واکنش علوی علیه السلام به معترضان فرصت طلب سازمانی1
امام خطاب به یکی از خوارج که شعار خوارج بلند گفت تا امام بشنود
خاموش باش! خدا رويت را زشت گرداند، اى دندان پيشين افتاده.
به خدا سوگند آنگاه كه حق آشكار شد تو ناتوان بودى، و آواز تو آهسته بود و آن هنگام كه باطل بانگ بر آورد، چونان شاخ بز سر بر آوردى.
و من كلام له عليهالسلام قاله للبرج بن مسهر الطائي و قد قال له بحيث يسمعه « لا حكم إلا للّه» ، و كان من الخوارج
١- اُسْكُتْ قَبَحَكَ اَللَّهُ يَا أَثْرَمُ فَوَاللَّهِ لَقَدْ ظَهَرَ اَلْحَقُّ فَكُنْتَ فِيهِ ضَئِيلاً شَخْصُكَ خَفِيّاً صَوْتُكَ حَتَّى إِذَا نَعَرَ اَلْبَاطِلُ نَجَمْتَ نُجُومَ قَرْنِ اَلْمَاعِزِ
نهج البلاغه خطبه 184 دکتر صبحی صالح و مرحوم دشتی ، ترجمه از مر حوم دشتی
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
پنجره🇮🇷
واکنش علوی علیه السلام به معترضان فرصت طلب سازمانی1 امام خطاب به یکی از خوارج که شعار خوارج بلند
نکاتی چند پیرامون خطبه
1.مر حوم دشتی که برای مطالب نهج البلاغه عنوان ذکر می کند ، برای این خطبه عنوان سیاسی و افشای منافق را بر گزید و تاریخ آن را سال 38 در مسجد کوفه دانست
2. بُرج بن مسهر طائى کیست؟
ابن ابی الحدید او را به «شاعری مشهور از شعرای خوارج » معرفی کرد ، که به تعبیری امروزی می توان گفت که اهل رسانه بود.
3.خوارج کسانی بودند که در جنگ صفین در حالی که اثار پیروزی در حال طلوع بود امام را وادار به قبول صلحنامه با معاویه کردند و چون نتیجه مثبت حاصل نشد امام را متهم کردند
4. قبّحه اللّه : یعنی از خیر او را دور کند ، أثرم یعنی دندان پیشین افتاده .ضئيل یعنی لاغر ، کوچک ، حقیر (و غیر قابل اعتنا )
کنایه از این که درزمان قدرت اسلام حقیر بود و نامی از او نبود ، و ضعیف بودن صدا کنایه از کم توجهی به او بود
نعره باطل کنایه از قوت و کثرت باطل است ، وجه تشبیه بر آمدن شاخ بز سرعت ظاهر شدن است ( ابن میثم)
تشبیه به بر آمدن شاخ بز از باب اهانت است و در صورت قصد احترام گفته می شود چون ستاره بر آمدی ( ابن ابی الحدید)
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
اهمیت المیزان
می توانم ادعا کنم که این تفسیر از جنبه های خاصی... بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تا به امروز نوشته شده است.
اصولاً من بیشترِ مطالبی را که در کتاب ها و نوشته های خود دارم، شاید ریشه هایش را از علامه طباطبایی و به ویژه از المیزان گرفتم.
این تفسیر همه اش با فکر نوشته نشد. من معتقدم که بسیاری از این مطالب، از الهامات غیبی است. کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حل آن را در تفسیر المیزان پیدا نکرده باشم.
