دکتر محمدرضا کرامتی
✅ بشارت بزرگ .... https://eitaa.com/sereshteh
بشارت بزرگ توسط امام خامنهای در مورد مغلوب شدن باطلگرایان
◾️ السَّلامُ عَلَیکِ یا صَغیرَةَ رُکنِ الهُدَی
🔘 کامل ترین لیست کتب حضرت رقیه در ایتا
◾️ ۱۶ کتاب رایگان درباره آن حضرت
۱. الرقیة المُرتقی 👈 دانلود
۲. فاطمه سه ساله 👈 دانلود
۳. رقیه بنت الحسین 👈 دانلود
۴. غمنامه حضرت رقیه 👈 دانلود
۵. ستاره درخشان شام 👈 دانلود
۶. زیارتنامه حضرت رقیه 👈 دانلود
۷. السیدة رقیة بنت الإمام 👈 دانلود
۸. دانستنیهای حضرت رقیه 👈 دانلود
۹. مصیبتنامه حضرت رقیه👈 دانلود
۱۰. کتابشناسی حضرت رقیه 👈 دانلود
۱۱. بانک جامع حضرت رقیه 👈 دانلود
۱۲. اسیر عشق، سفیر دمشق 👈 دانلود
۱۳. السیدة رقیة بنت الحسین 👈 دانلود
۱۴. هویت تاریخی حضرت رقیه 👈 دانلود
۱۵. پژوهشی پیرامون حضرت رقیه 👈 دانلود
۱۶. پنجاه سند در اثبات حضرت رقیه 👈 دانلود
♻️ در ثواب نشر این لیست سهیم باشیم
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
9.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصاویری زیبا از قیام اربعینی کشمیری ها و یمنی ها و افغانستانی ها و لبنانی ها و ایرانی و عراقی ها و....
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
آخرین هدیه خادم الرضا(ع) به مردم خراسان شمالی/ مجوز تاسیس دانشکده داروسازی از وزیر بهداشت اخذ شد
🔹با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز تاسیس دانشکده داروسازی برای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اخذ شد.
🔹با اخذ مجوز دانشکده داروسازی، نوید روزهای خوش برای توسعه زیرساختهای علمی و پژوهشی استان به گوش میرسد تا دستیابی به اهداف متعالی حوزه سلامت و مسیر پیشرفت برای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و همچنین پیوستن به جمع دانشگاههای تیپ ۲ کشور هموارتر شود.
@Tasnimkhs
♨️ روزنامه کیهان به اظهارات دکتر قائمپناه، معاون اجرایی رئیسجمهور، مبنی بر آسیبدیدگی شرکتکنندگان در اعتراضات۱۴۰۱ از ناحیه چشم واکنش نشان داد و نوشت:
اگر راست میگوید ۱۰ نفر را که در فتنه ۱۴۰۱ چشمانشان آنگونه که او مدعی شده بود آسیب دیده است معرفی کند.
🔹کیهان نوشت: آقای رئیسجمهور! انتصاب برخی از افراد که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ با نوع ادعاهایشان جزو محرکین آشوبها بودند و به نظام اسلامی و نیروی مظلوم انتظامی تهمت زده اند، با اصول اعلامی شما در تعارض است. خواندن عبارتهای نهجالبلاغه ستودنی و مهم است، ولی مهمتر از آن عمل به نهجالبلاغه است. این آقا که معاون اجرائی جنابعالی شده است اگر راست میگوید ۱۰ نفر را که در فتنه۱۴۰۱ چشمانشان آنگونه که او مدعی شده بود آسیب دیده است معرفی کند.
📌 خبر فوری سراسری
@fori_sarasari
برنامه این هفته گروه کتاب خوانی(( ادبیات پایداری 📖)) به مناسبت سالگردورود آزادگان🇮🇷🌹🪖🇮🇷
آشنایی با منش وعظمت سیدالاسرا مرحوم حاج آقا ابوترابی در طول اسارت در اردوگاههای اسرای ایرانی
الف: بیان خاطرات توسط آزاده حاج پرویز تیموری که سالها در محضر حاج آقا بوده اند .
ب: ارائه مستند بدون حکم
ورود برای عموم آزاد است. 💐
مکان: دارالقرآن، بعداز اقامه نماز مغرب وعشا
زمان : شنبه ۱۴۰۳/۵/۲۰
376.8K
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
#گزیده_تفسیر_سوره_آلعمران_آیه 40
حضرت زكريّا(عليهالسلام) با شگفتي و همراه ادب از خداوند مي پرسد كه چگونه در پيري و با همسر پير و نازايش فرزنددار خواهد شد و پاسخ به او قانون جاودانه (كَذلِكَ اللهُ يَفعَلُ ما يَشاء) است كه حاكي از قدرت بيكران الهي است.
گفتار و تعجب حضرت زكريا نه به معناي استبعاد آن كار، بلكه از سنخ بزرگ شمردن كار و نعمت خدا و براي ادامه دادن گفت وگو با خدا يا دانستن اين مطلب بود كه آيا خداوند با حفظ موجود يعني اثرگذاري پيري و عقيم بودن همسر يا با تغيير وضع و از همسري ديگر يا با دگرگوني در او و همسرش به وي فرزند مي دهد.
فرشتگان براي كاستن از شدّت تعجّب حضرت زكريا گفتند: خداوند هر كاري را بخواهد مي كند. هيچ چيزي توان ايستادگي در برابر قدرت مطلق او را ندارد و متعلق اراده حكمتْ محور الهي، گاهي كار عادي و زماني خارق عادت است؛ مانند اعجازها.
