هدایت شده از خبر بابل
امامجمعه امامزاده عبدالله آمل:
امروز عده ی کمی حرمت ماه رمضان را در اطراف امامزاده شکستند و به همراه مردم آتش به اختیار به آنها تذکر لسانی دادیم.
حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی امام جمعه بابلی امامزاده عبداللهآمل :
بخش امام زاده عبدالله(ع) با وسعت جغرافیایی ۸۲۰ کیلومتر مربع بخش وسیعی از شهرستان را با مکان های ییلاقی و تفریحی فراوانی به خود اختصاص داده است که وضعیت امروز سبب ناراحتی خانواده های معظم شهدا و متدینین شده است.
از حضور برادران بسیجی حوزه های احد و امام خامنه ای، پاسگاه انتظامی امام زاده عبدالله، نیروهای انتظامی و بسیجی شهرستان برای احترام گذاشتن مسافران در ماه رمضان و ۱۳ فروردین تشکر می کنم.
🔹بنده به خاطر اهمیت مساله صبح زود خدمت فرماندهی محترم انتظامی و فرماندار محترم شهرستان آمل رسیدم و سپس در بازدید مناطق جنگلی رفتم (و البته مسئول اجرایی نبودم)
🔹به خاطر سوالات فراوان فقط راجع به حرم مطهر عرض کنم که اوقاف شهرستان و استان نظرشان این بود دربهای ورودی حرم نباید بسته شود و ابلاغیه ای در این زمینه وارد نشده است لذا بسته نشد ولی متاسفانه سبب ورود مسافران و روزه خواری علنی برخی ها شده است.
🔹و حقیر با همت بچههای بسیج موقع ظهر متوجه این هتک حرمت برخی ها در حیاط حرم مطهر و برخی نقاط شدم.
🔹 لذا با همکاری هیات امنای امام زاده، دعوت از جوانان آتش به اختیار جبهه مردمی هزار سنگر، حمایت فرماندهان سپاه و انتظامی شهرستان وارد حیاط حرم و بازار شدیم و با تذکر لسانی و تاکید بر جمع آوری بساط ناهار، قلیان به خاطر روزه خواری علنی، مقداری محدود کشف حجاب و موسیقی تقریبا موفق به جمع آوری شدیم.
🔹و انصافا جمعیت زیادی هم روزه دار بودند و خودشان را برای افطار و نماز مغرب آماده می کردند.و جمعیت کمی سبب این ناراحتی مومنان و مومنات شدند.
🔹در نهایت به صورت ویژه از حضور جوانان جبهه مردمی هزار سنگر شهرستان آمل تشکر می کنم و قطعا در مراحل بعدی از این عزیزان بیشتر استفاده خواهد شد
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
یکشنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۲.
🔸 کانالاطلاع رسانی #خبر_بابل
🔸بزرگترین کانال خبری مازندران در ایتا
https://eitaa.com/khabarbabol
هدایت شده از محمد گلایری
خدایا بگذر قبل از این که #رمضان بگذرد
خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و با محو شدن هلال ماه،گناهان ما را محو كن و با گذشتن روزهايش سختىهايمان را از ما بكن.تا(اين ماه)در حالى از ما بگذرد كه ما را در آن از خطاها پاكيزه ساختهاى و در اين(ماه)از بدىها خالصمان نمودهاى
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اِمْحَقْ ذُنُوبَنَا مَعَ اِمِّحَاقِ هِلاَلِهِ، وَ اِسْلَخْ عَنَّا تَبِعَاتِنَا مَعَ اِنْسِلاَخِ أَيَّامِهِ حَتَّى يَنْقَضِيَ عَنَّا وَ قَدْ صَفَّيْتَنَا فِيهِ مِنَ اَلْخَطِيئَاتِ، وَ أَخْلَصْتَنَا فِيهِ مِنَ اَلسَّيِّئَاتِ.
دعای ۴۴ از صحیفه سجادیه عليهالسلام
#ماه_رمضان
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از ❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
⏺#شخصیت_شناسی_سید_یمانی
#قسمت_اول
❇️یمانی، لقب فردی است که بنا بر روایات، پیش از ظهور امام زمان(عج) قیام میکند[۱نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۲۵۳-۲۵۲.] و مردم را به سوی وی دعوت میکند.[نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۲۵۵-۲۵۶؛ فتلاوی، رایات الهدی و الضّلال فی عصر الظّهور، ۱۴۲۰ق، ص۱۰۱.]
