت درخواستی آنان یعنی حکمرانی شام برای زبیر و عراق برای طلحه را رد کرد(شیخ مفید، الجمل، ص ۱۶۴) و در امور حکومت با آنان مشاوره نکرد. این امر برای آنان بسیار گران آمد، به نحوی که به صراحت، از عدم مشاوره حضرت در امر حکومت با ایشان انتقاد کردند.( ر.ک: نهج البلاغه، خطبه ۱۹۶) دو عامل مزبور (محرومیت از اصل خلافت و عدم مشارکت در حکومت) نقش بسزایی در ایجاد روحیه مخالفت و تقابل با امام ع در آن دو داشتند. 2⃣عدم تحمّل عدل علوی: با شروع حکومت علوی، حضرت تمامی امتیازات دولتی اشخاص معروف از جمله طلحه و زبیر را از بیت المال لغو کرد و سهم آنان مانند بقیه افراد عادی جامعه شد. طلحه و زبیر به این عدل حضرت و برابری حقوق آنان با حقوق یک شهروند عادی اعتراض کردند.( همان، خطبه ۱۹۶ و نیز: شیخ طوسی، الامالی، ص ۷۳۱ / محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج ۳۲، ص ۳۰و۹) این عوامل موجب شد که طلحه و زبیر نتوانند حکومت عدل علوی را تحمّل کنند و برای دست یافتن به آمال و آرزوی های باطل خود، حضرت را کردند و برای تشویق برای مقابله با حکومت علوی به سوی مکّه شتافتند.( الجمل، ص ۶۷ / مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۶۶ / الفتوح، ج۲، ص ۴۵۰)
3⃣عایشه و خون خواهی عثمان: طلحه و زبیر برای رسیدن به آمال دیرینه خود در مکّه، در مقام توطئه و براندازی حکومت علوی برآمدند و برای اجرای نقشه خود، به دنبال پیدا کردن یک مقام و شخصیت مقبول و مورد احترام میان مردم بودند تا از طریق آن، مردم را با بهانه قراردادن خون خواهی عثمان، علیه حکومت حضرت تحریک کنند. آنان بهترین فرد را عایشه، همسر پیامبر، یافتند؛ چرا که وی علاوه بر خویشاوندی با پیامبر(ص)، از دیرباز با حضرت روابط ای داشت. ( تاریخ طبری، ج ۴، ص ۵۴۴ / الکامل، ج ۲، ص ۳۴۸ / الجمل، ص ۸۱؛ حضرت خود, یاغی شدن عایشه را سستی اندیشه و به جوش آمدن کینه و عداوت دیرینه او می داند که مانند دیگ آهنگر به جوش آمده بود,نهج البلاغه،خ ۱۵۶) مهم ترین عاملی که مردم عادی و جاهل را در جنگ با امام ع توجیه می کرد، ادعای خون خواهی از خلیفه مقتول (عثمان) و تحویل قاتلان وی بود که از سوی شخصیت های مقبول مردم مثل عایشه و طلحه و زبیر، مطرح می شد. مردم ناآگاه تحت تأثیر احساسات خود، به جنگ با حضرت مبادرت ورزیدند.( تاریخ طبری، ج ۴، ص ۴۵۸ / الکامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۳۱۲ / الامامة و السیاسة، ج ۱، ص ۷۱) 4⃣تصرف بصره: کوشش های طلحه و زبیر و عایشه به بار نشست و با آماده سازی لشکری انبوه و همراهی عایشه، به حکومت نوپای علوی تحمیل گردید. آنان نخست با حیله و توطئه، شهر بصره را به تصرف خود درآورده، تعدادی از مأموران حضرت را به شهادت رساندند و بدین سان، شعله جنگ را روشن کردند.
