فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تبلور دوقطبیسازی در مساله حجاب!
🔹 چادریه میگه تو فیلم میفرستی برای مسیح علینژاد، من فیلم میفرستم برای سپاه!
خانم چادری معترض رو با کتک از اتوبوس پیاده میکنند!
💠 کشکول یک طلبه KashkooleTalabeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مختاری، امام جمعه هشتگرد:
🔹آنها از ما هستند، میخواهند از ما باشند، این را بارها در راهپیمایی ها، محرم ، اربعین و انتخابات ها نشان دادند که از ما هستند و نمیخواهند از ما جدا بشوند، گاهی بعضی از این برخوردها آنها را از ما جدا میکند.
🔹نمیشود بخشی از جامعه اسلامی را بخاطر پوششاش از حقوق شهروندی محروم کرد. امیرالمؤمنین برای حق شهروندی زن یهودی غصه میخورد. این ها که از ما هستند، این ها که شب احیاء میآیند و الهی العفو میگویند. محرم در خیمه امام حسین هستند.
🔴 درباره هتاکی به خانمهای محجبه در اتوبوس
🔹مخاطبین حقیر میدانند جزو کسانی هستم که حکومت و سیاستهای نظام و مسئولان را مسئول اصلی وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه میدانم. ریشه آسیبهای اجتماعی و فرهنگی مثل #بدحجابی را در ناکارآمدی سیستم در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میدانم چون "الناس علی دین ملوکهم". لذا اولویت نقد و امر و نهی، حکومت و حاکمان است.
🔸اما منکرِ "امر به معروف و نهی از منکر" لسانی افراد نیستم؛ ادبیات زشت و زننده و هتاکی و برخوردهای فیزیکی برخی افراد بسیار قلیل که معلوم است عامدانه #کشف_حجاب میکنند و دعوا راه میاندازند و فیلم میگیرند، هیچ توجیهی و دفاعی ندارد. برخورد قانونی و قضایی با این دست افراد قلیل که آرامش روانی جامعه را با این نوع اقدامات و انتشار فیلم میگیرند، مطالبه ماست.
🔹معتقدیم اولویت امر و نهی، مسائل اصلی جامعه است(همان عدالت و از بین بردن فساد و تبعیض و ...)؛ معتقدیم امر و نهی حجاب باید دلسوزانه و صمیمانه و محترمانه باشد و نباید به جدل و حاشیه و درگیری بکشد؛ معتقدیم برای حجاب و فضائل اخلاقی و فرهنگی باید کار ریشهای و بنیادی کرد و نباید اقدام خلاف شرع و خارج از قانون را تجویز کرد؛ اما افرادی که عامداً هنجارشکنی میکنند و چه بسا ارتباطاتی با شبکههای دشمن دارند و تخم نفرت بین مردم میکارند، قابل دفاع و قابل توجیه نیستند و باید با آنها برخورد قانونی کرد.
🔸عزیزان برنامه ریز امور فرهنگی هم ببینند که دشمنان برای اختلاف و نفرت بین ملت چه کارهایی میکنند. باید مواظب و مراقب و هوشیار بود و نباید مسئله حجاب بعنوان یک مسئله برای دوقطبی کردن ملت تبدیل شود. دشمن روی این قضیه حساب ویژه باز کرده. برخوردهای غیرقانونی و نامناسب از یک طرف و هتاکی عدهای ناچیز در طرف دیگر، مکمل همدیگر است.
🔹در پایان؛ ریشه همین خشم و نفرت و رفتارهای اینگونه را هم باید تحلیل کرد. فکر نکنیم همه چیز کار دشمن است! اگرچه برخی قلیل و ناچیز برای دشمن کار میکنند ولی ریشه این خشم اجتماعی و نارضایتی را در مشکلات و مسائل اصلی جامعه بدانید. اینها زنگ خطر است و باید جدی گرفته شود.
✅ #داود_مدرسی_یان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعتراف وقیحانه حامیان بیحجابی
♦️حجاب بهانه است ما دنبال بیناموسی هستیم!
.
🔴لوح فشرده ناموس فروشی
♦️وقتی رسانه های بیگانه، و سلطنت طلبان و سازمان منافقین، بر ترویج بی عفتی، "بی ناموسی" و " من ناموس ندارم" تاکید می کنند، انبوهی از اسناد و تصاویر مقابل چشم می آید:
🔻وطن فروشی
🔻پیشکش بحرین به انگلیس و آمریکا و گفتن "دختر خودمان بود و دادیم رفت"!