خاطره ای از ازاستاد شهیدآیت اللّه مطهری از علامه طباطبایی (ره)
حوزه نت
https://eitaa.com/jorenab
برخورد با مخالف و دشمن
رهیافتی در سیره رهبری در مدارا کردن با مخالفین
1.سیره اولیای دین در طول زندگی با حوادث مختلف یک سان نیست حتی گاهی متناقض به نظر می آید ، از سویی پیامبر اکرم مورد عتاب قرار می گیرد که چرا برای هدایت دیگران تا از دست دادن جانت پیش می روی :«فلعلک باخع نفسک علی آثارهم ان لم یومنوا بهذا الحدیث اسفا»(کهف/6) ولی همین پیامبر در جنگ شرکت می کند و فرماندهی را خود به عهده می گیرد.( قاتلوهم حتی لا تکون فتنة و یکون الدین لله )( بقره /193)
2.در قرآن کریم مفصل از حکومت حضرت سلیمان بر جنیان سخن گفته است ، آنها دیگهایی به بزرگ حوض می ساختند که برای پخت غذا برای لشگریان کاربرد داشت بلکه محراب می ساختند ، حتی بزرگی از آنها در جلسه اداره کشور حضور داشت و در خواست کرد که آوردن تخت ملکه سبا به واگذار شود ، در کنار بزرگان دیگری که به یک چشم بر هم زدن توان آوردن تخت بلقیس از یمن به محل حکومت سلیمان را داشتند .
2.کسی فکر نکند که این اجنه مومن بودند ، بلکه آنها بالاجبار به استخدام در آمده بودند ، چون بعد از آن که حضرت سلیمان در حالی که تکیه بر عصای خود داشت قبض روح شد ، مدتی بر این حال بود تا موریانه از عصای او را خوردند و عصا شکست و حضرت بر زمین افتاد ، تازه مردم متوجه شدند که جن علم نمی داند و الا تمام این مدت که سلیمان فوت کرده بود در عذاب خوار کننده باقی نمی ماندند «فلما خر تبینت الجن ان لو کانوا یعلمون الغیب ما لبثوا فی العذاب المهین» (سبا/14) این آیه گواه صادقی بر این بود که مجبور به کار بودندن
( سوره سبا ّ ایات 12 – 14 و ...)
3.در مقام تصور رفتار با مخالف و دشمن سه صورت متصور است : هدایت ، استخدام و حذف
این سه صورت در عرض هم نیستند بلکه در طول هم هستند یعنی باید تلاش هدایتگرایانه داشت ، و افرادی قابل هدایت نیستند در یک نظمی قرار بگیرند که به ناچار کاری انجام دهند که به نفع نظام باشد و در مرحله سوم مرحله حذف است که اندک خواهند بود
3.این سه فرض در دشمن و مخالف سازمانی است، اما منتقد فرصت برای اصلاح افکار است گر چه حسن نیت نداشته باشد ، و اما منتقد به بدیهیات مثل احکام شرع مقدس و یا تمامیت ارضی یک شهروند است و مادامی که جرمی مرتکب نشد مثل حمل سلاح ، دروغ پراکنی و تهمت زدن و مانند آن وجودش مضر نیست و در چارچوب هدایت ، استخدام قرار نگیرد حذف او هم نیاز نیست و در صورت ارتکاب جرم همانند دیگر مجرمان قانون در حق او با رعایت عطوفت اجرا می شود.
4.استخدام لزوما بی گاری نیست ، همین که شخص کارخانه ی دارد تولیدی دارد ، زمینی دارد و کشتی می کارد و به بازار می آورد در چارچوب استخدام قرار گرفته است.
5.حضرت امیر حکومت پنج ساله خود را با شیعیان به وجود نیاورد بلکه خستگان از پیشینیان به او رو آوردند و با آنها حکومت تشکیل داد.
