eitaa logo
نهج البلاغه
37.5هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 لعنت به هرکی رویا فروشی می‌کنه 🔸 چه زندگی‌هایی که با همین دروغ‌ها تو اینستا خراب نشد. 🔶 @Nahj_Et
سرماى زيانبار و سرماى مفيد: ▫️تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ، وَتَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ; فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الاَْبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الاَْشْجَارِ، أَوَّلُهُ يُحْرِقُ، وَآخِرُهُ يُورِقُ 🟠«از سرما در آغاز آن (در پاييز) بپرهيزيد و در آخرش (نزديك بهار) از آن استقبال كنيد، زيرا در بدن ها همان مى كند كه با درختان انجام مى دهد; آغازش مى سوزاند و آخرش مى روياند و برگ مى آورد ✍پاییز آغاز سرما است; سرمایى آمیخته با خشکى هوا که از گرماى تابستان و نبودن باران سرچشمه گرفته و به همین دلیل برگ هاى درختان پژمرده مى شوند و مى ریزند و به اصطلاح، مرگ طبیعت فرا مى رسد. همان مرگى که مولود خشکى و سردى است; ولى در آغاز بهار هوا رو به گرمى مى رود و معمولاً باران هاى پربارى مى بارد. آن رطوبت و گرمى دست به دست هم مى دهند و سبب شکوفه کردن درختان و برگ آوردن آنها و حیات طبیعت مى شوند. بدن انسان ها نیز جزئى از این طبیعت و متأثر به آثار آن است; سرماى خشک پاییز بدن ها را ضعیف و نحیف و آماده بیمارى ها مى کند، بنابراین باید خود را پوشانید و از آن دور داشت; ولى سرماى ملایم آغاز بهار بعد از فصل زمستان که آمیخته با حرارت کم و رطوبت بسیار است به انسان نشاط و نیرو مى دهد و مایه نموّ و رشد بدن مى گردد، ازاین رو باید به استقبال آن رفت. 📘 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌💬منبر کوتاه🔖 🎙پادکست کم حجم ▶️چرا در کشورهایی که کاباره و قمارخونه و برهنگی هست آمار خودکشی آنقدر بالاست؟ 🔰حجة الاسلام 🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از حاج ابوذر بیوکافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰 گزیده‌ای از مداحی و حاج احمد واعظی در منطقۀ بیروت در 📍 گلزار شهداء روضة الحوراء ♾ مشاهده و دریافت با کیفیت‌های مختلف 🇮🇷 کانال‌رسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی ▫️ AbozarBiukafi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بهترین توشه آخرت 🌖امام عليه السّلام، وقتى از جنگ صفّين برگشت و به قبرستان پشت دروازه كوفه رسيد رو به مردگان كرد و فرمود): اى ساكنان خانه هاى وحشت زا، و محلّه هاى خالى و گروهاى تاريك، اى خفتگان در خاك، اى غريبان، اى تنها شدگان، اى وحشت زدگان، شما پيش از ما رفتيد و ما در پى شما روانيم، و به شما خواهيم رسيد.امّا خانه هايتان ديگران در آن سكونت گزيدند و امّا زنانتان با ديگران ازدواج كردند، و امّا اموال شما در ميان ديگران تقسيم شد. اين خبرى است كه ما داريم، حال شما چه خبر داريد؟ (سپس به اصحاب خود رو كرد و فرمود) بدانيد كه اگر اجازه سخن گفتن داشتند، شما را خبر مى دادند كه: بهترين توشه، تقوا است. 📘 🎤دکتر محمدعلی انصاری 🔶 @Nahj_Et
حق در لباس تفضّل  ▫️وَ لَوْ کَانَ لاَِحَد أَنْ يَجْرِيَ لَهُ وَ لاَ يَجرِيَ عَلَيْهِ، لَکَانَ ذلِکَ خَالِصاً لِلّهِ سُبْحَانَهُ دُونَ خَلْقِهِ، لِقُدْرَتِهِ عَلَى عِبَادِهِ، وَ لِعَدْلِهِ فِي کُلِّ مَا جَرَتْ عَلَيْهِ صُرُوفُ قَضَائِهِ 🟤اگر قرار بود حق (يک طرفه باشد و) به سود کسى جريان يابد و بر او حقى نباشد، اين امر مخصوص خداوند سبحان بود; نه مخلوقش، زيرا قدرتش بر همه بندگان احاطه دارد و عدالتش در همه امورى که فرمانش جارى است، ثابت است. ✍اين سخن اشاره به آن است که از يک سو قدرت خداوند