eitaa logo
پنجره🇮🇷
111 دنبال‌کننده
664 عکس
314 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
امان از جو گیر شدن🖕 @MohammadGelayeri
متنی قابل تامل بسم الله الرحمن الرحیم الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﺶ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻨﺪ.(الزمر، ١٨) 🔰 سخن آغازین عرض تسلیت سالگرد شهادت امام صادق علیه السلام احیاگر شریعت نبوی و طریقت علوی و حقیقت الهی و ارتحال امام خمینی رضوان الله تعالی علیه باشد و دومین سخن اینکه لطف الهی شامل حال ملت عزیز ایران اسلامی در زمینه سازی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شد. 🔻دیروز اولین مناظره توسط صدا و سیما برگزار شد. متاسفانه عده ای به جای ارایه برنامه و پاسخ به پرسشهای مجری محترم بی مبالاتی و بی اخلاقی کردند و تهمت و افترا بستند و صریحا به تحصیلات حوزوی و تلویحا به بزرگان تمدن ایران اسلامی همچون فارابی و بوعلی و خواجه نصیرالدین و شیخ بهایی و ملاصدرا و امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام توهین کردند و ساختار آموزشی تمدن ساز را فدای ساختار آموزشی صد ساله اخیر کردند و متکبرانه خود را باسواد و دیگران را بی سواد خواندند. این مغروران روزگار به صراحت ادبیات بنی صدر را زنده کردند که شهید رجایی را بی سواد می خواند و امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، عقل رجایی را بر سینه آن فراری منافق زد. واقعا این غرب زدگان اگر به توحید و قیامت باور داشتند اینگونه بی حرمتی نمی‌کردند و مدرک دکترای فقه و حقوق از دانشگاه شهید مطهری را شش کلاس نمی‌خواندند. باری از این سنت سیئه بی اخلاقی غرب زدگان بی اخلاق و مدل تبلیغاتی کابویی آمریکایی بگذریم و وارد چگونگی تعالی کشور و خروج از بحران کنونی و افتضاح اقتصادی جریان عافیت طلب غیر انقلابی بشویم، چند پیشنهاد محضر عزیزان عرض می‌کنم: 1⃣ اول: حکمرانی حِکمی اقتضا می کند که دولت آینده در حد سیاستگذاری و تنظیم گری و نظارت بماند و خدمات عمومی را عادلانه نه رانت خوارانه به بخش های خصوصی واگذار کند و هر جا نقصی در آنها نسبت به نیازهای مردم دید، ورود کند و مشارکت نخبگانی که معتقد به جمهوری اسلامی هستند در سیاستگذاری و تنظیم گری جدی گرفته شود تا حکمرانی شبکه ای ولایی تحقق یابد. 2⃣ دوم: عالمانه و با سرعت، جلو خلق پول بانک‌ها را بگیرد و تنها اجازه خدمات مالی به آنها بدهد و خلق پول با پشتوانه را تنها به بانک ملی واگذارد. 3⃣ سوم: وام های کلان مفسدان اقتصادی را سریعا به بانک ها برگرداند و مفسدان اقتصادی به همراه روسای بانکهای فاسد را محاکمه کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. 4⃣ چهارم: تسهیلات بانکی را در ساخت و ساز مسکن و تولید و صادرات توسعه دهد و جلو بنگاه داری بانک ها را بگیرد تا بیش از این به تولید داخلی آسیب وارد نشود. 5⃣ پنجم: تسهیل گری و بازتوزیع دو رویکرد مهم حکمرانی حِکمی است که باید دولت جدی بگیرد و قوانین تولید و اقتصادی و بازرگانی و صنعتی کشور را اصلاح، کاهش و روان سازد. 6⃣ ششم: دولت در راستای تسهیل گری تولید در هر وزارت خانه ای یک اتاق تولید راه اندازی کند؛ جهت بررسی طرحهای تولیدی و تصویب آنها از جهت مالی و بازرگانی و محیط زیست و غیره و نظارت بر آنها تا تولیدکنندگان در ادارات سر درگم نشود و به راحتی تولید در جریان قرار