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
#تفرقه_جامعه_اسلامی
مهمترین عامل انحراف جامعه اسلامی جدایی عالمان دینی از حق است، با آنکه حق کاملاً روشن و آشکار است. لذا امام حسین علیه السلام می فرماید «بِأَنَّ مَجَارِیَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْکَامِ عَلَی أَیْدِی الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَی حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ فَأَنْتُمْ الْمَسْلُوبُونَ تِلْکَ الْمَنْزِلَةَ وَ مَا سُلِبْتُمْ ذَلِکَ إِلَّا بِتَفَرُّقِکُمْ عَنِ الْحَقِّ وَ اخْتِلَافِکُمْ فِی السُّنَّةِ بَعْدَ الْبَیِّنَةِ الْوَاضِحَةِ »(۱)
(شکست خوردن شما برای آن است که) مجرای کارها وگذرگاه احکام، به دست عالمان به خداست که بر حلال و حرام خدا امین اند و از شما این منزلت را گرفته شد ، و آن از شما گرفته نشد مگر به واسطه دوری شما از حق و اختلافتا ن در سنت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم
برای رهایی از اختلاف باید سراغ قرآن و اهل بیت علیهم السلام رفت
۱-حضرت علی علیه السلام درباره ویژگی قرآن کریم می فرماید«وَ اعلَمُوا أَنَّ القُرآنَ هُوَ النَّاصِحُ الَّذِی لا یَغُشُّ، وَ الهَادِی الَّذِی لایُضِلُّ، وَ المُحَدِّثُ الَّذِی لایَکذِبُ وَ مَا جَالَسَ هذَا القُرآنَ أَحَدٌ اِلّا قَامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ أَونُقصَانٍ: زِیَادَةٍ فِی هُدًی، أَو نُقصَانٍ مِن عَمیً.»(۲)
آگاه باشید که این قرآن پنددهنده اى است که نمى فریبد، و هدایت کننده اى است که گمراه نمى سازد، و سخنگویى که هرگز دروغ نمى گوید. کسى با قرآن همنشین نشد مگر آنکه بر او افزود یا از او کاست، افزودن در هدایت و کاهش از کوردلى و گمراهى
۲-عامل مهم دیگری که باعث رفع اختلاف می شود به سراغ اهل بیت رفتن است
امام باقر(علیه السلام) از پدرش .. از جدش رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کند:« لَمّا قَضی رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَناسِکهُ مِنْ حَجَّةِ الْوِداعِ، رَکبَ راحِلَتَهُ وَ أَنْشَأَ یقُولُ: لا یدْخُلُ الْجَنَّةَ إلّا مَنْ کانَ مُسْلِماً«.
فَقامَ إِلَیهِ أَبُوذَرٍّ الْغِفاری فَقالَ: یا رَسُولَ اللَّهِ! وَ مَا الْإِسْلامُ؟
فَقالَ صلی الله علیه و آله: «الْإِسْلامُ عُرْیانٌ وَ لِباسُهُ التَّقْوی وَ زِینَتُهُ الْحَیاءُ وَ مِلاکهُ الْوَرَعُ وَ کمالُهُ الدِّینُ وَ ثَمَرَتُهُ الْعَمَلُ وَ لِکلِّ شَی ءٍ أَساسٌ و أَساسُ الْإِسْلامِ حُبُّنا أَهْلَ الْبَیتِ (۳)
امام باقر عليه السلام ـ از پدرش از جدش ـ : چون رسول خدا صلي الله عليه و آله مناسك حجة الوداع را به پايان برد، بر اشتر خود سوار شد و شروع به گفتن اين جمله كرد: به بهشت نرود مگر كسى كه مسلمان باشد. ابوذر غفارى رحمه الله برخاست و عرض كرد: اى رسول خدا، اسلام چيست؟ حضرت فرمود: اسلام برهنه است و جامه اش، پرهيزگارى است و زيورش، حيا و قوامش، پارسايى و جمالش [كمالش] ديندارى و ميوه اش، كردار نيك است. هر چيزى بنيادى دارد و بنياد اسلام، دوست داشتن ما اهل بيت است
(۱) موسوعه ، کلمات الامام حسین (علیه السلام)، ص 276
(۲) نهج، خطبه176، بند2
(۳)تحف العقول ص ۵۲
#نهج_البلاغه
https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از قدحی از دین
بسمه تعالی
حدیث روز
امیر المومنین(علیه السلام)می فرماید
لاَ يُقِيمُ أَمْرَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلاَّ مَنْ لاَ يُصَانِعُ، وَلاَ يُضَارِعُ، وَلاَ يَتَّبِعُ الْمَطَامِعَ(نهج البلاغه حکمت۱۱۰)
فرمان خدا را تنها كسى مى تواند اجرا كند كه نه سازش كار باشد (و اهل رشوه) و نه تسليم و ذليل (در مقابل ديگران) و نه پيروى از طمع ها كند
به ما بپیوندید
👇👇👇👇👇👇
لینک ما در ایتا:
http://eitaa.com/yaghoubali_asadi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رییس فیفا: صحبت اروپاییها از حقوقبشر مایه تعجب است
🔹پاسخ اینفانتینو به سوالی درباره حقوق بشر در قطر: وقتی این انتقادات را از سوی اروپاییها دیدم تعجب کردم. من از خودم مثال میزنم. وقتی بچه بودم با خانوادهام به سوئیس مهاجرت کردم. آنجا خیلی خوب فشار و ظلمی که به خانوادهام به عنوان مهاجر وارد میشد را حس کردم. این اتفاقات تلخ برای خانوادهام در قطر نبود بلکه در سوئیس در قلب اروپا رخ داد.
