🍃
🔹امام صادق علیهالسلام:
به دنبال مونسی بودم تا در پناه آن آرامش یافتم،آن را در قرائت قرآن یافتم.
📜@MosHaf_et
#قرآن_کریم
صفحه6⃣7⃣5⃣
#ترجمه سوره مبارک #مدثر
🔸18 - اوست که فکر و اندیشه بدی کرد (که رسول خدا را به سحر و ساحری نسبت داد).
🔹19 - و خدایش بکشد که چقدر اندیشه غلطی کرد.
🔸20 - باز هم خدایش بکشد که چه فکر خطایی نمود.
🔹21 - پس باز اندیشه کرد.
🔸22 - و (به اظهار تنفّر از اسلام) رو ترش کرد و چهره در هم کشید.
🔹23 - آنگاه روی گردانید و تکبر و نخوت آغاز کرد.
🔸24 - و گفت: این (قرآن) به جز سحر و بیان سحرانگیزی که (از ساحران گذشته) نقل میشود هیچ نیست.
🔹25 - این آیات گفتار بشری بیش نیست.
🔸26 - من این (منکر و مکذّب قرآن) را به آتش دوزخ درافکنم.
🔹27 - و تو چگونه توانی یافت که سختی عذاب دوزخ تا چه حد است؟
🔸28 - شراره آن دوزخ از دوزخیان هیچ باقی نگذارد و همه را بسوزاند و محو گرداند.
🔹29 - آن آتش بر آدمیان رو نماید (و خرمن گنهکاران را به باد دهد).
🔸30 - بر آن آتش نوزده تن (فرشته عذاب) موکّلند.
🔹31 - و ما خازنان دوزخ را غیر فرشتگان (عذاب) قرار ندادیم و عدد آنها را جز برای فتنه و محنت کفّار (نوزده) نگردانیدیم تا آنکه اهل کتاب هم یقین کنند (که ذکر این عدد مطابق تورات و انجیل است با آنکه صاحب قرآن به کتب آسمانی عالم نبوده و البته کلامش به وحی خداست و ایمان آرند) و آن بر یقین مؤمنان هم بیفزاید و دیگر در دل اهل کتاب و مؤمنان به اسلام هیچ شک و ریبی نماند و تا آنان که در دلهاشان مرض (شک و جهالت) است و کافران نیز (به طعنه) گویند که خدا از این مثل (که عدد فرشتگان عذاب را نوزده شمرده است نه بیش و کم) چه منظور داشت؟ بلی این چنین (قرار داد تا) هر که را خواهد به ضلالت بگذارد و هر که را خواهد هدایت نماید و هیچ کس از (عده بیحد) لشکرهای پروردگارت غیر او آگاه نیست و این (آیات ذکر دوزخ) جز برای پند و موعظه بشر نخواهد بود.
🔸32 - چنین (که کافران گویند) نیست، قسم به ماه تابان.
🔹33 - و قسم به شب تار چون باز گردد.
🔸34 - و قسم به صبح چون جهان را روشن سازد.
🔹35 - که این (آیات قرآن) یکی از بزرگترین آیات خداست.
🔸36 - در آن پند و اندرز آدمیان است.
🔹37 - برای هر یک از شما آدمیان که بخواهد (در مقام ایمان و طاعت و سعادت) پیش افتد یا باز ماند.
🔸38 - هر نفسی در گرو عملی است که انجام داده است.
🔹39 - مگر اهل یمین.
🔸40 - آنان در باغهای بهشت (متنعّمند و) سؤال میکنند.
🔹41 - از احوال دوزخیان گنهکار.
🔸42 - که شما را چه عمل به عذاب دوزخ در افکند؟
🔹43 - آنان جواب دهند که ما از نمازگزاران نبودیم.
🔸44 - و مسکینی را طعام نمیدادیم.
🔹45 - و ما با اهل باطل به بطالت میپرداختیم.
🔸46 - و ما روز جزا را تکذیب میکردیم.
