هدایت شده از ❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
❇️#شب_قدر_و_حضرت_مهدی عج
1⃣در سوره ی قدر آیه ی چهارم میخوانیم: تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر
2⃣میدانیم که فعل مضارع دلالت بر استمرار میکند بنابراین نزول ملائکه متوقف بر زمان پیامبر اکرم (ص) نیست
3⃣نزول ملائکه بر رسول خدا با هدف تقدیر امور بندگان است و این تقدیر در شب قدر طبق روایات هرسال انجام میشود
4⃣پس بعد از رسول خدا در هر زمانی باید حجتی باشد تا ملائکه در شب قدر بر او نازل شده و تقدیر بندگان را در اختیار اقرار دهند و این برهان علاوه بر اینکه وجود امام زمان را اثبات میکند، نزول ملائکه در شب قدر بر ایشان را نیز اثبات میکند.
5⃣علی بن ابراهیم قمی در تفسیری دربارة نزول فرشتگان و روح، در شب قدر می گوید:
فرشتگان و روح القدس، در شب قدر، بر امام زمان(ع) نازل می شوند و آنچه را از مقدرات سالانة بشر، نوشته اند، به او تقدیم می دارند.
و همین محدث مورد وثوق از حضرت امام باقر(ع) نقل کرده، که وقتی از حضرتش پرسیدند: آیا شما می دانید که لیلة القدر کدام شب است؟ حضرت فرمودند:
چگونه ندانیم، و حال آن که در شب قدر فرشتگان برگرد ما طواف می کنند(📚علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 51، ص 73؛ منتخب الاثر فصل2، ب 3، ح4 ، ص 183)
6⃣امام جواد (ع) از حضرت امیر المؤمنین (ع) نقل می کند که ایشان به حسن بن عباس فرمود: شب قدر در هر سالی است و خداوند در آن شب تمام امور آن سال را نازل می کند، پس از رسول خدا (ص) نیز کسانی عهده دار این امور هستند. ابن عباس از امام پرسید: آن ها کیستند: امام علی (ع) فرمود من و یازده نفر از فرزندان من که امام و هم سخن با فرشتگان هستیم.» [📚ابو الصلاح حلبی، تقریب المعارف، ص 182، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1404 ق ]
🆔https://eitaa.com/mahdilomam
خانواده و جامعه دغدغه بندگان خوب خدا
خدایا
1به ما از ناحيهى همسران و فرزندانمان مايهى روشنى چشم عطا كن
2. و مارا پيشواى پرهيزگاران قرار ده.
وَ ٱلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَب لَنَا مِنۡ أَزۡوَٰجِنَا وَ ذُرِّيَّٰتِنَا قُرَّةَ أَعینٍ وَ ٱجعَلنا لِلمُتَّقِينَ إِمَامًا فرقان 74
نکات :
1در دست گرفتن مديريّت جامعه، آرزوى عباد الرحمن است، زيرا عهدهدار شدن امامت و رهبرى متّقين، ارزش است. «وَ اجْعَلْنٰا لِلْمُتَّقِينَ إِمٰاماً»
2 - در دعا به حد اقل اكتفا نكنيد، بلندهمّت باشيد. «وَ اجْعَلْنٰا لِلْمُتَّقِينَ إِمٰاماً» (خدايا ما را در رسيدن به كمال، رهبر متّقين قرار ده، نه آنكه تنها از متّقين باشيم)
تفسیر نور
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
مجملِ واقعه ضربت خوردن حضرت امیر علیه السلام
در سال چهلم گروهى از خوارج در مكه جمع شدند و در باره نهروان مذاكره كردند و بر كشتگان نهروان گريستند و سه نفر با هم معاهده كردند كه در يك شب امير المؤمنين عليه السلام، و عمرو عاص و معاويه را بكشند.
