eitaa logo
پنجره🇮🇷
113 دنبال‌کننده
639 عکس
300 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
۱.شهادت می دهم که محمد بنده و فرستاده خدا است ۲.زمانی خدا او را مبعوث کرد که مردم درسختی زندگی می گذراندند و در دریای سرگردانی می زیستند ۳ سختی مرگ آنها را به سوی خود می کشید و قفلهای زنگار دلهایشان را قفل کرده بود وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ اِبْتَعَثَهُ وَ اَلنَّاسُ يَضْرِبُونَ فِي غَمْرَةٍ وَ يَمُوجُونَ فِي حَيْرَةٍ قَدْ قَادَتْهُمْ أَزِمَّةُ اَلْحَيْنِ وَ اِسْتَغْلَقَتْ عَلَى أَفْئِدَتِهِمْ أَقْفَالُ اَلرَّيْنِ . نهج البلاغه خطبه ۱۹۱ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
سه راهکار حضرت علی علیه‌السلام در مدیریت نفس : ۱ کسی زندگی خود را بر اساس طمع و چشمدات به دیگران بنا کند برای خود بهائی قائل نشد چرا که می توانست به خدا توکل کند و ارج و اوج بگیرد ولی با نگاه کردن به دست مردم باید حرف آنها را بزند خود را با آنها تطبیق دهد ۲. از رنج پنهان خود برای دیگران گفتن رضا به ذلت دادن است حد اقل آن این است که در چشم شنونده انسان کم صبر و بدون مدیریت شناخته می شود ۳..زبان اگر فرمان زندگی را به دست بگیرد پست شدن را به همراه دارد چرا که با سخنان نابجا، تندی و عذر خواهی بعد از آن ، از خود راندن اطرافیان و دوستان موجب کوچک شدنش می شود وَ قَالَ عليه‌السلام: أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اِسْتَشْعَرَ اَلطَّمَعَ وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ. ( نهج البلاغه حکمت ۲) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
درورد بر بار خدايا! اى گسترانندۀ هر گسترده ، و اى نگهدارندۀ آسمان‌ها ، و اى آفرينندۀ دل‌ها بر فطرت‌هاى خويش: دل‌هاى رستگار و دل‌هاى شقاوت زده. گرامى‌ترين درودها و افزون‌ترين بركات خود را بر محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بنده و فرستاده‌ات اختصاص ده، كه خاتم پيامبران گذشته ، و گشايندۀ درهاى بسته و آشكار كننده حق با برهان است. دفع كنندۀ لشكرهاى باطل ، و درهم كوبندۀ شوكت گمراهان است ، آن گونه كه بار سنگين رسالت را بر دوش كشيد ، و به فرمانت قيام كرد ، و به سرعت در راه خشنودى تو گام برداشت، حتّى يك قدم به عقب برنگشت ، و ارادۀ او سست نشد ، و در پذيرش و گرفتن وحى، نيرومند بود ، حافظ‍‌ و نگهبان عهد و پيمان تو بود ، و در اجراى فرمانت تلاش كرد تا آنجا كه نور حق را آشكار ، و راه را براى جاهلان روشن ساخت ، و دل‌هايى كه در فتنه و گناه فرو رفته بودند هدايت شدند . پرچم‌هاى حق را بر افراشت. و احكام نورانى را بر پا كرد ، پس او پيامبر امين، و مورد اعتماد ، و گنجينه‌دار علم نهان تو ، و شاهد روز رستاخيز ، و بر انگيخته تو براى بيان حقائق ، و فرستاده تو به سوى مردم است. اَللَّهُمَّ دَاحِيَ اَلْمَدْحُوَّاتِ وَ دَاعِمَ اَلْمَسْمُوكَاتِ وَ جَابِلَ اَلْقُلُوبِ عَلَى فِطْرَتِهَا شَقِيِّهَا وَ سَعِيدِهَا. اِجْعَلْ شَرَائِفَ صَلَوَاتِكَ وَ نَوَامِيَ بَرَكَاتِكَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ اَلْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَ اَلْفَاتِحِ لِمَا اِنْغَلَقَ وَ اَلْمُعْلِنِ اَلْحَقَّ بِالْحَقِّ وَ اَلدَّافِعِ جَيْشَاتِ اَلْأَبَاطِيلِ وَ اَلدَّامِغِ صَوْلاَتِ اَلْأَضَالِيلِ كَمَا حُمِّلَ فَاضْطَلَعَ قَائِماً بِأَمْرِكَ مُسْتَوْفِزاً فِي مَرْضَاتِكَ غَيْرَ نَاكِلٍ عَنْ قُدُمٍ وَ لاَ وَاهٍ فِي عَزْمٍ وَاعِياً لِوَحْيِكَ حَافِظاً لِعَهْدِكَ مَاضِياً عَلَى نَفَاذِ أَمْرِكَ حَتَّى أَوْرَى قَبَسَ اَلْقَابِسِ وَ أَضَاءَ اَلطَّرِيقَ لِلْخَابِطِ وَ هُدِيَتْ بِهِ اَلْقُلُوبُ بَعْدَ خَوْضَاتِ اَلْفِتَنِ وَ اَلْآثَامِ وَ أَقَامَ بِمُوضِحَاتِ اَلْأَعْلاَمِ وَ نَيِّرَاتِ اَلْأَحْكَامِ فَهُوَ أَمِينُكَ اَلْمَأْمُونُ وَ خَازِنُ عِلْمِكَ اَلْمَخْزُونِ وَ شَهِيدُكَ يَوْمَ اَلدِّينِ وَ بَعِيثُكَ بِالْحَقِّ وَ رَسُولُكَ إِلَى اَلْخَلْقِ. نهج البلاغه (معجم ) خطبه ۷۲ ترجمه دشتی https://eitaa.com/MohammadGelayeri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت امام عليه‌السلام اين روز شريف(۱۷ ربيع )، سنۀ ٨٣، به روايت جمعى از علما ولادت حضرت امام جعفر صادق عليه السلام واقع شده و باعث مزيد فضل و شرافت اين روز گرديده. «فَهُو كَنورِ ذرّ فوقَ‌ نور». روايت شده كه: از حضرت امام زين العابدين عليه السلام پرسيدند كه امامِ‌ بعد از تو كيست‌؟ گفت: محمدِ باقر كه علم را مى‌شكافد شكافتنى. پرسيدند كه بعد از او، امام كه خواهد بود؟ گفت: جعفر كه نام او نزد اهل آسمان‌ها صادق است. گفتند: چرا بخصوص او را صادق مى‌نامند و حال آنكه همه شماها صادق و راستگوييد؟ امام فرمود: خبر داد مرا پدرم از پدرش از رسول خدا صلى الله عليه و آله كه آن حضرت فرمود: چون متولد شود فرزند من، جعفر بن محمد بن على بن الحسين، او را صادق ناميد؛ زيرا كه پنجم از فرزندان او جعفر نام خواهد داشت و دعوى امامت خواهد كرد به دروغ از روى افترا بر خدا و نزد خدا، جعفرِ كذّاب افترا كننده بر خدا است. پس حضرت امام زين العابدين عليه السلام گريست و فرمود: گويا مى‌بينم جعفر كذّاب را كه برانگيخته است خليفۀ جور زمان خود را بر تفتيش و تفحّص امام پنهان، يعنى حضرت صاحب الزمان (عج). قمی ،فيض العلام ص ۳۳۱ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
پروردگارا! براى پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در سايۀ لطف خود جاى با وسعتى بگشاى ، و از فضل و كرمت پاداش او را فراوان گردان . خداوندا! كاخ آيين او را از هر بنايى برتر و مقام او را در پيشگاه خود گرامى‌تر گردان و، نورش را كامل گردان ، و پاداش رسالت او را پذيرش گواهى و شفاعت و قبول گفتار او قرار ده ، زيرا كه داراى منطقى عادلانه ، و راه جدا كننده حق از باطل بود. بار خدايا! بين ما و پيغمبرت در نعمت‌هاى جاويدان، و زندگانى خوش ، و آرزوهاى بر آورده ، و خواسته‌هاى به انجام رسيده ، در كمال آرامش ، و در نهايت اطمينان ، همراه با مواهب و هداياى با ارزش، جمع گردان! اَللَّهُمَّ اِفْسَحْ لَهُ مَفْسَحاً فِي ظِلِّكَ وَ اِجْزِهِ مُضَاعَفَاتِ اَلْخَيْرِ مِنْ فَضْلِكَ اَللَّهُمَّ وَ أَعْلِ عَلَى بِنَاءِ اَلْبَانِينَ بِنَاءَهُ وَ أَكْرِمْ لَدَيْكَ مَنْزِلَتَهُ وَ أَتْمِمْ لَهُ نُورَهُ وَ اِجْزِهِ مِنِ اِبْتِعَاثِكَ لَهُ مَقْبُولَ اَلشَّهَادَةِ مَرْضِيَّ اَلْمَقَالَةِ ذَا مَنْطِقٍ عَدْلٍ وَ خُطْبَةٍ فَصْلٍ اَللَّهُمَّ اِجْمَعْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ فِي بَرْدِ اَلْعَيْشِ وَ قَرَارِ اَلنِّعْمَةِ وَ مُنَى اَلشَّهَوَاتِ وَ أَهْوَاءِ اَللَّذَّاتِ وَ رَخَاءِ اَلدَّعَةِ وَ مُنْتَهَى اَلطُّمَأْنِينَةِ وَ تُحَفِ اَلْكَرَامَةِ . نهج البلاغه خطبه ۷۲ ترجمه دشتی و مبارک https://eitaa.com/MohammadGelayeri
