#کلمات_قصار
خدا إمهال را روا میدارد؛ ولی إهمال را هرگز روا نمیدارد.
تسنیم 252/29
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#کلمات_قصار
بیشتر مردم، خدا را بر أثر ترس از جهنم میپرستند.
تسنيم 253/29
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
❇️ وسائل الشیعة، مهمترین کتاب حدیثی فقهی
🔹 تَفْصیلُ وَسائلِ الشیعَة إلی تَحْصیلِ مَسائلِ الشَّریعَة معروف به وسائل الشیعه اثر شیخ حر عاملی است.
🔸 این کتاب شامل ۳۶ هزار روایت با سند آن در موضوعات متعدد فقهی شیعه در بابهای جداگانه بوده که احادیث از منابع روایی شیعه مانند کتب اربعه گردآوری شده است.
💠 برای دانلود رایگان این کتاب می توانید از لینکهای زیر استفاده کنید:
جلد ۱ (کتاب الطهارة) 👈 دانلود
جلد ۲ (الطهارة) 👈 دانلود
جلد ۳ (الطهارة) 👈 دانلود
جلد ۴ (الصلاة) 👈 دانلود
جلد ۵ (الصلاة) 👈 دانلود
جلد ۶ (الصلاة) 👈 دانلود
جلد ۷ (الصلاة) 👈 دانلود
جلد ۸ (الصلاة) 👈 دانلود
جلد ۹ (الزکاة) 👈 دانلود
جلد ۱۰ (الصیام) 👈 دانلود
جلد ۱۱ (الحج) 👈 دانلود
جلد ۱۲ (الحج) 👈 دانلود
جلد ۱۳ (الحج) 👈 دانلود
جلد ۱۴ (الحج) 👈 دانلود
جلد ۱۵ (الجهاد) 👈 دانلود
جلد ۱۶ (جهاد النفس) 👈 دانلود
جلد ۱۷ (التجارة) 👈 دانلود
جلد ۱۸ (التجارة، الحجر، الضمان) 👈 دانلود
جلد ۱۹ (الشرکة، الوقف، الوصایا) 👈 دانلود
جلد ۲۰ (النکاح) 👈 دانلود
جلد ۲۱ (النکاح) 👈 دانلود
جلد ۲۲ (الطلاق) 👈 دانلود
جلد ۲۳ (العتق) 👈 دانلود
جلد ۲۴ (الصید و الذبائح) 👈 دانلود
جلد ۲۵ (الأطعمة و الأشربة) 👈 دانلود
جلد ۲۶ (الفرائض و المواریث) 👈 دانلود
جلد ۲۷ (القضاء) 👈 دانلود
جلد ۲۸ (الحدود و التعزیزات) 👈 دانلود
جلد ۲۹ (القصاص و الدیات) 👈 دانلود
جلد ۳۰ (خاتمه) 👈 دانلود
♻️ این کتاب را به اهلش برسانید و در ثواب نشر آن سهیم باشید.
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
27.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ حجتالاسلام دکتر نبویان:
جریان رأی اعتماد مجلس به وزرای دولت چهاردهم
🔹رای اعتماد به وزرای حامی فتنه
🔹دروغ های پزشکیان در مجلس
✍امیرالمومنین على علیه السلام:
کثرة الوفاق نفاق
وفاق فراوان [نشانه] نفاق است.
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ عزیزان هفده شهریور آفرین...
👆 سخنرانی کمتر دیده شده آیتالله خامنهای در بهشت زهرا؛ در دومین سالگرد واقعه کشتار مردم در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ توسط رژیم شاهنشاهی
📲 #ریل
💻 Farsi.Khamenei.ir
📚 برشی از کتاب «مجسمه»
شب ظلمانی شاهنشاهی به روایت حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
♦️ بدانید که اگر خدای متعال - العیاذباللّه و نستجیرباللّه - به جلّاد پهلوی محمّدرضای بدبخت ذلیل مهلت میداد که صد مرتبهی دیگر مثل #هفده_شهریور و مثل پانزده خرداد را راه بیندازد و هزاران هزار از این مردم را بکشد، از این آمریکا و از این سازمانهای دروغین حقوق بشر، یک کلمه حرف جدّی علیه او صادر نمیشد؛ هیچ کاری نمیکردند!
اینها با کشتار انسانهایی که در راه اهداف دینی قیام و حرکت کردهاند، مخالفتی ندارند؛ مشوّق اینگونه کشتارها نیز هستند! این، به خاطر چیست؟ به خاطر عمق دشمنی آنها با دین و بخصوص با اسلام است. چرا؟ چون اسلام در خدمت تودههای مظلوم است؛ چون اسلام با قلدری مخالف است؛ چون اسلام با سلطهی آمریکا و امثال آمریکا مخالف است؛ چون اسلام طرفدار استقلال ملّتهای مظلوم است.
