رسول خدا شاید اما دکتر روحانی هرگز...!!
📃 مدت ها قبل یادداشتِ مختصری با عنوان "رسول خدا شاید اما ابوهریره هرگز...!!" نوشته بودم.👇
اینجا
در منابع اهل سنت آمده که
این آقای #ابوهریره می گوید من با عنایت ویژه ی #رسول_خدا(ص) هرگز دچار نسیان نشدم...
جالبه بدانیم که در همان منابع اهل سنت از همین آقای ابوهریره روایاتی هست که نسیان برای رسول خدا(ص) را ثابت می کند😳
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
▪️ حالا در این زمانه، یک عمامه به سرِ #رئیس_جمهور، که هر چه دارد و ندارد از ایمان مردم به مکتب رسول خدا(ص) و اعتماد آنان به لباسِ پیامبر(ص) است...
بر خلاف #قرآن ادعا می کند که گاهی پیامبر(ص) از خودش حرف می زده😳 و در جواب "أ مِن الله أو مِنك" می گفته است "مِنّي"؛ پس نقد ایشان هم جایز بوده😱
▪️ اما وقتی صحبت از دستاوردی به اسم #برجام می شود ادعا می کند که "آن را خدا آورد" پس قاعدتا نقد آن هم جایز نیست!!
چرا که کار دست #خدا و #کدخدا است... به من و تو چه ربطی دارد!؟
✅ یادش بخیر همین رئیسِ جمهورِ ایرانِ شیعی، قبل از تکیه بر مسند قدرت می فرمود:
" من اگر اشتباه کردم، با صراحت در برابر ملت #عذرخواهی میکنم... من با نام معصومین مدیریتِ ناتمام خود را توجیه نمیکنم."
(۱۸ خرداد ۹۲، در همایش «تدبیر و امید» در ورزشگاه شیرودی)
👏😒😒
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
آقای #زائری!
با نهایت احترامی که برای شخص شما قائل هستم(و نه بیشترِ افکارتان!)
اما اشتباه کرده است آن کسی که از "شما" خواسته تا اعلام موضع کنید.
شما بارها در گذشته ثابت کرده اید که توانمندی دفاع از عقایدِ ناب شیعه را ندارید!
🔸 بی سوادی فحش نیست! سلاحِ رایج حوزه هم نیست!
🔸 بی سوادی یک واقعیتِ گزنده و تلخ است که بر اساس گفتار و رفتار یک شخص در یک زمینه، آشکار می شود و حوزویان از سرِ نصیحت به برخی افراد می گویند بلکه مطالعه و دقتِ بیشتری کنند و در زمینه هایی که تخصص ندارند، حرفی نزنند.
🔸 اما طبیعی است که افراد، به جهت گزنده بودنِ آن احساس بی احترامی و فحاشی می کنند.
باید در مسائلی که سوادش را ندارند، اظهار فضل نکنند تا نصیحت هم نشنوند.
🔸 با صدای رسا و از سر خیر خواهی اعلام میکنم:
جناب آقای زائری در زمینه هایی که تخصص ندارید اعلام نظر نفرمایید و سکوت نمایید!
چه کسی به شما گفته و یا در کدام کتاب خوانده اید که موضوعاتی مثل #عصمتِ امام و عدم #عدالت_صحابه و #وجوب_نصب_امام از طرف خداوند، "مورد مناقشه کلامی بوده" !!؟ نکند مناقشه کلامی بین شیعه و اهل سنت منظورتان هست!!!!
🔸 برادر بزرگوار!
کمی تأمل بفرمایید
اگر ظاهر کلام رئیس جمهورِ کم اطلاع، درست باشد، اعتبار همان مجامع روایی و حتی قرآن که امروز شما از آن دَم می زنید، از دست می رود و شما بر چه اساسی خواهید گفت ربا حرام است!؟
اگر علمای اعلام در این موارد موضع گیری نکنند، مطمئن باشید فریاد های شما در باب فساد و ربا و رشوه در هیچ تریبونی خریدار ندارد.