بسم الله الرحمن الرحیم نامه ی به دوستان ۱ لطفا این دستور العملها را رعایت کنید : 1.از خدا سلامتی بخواهید 2.آرام و با آرامش باشید ،( با تلاشهای بی ثمر زندگی را بر خود سخت نکنید) 3.باوقار و طمأنینه باشید «بِسْمِ‌ اللّٰهِ‌ الرَّحْمٰنِ‌ الرَّحِيمِ‌ ، أَمَّا بَعْدُ ، فَاسْأَلُوا رَبَّكُمُ‌ الْعَافِيَةَ‌ ، وَ عَلَيْكُمْ‌ بِالدَّعَةِ‌ وَ الْوَقَارِ وَ السَّكِينَة ( نامه امام صادق علیه اسلام به اصحاب خود ، روضه کافی ، کافی ج15 ص 8) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
یادتان هست؟ ای مؤمنين نعمت خدا را به یاد بیاورید، وقتی سپاهیان از بالا و پایین شهر به شما روی آوردند ، ترسها از چشمان هویدا بود ، جان‌ها به حنجره رسيد ه بود ، به خدا گمان بد بردید ، مؤمنين در آزمایشی سخت قرار گرفتند و منافقين(چون شاخ بز بر آمدند و جو را متشنج می کردند)، و به همراه بیمار دلان و سست ایمانها می گفتند وعده های خدا و پیامبر دروغ بود و ما را گول زدند ، ما تند بادها و ارتش نامرئی از فرشتگان را فرستادیدیم ، خدا به آنچه انجام می دهید بینا است يا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا اُذْكُرُوا نِعْمَةَ اَللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ رِيحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ كانَ اَللّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيراً (٩) إِذْ جاؤُكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَ إِذْ زاغَتِ اَلْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ اَلْقُلُوبُ اَلْحَناجِرَ وَ تَظُنُّونَ بِاللّهِ اَلظُّنُونَا (١٠) هُنالِكَ اُبْتُلِيَ اَلْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَدِيداً (١١) وَ إِذْ يَقُولُ اَلْمُنافِقُونَ وَ اَلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اَللّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاّ غُرُوراً (١٢) احزاب ۹تا ۱۲ https://eitaa.com/MohammadGelayeri
نامه ی به دوستان 2 1.بر شما باد شرم و حیاء ، ( چرا که مانع از ارتکاب بسیاری از رفتارهای بد می شود) 2.( کسی نمی تواند بگوید خوب و بد را نمی دانستم ) از هر رفتاری که انسانهای صالح ( مثل پیامبران و امامان مثلا ) خود داری کردند خود داری نمائید . عَلَيْكُمْ‌ بِالْحَيَاءِ‌ وَ التَّنَزُّهِ‌ عَمَّا تَنَزَّهَ‌ عَنْهُ‌ الصَّالِحُونَ‌ قَبْلَكُمْ‌ ( نامه امام صادق علیه اسلام به اصحاب خود ، روضه کافی ، کافی ج15 ص 8) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
✅ سلسله دروس خارج نظام‌های اسلامی حوزه‌های علمیه در مسائل روز و مورد نیاز جامعه + گزارش تفصیلی 🎙 با حضور اساتید برجسته حوزه‌های علمیه 🏢 در مدارس علمیه و مراکز فقهی 🔰 طلاب محترم برای ثبت درس به سامانه نجاح به نشانی http://login.ismc.ir مراجعه فرمایید. 💠 دانشجویان و علاقه‌مندان نیز می‌توانند از طریق کانال‌های اساتید به فایل‌های صوتی جلسات دسترسی داشته باشند. 🌐 اطلاعات بیشتر دروس: http://eitaa.com/joinchat/2820276226C05222c1576 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
