هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 #حدیث روز 💠
💎برترین عبادت
🔻پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
اَلعِبادَةُ سَبعَةُ أجزاءٍ أفضَلُها طَلَبُ الحَلالِ؛
✳️ پرستش و عبادت، هفت بخش است و برترین بخش آن، طلب روزیِ حلال است.
📚 گزیده تحف العقول: ح ۱۷
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍جامعه مدرسین در بیانیه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزههای علمیه:
◻️تحصیل دانش و معنویت نباید طلاب را از برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مردم باز دارد
◻️انقلابیگری تنها با التزام به اخلاق، انصاف و عدالت است
◻️ حضور پرشور طلاب در مساجد و مجالس و همچنین انجام فعالیتهای تبلیغی مؤثر در مناسبتها و برقراری جلسات، در کنار تحصیل علوم حوزوی، ضرورتی انکارناپذیر است.
متن کامل:
https://hawzahnews.com/xcrBD
@HawzahNews
هدایت شده از خط رهــــبر
🔴چهار زاویه اصلی برای تحلیل دفاع مقدس از نظر رهبر انقلاب
🔹رهبر انقلاب، هماکنون در دیدار فعالان عرصه دفاع مقدس: عظمت واقعه دفاع مقدس را باید شناخت. خیلی کار شده لکن به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است. ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پر نقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.
🔹عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود دید:
۱- یکی از زاویهی آن چیزی است که از آن دفاع میشود چون بحث دفاع مقدس است از چی دفاع میکردیم ما؟
۲- یکی از این زاویه است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت، چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟
۳- زاویهی سوم این است که این دفاع به وسیلهی چه کسانی انجام گرفت؟
۴- زاویه چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ نتیجه این دفاع چه شد؟
به کانال خط رهـبر بپیوندید🇮🇷
@baitrahbar
مخاطبین قرآن
مخاطبین قرآن سه گروه هستند :
۱ گناهکار که بر خود ستم کرد
۲اهل ميانه
۳.پیشی گیرنده در کارهای نیک
ثُمَّ أَوْرَثْنَا اَلْكِتابَ اَلَّذِينَ اِصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيْراتِ بِإِذْنِ اَللّهِ ذلِكَ هُوَ اَلْفَضْلُ اَلْكَبِيرُ * فاطر ۳۲
یکم: در اقسام سه گانه دو احتمال است:
۱اقسام برای الذین اصطفینا است ، یعنی هر سه شریک در وارث کتب هستند گر چه وارث حقیقی فقط یک گروه است یعنی سابقین همانند «وَ أَوْرَثْنا بَنِي إِسْرائِيلَ الْكِتابَ:» المؤمن:-٥٤
۲اقسام برای عبادنا است و اضافه عباد برای تشریف نیست و جمله در مقام تعلیل است ، یعنی علت این که وارث کتاب گروهی بر گزیده اند این است که مردم سه دسته اند و همه لیاقت وارث کتاب بودن را ندار ند
علامه طباطبائی ره احتمال اول را بیشتر می پسندد
دوم: هر سه گروه مسلمان هستند چون داخل در اصطفینا و وارث کتاب هستند ، ولی:
۱ظالم مرتکب برخی گناهان است
۲ مقتصد همان معتدل است در راه راست قرار دارد
۳ سابق از دو گروه ديگر پیشی گرفت در درجات قرب و به اذن خدا امام دیگران است به سبب انجام کارهای نیک «وَ السّابِقُونَ السّابِقُونَ أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ:» الواقعة:-١١.