ضمن اینکه مطمئن باشید علمای اعلام در مسائلی که نام بردید اظهار نظر کرده اند، اما چه باید کرد که در زمانه ای هستیم که بیشترِ تریبون ها به دست صاحبان حقیقیِ آن ها نیست...😔
✅ در میان علمایی که اظهار نظر کرده اند کسانی هستند که ابدا به مسائل سیاسی کاری ندارند!
باشد که جوابی برای این اتهامِ ضمنی خود در پیشگاه عدل، آماده نمایید.
والسلام علیکم و علی من اتبع الهدی.
#نقد #امامت #شیعه
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
https://t.me/morzaeri/4796
اگر نقدِ معصوم جایز نیست و آنان به همه چیز عالم بودند، پس چرا پیامبر(ص) گاهی مشورت می کردند و یا چرا در برخی کلمات حضرت امیرالمؤمنین (ع) می بینیم که ایشان افراد را به #انتقاد کردن، تشویق می کنند؟
پاسخ را با خواندن این دو عبارت از مرحوم #شهید_مطهری(ره) و حاج آقا #مصباح، خواهید فهمید:
1⃣ شهید مطهری:
"رسول خدا با آنکه پیغمبر بود و با آنکه مردم توقع نداشتند که او رأی و عقیده آن ها را بخواهد و دخالت دهد، او خودش برای آنکه:
1) مردم را تحقیر نکرده باشد،
2)برای انکه به مردم #شخصیت بدهد و شخصیت ان ها را محترم بشمارد،
3)برای اینکه #دستورالعملِ امت باشد برای همیشه، با آن ها مشورت می کرد و از انها نظر می خواست."(1)
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
2⃣ آیة الله مصباح يزدى:
"رهبر حتی بايد نسبت به انتقادات و عيبجويیهای گوناگون زيردستانش گوش شنوا داشته باشد؛ زيرا هركسی، بهجز انسانهاي #معصوم، درمعرض جهل، قصور فهم و ادراک، و لغزشها و خطاهای اخلاقی و عملی است و داشتن روحيه انتقادپذيری، مقدمه ضروری رفع اين عيوب و نقايص خواهد بود.
حتی رهبران معصوم(ع)، يا بهعلت اينكه:
1) بعضی از مردم به عصمتشان پی نبرده بودند
2) و يا بدين قصد كه ديگران را تعليم و تربيت كنند و نشان بدهند كه هر فرد، در هر حدی از رهبری هست، بايد انتقادپذير باشد،
به انتقادات و عيبجوييهايی گوش می سپردند و از مردم می خواستند كه از عرضه و ارائه آرا و نظريات خود دريغ نورزند."(2)
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
_________
(1) حکمت ها و اندرزها/ ج1/ ص 108
(2) کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قرآن/ بخش دهم/ اوصاف رهبر شایسته
💎 @Moshfeghoun 💐
کشتی مطلا و حکایتِ ما...
[قسمت اول]
🔸 اولین چیزی که با شنیدن خبر #کشتی_مطلا به یادش افتادم، #حدیث_سفینه ( یکی از مهم ترین ادله اثبات حقانیت شیعه) بود.
پیامبر(ص) فرمود:
"مَثَل اهل بيت من، مثل #كشتى_نوح است كه هر كس سوارش شد نجات يافت و هر كس كه از آن باز ماند، غرق شد."
چه پیام زیبایی!! البته صد حیف که جنجال ها و هیاهوهای درست و بیشتر نادرستِ بعدی، مانعِ انتقال پیام های زیبای این "اثر هنری" شد.😔
✅ شاید بشود ادعا کرد که بعد از #حدیث_ثقلین مهم ترین دلیلِ روایی حقانیت شیعه، این حدیث سفینه است.
#امامت
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
کشتی مطلا و حکایتِ ما...
[قسمت دوم]
🔸حلقوم ها و حنجره ها و قلم های معاند که طبق معمول، هرچه می خواهند می گویند. برای ایشان #هیئت و حسینیه و زیارت #اربعین و گنبد و #ضریح و حرم و قرآنِ مطلا و کشتی مطلا فرقی ندارد، هر چه که به نحوی مربوط به دین و اهل بیت(ع) باشد، مشغول به زهر پاشی و مزخرف گویی و یاوه سرایی می شوند!
