eitaa logo
سید محمدجواد موسوی‌فرد
1.1هزار دنبال‌کننده
611 عکس
217 ویدیو
7 فایل
طلبه حوزه علمیه قم، روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شاید اینجا برای اندکی عمیق‌تر شدن در اعتقادات و مسائل اجتماعی مناسب باشد ارتباط با بنده: https://eitaa.com/Mousavifard
مشاهده در ایتا
دانلود
ای کاش ایتا فیلتر میشد تا جماعت متوهم خود گنده پنداری که هیج درک صحیحی از جامعه و مردم ندارند مدام اینجا خط و نشان برای همه ارکان نظام و سپاه و رهبری نکشند و تجویزهای خنده‌دار فلان استاد را وحی منزل نپندارند.😄
رهبر معظم که فرموده‌اند حکمرانی فضای مجازی برای برخی "حکمرانی"، "حاکمیت"، "حکومت"، "حکم" و هر چه از این ماده است معنایی جز قدرت سخت و بگیر و ببند و بدوز ندارد. چه در موضوع حجاب و پوشش و چه در موضوع حکمرانی فضای مجازی و چه در سایر موضوعات.. گفت تا وقتی مُشت هست چرا صحبت کنیم؟😄 تعطیلت می‌کنم تا بفهمی کت تن کیه!!😐
یکی از استدلال‌ها بر لزوم فیلترینگ مصون ماندن کودکان خود ما و جامعه حزب اللهی از خطرات محیط اینستاگرام و تلگرام است. در واقع چنین می‌گوید که بسیاری از همین‌ها که منحرف شده‌اند روزی بچه‌های مسجدی و هیأتی بودند و متأسفانه فضای مجازی آنها را به سمتی دیگر کشانده.. استدلال خوبی است. من هم معتقدم باید فضای ولنگار مجازی چفت و بست داشته باشد ولی قیمت آن را ببینیم! این رویکرد اولا تقوای گریز است یعنی چشم و گوش‌ها همیشه بسته بماند تا نکند شازده‌های ما منحرف شوند. در حالی که فضای فعلی اجازه چنین خط‌کشی‌های پر رنگی را نمی‌دهد. بالاخره فرزندان ما در مدرسه و دانشگاه چشم‌شان به همان منحرف‌ها و قبلا هیأتی‌ها می‌افتد. اگر از پیش می‌دانستیم و خودمان را آماده کرده بودیم شاید تدبیری می‌داشتیم اما اکنون چه خواهیم کرد؟ ثانیا این حکم برای اکثریت جامعه است یا بخشی از جامعه؟ چرا بایست چنین هزینه‌ سنگینی صورت پذیرد تا در نهایت بچه‌های ما و بچه‌های آنها جدا شوند؟ ثالثا قانونی که لگد مال می‌شود زمینه بی احترامی به قوانین بزرگتر‌ و همین طور اصل حاکمیت است. مدام تکرار می‌شود اجرای قانون زمینه اجتماعی می‌خواهد، مطالبه عمومی می‌خواهد. اگر فلان درصد از جامعه (مثلا بیش از ۲۰ درصد) قانون را رعایت نکنند وضع و اجرای آن قانون منجر به گسترش ناهنجاری خواهد شد. @Mousavi_Fard
🔰 تفاوت سواد و معلومات در چیست؟ 🔺 عالم، با سواد و با معلومات سه مفهوم با سه دلالت متفاوت‌اند. لکن گاهی این سه را جای دیگری به کار می‌بریم و از این بدتر گاهی شخص با معلومات را با سواد می‌دانیم و لقب استاد و علامه و پروفسور و ... به او می‌دهیم. 1⃣ عالم و دانشمند یعنی حل کننده مشکلات علمی. عالم در درجه نخست "نظریه علمی" دارد و به وسیله نظریه علمی مشکلات علمی زمان خویش را برطرف می‌کند. 