ايجاب مى کند که بندگان خود را تنها نگذارد و به يارى آنها در همه زمينه ها عنايت کند و از سوى ديگر عدالتش موجب مى شود کمترين ظلم و ستمى نه در جهان تشريع و نه در جهان تکوين بر کسى وارد نشود، بنابراين، حساب خداوند از حساب بندگان جداست; بندگان بر اثر عجز و ناتوانى و يا نيازهايى که آنها را به ترک عدالت وا مى دارد ممکن است حقوق ديگران را رعايت نکنند; امّا قادر مطلق و عادل على الاطلاق، چگونه ممکن است راضى به ضايع شدن حقوق بندگانش شود؟! بنابراين ممکن است دو طرفه بودن حق در مورد خداوند، استثنا شود و حق او يک طرفه باشد. 📘 🔶 @Nahj_Et
👌یکی از تکان دهنده ترین جمله هایی که در فرهنگ بشری گفته شده، جمله زیر از امیرالمومنین علی (ع) در یکی از دعاهای نهج البلاغه است. 🔹️"اللَّهُمَّ اجْعَلْ نَفْسِي أَوَّلَ كَرِيمَةٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ كَرَائِمِي وَ أَوَّلَ وَدِيعَةٍ تَرْتَجِعُهَا مِنْ وَدَائِعِ نِعَمِكَ عِنْدِي" 🔸️"خدايا جانم را نخستين نعمت گرانبهايى قرار ده كه از من مى ستانى، و نخستين امانتی قرار ده كه از من باز پس مى گيرى" 🌱 یعنی نکند قبل از اینکه جانم را بگیری، شرفم، انسانيتم، عدالتم، و…. گرفته شده باشد و تبدیل به یک تفاله ای شده باشم که تو جانم را می گیری. و این همان جمله معروف است که می گوید: ما آمده ایم تا زندگی کنیم و قیمت و ارزش پیدا کنیم؛ نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم. 📙نهج البلاغه خطبه ۲۱۵ ‎‌‌ 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 دشـمـن را كـوچـك مـشمـار! 💠 امام علی علیه‌السلام: «كارِ دشمن را به هنگامى كه با او نبرد مى‌كنى، كوچك مشمار؛ چرا كه اگر پيروز شدى، ستايش نشوى و اگر او بر تو پيروز گشت، معذورت ندارند». «لاتَستَصغِرَنَّ أمرَ عَدُوِّكَ إذا حارَبتَهُ؛ فَإنَّكَ إن ظَفِرتَ بِه لَم تُحمَد وَإن ظَفِرَ بِكَ لَم تُعذَر». 📚 شرح نهج البلاغة : ج٢٠ ص٣٠٩ ح٥٤٣ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔶 @Nahj_Et
📒کتاب نکوهش زنان یا ... (شرح خطبه 80 نهج البلاغه) 📖تعداد صفحات : 59 🔹قطع : رقعی 🔸نوع جلد : شومیز 🔹سری : شرح نهج البلاغه 💰قیمت : 20،000 تومان ☎️تلفن ثابت : 03135676860 📱تلفن همراه : 09131655170 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒تبیین نکاتی که امام(علیه السلام) تا اینجا بیان کردند 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه146/ قسمت7 از 12 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et
🔰امام علی علیه‌السلام: اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ . 💠 گنهكار را با پاداش دادن به نيكوكار (تنبيه كن و) از گناه بازدار. 📚 نهج البلاغه، حکمت177. 🔶 @Nahj_Et
📌 ولادت "عین الزمان قطان مروَزی" ریاضی‏دان، طبیب و فیلسوف 🔹 عین الزمان قطانِ مروَزی، متولد شهر مَرو از شهرهای قدیم خراسان واقع در ترکمنستان فعلی است. او در ریاضیات، فلسفه، ادبیات، طب و علوم دینی مهارت داشت اما بیشتر به طب علاقمند بود. 🔻 وی یکی از دانشمندان اواخر سدهٔ پنجم و اوایل سدهٔ ششم هجری بود. اجداد او اهل بخارا بودند ولی خود او در ۲۶ ربیع الثانی سال ۴۶۵ هجری قمری در شهر مرو به دنیا آمد و از این رو به مروزی مشهور شد. 🔸 او که در مَرو به طبابت مشغول بود، کتب متعددی به رشته ی تحریر درآورد که از جمله ی آنها، کتاب "کیهان شناخت" در علم ریاضی است. دیگر کتاب‌های او مشجر نسب ابی‌طالب، عروضی به فارسی، الدوحه و رساله‌هایی در پزشکی هستند. ▫️سال ۵۴۸ که ترکان غز، ترکتازی و ویرانگری می‌کردند به دست آنان اسیر شد و در اسارت آنان را دشنامهای سخت داد و غزها که از دشنام‌های او آزرده شده بودند آنقدر خاک در دهانش ریختند تا از دنیا رفت. 🔶 @Nahj_Et