تسنيم ج 14 ص 192
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#اسباب_بهشت_در_آيات_قرآن
با بررسي اجمالي در آيات نوراني قرآن مي توان اسباب و اوصافي را كه سرنوشت بهشتيان را به تصوير مي كشد و سبب ورود آنان به بهشت مي شود به رقم آورد كه همه در خور دقّت و تأمّل است، ليكن جستجوي كامل و فراگير از حوصلهي اين كتاب بيرون است.
يك. ايمان و عمل صالح
ايمان بايسته و كردار شايسته شمار زيادي از آيات قرآن را به خود اختصاص داده كه در بحث و كاوش بهشت نقش كليدي دارد؛ مانند: (وبشّر الّذين آمنوا وعملوا الصّالحات أنّ لهم جنّات تجري من تحتها الأنهار)؛[بقره 25]
به آنان كه ايمان آورده و كردار شايسته دارند مژده بده كه همانا برايشان باغ هايي است كه زير آنها نهرها جاري است.
جوادی آملی، معاد در قرآن ج 5 صص 248 و 249
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#اسباب_دوزخ
يكم: گناه
++======++
معصيت و گناه بزرگ ترين و مهم ترين اسباب ورود به جهنّم به شمار مي رود و با دقّت مي توان گفت همهي اسباب دخول دوزخ تحت واژهي «گناه» قرار مي گيرد، ليكن قرآن تنها به اين عنوان بسنده نكرده بلكه اسباب و عوامل ديگر را نيز تذكر داده است تا شايد انسان متذكّر گردد و به خود آيد. از اين رو مي فرمايد:
1 ـ (وإذا قيل له اتّق اللّه أخذته العزّة بالإثم فحسبه جهنّم ولبئس المهاد)؛[1]
و چون به او گفته شود از خدا پروا كن، عزت بي جا، وي را به گناه كشاند، پس جهنّم براي او بس است و چه بدبستري است.
مهاد فرشي است كه پهن و آماده مي شود تا بستر قرار گيرد. تمهيد نيز به معناي آماده كردن است. از اين رو قرآن كريم جهنّم را بستري براي تبه كاران مي داند؛ يعني انسان با هر عمل خود، فرشي براي خويش مي گستراند. از اين رو در آيهي ديگر همين معنا را بيان مي فرمايد: (من كفر فعليه كفره و مَن عمل صالحاً فلأنفسهم يمهدون)؛[2]
كسي كه كفر ورزد كفرش به زيان اوست و كسي كه كار شايسته كند در واقع فرشي براي خود در بهشت گسترده است.
2 ـ (ونسوق المجرمين إلي جهنّم ورداً)؛[3]
روزي كه گنه كاران و مجرمان را با حال تشنگي به سوي دوزخ مي رانيم.
3 ـ (إنّه من يأتِ ربّه مجرماً فإنّ له جهنّم لا يموت فيها ولا يحيي)؛[4]
در حقيقت هر كس به نزد پروردگارش گنه كار آيد، جهنّم براي اوست. نه در آن مي ميرد و نه زندگي مي يابد؛ يعني نه مي ميرد تا از عذاب رهايي يابد و نه زندگي سالم دارد كه بتوان از آن به عنوان حيات ياد كرد.
===========
[1]ـ سورهي بقره، آيهي 206.
[2]ـ سورهي روم، آيهي 44.
[3]ـ سورهي مريم، آيهي 86.
[4]ـ سورهي طه، آيهي 74.
ـ (إنّ المجرمين في عذاب جهنّم خالدون لايفتّر عنهم وهم فيه مبلسون)؛[1]
بي گمان گنه كاران در عذاب دوزخ ماندگارند. عذاب آنان كاسته نمي شود و آنها در آن جا نوميدند.
در حديث آمده وقتي دوزخيان از مالك دوزخ تقاضاي تخفيف عذاب مي كنند، پاسخ مي شنوند كه شما در اين جا ماندگاريد؛ زيرا حقّ و حقيقت بر شما آشكار شد. آري حق بر محور ولايت اميرالمؤمنين است، ليكن بيشتر شما انكار كرديد، و به آل محمّد (صلي الله عليه و آله و سلم) ستم كرديد و عهد بستيد كه خلافت را از اهل بيت رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) بگيريد.[2]
5 ـ (ومن يعص اللّه ورسوله فإنّ له نار جهنّم خالدين فيها أبداً)[3]
هر كس خدا و پيامبرش را نافرماني كند، قطعاً آتش دوزخ براي اوست و جاودانه در آن خواهد ماند.
در تفسير علي بن ابراهيم وارد شده كه هر كس خدا و پيامبرش را دربارهي ولايت عليّ بن ابي طالب (عليه السلام) نافرماني كند در آتش دوزخ جاودانه خواهد ماند. پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: «يا على أنت قسيم الجنّة والنّار»؛ يا علي تو قسمت كنندهي بهشت و دوزخي.[4]
اشاره:
يك. عصيان خدا گاهي به لحاظ مسأله كلامي است، نظير آنچه درباره ولايت اهل بيت (عليهم السلام) مطرح شد وگاهي به لحاظ مسأله فقهي وحقوقي است كه نيازي
===========
[1]ـ سورهي زخرف، آيات 74 ـ 75.
[2]ـ نورالثقلين، ج 4، ص 614، ح 91.
[3]ـ سورهي جن، آيهي 23.
[4]ـ نورالثقلين، ج 5، ص 441، ح 46.
به تمثيل ندارد.
دو. آنچه در احاديث ياد شده بيان شد از سنخ تطبيق است، نه تفسير.
جوادی آملی، معاد در قرآن ج 5 صص 375 تا 378
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402