🔹فکر میکنم به خاطر کاری که ما اروپاییها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام دادهایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم.
@Farsna - Link
یک حکمت و دو تفسیر
1.نقش اسباب
دیگران از کمالات هر چه دارند برزای فراهم آمدن اسباب توفیق است ، اگر برای شما هم آن اسباب فراهم شود همان کمالات به شما داده خواهد شد ( البته عاریه است چون پایدار نیست ) و چون ان اسباب توفیق برود آن کمالات نیز رخت بر می بندد
وَ قَالَ عليهالسلام: إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَيْرِهِ، وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِهِ. ( نهج البلاغه، دکتر صبحی صالح ، حکمت 9، با استفاده از شرح ابن میثم )
فیض روح القدس ار بار مدد فرماید * دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد ( حافظ)
2.واقعیت از پس ابرها
اگر کسی بر ریاست تکیه زده است از آنچه از محاسن او می گویند نباید گول بخوری چرا که کاسه لیسان از سویی علاقه مندان از سوی دیگر از فضایل دیگران برای او جامه دوخته اند ، همانطور که از معزول از مقام هر چه از بدی می گویند را باور نکن چرا که فرصتی که حسودان دیروز و کینه توزان امروز یافتند جامه محاسن از تن او به در کرده اند .( با استفاده از شرح ابن ابی الحدید)
چشم ها را باید شست ، جور دیگری باید دید.( سهراب سپهری)
یک مشهور اگر کتابی بنویسد مردم آن را گران می خرند و اگر همان کتاب به ناشناسی منسوب شود نمی خرند ( فی ظلال نهج البلاغة )
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
💠مسئلهی نگاه کلان به چالش ایران اسلامی و مستکبرین
🔻 مشکل استکبار با جمهوری اسلامی این است 🔻
⭕️ اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند جلوه کند در دنیا 👈 منطق لیبرالدموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.
⭕️ لیبرالدموکراسی بر پایهی نفیِ دین بنا شده بود👈 جمهوری اسلامی بر پایهی دین بنا شده.
⭕️آنها ادّعای مردمی بودن کردند👈 جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه یک نظام مردمی است.
⭕️هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوریِ اسلامی بلندتر بوده 👈 تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده. ( منبع :https://eitaa.com/khamenei_ir
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
عزادار غير متعارف شاگردان برای استاد
روز بيست و پنجم ربيع الثانی
در اين روز، سنۀ ٤٧٨، امام الحرمين، عبدالملك بن شيخ عبدالله جوينى شافعى، استاد غزّالى و غيره در نيشابور وفات كرد و بعد از چند سال جنازۀ او را به كربلا حمل دادند و در نزد پدرش به خاك سپردند.