اما بیگانه اگر می شکند حرفی نیست از دوست بپرسید که چرا می شکند...!
🔸 گویا برای بعضی ها "بأبی أنتم و أمی و أهلی و #مالی و أسرتی" که به اهل بیت(ع) می گویند فقط برای دعا و زیارت است... موقع عمل که بشود، سر باز می زنند و بهانه تراشی می کنند!
✅ ما وقتی برای اهل بیت(ع) "جان" می دهیم، بحث و جدل بر سرِ "مال" چرا!؟
طلاهای عالم در حسرتند که ای کاش به جای طلای به کار برده شده در قرآن و کشتیِ مطلا بودند...
#کشتی_مطلا
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
کشتی مطلا و حکایتِ ما...
[قسمت سوم]
🔸اگر قرآن مطلا و کشتی مطلا یک "اثر هنری" است، و اگر از نوع "هنرِ ارزشی" و دینی است، باید از آن تقدیر و حمایت کرد.
چرا همراه و هم نوا با دشمن می شویم!؟ آن هم دشمنی که با اصل قرآن و اهل بیت(ع) مخالف است و دلسوزِ فقر و مشکلِ ما نیست...
✅ البته ای کاش مسئولین این امر، زمانِ بهتر، روش بهتر و اطلاع رسانیِ بهتری برای رونمایی از این اثر هنری انتخاب می کردند.
اما گویا هنوز اقتضاءات این زمانه را درک نکرده ایم!
از ماست که بر ماست...
#کشتی_مطلا
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
کشتی مطلا و حکایتِ ما...
[قسمت چهارم]
🔸 بعضی دائما می گویند "در شرایطی که ما مشکلِ فقر داریم، چرا قرآن مطلا؟"
دقت نمی کنند که چه ربطی دارد؟
اگر بر فرض هزینه ساخت این ها از بودجه های دولتی باشد [که البته معمولا اینگونه نیست و شخصی است] مگر قرار بوده بودجه های امور هنری صرف رسیدگی به فقرا شود؟
اگر چنین قراری بوده است، خیلی چیزهای دیگر هم باید تعطیل بشوند! بسم الله، چرا جای دور برویم؟
در آستانه بهارِ انقلابی که جای شهدا خالی است از همین #جشنواره_فجرِ تقریبا خالی از فجرِ انقلاب شروع کنید!!
✅ البته طبیعی است که کسی جرأت ندارد در این امور حرفی بزند! بیچاره ها بی تریبون می شوند!! آخر این حرف ها سوت و کف به دنبال نمی آورد که هیچ، تف و لعنِ اهل هنر! هم به دنبال دارد...! همان اهل هنری که به سگ متوسل می شود و یا بعد از مرگ گربه اش آرزوی مرگ می کند!!
#کشتی_مطلا
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
کشتی مطلا و حکایتِ ما...
[قسمت پنجم]
🔸 هر چیزی سرِ جای خودش...
هم رسیدگی به فقرا و مشکلات اقتصادی و هم حمایت از هنرهای ارزشی و در خدمتِ دین.
اما متأسفانه تا نوبت به دین می رسد همه حمله می کنند! حتی خودی ها!!!
برادر من! مَهلا !
🔸 طرف چون دیده که علما به رئیس جمهور _بعد از افاضه اخیرشان در مورد نقد معصومین_ گفتند درسش را خوب نخوانده، حالا با کنایه و طعنه پرسیده است "کسی که قرآن مطلا رونمایی می کند درسش را خوب خوانده!؟"
_ خیر، رهبری و آیة الله مكارم و آیة الله جوادى آملى درسشان را خوب نخوانده اند!!!
✅ چرا حواسمان نیست که چه می گوییم!؟ باشد که کمی قبل از کلام، تأمل کنیم...
#کشتی_مطلا
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
کشتی مطلا و حکایتِ ما...