المیزان
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
یک برش از جلسه بهشتیان
۱حال یکدیگر را می پرسند
۲یکی می گوید من همراه و همنشینی داشتم که به معاد اعتقاد نداشت و از روی اعتراض به من می گفت :
واقعا تو معاد را قبول داری ؟
مگر می شود بعد از اين که مردیم و بدن ما متلاشی شد و خاک شد فقط استخوانها باقی ماند دو باره زنده شویم و جزای اعمال خود را ببینیم ؟
۳کسی از شماها اشراف بر جهنم دارد ببینیم الآن در چه حالی است؟
۴خودش به جهنم اشراف پیدا می کند و می بیند که مصاحب او در وسط جهنم است
۵ خطاب به جهنمی می گوید :
به خدا قسم نزدیک بود که موجب سقوطم شوی و اگر نعمت توفیق و هدایت خدا نبود من هم الآن مثل تو در عذاب بودم
فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلى بَعْضٍ يَتَساءَلُونَ*قالَ قائِلٌ مِنْهُمْ إِنِّي كانَ لِي قَرِينٌ * يَقُولُ أَ إِنَّكَ لَمِنَ اَلْمُصَدِّقِينَ * أَ إِذا مِتْنا وَ كُنّا تُراباً وَ عِظاماً أَ إِنّا لَمَدِينُونَ *قالَ هَلْ أَنْتُمْ مُطَّلِعُونَ * فَاطَّلَعَ فَرَآهُ فِي سَواءِ اَلْجَحِيمِ *قالَ تَاللّهِ إِنْ كِدْتَ لَتُرْدِينِ *وَ لَوْ لا نِعْمَةُ رَبِّي لَكُنْتُ مِنَ اَلْمُحْضَرِينَ
صافات ۵۰_۵۷
نکات
۱ هشدار در باره خطر همنشین بی دین و لامذهب
۲ امیدواری به رحمت و توفیق الهی
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #برش_دیدار | رهبر انقلاب در دیدار اخیر: عقیدهی راسخ بنده این است که اگر نسلهای پیدرپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدّس را بشناسند و بدانند که در این واقعهی مهم چگونه ملّت ایران توانست خود را به سکّوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بِایستد، برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت؛ و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از جرعه ناب
#فقر_و_غنای_حقیقی
۱-الْغِنَى وَالْفَقْرُ بَعْدَ الْعَرْضِ عَلَى اللَّهِ.
(حکمت:۴۵۲)
بی نیازی و تهیدستی ( در روز قیامت و) پس از عرضه (اعمال )برخداوند معلوم میشود
۲-حقیت بی نیاز ی این است که کسی بتواند پاداش الهی را بدست بیاورد و در اخرت از بهشت و رضوان الهی بهره مند گردد و تهی دست کسی است که از ثواب و لطف الهی بی بهره باشد و گرفتار خشم الهی وعذاب دردناک گردد
۳-نشنیدهای که زیر چناری کدو بُنی
بررُست و بردمید برو بر، به روز بیست؟
پرسید از آن چنار که «تو چند سالهای؟»
گفتا «دویست باشد و اکنون زیادتی است»
خندید ازو کدو که «من از تو به بیست روز
برتر شدم بگو تو که این کاهلی ز چیست»
او را چنار گفت که «امروز ای کدو
با تو مرا هنوز نه هنگام داوری است
فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان
آنگه شود پدید که از ما دو، مرد کیست»
#ناصر_خسرو_دیوان_اشعار_قصیده_چهل_و_هفت
@jorenab
هدایت شده از اخبار کبریاکلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس
📢 یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ
🔹 ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، حضرت آیتالله خامنهای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر میکنند. ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت میکنند و به مردم اطمینان میدهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد.
کانال خبری و اجتماعی و فرهنگی #اخبارکبریاکلا
🆔 @kebrianews
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
چرا دستگاه خلافت بر #امام_حسن_عسکری علیه السلام بسیار سخت گرفت ؟
امام يازدهم پس از درگذشت پدر بزرگوار خود به امر خدا و حسب التعيين پيشوايان گذشته به امامت رسيد و هفت سالى كه امامت كرد به واسطه سختگيرى بيرون از اندازه مقام خلافت، با تقيه بسيار شديد رفتار مىكرد در به روى مردم حتى عامه شيعه بسته جز خواص شيعه كسى را بار نمىداد بااينحال اكثر اوقات زندانى بود.