ابن ملجم كشتن على عليه السلام را بر عهده گرفت و وارد كوفه شد و قُطام بنت اخضر را ملاقات كرد و آن زنى بود از خوارج كه امير المؤمنين عليه السلام پدر و برادر او را در نهروان كشته بود و چون در نهايت حسن و جمال بود، ابن ملجم او را خواستگارى كرد. قُطام گفت: مهر من سه هزار درهم است با غلام و كنيزى و كشتن على بن ابى طالب عليه السلام.
ابن ملجم گفت: چگونه على را بكشم؟ گفت غفلةً او را مىكشى و وردان بن مجالد را كه از قبيله خودش بود براى يارى ابن ملجم طلبيد و ابن ملجم نيز شبيب بن بجره خارجى را همدست كرد و در انتظار بودند تا شب نوزدهم #ماه_رمضان رسيد.
در آن شب قطام در مسجد خيمه زده بود و مشغول اعتكاف بود. آن سه ملعون به عزيمت قتل على عليه السلام به مسجد آمدند. قطام بافتهاى چند از حرير بر سينههاى ايشان بست و شمشيرهاى به زهر آب داده به ايشان داد تا حمايل كردند و بيامدند به نزديك آن درى كه امير المؤمنين عليه السلام از آن در داخل مسجد مىشد، نشستند و كسى از راز ايشان مطّلع نبود، جز اشعث بن قيس كه او نيز با ايشان متّفق بود و به يارىِ ايشان آمده بود. همين كه وقت صبح حضرت امير عليه السلام داخل مسجد شد و صداى نازنينش بلند شد به «يا أيّها الناس، الصلاة» كه ابن ملجم و همراهانش شمشيرها كشيدند و بر آن حضرت حمله آوردند و گفتند: «الحُكْمُ لِلّهِ لا لَكَ يا عليّ».
شمشير شبيب خطا كرد و شمشير ابن ملجم بر فرق همايون آن حضرت جا كرد و شكافت و خون جارى شد و محاسن شريفش كه در عزاى پيغمبر خضاب نشده بود به خون خضاب شد و واقع شد آنچه خدا و رسول صلى الله عليه و آله به آن خبر داده بودند و امير المؤمنين عليه السلام در انتظار آن بود و آسوده شد آن جناب از صدمات دنيا و از غدر و مكر معاويه و عمرو عاص و از بى وفايى كوفيان غدّار- صَلواتُ اللهِ وَسلامُه عَلَيه.
قمی ، فیض العلام صص 73 و 74
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از ❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
⏺#بررسی_سند_دعای_موسوم_به_دعای_ فرج(الهی عظم البلاء)
❇️پیش از ورود به بحث سندی لازم هست تعریفی از دو واژه ارائه شود؛
#منبع:
🔶منبع عبارت است از کتاب،سایت،نشریه یا هر چیزی که فلان مطلب یا قول از آن نقل شده باشد. برفرض مثال میگوییم منبع فلان روایت چیست؟پاسخ داده میشود بحارالانوار
#سند:
🔶مراد از سند و یا قول مسند ،عبارت است از سلسله ی رجالی که فلان قول را نقل کردند و حدیث مسند به حدیثی گفته میشود که سلسله ی اسناد آن بدون انقطاع به امام معصوم برسد.
♻️حال با توضیح فوق به بررسی سند دعای موسوم به فرج می پردازیم:
💠نخستین بار امین الاسلام طبرسی در کتاب کنون النجاح تعليم امام زمان به محمد بن احمد بن ابي ليث بر شمرد كه از ترس به مقابر قريش در بغداد پناه برده بود و به بركت اين دعا نجات يافت
📚(به نقل از مجلسي، بحار الانوار، بيروت، الوفا، 1404 ه.ق، ج 53، ص 275.)
💠در کتاب «الزام الناصب» چنین نقل شده است: شیخ جلیل امین الاسلام فضل بن حسن طبرسی مؤلف کتاب تفسیر «مجمع البیان» در کتاب «کنوز النجاح» گفته است: دعایی که حضرت امام مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) به أباالحسن محمد بن أحمد بن أبی لیث - رحمت خدای متعال بر او باد - در شهر بغداد در مقابر قریش به او تعلیم داد و أبوالحسن از زندان از ترس کشتن به مقابر قریش پناه برده بود و به برکت این دعا، خداوند او را از کشته شدن نجات داد.
