🔻قرارداد «بیرانوند» با پرسپولیس امضا شد
🔹بیرانوند که سه روز پیش قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرده بود پس از کش و قوس فراوان بار دیگر با این باشگاه به توافق رسید و قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر امضا کرد.
🔹بیرانوند ساعتی پیش پس از وساطت وحید امیری و چند بازیکن دیگر برای مذاکره با مدیران پرسپولیس وارد ساختمان این باشگاه شده بود.
😶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ عامل محبت
🔺️قسمت ۵۴
سلسله جلسات #درس_اخلاق
حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره)
با موضوع « #محبت_خدا »
🌸 به یاد حدود ۳۰ سال جلسات اخلاقی
چهارشنبه های آیت الله مصباح
در دفتر رهبری در قم ...😢🥺
🔴جای خالی «ادب»!
به گواهی ایرانشناسان و مورخان و حتی مستشرقان، ايرانيان جزء باادبترين ملتها بودهاند. شاردن (1643-1713م)، مستشرق فرانسوي که در زمان صفويه به ايران آمده بود، در سفرنامه خود دربارة ادب ايرانيان چنين مينويسد:
من هيچ ملت را مؤدبتر و ملايمتر از ملت ايران نديدهام و ادب و نزاکت در ايرانيها فطري است و اگر سالها با يک ايراني دوستي يا معامله بکنيد، محال است از زبان او چيزي بشنويد که شما را برنجاند و محال است که او حاضر باشد يک خبر بد به شما بدهد و اگر مجبور شود راجع به مرگ يک نفر صحبت کند ميگويد «عمرش را به شما داد» يا «عمرش را به شما بخشيد». يعني او نميخواست بميرد تا اينکه باعث تأثر شما بشود؛ بلکه چون شما را دوست ميداشت براي ابراز دوستي عمرش را به شما واگذار کرد و رفت.
🔻اما متأسفانه در دوران معاصر در میان جمع کثیری از ایرانیان، نه تنها اثری از این فضیلت اجتماعی نمیبینیم! بلکه در حوزههای مختلفی از زیست اجتماعی شاهد بیادبیها و بینزاکتیها و گستاخیهای آشکار نیز هستیم. و این خود یکی از امالمفاسد اجتماعی است؛ یعنی آثار و پیامدهای بسیار مخربی برای فرد و جامعه دارد. به تعبیر امیرمؤمنان علی علیه السلام:
«مَنْ قَلَّ أَدَبُهُ كَثُرَتْ مَسَاوِيهِ؛ کسی که ادب او کم باشد، بدیها او زیاد میشود».
و به تعبیر مولوی:
از خدا جوییم توفیق ادب
بیادب محروم گشت از لطف رب
بیادب تنها نه خود را داشت بد
بلک آتش در همه آفاق زد
هر چه بر تو آید از ظلمات و غم
آن ز بیباکی و گستاخیست هم
هر که بیباکی کند در راه دوست
رهزن مردان شد و نامرد اوست
از ادب پرنور گشتهست این فلک
وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
بد ز گستاخی کسوف آفتاب
شد عزازیلی ز جرات رد باب
🔻به گمان این بنده، جامعه ما به شدت نیازمند آموزش «ادب» در حوزههای مختلف و در سطوح گوناگون است: «ادب لباس پوشیدن»، «ادب آرایش کردن»، «ادب راه رفتن»، «ادب سخن گفتن»، «ادب گوش دادن»، «ادب نقد کردن»، «ادب مخالفت کردن»، «ادب مواجهه با بزرگان»، «ادب مواجهه با معلم و استاد»، «ادب برخورد با پدر و مادر»، «ادب برخورد با همسایه» و ....
امیدوارم نظامهای رسمی و غیررسمی آموزشی و پرورشی در کشور ما به وظیفه سترگ خود در آموزش و نهادینهسازی ادب فردی و اجتماعی عمل کنند.
(احمدحسین شریفی)
#اخلاق ۸
#ادب
🌸🌸🌸🌸🌸
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔺نکاتی از الغدیر 9⃣
بانوی غیور و دلیری که مبلّغ غدیر شد !