❇️نام اصلی یمانی، در احادیث شیعه ذکر نشده است؛ اما او از نسل امام حسین(ع)[صدوق، کمالالدین، ج۱، ۱۳۹۵ق، ص۲۵۱.] و یا از نوادگان زید بن علی[ابن طاووس، فلاح السائل،۱۴۰۶ق، ص۱۷۱.] دانسته شده است. گفته شده در برخی منابع اهل سنت نام او جهجاه، حسن و یا حسین است.[آیتی، «یمانی درفش هدایت»، ص۲۰] نویسنده کتاب «رایات الهدی و الضّلال فی عصر الظّهور» گفته است که اگر چه به نَسَب یمانی در روایات تصریح نشده، اما دلایل قطعی ثابت میکند که وی از اهل بیت و از نسل امام حسین(ع) است.[فتلاوی، رایات الهدی و الضّلال فی عصر الظّهور، ۱۴۲۰ق، ص۱۰۰.]
❇️در روایتی از پیامبر اکرم(ص)، از یمانی با عنوان منصور یاد شده که یاریدهنده حضرت مهدی است.[نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۳۹-۴۰.] همچنین منابع اهل سنت، او را قحطانی[ابن حماد، الفتن، دار الکتب العلمیه منشورات محمدعلی بیضون، ص۷۵؛ مقدسی، البدء و التاریخ، مکتبة الثقافة الدینیة، ج۲، ص۱۸۳.] و منصور یمانی نیز خواندهاند. قحطانی منسوب به شخصی به نام قحطان استکه عربهای یمن نسبشان به او میرسد.
❇️در روایات، قیام یمانی از علائم ظهور معرفی شده است. بر پایه روایتی در کتاب کمالالدین شیخ صدوق، از امام صادق(ع)، قیام یمانی در کنار صیحه آسمانی، خروج سفیانی، قتل نفس زکیه و خسف بیداء از نشانههای قطعی ظهور معرفی شده است.[صدوق، کمالالدین، ۱۳۹۵ق، ج۲، ص۶۵۰، ح۷.] به گفته برخی پژهشگران،۳۶ حدیث درباره قیام یمانی در منابع شیعه و سنی وجود دارد[مهدویراد، «بررسی تطبیقی روایات یمانی از منظر فریقین»، ص۲۶.] و در بیشتر این روایات، به حتمی بودن قیام یمانی به عنوان نشانه ظهور اشاره نشده[ برای نمونه نگاه کنید به؛ صدوق، کمالالدین، ۱۳۹۵ق، ج۱، ص۳۲۸، ج۲، ص۶۴۹، ح۱؛ نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۲۵۳، ۲۵۲؛ لیثی، عیون الحکم و المواعظ، ۱۳۷۶ش، ص۲۴۴؛ ابن طاووس، فلاح السائل، ۱۴۰۶ق، ص۱۷۱.] و از روایات شیعی تنها در دو روایت، حتمیت آمده است.[آیتی، «یمانی درفش هدایت»، ص۱۷.] از اینرو برخی از محققان، در قطعی بودن قیام یمانی به عنوان نشانه ظهور تردید کردهاند[آیتی، «یمانی درفش هدایت»، ص۱۷-۱۹؛ مهدویراد، «بررسی تطبیقی روایات یمانی از منظر فریقین»، ص۲۶.] و به این استناد کردهاند که در برخی از نسخههای این دو حدیث، قید حتمیت وجود ندارد[کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۸، ص۳۱۰، ح۴۸۳؛ مجلسی، بحارالانوار، ۱۴۰۳ق، ج۵۲، ص۲۳۳.] و احتمال دادهاند که این قید از سوی راویان به حدیث اضافه شده است.
#ادامه_دارد
🆔https://eitaa.com/mahdilomam
هدایت شده از تلنگر مهدوی
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه آیت الله محمدی (حفظهالله) برای ماه مبارک:
طبق تقلید از دعایافتتاح، بیشتر به یاد امام ع باشید...
که ان شاءالله خود آقا جواب این محبت شما رو میده!
@sobhezhoor
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
واکنش عطاءالله مهاجرانی به غلامحسین کرباسچی که ماجرای ماست را به چیزهای دیگر ربط داده: یک کاسه ماست ظرفیت چنین تفسیر جهان شمولی نداشت
@TasnimNews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔸 ندانستن مقدار مسافت شرعی
✅ اگر مسافر به دلیل جهل به موضوع، روزه بگیرد؛ مانند اینکه رفتن به محلی را قصد کند که در واقع به اندازه مسافت شرعی است ولی به دلیل جهل به مقدار مسافت، روزه بگیرد، روزهاش باطل است.
🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۹۵۲
📱 رسانه KHAMENEI.IR بهمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، احکام روزهداری مطابق با فتوای حضرت آیتالله خامنهای را به مرور منتشر میکند.
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از افق افق۱
48.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیـدار مرحـوم آیت الله فاضـل - رحـمه الله با آیت الله محمدی
خرداد ۱۳۹۲
گروه طلاب جوان👇
https://eitaa.com/joinchat/2926968910C7e36d39e52
هدایت شده از ❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
⏺#شخصیت_شناسی_سید_یمانی
#قسمت_دوم(پایانی)
❇️زمان و مکان
بنابر روایات، قیام یمانی همزمان با خروج سفیانی خواهد بود.[۱] بر پایه روایتی از امام باقر(ع) خروج سفیانی، یمانی و خراسانی در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود.[۲]
🔶امام صادق(ع) در روایتی خروج سفیانی را در ماه رجب دانسته است.[۳] برخی با کنار هم گذاشتن این دو روایت، خروج یمانی را نیز در ماه رجب دانستهاند.[۴]
❇️ برخی از نویسندگان، وقوع این رخدادها را در یک روز، کنایه از شدت پیوستگی قیام یمانی و خروج سفیانی با هم دانسته و معتقدند این امر منافاتی با وجود فاصله اندک میان آن دو ندارد.[۵]
✅همچنین در برخی منابع اهل سنت، روایاتی از فرود آمدن عیسی و خروج دجال در زمان او،[۶] و خروج او پس از مهدی(عج)[۷] وجود دارد. از نظر نویسندگان شیعی این روایات معتبر نیستند چرا که از معصوم صادر نشدهاند[۸]
◀️و نیز به دلیل آنکه روایتی که خروج او را پس از حضرت مهدی (عج)میداند، ناسازگار با احادیثی است که قیام یمانی را از نشانههای ظهور حضرت مهدی معرفی میکند.[۹]
🟢قیام یمانی بنابر روایات از یمن خواهد بود.[۱۰] در روایات مربوط به قیام یمانی، به شهرهای صَنعا، عَدَن، کِنده و منطقه اَبین اشاره شده است.[۱۱]
🔶🔶اما روایات مربوط به صنعا، مستفیض و از طریق شیعه و اهل سنت نقل شده و اشاره به مرکزیت آن دارند.
📚#پی_نوشت
1⃣نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۳۰۵؛ طوسی، الغیبه، ۱۴۱۱ق، ص۴۴۷.
2⃣ نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۲۵۵-۲۵۶.
3⃣صدوق، کمالالدین، ۱۳۹۵ق، ج۲، ص۶۵۰.
3⃣آیتی، «یمانی درفش هدایت»، ص۲۶.
4⃣آیتی، «یمانی درفش هدایت»، ص۲۶-۲۷.
5⃣ابن حماد، الفتن، دار الکتب العلمیه منشورات محمدعلی بیضون، ص۲۹۱.
6⃣ابن حماد، الفتن، دار الکتب العلمیه منشورات محمدعلی بیضون، ص۲۸۵؛ مقدسی، البدء و التاریخ، مکتبة الثقافة الدینیة، ج۲، ص۱۸۴.
7⃣آیتی، «یمانی درفش هدایت»، ص۳۶.
8⃣برای نمونه نگاه کنید به؛ صدوق، کمالالدین، ۱۳۹۵ق، ج۱، ص۳۲۸، ج۲، ص۶۴۹، ح۱؛ نعمانی، الغیبه، ۱۳۹۷ق، ص۲۵۳، ۲۵۲؛ لیثی، عیون الحکم و المواعظ، ۱۳۷۶ش، ص۲۴۴؛ ابن طاووس، فلاح السائل، ۱۴۰۶ق، ص۱۷۱.
9⃣صدوق، کمالالدین، ۱۳۹۵ق، ج۱، ص۳۳۱؛ لیثی، عیون الحکم و المواعظ، ۱۳۷۶ش، ص۲۴۴.
🔟 فتلاوی، رایات الهدی و الضّلال فی عصر الظّهور، ۱۴۲۰ق، ص۱۰۱.
1⃣1⃣ همان
🆔https://eitaa.com/mahdilomam
طلب عدم انحراف
خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست
۱و اگر در این ماه كجروى كردهايم،پس ما را بازگردان
۲ و اگر در آن منحرف شدهايم،ما را استوار بدار.
۳و اگر دشمن تو شيطان، بر ما چيره شده،پس ما را از او رهايى ده
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ إِنْ مِلْنَا فِيهِ فَعَدِّلْنَا، وَ إِنْ زُغْنَا فِيهِ فَقَوِّمْنَا ، وَ إِنِ اِشْتَمَلَ عَلَيْنَا عَدُوُّكَ اَلشَّيْطَانُ فَاسْتَنْقِذْنَا مِنْهُ.