🔴در کتب رجالی شیعه احمد بن محمد بن ابی ليث مجهول است لذا سند این نقل از این جهت مخدوش می باشد.
🔶 از سویی پذیرش اینکه امام زمان به او تعلیم داده است نیز با توجه به شرایط و حکمت غیبت ،سخت است ؛آری ،اگر در قالب توقیع از سمت نواب خاص و یا شخصیتهایی مانند شیخ مفید و یا شیخ طوسی بود میتوانستیم بپذیریم و یا ادعیه ی دیگری متن آن را تایید میکردند باز هم قابل پذیرش بود اما با تحقیقی که انجام گرفت،نویسنده ی این سطور دعایی ماثوره نیافت که متن یا برخی الفاظ آن را تایید کند.
🔷البته به لحاظ درایه و دلالت نیز مباحثی وجود دارد مانند شبهه ی شباهت به ادبیات غالیان در فراز یا محمد و یاعلی اکفیانی.... که بنا نداریم ورود کنیم.
◀️بنابراین، این روایت فاقد سند قابل اعتماد است چنانکه آیه الله العظمی سیستانی فرمودند:سند اين دعا معتبر نيست و ضعيف است و واجب نيست حتما از آن دفاع كنيم
(📚استفتائات آيت الله سيستاني، ص351)
🆔https://eitaa.com/mahdilomam
هدایت شده از خبر بابل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای دروغ پرتاب خودکار توسط عراقچی و دروغ نام گذاری غلط خلیج فارس در معاهده چین و عربستان از زبان خانعلیزاده
دوشنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۲.
🔸 کانالاطلاع رسانی #خبر_بابل
🔸بزرگترین کانال خبری مازندران در ایتا
https://eitaa.com/khabarbabol
هدایت شده از حوزهعلمیهشهرستانبابل
💠 امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:
💎مَنْ قَرَأَ مِائَةَ آيَةٍ مِنَ اَلْقُرْآنِ مِنْ أَيِّ اَلْقُرْآنِ شَاءَ ثُمَّ قَالَ يَا اَللَّهُ سَبْعَ مَرَّاتٍ فَلَوْ دَعَا عَلَى اَلصَّخْرَةِ لَقَلَعَهَا إِنْ شَاءَ اَللَّهُ.
💧هر کس صد آیه از هر جای قرآن بخواند سپس هفت مرتبه بگوید «یا الله» (و حاجت خود را بخواهد) (اثر اجابت) آن چنان است که اگر دعا بر صخره سخت بخواند به یاری خدا آن را از جای برمیکند!
📚ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ج ۱، ص ۱۰۳.
#اللهم_العن_قتلة_امیر_المومنین
•┈┈••✾••┈┈•
💎 لینک ثبت نام حوزه های علمیه
🌐 http://reg.ismc.ir/rules/134
@howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
دعای واقعی :
دعاء اگر واقعی باشد مستجاب می شود چون فرمود « مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را » « ادعونی استجب لکم» ( مومن 60)
در کریمه «نمل 62» دو شرط برای دعاء ذکر شد :
1.اضطرار«یجیب المضطر» .
چون به دون آن حقیقت دعا محقق نمی شود، چون وقتی راه دیگری وجود دارد پس فقط آنچه درخواست می کند مطلوب او نیست
2.خواست از خدا «دعاه»
کسی که فقط به اسباب چشم دوخت یا به مجموع اسباب و خدا چشم دوخت از خدا نخواست .