🔅 #علامه_امینی در ج۱ الغدیر پس از بیانِ فهرستِ راویان حدیث غدیر ؛ می گوید :
این واقعه (غدیر خم) از قرنهاى نخستین تا عصر حاضر پیوسته و همیشه از اصول مسلّم و حوادث غیر قابل تردید بوده؛ به گونه ای که حتی دشمنان و مخالفان بی آنکه تردیدی به خود راه دهند، هر گاه که دامنه مناظره و گفتگو بدان کشیده شده، ناچار بدان تن داده و نتوانستهاند با هیچ نیرنگ و جدلى آنرا نادیده و یا ناشنیده انگارند.
💠 در ادامه علامه ۲۲ نمونه از احتجاجات صحابه و تابعین به حدیث غدیر را اشاره میکند که از جمله آنها، بانوی با شهامت و غیور " دارمیة حجونیة " است.
🔸چون معاویه به حج رفت، جویای دارمیه شد و دستور داد احضارش کنند.
به او گفت: میدانی چرا در پی تو فرستادم؟
گفت: غیب را جز خدا نمی داند.
معاویه گفت: احضارت کرده ام تا بپرسم چرا علی را دوست می داری و با من سر ستیز داری؟ چرا او را مولا و سرپرست خویش می دانی و با من دشمنی ؟
🔹قالت : فإنّي أحببتُ علیاً علی عدله فی الرعیّة و قسمه بالسویّة ...
دارمیه، این بانوی با شهامت و غیور در پاسخ معاویه، آن حاکم ستمگر و دیکتاتور گفت: علی را دوست دارم چون با مردم به عدالت رفتار می نمود و در تقسیم درآمد، مساوات را رعایت می کرد و به همه سهم یکسان می داد. بغض تو را به دل دارم چون به جنگ با کسی برخاستی که برای تصدی حکومت شایسته تر از تو است و از پی چیزی برآمدی که حق تو نیست.
🔸والیتُ علیاً علی ما عقد له رسول الله صلی الله علیه وآله من الولاء و حُبّه للمساکین و إعظامه لأهل الدین ...
علی را از آن جهت مولا و ولی خویش می دانم که رسول خدا -درود الهی بر او و خاندانش باد- در غدیر خم او را مقام زمام داری و ولایت داد. علی مساکین و بیچارگان را دوست می داشت و دین داران را بزرگ و محترم می شمرد .
و با تو بدان سبب در ستیزم که خون ها ریخته ای و در داوری ستم روا داشته ای و یکپارچگی امت اسلام را با تفرقه افکنی نابود کرده ای و بدلخواه و هوس حکومت می کنی .(۱)
ــــــــــــــــــــــــ
۱.این گزارش تاریخی بسیار مهم، در مصادر معتبر و دست اول، همچون "بلاغات النساء" ابن طیفور ، "العقد الفرید" ابن عبد ربّه و "ربیع الأبرار" زمخشری نقل شده است.
#الغدیر ۹
🌺🌺🌺🌺🌺
سفرنامۀ حج مرحوم طالقانی
بخش یازدهم: بحث با شیخ سعودی
به مسجد رفتیم. صفوف نماز بسته شد، و شیخی با لحن قوی و جذاب جلو ایستاده و نماز خواند؛ چون نماز تمام شد نزدیک رفته، سلامی کردم. جواب متکبرانه گفت. برای آنکه به سخنش آورم و از خشونتش بکاهم، گفتم: الحمدالله همه برادریم، و من هم با شما نماز گزاردم و از دیدن شما خرسندم. با خشونت عربی و تعصب مذهبی جواب خشکی گفت.
