eitaa logo
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
482 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
774 ویدیو
213 فایل
اینجا کانالی عمومی است محفلی بی تکلف و صمیمی برای رسیدن به روشنای نور که شما هم دعوتید راه ارتباطی @Ostadi1998 لطفا مطالب با لینک منتقل شود @Manodaneshjooham لینک در ایتا @Manodaneshjooha لینک در تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دستیار پژوهش
اندیشه ۲ - CFUketab.pdf
5.96M
📘 اندیشه اسلامی ۲ ✍ آیت الله جعفر سبحانی و محمد محمدرضایی @dastyarpazhoohesh
💬 آیا قرآنی که امیر المومنین علیه السلام بعد از رحلت پیامبر صلوات الله علیه جمع آوری کردند غیر از قرآنی است که اکنون به دست ما رسیده است⁉ ⭕ قرآنی که اکنون در میان جوامع اسلامی است عینا همان قرآنی است که امیرالمومنین بعد از رحلت پیغمبر اکرم و به دستور ایشان جمع آوری کردند، هیچ تفاوتی بین مصحف امیر المومنین و قرآن کنونی نیست، علامه عسکری به این قرآن بدون تفسیر و توضیح ، وحی قرآنی می گوید یعنی هم لفظ هم معنای کلمات از خداوند است. 👈 تنها تفاوت مصحف امیرالمومنین و قرآن کنونی در وحی بیانی است که عبارت از ، و ، یعنی معنا از جانب خداوند اما الفاظ از خود پیغمبر، که پیامبر اکرم با توجه به جایگاه خود که روشن کننده کلمات قرآن است طبق فرموده ی خداوند: ✳وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ [ ﻫﻢ ] ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ [ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ] ﺑﻪ ﺳﻮﻳﺸﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﻲ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ [ ﺩﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺗﻮ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻖ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ] ﺑﻴﻨﺪﻳﺸﻨﺪ نحل .(٤٤) قرآن را با تفسیر و تاویلش، به امیرالمومنین املاء میکردند و ایشان هم مینوشتند این تفسیر را وحی بیانی میگوییم؛ به عنوان نمونه آیه 78مائده ✳يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ[فی علی] ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ [ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم) ] ﺑﺮ ﺗﻮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﻛﻦ 🔆 که این عبارت (فی علی) تفسیری از زبان پیامبر ولی از جانب خداوند است این می شود وحی بیانی! و روی همین اساس یکی از علماء به علامه اعتراض کرده بودند که تو می گویی در قرآن اسم زید باشد ولی اسم علی نباشد؟!![لذا آن عالم می گفت قرآن تحریف شده!!!] اسم علی علیه السلام در وحی قرآنی نیامده بلکه در وحی بیانی ذکر شده است... 📚 برگرفته از کتاب سقیفه علامه عسکری 43الی45 🌸جهت سفارش کتاب سقیفه👈 🌟 @Aghayabnalhasan ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695 @Manodaneshjooham
🔴🔴 ریشه کتاب ضاله آیات شیطانی سلمان رشدی 📌«افسانه ساختگی آیات شیطانی در مکتب خلفاء(اهل سنت)» 📌 ▫️▫️جریان آن، روایتی تاریخی است که از زبان عایشه- همسر پیامبر اکرم(ص)- نقل کرده‌اند و متأسفانه این روایت در کتب پیروان مکتب خلفا وجود دارد. 🔸این جریان به نقل طبری، این‌گونه است:« روزی رسول خدا (ص) در یک جمعی از مجامع پرجمعیت قریش نشسته بودند و در دل خود آرزو می‌کردند که چیزی نازل نشود که باعث تنفر و انزجار رجال قریش بشود. 🔹بعد خداوند در آن حال سوره نجم را نازل کرد و پیامبر(ص) هم شروع کردند به خواندن این آیات تا آیات ۱۹ و ۲۰ سوره نجم که:« أَفَرَأَیْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّی وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَی». 🔸 وقتی آیات سوره نجم به این‌جا رسید می‌گویند در این‌جا شیطان، دو عبارت «تلک الغرانیق العُلی» و «و إن شفاعتهن لَتُرتَجَی» را بر زبان پیامبر(ص) القا نمود. 