🔹47 - تا آنکه یقین (که ساعت مرگ است) بر ما فرا رسید.
📜@MosHaf_et
#یک_آیه
🔶 سوره #حجر، آیه ٢٣:
وَإنَّا لَنَحْنُ نُحْيِي وَنُمِيتُ وَنَحْنُ الْوَارِثُونَ
⚡️ ترجمه :
والبتّه اين مائيم كه زنده مى كنيم ومى ميرانيم ومائيم كه (بعد از مرگ همه، باقى مانده و) وارث مى شويم.
💥 توضیح :
مرگ و حيات تنها بدست اوست. همه رفتنى هستند، پس سزاوار است با عمل خود ارث خوبى براى وارث حقيقى بجاى گذاريم.
📜@MosHaf_et
#آیات_الاحکام
#مهریه
◾️وَ آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَكُمْ عَنْ شَيْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنيئاً مَريئاً [4]
▫️و مهر زنان را [بهطور كامل] به عنوان يك بدهى [يا هديه]، به آنان بپردازيد؛ [ولى] اگر آنها چيزى از آن را با رضايت خاطر به شما ببخشند، حلال و گوارا مصرف كنيد.
(نساء/۴)
🔸الصّادق (علیه السلام)- إِنَّمَا الصَّدَقَهًُْ مُحْدَثَهًٌْ إِنَّمَا کَانَ النَّاسُ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) یَنْحَلُونَ وَ یَهَبُونَ وَ لَا یَنْبَغِی لِمَنْ أَعْطَی لِلَّهِ عَزَّوَجَلَّ شَیْئاً أَنْ یَرْجِعَ فِیهِ قَالَ وَ مَا لَمْ یُعْطِهِ لِلَّهِ وَ فِی اللَّهِ فَإِنَّهُ یَرْجِعُ فِیهِ نِحْلَهًًْ کَانَتْ أَوْ هِبَهًًْ حِیزَتْ أَوْ لَمْ تُحَزْ وَ لَایَرْجِعُ الرَّجُلُ فِیمَا یَهَبُ لِامْرَأَتِهِ وَ لَا لِلْمَرْأَهًِْ فِیمَا تَهَبُ لِزَوْجِهَا حِیزَا أَوْ لَمْ یُحَازَا لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَی یَقُولُ وَ لا یَحِلُّ لَکُمْ أَنْ تَأْخُذُوا مِمَّا آتَیْتُمُوهُنَّ شَیْئاً وَ قَالَ فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ عَنْ شَیْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَکُلُوهُ هَنِیئاً مَرِیئاً.
🔹امام صادق (علیه السلام)- [کلمهی] صدقه [برای مهریه] واژهی جدیدی است. مردم در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نحله و هبه میکردند و برای کسی که چیزی را در راه خدا داده است، بازگشت به آن [و پس گرفتن آن] چیز جایز نیست. امّا بازگشت به چیزی که در راه خدا داده نشده، چه هبه باشد و چه نحله، چه تحویل داده شده باشد و چه نباشد، مجاز است. لذا زن و شوهر نمیتوانند آن چیزی را که به یکدیگر هبه کردهاند، چه تحویل شده باشد و چه نباشد، طلب کنند زیرا خداوند میفرماید: وَ لا یَحِلُّ لَکُمْ أَنْ تَأْخُذُوا مِمَّا آتَیْتُمُوهُنَّ شَیْئاً، نیز میفرماید: فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ عَنْ شَیْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَکُلُوهُ هَنِیئاً مَرِیئاً.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۸
📚 الإستبصار، ج۴، ص۱۱۰
📜@MosHaf_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدبر در قرآن کودکان(سوره #مسد)
📜@MosHaf_et
⭕️هیچ کاری را بر #خواندن_قرآن مقدم نکنید⭕️
ارتباط با قرآن
همه شما برادران و خوهران باید هر روز قرآن بخوانید و سعی کنید با آن مأنوس شوید و آن را بیاموزید و دریابید. مهم، قطع رابطه نکردن با قرآن است. چه نیم صفحه و یک ورق بخوانید، چه یک « حزب » و یا « یک جزء » ؛ رابطه نباید قطع شود. به هر حال همه هر چقدر وقت ، همت و حوصله دارند، باید قرآن بخوانند.
📜@MosHaf_et
❤️ روزیتان و هرچیزی که به شما وعده داده شده، در آسمان است...
📖 سوره #ذاریات، آیه ۲۲
📜@MosHaf_et
رهبرانقلاب 👈
🦋در مورد اُنس با کلام الله؛🦋
💢خب یکی از نامهای مبارک #قرآن «ذکر» است. در خود قرآن چند جا تعبیر «ذکر» به کار برده شده و مراد، قرآن است؛ مثلاً «وَ هذا ذِکرٌ مُبارَکٌ اَنزلناه»(۴) در سورهی انبیاء که قرآن به عنوان «ذکر» معرّفی شده، یا «اِنّا نَحنُ نَزَّلنَا الذِّکرَ وَ اِنّا لَهُ لَحافِظون»(۵) در سورهی #حجر که اینجا هم همین جور است و چند جای دیگر قرآن ــ شاید مجموعاً چهار پنج جا [یا] پنج شش جا در قرآن هست ــ که قرآن «ذکر» نامیده شده ؛چرا «ذکر»؟ ذکر یعنی «یاد»؛ «قرآن، ذکر است» یعنی چه؟ یعنی «مذّکِر» است، یادآورنده است؛ قرآن، ما را به یاد میآورد. این به عنوان مبالغه است. در کلام عرب وقتی میخواهند مبالغه کنند، اسم فاعل را به صورت اسم فاعل به کار نمیبرند، به صورت مصدر به کار میبرند؛ میگویند «زیدٌ عدل»؛ وقتی میخواهند بگویند: زید خیلی عادل است، میگویند: زیدٌ عدل؛ زید عدل است؛ این [مسئله]، این [جور] است. قرآن ذکر است؛ یعنی در نهایت یادآوری و در نهایت مذکِّریّت است. این قرآن است. خب «ذکر» وسیلهی ارتباط است؛ ذکر یعنی یاد؛ شما اگر یادتان بود ارتباط برقرار میکنید با هر کسی، با هرچیزی، اگر از او یادتان رفت، قهراً دیگر ارتباط برقرار نمیکنید؛ ذکر طبیعتاً وسیلهی ارتباط است؛ اگر میخواهیم با خدا ارتباط داشته باشیم، با بهشت ارتباط داشته باشیم، با باطن عالیرتبهی خودمان که خدای متعال برای ما قرار داده و میتوانیم به آن برسیم و به آن فعلیّت بدهیم، ارتباط [برقرار] کنیم، باید به یادش باشیم؛ اگر یاد رفت، غفلت حاصل خواهد شد و این غفلت همان چیزی است که در قرآن مکرّر نسبت به این غفلت پرهیز و زنهار داده شده، بر حذر داشته شدهایم از این.
📜 @MosHaf_et
هدایت شده از قرآندلان
4_5886291750485495250.mp3
6.6M
🎧 ترجمه صفحه 101 قرآن کریم:
▫️ شناخت منافقین، در روحیات و رفتارها.
▫️ پیچیدگی رفتار منافقین در دینداری و بیدینی.
▫️ طرح دوستی با دشمنان و منافقین، هرگز. آنان بدون یاور، در قعر جهنم اند.
، 🔻انتشار، فقط باذکر منبع، بلامانع.
قرآن دلان، ترجمهای برای پرواز
https://eitaa.com/joinchat/3347251394Cd8846c59bb
🔸حضرت زهرا سلام الله علیها:
تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
📚کنزالعمال،ج۱،ص۵۸۲
📜@MosHaf_et
#قرآن_کریم
صفحه7⃣7⃣5⃣
#ترجمه سوره مبارک#قیامه
🔸48 - پس شفاعت شفیعان سودشان نبخشد
🔹49 - پس آنها را چه شده است که از این تذکار [قرآن] روی گردانند!