🔴اثبات حقّانیت جبهه امام علیه السلام 1⃣روایات پیامبر: یکی از ملاک های تفکیک از تعیین جبهه حق از سوی پیامبراکرم ص ، امین وحی الهی است که از سوی همه مسلمانان به عنوان حجّت و دلیل معتبر پذیرفته شده است. با نگاهی به تاریخ، شاهد روایات متعددی از پیامبر ص از طریق اهل تسنّن و تشیّع در رابطه با حق بودن حضرت هستیم. بعضی روایات به صورت مطلق، بر بودن حضرت دلالت می کند؛ مانند روایت ذیل که از طریق عامّه و خاصه نقل شده است: «علیٌّ مع الحق و الحق معَ علیٍّ اللّهمَّ ادر الحقّ مع علیٍ حیثما دار.»( کشف الغمة، ج ۱، ص ۱۴۳ / اعلام الوری، ج ۱، ص ۳۱۶ / المستدرک علی الصحیحین،ج۳،ص۱۳۵/تاریخ بغداد،ج۱۴،ص۳۲۱) در این روایت، به تساوی حضرت با حق در تمام لحظات تأکید شده است. در روایت دیگری، پیامبر از خداوند می خواهد که دوستان امام ع را دوست بدارد و دشمنانش را دشمن، و کمک کنندگانش را یاری دهد و عنایت و توجه خود را از کسانی که دست از یاری وی برمی دارند قطع کند: «اللهّمَّ والِ من والاهُ و عادِ مَن عاداهُ و انصر من نصره و اخذل من خذله.» ( مسند احمد بن حنبل، ج ۱، ص ۲۵۴ و ۹۶۴ / تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۲۰۷ و ۲۰۸ / الارشاد، ج ۱، ص ۱۷۶) در روایات متعدد دیگری، رضایت حضرت علی علیه السلام رضایت پیامبر و اذیتش اذیت پیامبر توصیف شده است. ( مسند احمد بن حنبل، ج ۵، ص ۴۰۵ / صحیح ابن حبّان، ج ۱۵، ص ۳۶۵)
شَهیدمَجیدقُربانخانی🇵🇸"حرمدافعان‌حرم"
🔴اثبات حقّانیت جبهه امام علیه السلام 1⃣روایات پیامبر: یکی از ملاک های تفکیک #حق از #باطل تعیین جبهه
قسم دوم از روایات پیامبر ص در خصوص جنگ و قتال با حضرت است که از روایات پیشین خاص تر و شفّاف تر است. روایات فراوانی از پیامبر گزارش شده که در آن ها با حضرت علی ع جنگ با خدا و پیامبر ص توصیف شده است. «حربُکَ یا علیٌّ حرب اللهِ و سلم علیٍّ سلم الله»؛ «حربَکَ یا علی، حربی و سلمُک یا علی سلمی.» ( الامالی، ص ۱۴۹و ۱۴۶/ جامع الاخبار، ص ۵۱ / شرح نهج البلاغه، ج ۲۰، ص ۲۲۱) پیامبر ص در روایتی جنگ کنندگان با حضرت علی ع پس از وفات خود را از اصحاب آتش شمرده است. ( الامالی، ص ۳۶۴ / تفسیر فرات، ص ۴۷۷) از روایات خاص و شفاف پیش گویانه پیامبر، روایت مربوط به جهادهای سه گانه حضرت علی ع با به ظاهر مسلمانان و تعیین نام های آنان به اسامی «»، «» و «» است که جای هیچ گونه شبهه در حق بودن جبهه امام ع و باطل بودن دشمنان وی باقی نمی گذارد: «یا علی، ستقاتلکَ الفئةُ الباغیةُ و انت علی الحقِّ فمن ینصرک یومئذٍ فلیس منّی.» ( تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۴۷۳ / کنزالعمال، ج ۱۱، ص ۶۱۳) پیامبر در روایتی خطاب به امّ سلمه، همسر خویش، اسامی مخالفان و جنگ کنندگان با حضرت را چنین معرفی می کند: «یا امّ سلمة، هذا [علی] والله، قاتل القاسطین و الناکثین و المارقین بعدی.» ( تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۴۷۰ / المناقب، ص ۱۹۰ / البدایة و النهایة، ج ۷، ص ۳۰۶ / کشف الغمة، ج ۱، ص ۱۲۶ / الغدیر، ج ۳، ص ۱۸۸) در روایت دیگری، پیامبر خصوصیات بیش تری از اسامی مزبور ارائه می دهد و در پاسخ سؤال امّ سلمه، که این سه گروه مخالف کیستند، فرمود: «ناکثان» کسانی هستند که در