[میان ما بحثی در گرفت و ] برای آنکه به او بیشتر بفهمانم که غرور بیجا دارد، گفتم: شما خود را از جهت تمسک به دین و عمل به آن از تمام مسلمانان ممتاز میدانید و دیگران را اهل بدعت میپندارید، با آنکه بیشتر اعمال شما بهخصوص نسبت به حجاج به هیچ وجه با دین مطابق نیست. برآشفت و گفت برای چه؟ گفتم کتب فقهی و فتاوای علمای ما را بنگرید، به اتفاق میگویند ازالۀ نجاست از هر مسجدی بر هر مکلفی واجب است. مسلمانی از صدها فرسخ راه با عشق و علاقه برای انجام حج میآید، پولها خرج میکند، زجرها میکشد. از علمای خود تقلید میکند.این باورشدنی است که بیاید عمداً بیتالله را نجس کند؟! آن وقت که شما خود را نمونۀ کامل دین میدانید، به کشتن او فتوا میدهد و در ماه حرام آن هم در کنار خانۀ خدا، که یک مورچه را نمیتوان کشت، گردن او را میزنید! [اشاره به داستان سید ابوطالب یزدی در سال 1324].
چون سخن به اینجا رسید گفت اصلاً عجمها احترام مسجد را رعایت نمیکنند. صدا را با شدت بلند کرد و گفت: بنگر! بنگر! چطور با کفش وارد مسجد میشوند. قسمتی از مسجد که محل وضو و ادرار است واردین ایرانی و ترک در آن قسمت کفشها را میپوشیدند و چون نزدیک فرشها و محل نماز میرسیدند بیرون میآوردند. شیخ دست مرا گرفت و با پای برهنه به آنجا کشاند و مثل شیر به حجاجی که کفش به پا داشتند حمله کرد.
قدری که آرام شد باز دست مرا گرفت و با پاهای پرهنه که به طرف مستراح رفته بودیم مرا به مسجد کشاند. حالا میخواستم به او بفهمانم ما بول و ترشح را نجس میدانیم و اینها به احترام مسجد در آن قسمت کفش میپوشند. اما ابداً گوشش بدهکار نیست.
#سفرنامه #حج #طالقانی #ابوطالب_یزدی
🌺🌺🌺🌺🌺
روزی چوپانی از گوسفندان خود پرسید :
چه چیز باعث شده که از گرگ تا این حد بترسید و سگ را همچون خانواده خود ببینید؟ 🤔
گوسفندان همه با هم گفت : بعبعععبعع 😐
نه واقعا انتظار داشتی گوسفندا حرف بزنند مثلا چیزی بگند؟ 😂
حتما دانشگاهم رفتی 🤓
حتما یارانه هم میگیری 😒😂
به نام خدای خالق قدرت
سلام
#خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند:
قَالُوا لَئِنْ أَكَلَهُ الذِّئْبُ وَنَحْنُ عُصْبَةٌ إِنَّا إِذًا لَخَاسِرُونَ
فرزندان یعقوب گفتند: اگر گرگ او را بخورد، با آنکه ما گروهی قوی هستیم، در آن صورت ما زیانکار و بی کفایت خواهیم بود.
(ترجمه آزاد: پدر جان مگه ما مردیم که گرگ یوسف را بخوره ای خاک بر سر ما با این همه قدرت اگر اجازه بدیم گرگ به یوسف نگاه چپ بکنه)
(آیه ۱۴ ✨سوره یوسف📖)
هر چی ضمانت را بیشتر می کنند و برای کارشان بیشتر قسم می خورند بیشتر از قبل معلوم میشه نقشه دارند.
با توجه به این آیه می توان نکات زیر را برداشت نمود
🔸1- گاهى بزرگترها از روى تجربه و آگاهى، احساس خطر مىكنند، امّا جوانها به قدرت خود مغرورند و خطر را شوخى مىگيرند. (پدر نگران، ولى فرزندان مغرور قدرت خود بودند.)
🔸2- قوى بودن، دليلى بر امين بودن نيست. (برادران يوسف قوى بودند، ولى امين نبودند)
🔸3- برادران از اين كه گرگ يوسف را پاره كند ابراز نگرانى نكردند ولى در برابر اين كه نيرومندى و قدرت آنان مخدوش گردد عكس العمل نشان دادند.
🔸4- اگر كسى مسئوليّتى را بپذيرد و خوب انجام ندهد، سرمايه، شخصيّت، آبرو و وجدان خود را در معرض خطر قرار داده و زيانكار خواهد بود.
🔸5- ظاهر فريبى و ابراز احساسات دروغين، از دسيسههاى افراد دو رو و منافق است.
🔸6- برخى براى رسيدن به اهداف شوم خود حتّى حاضرند از آبرو و شخصيّت خود صرف نظر كنند.