🔹بعد هم پیامبر (ص) باقی آیات را خواندند و در پایان سوره سجده کردند، همه مردمی هم که در این جلسه حاضر بودند سجده کردند.» ▪️حتی آن قدر جزئیات این قضیه ساخته و پرداخته شده است که می‌گویند ولید ابن مغیره که آن موقع پیر بود و نمی‌توانست خم شود، یک مشت خاک از زمین برداشت و پیشانی خود را بر آن خاک گذاشت و سجده نمود و این باعث شادمانی قریشیان شد که ببینید قرآن، راجع به بتهای ما لات، عزی و منات چه چیزی گفته است!» ▫️می‌گویند:« بعد از این که پیامبر اکرم(ص)، شب هنگام به منزل رفت، جبرئیل (ع) نازل شد که این کلمات چه بود تو گفتی! این کلمات را شیطان به تو القا کرده! ▪️طبق این افسانه، پیامبر(ص) خیلی ناراحت شد و به خاطر دلجویی از پیامبر اکرم(ص)، این آیه ۵۲ سوره حج نازل شد:« ‌وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ وَلَا نَبِیٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّی أَلْقَی الشَّیْطَانُ فِی أُمْنِیَّتِهِ فَیَنْسَخُ اللَّهُ مَا یُلْقِی الشَّیْطَانُ ثُمَّ یُحْکِمُ اللَّهُ آیَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ» یعنی این که ما قبل از تو هیچ رسول و نبی نفرستادیم مگر این که آن گاه که تمنی می‌نمود- شیطان در آن القای وسوسه و شبهه می‌کرد- خداوند هم القای شیطان را نسخ و زائل می‌فرماید. 🖍 این داستان‌، ساختگی و دروغ است. ✍🏻تفصیل داستان در کتاب های صدوپنجاه صحابی ساختگی و عبدالله بن سبا سفارش👇🏻 @Aghayabnalhasan 📋استاد ادیبی لاریجانی 📍"کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی"🔰🔰🔰🔰 @adibi_larijani ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695 @Manodaneshjooham
هدایت شده از دستیار پژوهش
اندیشه ۲ - CFUketab.pdf
5.96M
📘 اندیشه اسلامی ۲ ✍ آیت الله جعفر سبحانی و محمد محمدرضایی @dastyarpazhoohesh
هدایت شده از دستیار پژوهش
اندیشه اسلامی یک.pdf
7.78M
📘 اندیشه اسلامی ۱ ✍ آیت الله جعفر سبحانی و محمد محمدرضایی @dastyarpazhoohesh
• تعارض بین آیات قرآن در رابطه با انسان باتوجه به آیه 82 سوره ی نساء، تعارض در آیات قرآنی غیرممکن است زیرا که خداوند خود عدم تفاوت در آیات را دلیل صحت قرآن و الهی بودن کلام آن می داند و وجود تعارض در سخنان خداوند سازگار نیست. تعارض خود به معنی تضاد در مدلول و محتواست ولیکن آیات قران بعضی گویای بعضی دیگر و برخی شاهد و دلیل بر بعضی دیگراند و باهم تنافی ندارند. آنچه گاه به عنوان تعارض در آیات قرآن بیان می‌شود به دلیل نگرش سطحی و مبتدی به آیات است و میتوان با کمی تامل و نگرش عقالنی به معنای حقیقی آیات دست یافت. در آیه 72 سوره صاد، خداوند به انسان مقام والایی عطا کرده و بیان میکند که از روخ خود در آدمی دمیده و فرشتگان باید بر آنان سجده کنند اما در آیه 179 سوره‌ی ‌انعام میبینیم که خداوند انسان را با چهارپایان هم عرض دانسته و چه بسا مقامشان را پایین تر از آنان پنداشته. در نگاه ظاهری بین این دو آیه و مقام انسان در نظر خداوند تعارض مشهود است و گویی جایگاه حقیقی انسان در نظر خداوند گاه ارزشمند و گاه بی ارزش شمرده شده اما هنگامی که در معنی و کنه آیات تفکر می کنیم، نمایان است که خداوند انسان را گرامی میدارد و آنان را به دودسته ی کلی صالحان و دوزخیان دسته‌بندی میکند. آنان که در نظر خداوند با اعمال نیکو شناخته می شوند و در زمره نیکوکاران اند و طبق آیه 72 صاد باید مورد سجده‌ی فرشتگان قرار گیرند و مقرب خداو ند هستند. همچنان که انسان هایی که از قدرت تعقل خود بهره نمیبرند و همچون حیوانات بنابر غریزات خود به زندگی ادامه میدهند در نزد خداوند از چهارپایان نیز پست ترند. پس در سوره‌ی صاد خداوند اشاره به خودعالی انسانی دارد که بالقوه‌ی انسان است و در سوره ی انعام اشاره به بعد خوددانی انسانی که جزوی از طبیعت حیوانی است که از این طبیعت برای رسیدن به فطرت و تعالی بهره نمیبرد. درنهایت این ستایش ها شامل روح الهی و فطرت انسانی است و نکوهش ها به دلیل بها دادن بر بعد طبیعی و مادی انسانی‌ست که به دنبال زیاده خواهی و لذت جویی می‌رود و با آنکه فطرت الهی در همه‌ی انسانها وجود دارد گاه از آن دوری میکنند و با قدرت اختیار خود به سمت بعد حیوانی متمایل میشوند و به جای بعد خودعالی به تقویت بعد مادی میپردازد. باآنکه وجود بعد حیوانی فی ذاته بد نیست بلکه بخشی از خلقت پروردگار است اما انسانی که به طرز غیرصحیح از آن برای رسید ن به لذتهای دنیوی بهره میبرد، همچون حیوانات عمل می کند و در نظر خداوند جایگاه پستی دارد. @Manodaneshjooham
انسان کسی نیست که ثروت دارد ؛ کسی نیست که علم دارد ؛ بلکه کسی است که به این همه جهت می دهد و اینها را در مسیر حق به جریان می اندازد . @Manodaneshjooham
1_9216666932.mp3
2.04M
زنگ کوک برای نماز صبح ⏰ 🔻تضمینی بیدار میشوید 😂 @Manodaneshjooham