👈 مثلا دانشمندی مثل شیخ انصاری با مسأله "اجتهاد یا اخباری‌گری" روبه‌رو بوده است. مسأله این است که در زمان غیبت چگونه می‌توان به "حجت" شرعی به نحو معتبر دست یافت. نظریه علمی او مبتنی بر روش معرفت شناسی واقع‌گرا و حجیت مطلق علم است. 2⃣ اما سواد به مهارت ارتباط با منابع گفته می‌شود. شخص باسواد می‌تواند با منابع علم به خوبی ارتباط بگیرد و از آنها استفاده کند. باسواد لزوما عالم نیست، بلکه از عالمان و دانشمندان به خوبی استفاده می‌کند. نکته مهم دیگر شخص باسواد فهم نظام و منطق حاکم بر علم است. باسواد هر چند خودش مبدع نظریات علمی نیست اما چون به نظریه‌های علمی دسترسی (ذهنی) دارد می‌تواند بر اساس آنها حل مسأله کند. 3⃣ اما نفر سوم شخص با معلومات است. خیلی از کسانی که تصور می‌کنیم باسوادند در واقع فقط معلومات زیادی دارند. خصوصا در عصر حاضر که دسترسی به معلومات به آسانی صورت می‌گیرد افزایش معلومات هم به سادگی رخ می‌دهد. 👈 تفاوت شخص با معلومات با شخص باسواد این است که اولی نظام علم را درک نکرده و نمی‌داند نظریه‌های علمی کدامش حاکم و کدام محکوم است. مثلا ممکن است من در موضوع سایبر مطالبی را شنیده باشم و معلومات خوبی هم داشته باشم اما مسلما تا نظریه‌های ارتباطات را ندانم باسواد در حوزه فضای سایبر نیستم. ممکن است من مطالب پراکنده فراوانی درباره طب سنتی بدانم‌ اما تا زمانی که نظریه‌های سلامت را ندانم و نیز نسبت آن با مسائل طب را ندانم حق ندارم خود را باسواد بدانم. از اطلاق کلمه استاد، علامه، پروفسور و امثال آن به هر شخص با معلوماتی جدا پرهیز کنیم. آن کسی که از موضوع فراماسونری و ظهور امام عصر ارواحنا فداه شروع کرد و اکنون استاد در هر حوزه‌ای است صرفا یک شخص با معلومات است نه یک استاد. از بس به او استاد استاد گفته‌اند توهم برش داشته و مدام توصیه و تجویزهای تخیلی در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، ژئوپلیتیک، ژئوکالچرال، ژئواکانومی و سایر ژئوها می‌دهد. اخیرا که تعداد اساتید به صورت نجومی در حال افزایش است و خداوند به ذهن همه ما رحم کند. @Mousavi_Fard
برای دوران فتنه دو‌ فن "خطابه" و "جدل" از هر چیز بیشتر به کار می‌آیند. و‌متأسفانه سیاست‌مداران ما هر چند ابتدای انقلاب در این دو فن مهارت‌های قابل قبولی داشتند اما اکنون در خطابه عموما چیزی نزدیک به فاجعه‌اند و در مناظره هم که دیدیم چه اتفاقا‌تی افتاد. مع الاسف حوزویان گرامی نیز در این دو حوزه قوت سابق را ندارند. این نیز از فربهی و زیادی چاق شدن فقه و اصول است. این دو علم شریف کار اصلی ما هستند اما انحصار حوزه در این دو مانع خیلی از علوم و مهارت‌های دیگر شده است. و الا جناب ابن‌سینا در بخش‌های جدل و خطابه از کتاب شفا آن قدر مطلب ریخته و تولید علم کرده که فقط زحمت جمع‌بندی و کاربردی کردن‌شان برای ما مانده است. اما مگر تراکم درس‌های حوزه به طلاب عزیز چنین اجازه‌ای می‌دهد؟! اگر می‌خواهیم در دوره فتنه‌های پی در پی نبازیم بایست به دو مهارت فوق مسلح شویم. @Mousavi_Fard
وقتی سخن از لزوم یک امر به میان می‌آید معنایش تحت الشعاع قرار دادن سایر امور نیست. این که ما طلبه‌ها هم مجبوریم درس رایج را بخوانیم و هم امور لازم را که حوزه یاد نمی‌دهد بیاموزیم بر حجم کار ما می‌افزاید. یعنی این مواقع بایست به این نتیجه برسیم که لازم است حجم کار خویش را مضاعف کنیم نه آن که از همین‌هایی که مشغولیم کم بگذاریم و دلسرد شویم.
یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت فن خطابه و مناظره مطالعه روایات این دو است. انس با نهج البلاغه فن خطابه را به اوج می‌رساند. نهج البلاغه از دل پر حرارت امیرالمؤمنین علیه السلام و روحی له الفداء بر آمده و هنوز هم گرمای آن محسوس و ملموس است. زیاد نهج البلاغه خواندن در القای مقصود خیلی موثر است. اما احتجاجات ائمه اطهار علیهم السلام هم کارگاه خوب یادگیری روش مناظره هستند. گاهی یکی دو روش و سبک مناظره اگر کشف شود برای ده‌ها سال انسان کافی است. مثلا امام صادق علیه السلام به ملحد زمان خودشان فرمودند: فکر می‌کنی کسی تو را خلق کرده یا آن که مخلوق نیستی؟ ( کنایه‌ از این که خدایی هست یا نیست) گفت من مخلوق کسی نیستم. حضرت فرمودند اگر مخلوق بودی چگونه بودی؟ یعنی تو صفات مخلوق بودن را از کجا شناختی که آن را بر خود منطبق نمی‌بینی؟! این روش (فارغ از محتوا) بسیار کابردی است. من به کسانی که گرفتار شکاکیت هستند می‌گویم اولا تعیین کن چه حالتی رؤیا و خواب و خیال نیست که اکنون احتمال می‌دهی همه چیز خواب باشد تا سپس بحث کنیم آیا همه چیز رؤیاست؟ @Mousavi_Fard
🔰 یکی از معروف‌ترین مناظره کنندگان عصر حاضر نوام چامسکی متفکر و زبان‌شناس برجسته عصر حاضر است که رویکرد خاصی به مناظره و بحث دارد. روش او به شدت مبتنی بر داده‌ها و استدلال منطقی است. روش او قابل الگوبرداری است، اما نیاز به آماده‌سازی، تحقیق عمیق، و توانایی استدلال پیچیده دارد. 🔺 ویژگی‌های اصلی روش چامسکی در مناظره: ۱. تمرکز بر داده‌ها و منابع موثق چامسکی همیشه برای تقویت استدلالات خود از منابع قابل‌اعتماد استفاده می‌کند. او اغلب به مقالات علمی، گزارش‌های دولت‌ها، و آمار دقیق اشاره می‌کند. وقتی در مناظره یا گفت‌وگو شرکت می‌کند، همیشه پشتوانه قوی از اطلاعات دارد که مانع از نقد ساده استدلال‌هایش می‌شود. ۲. ساختار منطقی و واضح چامسکی از یک سبک ساده اما بسیار منطقی استفاده می‌کند. او استدلال‌های خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند و قدم به قدم آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد. این کار باعث می‌شود حتی موضوعات پیچیده به نظر روشن و شفاف بیایند و مخاطبان بتوانند استدلال او را دنبال کنند. ۳. انتقاد از اصول پایه‌ای مخالفان چامسکی در مناظره‌ها اغلب به جای حمله به جزئیات استدلال‌های مخالفان، اصول پایه‌ای دیدگاه‌های آن‌ها را به چالش می‌کشد. او سعی می‌کند نشان دهد که باورهای ریشه‌ای آن‌ها نادرست یا غیرمنطقی است. این روش بسیار قدرتمند است، زیرا وقتی اصول بنیادی نقد می‌شود، کل استدلال مخالف فرو می‌ریزد. ۴. کنترل احساسات و آرامش در بیان چامسکی به ندرت در مناظره‌ها احساسی یا خشمگین می‌شود. او حتی زمانی که با اتهامات یا نقدهای تند روبرو می‌شود، خونسردی خود را حفظ می‌کند. این کنترل احساسات به او اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را حفظ کند و همچنان استدلالات خود را به صورت روشن و منطقی ارائه دهد. (احضر الناس جوابا من لا یغضب) ۵. تمرکز بر مسائل اخلاقی و انسانی چامسکی در مناظره‌های خود اغلب به موضوعات اخلاقی و انسانی اهمیت می‌دهد. او به جای تمرکز صرف بر مسائل فنی یا جزئی، همواره از زاویه‌ای اخلاقی به قضایا نگاه می‌کند، به خصوص در مسائل سیاسی. این رویکرد باعث می‌شود که استدلال‌های او برای بسیاری از مخاطبان قانع‌کننده‌تر باشد، زیرا آن‌ها می‌توانند به اهمیت انسانی مسائل توجه کنند. مناظره چامسکی و میشل فوکو در سال ۱۹۷۱ درباره ذات انسان (طبیعت بشر) از معروف‌ترین مناظره‌های او هستند. چامسکی جوان در این مناظره به خوبی با فوکو به گفتگو می‌نشیند. این مناظره خوب را از دست ندهید. @Mousavi_Fard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر گوساله‌ات مرده به دنیا بیاد چه کار می‌کنی؟ یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین، دادن نگاه‌های عارفانه و فیلسوفانه بدون تکلفات عرفانی و فلسفی است. گاهی انسان‌هایی که سواد ندارند با شنیدن آیات و روایات نورانی، جانشان پر از نور می‌شود و بسان یک عارف دنیا را می‌نگرند. البته تفاوت‌ مراتب به جای خود اما این هم از معجزات دین است که با عمیق‌ترين ابعاد وجودی انسان ارتباط می‌گیرد و با آن به گفتگو می‌نشیند. @Mousavi_Fard
خطبه ۲۷، ج ۹.mp3
2.39M
، خطبه ۲۷ جلسه نهم فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اَللَّهُ ثَوْبَ اَلْمَذَلَّةِ وَ شَمِلَه اَلْبَلاَءُ وَ دُيِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءَةِ وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالْإِسْهَابِ وَ أُدِيلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْيِيعِ الْجِهَادِ وَ سِيمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصَفَ. 🔰هفت عاقبت ترک جهاد به هنگام جهاد: ۵) حق‌تان را سلب می‌کنند 🔰قانون جنگل بر دنیا حاکم است یا قانون انسانی؟ @Mousavi_Fard
چرا یک انسان آسیایی باید همواره در رنج باشد در حالی که انسان اروپایی در آسایش و‌ راحتی است؟ واقعیتش پاسخ این سوال را چیزی جز یک کلمه نمی‌دانم: "جنگ" نمی‌گویم همه آن تلاش‌های علمی، هنری، صنعتی و تکنولوژیک بی اثر بوده است اما مطمئنم آنها (به تنهایی) آسایش امروز را رقم نزده‌اند. آنها برای امروز خود جنگیده‌اند. با کل دنیا و حتی با یکدیگر. انگلستان با فرانسه انگلستان با آمریکا انگلستان با آلمان آلمان با همه دنیا فکر می‌کنم بهتر است جنگ جهانی اول و دوم را این گونه نگاه کنیم که این دو جنگ، جنگ تعیین ابرقدرت بودند. یعنی دنیای اروپا بعد از دوران استعمار و صنعتی شدن و رقابت‌های اقتصادی به دنبال رئیس می‌گشت. چه کسی زورش بیشتر است؟ اکنون نیز جنگ تعیین ابرقدرت است. اما گفته می‌شود این جنگ برنده ندارد. همه یکدیگر را تضعیف می‌کنند و لذا تا مدت‌ها این ائتلاف‌ها و کشورهای اقماری هستند که تأثیر گذارند. جهان برژینسکی در افق ۲۰۳۰ چنین جهانی است. @Mousavi_Fard
جنگ تضمین کننده امنیت پایدار است، تضمین کننده «من» اجتماعی ماست، تضمین کننده استقلال و وامدار نبودن است، جامعه ای که برای خودش نمی جنگد حتما برای دیگران خواهد جنگید جامعه ای که نمی جنگد اجازه انواع بهره برداری از خود را به دیگران داده است. کشورهای زیادی هستند که طمع رسیدن به زندگی اروپایی (همان که منفور من است) را دارند بی آن که جنگنده باشند. مثل کشورهای حاشیه و بسیاری از کشورهای آفریقایی. مثل همین الجولانی فلان فلان شده. اما کره جنوبی که یک ناوگان ایالات متحده از آن حفاظت می کند اکنون به این نتیجه رسیده که باید اتمی شود. کشورهای حاشیه چون «ملت» ندارند نیروی نیابتی می خرند که برای شان بجنگند. بقیه آرزومندان هم به این نتیجه خواهند رسید که امنیت را سرباز خارجی و کریدور اقتصاد بودن تأمین نخواهد کرد. @Mousavi_Fard
🔰 فیلسوفان اسلامی و مسأله معنای زندگی مشغول مطالعه آثار فیلسوفان متقدم در باب "سعادت" و تطبیق آن بر موضوع معنای زندگی هستم. به وضوح اسلامی شدن فلسفه به مثابه یک فرآیند تاریخی را می‌توان عصر به عصر و فیلسوف به فیلسوف مشاهده کرد. کِندی، ابوزید بلخی و زکریای رازی سعادت را به تحقق اخلاق فضیلت می‌دانند و نقشی برای شریعت در تحقق به غایت حیات اخلاقی قائل نیستند مگر ارشاد به آنچه عقل می‌فهمد. معنای این سخن آن است که اگر دین هم نبود ما می‌توانستیم به سعادت دست پیدا کنیم. اما فارابی نخستین فیلسوفی است که سعادت را منحصر در سعادت اخروی می‌داند و شریعت را مسیر یگانه تحصیل آن. هر چند از سعادت دنیوی غافل نیست و مدینه فاضله را مدینه جامع صفات اخلاقی و دارای بهره‌مندی از تمتعات دنیوی و نیز مدیریت و سیاست عالیه می‌داند. بعد از فارابی فیلسوفان زیادی به کیفیت‌های مختلف این سخن را شرح و بسط داده‌اند. لکن این فیلسوفان همواره سعادت دنیوی را به نحو تبعی یا وسیله‌ای مد نظر داشته‌اند. اما خواجه نصیرالدین طوسی سعادت اخروی را پررنگ‌تر از سعادت دنیوی بیان می‌دارد. اخلاق نگاری فلسفی با اثر سرنوشت ساز خواجه نصیر یعنی "اخلاق ناصری" به جانب ترجیح سعادت اخروی متمایل می‌شود. در این مسیر آموزه "عمران اجتماعی" که ابن خلدون بیان کرده گویا متوقف می‌شود و صوفی‌گری و زهد نسبت به دنیا شدیدا در اذهان مسلمین مستقر می‌شود. شگفت آن که ملاصدرا ساختن دنیا را وظیفه مزاج‌هایی می‌داند که اهل همین دنیا هستند و مومنین را از توجه به سعادت دنیوی بر حذر می‌دارد. اما علامه طباطبایی ضمن بازگشت به فارابی در نظریه ادراکات اعتباری تجمیع سعادت دنیوی و اخروی را دگر بار مطرح می‌کند. مسیر سعادت در تاریخ فلسفه و مصادیق آن حدیث جذاب و دلنشینی داشت. @Mousavi_Fard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه ای غزه! آه ای میزان انسانیت عصر ما! تقدیر تو آن بوده که معیاری بر تعیین خیر و شر در زمانه ما باشی! وای از وجدان هایی که هرگز بیدار نمی شوند! وای بر انسان های غافل وای بر آنها که هنوز نفهمیده اند آنها که با مظلومیت علی الاصغر علیه السلام به خود نیامدند با شمشیر حجاج یوسف خون ناپاک شان بر زمین ریخت. خداوندا! اگر نصر نازل نمی کنی صبر نازل کن!😔😔 @Mousavi_Fard
برای حفظ سلامتی زائران حاج قاسم عزیز آیت الکرسی بخوانیم و دعا کنیم. اللّهم اشفِ مَرضانا و ارحَم مَوتَانا و سلِّم مُسافِرینا و عَجِّل فی فَرجِ مَولانا صاحبِ الزَّمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بچه‌هایم بگویم من زنده بودم و نامحرم پا به حرم گذاشت؟!😭😭 شرم بر ما
هدایت شده از مدرسه علم و دین
61.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴: مصاحبه کامل دن بیلزریان و پیرس مورگان دن بیلزرین، کسی که بعنوان نماد لذت‌گرایی، فساد و بی‌بندوباری شناخته می‌شد؛ اما زندگی قبلی خود را کنار گذاشته و در این مصاحبه نیم‌ساعتی، مطالبی را بیان می‌کند که از جنگ جهانی دوم تا الان هیچ کسی در آمریکا و اروپا، اینگونه شجاعانه و بدون ترس، جرئت بیان آشکارش را نداشته و شرافتش از همه کسانی که از اسرائیل و یهود دفاع می‌کنند، بیشتر است. در این ویدیو مسائل مهم و نابی بیان می‌شود که پشت‌پرده تمام آن‌ها، یهودیان و صهیونیست‌های اسرائیلی‌اند: 🔹ترور جان اف کندی (رئیس جمهور آمریکا) 🔹کنترل اکثر سیاست‌مداران و حکومت‌های غربی با داشتن اهرم‌های فشار مانند ضبط ویدیوهای غیراخلاقی با کودکان از آن‌ها (از معروف‌ترین آن‌ها که تاکنون فاش شده: جزیره اپستین از تله‌های موساد) 🔹کشاندن آمریکا به جنگ‌های خاورمیانه 🔹سرنگونی صدام در عراق و قذافی در لیبی 🔹ترویج همجنس‌بازی، پورن و انحرافات جنسی 🔹دروغ‌های هولوکاست و خود را به موش‌مردگی زدن یهودیان در اروپا و آمریکا 📍دانلود با کیفیت‌های بالا: aparat.com/v/kah54tp 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
👆 از الفاظ نامناسبی که در این گفتگو به کار رفته صمیمانه عذرخواهی می کنم اما این گفتگویی است که اصلا نباید آن را از دست داد. بسیار عالی است
هدایت شده از سیدعلیرضا شفیعی
2024_01_03_11_28_56.mp3
2.48M
🔺برشی از سخنرانی در سالروز شهادت شهیدسلیمانی/ ۱۳ دی ۱۴۰۲ ▪️الگوی مدیریتی حاج قاسم در روابط میان فردی: از قاطعیت تا صمیمیت ▪️هرچه افراد در رده های مدیریتی به او نزدیک تر بودند حاج قاسم رسمی تر می‌شد و هرچه از او دورتر بودند، صمیمی تر! 🔺کانال شخصی سیدعلیرضا شفیعی https://eitaa.com/joinchat/578159185Cd2aa5f191a
🔰 آسمان شهید شده است خبر بده به زمین، آسمان شهید شده ست سیه بپوش که خورشیدمان شهید شده ست به غنچه تسلیتی و به سرو تعزیتی خبر رسیده ز باغ، ارغوان شهید شده ست چقدر خاطره از بدر یا حنین و جمل چقدر خاطره از نهروان شهید شده ست چراغ روشن آن آشیانه کن خاموش که آن قناری بی آشیان شهید شده ست بگو رقیه بداند که برنخواهد گشت بگو به زینب قامت کمان: شهید شده ست به دوش ماست کنون بار ای گران‌جانان! که آن برنده بار گران شهید شده ست علم ز دست علمدار ما نمی‌افتد چقدر پیر شهید و جوان شهید شده ست کجاست صور بشارت؟ بشیر را کشتند سیه بپوش که ماه منیر را کشتند خبر رسید که با کشتن کریم آنک فقیر را و یتیم و اسیر را کشتند نگاه کن به سندهای روشن تاریخ که این قبیله صغیر و کبیر را کشتند فغان که اهل سقیفه به پشت آن در باز به قصد کشتن حیدر، غدیر را کشتند همان مجاهد هر راه صعب و دور و دراز همیشه حاضرِ هر دور و دیر را کشتند یگانه مرد کویری! نواده کرمان! به کشتن تو نه ما را! کویر را کشتند قرار بود اگر راه گم شود، می‌شد چقدر راهنمای دلیر را کشتند مگر به دست حسن واقعه مرتب شد ببین دو مرتبه قاسم فدای زینب شد چنان که خون تو بر خاک ریخته هر سو ز خون پیاله تو گوییا لبالب شد خبر رسید که تقصیر گندم ری بود شریح قاضی اگر فکر مال و منصب شد! چه خون دمید به پیکر مرا؟ که می‌جوشد چنان که آخر سر رشک هر مرکب شد به صبح واقعه گفتم نبارمت ای مرد! چنان به گریه نشستم غروب شد، شب شد سرم فدای سر روی نی مقیمِ حسین فدای آنکه فدایی راه زینب شد به گریه می‌نگرم بر حیات بعد از تو شهادت است برایم ممات بعد از تو زکات خون مرا داده است شریانت که فرق کرده برایم زکات بعد از تو تفاوت است برای هر آدمی بینِ حیات قبل از تو با حیات بعد از تو بهل به مرگ به بستر بمیرد آن‌کس که نکرده است به خون التفات بعد از تو نمی‌رود دگر آب خوش از گلو پایین اگر که باز شود هم فرات بعد از تو قلم به خون من آغشته می‌شود زین پس مگر که رنگ بگیرد دوات بعد از تو الا که سوی خدا صبح جمعه پر زده‌ای! نشسته‌ام به دعای سمات بعد از تو پس از تو اشک یتیمانه جانگدازتر است قسم به اشک غم بچه‌هات بعد از تو پیمان طالبی @Mousavi_Fard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥علامه انقلابی 🔰خصوصیات منحصر به فرد آیت الله مصباح به روایت رهبر معظم انقلاب 💠سالگرد درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی 📱@hamzevasl