[قسمت ششم و پایانی]
طرف با کلی وا اسلاما و فحش و طعنه به حوزه نوشته که "در کشتی مطلا 70 کیلو طلا استفاده شده است"😳☺️
برادرِ خوش انصاف! مگر این کشتی بارِ طلا زده که 70 کیلو طلا استفاده شده؟
این اثر بر روی #کشتی_چوبی طراحی و ساخته شده و جنس قرآن از طلا و برنز است.
بنابراین از طلای کمی استفاده شده است.
✅ نگذاریم یک عده ای از کم اطلاعیِ ما سوء استفاده کنند.
قبلا هم براى قرآن مطلایی که یک مرجع رونمايى کردند، گفته شد 100 کیلو طلا استفاده شده است!
بعد معلوم شد فقط یک کیلو طلا استفاده شده بوده است😏
تازه قرار بوده آن را بفروشند و هزینه بیماران سرطانی بکنند!
#کشتی_مطلا
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
آهای مسلمان ها! بیائید دقیق حرف بزنیم.../ احکام خدا را به خاطر مسائل سیاسی به سخره نگیریم...
اولا فرق است بین اینکه بگوییم:
1) چرا دست این #سارق_گوسفند را قطع کرده اند؟
با اینکه بگوییم:
2) چرا دست سارقان دیگر را قطع نمی کنند؟
جواب سؤال اول معلوم است... آیه قرآن و روایت داریم.
اگر شرایطی وجود داشت، دست دزد باید قطع بشود.
شرایطی مثل این که سرقت او #مخفیانه باشد، از روی #ناچاری نباشد یا از جایی دزدیده باشد که خودش آنجا را شکسته و دریده باشد و ... .
در جواب سؤال دوم هم باید بررسی کرد که آیا شرایط وجود داشته و قطع نکرده اند یا نه؟ اگر شرایطِ آن بوده و اجرا نشده، باید مطالبه کرد. ولی بدون اطلاع حرفی را نزنیم! اول بررسی کنیم.
در مورد صاحبان حقوق های نجومی اگر عنوان سرقت بر آن بار بشود به نظر می رسد شرایط قطع دست وجود ندارد گرچه این را باید قضات بررسی کنند.
ثانیا این دزدِ احشام و گوسفند ها، 21 بار!! زحمت کشیده! و سرقت کرده است نه اینکه فقط 21 گوسفند دزدیده باشد. ضمنا موتور سیکلت و سرویس طلا هم سرقت کرده بوده!😏
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
جناب آقای سیدیاسر جبرائیلی!
دانش آموخته روابط بین الملل!
بنده واقعا از شما تعجب می کنم! که چرا تا به حال متوجه نشده اید!
برادرِ من! بی سوادی تا کی!!؟😊
چرا هنوز یاد نگرفته اید که به هنگام نقد از رئیس این دولت و دستاورد های آن باید در ابتدا بپرسید:
أ مِن الله أم منک؟
#برجام را خدا آورده!😒
قابل نقد نیست؛ لطفا نقد نفرمایید.
زمام کار [معاذالله] دست خدا و کدخدا است...😏
چرا شما دخالت می کنید!؟
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#ناخشنودی_اهل_بیت_از_کتابت_قرآن_با_طلا
#کشتی_مطلا
یکی از دوستان از خبرگزاری مهر طی تماس تلفنی از این ناچیز خواست تا این بحث را با زبانی عمومی تر مجددا بازتاب دهم. به احترام ایشان دو نکته را معروض می دارم:
1. بدون تردید آن دست از هنرمندانی که قرآن را با طلا می نگارند، هدف خیر داشته و درصدد انتشار بیش از پیش فرهنگ قرآنی و معرفی این کتاب آسمانی به مخاطبان مختلف اند؛ به ویژه مورد اخیر که شنیدم از مال شخصی این کار را انجام داده و از کشتی به عنوان نماد نجات بهره برده است.