ابن خلّكان گفته كه در روز فوت او بازارها را ببستند و منبر او را شكستند و شاگردان او كه قريب به چهارصد نفر بودند، دوات و قلم خود را شكستند و يك سال كامل عزاى او را گرفتند.،
قمی فیض العلام ص۳۵۲
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
واکنش علوی علیه السلام به معترضان فرصت طلب سازمانی 2
امام در مسجد كوفه در سال 38 هجرى سخنرانى مىكرد، اشعث بن قيس به يكى از مطالب آن اعتراض كرد و گفت اين سخن به زيان شما، نه به سود تو است، امام نگاه خود را به او دوخت و فرمود
چه كسى تو را آگاهاند كه چه چيزى به سود، يا زيان من است؟ لعنت خدا و لعنت لعنت كنندگان، بر تو باد اى متكبّر متكبّر زاده،منافق پسر كافر! سوگند به خدا، تو يك بار در زمان كفر و بار ديگر در حكومت اسلام، اسير شدى، و مال و خويشاوندى تو، هر دو بار نتوانست به فريادت برسد. آن كس كه خويشان خود را به دم شمشير سپارد، و مرگ و نابودى را به سوى آنها كشاند، سزاوار است كه بستگان او بر وى خشم گيرند و بيگانگان به او اطمينان نداشته باشند.
اشاره امام علیه السلام به جريانى است كه اشعث قبيله خود را فريب داد تا خالد بن وليد، آنها را غافلگير كند و از دم شمشير بگذراند .
19- و من كلام له عليهالسلام قاله للأشعث بن قيس و هو على منبر الكوفة يخطب،
فمضى في بعض كلامه شيء اعترضه الأشعث فيه، فقال: يا أمير المؤمنين، هذه عليك لا لك، فخفض عليهالسلام إليه بصره ثم قال:
مَا يُدْرِيكَ مَا عَلَيَّ مِمَّا لِي عَلَيْكَ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِينَ حَائِكٌ ابْنُ حَائِكٍ مُنَافِقٌ ابْنُ كَافِرٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ أَسَرَكَ الْكُفْرُ مَرَّةً وَ الْإِسْلَامُ اُخْرَى فَمَا فَدَاكَ مِنْ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مَالُكَ وَ لَا حَسَبُكَ وَ إِنَّ امْرَأً دَلَّ عَلَى قَوْمِهِ السَّيْفَ وَ سَاقَ إِلَيْهِمُ الْحَتْفَ لَحَرِيٌّ أَنْ يَمْقُتَهُ الْأَقْرَبُ وَ لَا يَأْمَنَهُ الْأَبْعَد
نهج البلاغه خطبه 19 ترجمه مرحوم دشتی
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
♦️ امروز پیشرفت وظیفهی ما است.
📍این پیشرفتها نظام را مستحکم میکند، به نظام اقتدار میدهد.
⁉️حالا چه جوری پیشرفت کنیم؟
✅امید مهمترین ابزار پیشرفت است.
⚠️دشمن از همهی توان دارد استفاده میکند برای القای ناامیدی، برای القای بنبست.
📌اینها حتّی به مسئولین هم طمع دارند که امید را از آنها بگیرند.
❌ یک امتدادی هم متأسّفانه در داخل دارند.
🚨خیلی از پیشرفتهای ما کتمان میشود یا کوچکنمایی میشود.
↙️میشمرم اینهایی را که در همین چند هفته اتّفاق افتاده:
🔹دستیابی دانشمندان ایرانی به روشی جدید برای درمان سرطان خون
🔸بومیسازی یک دستگاه کلیدی برای چاههای نفت و گاز
🔹[افتتاح] خطّ آهن بخش مهمی از بلوچستان
🔸راه افتادن چندین کارخانه
🔹راه افتادن پالایشگاه فراسرزمینی در یکی از کشورها
🔸بهرهبرداری از شش نیروگاه برق
🔹رونمایی از یکی از بزرگترین تلسکوپهای جهان
🔸رونمایی از ماهوارهبر
🔹رونمایی از یک موشک جدید
💪 این کارها نشانهی حرکت در جامعه است. جوان ایرانی زنده است، پُرانگیزه است، آن هم در روزهای شرارت دشمن.