چهار درس زندگی از نهج البلاغه ۱بخل ننگ است (، مانند هر رذیله ) ۲ ترس نقصان است ۳ فقر و ناداری شخص را از اثبات سخن حق خود ناتوان می کند همانطور که لال نمی تواند مقصودش را خوب برساند ۴.(به غريب کسی توجه نمی کند پس ) کسی که دستش چندان پر نیست در شهر خود هم غريب است ( چون به او التفات نمی شود) وَ قَالَ عليه‌السلام: اَلْبُخْلُ عَارٌ وَ اَلْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ وَ اَلْفَقْرُ يُخْرِسُ اَلْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ وَ اَلْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلْدَتِهِ . حکمت ۳ و شرح ابن ميثم https://eitaa.com/MohammadGelayeri
: 👨‍🎓عناصر ایجاد نخبگی: 📍استعداد و فکر خدادادی 📍همّت و تلاش 📍هدایت و توفیق الهی 📚زمینه‌های نخبه‌پروری پس از پیروزی انقلاب اسلامی: 👈توسعه‌ی دانشگاه‌ها 👈گسترش دامنه‌ی دانشگاهی؛ چه دانشجو، چه استاد 👈توسعه‌ی علم و پژوهش منبع :@khamenei_ir https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام اروپایی: آمریکا از تروریسم حمایت می‌کند «میک والاس» نماینده ایرلند در پارلمان اروپا: 🔹۴۵ درصد از قربانیان حملات و بمباران‌های آمریکا و ناتو علیه غیرنظامیان در افغانستان، کودکان بودند. 🔹وقتی آمریکا بیش از یک میلیون غیرنظامی را در عراق کشت، آیا این تروریسم نبود؟ وقتی اسرائیل هر روزه در حال به وحشت انداختن فلسطینیان است، آیا این تروریسم نیست؟ 🔹آیا نسل‌کشی عربستان و امارات که با حمایت ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و چندین کشور اروپایی دیگر در یمن انجام می‌شود، تروریسم نیست؟ @TasnimNews
هدایت شده از مصطفی سلیمانی
💠 🔸 امام علی علیه السلام: شما را به پنج چیز سفارش می کنم که اگر برای تحصیل آنها، شتران راهوار را سوار شوید و در اطراف بیابانها گردش کنید ارزش دارد: جز به پروردگار امیدوار نباش؛ جز از گناه خود نترس؛ اگر از تو سوال شد و نمیدانستی شرم نکن و بگو نمیدانم؛ در آموختن آنچه نمیدانی خجالت نکش؛ در مشکلات و سختی ها صبور باش. ⚜️ أُوصِيكُمْ بِخَمْسٍ لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَيْهَا آبَاطَ الْإِبِلِ لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلًا: لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ؛ وَ لَا يَخَافَنَّ إِلَّا ذَنْبَهُ؛ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لَا يَعْلَمُ أَنْ يَقُولَ لَا أَعْلَمُ؛ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ الشَّيْءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ؛ وَ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ، فَإِنَّ الصَّبْرَ مِنَ الْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ، وَ لَا خَيْرَ فِي جَسَدٍ لَا رَأْسَ مَعَهُ، وَ لَا [خَيْرَ] فِي إِيمَانٍ لَا صَبْرَ مَعَهُ. 📚نهج البلاغه/ح82 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