و سبب اينهمه فشار اين بود كه:
اولا: در آن ازمنه جمعيت شيعه كثرت و قدرتشان به حد قابل توجهى رسيده بود و اينكه شيعه به امامت قائلند براى همگان روشن و آفتابى شده بود و امامان شيعه نيز شناخته مىشدند و ازاينروى مقام خلافت بيشازپيش ائمه را تحت مراقبت درآورده و از هر راه بود با نقشههايى مرموز در محو و نابود كردن ايشان مىكوشيدند.
ثانيا: مقام خلافت پىبرده بود كه خواص شيعه براى امام يازدهم فرزند معتقدند و طبق رواياتى كه از خود امام يازدهم و هم از پدرانش نقل مىكنند فرزند او را همان مهدى موعودى مىشناسند كه بهموجب اخبار متواتره از طرق عامه و خاصه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله خبر داده بود١ و او را امام دوازدهم مىدانند.
بدين سبب امام يازدهم بيشتر از ساير ائمه تحت مراقبت مقام خلافت درآمده بود و خليفه وقت تصميم قطعى گرفته بود كه به هر طريق باشد به داستان امامت شيعه خاتمه بخشد و در اين خانه را براى هميشه ببندد.
و ازاينروى همينكه بيمارى امام يازدهم را به معتمد خليفه وقت گزارش دادند، طبيب نزد آن حضرت فرستاد و چند تن از معتمدان خود و چند نفر از قضات را به منزلش گماشت كه پيوسته ملازم وى و مراقب اوضاع داخلى منزل بوده باشند و پس از شهادت امام نيز خانه را تفتيش و توسط قابلهها و كنيزان آن حضرت را معاينه كردند و تا دو سال مأمورين آگاهى خليفه در خط پيدا كردن خلف آن حضرت مشغول فعاليت بودند تا به كلى نوميد شدند
علامه طباطبائی ، شیعه در اسلام (طبع جدید)، صفحه ۱۹۱ و ۱۹۲
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 #احکام شرعی | نماز در محل تحصیل
◻️سؤال: آیا محل تحصیل دانشجویی که در خوابگاه میباشد، به صورتی که پنج روز در هفته در محل تحصیل زندگی میکند، حکم وطن را دارد؟
◻️ پاسخ: محل تحصیل یا زندگی موقت، وطن نیست، البته اگر بنا دارد حداقل یک سال به طوری اقامت داشته باشد که عرفاً مسافر محسوب نشود، بدون نیاز به قصد اقامت ده روزه، نماز تمام است.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
کثرت حبس حضزت امام #حسن_عسکری علیه السلام:
شيخ مفيد و غيره روايت كردهاند كه بنى عبّاس داخل شدند بر صالح بن وصيف، در زمانى كه حبس كرده بود حضرت امام حسن عسكرى عليه السّلام را و با او گفتند كه: تنگ بگير بر او و وسعت مده بر او.
صالح گفت: چه كنم من با او؟ همانا سپردهام او را به دست دو نفرى كه بدترين اشخاص مىباشند كه من پيدا كردهام ايشان را، يكى به نام علىّ بن يارمش است، و ديگر اقتامش، و اينك آن دو نفر از اهل نماز و روزه گشتهاند، و رسيدهاند در عبادت به مقامى عظيم.
پس امر كرد آن دو نفر را آوردند، پس ايشان را عتاب كرد و گفت: واى بر شما، چيست شأن شما با اين شخص؟
گفتند: چه بگوييم در حقّ مردى كه روزها را روزه مىگيرد و شبها را تا به صبح به عبادت مشغول است؟ تكلّم نمىكند با كسى و مشغول نمىشود به غير از عبادت. و هر وقت نظر بر ما مىافكند بدن ما مىلرزد و چنان مىشويم كه مالك نفس خود نيستيم و خوددارى نمىتوانيم بكنيم.
آل عبّاس چون اين را شنيدند برگشتند از نزد صالح در كمال ذلّت به بدترين حالى.
(مؤلّف گويد): از روايات ظاهر مىشود كه آن حضرت بيشتر اوقات محبوس و ممنوع از معاشرت بود، و پيوسته مشغول بود به عبادت، چنانچه از روايت بعد ظاهر مىشود.