مدینه با حضرت بیعت می کنند، اما در بصره آن را می شکنند، «قاسطان» معاویه و اصحابش در شام هستند. اما «مارقان» اصحاب نهروان هستند. ( الامالی، ص ۴۶۴ / شیخ طوسی، الامالی، ص ۴۲۵ / احتجاج، ج ۱، ص ۴۶۲) روایاتی به این مضمون از صحابه معتبر و بزرگ دیگری مانند عماریاسر و ابوایّوب انصاری گزارش شده اند که تفصیل آن را باید در جای خود پی گرفت. ( المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۱۵۰ / تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۴۷۲ / شرح نهج البلاغه، ج ۸، ص ۲۱)
2⃣عنوان «یاغی» و «محارب»: دومین دلیل بر مشروعیت جهادهای امام ع صدق عنوان «یاغی» و «محارب» به هر سه گروه مخالف و جنگ طلب است؛ زیرا حکومت حضرت با مردم تشکیل شد و یک حکومت کاملاً الهی و مردمی بود و هرگونه مخالفت و برافراشتن پرچم سرکشی و عناد و خارج شدن از اطاعت آن عنوان «یاغی» و «محارب» خواهد داشت. صدق عنوان «یاغی» و «محارب» بر ناکثان روشن است؛ چرا که آنان با نقض بیعت خود و تشکیل گروه های مخالف مسلّح و تسخیر شهر بصره و کشتن مأموران حکومتی حضرت، عملاً راه بغی و طغیان و جنگ با حکومت مشروع وقت را پیش گرفتند. ( تاریخ طبری، ج ۴، ص ۴۶۲ / الکامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۳۱۶ / الامامة و السیاسة، ج ۱، ص ۸۳ / شرح نهج البلاغه، ج ۹، ص ۳۲۰)
3⃣تأخیر جنگ و اتمام حجّت: شاید کسی که اهل تاریخ نباشد، چنین توهّم کند که حضرت با مشاهده طغیان و شورش ناکثان، فورا جهاد و جنگ با آنان را آغاز کرد و در یک فرصت مناسب، دست به کشتار آنان زد. اما صفحات تاریخ خلاف آن را گواهی می دهند. مطابق گزارش های موثّق تاریخی، حضرت می کوشید با استفاده از راهکارهای گوناگون پیمان شکنان و شورشیان را وادار به ترک سرکشی و تسلیم کند. از این رو، پیک های متعددی مثل ابن عباس را به سوی عایشه، طلحه و زبیر گسیل داشت تا با اندرز و یادآوری پیش بینی های پیامبر ص، آنان را از جنگ منصرف سازد. ( نهج البلاغه، نامه۵۴ و خطبه ۳۱/ الجمل، ص ۳۱۳/ الامامة والسیاسة، ج ۱، ص ۹۰) حضرت پس از یأس از موفقیت پیک ها، خود شخصا به لشکر دشمن رفت و به مذاکره با طلحه و زبیر پرداخت که تنها رهاورد آن برگشت زبیر از میدان کارزار بود. ( مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۷۱ / الامامة و السیاسة، ج ۱، ص ۹۲ / تاریخ الیعقوبی، ج ۲، ص ۱۸۲) اما بقیه لشکر در عزم خود راسخ ماندند. با وجود این، حضرت دست به حمله نزد و برای جبهه مقابل مهلت تعیین کرد، اما دشمن بر جنگ خود مصمم بود، به گونه ای که چندبار به لشکر حضرت هجوم برد. حضرت باز هم دستور حمله صادر نکرد، تا آن جا که حتی مورد اعتراض فرماندهان خود مانند ابن عباس قرار گرفت. ( محمدبن جریر طبری، تاریخ طبری، ج ۴، ص ۵۰۹ / ابن کثیر، الکامل فی التاریخ، ج۲،ص۳۵۰/ مروج الذهب،ج۲، ص ۳۷۰) امام ع به عنوان آخرین روزنه برای ترک جنگ، به یکی از اصحابش داد تا از دشمن بخواهد که کتاب الهی را به عنوان داور و حکم بپذیرند. اما دشمن، حامل قرآن را به شهادت رساند.( خوارزمی، المناقب، ص ۱۸۶ / الفتوح، ج ۲، ص ۴۷۲ / ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج ۹، ص ۱۱۱) بدین سان، همه روزنه های امید و نجات را بر روی خود بست.