پنج درس زندگی از امیر المؤمنین علیه السلام 1.نا توانی آفت و نقصان است برای انجام هر کاری توانائی لازم است و بدون آن نمی توان به هدف رسید پس باید با تلاش توانا شد چرا که هیچکس دوست ندارد ناقص باشد و ازهدف باز بماند 2.صبر و شکیبائی شجاعت است شجاعت نترسیدن از مواجهه با سختی ها است ، کسی در برابر خواسته های نفس سرکش مقاومت کند و به برای رسیدن به اهداف عالیه کوشش کند او شجاع است 3.زهد و بی رغبتی به دنیا ثروت است بخشی از احساس فقر برای حرص به اموری است که انسان به آن نیاز ندارد ، بی رغبتی به دنیا موجب مدیریت داشته ها در رفع نیاز ها و عدم احساس ناداری می شود . 4.ورع و اجتناب از معاصی و شبهات ساتر عیوب است کسی دوست ندارد زشتی های او هویدا شود ، وقتی انسان به دنبال کارهای خوب باشد و پی تمایلات زشت نرود از او زیبائی دیده می شود و عیبها دیده نمی شود و پوشیده است 5.خشنودی به داده یار خوبی است آن چه مهم است خوب بهره بردن از داشته ها است نه زیاد داشتن یک نفر نفر ده کتاب دارد و می خواند ولی یک نفر هزار کتاب جمع کرد و دنبال کتاب بیشتری است و لذا فرصت مطالعه ندارد ، راضی بودن به داده انرژی مثبت می دهد و فرصت بهره وری از داشته ایجاد می کند علاوه بر این که انرژی برای تلاش برای بیشتر به دست آوردن هم در اختیارانسان قرار می دهد ، می توان راضی و شاد از داشته بود ولی تلاش کرد ، اعتراض و نا رضایتی توان انسان را می گیرد ، پس خشنود ی یاری دو گانه است هم شادی و خوشی می آورد و هم همراه تو در تلاش معقول است. نصیحتی کنمت یاد گیر و در عمل آر * که این حدیث ز پیر طریقتم یادست غم جهان مخور و پند من مبر از یاد * که این لطیفه عشقم ز رهروی یادست رضا به داده بده و زجبین گره بگشای * که بر من و تو درِ اختیار نگشادست (حافظ) وَ قَالَ عليه‏السلام‏ الْعَجْزُ آفَةٌ وَ الصَّبْرُ شَجَاعَةٌ وَ الزُّهْدُ ثَرْوَةٌ وَ الْوَرَعُ جُنَّة وَ نِعْمَ الْقَرِينُ الرِّضَى. نهج البلاغه معجم و صبحی صالح حکمت 4 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
وقت ادای نماز خسوف وکسوف از حین شروع است تا وقت شروع باز شدن ، احتیاط واجب در اقدام به انجام قبل از شروع به باز شدن است ، و اگر تا آن زمان تأخیر انداخت بدون نیت ادا و قضا و به نیت قربت مطلقه بیاورد ( تحریر الوسیله ، نماز آیات مساله 3) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
برخى پدیده‏هاى شگفت طبیعى مانند زلزله، خورشید گرفتگى، ماه گرفتگى، طوفان‏هاى مهیب و رعد و برق، همواره یادآور نشانه‌های قیامت و همچنین عظمت و قدرت خداوند است. در چنین مواقعى توجّه به خداوند كه مبدأ همه قدرت‏هاست و خواندن دو ركعت «نماز آیات»، علاوه بر اینکه اضطراب و وحشت را به آرامش تبدیل مى‏كند، سبب یاد كردن از تدبیر الهى در دستگاه آفرینش است و به‌جاى گرایش به خرافات، روح توحید را تقویت مى‏كند. خواندن این دو ركعت نماز وسیله انتقال ذهن انسان از «پدیده» به «پدید آورنده» است. مسأله 660) نماز آیات با وجود یکی از چهار سبب زیر واجب می‌‌شود: 1.کسوف (خورشید گرفتگی) اگرچه مقدار کمی از آن گرفته باشد؛ 2.خسوف (ماه گرفتگی) اگرچه مقدار کمی از آن گرفته باشد؛ 3.زلزله؛ 4.هر حادثه غیر عادی آسمانی که باعث ترس بیشتر مردم شود، مانند بادهای سیاه و سرخ و صاعقه. رساله نماز و روزه رهبری https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