❇️ شما اگر ایراندوست هستید، یکی از علائم و شاخصهای ایراندوستی شما این است که امیدآفرینی کنید.
منبع :کانال رهبری در ایتا
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
📌 قصد دشمن این بود که مردم را وارد میدان کند، مردم نشان دادند که با دشمن همراه نیستند.
⚠️دشمن هر روز یک مکری دارد؛ اینجا شکست خورد، معلوم نیست که دست بردارد، میرود سراغ جاهای دیگر.
📍 مهمترین مشکل ما هم امروز علیالعجاله مشکل اقتصادی است.
👊و در زمینهی اقتصاد هم ملّت ایران به توفیق الهی مشتی به دهان دشمن خواهد زد.
منبع کانال Khamenei.ir در ایتا
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
چگونه زیستن:
با مردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوى شما آيند.
وَ قَالَ عليهالسلام: خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ وَ إِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.
نهج البلاغة ، حکمت 10 ، ترجمه دشتی
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از غرب آسیا
🇮🇷محمد شیاع ااسودانی نخست وزیر عراق، پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در برابر ولز را تبریک گفت
وستانیوز
@westanews
هدایت شده از غرب آسیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بعد از برد ایران
مشارکت امیر قطر در شادی تماشاگران ایران
وستانیوز
@westanews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب مطالبهی «جهاد تبیین» را بار دیگر خطاب به بسیجیان مورد تأکید قرار دادند:
امروز مهمتریم شیوهی دشمن «دروغپردازی» است / میخواهند بر ذهنها مسلط شوند / با روشنبینی حقایق را تبیین کنید
🔻 شیوههای دشمن را بشناسید. امروز مهمترین شیوهی دشمن جعل و دروغپردازی است. یعنی همین تلویزیونهایی که میدانید و میبینید مال دشمن است یا همین فضای مجازی، خبر دروغ میدهند، تحلیل دروغ میدهند، کشتهی دروغ معرفی میکنند. آدمها را به دروغ یکی را بد میکنند یکی را خوب میکنند، دروغ. یک عده هم باور میکنند.
🔹بدانید دشمن امروز بر پایهی دروغپردازی دارد کار میکند. خب وقتی که دانستید طبعاً وظیفه میآید روی دوشتان، تبیین کنید. جهاد تبیین که گفتیم یکی از جاهایش اینجاست، جهاد تبیین.
یکی از آسیبپذیریهای دشمن روشنبینی شماست. سعی کنید روشنبینی خودتان را افزایش بدهید.
🔹دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلط پیدا کند. تسلط بر مغزها برای دشمن خیلی با ارزشتر از تسلط بر سرزمینهاست. اگر مغز یک ملتی را توانستند تصرف کنند آن ملت سرزمین خودش را دو دستی به دشمن تقدیم میکند. مغزها را باید حفظ کرد، تسلط بر مغزها.