دعای ۴۴ صحیفه سجادیه عليهالسلام
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
🌷حضرت محمد صلیالله علیهوآله:
💎وَ قَدْ وَكَّلَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ سَبْعَةً مِنْ مَلَائِكَتِهِ فَلَيْسَ بِمَحْلُولٍ حَتَّى يَنْقَضِيَ شَهْرُكُمْ هَذَا
💎خداوند بر هر شیطان سرکشی هفت تن از فرشتگان خود را گمارده است که تا پایان این ماه همچنان در بند آنها می باشد.
📚وسایل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۰۴
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
نامه محرمانه نمایندگان ولیفقیه به رئیسی درباره حجاب
«علی اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:
🔹نامهای تبیینی، تفصیلی و انتقادی در ارتباط با وضعیت عفاف و حجاب به صورت محرمانه برای رئیسجمهور ارسال شده است.
🔹ارکان مرتبط نظام برای ترویج الگوی زیست عفیفانه، دغدغهمند و مشغول فعالیت هستند اما در عین حال دشمن میخواهد این موضوع را به عاملی برای دو قطبی سازی میان مردم و ایجاد اختلاف در میان نیروهای انقلابی تبدیل نماید.
tn.ai/2875358
@TasnimNews
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
🔻تواشیح اسماء الحسنی و بی دقتی در بکاربردن یک واژه تاریخی!
▫️همه ساله در ماه مبارک رمضان، هنگام افطار نوای دلنشین تواشیح اسماء الحسنی، نویدبخش فرارسیدن افطار و پایان یک روز روزه داری است.
این تواشیح اولین مرتبه توسط سید محمد النقشبندی متوفای ۱۳۵۵ شمسی، مبتهل مشهور اهل سنت مصری اجرا شد.
🔹نکته مهم که لازم است به آن توجه شود اینکه پایان این تواشیح با درود بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ص) و صحابه به اتمام می رسد با این عبارت:
اللهم صل افضل صلاه علی اسعد مخلوقاتک سیدنا محمد و علی اله و صحبه و سلم:
خداوندا برترین دوردهایت را بر خوشبختترین بندگانت آقای ما محمد و بر اهل بیت ایشان و صحابه ایشان نثار کن.
▫️با این عبارت، مطلق صحابه مورد درود و رحمت خداوند قرار می گیرند در حالی که در قرآن و روایات اهل بیت(ع)، هیچگاه مطلق صحابه مورد ستایش قرار نگرفته اند. از دیدگاه قرآن، صرف صحبت و همراهی با پیامبر(ص)، باعث تقدیس و دستیابی به درجات والای نفسانی نخواهد شد، بلکه همراهی و پایبندی به دستورات و وصایای ایشان، موجبات سعادتمندی را فراهم می آورد. فراموش نمیکنیم که همین صحابه مانع از خلافت بلافصل امیرالمومنین علی(ع) شدند.
🔹به دلیل این منطق، در طول تاریخ درود بر مطلق صحابه به یکی از نمادهای گفتاری و نوشتاری اهل سنت تبدیل شد. این در حالی است که علمای شیعه از کاربست چنین ادبیاتی اجتناب ورزیده اند.
▫️در سالهای ابتدایی انقلاب که این تواشیح در صداوسیمای ایران پخش می شد، بخش انتهایی تواشیح را تصحیح کردند و عبارت (و صحبه) را حذف کردند.
🔹اما در سالهای اخیر، گروه هایی که به بازخوانی این تواشیح پرداخته اند، بدون توجه به این منطق قرآنی و شعار نمادین، عبارت (و صحبه) را در تواشیح جای داده اند.
▫️ناگفته نماند ذکر نام صحابه به صورت مقید، این اشکال را برطرف میکند به همین دلیل مقام معظم رهبری در سخنرانیهای خودشان از عبارت (و صحبه المنتجبین): (صحابه نجیب و وارسته) استفاده می کنند که هوشمندانهترین شیوه استفاده از این اصطلاح است.
🔹بدون شک بیتوجهی به چنین نمادهایی، موجب فرهنگسازی و نهادینه شدن این عقیده در میان شیعیان خواهد شد، بنابراین لازم است گروههای همخوانی و تواشیح و صداوسیما نسبت به تولید و پخش چنین برنامههایی دقت بیشتری به خرج دهد. / رسول چگینی، از نویسندگان حوزوی
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh