17.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سبحان الله 😍
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
#روزنامه_کیهان
🔹 سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
51.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌📣🕋نابغه قرآنی ، حدیثی ، شعری و طبی، سریعتر از کامپیوتر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عليكم
تفسير شهید علامه مطهری رضوان الله علیه از آیهی 18 حشر
ميفرمايد : " « ان المرء اذا هلك قال الناس ما ترك و قالت الملائكة ما قدم » " ( 1 ) آدم كه ميميرد انسانها يك سؤال ميكنند ، فرشتگان يك سؤال . آدمها ميگويند بعد از خود چه گذاشت ؟ ملائكه ميگويند چه پيش فرستاده ؟
" « و لتنظر نفس ما قدمت لغد »" بنابراين بايد هر كسي در نهايت دقت ، عمل خودش را پيش بفرستد. پس یک تقوا داریم که قبل از «و لتنظر» [است]. میگویند این تقوای قبل از عمل است که هر عملی باید مسبوق به تقوا باشد تا آن عمل قبول شود چون خدا هر عملی را فقط از متقین میپذیرد. انسان وقتی که اعمال زیادی انجام میدهد پیش خودش خیلی خودش را از
1. نهج البلاغه فيض الإسلام، خطبه 194
خدا طلبكار ميداند با خود ميگويد پس ما آنجا خيلي انبار كردهايم. قرآن ميگويد : " « انما يتقبل الله من المتقين » " اگر متقي باشي خدا ميپذيرد ، اگر متقي نباشي اساسا از گمرك آنجا رد نميشود ، هيچ قبول نميشود .
دو مرتبه " « و اتقوا الله »" تقوا مقدمه عمل و شرط قبول عمل است ، و هر عملي انسان را آماده ميكند براي تقواي بعد از عمل و تقواي بالاتر .
" « ان الله خبير بما تعملون » " خدا به تمام كارهاي شما آگاه است .
در يك آيه قرآن داريم : " « يا ايها الذين امنوا اتقوا الله حق تقاته " ( 1 ) تقواي الهي داشته باشيد آن تقوايي كه شايسته خداست . گفتيم تقوا بر ميگردد به خود نگهداري كردن از تخلف كه باز تخلف به دنبال خودش مجازات ميآورد. اگر انسان بخواهد در مورد قانون الهي تقوا داشته باشد يعني در مورد قانون كسي كه از اعماق ضمير انسان آگاه است ، هيچ عملي ، كوچك يا بزرگ ، از انسان صادر نميشود مگر اينكه او آگاه است ، به عمل انسان ، به سر
1. آل عمران / . 102
و ضمير آگاهش است ( در اين صورت هميشه در هر حال بايد مراقب باشد . ) اين است كه ميگويد : " « ان الله خبير بما تعملون »" . اين " « ان الله خبير بما تعملون »" به جاي " « اتقوا الله حق تقاته »" است .
بدانيد تقواي الهي است ، طرف خداست ، " « الحي القيوم الذي لا تأخذه سنة و لا نوم »" ( 1 ) ، آن كه درباره او غفلت معني ندارد . جمله " « و لتنظر »" كه ميفرمايد بايد دقت كنيد، علماي اخلاق گفتهاند مراقبه و محاسبه يعني همين ، مراقبه و محاسبه از همين آيه قرآن در ميايد كه البته تعبير " محاسبه " در احاديث هم زياد آمده است .
آشنایی با قرآن جلد 6 صص 175 تا 177 با تلخیص
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#روزنامه_کیهان
🔹 چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
#روزنامه_کیهان
🔹 پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
اللهم صل علی محمد و آل محمد.
اللهم انصر المسلمين و المظلومين
و اخذل الکافرین و الظالمين.
خدایا صهیونیستهای ستمگر را مُستأصَل (ریشهکن) کن.
به ياری مستضعفان، مهدی بیا مهدی بیا
اللهم صل علی محمد و آل محمد.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 سخنان یک حاخام یهودی از فرقه ناتوری کارتا در اعلان برائت از صهیونیستها:
🚫"بنای دولت یهودی در فلسطین مخالف تعالیم تورات است...
🔺️بیدار باشیم
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عليكم
برتري مجاهد
پس از بيان اجمالي تفاوت، آشكارا برتري مجاهد را براي همگان روشن مي كند: (فَضَّلَ اللهُ المُجاهِدينَ بِأموالِهِم وأنفُسِهِم عَلَي القاعِدينَ دَرَجات). مؤمن قاعد كه مشغول كار يا درس و بحث علمي است، نمي تواند با استناد به حديث نبوي إذا كان يوم القيامة وزّن مداد العلماء بدماء الشهداء؛ فيرجّح مداد العلماء علي دماء الشهداء[1] ادعاي فضيلت كند، چون مجاهد براي حفظ دين قيام كرده و با مال و جان به ميدان جهاد رفته است و به شهادت اين آيه، تفاوت او با ديگران بسيار است.
آري اگر عالمي بتواند نظامي را حفظ كند و بسيجي ها را در صحنه نگه دارد و افكار و روحيه نيروهاي عظيم مردمي را سامان دهد، خود وي در صف مجاهدان است؛ امّا ديگر دانش پژوهان در صف مؤمنان قاعدند و حق ادعاي برتري از مجاهدان را ندارند، چون مجاهدان حافظ نظام اسلامي هستند و قاعدان در سايه نظامِ محفوظْ امنيت مي يابند و به كارهاي علمي خود مانند پژوهش، تدريس و... مي پردازند.
[1]ـ الامالي، طوسي، ص521؛ بحار الانوار، ج2، ص16.
تسنيم، جلد 20، صص 193 و 194
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
نهج البلاغه
نامه 47 - وصيت امام عليه السلام به فرزندانش پس ازضربت ابن ملجم
أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ أَلاَّ تَبْغِيَا اَلدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لاَ تَأْسَفَا عَلَى شَيْءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا وَ قُولاَ بِالْحَقِّ وَ اِعْمَلاَ لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً
شما را به ترس از خدا سفارش مىكنم، به دنيا پرستى روى نياوريد، گر چه به سراغ شما آيد، و بر آنچه از دنيا از دست مىدهيد اندوهناك مباشيد، حق را بگوييد، و براى پاداش الهى عمل كنيد و دشمن ستمگر و ياور ستمديده باشید.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402