🔺یک عدهای خودشان دروغ نگفتند اما دروغ دشمن را تأیید کردند، متأسفانه. مراقب باشید این خطرها برای شما و برای مردمتان پیش نیاید. کمک کنید به مردمتان. ۱۴۰۱/۹/۵
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_بسیج
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از حوزه علمیه فیضیه مازندران
آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرابادی در سال 1314 ه.ش در شهر نجف اشرف متولد شد. پدرش آیت الله نجفعلی فاضل استرابادی که از فضلای حوزه علمیه نجف به شمار می رفت، بود. سپس به ایران آمد و در شهر بابل اقامت گزید. حاج شیخ محمد، دروس مقدماتی علوم اسلامی را درمازندران، نزد پدر ونیز نزد آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی(پدرهمسرش) فرا گرفت ودر ادامه به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت نمودو درسهای سطوح عالی را نزد اساتید برجسته آن حوزه از قبیل حاج شیخ مجتبی لنکرانی وحاج شیخ صدرا بادکوبه ای تلمذ نمود.سپس در درسهای فقهی واصولی فقهای عظام آن عصر، حضرات آیات حاج سید محمود شاهرودی، سید خویی، حاج آقا روح الله خمینی، شیخ حرحلّی وحاج میرزاباقر زنجانی شرکت نمود.وی در سال 1354 ه.ش بر اثرفشار رژیم بعثی مجبور به ترک عراق گردید. و پس از ورود به ایران در شهر بابل اقامت گزید.در سال 1359 با احراز اکثریت قاطع آراءبه عنوان نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و سپس در سال 1363 اقدام به تأسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران در همان شهر نمود که پرورش هزاران طلبه حاصل تلاش شبانه روزی وی می باشد..
◼️بمناسبت ششمین سالگرد ملکوتی حضرت آیت الله شیخ محمد فاضل استرابادی (ره)
کانال رسمی مدرسه علمیه فیضیه مازندران
@faiz432
نكوهش اوباش (انسانهاى شرور)۱
و درود خدا بر او، فرمود:(در تعريف جمع اوباش، فرمود)
آنان چون گرد هم آيند پيروز شوند، و چون پراكنده شوند شناخته نگردند
(و گفته شد كه امام فرمود ) :
آنان چون گرد هم آيند زيان رسانند، و چون پراكنده شوند سود دهند.
.(از امام پرسيدند: چون اوباش گرد هم آيند زيان رسانند را دانستيم، امّا چه سودى در پراكندگى آنان است، فرمود )
صاحبان كسب و كار، و پيشه وران به كارهاى خود باز مىگردند، و مردم از تلاش آنان سود برند، بنّا به ساختن ساختمان، و بافنده به كارگاه بافندگى، و نانوا به نانوايى روى مىآورد.
وَ قَالَ عليهالسلام: فِي صِفَةِ اَلْغَوْغَاءِ : هُمُ اَلَّذِينَ إِذَا اِجْتَمَعُوا غَلَبُوا وَ إِذَا تَفَرَّقُوا لَمْ يُعْرَفُوا وَ قِيلَ: بَلْ قَالَ عليهالسلام: هُمُ اَلَّذِينَ إِذَا اِجْتَمَعُوا ضَرُّوا وَ إِذَا تَفَرَّقُوا نَفَعُوا فَقِيلَ قَدْ عَرَفْنَا مَضَرَّةَ اِجْتِمَاعِهِمْ فَمَا مَنْفَعَةُ اِفْتِرَاقِهِمْ فَقَالَ يَرْجِعُ أَصْحَابُ اَلْمِهَنِ إِلَى مِهْنَتِهِمْ فَيَنْتَفِعُ اَلنَّاسُ بِهِمْ كَرُجُوعِ اَلْبَنَّاءِ إِلَى بِنَائِهِ وَ اَلنَّسَّاجِ إِلَى مَنْسَجِهِ وَ اَلْخَبَّازِ إِلَى مَخْبَزِهِ.
نهج البلاغه حکمت ۱۹۹ ، دکتر صبحی صالح و ترجمه دشتی
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
نكوهش انسانهاى شرور ۲
و درود خدا بر او، فرمود:(جنايتكارى را حضور امام آوردند، كه جمعى اوباش همراه او بودند.) مبارك مباد، چهرههايى كه جز به هنگام زشتىها ديده نمىشوند.
وَ قَالَ عليهالسلام: وَ أُتِيَ بِجَانٍ وَ مَعَهُ غَوْغَاءُ فَقَالَ: لاَ مَرْحَباً بِوُجُوهٍ لاَ تُرَى إِلاَّ عِنْدَ كُلِّ سَوْأَةٍ.