🔸7. غرور جوانان را نشکنید ولی به غرور آنها اعتماد هم نکنید
🔸8. به فرزندان خود بیاموزید که امانت دار باشند حتی برای دشمنانشان
khandopand
#خند_و_پند ۳۲
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
✅ تفال رهبر معظم انقلاب در باره حضرت امام!
فردای آن شبی که امام عزیز به جوار رحمت الهی پیوسته بودند، سحرگاه در حالت التهاب و حیرت، تفألی به قرآن زدم، این آیه شریفه سوره کهف آمد:
«وامّا من امن و عمل صالحا فله جزاء الحسنی و سنقول له من امرنا یسرا» (۸۸)
دیدم واقعاً مصداق کامل این آیه، همین بزرگوار است. ایمان و عمل صالح و جزای حسنی، بهترین پاداش برای اوست!
خبرگزاری تسنیم، ۹۹/۳/۱۴، خاطره رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات وزیران، ۶۸/۳/۱۶.
sirefarzanegan
#سیره_فرزانگان ۳۹
🌺🌺🌺🌺🌺
✅ به هر جا رسیدم، از خدمت پدر رسیدم!
مقام معظم رهبری میفرمودند:
زمانی که طلبه مشهد بودم علیرغم اینکه مشهد حوزه خوبی داشت، خیلی علاقمند بودم به قم بیایم. قم، حوزهِ مادر بود، اساتید بهتری داشت، زمینه رشد هم بیشتر برایم فراهم بود.
مدتها پیگیر بودم تا مقدمات فراهم شد و تقریباً سال ١٣٣۵ وارد قم شدم... شاگردِ خصوصی آیتالله شیخ مرتضی حائری شدم. حدود یکی دو سال از هجرتم به قم نگذشته بود که پدرم به چشم درد مبتلا شدند. ما سه برادر بودیم و من وسط بودم و پدرم، علاقهمند بود من در کنارشان باشم...
با استاد خویش آیت الله شیخ مرتضی حائری مشورت کردم، ایشان به شدت مخالف بازگشت من به مشهد بودند و فرمودند:
آینده درخشانی داری و با رفتن از قم، آیندهات را خراب میکنی!
ولی دلم قانع نمیشد، هر کسی چیزی میگفت تا اینکه در تهران خدمت آقا ضیاءالدین- پسر آیت الله شیخ محمد تقی آملی، که اهل دل بود رسیدم. با ایشان مشورت کردم، ایشان تأملی کردند و فرمودند:
به مشهد برو! آنچه که در قم، به آن نیاز داری و قرار است نصیبت شود، خداوند در مشهد بیشترش را به شما خواهد داد!
این حرف به دلم نشست و آرام گرفتم. به مشهد رفته و خادم پدر شدم و معتقدم هر آنچه از موفقیت، نصیب من شده، به برکت خدمت به پدرم بوده است!
کانال رادا
sirefarzanegan
#سیره_فرزانگان ۴۰
🌺🌺🌺🌺🌺
#الگو #حضرت_آسیه #زن
🔻 ممکن است کسی بگوید که شوهر من کجا و آن مثالهایی که شما از انبیاء میزنید کجا؟
🔸 هر کسی متولّی دارد. اصلاً از الگوهای قرآنی که مخصوصاً برای زنان قابل بهرهوری است، همسر فرعون است؛ «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ» (براى كسانى كه ايمان آوردهاند، خدا همسر فرعون را مثل آورده/ تحریم۱۱).
🔹 مگر همسر فرعون نبود؟ با هویّت، درک صحیح، مدیریّت صحیح، مسیر خودش را جهتدهی کرد و از فرعون جدا کرد و یکی از زنان برتر عالم شد و گفت: «رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ» (پروردگارا، پيش خود در بهشت خانهاى برايم بساز/تحریم۱۱).
🔸 کسی میتواند این درخواست را داشته باشد که مقام عندیّت نصیبش شده باشد و خویش را مدیریّت کرده باشد.
