eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
493 دنبال‌کننده
890 عکس
970 ویدیو
38 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج قل يا أهل الكتاب لم تصدّون عن سبيل الله من آمن تبغونها عوجاً و أنتم شهداء و ما الله بغافل عمّا تعملون (99) خداوند سبحان در ادامه توبيخ مشايخ سوء اهل كتاب و مبلغان باطل، آنان را نكوهش مي كند كه شما براي كج نماياندن صراط مستقيم دين و بازگرداندن مؤمنان، مجدّانه مي كوشيد با دسيسه راهي براي اعوجاج و انحراف در راه مستقيم خدا يافته و چيزي از آيات الهي كاسته يا بر آن بيفزاييد و آن گاه كه راه را كج و منحرف كرديد، آن را به مردم القا و عرضه كنيد. شما شاهد حقانيت قرآن، ايمان پيشين خود، كفر پس از ايمانتان و نيرنگ ها و دسيسه ها و شبهه افكني هاي خويش هستيد و خدا نيز از كارهاي شما غافل نيست. چرا با آنكه شاهد و عالم هستيد و حدّ نصاب ايمان آوردن برايتان تمام است ايمان نمي آوريد؟ تسنيم ج 15 ص 179 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
احکام تقلید امام خامنه‌ای، رساله أَجوِبة الإستِفتاءات، سوالات 1 تا 8 (این صفحه و صفحه بعد👇) https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
از این قسمت دعای کمیل می‌فهمیم که هر دسته‌ از گناهان أثر خاصی دارند. کتاب حجة الإسلام حسین انصاریان (شرح دعای کمیل) را به صورت پی دی اف در لپتاپم داشتم اما الآن بدون لپتاپم و نمی‌تونم از آن کتاب بهره ببرم که هر دسته از آن گناهان، شامل چه گناهانی می‌شود: اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَهْتِكُ الْعِصَمَ خدايا! بيامرز براي من آن گناهاني را كه پرده حرمتم مي درد، اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ النِّقَمَ خدايا! بيامرز براي من آن گناهاني را كه كيفرها را فرو مي بارند، اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ خدايا! بيامرز برايم گناهاني را كه نعمتها را دگرگون مي سازند، اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَحْبِسُ الدُّعَاءَ خدايا! بيامرز برايم آن گناهاني را كه دعا را باز مي دارند، اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاَءَ خدايا! بيامرز برايم گناهاني كه بلا را نازل مي كند. https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
15.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کجای جهان؟ به کوفه؟ به تهران؟ به غزه؟ به لبنان؟ مداحی زیبای حاج مهدی رسولی @kaehaneNews
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج يا أيّها الذين آمنوا إن تطيعوا فريقاً من الّذين اُوتوا الكتاب يردّوكم بعد إيمانكم كافرين (100) خداوند سبحان مؤمنان را از خطر اطاعت از كافراني كه در پي كژي و انحراف اند برحذر داشته و فرجام ناخوشايند اين پيروي مذموم را يادآور شده و نسبت به اغوا و اضلال آنان هشدار مي دهد كه اگر مطيع آنان شويد شما را از دينتان باز مي گردانند. تسنيم ج 15 ص 184 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
مساله چشم‏زخم مقدمتا دو مطلب را عرض بكنم . يكي اينكه چشم‏زخم اگر هم حقيقت باشد به اين معناي رايج امروز در ميان ما بالاخص در ميان طبقه نسوان كه فكر مي‏كنند همه مردم چشمشان شور است قطعا نيست . همان كفار جاهليت هم به‏ چنين چيزي قائل نبودند ، بلكه معتقد بودند كه يك نفر وجود دارد و احيانا در يك شهر ممكن است يك نفر يا دو نفر وجود داشته باشند كه چنين خاصيتي‏ در نگاه و نظر آنها باشد . پس قطعا به اين شكل كه همه مردم داراي چشم شور هستند و همه مردم به‏ اصطلاح نظر مي‏كنند ، نيست . دوم : اگر بعضي مردم داراي چنين خصلت و خاصيتي باشند ، آيا آيه " ²و ان يكاد الذين كفروا ليزلقونك بابصارهم" خاصيت جلوگيري از چشم‏زخم‏ دارد ؟ ما تا حالا به مدركي ( حديثي ، جمله‏اي ) برخورد نكرده‏ايم كه دلالت‏ كند و بگويد از اين آيه براي چشم‏زخم استفاده كنيد . اينكه چشم‏زخم حقيقت‏ است يا نه ، يك مساله است ( فرضا حقيقت است ولو در بعضي از افراد ) و اينكه اين آيه براي دفع چشم‏زخم باشد مساله ديگري است . چيزي كه از طرف پيغمبر يا ائمه به ما نرسيده باشد ، از پيش خود نبايد بتراشيم . نظر به اينكه روح مردم براي چنين چيزي آمادگي دارد [ آن را از پيش خود مي‏سازند . ] از شعارهايي كه مردم انتخاب مي‏كنند روحيه مردم را مي‏شود شناخت . ما در قرآن آيه زياد داريم ، آياتي كه براي شعار قراردادن‏ فوق‏العاده عالي است ، جمله‏هاي زيادي داريم از پيغمبر و ائمه ، ولي هيچ‏ آيه‏اي به اندازه آيه " « و ان يكاد الذين كفروا »" در ميان مردم براي‏ شعار رايج نشده است . در هر خانه‏اي كه بروي مي‏بيني يك " ان يكاد " آنجا زده‏اند ، يعني چشم تو كور كه خانه و زندگي من را مي‏بيني ، اين تابلو را اينجا نصب كرده‏ام براي اينكه چشم تو كور باشد . اين امر يك حالت‏ خودخواهي در مردم از يك طرف و يك حالت بدبيني به ديگران از ناحيه‏ ديگر را نشان مي‏دهد . شما همه شهر تهران را بگرديد ، به ندرت ديده مي‏شود كه در خانه‏اي مثلا آيه " « هل يستوي الذين يعلمون و الذين لا يعلمون » " ( 1 ) تابلو . 1 زمر / . 9 شده باشد. براي شعار چه از اين بهتر: " « هل يستوي الذين يعلمون و الذين‏ لا يعلمون »" ؟ براي شعار چه از اين بهتر : " « ان اكرمكم عند الله‏ اتقيكم »" (1)؟ اينقدر هست الي ماشاالله ، آياتي كه انسان هر وقت يكي‏ از آنها را نگاه كند براي او يك درس و آموزش است . اينها را انسان‏ نمي‏بيند ولي در هر خانه‏اي كه برويد آيه " « و ان يكاد الذين كفروا " را مي‏بينيد ، يعني منم كه خداوند چنين نعمتهايي به من داده و تويي كه‏ چشم شور داري و مي‏خواهي چشم زخم به ما بزني ، براي اينكه جلوي چشم شور تو را گرفته باشم اين تابلو را در اينجا نصب كرده‏ام ، و شايد كمتر خانه‏اي‏ است كه چنين چيزي در آن نباشد . حال منطقا چگونه است ؟ آيا چشم‏زخم مي‏تواند حقيقت باشد يا نه ؟ و اگر حقيقت است آيا امر جسماني است يا امر روحي و نفساني ؟ در اينكه اجمالا چنين حقيقتي هست نمي‏شود ترديد كرد ، منتها بعضي از علماي جديد معتقدند كه در برخي از چشمها چنين خاصيتي هست ، يعني بعضي از چشمها نوعي اشعه را از خود بيرون مي‏دهند كه اين اشعه يك اثر سوئي در اشيا وارد مي‏كند ، مخصوصا اگر با يك نگاه و نظر مخصوص باشد . قبول‏كردن‏ اين حرفها در قديم خيلي مشكل بود كه انسان بگويد يك نفر وقتي كه نگاه‏ مي‏كند ، از چشم او شعاعي بيرون مي‏آيد كه مثلا مي‏تواند يك سنگ را بتركاند ، اصلا قابل باوركردن نبود . ولي امروز كه ميدان عمل اين شعاعها و امثال‏ اينها پيدا شده كه چقدر در طبيعت امواج وجود دارد و اين امواج چه كارهاي‏ خارق‏العاده‏اي را انجام مي‏دهند ، ديگر اين امر تعجبي ندارد كه شعاعي‏ . 1 حجرات / . 13 از چشم يك انسان بيرون بيايد و واقعا يك شتر را به زمين بزند . تاثير اعمال روحي از اين بالاتر مساله نفوس است ، و اين قضيه بيشتر به نفوس برمي‏گردد تا به شعاع چشم . آن وقت اين مساله داخل مساله ديگري مي‏شود : مساله‏ تاثير اعمال روحي ، كه يك بحث بسيار وسيعي است و از قديم فلاسفه‏اي از قبيل بوعلي سينا ، ملاصدرا و ديگران اين مساله را طرح كرده‏اند و در عصر جديد هم اين مساله به شدت بيشتري مطرح است . مرحوم حسين كاظم‏زاده‏ ايرانشهر كه شايد اسمش را شنيده باشيد پيرمردي بود كه در زمان ما فوت‏ كرد . يك مرد ايراني بود