eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
496 دنبال‌کننده
899 عکس
991 ویدیو
38 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد «نشر مطالب کانال، فقط همراه لینک آن رواست» نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴وظیفه هرهموطن ❇️شناخت زمان و موقعیت حساس و کنونی کشور ❇️شناخت سناریوهای دشمن در این انتخابات ❇️شناخت راهبردهای رهبری معظم انقلاب در انتخابات پیش رو ❇️حضور درپای صندوق آرا جهت خنثی سازی طمع دشمن برای چنگ انداختن به نظام ☸تبعیت از امام و رهبری جامعه برای عبور از بحران‌ها و چالش‌های کنونی
بسم الله الرحمن الرحیم و لن ترضي عنك اليهود و لا النصاري حتي تتبع ملتهم قل إن هدي الله هو الهدي و لئن اتبعتَ أهواءهم بعد الذي جاءك من العلم مالك من الله من ولي و لا نصيرا(120) مشركان با تهديدِ پيامبران به رجم يا تبعيد، آنان را به پيروي از ملّت باطل خود فرا مي‌خواندند و جز تأييد بت‌پرستي، چيزي آنها را از انبيا(عليهم‌السلام) راضي نمي‌كرد. اهل كتاب نيز كه با مشركان تشابه فكري دارند و كسي را جز خود برحقّ ندانسته و ازاين‌رو هريك، ديگري را و هر دو اسلام را نفي مي‌كنند،به صلح و مانند آن تن نداده و جز اينكه پيامبر(صلّي الله عليه وآله وسلّم) دين آنها را بپذيرد ، از او راضي نخواهند شد. هدايت خدا تنها هدايت راستين است و ملت و آيين گروهي كه كتاب آسماني خود را تحريف كرده، به تورات و انجيل اصيل عمل نمي‌كنند، جعلي، گمراه‌كننده و جهالت است، نه حق و هادي و علم. خداي سبحان رسول اكرم(صلّي الله عليه وآله وسلّم) را از نرمش در برابر كافران، به اميد پيشبرد دين، برحذر داشت؛ زيرا نه كاري از آنان ساخته است و نه به هنگام خطر و نياز، به كمك دين خدا مي‌آيند. پس از روشن شدن حق، اندك گرايشي به آنان مستوجب عذاب قطعي الهي است و در هنگامه خطر، انسان نه وليّي دارد كه مستقلاً او را از عذاب برهاند و نه نصيري كه در رهيدن از كيفر به وي كمك كند. هرگونه امدادي، اعم از مدد ولايي و نصرتي، فقط از ناحيه خداست و براي انسان محكوم بدان عذاب، از ناحيه خداوند ولايت و نصرتي نازل نمي‌شود. تسنيم ج ۶ صص ۳۶۴ و ۳۶۵ https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
1.44M
سؤال بی‌جوابم از دو روحانی سنی بعد از اتمام کلاسم در بسیج بجنورد لطفا اهل سنت محترم هم گوش کنن و اگه جوابی داشتن برام ارسال کنن. ما معتقدیم کسی رو نباید با أهل بيت عليهم السلام مقایسه کرد اما فرضا مقایسه، جایز باشه... . https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
کاربرد عبارت «سهل و ممتنع» در آثار علامه جوادی آملی: گفتني است كه عالم بايد حقيقت را بيان كند و بيان واقعيتْ غير از عرضه كردن و نشان دادن خود به مردم است. مغلق‌گويي و اصطلاح‌گويي فنّي، بيان حقيقت نيست؛ مباحث فني را بايد با خواصّ و اهل اصطلاح در ميان گذارد؛ اما با مردم بايد به زبان مردم سخن گفت تا آنان بفهمند. ويژگي سخن عالم، سهل و ممتنع بودن آن است؛ يعني بايد به گونه‌اي باشد كه هم عوام آن را بفهمند و هم محققان نتوانند آن را نقد كنند. تسنيم، جلد 8، صفحه 75 --------- درباره‌ي حضرت زهرا (عليهاالسلام) سخن گفتن سَهل و ممتنع است، سُهولتش براي فراواني فضيلت است و امتناع و صعوبت آن براي عمق و ژرفاي غير قابل غوص و شناي آن مي باشد. سروش هدايت جلد1، صفحه 227 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