قمی ، منتهى الآمال فى تواريخ النبى و الآل عليهم السلام(فارسى)، ج3، صص 1908 و 1909
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه در دوران امام عسکری(علیهالسّلام)
🔻حضرت آیتالله خامنهای: علّت اینکه این سه امام یعنی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهمالسّلام) از مدینه یکسره آورده شدند به عراق و در عراق هر سه ماندند و در عراق هر سه شهید شدند و دفن شدند و در جوانی هم کشته شدند، همین بود که تشکیلات شیعه در زمان این سه امام به اوج قدرت خودش رسیده بود.
📖 کتاب همرزمان حسین(علیهالسّلام)، صفحه ۳۴۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از اخبار کبریاکلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹يا أَبَا مُحَمَّد يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَيُّهَا الزَّكِيُّ الْعَسْكَرِيُّ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ يَا حُجَّةَ اللهِ عَلى خَلْقِهِ يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إلى اللهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا يَا وَجيهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ
🔸ای ابا محمّد،ای حسن بن علی،ای پاکنهاد عسکری،ای فرزند فرستاده خدا،ای حجّت خدا بر بندگان،ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم،ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن.
📗فرازی از دعای توسل
کانال خبری و اجتماعی و فرهنگی #اخبارکبریاکلا
🆔 @kebrianews
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
#نهم_ربیع قتل خلیفه ی دوم یا عمر سعد و یا آغاز امامت حضرت حجت روحی فداه و یا چه؟؟؟
۱)آنچه نقلهای تاریخی بیشتر نسبت به آن مساعدت و معاضدت دارد قتل خلیفه ی دوم در روزهای پایانی ماه ذی الحجه(۲۶یا۲۷)بود نه نهم ربیع(تاریخ خلیفه بن خیاط، خلیفه بن خیاط، ص۱۰۹؛ اخبار الطوال، ابوحنیفه دینوری، ص۱۳۹؛ أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۳۹.)
وطرح قتل خلیفه در نهم ربیع قدمتش به حدود قرن ششم برمیگردد .اولین بار عبدالجلیل قزوینی عالم قرن ششم بدون استناد به منبعی آن را نقل کرد.( رازی قزوینی، بعض مثالب النواصب، ۱۳۵۸ش، ص۳۵۳.)
۲)ظاهرا طبق نقل علامه مجلسی( مجلسی، زاد المعاد، ۱۴۲۳ق، ص۲۵۸)روز نهم ربیع روز قتل عمر سعد هست که اسم عمر احتمالا سبب خطا در تطبیق شد.
۳)اطلاق عید بر نهم ربیع مستند به روایتی از امام هادی علیه السلام است که این روز را یکی از روزهای عید بزرگ معرفی میفرمایند(مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۳۱، ص۱۱۹ و ۱۲۰)
۴)جدا از مطالب یکم تا سوم ،هر آنچه نام و یاد حضرت حجت روحی فداه را پر رنگ تر کند مطلوبیت ذاتی دارد هر چند تعبیر تاج گذاری چندان زیبا نیست اما آغاز امامت حضرت حجت یک امر طبیعی تاریخی هست که نیاز به دلیل روایی ندارد.
#گلایری_بابلکناری
🆔https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک هشدار درباره مراسماتی با نام عیدالزهرا!
هدایت شده از ❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
🔶ابوالفضل الشافعی الحصکفی (متوفای 553 هـ)
❇️أبو الفضل یحیی بن سلامة بن الحسین حصکفی یکی از بزرگان اهل سنت است که وجود حضرت مهدی علیه السلام را مفروغ عنه گرفته و در باره آن حضرت و سایر ائمه اهل بیت علیهم السلام شعر سروده است .