📌 ثبت سفارش این کتاب:
https://shop.khameneibook.ir/product/مجسمه
@KhameneiBook
520.3K
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
#گزیده_تفسیر_سوره_آلعمران_آیه 78
كتاب هاي آسماني حق و از پيش خداست، از اين رو سنّت و سيره مشايخ و علماي سوء اهل كتاب (يهود) در ادامه روش باطلي كه از گذشته داشتند اين بود كه با نيرنگ و سوء استفاده از آن دو ويژگي اوّلاً با زبان پيچي، يعني تحريف و تفسير به رأي و دروغگويي، كتاب آسماني را از مدار اصلي خود خارج كرده و كتاب خودساخته شان را به گونه اي قرائت و با رفتار خود و به صورت كنايي وانمود مي كردند كه سخنشان حق و كتاب خداست تا مسلمانان به حقانيت آن كتاب محرف گمان پيدا كنند.
ثانياً آن مكتوب جعلي را به خدا نسبت داده و با گفتار خود مي كوشيدند اين گمان را به يقين بدل كنند.
خداوند سبحان در نفي و طرد ادعاي اين گروه، در برابر حق وانمود كردن
نوشته آنان فرمود: (وما هُوَ مِنَ الكِتاب) و در مقابل از پيش خدا دانستن آن كتاب محرّف فرمود: (وما هُوَ مِن عِندِ الله)؛ آن كتاب مجعول براساس اغراض و اميال مشايخ سوء اهل كتاب و پيچ و خم هاي آن ها تنظيم شده است، بنابراين كتابي نيست كه از نزد خدا آمده باشد.
اين گروه از اهل كتاب كه در مسائل اعتقادي، ذات اقدس خداوندي را داراي هيچ گونه حرمتي نمي دانستند، هم خبث فعلي دارند و هم خبث فاعلي؛ يعني هم كارشان بد است و هم به بد بودن كارشان آگاهي دارند؛ نه اينكه اشتباهي رخ داده باشد.
تسنيم ج 14 صص 645 و 646
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#خاطرات_حاج_محسن_قراءتی
دعاى پدر
خداوند به پدرم فرزندى عطا نكرده بود و سنّ او از چهل سال مىگذشت كه همسر دوّمى انتخاب كرد، بازهم بچهدار نشد. يكى از همسايهها كه وضعيّت ما را مىدانست روزى يك گونى بچه گربه را كه تازه در خانه آنان متولد شده بودند، به منزل ما آورد و در حالى كه آنها را وسط حياط پرت مىكرد به پدرم گفت: حال كه اجاقت كور است و بچه ندارى اين بچه گربهها را بزرگ كن!
پدرم مىگفت: بسيار ناراحت شدم و دلم شكست.
بچه گربهها را كه جمع كردم و شمردم ١١ تا بودند.
امّا پدرم مأيوس نبود تا اينكه خداوند سفر حجّ را قسمت او كرد. ايشان در طواف و نماز به سايرين كمك مىكرد و از آنان مىخواست در كنار كعبه براى فرزنددار شدنش دعا كنند. مرحوم پدرم مىگفت: من همانجا از خداوند خواستم نسل من مبلّغ دين باشد. به هر حال از سفر حج كه برگشت، خداوند دوازده فرزند به او داد؛ يك فرزند از همسر اوّل و يازده فرزند از مادرم كه همسر دوّم او بود.
با لطف الهى در سن چهارده سالگى به حوزه علميه رفتم، يك سال در كاشان، هفده سال در قم، يك سال در نجف و يك سال نيز در حوزه مشهد بودم و پس از پيروزى انقلاب در مقيم تهران شدم.
توفيقاتم را از خداوند مىدانم كه پس از اشك پدرم در كنار كعبه و دعاى مردم نصيب من فرموده است، همان گونه كه نشر سخنانم از صدا وسيما را مرهون رهبرى امام خمينى قدس سره و خون شهدا و تلاش و پيگيرى علامه بزرگوار شهيد مطهرى مىدانم و تمام نواقص و ضعفها را از خود دانسته و از خداوند طلب مغفرت و از مردم عزيز عذرخواهى مىكنم.