گیرد. 7⃣ هفتم: شورای فضای مجازی را مأمور سازد تا با سرعت اینترنت ملی را در راستای رشد اقتصادی و اشتغال زایی در فضای سایبری راه اندازی کند تا زیرساختهای دولت الکترونیک فراهم گردد و با طرح عدالت الکترونیک متصل گردد. 8⃣ هشتم: ساختار دانشکده ای از دانش محوری به موضوع محوری و مهارت محوری تغییر یابد تا کشور از رتبه صد و پنجاه مهارتی ارتقا یابد و اشتغال رشد کند. 9⃣ نهم: سیاست داخلی و خارجی باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و‌ رشد تولید همراه باشد و سیاست و دیپلماسی خارجی در سفارت خانه ها به سمت رشد تولید داخلی و رشد واردات مواد اولیه و صادرات حداکثری تولیدات داخلی هدایت گردد. 🔟 دهم: حکمرانی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد و فعالیتهای فرهنگ عمومی اعم از رمان و سینما و مستند و سریال‌های خانگی به سمت امید و تولید و اشتغال و تقویت خانواده جهت پیدا کند و در یک کلام فرهنگ و علم و سیاست با هدف رشد اقتصادی و تقویت خانواده دنبال شود. همه آنچه این مسکین نگاشت؛ واقعیت های شدنی در جامعه ایران کنونی است که البته به دست مدیران جهادی و ولایی همچون شهید حاج قاسم عزیز و شهید حاج محسن فخری زاده بزرگوار شدنی است که بسیار دلتن‌گشان هستیم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ و ۲۵ شوال ۱۴۴۲ سالگرد شهادت امام صادق علیه السلام 🆔 @khosropanah_ir
دولتی باید تشکیل شود که ۱-دارای کفایت و مدیریت، ۲-با ایمان، ۳-لبریز از امید ۴-و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد چرا که اگر مسئولین دولتی ناامید باشند کاری از پیش نمی‌رود ۴۰۰/۲/۲۲ https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⭕️ اعتراض مدیر حوزه علمیه تهران به توهین یکی از کاندیداها در مناظره انتخاباتی ➖ متاسفانه در شب شهادت رئیس مکتب و در جریان مناظرات انتخاباتی، به مدارک و درجه علمی حوزه‌های علمیه و میراث گرانبهای هزار و چهارصد ساله مکتب امام صادق علیه‌السلام جاهلانه توهین شد. ◻️ از مسئولین صداوسیما و کمیسیون نظارت بر انتخابات درخواست داریم طبق قانون، زمینه ارائه پاسخ به این توهین آشکار و جلوگیری از تکرار موارد مشابه را فراهم نمایند. ◻️ یکی از ابزارها و شیوه های کارآمد امام صادق علیه السلام در تبیین حقایق دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام، مناظره با علما و پیروان مکاتب الحادی و منحرف بود. صادق آل محمد با استدلال و منطق و رعایت اخلاق و بدون تخریب و توهین به روشنگری و تحکیم مبانی دین پرداختند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
محمد گلایری: اصلاح طلبان، سفسطه و انتخابات استاد از شاگردانش پرسید: دو مرد مهمان من می‌شوند. یکی تمیز و دیگری کثیف. من به آن ها پیشنهاد می‌کنم حمام کنند. شما فکر می‌کنید،‌ کدام یک این کار را انجام دهند؟ شاگردان جواب دادند: خوب مسلما کثیفه! استاد گفت: نه، تمیزه. چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه اگر اهل حمام رفتن بود که کثیف نبود. پس چه کسی حمام می کند؟ حالا شاگردان می گویند: تمیزه! استاد جواب داد: نه، کثیفه، چون او به حمام احتیاج دارد. و باز پرسید خوب، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند؟ یک بار دیگر شاگردها گفتند: کثیفه! استاد گفت: اما نه، البته که هر دو! تمیزه به حمام عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می‌گیرد؟ شاگردها با سر درگمی جواب دادند: هر دو ! استاد این بار توضیح می‌دهد : نه، هیچ کدام ! چون کثیفه به حمام عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد! شاگردان با اعتراض گفتند : بله درسته، ولی ما چطور می‌توانیم تشخیص دهیم؟ هر بار شما یک چیزی را می‌گویید و هر دفعه هم درست است. استاد در پاسخ گفت: خوب پس متوجه شدید ، این یعنی: سفسطه ! خاصیت سفسطه بسته به این است که چه چیزی را بخواهی ثابت کنی!! ما با کسانی روبرو هستیم که با هر دلیلی و یا بدون هر دلیلی با ایران اسلامی مخالفند یکروز اصحاب سبز میشوند و وقتی رآی نمیآورند به بهانه تقلب حکم به بطلان انتخابات میدهند... یکروز جیغ بنفش سر میدهند و جشن خیابانی میگیرند و وقتی مملکت را سالها به عقب برگرداندند بهانه میآورند که هرکسی رآی آورده بود اوضاع بدتر از این بود... دیروز میگفتن اگر رئیسی بیاد دلار میشه پنج هزار تومن، امروز که دلار ۲۵ رسیده میگن اگر رئیسی اومده بود دلار پنجاه هزار تومن میرسید... باز ارسال از فیض فاضل @MohammadGelayeri
‏فیلم از طرف محمد گلایری
امیدوارم رئیس جمهور آینده به دنبال کم کردن : فاصله طبقاتی ، تنش های اجتماعی ، تنشهای سیاسی، آثار مخرب تنشهای بین المللی و آثار مخرب بلاهای طبیعی باشد و برای آنها برنامه ریزی کند
نقش دعا در زندگی ما چقدر است؟ از سویی انسان فقط حاصل تلاش خود را درو میکند لیس للانسان الا ما سعی(نجم ۳۹) گندم ازگندم بروید جو زجو از سویی دیگر دعا و تضمیمن اجابت آن از بایدهای زندگی ما است وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ (غافر٦٠) نتیجه دعا کجاست ؟چند درصد از نتیجه برای دعا است؟ واقعیت این است دعا یک ضرورت است و بگونه ی همه نتیجه برای دعا است دعا روح رفتار ما است هنگام تصمیم های مهم نتیجه دعا خودش را نشان میدهد اینطور نیست که هر گاه اسباب طبیعی یکسو بود دعا کردیم مستجاب میشود و اگر اسباب طبیعی سوی دیگر بود دعا به در بسته میخورد زکریای پیر با همسر نازا دارای پسر می شوند قصه اش در قرآن ذکر می شود تا این نکته را گوش زد کند گاهی موانع برای استجابت( دعای واقعی) وجود دارد و صلاح شخص و خانواده اش نیست برای همین مدرس موسی ع طفل را کشت تا بداندکه (باشد اندر پرده بازی های پنهان ) پس استجابت لزوما بر آوردن خصوص خواسته در دعا نیست دعا یک ضرورت است @MohammadGelayeri
بعد از اينكه پيغمبر اكرم در عرفات و منى‏ و مسجدالحرام كليات اسلامى را در باب اصول و فروع بيان كرده- كه مهمترين سخنان ايشان است- يكمرتبه در غديرخم اين طور مى‏فرمايد: مطلبى است كه اگر آن را نگويم هيچ چيز را نگفته‏ام. فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ‏ به من گفته‏اند كه اگر آن را نگويى هيچ چيز را نگفته‏اى يعنى همه هبا و هدر است. بعد مى‏فرمايد: ا لَسْتُ اوْلى‏ بِكُمْ مِنْ انْفُسِكُمْ؟ (اشاره به آيه قرآن است كه: النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ‏ «احزاب66») آيا من حق تسلط و ولايتم بر شما از خودتان بيشتر نيست؟ همه گفتند: بَلى‏ يا رَسولَ اللَّه. حضرت فرمود: مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ‏. اين حديث هم مثل حديث ثقلين داراى اسناد زيادى است. مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى ج‏4 736 حديث غدير ..... ص : 735 https://eitaa.com/MohammadGelayeri