🔻بارها دست به دست شدن میان سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل، و استخبارات صدام و سعودی
🔻هرزگی های رضاخان، محمدر ضا و فرح و اشرف پهلوی
🔻اجبار اعضای سازمان منافقین به طلاق همسران
🔻طلاق اجباری مریم قجر عضدانلو از سوی مهدی ابریشمچی و کادو کردن او به رجوی
🔻تشکیل حرمسرای چند ده نفره و بهره کشی از زنان سازمان توسط مسعود رجوی
🔻اخبار پیاپی تعرض به زنان در صدای آمریکا، بی بی سی، منوتو و سعودی اینترنشنال.
🔻عکس های یادگاری با پمپئو که در دانشگاه «"ای اند ام" تگزاس گفت: "زمانی که رئیس سازمان CIA بودم، دروغ میگفتیم و تقلب و دزدی هم میکردیم. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است".
🔹آسان از کنار این تصاویر نگذریم. اینها لوح فشرده (Compact disc ) یک صد سال وطن فروشی و ناموس فروشی است.
✍️ #محمد_ایمانی
بیست دلیل عقلی حجاب
1_آزادی فکر
درست است که حجاب، آزادی جسم انسان را مقداری محدود میکند؛ اما آزادی فکر را برایش به ارمغان میآورد، بدحجابی، فکر را آلوده به شهوت میکند و فکر شهوتآلوده منشأ هیچ حرکت سودمندی نخواهد بود.
2_پوشیدگی خواست فطرت
خلقت انسان با خلقت حیوان فرق میکند. انسان عاقل بهگونهای آفریده شده که از برهنگی خوشش نمیآید و فطرت و گرایش درونیاش، پوششخواه است. حتی قرآن دربارۀ آدم و حوا(علیهماالسلام) میفرماید: «فَأَکَلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْءَٰتُهُمَا وَطَفِقَا یَخْصِفَانِ عَلَیْهِمَا مِن وَرَقِ ٱلْجَنَّةِ»(طه، ۱۲۱)(آنگاه از آن درخت خوردند و برهنگى آنان برایشان نمایان شد. شروع کردند به چسباندن برگ درختان به خودشان!)
3_پاسداری از آزادی اجتماعی
در تمام دنیا تردیدناپذیر است که آزادی عمل هر فرد تا جایی است که مزاحم آزادی اجتماعی نشود. وضع بسیاری از قانونها هم ریشه در همین اصل مسلّم دارد. هر شخص داخل خانهاش آزادیهایی دارد که در بیرون ندارد
4_تقویت فکر
دو عامل، عقل را بهشدت تضعیف میکند: خشم وشهوت. در علم اخلاق و بهتجربه ثابت شده که هریک از این دو هرقدر قوی شوند، بههمان اندازه عقل ضعیف میشود
5_جذابیت بیشتر؛لزوم محافظت افزون تر،عاقلان از اشیای گرانبهاتر، بیشتر محافظت میکنند. غیرمتدینها نیز از همۀ وسایل زندگیشان یکجور نگهداری نمیکند؛ کتاب، لباس، مواد غذایی، پول و طلا هریک جای خاصی دارند؛
6_شیفتگی زن و مرد محدود به حریم خانواده
«زن شکارچی است و مرد شکار»؛ یعنی زن مظهر زیبایی بوده و میل درونیاش این است که با این ویژگی خداداد، توجه دیگران را به خود جلب کند و زیباییاش را به رخ بکشد؛ اما ساختار مرد شیفتۀ زیبا شدن است، نه مجذوبکردن دیگران
7_حفظ هویت ملی
در طول تاریخ، دشمنان وقتی میخواستند ملتی را متزلزل کرده و مقاومتشان را در هم بشکنند، از حربۀ کارآمد شهوت استفاده کرده و بهویژه جوانانشان را با این زهر کُشنده مسموم میکردند.
8_ارزش آفرینی برای زن
عادیشدن مساوی است با کمارزش یا بیارزششدن. وقتی میخواهند کادویی به کسی هدیه کنند، سعی میکنند آن را بپوشانند تا قبل از زمان بازکردن بستهبندی، نداند درون آن چیست. این کار اثر روانی دارد
9_بدن پوشیده تر حیا کاملتر
واژه و حقیقت حیا ریشه در حیات دارد. مرد و زنی زندهاند که آراسته به صفات انسانی باشند و حیا یکی از برجستهترینِ این صفات است
10_تحریک حداقلی
چادر مشکی مانع تحریک مردان میشود. وقتی مرد در بیرون خانه تحریک نشد، هم آرامش روانی برای او ایجاد میشود و هم به غیرهمسر خود توجه نمیکند و تمام توجهاش به کانون خانوادۀ خودش معطوف میشود.
البته تحریک شهوت و مسائل جنسی نیاز طبیعی انسان است، درست مثل نیاز به آب و غذا و باید به این نیاز پاسخی عاقلانه داد. عقل و دین هم میخواهند این نیاز را در مسیر درست و در راستای رشد جامعه قرار دهند. راه درست و قانونی آن نیز تشکیل خانواده و اکتفا به همسر حلال است.
11_جلوگیری از خشونت و آسیب
پوشش مناسب مانع بروز خشونت در جامعه است؛ زیرا بدحجابی و بیحجابی هیجان و میل نامشروع ایجاد میکند
12_زمینهسازی رشد علمی
پیش از این گفتیم که شهوت فکر را اسیر میکند و هرکس در اوج این هیجان ناپسند قرار بگیرد، قدرت تفکر و تعقلش را از دست میدهد. نتیجۀ ناگزیرش نیز این است که از رشد علمی و اکتشاف و اختراع کاملاً محروم میشود. هرجا هم رشدی هست، هنگام انجام کار علمی، فکر آلوده به شهوت نیست و هیچکس نمیتواند ادعا کند در اوج شهوت یا غضب، این فرد کشف علمی یا اختراعی کرده است.
حال اگر فکر فرد هرگز به شهوت حرام آلوده نشود، او بهترین زمینۀ دانشورزی را خواهد داشت.
13-پیشگیری از قانونشکنی
پوشش کامل مانع بروز بسیاری از تخلفات قانونی است. انبوهی از پروندههای دادگستری، مستقیم یا غیرمستقیم، با بدپوششی و بیحجابی ارتباط دارند. این ارتباط، طیف وسیعی از بزهکاریها و ناهنجاریها را دربرمیگیرد؛ نظیر: طلاق، دعوا، خشونتورزی، روابط نامشروع، قتل و مسائل مالی. درواقع، هرچه چادر مشکی رواج بیشتری پیدا کند، تخلفات کمتری پدید میآید و قانونشکنی کمتر میشود
14_مقایسهکردن همسر با زنان دیگر
وقتی مردی پیوسته چشمش به زنانی میافتد که پوشش نامناسب دارند خواه ناخواه همسر خود را با دیگران مقایسه میکند
15_دفع چشم و فکر ناپاک
همانگونه که جسم انسان نباید آلودگی و میکروب را بهسوی خود جذب کند، روح نیز نباید ناپاکی و پلیدی را بهسمت خود بکشاند.از کثیفترین آلودگیها، نگاه ناپاک است
16_میراندن میل به تعدد
17_استحکام خانواده
عامل اصلی استحکام خانواده پوشش صحیح بانوان است
18_غیرت افزایی
19_سلامت جسم
20-رنگ مشکی کمترین جاذبه
تهیه و تنظیم:طلبه جهادی مهدی فولادی
برگرفته شده از کتاب زیباتر از گل آیت الله سید ابوالحسن مهدوی
🌹 حوزه انقلابی
🕌@howzehenghelabi
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
🚧 مواجهه عصبی با بی حجابی
• این روزها شاهد رویکردهای عصبی و کمتر عالمانه درباره معضل بی حجابی هستیم. منع خدمات دولتی یکی از حادترین هایش بود. در اینباره یک نکته و چند پرسش:
• حاکمیت اسلامی می تواند در عقد قرارداد کارمندان خود رعایت حجاب را شرط کند (چنانچه در مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درباره حجاب هم هست) اما؛
۱. آیا حق دارد ارائه "خدمات انحصاری خود" به شهروندان (مومن و فاسق) را منوط به رعایت احکام شرع کند؟!
۲. به لحاظ شرعی، آنچه "حق همگانی" تلقی میشود، اساساً میتواند بعنوان "مجازات شهروند" قرار گیرد؟!
"سلب حقوق اساسی" مشمول اصل۱۹و۲۰ قانون اساسی، به لحاظ حقوقی -حتی با قانون گذاری- میشود "کیفر و مجازات" قرار داده شود؟!
۳. بفرض امکان، آیا چنین مساله نظری و اجتهادی ای "طبق اصل۳۶" قانون اساسی، "نیاز به گذراندن قانون" از مجلس و تایید عدم مخالفت با شرع و قانون اساسی توسط شورای نگهبان ندارد؟!
۴. بفرض قابلیت مجازات شدنِ سلب برخی از این گونه حقوق (ماده۲۳ ق.م.ا) آیا این مجازات پیش از حکم دادگاه قابل اعمال است؟! این محرومیت بدون محکوم شدن در دادگاه به چه عنوانی بر او اجرا شود؟! مجازات اصلی، تکمیلی یا تبعی؟!