این دو شرط در واقع شرط تحقق دعا است نه شرط اجابت برای همین در (مومن60) شرطی مطرح نکرده است
بر همین اساس در بقره 186 آمده است : « اگر بندگانم از تو بپرسند در باره دعا و در خواست از من بگو من نزدیکم و اجابت می کنم اگر مرا بخوانند »
اذا سألک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوة الداع اذا دعان
از این رو اگر مضطری دعا کرد و اجابت نشد مشکل در اضطرار یا دعا و خواست از خدا است ، چون ظاهر ایه ابای از تخصیص دارد.( المیزان)
أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذٰا دَعٰاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفٰاءَ الْأَرْضِ أَ إِلٰهٌ مَعَ اللّٰهِ قَلِيلاً مٰا تَذَكَّرُونَ «نمل 62»
كيست كه هرگاه درماندهاى او را بخواند، اجابت نمايد و بدى و ناخوشى را برطرف كند، و شما را جانشينان (خود در) زمين قرار دهد؟ آيا با خداوند معبودى است؟ چه كم پند مىپذيريد.
1.در روايات و تفاسير نديدم كه دربارهى تلاوت آيهى ۶۲ براى استجابت دعا نقشى باشد، لكن مردم به خاطر تناسب محتواى آيه تبرّكاً آن را مىخوانند و مانعى ندارد.
2. در روايات مىخوانيم: نمونهى مضطرّ واقعى، امام زمان (عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف) است و بدترين سوء «وَ يَكْشِفُ السُّوءَ»، سلطهى كفّار است كه در زمان آن حضرت برطرف مىشود و نمونهى «يَجْعَلُكُمْ خُلَفٰاءَ» حكومت صالحان در آن زمان است.
( تفسیر نور)
#ماه_رمضان #شب_قدر
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅آیا چین میتواند جنگ یمن را به نقطه پایان برساند؟
🔺گزارش نشریه آمریکایی the intercept از ظرفیت ایفای نقش چین در پرونده یمن
🔸جنگ یمن ظاهرا در حال پایان است و رسانههای آمریکایی از احتمال تمدید آتشبس تا سال ۲۰۲۳ گزارش دادند. در همین راستا، المیادین گزارش داد که جنبش انصارلله یمن نسبت به روندهای جاری مبنی بر واقعی بودن توافق و پایان یافتن جنگ خوش بین است. رویترز نیز با تایید گزارش المیادین در گزارشی نوشت: نمایندگان سعودی برای گفتگو در مورد شرایط آتش بس دائمی به صنعا سفر میکنند. آنچه در اینجا شگفتآور است، نقش آشکار چین و غیبت قابل توجه آمریکا و جو بایدن، رئیسجمهور آن کشور در مذاکرات است.
🔹در همین راستا تریتا پارسی، معاون اجرایی مؤسسه کوئینسی گفت: درحالیکه بایدن قول داده بود به جنگ یمن پایان میدهد، دو سال پس از ریاست جمهوری او، چین ممکن است به این وعده عمل کند. دههها سیاست خارجی نظامیشده آمریکا در خاورمیانه به چین این امکان را داده است که نقش صلحجو را ایفا کند، در حالی که واشنگتن گرفتار شده است و نمیتواند چیزی بیش از معاملات تسلیحاتی و تضمینهای امنیتی غیرقانونی ارائه دهد.
🔸آمریکا همیشه از عربستان سعودی تا حد امکان حمایت و به شدت با انصارلله یمن که مورد حمایت ایران هستند، برخورد میکرد. اکنون چین امتیازاتی را از سعودیها گرفته است که مذاکرات آتش بس را ممکن ساخته است. به نظر میرسد سعودیها کاملاً در برابر خواستههای جنبش انصارلله یمن تسلیم شدهاند، که شامل باز کردن بنادر اصلی یمن برای ورود کالاهای حیاتی به آن کشور، اجازه افزایش پرواز به صنعا و اجازه دسترسی دولت انصارلله یمن به ارز خود برای پرداخت حقوق کارگران و ایجاد ثبات اقتصادی میشود.
