eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
496 دنبال‌کننده
899 عکس
991 ویدیو
38 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد «نشر مطالب کانال، فقط همراه لینک آن رواست» نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️تمجید از تئوریسین "عبور از جمهوری اسلامی" و "مرگ اسلام" در برنامه زنده تلویزیونی 🔹فیلم بالا تمجید میهمان و مجری در شبکه سراسری ایران از جواد طباطبایی مبلغ نظریه ایرانشهری و مرگ اسلام که در سایه الطاف دولت روحانی بارها به عنوان اندیشمند از اون تمجید شده و در غائله "زن، زندگی، آزادی" با طرح ایده "انقلاب ملی و عبور از جمهوری اسلامی" به چهره محبوب اپوزیسیون خارج نشین تبدیل شده بود در نهایت هم بعد از مرگش به وصیتش عمل کردن و جسدش رو سوزاندند. 🔹فیلم‌پایین توضیح دقیق و جامع آقای حسن عباسی در مورد این شخصیت و تفکراتش! ✍واقعا آیا اینهمه اتفاقات عجیب برنانه ریزی شده هست یا ناشی از کم خردی و بیسوادی مسئولین رسانه ملی ماست 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
بسم الله الرحمن الرحیم ومِنَ النّاسِ مَن يَتَّخِذُ مِن دونِ اللّهِ أنداداً يُحِبُّونَهُم كَحُبِّ اللّهِ والَّذينَ آمَنوا أشَدُّ حُبّاً لِلّهِ ولَو يَرَي الَّذينَ ظَلَموا إذ يَرَونَ العَذابَ أنَّ القُوَّةَ لِلّهِ جَميعاً وأنَّ اللّهَ شَديدُ العَذاب (165) انسان موجودي است نيازمند و چون نه مي‌تواند اصل نياز را نفي كند كه بي‌نياز شود و نه خود مي‌تواند مورد نيازهاي خويش را برآورد ناگزير از محبت به كسي يا چيزي است كه نياز او را رفع كند و بر اين اساس كه هر پيروي بيروني نتيجه گرايشي دروني است و هر گرايش دروني در موجود متفكر و مختار، مانند انسان كه هرگز گرايش دروني او طبق طبع يا غريزه محض نيست، بلكه به استناد بينش فطري و الهام فجور و تقواي الهي است، هر چند ممكن است علم به علم حاصل نباشد حاصل بينش فكري اوست، اگر در گذشته به وسيله شخصي ضرري از كسي برطرف شد يا نفعي به او رسيد، همچنين اميد به اين دو در آينده، و گاه صِرف مشاهده كمالي در شخص، سبب مي‌شود تا انسان به او مهر ورزيده، آنگاه بر اثر اين محبت از او اطاعت كند، بنابراين مقصود از اتّخاذ انداد از سوي مشركان نيز اطاعتِ زاييده از محبتِ برخاسته از بينش آنهاست و اينكه آنان عبادت و كاري را كه خالصاً واصباً براي خداست خالصاً واصباً براي آن انداد يعني رهبران طغيان و تمرّد و هر معبود باطل ديگري كه ندّ و شبيه خداي بي‌مثيل انگاشته‌اند انجام دهند. بر اساس مطلب مزبور، هيچ‌كس بدون محبت زندگي نمي‌كند، با اين تفاوت كه انسان عاقل بر اساس برهان عقلي و نقلي، تنها رافع نياز و در نتيجه تنها محبوب خود را خداي سبحان مي‌داند؛ اما غير عاقل كه به سبب عدم استفاده و استنتاج از براهين، از ادراك وحدت خداي متعالي و برآورنده حاجت بودن او عاجز است، به بيگانه، يعني اصنام، احبار، رهبان و مانند آنها سرمي‌سپارد. مشركان از بتها توقّع كار مهم‌ترين عقلا را دارند و آنها را آن‌گونه دوست مي‌دارند كه خدا را دوست دارند؛ يعني خداگونه به آنها مهر مي‌ورزند و محبتي را كه مخصوص خداست به آنها دارند؛ ليكن محبت آنان به بتها در حدّ محبّت اولياي الهي به خدا نيست، زيرا شدّت محبت، به عظمت محبوب از يك‌سو و به عمق شناخت دوستانه مُحبّ از سوي ديگر است و از همين رو مباني و مبادي محبت موحدانْ محكم و انگيزه‌هاي محبّت مشركانْ سست و موهوم است. مشركان بتها را از روي خوف و طمع عبادت مي‌كنند؛ نه بر اساس حرّيت و محبت عقلي، و اگر از روي محبّت نيز بپرستند، اين حبّ همچون ساير محبتهاي آنان طمعي دنيايي و كاذب است؛ نه عقلي و صادق، زيرا به بلوغ عقلي نرسيده‌اند و انديشه و بينش آنان در حدّ وهْم و خيال است؛ نه در حدّ عقل. منشأ گرايش به غير خدا، توهّم قدرت اوست، و چون غير خدا بالاستقلال قادر و قوي نيست، محبوب و مطاع نيز نيست و چون قوت و قدرت تنها از آنِ خداست، غير