۵. مخاطب نامه (دولت) با منع حق، "بدون محکوم شدن در دادگاه"، آیا مشمول ماده۵۷۰ ق.م.ا نمی شود؟!
• پ.ن:
بهتر نیست بجای این کارهای شتابزده و "افراط در رویکرد انتظامی_قضایی"، کمی در رویکرد های اجتماعی و مرحله گذاری های آن با "#تفاهم_اجتماعی"، فکر و نظریه پردازی کرد؟!
*مطلب مرتبط:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2221
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🔰پیروزی در کمترین وقت ممکن
آیت الله مصباح :
🔹️اگر احساس مسئولیت عمومی باشد، همه احساس کنند که ما باید در مقابل این سیل خروشانی که شیاطین راه انداختند برای این که حیات دینی و اسلامی و انسانی ما را نابود کنند، باید همه تلاش کنیم، شبیه احساسی که در موقع جنگ برای نوع مردم ما پیدا شد؛ اگر احساس کردیم که این مسئولیت به عهده همه ما است و هر کسی تلاش کرد در هر جایی هر قدمی میتواند در این راه بردارد مطمئنا در کمترین وقت ممکن پیروز خواهیم شد.
۱۳۸۸/۱۲/۲۱
💠آیت الله مصباح ؛
اهمیت ویژه مقام مادر در قرآن
«وَ وَصَّيْنَا الاِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ اُمُّهُ وَهْناً عَلى وَهْن وَ فِصالُهُ فى عامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لى وَ لِوالِدَيْكَ إِلىَّ الْمَصِیر» (لقمان ۱۴)
ترجمه «و ما انسان را دربارۀ پدر و مادرش سفارش كرديم، در حالى كه مادرش او را (در شكم خود در ايّام باردارى) در حال ضعف روى ضعف حمل كرد، و (شير دادن و) از شير جدا كردنش در دو سال بود، (گفتيم) كه مرا و پدر و مادرت را سپاسگزار، كه بازگشت (همه) به سوى من است.»
🔹️آیههاى متعددی در قرآن هست که ضمن تأکید بر بزرگىِ حق والدین و لزوم جبران آن، زحمتهاى طاقتفرسا و جبرانناپذیر مادر را گوشزد مىکند. از جمله این آیه که بر حق مادر تأکید بسیار شده است؛ چنان که در روایات نیز حق مادر، بیش از حق پدر تعیین گردیده است. نخست در مورد والدین، هر دو سفارش مىکند؛ اما جملههاى بعد، همگى یادآورىِ حق مادر و زحمتهایى است که در دوران باردارى، شیردهى و پرورش فرزند مىکشد و هدف، بیان حکمت این است که چرا این همه درباره والدین و به ویژه، مادر توصیه به احسان و نیکى مىکند.
🔸️سپس جمله أَنِ اشْكُرْلى وَ لِوالِدَيْک آمده، که از تعبیرات عجیب قرآن است و در هیچ جاى قرآن، همانندى براى آن سراغ نداریم. خداوند سفارش مىکند که اول، شکر مرا به جاى آورید و سپس بلافاصله، سفارش به شکر و سپاس از والدین مىکند. جالب این است که در این جمله، شکر والدین را حتى از شکر خدا جدا نمىکند، بلکه امر به شکر خدا و شکر والدین را با یک فعل، ذکر کرده است که این نیز بیش از پیش، اهمیت حق والدین را نشان مىدهد.
📖اخلاق در قرآن جلد سوم صفحه ۵۹
📝ترجمه آیه از آیت الله مشکینی
#معارف_قرآن ۳۱
AUD-20220704-WA0201.mp3
2.23M
میزنه قلبم؛ داره میاد دوباره باز بوی محرم...
#صوت_شب_جمعه
#حسین_سیب_سرخی
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرائت دعای زیبای کمیل توسط شهید سپهبد حاج #قاسم_سلیمانی
✨با سردار هم نوا شو...
❤️دل به دل او بده...
🌕با او به اوج آسمان ها برو...
🕊تا راز عروجش را دریابی...
التماسدعاۍفࢪجوشهادٺ🤲🏻
#شبتوݩحسینۍ
………‹🌹🍃سردار دلها
✅ خودمان بهره ببریم...