نماز آیات دو رکعت است و هر رکعتِ آن پنج رکوع دارد و به دو شیوه خوانده می‌شود: اول :قبل از هر رکوع، یک حمد و یک سوره خوانده می‌شود. دوم: سوره به پنج قسمت تقسیم می‌شود و قبل از هر رکوع یک قسمت از آن خوانده می‎‌شود در این صورت، در هر رکعت، فقط قبل از رکوع اول، سوره حمد خوانده می‌شود و قبل از رکوع‌های دیگر، فقط یک قسمت از پنج قسمت سوره دیگر نکته: ۱-بعضی از مراجع بزرگوار بسم الله اول سوره را آیه مستقل نمی دانند درین صورت لازم است همراه با بسم الله ایه بعدش خوانده شود ۲-وقت ادای نماز آیات خورشید و ماه گرفتگی از هنگام شروع گرفتگی تا زمان شروع در بازشدن آن است‌، و احتیاط ترک نشود، که قبل از آن که شروع در بازشدن نماید، به انجام نماز بشتابد، و اگر از آن وقت تأخیر انداخت، باید نماز را با نیت قربة إلی اللّه بخواند، و نمی‌تواند نیّت اداء و یا قضا داشته باشد https://eitaa.com/jorenab
كسى كه علم به گرفتن ماه يا خورشيد پيدا نكند تا آنكه بكلّى گرفتگى برطرف شود و تمام قرص نگرفته باشد، قضاء (نماز آيات) بر او واجب نيست ( امام ، تحریر الوسیلة ، صلات آیات مساله 7 ) این فتوی مشهور بلکه قریب به اجماع مخصوصا در نزد متأخرین است برای اصل و روایات مثل صحيح ابني مسلم و يسار قالا: «قلنا لأبي جعفر (عليه السلام): أ يقضي صلاة الكسوف من إذا أصبح فعلم، و إذا أمسى فعلم‌؟ قال: إن كان القرصان احترق بعضهما فليس عليك قضاؤه» و صحيح زرارة و محمد بن مسلم عن الصادق (عليه السلام) «إذا كسفت الشمس كلها و احترقت و لم تعلم و علمت بعد ذلك فعليك القضاء، و إن لم تحترق كلها فليس عليك قضاء» و... ( جواهر ، ج11 ص425 ) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از یا حیدر کرار
❇️معرفی موضوعات و اولویت های پژوهشی در علوم اسلامی مناسب برای استفاده طلاب سطح سه و چهار و دانشجویان ارشد و دکتری در قالب مقاله و پایان_نامه 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «کلام شیعه»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=40 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «مناسبات دین و روان‌شناسی»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=30 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «تفسیر و علوم قرآن»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=31 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «دانش فقه»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=32 👈 اولویتهای پژوهشی در موضوع «دانش اصول فقه»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=37 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «نظام تعلیم و تربیت»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=34 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «علوم و معارف حدیث»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=38 👈اولویتهای پژوهشی در موضوع «اقتصاد اسلامی»: http://rp.ismc.ir/Book.aspx?ID=33 @ketabemobin114