#عارف_کبیر_استاد_جعفر_ناصری ۶۸
🌺🌺🌺🌺🌺
💠 توسّل به حضرت معصومه (سلام الله علیها)
🔹 اوایل یکی از مشکلات طلّاب در قم مسأله اجارهنشینی بود. زنی تهرانی بود که منزل خودش را به طلبهها اجاره میداد و ماه به ماه از تهران میآمد و مال الإجاره را میگرفت ولی آدم عجیبی بود.
🔸 مثلاً شرط میکرد مهمان نیاورید. چون حاج آقای ما قلیان میکشید، شرط کرده بود باید آب قلیان را بیرون بریزید، نه داخل منزل! شرط کرده بود وقتی حمّال میآید، باید کفشش را بیرون در بیاورد تا آجرها خراب نشود! بسیار تندخو بود.
🔹 یادم است والده ما از پشتبام پایین میآمد و کفشهای تختهای که به آن قبقاب میگفتند، پوشیده بود. آن زن بر سر والده داد زد که با قبقاب روی آجرها راه نرو که آجرها ساییده میشود! همشیرهای دارم که آن وقت، دو سه ساله بود. یکبار به ناودان منزل دست زد. آن وقت بر سرش فریاد کشید!
🔸 تصادفاً یکبار عمّه ما که چند سال حاج آقای والد را ندیده بود با بچههایش قم آمد و یک ماه مهمان ما شد. این صاحبخانه وقتی آمد و مهمانها را دید، خیلی بیحیایی کرد، به گونهای که مرحوم والد مستأصل شد و به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها رفت و از حضرت خواست که از خدا بخواهد این مشکل حل شود.
🔹 ایشان هیچگاه برای امور دنیوی از حضرت معصومه (سلام الله علیها) درخواست نکرده بود. فقط دو مرتبه در این باب از حضرت خواهش کرد. یکی از این دو مورد همین قضیه بود. بعد از آن توسّل، منزلی در کوچه «کوچه باغ» فراهم شد و ما به آنجا منتقل شدیم.
🔸 کوچه «کوچه باغ» کوچه تنگی بود که به تکیه خلوص (معروف به تکیه خروس) متّصل میشد و از کوچه مجاور مسجد آقای بهجت به آنجا راه بود. نصف آن کوچه منازل و نصف دیگر آن، باغ حاج ملّا علی و برادرش بود. حاج ملّا علی بسیار آدم خوب و صالحی بود. وی بازاری بود ولی عمّامهای هم داشت. او باغش را ماهی سه تومان (سی ریال) به حاج آقای ما اجاره داده بود.
🔹 باغ حاج ملّا على دو اتاق و سرداب و حوض روباز داشت. یکی از مشکلات اهل قم هوای گرم قم بود به ویژه برای کسانی که از جاهای خوش آب و هوا به قم آمده بودند، زندگی خیلی سخت بود. مشکل دیگر قمیها کم آبی بود. به ویژه کسانی که زن و بچه داشتند، اگر آب نبود با مشکل مواجه میشدند. در منزل جدید این دو مشکل نبود چون اولاً باغ ملّا علی سرسبز بود. وقتی باغ ملّا علی را اجاره کردیم مرحوم حاج آقا میفرمود: عین زنجان به اینجا منتقل شده است! کسی که وارد آن کوچه میشد، تا نصف کوچه تابستان بود ولی چند منزل به باغ ناگهان هوا عوض میشد و بهاری و عالی میشد، مثل اینکه وارد وشنوه شده باشید. دوّم اینکه هر روز آب از داخل باغ رد میشد. از این جهت مشکل آب نداشتیم.
🔸 وی با برادرش شریک بود. قسمتی که اتاق و حوض بود، مال حاج ملّا علی بود و مابقی که قسمت اعظم باغ بود، از برادرش بود، منتهی دیوارکشی نشده بود. لذا ما از منظره و هوای باغ بهتر استفاده میکردیم. علاوه بر آن درختان انار باغ، تنها در قسمت منزل ما بود و بیش از سه تومان در ماه انار میداد، با اینکه اجارهبهای ماهیانه سه تومان بود! آنقدر هوای آنجا در تابستان بهاری بود که هیچگاه نیاز نشد نردبان بگذاریم و بالای پشتبام بخوابیم.