آیت الله مصباح ؛
🔸️دعا خواندن براى فرج امام زمان، فرج ما است: إِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَجِ. منتظر فرج امام زمان علیه السلام بودن، فرجها و گشایشهایى را براى انسانها به ارمغان مىآورد؛ ایمانشان محفوظ مىماند؛ دلشان آرام مىشود؛ وجود مقدّس امام زمان علیه السلام را حس مىکنند؛ با حضرت ارتباطى برقرار مىکنند، و به تدریج یقین مىیابند روزى فرا خواهد رسید که حکومت عدل در جهان برقرار مىشود.
🔹️دعا کردن براى فرج حضرت، براى این است که خودمان از او بهره بگیریم؛ امّا هیچگاه به بهانه این که حضرت به دعا و صدقه ما نیازى ندارد، نباید آن گرامى را فراموش کنیم.
📚 آفتاب ولایت، صفحه ۴۵
🌸 #مهدویت ۱۵
✅ تمام مقامهای رسول الله
آیت الله مصباح ؛
🔸️ما معتقدیم تمام مقامهاى رسولالله (صلى الله علیه وآله) براى امام زمان (ارواحنا له الفداء) و دیگر امامان دوازدهگانه (علیهم السلام) ثابت است و فقط یک استثنا دارد و آن هم مقام نبّوت و رسالت است؛ چرا که اراده حتمى الاهى بر این قرار گرفته بود که سلسله جلیله انبیا (صلوات اللّه علیهم اجمعین) به وجود مقدّس رسول الله (صلى الله علیه وآله) پایان پذیرد.
📚آفتاب ولایت، صفحه۵۳
🌸 #مهدویت ۱۶
«ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می کنند آب در هاون می کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می کنند. اینها با قیافه ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی دین معرفی می کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانی دیگر که بدون استثنا به هر چه روحانی و عالِم است حمله می کنند و اسلام آنها را اسلام امریکایی معرفی می نمایند راهی بس خطرناک را می پویند که خدای ناکرده به شکست اسلام ناب محمدی منتهی می شود. ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطرۀ خون دفاع خواهیم کرد. »
بخشی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت پذیرفتن قطعنامه 598 در ۲۹ تیر ۱۳۶۷
«بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکرده اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرکت بیحاصل و بی ثمر باقی مانده است. یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند. چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر زیارتی ـ سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد وبا چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال آنکه حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. و حج تنها حرکات و اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی رسد. حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید جستجو نمود. حج پیام آور و ایجاد و بنای جامعه ای به دور از رذایل مادی و معنوی است. حج تجلی و تکرار همۀ صحنه های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعۀ متکامل در دنیاست. و مناسک حج مناسک زندگی است. و از آنجا که جامعۀ امت اسلامی، از هر نژاد و ملیتی، باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ پیوند خورد و یکی گردد و یدِ واحده شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این زندگی توحیدی است. حج عرصۀ نمایش و آیینۀ سنجش استعدادها و توان مادی و معنوی مسلمانان است. حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره مند می شوند، ولی اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان امت اسلامی اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاستهای اجتماعی آن نترسند، از صدف این دریا گوهرهای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است. و به همان اندازه ای که آن کتابِ زندگی و کمال و جمال در حجابهای خود ساختۀ ما پنهان شده است و این گنجینۀ اسرارِ آفرینش در دل خروارها خاک کج فکریهای ما دفن و پنهان گردیده است و زبان انس و هدایت و زندگی و فلسفۀ زندگی ساز او به زبان وحشت و مرگ و قبر تنزل کرده است، حج نیز به همان سرنوشت گرفتار گشته است، سرنوشتی که میلیونها مسلمان هر سال به مکه می روند و پا جای پای پیامبر و ابراهیم و اسماعیل و هاجر می گذارند، ولی هیچ کس نیست که از خود بپرسد ابراهیم و محمد ـ علیهم السلام ـ که بودند و چه کردند ؛ هدفشان چه بود؛ از ما چه خواسته اند؟ گویی به تنها چیزی که فکر نمی شود به همین است. مسلّم حجِ بی روح و بی تحرک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت، و حجی که از آن هدم کفر و شرک بر نیاید، حج نیست. خلاصه، همۀ مسلمانان باید در تجدید حیات حج و قرآن کریم و بازگرداندن این دو به صحنه های زندگی شان کوشش کنند؛ و محققان متعهد اسلام با ارائۀ تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفۀ حج همۀ بافته ها و تافته های خرافاتی علمای درباری را به دریا بریزند.»
🔴 درد «مناسک میان تهی» بزرگترین درد جامعه!