خاطرات حاج آقا قراءتی ج 1 صص 27 و 28
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#شُبُهات
[3] آيا «دين» به عنوان يك هدف مستقل به «سياست» پرداخته است يا در حدّ ضرورتي كه زمينهي سعادت اخروي باشد؟
پاسخ: هدف مطلق و نهايي دين، نوراني شدن انسان ها و رسيدن آنان به شهود و لقاء الله و دارالقرار است و از اين رو، قيام مردم به قسط و عدل: (ليقوم الناس بالقسط)[1]
و حتي عبادات، همگي اهداف نسبي و متوسط دين هستند. مسائل عبادي و سياسي، وسائلي براي رسيدن فرد و جامعه به آن هدف نهايي مي باشند و همگي صراط و راهند و راه، هيچ گاه نمي تواند هدف نهايي باشد؛ ولي در عين حال، سياست، امري ضروري است و در همهي شؤون زندگي انسان و در همهي احكام و دستورهاي اسلام ملحوظ شده است؛ به گونه اي كه قوانين ديني، جداي از سياست نيست و سياست صحيح نيز خارج از قوانين اسلامي نخواهد بود.
===========
[1]ـ سورهي حديد، آيهي 25.
جوادی آملی، ولايت فقيه ص 333
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
#سؤال سلام عليكم. معنای مُؤْتَمِر چیست؟ معنای مُنْتَهِی چیست؟ هر دو کلمه، صیغهی اسم فاعل هستند.
جواب سؤال دیروز:
مُؤْتَمِر کسی است که امر آمِر را عملی کند و مُنْتَهِی کسی است که به نهی ناهی پایبند باشد.
به متن علامه جوادی طبری آملی توجه کنیم:
آمر به معروف بايد خود مُؤتَمِر بدان بوده، ناهي و زاجر از منكر بايد خود منتهي و منزجر از آن باشد؛ يعني آنچه ديگران را بدان امر مي كند، قبلاً خود عمل كرده باشد و آنچه ديگران را از آن منزجر و نهي مي كند، خود قبلاً منزجر شده باشد.
جوادی آملی، صهبای حج، ص 420
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
946.7K
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
#گزیده_تفسیر_سوره_آلعمران_آیه 79 و 80
بني اسرائيل در تهمتي ناروا مي گفتند: حضرت عيسي(عليهالسلام) مردم را به عبادت و بندگي خويش يا فرشتگان و پيامبران فرا مي خواند. خداوند سبحان در پاسخ اين اتهام، پاكي ساحت مقدس عيساي مسيح(عليهالسلام) از عقايد خرافي را چنين بيان مي كند: محال است خداوند به انساني كتاب، حُكم و نبوّت دهد و او كه از نبوّت برخوردار و درخور فيض دائمي خدا شده، شرك يا كفر بر زبانش جاري شود و مردم را به خود فراخواند، بنابراين پيامبران امين الهي(عليهمالسلام) كه به نبوّت وحُكم، يعني حكمت، فهم، علم، حكومت و رهبري و قضا و داوري رسيدند بر اثر عصمت هرگز ادعاي ربوبيت نداشتند. عبادت مخصوص خداست و وساطت و شفاعت فرشتگان و انبيا و اوليا(عليهمالسلام) نيز به اذن اوست و هرگز خداوند كاري را به كسي يا چيزي وا نگذاشته است.
براي رهايي از خطر داعيه تفرعن و دعوت به خود بايد هرچه محكم تر به حبل الهي چنگ زد و به ربوبيت حق تعالي پناه برد، از اين رو پيامبران(عليهمالسلام) مردم را به ربّاني شدن، يعني انتساب و ارتباط و پيوند شديد داشتن با خدا فرمان داده اند. محور عالم رباني شدن، كتاب خدا و علم به آن و معلم و مدرس آن بودن است. عالم رباني كسي است كه با پيش گرفتن راه انبيا(عليهمالسلام) به تعليم كتاب و حكمت بپردازد و تعليم كتاب را همراه تزكيه نفوس پيشه خويش سازد.
کرامتی در صوت گفت: ... بین الأمرين.
در بعضی کتب، بین أمرین هم آمده است.
ادامه گزیدهی تفسیر 👇
خداوند سبحان افزون بر نفي ربوبيت پيامبران(عليهمالسلام)، از اتخاذ ربوبيت فرشتگان نيز نهي و خطر اتخاذ ربّ و ادعاي ربوبيت را مطرح كرده است كه اعتقاد به ربوبيت پيامبران و فرشتگان، كفر است.
مراد از اسلام در آيه اخير، همان اسلام وحيد و جامع، يعني دين توحيدي اي است كه همه پيامبران براي آن مبعوث شده اند نه اسلام مصطلح.
تسنيم ج 14 صص 660 و 661
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402