🔹 خود حاج ملّا علی هم ماهی دوبار میآمد و نهر آب را لایروبی میکرد. چند سال ما در آنجا زندگی کردیم. چون هوای آنجا بسیار مناسب بود، خیلی به ما خوش گذشت. درست نقطه مقابل آن صاحبخانه قبلی، حاج ملّا علی خیلی باگذشت و مهربان بود.
🔸 دوّمین درخواست دنیوی حاج آقای والد از حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیز درباره خرید منزل بود. مرحوم حاج آقا منزل مسکونی نداشتند. یکوقت یکی از آقایان زنجان خدمت ایشان آمد و گفت: آقا، شما الآن نیاز به منزل دارید. حاج آقا گفت: نه، اینجا خیلی خوب است و من احتیاج ندارم. آن آقا گفت: ممکن است شما نیاز نداشته باشید، اما بچههای شما بعداً نیاز پیدا میکنند و خیلی به ایشان اصرار کرد که در اینباره فکری کنند.
🔹 برای ایشان خیلی سخت بود برای مسائل دنیوی از حضرت معصومه (سلام الله علیها) درخواست کند. مرحوم حاج آقا میگفت: بعد از این قضیه به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) رفتم و به حضرت عرض کردم: «فلان کس به من گفت: لازم است شما منزل داشته باشید». در آن درخواست هم از قول دیگری خواستهاش را مطرح کرد. بعد هم به فاصله کمی منزل کوچه ارک را که اکنون وابسته به مدرسه فقهی است، خریدند.
📚 جرعهای از دریا ؛ ج ۳ ص ۵۴۸
#آیتاللهسیداحمدزنجانی
#جرعه_ای_از_دریا ۱۹
🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از خاطرات هاشمی رفسنجانی😑
خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۷ آبان ۱۳۷۸:
♦️توصیهای که به عبدالله نوری کردم؛ تندروی نکند.
حواشی زیاد سفر خاتمی به فرانسه؛
پرتاب گوجه به ماشینش توسط یک زن جوان ایرانی، سختگیری های پلیس در پاریس و...
جزئیات در 👇👇
https://www.entekhab.ir/002wL4
قال امیرالمومنین (علیهالسلام):
مَنْ أَحَبَّ الذِّكْرَ الْجَمِيلَ فَلْيَبْذُلْ مَالَهُ
کسی که دوستدار نام نیک است، پس باید با مال خویش بذل و بخشش کند.
تصنیف غرر/ حدیث ۸۵۹۶
#حدیث_زندگی ۱۰۴
🌸🌸🌸🌸🌸
یار بیپرده از در و دیوار
در تجلی است یا اولیالابصار
شمع جویی و آفتاب بلند
روز بس روشن و تو در شب تار...
#شعر_عشق ۱۴
🌸🌸🌸🌸🌸
إلهی،
چگونه گویم نشناختمت که شناختمت،
و چگونه گویم شناختمت که نشناختمت...🥺
#الهی_نامه ۱۱
#عارف_کبیر_علامه_حسن_زاده_آملی
🌸🌸🌸🌸🌸
باید مردم شادی کنند!
آیت الله مصباح :
🔸️کسانی ممکن است وانمود کنند که «آقا شما بايد تابع علی(علیه السلام) باشيد و در رفتارتان عدل داشته باشيد. اين مهمانی و چراغانی و اين حرف ها [چیست؟]» اين از همان وسوسه های شيطانی است که می خواهند پوسته [ولایت] را بگيرند تا کمکم مغز هم از بين برود.
🔸️اگر مغز [ولایت] را بخواهيم، بايد اين پوسته [ولایت] حفظ شود. بايد چراغانی شود. بايد عيدی داده شود. بايد پذيرايی شود. بايد مردم شادی کنند. تبريک بگويند: «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسكين بولايه علی بن ابی طالب...»
۱۳۹۰/۰۸/۲۱
#عید_غدیر
🌸🌸🌸🌸🌸
لذت یک عیدی نورانی...