🔹یکی از ناراحتی های جدی امام خمینی(ره) در پیام قطعنامه 598 این است که چرا جوامع اسلامی، فلسفه احکام الهی را درک نکرده و از فلسفه مناسکی چون حج ناآگاه هستند؟ امام این درد را بزرگترین درد جوامع اسلامی می دانند: «بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکرده اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرکت بیحاصل و بی ثمر باقی مانده است.»
🔸امام عزیز در ادامه می فرماید: «یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند. چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر زیارتی ـ سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! »
🔹بعد از سه دهه از رحلت امام عزیز، هنوز هم این درد، بزرگترین درد جوامع اسلامی است. این درد درباره اکثر احکام الهی الان هم وجود دارد و نگاه به حج و #عید_غدیر و #عید_قربان و سایر مناسک، یک نگاه خشک و بی روح است. نگاه به توحید در عموم حوزه های علمیه و دانشگاه های ما صرفاً یک تعریف چند خطی است که خدای یکی است و ...! نگاه هنوز همان تعریف کلامی خشک و بی ارتباط به وضعیت جامعه و بایدها و نبایدهاست!
🔸آن توحیدی که امروز در مدارس و مساجد و حوزه ها و دانشگاه های ما مطرح می شود، توحیدی نیست که امام می گفت، آیت الله خامنه ای در طرح کلی اندیشه اسلامی می گفت و شهیدان مطهری و بهشتی بیان می داشتند. امروز توحیدی که معرفی می شود کاری به کار طاغوت های جامعه ندارد؛ کاری به ظالمین و محتکرین و سرمایه سالاران ندارد که با طراحی مکانیزم ها و تدوین قوانین مختلف، خود را در جایگاه ارباب گذاشتند و بقیه را مطیع و بنده خود ساخته اند! توحیدی که طاغوتیان را در جامعه نفی نمی کند؛ قانون ضدعدل را نفی نمی کند؛ نظم اجتماعی خلاف عدل را نفی نمی کند؛ طبقات اجتماعی و اقتصادی را نفی نمی کند!
🔹امروز یکی از دردهای ما، مناسک میان تهی است. انجام مناسک بدون توجه به وضعیت جامعه و تضاد طبقاتی است؛ هیئت بدون توجه به تبعیض و بی عدالتی و جنگ فقر و غنی است!
🔸امروز هم نگاه به عید غدیر صرفاً برگزاری جشنی با سور و سات و اطعام و پخت غذاست بدون توجه به معنای اصلی غدیر؛ بدون توجه به اینکه اگر امیرالمؤمنین حاکم می شد چه می کرد؟! غدیر صرفاً یک مسئله تاریخی نیست.
🔹باید بدانیم غدیر این است اگر امیرالمؤمنین بعد از رحلت پیامبر(ص) هم خلیفه می شد همان برخوردها را با ظالمان و قدرتمداران ظالم می کرد. همان نامه های آتشین را به سران حکومت که بر سفره های اغنیا می نشستند می نوشت! همان خطبه ها را می خواند که فلسفه حکومت، عدالت است.
🔸اگر علی بن ابی طالب(ع) بعد از رحلت پیامبر هم حاکم می شد حتماً به یاران خود می گفت: ارزش این حکومت اگر نتوانم با آن حق ضعفا را از اغنیا بگیرم، از آب بینی بز یا کفش وصله دار کهنه، کمتر است!
🔹امروز ما باید تلاش کنیم که فلسفه مناسک الهی را به درستی برای مردم روشن کنیم و به فرموده امام(ره): «محققان متعهد اسلام با ارائۀ تفسیرهای صحیح و واقعی از فلسفۀ حج همۀ بافته ها و تافته های خرافاتی علمای درباری را به دریا بریزند.»
🔸و البته در این راه نباید از اتهامات و تخریب ها ترسید. امام راحل در این باره می فرماید: «مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عده ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید. امریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون محتوای انقلاب و اسلام را نابود می کنند. اینها با قیافه ای حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی دین معرفی می کنند. باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم.»
✅ #داود_مدرسی_یان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پيام امام خميني
به مناسبت پذيرش قطعنامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛
🔶ناگفتههای رهبر معظم انقلاب درباره کسانی که باعث شدند امام جام زهر بنوشد.