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی حادثه‌ی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز 🔻 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا میدارد. ملت عزیز و دستگاههای مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله. 🔺 اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ی ملت ایران تسلیت میگویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت میکنم. سید علی خامنه‌ای ۵ آبان ۱۴۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
پیروز دلخون این که: سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار *سامرى كيست كه دست از يد بيضا ببرد درست است ولی  هیچ فکر کردیم ‌که : جای آنست که خون موج زند در دل لعل * زین تغابن که خزف میشکند بازارش حافظ شیرازی https://eitaa.com/MohammadGelayeri
ارتحال روحاني خدمتگذار عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن ، پیامبر ص و اهل بیت ع حضرت حجة الاسلام يزداني رضوان الله عليه را تسلیت می گویم https://eitaa.com/MohammadGelayeri
نامه امام صادق علیه السلام به دوستان 3 1.ملتزم به حیاء باشید (حیاء راهی برای حفظ انسانیت و سلامت ما است ، شخص با حیاء از رفتاری که شرع نپسندد و عقلا مرتکب آن را سرزنش کنند خود داری می کند) 2.هر کاری که انسانهای صالح مانند پیامبران و امامان از آن دوری کردند دوری کنید (گر چه شرعا حرام نباشد ، چون آنها تربیت شده خدا هستند ، برای همین آنچه که حضرت یعقوب اجتناب کرد بعدا ها در شریعت موسی به عنوان وظیفه عملی قرار داده شد ، آل عمران ،93) عَلَيْكُمْ‌ بِالْحَيَاءِ‌ وَ التَّنَزُّهِ‌ عَمَّا تَنَزَّهَ‌ عَنْهُ‌ الصَّالِحُونَ‌ قَبْلَكُمْ‌ ( نامه امام صادق علیه اسلام به اصحاب خود ، روضه کافی ، کافی ج15 ص 9) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
سه راهکار موفقیت در روابط اجتماعی 1 جای راز صندوقخانه دل است ، (با بر ملا کردن راز خود پیش کسی همیشه باید نگران باشی که از آن ممکن است سوء استفاده شود ، هر حرف هر جا گفته نمی شود ، برخی از حرفها را فقط می توان به خانواده و یا دوستان نزدیک گفت و برخی هم اختصاصی تو است . ) 2.خوشروئی دام برای صید دوستی است ( ما نیاز به دوستان داریم ، از سوئی هر انسانی حالات مختلف دارد گاه شاد و پر انرژی و گاه بی حوصله است ، باید مدیریت رفتار داشت و در رابطه با دیگران از روی خوش بهره برد ، تا دوستی آنها را به دست آورد ، در این صورت از کمک آنها بهره مند و از دشمنی آنها در امان خواهی بود ) 3.تحمل و بردباری قبر عیوب است ( با مردم با حوصله باید بود ، همانطور دیگران ضعفهای ما را تحمل می کنند ما نیز باید ضعفهای دیگران را تحمل کنیم ، در آن وقت ما را دوست خواهند داشت و وقتی دوست داشته باشند انسان عیب دوست خود را نمی بیند ، می توان این مطلب را طوری دیگر هم گفت : ) آشتی با مردم موجب پنهان شدن عیوب می شود . قَالَ‌ عليه السلام: صَدْرُ الْعَاقِلِ‌ صُنْدُوقُ‌ سِرِّهِ‌ وَ الْبَشَاشَةُ‌ حِبَالَةُ‌ الْمَوَدَّةِ‌ وَ الاِحْتِمَالُ‌ قَبْرُ الْعُيُوبِ‌ وَ رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ فِي الْعِبَارَةِ‌ عَنْ‌ هَذَا الْمَعْنَى أَيْضاً الْمُسَالَمَةُ‌ خَبْ‌ءُ‌ ( خباء)الْعُيُوب ( نهج البلا غة حکمت 5) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
لطفا خودت باش ۱شکی نیست که در رفتار با مردم باید خوش اخلاق و آراسته بود و رفتاری که موجب رنجششان می شود خود داری کرد. ۲ولی نباید تمام همت شخص این باشد که دیگران او را بپسندند و تایید کنند، بسیاری از موارد تمایلات به حق شخص قربانی می شود کما این که نباید آرامش و توان خود را برای ابراز خشم به دیگران هزینه کرد ۳مرحوم والده رضوان الله علیها گاهی از ضرب المثلی استفاده می کرد و می فرمود (کوکو خوردن الله قلی خان نشود) الله قلی خان علاقه زیادی به کوکو داشت ، یک روز یک نفر _حالا به هر دلیلی_ گفت الله قلی خان کوکو نمی خورد ، الله قلی دیگر رویش نمی شد کوکو بخورد با آن که خیلی دوست داشت و دوراز چشم دیگران کوکو می خورد ، کوکو قبل از مرغ ماشینی از غذاهایی بود که برای مهمان تهیه می شد حسرت الله قلی در خوردن کوکو ضرب المثل شد ۴ امروزه برخی برای جلب توجه سلفی های خطرناک می گیرند و کشته می شوند ، و یا آنقدر از گریم استفاده می کنند که صورتی برایشان نمی ماند ، برخی که خودشان را به تیغ جراحی می‌سپارند ۵. بسیاری از ریزشهای انقلابیون با این نگاه رمزگشایی می شود، یعنی اظهار نظرهایی که یا برای جلب توجه است و یا اعمال خشم برای دور شدن از قدرت ۶ لطفا خودت باش ، زندگی ارزشمند تر از این است که خرج جلب توجه یا اعمال خشم به دیگران شود https://eitaa.com/MohammadGelayeri
یک اصطلاحی است (إِمَّعَةً)یعنی (انا معه)منم مانند بقیه هستم همان که گفته می شود خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو در روایات امده است لَا تَکُونَنَّ إِمَّعَةً. حضرت فرمود امعه نباشید راوی می گوید پرسیدم امعه چیست قَالَ: وَ مَا الْإِمَّعَةُ قَالَ لَا تَقُولَنَّ أَنَا مَعَ النَّاسِ وَ أَنَا کَوَاحِدٍ مِنَ النَّاسِ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله قَالَ أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا هُمَا نَجْدَانِ نَجْدُ خَیْرٍ وَ نَجْدُ شَرٍّ فَمَا بَالُ نَجْدِ الشَّرِّ أَحَبُّ إِلَیْکُمْ مِنْ نَجْدِ الْخَیْرِ. (بحارالانوار ج۲ ص۲۲) اینکه بگویی من با مردم هستم من یکی از از مردم هستم نبی اکرم صلی الله علیه واله و سلم فرمود دو راه است راه خوب و راه بد مبادا راه بد وشر نزد شما از راه خیر دوست داشتنی تر باشد https://eitaa.com/jorenab
لطفا مواظب خودت باش ۱شکی نیست که نسبت به‌ جامعه و افرادی که با آنها زندگی مي کنيم مسئولیت داریم، اصل امر به معروف و نهی از منکر گواه صادقی بر این سخن است ۲ لکن گاهی چنان غرق در هدایت دیگران می شویم که خود را فراموش می کنیم تلاش می کنیم عیبهای دیگران را شناخته و بر طرف کنیم و از درد و درمان خود غافل می شویم، چنان سر گرم تماشای ِلغزش و سر خوردن دیگران هستیم متوجه نیستم خودمان در لبه پرتگاه هستیم ۳بخشی از ریزشهای انقلابیون را می توان از این نگاه ارزیابی کرد ۴محدث قمی نوشته است : گويند كه چون مير سيّد شريف خواست دنيا را وداع كند، پسرش با وى گفت: بابا! مرا وصيتى كن. مير سيّد شريف گفت: بابا به حال خود باش. پسر مضمون كلام پدر را به شعر در آورده و گفته: مرا مير سيّد شريف آن بحر زخّار* كه رحمت بر روان پاك او باد*وصيت كرد و گفت ار زانكه خواهى* كه باشد در قيامت جاى تو شاد*چنان مستغرق احوال خود باش* كه از حال كسى نايد تو را ياد (فیض العلام ص ۳۴۴) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
حضور گسترده مردم در تشییع دو شهید ترور در آمل https://eitaa.com/MohammadGelayeri