🔹اریک اسپرلینگ، مدیر اجرایی Just Foreign Policy گفت: امتیازات سعودی از جمله لغو محاصره و خروج از جنگ نشان میدهند که اولویت آنها محافظت از خاک عربستان در برابر حمله و تمرکز بر توسعه اقتصادی در داخل است. این با رویکرد ترجیحی بسیاری از نخبگان سیاست خارجی واشنگتن که همچنان امیدوار بودند که جنگ و محاصره عربستان میتواند جنبش انصارلله یمن را مجبور به دادن امتیازات و واگذاری قدرت بیشتر به شورای ریاستی یمن تحت حمایت آمریکا کند، متفاوت است.
🔸توافق یمن تحت تاثیر توافق دیگری با میانجیگری چین برای نزدیکی ایران و عربستان سعودی قرار دارد. پنجشنبه هفته گذشته وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن برای نهایی کردن توافقنامهای که پروازهای مستقیم بین ریاض و تهران را برقرار میکند همچنین بازگشایی سفارتخانهها و گسترش همکاریهای تجاری، دیدار کردند.
🔹تریتا پارسی افزود: به نظر میرسد که دامنه کامل این توافق بدون عادیسازی روابط بین عربستان و ایران با میانجیگری چین نمیتوانست چندان قابل توجه باشد. مشخص نیست که آیا چین نقش مهمی در بُعد یمن ایفا کرده است یا خیر. با این حال، پکن به دلیل نقشی که در نزدیک کردن ریاض و تهران دارد، اعتباری بینالمللی برای خود بر پا کرده است.
🔸در همین راستا وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا عمیقاً از رفتار طرفهای درگیر در یمن ناامید است. به گفته افراد مطلع، در اوایل این هفته، ویلیام برنز، رئیس سیا در یک سفر اعلام نشده به عربستان نسبت به سعودیها ابراز ناامیدی کرد. او به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت که ایالات متحده آمریکا از نزدیک شدن ریاض به ایران و سوریه، کشورهایی که به شدت توسط غرب تحریم شدهاند غیر مطلع بوده و این مسئله نگران کننده است.
🔹همه اینها بخشی از یک برنامه بزرگتر دیپلماسی چینی برخلاف شمشیربازی معمول آمریکا در خاورمیانه به حساب میآید. حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به طور رسمی گفت که در زمانی که وزیر امور خارجه فرانسه نیز در چین بود، دیداری دو ساعته و گسترده با همتای فرانسوی خود داشته است. این نشست پیش از نشست منطقهای برنامهریزی شدهای برگزار شد که البته با هماهنگ سازی چینیها صورت گرفت.
@amniatemeli
اتهام قدرت طلبی به مولی توسط قدرت طلبان
شخصى در روز شورا به من گفت «اى فرزند ابو طالب نسبت به خلافت حريص مىباشى
در پاسخ او گفتم:
۱ به خدا سوگند! شما با اينكه از پيامبر اسلام دورتريد، حريصتر مىباشيد، امّا من شايستهتر و نزديكتر به پيامبر اسلامم
۲.حق خودم را طلب کردم که شما مانع شدید
۲ وقتی با حجت و دلیل در ملا عام به مقابله او برخاستم فریادی کشید گویا متحیر شد و نمی دانست چه جواب بگوید
وَ قَدْ قَالَ قَائِلٌ إِنَّكَ عَلَى هَذَا اَلْأَمْرِ يَا اِبْنَ أَبِي طَالِبٍ لَحَرِيصٌ
فَقُلْتُ بَلْ أَنْتُمْ وَ اَللَّهِ لَأَحْرَصُ وَ أَبْعَدُ وَ أَنَا أَخَصُّ وَ أَقْرَبُ
نهج البلاغه صبحی صالح خ ۱۷۲
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبر بابل
اعمال شب بیستو یکم ماه (شب قدر) در ماه مبارک رمضان
سهشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۲.
🔸 کانالاطلاع رسانی #خبر_بابل
🔸بزرگترین کانال خبری مازندران در ایتا
https://eitaa.com/khabarbabol