پیامدار عزیز اسلام صلی الله علیه و آله اصرار داشت که قرآن را به خاطر بسپارد و فراموش نکند آیه نازل شد: «سنقرئک فلا تنسی» (اعلی/۶). https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
چه با صفاست راه رفتن مرید و مراد! https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
همه دريافت‌كنندگان كتاب آسماني، يكسان نيستند. خداي سبحان برخي از آنها را ستوده و از آنان به عظمت ياد كرده است؛ چنان‌كه در اين آيه شريفه با
بسم الله الرحمن الرحیم الّذين ءاتيناهم الكتاب يتلونه حقّ تلاوته أولئك يؤمنون به و من يكفر به فأُولئك هم الخاسرون121 همه دريافت‌كنندگان كتاب آسماني، يكسان نيستند. خداي سبحان برخي از آنها را ستوده و از آنان به عظمت ياد كرده است؛ چنان‌كه در اين آيه شريفه با اسناد «ايتاء» به خود، آنان را تكريم مي‌كند. اين گروهِ با انصاف و حق طلب، كتاب آسماني را به خوبي تلاوت كرده، حق آن را ادا مي‌كنند. اين‌گونه تلاوت، آگاهانه، حق‌مدار و با تدبّر و عمل آميخته است. همه آنان كه توفيق تلقّي كتابهاي وحياني را داشته‌اند چنانچه بدون تعصّب عاطل و تقليد باطل، كتاب الهي را به حق تلاوت و در آن تدبّر كنند يقيناً به ره‌آورد آن ايمان مي‌آورند؛ زيرا كتاب آسماني، اعم از تورات و انجيل اصيل و قرآن، سراسر نور و بي‌ابهام و براي فطرت توحيدي انسان آشناست؛ هنگامي كه نه در درون تلاوت‌كننده حجابِ تعصب و نه در متن آسماني حجاب ناشي از ابهام و نارسايي باشد هيچ مانعي براي ايمان آوردن تالي نيست؛ ازاين‌رو تاليان كتاب آسماني به آن كتاب و آورنده آن مؤمن مي‌شوند و هر اندازه آن را بهتر ادراك كنند به آن بيشتر ايمان مي‌آورند. تسنيم ج ۶ صص ۳۷۸ و ۳۷۹ https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يا بني إسرائيل اذكروا نعمتي الّتي أنعمت عليكم و أنّي فضّلتكم علي العالمين (122) خداي سبحان انسانهاي كامل را به ذكر الهي دعوت كرده و اوساط را به نعمتهاي الهي متذكّر مي‌كند و براي آنكه نعمت را از ياد نبرده، بر اثر غفلت و كفران نعمت، از نعمت محروم و گرفتار نقمت نشوند، جمال و جلال و قهر و مهر خود را در كنار هم ذكر كرده و همراه با تذكره نعمت، عذاب را يادآور مي‌شود؛ به گونه‌اي كه هم تشويق و ترغيب به ذكر نعمت است و هم ترهيب و تحذير از عذاب. خداي تعالي بني‌اسرائيل را در عصر خودشان بر جهانيان تفضيل نسبي داد. يكي از نعمتهاي مهم كه به بني اسرائيل عطا شد و آنان كفران كردند كثرت بعثت پيامبران از ميان آنها بود. خداي سبحان براي رهايي يافتن بني‌اسرائيل از اين كفران، مكرر آنان را هشدار داد و نعمت و نقمت را يادآور شد. تسنیم ج ۶ ص ۳۹۷ https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402