#ابن_کثیر دمشقی سلفی پس از نقل غزل طولانی از او می نویسد:
🔶ثم خرج من هذا التغزل إلی مدح أهل البیت والأئمة الإثنی عشر رحمهم الله
وسائلی عن حب أهل البیت
هل أقر إعلانا به أم أجحد
هیهات ممزوج بلحمی ودمی
حبهم هو الهدی والرشد
حیدرة والحسنان بعده
ثم علی وابنه محمد
وجعفر الصادق وابن جعفر
موسی ویتلوه علی السید
أعنی الرضی ثم ابنه محمد
ثم علی وابنه المسدد
والحسن الثانی ویتلو تلوه
محمد بن الحسن المفتقد
...
فلا یظن رافضی أننی
وافقته أو خارجی مفسد
...
والشافعی مذهبی مذهبه لأنه فی قوله مؤید
اتبعته فی الأصل والفرع معا فلیتبعنی الطالب المرشد
إنی بإذن الله تاج سابق إذا ونی الظالم ثم المفسد
📚البدایة والنهایة، ج14ص154-155
پس از این غزل به مدح اهل بیت و ائمه دوازده گانه می پردازند و می گوید:
🔶ای کسی که از من در باره محبت أهل بیت سؤال می کنی که آیا آشکارا به آن اقرار می کنم یا منکر می شوم؟
بدان ! هرگز انکار نمی کنم، محبت آنان با گوشت و خون من آمیخته شده است . محبت آنان هدایت و رشد است . مقصود از اهل بیت، حیدر است و حسنین و ... دوازدهمین آنان حسن است که بعد از او محمد بن الحسن خواهد آمد که الآن غائب شده است.
کسی گمان نکند که من رافضی شده و با آنان موافق هستم یا این که خارجی و فاسد هستم . مذهب من شافعی است؛ زیرا او در دیدگاهش تأیید شده است. من از شافعی در اصل و فرع پیروی می کنم ؛ پس هر کسی خواهان هدایت است از من پیروی کند
🆔https://eitaa.com/gelayeri_babolkenari2
هدایت شده از یاامیرالمومنین روحی فداک
فِی الْإِعْتِقَادَاتِ عَنْهُ علیه السلام: أَنَّهُ قِیلَ لَهُ إِنَّا نَرَی فِی الْمَسْجِدِ رَجُلًا یُعْلِنُ بِسَبِّ أَعْدَائِكُمْ وَ یَسُبُّهُمْ فَقَالَ مَا لَهُ لَعَنَهُ اللَّهُ تَعَرَّضَ بِنَا
[بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار - باب ۱۴ من لا ینبغی مجالسته و مصادقته و مصاحبته و المجالس التی لا ینبغی الجلوس فیها - مجلد ۷۱، صفحه ۲۱۷]
بخدمت حضرت صادق (علیه السّلام) عرض شد که: یا ابن رسول اللَّه ما مردی را در مسجد می بینیم که به دشمنان شما به صورت علنی دشنام میدهد و نامشان را می برد، آن حضرت فرمود: چه مرضی دارد؟ خدا لعنتش کند که ما را در معرض اذیت می اندازد.
هدایت شده از خبر بابل
نگو دلم پاکه!
چهارشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۲.
🔸 کانالاطلاع رسانی #خبر_بابل
🔸بزرگترین کانال خبری مازندران در ایتا
https://eitaa.com/khabarbabol
سجده شکر بعد از نماز
بعد از نماز ها سجده شکر مسحب است و دعا و اذکار بسیار در آن وارد شده است ، از امام رضا علیه السلام منقول است که اگر خواستی ۱۰۰ مرتبه شکرا شکرا و اگر خواستی ۱۰۰ مرتبه عفوا عفوا بگو .
باز از امام رضا عليه السّلام منقول است که کمترین ذکر در سجده شکر ۳ مرتبه شکرا لله است
قمی ، مفاتیح الجنان ، تعقیبات نماز صبح
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
#رسول_الله
روز دوازدهم ربيع ۱
به قول شيخ كلينى و مسعودى و آقا رضى قزوينى و مشهور بين عامه، روز ولادتِ با سعادتِ حضرت رسول صلى الله عليه و آله است.....
و در اين روز نيز، آن حضرت به مدينه ورود فرمود.
قمی ،فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام، صفحه 318
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ پاسخ مولوی عبدالرحمن ترنجزر به کسانی که جشن میلاد پیامبر(ص) را بدعت میدانند
◻️ مولوی عبدالرحمن ترنج زر:
وحدت شاخص مهم امت اسلام بوده استو
مراسم گرامی داشت جشن ولادت پیامبر اسلام موجب نزدیکی امت به سیره عملی پیامبر(ص) است.
کسانی که به این مراسم ها مخصوصا جشن ولادت حضرت محمد(ص) که حول نام و یاد نبی مکرم اسلام (ص) است اشکال وارد کرده و آنان را بدعت می نامند، جشن های دیگر مثل مراسم ختم بخاری و فارغالتحصیلی و امثالهم که در زمان پیامبر (ص) وجود نداشت به طریق اولی باید بدعت نامید.
@HawzahNews | حوزهنیوز
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌹 لوح | ستارگان راهنما، الگوهای بیزوال
✏️ رهبر انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران:
شهیدان، ستارگان راهنمایند؛ الگوهای بیزوال برای همهی ما و نسلهای پس از مایند؛ رفتار آنان درس است؛ انگیزههای آنان حکمت است. پیام آنان را باید بهدرستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همهی دورهها و نسلها بهره بگیریم. ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خبر بابل
امام جماعت جدید مسجد تاریخی کاظمبیک بابل معرفی شد
🔺با حضور حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل،حجت الاسلام خوشنویس به عنوان امام جماعت جدید مسجد کاظمبیک بابل پس از ارتحال حجت الاسلام مویدی معرفی شد
پنجشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۲.
🔸 کانالاطلاع رسانی #خبر_بابل
🔸 بزرگترین کانال خبری مازندران در ایتا
https://eitaa.com/khabarbabol
سفارش به تقوی
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام:
تقوی را حفظ کنید و با تقوی از خود محافظت کنید
صونوها و تصوّنوا بها
نهج البلاغه ابن میثم خطبه ۲۳۲
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 کلیپ صوتی | وحدت؛ یک اعتقاد قلبی
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «ما در جمهوری اسلامی این هفته را، یعنی از دوازدهم تا هفدهم [ربیعالاوّل] را، به عنوان هفتهی وحدت نامگذاری کردهایم. این یک نامگذاری محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ این یک اعتقاد و ایمان قلبی است. جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه معتقد به لزوم اتّحاد امّت اسلامی است.» ۱۳۹۸/۸/۲۴
🌷 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن #هفته_وحدت، کلیپ صوتی «وحدت؛ یک اعتقاد قلبی» را منتشر میکند.
🎧 بشنوید👇
زهد و تواضع نبی اکرم صلی الله علیه و آله
پیامبر صلی الله علیه و اله
۱بر زمین غذا می خورد
۲مانند بردگان می نشست
۳با دست خود نعلین خود را پینه می زد
۴با دست خود لباس خود را رفو می کرد
۵بر الاغ بی جهاز سوار می شد
۶دیگران بر ردیف خود سوار می کرد
۷ روزی پرده دارای نقش بر درب خانه خود دید همسرش که این پرده را آویزان کرد را صدا زد و فرمود از من پنهانش کن با نگاه به آن یاد دنیا و. زرق و برقهای آن می افتم .
۸ از دنيا از روی دل اعراض کرد ، و یاد آن را در جانش میراند و خواست از چشمش پنهان باشد تا از زينت آن لباس زينت نگیرد و دنیا را محل ماندن نداند و آرزوی ماندن در دنیا نداشته باشد ۹پس دنیا را از جان خود خارج کرد و از دل خود خارج دور کرد و از چشم خود پنهان کرد
۱۰فلسفه این کار پیامبر این بود که کسی چیزی را دشمن دارد ، در چشم بودن و یاد آن را نیز دشمن دارد
.... و لقد كان، صلّى اللّه عليه و آله و سلّم، يأكل على الأرض، و يجلس جلسة العبد، و يخصف بيده نعله، و يرقع بيده ثوبه، و يركب الحمار العارى، و يردف خلفه، و يكون السّتر على باب بيته فتكون فيه التّصاوير فيقول: يا فلانه - لإحدى أزواجه - غيّبيه عنّى، فإنّى إذا نظرت إليه ذكرت الدّنيا و زخارفها، فأعرض عن الدّنيا بقلبه، و أمات ذكرها من نفسه، و أحبّ أن تغيب زينتها عن عينه، لكيلا يتّخذ منها رياشا، و لا يعتقدها قرارا، و لا يرجو فيها مقاما، فأخرجها من النّفس، و أشخصها عن القلب، و غيّبها عن البصر، و كذلك من أبغض شيئا أبغض أن ينظر إليه، و أن يذكر عنده ...