🔸50 - گویی آنان خرانی رمندهاند
🔹51 - که از شیری گریختهاند
🔸52 - بلکه هر فردی از آنها انتظار دارد که وی را نامههای سرگشاده بدهند
🔹53 - چنین نیست، بلکه آنها از آخرت نمیترسند
🔸54 - چنین نیست، بیتردید این [قرآن] تذکاری است
🔹55 - پس هر که خواست از آن پند گیرد
🔸56 - ولی پند نگیرند مگر آن که خدا خواهد او سزاوار پروا و او سزاوار آمرزش است
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹1 - نه، سوگند به روز رستاخیز،
🔸2 - و [باز] نه، سوگند به نفس ملامتگر [که زنده میشوید]
🔹3 - آیا انسان میپندارد که هرگز استخوانهایش را جمع نخواهیم کرد!
🔸4 - چرا، در حالی که قادریم بر این که سر انگشتان او را هم بازسازیم
🔹5 - [انکار معاد دلیل موجهی ندارد]، بلکه انسان میخواهد در آیندهی خود بدکاری کند
🔸6 - [از سر انکار] میپرسد: روز رستاخیز چه وقت است!
🔹7 - پس آنگاه که چشم [از وحشت] خیره گردد،
🔸8 - و ماه در خسوف افتد،
🔹9 - و خورشید و ماه یک جا جمع شوند،
🔸10 - آن روز انسان میگوید: گریزگاه کجاست!
🔹11 - حاشا! پناهگاهی نیست
🔸12 - آن روز قرارگاه [نهایی] به سوی پروردگار توست
🔹13 - آن روز انسان بدانچه پیش فرستاده و بعد فرستاده آگاهی داده میشود
🔸14 - بلکه انسان خود بر [نیک و بد] خویشتن بیناست
🔹15 - هر چند [به زبان] عذرهایش را پیش آورد
🔸16 - زبانت را به قرآن [پیش از تمام شدن وحیش] حرکت مده که به [قرائت] آن شتاب کنی
🔹17 - چرا که جمع آوری و قرائت آن بر [عهدهی] ماست
🔸18 - پس چون آن را قرائت کردیم، تو آن قرائت را پیروی کن
🔹19 - سپس توضیح آن [نیز] بر عهدهی ماست
📜@MosHaf_et
⚜سبک زندگی قرآنی
🍂دین خدا را یاری کنید. 🍂
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَ اللّهِ....
(#صف/۱۴)
⚡️ای مؤمنین!
این دعوت خدای متعال است که شما را به یاریِ دین خدا فرا می خواند.
⚡️با عمل خود(هراندازه که از دستتان بر می آید) دینِ خدا و نظام اسلامی را تقویت کرده و از تضعیف آن جلوگیری کنید تا در روز قیامت رو سفید باشید.
#سبک_زندگی_قرآنی
📜@MosHaf_et
هدایت شده از قرآندلان
1_2995788191.mp3
6.27M
🎧 ترجمه صفحه 102 قرآن کریم:
▫️ بدگویی علنی، ممنوع. مگر کسی که به او ظلم شده باشد.
▫️ ایمان، در پذیرش تمام پیامبران است. بعضی را نپذیرفتن، نشانهی بیدینی است.
▫️ همهی پیامبران، در اصل نبوت، یکسانند.
▫️ تمامی نداشتن بهانههای بنیاسرائیل.
🔻 انتشار، فقط باذکر منبع، بلامانع.
قرآندلان،
برای همهی ایرانیان
https://eitaa.com/joinchat/3347251394Cd8846c59bb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 #درمحضرقرآن :
😊آرامش واقعی یعنی #قرآن
💕حتما گوش بدید ببینید چقد آرام میشوید
🍃تلاوت بسیار زیبای سوره #یس
📜@MosHaf_et