4⃣اعترافات بزرگان اهل سنّت: هرچند برخی از اهل تسنّن در مشروعیت جهاد حضرت با ناکثان دچار تردید و شبهه شدند، اما بزرگانشان حضرت را در جنگ هایش محق و مصیب و مخالفانش را یاغی و اهل آتش توصیف کردند که می توان به ابوحنیفه، عبدالقاهر جرجانی، ابن کثیر، ابی المعالی، ابن حجر و دیگران اشاره کرد. ( برای توضیح بیش تر ر.ک: موسوعة الامام علی بن ابی طالب، ج ۵، از ص ۵۸ تا ۶۲)
[تمامی مطالب همراه با ذکر منبع هستش]
یا قاضِیَ الْحاجات ای برآورنده حاجت ها❤️❤️ ~~~🌷~~~ @Majid_ghorbabkhani_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↫مــادرمـــ یازهــــرا•••✨ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ •فَرمانده‌کہ‌شُما‌باشید‌.. ‌•سَربازِتان‌میشَۅَد... •سَردار‌ِتَمام‌دِل‌هاۍ‌بیدار‌عالَم.. ❍~اَلحَمۡدُاللّٰہ‌نـوڪَرِتَـم‌••• ❍~آه‍ | •••💔 @Majid_ghorbabkhani_313
پیامبر اکرم{ص}:🌹 ای فاطمه سلام الله مژده باد! که در پیشگاه خدا مقامی شایسته داری که در آن مقام برای دوستان و شیعیانت شفاعت می کنی...🌱 [بحارالانوار، ج 76، ص 359]  -------------🦋-------------- @majid_ghorbankhani_313
💚 بانیِ جنگِ جمل داشت تماشا میکرد تیغ در دستِ حسن، حل معما میکرد رجزِ حیدری اش بود که غوغا میکرد روی لب های علی،خنده شکوفا میکرد :) ناگهان از وسط معرکه این صوت آمد سر بدزدید...حسن نه...ملکُ الموت آمد...  -------------🦋-------------- @majid_ghorbankhani_313
امروز،طلوع زرین خورشید را تاعمق جانمان،لمس کنیم وبا شیرین ترین لبخندها سلامش را پاسخ دهیم. سلام صبحتان پر از انرژی مثبت آخرین روزپاییزتون زیبا 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
السلام‌علیک‌یامنتقم🌱🕊
[آل‌عمران] قَالَ رَبِّ اجْعَلْ لِي آيَةً ۖ قَالَ آيَتُكَ أَلَّا تُكَلِّمَ النَّاسَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ إِلَّا رَمْزًا ۗ وَاذْكُرْ رَبَّكَ كَثِيرًا وَسَبِّحْ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ{۴۱} گفت: پروردگارا، برای من (به شکرانه این نعمت) آیتی مقرّر فرما، فرمود: تو را آیت این باشد که تا سه روز با مردم سخن جز به رمز نگویی، و پیوسته به یاد خدا باش و (او را) در صبحگاه و شبانگاه تسبیح گوی.