ابن میثم خ ۱۵۹
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
ازپندهای امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام:
در حالى كه در واقع، از كمترين مال برخوردار هستيد ،
در ظاهر، بهترين حال را از خود نشان دهيد ،
كه خداوند متعال ، بندگان باايمانش را [ اين گونه ]نيكو ادب كرده است ،
و آن بزرگ گوينده ، فرموده است :
«بى خبر ، آنان را از شدّت خويشتندارى ، توانگر مى پندارد . ايشان را از سيمايشان مى شناسى . با اصرار [چيزى ]از مردم نمى خواهند» .
فَكُونُوا أَقَلَّ مَا یَكُونُونَ فِی الْبَاطِنِ أَمْوَالًا أَحْسَنَ مَا یَكُونُونَ فِی الظَّاهِرِ أَحْوَالًا فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَی أَدَّبَ عِبَادَهُ الْمُؤْمِنِینَ الْعَارِفِینَ أَدَباً حَسَناً فَقَالَ جَلَّ مِنْ قَائِلٍ- یَحْسَبُهُمُ الْجاهِلُ أَغْنِیاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسِیماهُمْ لا یَسْئَلُونَ النَّاسَ إِلْحافاً
[بحار الانوار ج ۷۵، ص ۸]
@jorenab
پیروی از #رسول_الله
حضرت امیر علیه السلام:
محبوب ترین بندگان در نزد خداوند تعالی کسی است به پیامبرش اقتدا کرد و راه او را پیمود
احبّ العباد إلى اللّه المتأسّى بنبيّه، و المقتصّ لأثره
نهج البلاغه ابن میثم خ ۱۵۹
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از حوزهعلمیهشهرستانبابل
🟡بمناسبت هفته وقف
🟢آشنایی با موقوفات حوزوی شهرستان بابل
🔵بخش اول :
مسجد و مدرسه علمیه حاج کاظم بیک مربوط به دوران صفویه
🔸توسط حاج کاظم بیک که از تبریز به شهر بارفروش - بابل فعلی آمد و مسجد و مدرسه علمیه برای تحصیل طلاب علوم دینی در محله سرحمام احداث نمود.
🔸این بنا سال1092 توسط حاج کاظم بیک ساخته شده و در سال 1101 توسط پسرش، آقا محمد رضا، و سپس در سال 1169 هجری قمری توسط مولانا میرنظام الدین محمد مورد تعمیر قرار گرفته است.
🔸بنای مسجد شامل حیاطی بزرگ و مربع شکل است.
🔸شبستان اصلی مسجد، در سمت جنوب قرار دارد و از سه قسمت اصلی تقسیم می شود.
🔸 قسمت میانی، بزرگتر است و با گنبد اصلی پوشش یافته است. سمت غربی، محلی برای زنان، و سمت شرقی، مقبره سه تن از علما است.
🔸 این مسجد در سال 1342 شمسی توسط متولی آن، یعنی محمد جعفر کاظم بیگی تعمیر گردید و سردر ورودی شمالی آن از نو احداث گردید.
🔸این مکان موقوفی دارای 1182 رقبه می باشد.
روز وقف و خیرین گرامی باد
#دفتر_موقوفات_و_منابع_پایدار_مدیریت_حوزه_علمیه_شهرستان_بابل
•┈┈••✾••┈┈•
@howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