نهج البلاغه ، صبحي صالح ، حكمت ٢٠٠ ترجمه دشتی
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از غرب آسیا
✅شولتز و گادسون ( 1984) عوامل نفوذی را به سه دسته تقسیم میکنند:
به عنوان یک «عامل کنترل شده» که مستقیماً توسط یک نیروی خارجی جذب و کنترل می شود.
به عنوان «مخاطب مورد اعتماد» که آگاهانه برای پیشبرد منافع خارجی همکاری میکند اما مستقیماً توسط یک نیروی خارجی جذب یا کنترل نمیشود.
به عنوان یک «احمق مفید» (useful idiot) که کاملاً از نحوه پیشبرد منافع یک قدرت خارجی بیاطلاع است و از روی ناآگاهی و عدم بصیرت، کاملا در راستای نقشهها و منافع براندازان حرکت میکند.
وستانیوز
@amniatemeli
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
دیدار نخستوزیر عراق با تولیت آستان قدس رضوی
🔹محمد شیاع السودانی: خدماتی که شهید سلیمانی در کنار حشد الشعبی برای نابودی داعش و امنیت عراق انجام داد، بهترین نمونه برای اخوت، دوستی و برادری مردم دو کشور است و نشان دهنده این است که ایران و عراق همراه یکدیگر در یک راستا گام بر میدارند.
🔹تولیت آستان قدس: ریخته شدن خون پاک سردار سلیمانی در کنار ابومهدی المهندس و دیگر سربازان رشید عراقی در یک محل، موضوعی مسبوق به سابقه بوده و اتفاق جدیدی نیست.
@TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 دیدار رئیسجمهور با علمای اهل سنت و شیعه کردستان
@Farsna
هدایت شده از جرعه ناب
#عوامل_کودتا_سقیفه_از_منظر_حضرت_زهرا
حضرت زهرا در خطبه فدکیه به چند عامل مهم کودتا اشاره می کند
۱-براى اجابت نداى شیطان،
۲-براى خاموش کردن انوار دین روشن خدا،
۳-از بین بردن سنن پیامبر برگزیده آماده بودید
(تَسْتَجیبُونَ لِهِتافِ الشَّیْطانِ الْغَوِىِّ، وَ اِطْفاءِ
اَنْوارِالدّینِ الْجَلِیِّ، وَ اِهْمالِ سُنَنِ النَّبِیِّ الصَّفِیِّ)
۳-در ادامه حضرت به یک ضرب المثل اشاره دارد
(تُسرُّون حَسْواً فِی ارْتِغاءٍ)
کلمه (حَسْو)به معنای نوشیدن است
کلمه ( ارْتِغاءٍ)از ( رَغْوَة)یعنی کف روی شیر یا دوغ
توضیح آنکه در عرب بادیه نشین که دوغ یا شیر را می دوشیدند روی آن کف می کرد
کسی می آمد به صاحب شیر می گفت آیا اجازه است که اندکی از کف روی شیر را بخورم
صاحب شیر اجازه میداد اما آن مرد نی را داخل ظرف می گذاشت و شیر را میخورد وصاحب شیر می دید هنوز کف هست از نیرنگ خورنده غافل میشد
این ضرب المثل کنایه است از کسی که به ظاهر کار خوب انجام می دهد اما در حقیقت در حال حیله و نیرنگ است
۴-حضرت زهرا سلام الله علیها بعداز آنکه علت کودتای کودتا گران را خاموش کردن نور الهی و اهمال در سنت نبوی اعلام می کند به سوال مقدری پاسخ می دهد که چرا آنها که قصد خاموش کردن نور الهی داشتتد خود را به عنوان خلیفه رسول خدا جا زدند؟
حضرت در جواب می فرماید
به بهانه خوردن کف شیر، خود شیر را زیر لب پنهان میخورید
یعنی برای اینکه کار خویش را موجه جلوه دهید به ظاهربه عنوان خلیفه رسول خدا خود را جا زدید اما در حقیقت به دنبال نابودی نور الهی و احیای جاهلیت بودید
https://eitaa.com/jorenab