2. فارغ از نیت هنرمندان، بازخوانی متون دینی نشان می دهد که پیشوایان دینی و آموزه های آنان با همراه ساختن امور منتسب به دین با آرایه ها و پیرایه های دنیوی روی خوش نشان نداده و گاه نهی های آنان تاسرحد حرمت پیش رفته است.
از نمونه های آن ورود روایات مختلف در نهی از تزیین مساجد و به ویژه مطلا کردن در و دیوار آنها است؛ چنان که از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمود: « لا تزخرفوا مساجدكم ، كما زخرفت اليهود والنصارى بيعهم.»
وضعیت موجود در کنیسه ها، کلیساها و معابد مختلف که نقش و نگارهای زرین در همه جای آنها مشهود است، به نیکی این فرمایش رسول اکرم و نگرانی ایشان از شبیه شدن مساجد مسلمانان به این دست از مراکز را تایید می کند.
ساده بودن کعبه به عنوان مهم ترین مسجد مسلمانان که قطعاً مورد تاکید اهل بیت (ع) بود، گواه این مدعا است.
باز در همین راستاست که از هر گونه دریافت همراه با شرط مزد برای تعلیم قرآن ابراز ناخشنودی شده است. این بحث چندی پیش در درس خارج این ناچیز در بررسی روایات «بَابُ كَرَاهَةِ الْأُجْرَةِ عَلَى تَعْلِيمِ الْقُرْآنِ مَعَ الشَّرْطِ» در جلسه 317 تاریخ 25/7/96 مورد بررسی قرار گرفت.
بر همین اساس، اهل بیت نسبت به مطلا کردن قرآن و به عبارت روشن تر نسبت به نگارش قرآن با طلا ابراز ناخشنودی کردند و اگر دلالت روایات را تاسر حد حرمت ندانیم، قطعاً کراهت و ناخشنودی آنان از این امر قابل اثبات است.
از دست قضا بحث مطلا کردن قرآن در درس خارج فقه جلسه 324 و در تاریخ 1/9/96 ارایه شد. مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب تجارت بابی را با این عنوان گشوده است: «32- بَابُ أَنَّهُ يُكْرَهُ أَنْ يُعَشَّرَ الْمُصْحَفُ بِالذَّهَبِ ...»
دو روایت ذیل در این باب ناظر به بحث ماست:
1. «عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ يُعَشِّرُ الْمَصَاحِفَ بِالذَّهَبِ فَقَالَ لَا يَصْلُحُ فَقَالَ إِنَّهُ مَعِيشَتِي فَقَالَ إِنَّكَ إِنْ تَرَكْتَهُ لِلَّهِ جَعَلَ اللَّهُ لَكَ مَخْرَجاً.»
طبق این روایت علامت گذاری در پایان هر ده آیه با طلا که گویا در عصر اهل بیت (ع) رواج پیدا کرده بود، مکروه اعلام شده است.
2. مُحَمَّدِ بْنِ الْوَرَّاقِ قَالَ: عَرَضْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كِتَاباً فِيهِ قُرْآنٌ- مُخَتَّمٌ مُعَشَّرٌ بِالذَّهَبِ وَ كُتِبَ فِي آخِرِهِ سُورَةٌ بِالذَّهَبِ فَأَرَيْتُهُ إِيَّاهُ فَلَمْ يَعِبْ فِيهِ شَيْئاً إِلَّا كِتَابَةَ الْقُرْآنِ بِالذَّهَبِ فَإِنَّهُ قَالَ لَا يُعْجِبُنِي أَنْ يُكْتَبَ الْقُرْآنُ- إِلَّا بِالسَّوَادِ كَمَا كُتِبَ أَوَّلَ مَرَّةٍ.
طبق این روایت امام صادق (ع) نگارش قرآن با طلا را عیب گرفت و فرمود بهتر آن است که قرآن را با همان روش سابق و با قلم بنگارید. این امر نشان می دهد که آنان با نگارش قرآن با طلا موافق نیستند.
مراجعه به آراء فقهاء نیز نشان می دهد که برخی از آنان تذهیب قرآن و کتابت آن با طلا را حرام و لی عموماً مکروه می دانند.
@dr_alinasiri