YEKNET.IR - roze 2 - fatemieh 99.10.14 - haj heidar khamse.mp3
3.11M
⚫️ #السّلام علیک یا حسین (سلام الله علیک)
🤲«اَللّهُمّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
🎤حاج حیدر خمسه
🌹حدیث:
درمحضراهل_بیت علیهم السلام
💎 علم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به احوال مردم
💠امام عصر عليه السلام:
فَإِنـّا يُحيطُ عِلمـُنا بِأنْبـائِكُمْ، وَ لا يَعْزُبُ عَنّا شَىءٍ مِنَ أخبارِكُمْ وَ مَعْرِفَتِـنا بَالِزَّلَلِ الَّذى أصابَكُمْ
🌥 براستى كه علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هيچ چيز از احوال شما بر ما پوشيده نيست و نسبت به لغزش هايى كه از شما سرمیزند، شناخت داريم.
📚 بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵
🌟امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
⚫️برگرفته از:
📌 @Maddahionlin
✋رفقا برای همدیگر دعا بفرمایید.
#اهمیت_ادبیات_عرب
#آشنایی_با_اسلام
🌺 نقش ادبیات عرب در فهم قرآن و سنت 🌺
💎 متون فقهی بر مدار کلام الله و سنت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) استوار است. کلام الله ادبی است، سنت پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم »هم ادبی است. تا آدم ادیب و صاحب ذوق نباشد، نمی تواند به عمق قرآن و سنت پی ببرد.
💎 محتوا و جان قرآن ادبیات است و الفاظش فقط شکل ظاهری آن است. جان قرآن بر مدار ادبیات است و کسی که با این ادبیات آشنا نیست، نه می تواند با قرآن آشنا شود و نه با سنت پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم »و کلام معصومین (علیهم السلام)، چون این ها در سطح ادبی بالایی هستند.
دیدار شاعران عرب با رهبر انقلاب (18/11/1390)
🍁کارگاه روش نوین تجزیه وترکیب🍁
https://eitaa.com/tarkib_novin
امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)
💫🍃اگر دلهاى شيعيان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند در وفا
كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد،
بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد،
چيزى جز كارهاى ناشايست آنان ما را ازايشان محبوس نمى سازد.🍃💫
📕بحارالانوار، ج 53، ص 177
⁉️عرض سلام و ادب. میخواستم نظر استاد یوسف زاده رو هم بدونم :
طلبه در متن درسی چقدر باید دقیق شود و عمیق شود؟ (ممنون میشم ک ملاک عمیق شدن رو بفرمائید)
✍پاسخ استاد یوسف زاده گیلانی :
باسلام و سپاس
✅می کوش به هر ورق که خوانی
تا معنیِ آن دقیق دانی
آری،هرچه دقیق تر،پرسودتر
و هرچه عمیق تر،نتیجه بخش تر
البته دقیق و عمیق بودن،همانند تمام مفاهیم مصدری، نسبی است و اندازه ی خاصی ندارد و نسبت به افراد،تفاوت و شدت و ضعف دارد؛
یکی دقتش کم است و یکی کم تر
و یکی بیش است و آن دگر،بیش تر
پس؛
می کوش به هر ورق که خوانی
تا معنیِ آن دقیق دانی
به هرحال،باید پویید و به قدر وسع کوشید و مراحل و منازل راه را یکی پس از دیگری درنوردید تا به مقصد رسید و شاهدِ مقصود را به آغوش کشید...
گرچه وصالش،نه به کوشش دهند
آن قدر ای دل که توانی بکوش
و:
به راهِ بادیه رفتن بِهْ از نشستن باطل
وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
وچنین کس بی هیچ تردید،به جایی خواهد رسید...
زیرا خدا- که تنها هستیِ مطلق است و مطلقِ هستی سْت-خود تضمین نموده است و با تاکید زیاد و بی تردید فرموده است:"اِنّ الذین جاهدوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُم سُبُلَنا"
البته،بی سعی و کوشش، کار درست نمی شود و با آرزوی و خواهش،نتیجه ای به دست نمی آید...
به هوس راست نیاید،به تمنّی نشود
کاندرین راه بسی خون جگر باید خورد
باری؛
بَقَدْر الْکَدِّ تُکْتَسَبُ الْمَعالی
و مَن طَلَبَ الْعُلی سَهَرَ اللّیالی
و:
کار با سعی باشد نَی ادعا
لیس للاِنسان الا ما سعی
و:
سعی نابرده در این راه به جایی نرسی
مزد گر می طلبی طاعت استاد ببر
@yosefzadehgilani1