آیت الله مصباح :
🔸️اگر روز عيد غدير، يک اسکناس نو [به یک بچه] بدهيد، محبت به اين روز، در دل او رشد می کند. اين يک حرکت نمادين است؛ اما همين است که مغز ولايت را حفظ میکند. بچه وقتی بزرگ می شود، همينها در درونش رشد می کند و وابستگی اش به اهلبيت(علیهم السلام) زياد می شود.
۱۳۹۰/۰۸/۲۱
#عید_غدیر
🌸🌸🌸🌸🌸
.
♻️ نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد»
آیت الله حائری شیرازی: هرچه میتوانید سنتهای خود را در #عید_غدیر، جدیتر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنتها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون #شناسنامۀ ما شیعیان است.
پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچهها از یک ماه، دو ماه قبل #چشمانتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، #قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازهای که به علی ارادت دارید- به بچهها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض میشوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو.
مسیحیها بابانوئل درست میکنند و به بچه هایشان میگویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیهالسلام) انس میگیرد، رفاقت میکند.
حالا بروید ببینیم چه کار میکنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی میخواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان میبری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قولهایی که میخواهید به آنها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعدههایتان را بگذارید در این روز تا اینها با عید غدیر جوش بخورند.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
📣 آزمون ورودی حوزههای علمیه
آزمون ورودی حوزههای علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در صبح روز جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ از ساعت ۹:۰۰ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
این آزمون در سه گروه تحصیلی متوسطه اول و دوم و نیز مقطع دانشگاهی برگزار میشود.
◻️ گروه یک: شامل پایههای هشتم، نهم و دهم متوسطه؛
◻️ گروه دو: پایههای یازدهم و دوازدهم متوسطه، دانشجوی کاردانی کمتر از ۳۰ واحد و دانشجوی کارشناسی کمتر از ۳۰ واحد؛
◻️ گروه سه: فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، فوق دکترا، دانشجوی کاردانی و دانشجوی کارشناسی بیش از ۳۰ واحد؛
برای افرادی که دارای ثبتنام ناقص باشند کارت ورود به جلسه آزمون صادر نخواهد شد.
داوطلبانی که قبلاً ثبتنام خود را کامل نمودهاند میتوانند از تاریخ ۲۰ تیرماه با مراجعه به سامانه سنجش و پذیرش حوزههای علمیه اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاعرسانی paziresh.ismc.ir مراجعه نمائید.
@sotohaali
هدایت شده از کشکول احمدیاسر وافی یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه ی رضوان
هدایت شده از کشکول احمدیاسر وافی یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضریح مطهّر حضرت و دو ملعون
هدایت شده از مکاسب الطلاب (اصلی)
💚꧁═════ 🌼﷽🌼 ═════꧂💚
🌐 کانال تخصصی " بینش دینی"
✍️ سوالات بنیادین و سرنوشت سازی وجود دارند که پاسخهای آنها به زندگی انسان جهت می بخشند؛ سوالاتی از قبیل:
❓️من کیستم؟ از کجا آمده ام و به کجا می روم؟
❓️ آیا خدایی وجود دارد؟
❓️ دلیل ملحدان و منکران خدا چیست؟
❓️ آیا با وجود این همه بلاها و بی عدالتی ها، باز می توان به وجود خدا معتقد بود؟
❓️اگر خدایی هست، چه جایگاهی در زندگی فردی و اجتماعی بشر دارد؟
❓️ آیا گرایش به دین الهی، منشا و توجیه عقلی دارد؟
❓️آیا اساسا زندگی بشر معنا و هدفی دارد؟
❓️سرنوشت انسان بعد از مرگ چه خواهد شد؟
و ده ها و صدها سوال اساسی دیگر.
برای یافتن پاسخ این سوالات، روی لینک زیر کلیک کنید:
👉 @bineshedini
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
👓 در #امر_به_معروف، نه خشونت، نه التماس!
🔹 «رفیق لمن یأمر و رفیق لمن ینهی»؛ با رفق و مدارا امر و نهی کند. امر و نهی، یعنی دستور دادن- بکننکن- غیر از تمنا کردن است؛
اما همین را با رفق، مدارا و محبّت- نه با خشونت- انجام دهد. به نظرم اینطوری باید عمل شود.
۱۳۸۲/۰۲/۲۲
آیت الله خامنه ای