680111_امام_عزیزمان_آن_وقتی_که_مصلحت_6012629957254054108.mp3
919.6K
🔴 بشنوید| #روایت_تاریخی رهبر معظم انقلاب از پذیرش قطعنامه توسط #امام_خمینی (ره)
🔶دلهای مردم مجذوب سخن امام شد...
matn-payam-ghabool-ghatnameh-598_5915560286160421822.pdf
2.66M
🔴 فراموشی پیامی که راه حل دردهای امروز کشور است
📝 متن پیام امام خمینی(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در ۲۹ تیر ۱۳۶۷
#جنگ_فقروغنا
#جنگ_ناتمام
🗓روزبزرگداشتمرحومآیةأللهکاشانی
🏳درپی قیام ۳۰ تیر ١٣٣١ ملت ایران
🏳به رهبری مرحوم آیت الله کاشانی
🏳دراعتراضبهنخستوزیریاحمدقوام
🏳و حمایت از نخستوزیری مصدق
💠امام خمینی
‼️آقای کاشانی از جوانی در نجف بودند و یک روحانی مبارز بودند. مبارزه با استعمار، آن وقت البته انگلستان بود مبارزه با او. در ایران هم که آمدند تمام زندگیشان صرف همین معنا شد و من از نزدیک ایشان را میشناختم ۶۲.۹.۲۶
‼️شیاطین میخواهند تمام منافع ملتها را چپاول کنند و از سالهای طولانی نقشههای عجیب و غریبی داشتهاند و معالأسف قشرهای زیادی هم از این نقشهها غافل بودند؛ از جمله این مطلب که روحانیون در امور سیاسی نباید دخالت کنند. آنها باید مردم را در این نماز و روزه و امثال اینها هدایت کنند و دخالت در سیاست یک فحشی بود برای اهل علم اگر میگفتند فلان آخوند سیاسی است، وقتی مرحوم آقای کاشانی را که به خرم آباد تبعید کرده بودند و در قلعۀ فلک الافلاک محبوس بود، رئیس ارتش آنجا رو کرد به آقای کاشانی که سیاست، شأن شما نیست، چرا شما در سیاست دخالت میکنید؟ آقای کاشانی هم فرمود: «خیلی خری»، شما نمیدانید که این کلمه در آن وقت مساوی با قتل بود، ایشان گفتند: تو خیلی خری، اگر من دخالت در سیاست نکنم پس کی دخالت بکند؟! ۵۹/۱۰/۲
💠رهبرانقلاب
‼️مرحوم آيةالله كاشانى يك مرد مجتهد قوى بود كه در دوران بعد از حادثهى ۲۸ مرداد ايشان چند سفر مشهد آمده بودند، بنده آن وقت طلبه جوانى بودم در مجلس ايشان حاضر ميشدم. ايشان دو سال ماه رمضان در مشهد بود علماى بزرگ مشهد در شبهاى ماه رمضان ميآمدند در محضر ايشان بحثهاى علمى میشد و همه از مرحوم آيةالله كاشانى استفادههاى زيادى میكردند! ۶۳/۴/۲۹
‼️درمورد قیام ۳۰تیر یک تحریف بزرگ تاریخی صورت گرفته و باید بجای روز قیام ۳۰تیر روز بزرگداشت آیةألله کاشانی نام میگرفت چراکه روز حضور فقاهت در سیاست به رهبری روحانیت است، چراکه وقتی شاه مصدق را از نخست وزیری عزل کرد و قوام را بجایش نصب کرد آقای کاشانی اعلامیه تندی داد که اگرقوام کنار نرود کفن پوش قیام میکنم، با این اعلامیه مردم به میدان آمده و مصدق روی کارآمد! ۶۳/۴/۲۹ کتاب فریاد ملت ص ۱۰۵
‼️اگر آیةالله کاشانی این حمایت عظیم مردمی را برای مصدق بوجود نمیآورد، او نخست وزیر نمیشد. بعد در سال ۱۳۳۱ که ضدّ حمله دربار علیه مصدّق شروع شد و او از نخست وزیری برکنار گردید، فقط یک عامل توانست مجدّداً قدرت را به مصدّق برگرداند و او آیةالله کاشانی بود. اینها جزو واضحات تاریخ است لیکن عدّهای عمداً اینها را کتمان میکنند و نمیگذارند این حرفها به گوش نسل حاضر برسد؛ که البته مقاصدشان معلوم است. وقتی شاه، قوام السلطنه را به جای مصدّق به نخست وزیری انتخاب کرد، آیةالله کاشانی در مقابل قوام السلطنه اعلامیه داد؛ مردم کفن پوشیدند و در تهران و شهرهای دیگر به خیابانها آمدند؛ لذا قوام السلطنه سه روز بیشتر نتوانست به عنوان نخستوزیر بماند. اصلاً مگر میشد در مقابل امواج عظیم مردم که آیةالله کاشانی راه انداخته بود، مقاومت کرد؟ لذا قوام السلطنه کنار رفت و دوباره مصدّق بر سرِ کار آمد! ۸۰/۸/۲۰