🔰 سهروردی و ضرورت توجه فیلسوف به شریعت بر شریعت حفاظت نما که تازیانه سلوک الهی است و بندگانش به این وسیله به رضوان او نزدیک می‌شوند. هر دعوی [یعنی هر ادعای فلسفی] که شاهدی از کتاب و سنت بر آن نباشد از فروعات عبث و امور زشت است. هر کس به ریسمان قرآن پناه نیاورد از راه به در گشت و در عالم هوا و هوس غوطه ور شد. آیا نمی‌دانی که همان طور که قوای خلائق [یعنی نیروهای انسانی] از ایجاد تو ناتوان است در ارشاد تو ناتوان است؟ [منظورش این است که هدایت‌گری علوم بایست به عنایت قرآن و سنت باشد] بلکه "هو الذی اعطی کل شیء خلقه ثم هدی" قدرت او تو را ایجاد کرد و کلمه‌ی او تو را ارشاد کرد. 📚مجموعه مصنفات، ج ۴، ص ۱۰۲ @Mousavi_Fard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار زیبا و خلاقانه هنرمند عراقی در به تصویر کشیدن رنج مردم غزه صفحاتی که ورق می‌خورند تا تاریخ غزه با رنج نوشته شود... @Mousavi_Fard
ان شاءالله در رزمایش پیامبر اعظم ۱۹ خیرات و برکات فراوانی هست. صلی الله علیه و آله وسلم بعونه تعالی
خطبه ۲۷، ج ۱۰.mp3
2.98M
، خطبه ۲۷ جلسه دهم فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ... وَ سِيمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصَفَ. 🔰هفت عاقبت ترک جهاد به هنگام جهاد: ۶) خوف محو شدن از جغرافیای زمین 🔰 امان از ساده لوحی مومنین! @Mousavi_Fard
شهر تورتسک اوکراین تقریبا ویرانه کامل شده است. اوکراین جلوی چشم ما اتفاق می‌افتد. حدود ۸۰ هزار نفر نظامی و ۲۵ هزار غیر نظامی تا کنون کشته شده‌اند (ظاهرا آمار واقعی بسیار بیشتر است) نزدیک به یک پنجم خاک اوکراین به اشغال روسیه در آمده، خسارت‌های مالی حدودا ۴۸۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود، حتی اگر امروز جنگ تمام شود بین ۲۰ تا ۲۵ سال طول می‌کشد تا اوکراین به قبل از جنگ برگردد، با این وجود اروپا و آمریکا دائما در حال تزریق پول و سلاح به اوکراین هستند.. و شما چیزی غیر از لزوم مقاومت اوکراین در مقابل روسیه نمی‌شنوید! 👈 اوکراینی‌ها هم مهدی نصیری و زیباکلام دارند ولی رسانه صدای آنها را خفه کرده و اجازه نمی‌دهد شنیده شوند. @Mousavi_Fard
▫️ دو نکته سیاسی ۱) معمولا دولت‌ها چیزی می‌خواهند تا ذهن عموم مردم را به نفی و اثباتش مشغول کنند و آنها از فرصت استفاده کنند و کارشان را انجام دهند. یادتان هست احمدی نژاد سوال هولوکاست و عامل برج‌های دوقلو را مطرح کرد؟ و حسن روحانی هر چند وقت یک‌بار لگدی به اعتقادات می‌زد؟ حالا این قصه انتقال پایتخت به مکران هم به نظر می‌رسد (تاکیدا به نظر می‌رسد) از همان باب باشد و الا آن قدر غیر عاقلانه و فاقد کمترین درایت و کیاست است که می‌شود گفت حتی اگر بخواهند، نمی‌توانند. ۲) باز هم به نظر می‌رسد خیانت‌های روسیه به نفع اسرائیل به معنای گردش روسیه به سمت اسرائیل نیست. روسیه از درگیری ایران و اسرائیل منتفع می‌شود چون توجه‌ها از اوکراین به این سمت می‌چرخد لذا در سوریه خیانت تقریبا آشکاری انجام داده است. @Mousavi_Fard