از او شايسته محبّت عبادي نيست. اين حقيقت را كه تمام توان مخصوص خداست انسان عاقل با برهان مي‌فهمد و عارف با مشاهده درمي‌يابد و كافر پس از دنيا در حال عذاب و عقوبت مشاهده مي‌كند و دردناكي عقوبت خدايي كه همه قدرتها از آنِ اوست و عذابش بسيار سخت است در الفاظ نمي‌گنجد و قابل بيان نيست، چنان كه حسرت و ندامت مشركان وصف ناپذير است. فهم و دريافت و مشاهده اين حقيقت كه تمام توان مخصوص خداست گاه در دنيا نيز پيش مي‌آيد، چنان‌كه كشتي نشستگاني كه در دام خطر گرفتار مي‌آيند، بدون هيچ كذب خبري يا مخبري خداي سبحان را مي‌خواهند و مي‌خوانند و شايد براساس فطرت خود مي‌بينند. قيامت ظرف ظهور حقيقت ياد شده است؛ نه ظرف حدوث آن؛ منتها اين حقيقت براي عاقل در دنيا معلوم است ولي جاهلْ در قيامت آن را مي‌فهمد. تسنيم ج ۸ صص ۲۶۵ تا ۲۶۷ https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
حکمت 21 - نکوهش ترس و کم رویی وَ قَالَ عليه‌السلام قُرِنَتِ اَلْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ وَ اَلْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ و درود خدا بر او، فرمود: ترس با نااميدى، و شرم با محروميّت همراه است. وَ اَلْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ اَلسَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ اَلْخَيْرِ و فرصت‌ها چون ابرها مى‌گذرند، پس فرصت‌هاى نيك را غنيمت شماريد. https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
29.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید من و شما کی شروع میشود؟! 🎙آیت الله جوادی آملی ______________ https://eitaa.com/joinchat/2066481246Cb13f0be69d
بسم الله الرحمن الرحیم إذ تَبَرَّأ الَّذينَ اتُّبِعوا مِنَ الَّذينَ اتَّبَعوا ورَأوُا العَذابَ وتَقَطَّعَت بِهِمُ الأسباب (166) مشركان به گمان اقتدار غير خدا آنها را انداد و شريك خداوند قرار مي‌دادند و آن انداد با استفاده از اسباب دنيايي پيروان خود را به اطاعت وادار مي‌كردند. در قيامت هرگونه سبب و وسيله‌اي كه در دنيا مورد استفاده انداد و متبوعان بود، مانند ميثاق، مودّت و همه روابط و وسائل ارتباط اجتماعي ديگر گسسته مي‌شود، به طوري كه هم ضعف ذاتي آنها و هم كوتاه شدن دستشان از وسايل ويژه استعباد روشن مي‌شود، از اين رو هركدام از ديگري بيزاري مي‌جويد. اين تبرّي حاكي از دشمني واقعي بين آنهاست كه در قيامت ظهور كرده و موجب جدايي و دوري گزيدن آنان از يكديگر است. انقطاع از اسباب در قيامت بدين معناست كه آن روز براي مشركان نكته‌اي كه امروز براي موحدان روشن است، معلوم مي‌شود و آن اينكه نظام ياد شده به دست خداست و همه علل و اسباب، آفريده او و مجاري فيض او هستند. در آنجا اسباب مختص به قلمرو دنيا، مانند بيع، اجاره، مضاربه و... اصلاً يافت نمي‌شود؛ نه اينكه يافت مي‌شود ولي سببيّت ندارد، زيرا نظام علّي و معلولي و سببي و مسببي بر آخرت نيز حاكم است. به هر تقدير، قيامت ظرف ظهور قدرت مطلق خداي سبحان و ناتواني ديگران است. اين دو امر (قادر مطلق بودن خداوند و ناتواني ديگران) كه اولي ثبوتي و دومي سلبي است ملازم يكديگر است و هر يك بالالتزام ديگري را ثابت مي‌كند. تسنيم ج ۸ صص ۳۱۶ و ۳۱۷ https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
کتاب مربع‌های قرمز (خاطرات شِفاهی حاج حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس) از محتوای کتاب برمی‌آید که علت نام‌گذاری کتاب این است که حاج حسین در جبهه، دفتری داشت حاوی اسامی رزمندگان، هر عزیزی شهید می‌شد جلوی اسمش یک مربع قرمز می‌گذاشت. این کتاب هم مانند کتاب «پایی که جا ماند» هم مطالب خنده‌دار دارد و مطالب گریه‌آور. خدا امثال حاج حسین یکتا را که در جهاد اصغر، اکبر و تبیین موفق بوده‌اند، زیاد کند. صفحاتی از این کتاب تقدیم شما👇 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402