‼️از ۳۰تیر۱۳۳۱ که آیةالله کاشانی توانست ملت ایران را آنطور به صحنه بیاورد، تا ۲۸مرداد۱۳۳۲ که عوامل امریکا توانستند مصدق را سرنگون کنند، یکسال نشد. در این یکسال با توطئه ایادی ضد استقلال این ملت، دکتر مصدق مرتب فاصله خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا اینکه آیةالله کاشانی چند روز قبل از کودتای ۲۸ به مصدق گفت من میترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند. دکتر مصدق گفت: من مستظهر به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همینجا بود. ملت ایران را سرانگشت روحانی مثل آیةالله کاشانی وادار میکرد که به میدان بیاید و جان خود را به خطر اندازد. در ۲۸ مرداد که کاشانی منزوی و خانهنشین بود، و در واقع دولت مصدّق او را منزوی و از خود جدا کرده بود، عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه نباشند؛ لذا کودتاچیهای مأمور امریکا بخشی از ارتش را به تصرف درآورند و با يک مشت الواط کودتا کردند و ۲۵سال این ملت زیر چکمه دیکتاتوری محمدرضا لگدمال شد و ملی شدن صنعت نفت هم هیچ شد. بخاطر جدا شدن از روحانیت. اینها عبرت است! ۸۰/۸/۲۰
Jahade_tabeini
📷 شیخ احمد کافی (۱۳۱۵-۱۳۵۷ش)
📌 روحانی واعظ و روضهخوان شیعه پیش از انقلاب اسلامی ایران و مؤسس مهدیه تهران.
احمد کافی شهرت خود را با سخنرانیهایش کسب کرد و در آنها از امام خمینی طرفداری میکرد. محتوای برخی از سخنرانیهای وی در قالب کتاب و لوح فشرده منتشر شده است.
📌 اساتید: سید ابوالقاسم #خویی _ سید اسدالله #مدنی _ سید مرتضی #فیروزآبادی
🗞 فعالیتهای اجتماعی: تأسیس #مهدیه_تهران _ ساخت درمانگاه _ ایجاد صندوق قرضالحسنه _ کمک به نیازمندان _ تأسیس حوزه علمیه، ساخت مسجد، مدرسه و حمام در ایلام.
🏛 محل دفن: قبرستان خواجهربیع
📸 تصویر فوق حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد کافی درکنار شهید آیت الله سیداسدالله مدنی در شهر همدان.
نمیخواهم از محتویات پاکتها باخبر شوم!
برادرِ مرحوم شیخ احمد کافی- منبری معروف- نقل میکند:
در یکی از دهههای محرم، راننده آقای کافی گرفتار کاری شد و نتوانست شیخ را به مجالسش ببرد. از تهران به من زنگ زدند و خواستند که چند روز باقیمانده از مُحرّم، او را به جلساتش ببرم.
دهه که تمام شد، یک پاکت بزرگ و دربسته به من دادند و گفتند:
صله هیأتها را به بانک ببرم و به حسابش واریز کنم!
گفتم:
خودتان نمیخواهید داخل پاکتها را نگاه و پولها را شمارش کنید؟
گفتند:
نمیخواهم از محتویاتِ پاکتها باخبر شوم و بدانم کدام بانی چقدر به من داده تا در کیفیت منبرم تأثیر بگذارد!
ضمنا ۱۳ سال است که یکی از بانیان من به جای اسکناس، کاغذ روزنامه، داخل پاکت میگذارد و به من میدهد. بارها شیطان وسوسهام کرده که ببینم کدام بانی است که چنین کاری میکند، اما خدا آبرویش را حفظ کرده تا او را نشناسم!
حالا شما این پاکت را ببر و محتویاتش را به این حساب بریز!
فردا که پاکتها را باز کردم تا محتویاتشان را به حساب شیخ احمد بریزم، دیدم دقیقا درون یکی از پاکتها چند برگ روزنامه بود!
🔰مرحوم کافی در توسل به حضرت ولیعصر ممتاز بود.
آیت الله مصباح ؛
🔹️خیال می کنم این #غفلت ما از عنایات اهل بیت مخصوصاً وجود مقدس ولیعصر از یکطرف #جفا است [و] از یکطرف #محرومیت است، که نمی توانیم از برکات آن استفاده کنیم.
خدا رحمت کند آقای کافی را ایشان در توسل به ولیعصر #ممتاز بود.
۱۳۹۶/۰۴/۱۲
📱
سالگرد رحلت حجت الاسلام احمد کافی