و تحصيلات قديمه هم داشت . در حدود پنجاه سال‏ پيش به اروپا رفت و ظاهرا در سويس مانند يك درويش و يك قطب سكنا كرد و به ايران نيامد ولي در عين حال فكرش فكر شرقي و اسلامي بود . همه‏ كتابهايي كه نوشته در اين زمينه است . كتاب كوچكي نوشته است به نام‏ تداوي روحي . او در آنجا يك بحث خيلي عالي كرده است و نظريات علماي‏ جديد را راجع به تاثيرات روحي و رواني بيان كرده است . البته دايره‏ تاثيرات روحي و رواني ، يك وقت در  منطقه وجود خود انسان است . ادامه دارد 👇 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
هيچ‏ جاي شك و شبهه در اين نيست كه افكار و نيات و انديشه‏هاي انسان مي‏تواند در بدن انسان موثر واقع شود ، و به هر اندازه كه روح قويتر باشد بدن را بيشتر تحت‏تاثير قرار مي‏دهد . حتي در معالجه‏شدن بيماريهاي بدني [ اين‏ مطلب هست . ] او در تداوي روحي بيماريهاي خيلي شديدي را نشان مي‏دهد كه‏ از راه تداوي روحي خوب شده است . از نظر طب امروز يك امر مسلمي است‏ كه براي شخص بيمار از نظر روحي بايد وضع مساعدي به وجود آورد ، يعني اگر يك نفر بيمار خودش‏ معتقد باشد كه من خوب مي‏شوم ، و دائما به خودش تلقين كند كه من خوب‏ مي‏شوم ، اين امر به خوب‏شدنش كمك مي‏كند ، برعكس ، اگر بيمار روح خودش‏ را ببازد و فكر كند كه من خوب نمي‏شوم ، اگر خوب‏شدني هم باشد خوب‏ نمي‏شود . هيپنوتيزم از اين بالاتر اين است كه روان انسان نه تنها در بدن او موثر باشد ، فكر و روح انسان نه تنها در خود او موثر باشد ، در يك انسان ديگر موثر باشد ، آنچه اين انسان فكر مي‏كند ، در بدن آن انسان ( انساني كه وجود او غير از وجود خودش است ) موثر باشد . اين هم وجود دارد . تنويمهاي ( 1 ) مغناطيسي و هيپنوتيزم كه امروز خيلي مطرح است چنين چيزي است . يك‏ انسان ، انسان ديگري را مي‏تواند تحت‏تاثير قرار بدهد و آن انسان ديگر هر مقدار كه فكرش ساده‏تر باشد يعني قدرت مقاومتش كمتر باشد و اين طرف هر مقدار قويتر باشد بيشتر مي‏تواند او را تحت‏تاثير قرار بدهد . در تنويمهاي‏ مغناطيسي ، شخص به طرف فرمان مي‏دهد بخواب ، او مي‏خوابد ، با اينكه‏ مي‏دانيم خواب يك مكانيزم ديگري دارد و به حالت طبيعي يك احتياجي است‏ كه بعد از يك خستگي براي بدن پيدا مي‏شود و تا اين خستگي نباشد انسان‏ خوابش نمي‏برد . ولي اين به او فرمان مي‏دهد كه بخواب ، مي‏خوابد ، و در حالي كه خوابيده است به او فرمانها مي‏دهد و او فرمان او را در حال خواب‏ اطاعت . 1 [ تنويم يعني خواب كردن ] . ... مطهری، آشنایی با قرآن ج 8 صص 333 تا 337 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
15.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 خاطره‌ای عجیب از رزمنده‌ی جانباز دفاع مقدس 🔹این خاطره یکی از عجیب‌ترین خاطرات تاریخ جنگ است. نشربمناسبت 🌹کانال شهادت طلبان 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2943615707C84466080b0
20.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تذکر شدید الحن حجت الاسلام قاسمیان به پزشکیان: شما قرآن نخوانده اید!؟ شما دارید ملت را به ورطه انتخابهای سخت می کشانید!؟ 🗳 جهش ایران | @jahesheiran
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنگ در روزهای آتی برای حزب‌الله سخت و سخت‌تر خواهد شد، اما ببینید منطق یک در این شرایط چگونه است ... 👈 ببینیم و خودمان را در این شرایط تصور کنیم. آیا ما مسئله را اینگونه می‌بینیم؟! برای رزمندگان و مجاهدان جبهه مقاومت دعا کنیم 🤲 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4 کرامتی: مکتب انبیا عليهم السلام چنین کسانی را تربیت می‌کند. الحمد لله رب العالمين.