شرح_صوتی_خطبه_۸۳_(عمرو_عاص).mp3
7.72M
شرح خطبه ۸۳ (عمرو عاص) ۱- عمرو عاص دروغگو و عهد شکن است . إِنَّهُ لَيَقُولُ فَيَكْذِبُ وَ يَعِدُ فَيُخْلِفُ ۲- عمرو عاص هیاهو دارد ولی شجاعت ندارد. فَإِذَا كَانَ عِنْدَ الْحَرْبِ فَأَيُّ زَاجِرٍ وَ آمِرٍ هُوَ- مَا لَمْ تَأْخُذِ السُّيُوفُ مَآخِذَهَا ۳- او بی اعتقادی را بحدی رسانده که نمیتواند حتی سخن حق بگوید. وَ إِنَّهُ لَيَمْنَعُهُ مِنْ قَوْلِ الْحَقِّ نِسْيَانُ الْآخِرَةِ 📙سایت بنیاد مجازی نهج البلاغه در فضای مجازی و تالیفات استاد 🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠سه دستور مهم اخلاقی امام علی(علیه‌السلام) فرمودند: 🌺لِیَتَأَسَّ صَغِیرُکُمْ بِکَبِیرِکُمْ، وَلْیَ
امام علی(عليه السلام) فرمودند: 🌺افْتَرَقُوا بَعْدَ أُلْفَتِهِمْ، وَ تَشَتَّتُوا عَنْ أَصْلِهِمْ. فَمِنْهُمْ آخِذٌ بِغُصْن أَیْنَمَا مَالَ، مَالَ مَعَهُ. عَلَى أَنَّ اللهَ تَعَالَى سَیَجْمَعُهُمْ لِشَرِّ یَوْم لِبَنِی أُمَیَّةَ، کَمَا تَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِیفِ یُؤَلِّفُ اللهُ بَیْنَهُمْ، ثُمَّ یَجْمَعُهُمْ رُکَاماً کَرُکَامِ السَّحَابِ; ثُمَّ یَفْتَحُ لَهُمْ أَبْوَاباً. یَسِیلُونَ مِنْ مُسْتَثَارِهِمْ کَسَیْلِ الْجَنَّتَیْنِ، حَیْثُ لَمْ تَسْلَمْ عَلَیْهِ قَارَةٌ، وَ لَمْ تَثْبُتْ عَلَیْهِ أَکَمَةٌ، وَ لَمْ یَرُدَّ سَنَنَهُ رَصُّ طَوْد، وَ لاَحِدَابُ أَرْض. یُذَعْذِعُهُمُ اللهُ فِی بُطُونِ أَوْدِیَتِهِ، ثُمَّ یَسْلُکُهُمْ یَنَابِیعَ فِی الاَْرْضِ، یَأْخُذُ بِهِمْ مِنْ قَوْم حُقُوقَ قَوْم، وَ یُمَکِّنُ لِقَوْم فِی دِیَارِ قَوْم. وَ ایْمُ اللهِ، لَیَذُوبَنَّ مَا فِی أَیْدِیهِمْ بَعْدَ الْعُلُوِّ وَ التَّمْکِینِ، کَمَا تَذُوبُ الاَْلْیَةُ عَلَى النَّارِ.🌺 🌳آن ها (اشاره به ياران امام(عليه السلام) است) پس از اتحاد و همبستگى پراکنده شدند و از اصل خويش متفرق گشتند. در اين ميان بعضى از آن ها به شاخه محکمى چنگ زدند و به هر جا آن شاخه تمايل يافت، همراهش به آن سو رفتند. اما به زودى خداوند آن ها را براى بدترين روزى که بنى اميّه در پيش دارند متحد خواهد کرد و آن گونه که قطعه هاى پراکنده ابر پاييزى جمع مى شود، خداوند همه آن ها را گرد مى آورد و در ميان آنان الفت برقرار مى سازد; سپس آنان را همچون ابرهاى متراکم به هم مى پيوندد و به دنبال آن، درهاى فتح و پيروزى را به روى شان مى گشايد. 🍀آن ها همچون سيل خروشانى از جايگاه خود حرکت مى کنند; مانند سيل عظيم سرزمين قوم سبأ که دو باغستان بسيار گسترده دو طرف نهر عظيم سرزمين سبأ را درهم کوبيد و در برابر آن هيچ برجستگى بر سطح آن زمين باقى نماند; نه کوه هاى استوار نه تپه ها و هيچ چيز مانع جريان آن نشد; نه کوه هاى عظيم و نه تپه هاى بلند. ☘خداوند آن ها را مانند آب در درون دره ها پراکنده مى سازد; سپس همچون چشمه سارهايى از قسمت هاى مختلف زمين سر بر ۸مى آورد; و به کمک آنان حق گروهى از مظلومان را از گروهى ديگر ظالمان مى گيرد و جمعى را در سرزمين ديگران اقامت مى بخشد. 🌿به خدا سوگند! آن ها (بنى اميّه) بعد از تسلط و پيروزى همه آن چه را در دست دارند از دست مى دهند و ذوب مى شوند آن گونه که چربى بر روى آتش آب مى شود. 📚نهج‌البلاغه.خطبه ۱۶۶. بخش دوم 🔶 @Nahj_Et
🔹 جلسه هفتگی درس اخلاق آیت‌الله العظمی جوادی آملی به‌صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 👈 در این جلسه، آیت‌الله العظمی جوادی آملی به ادامه شرح حکمت ۱۴۷ پرداختند. آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ادامه شرح نهج بیان داشتند: مولا امیرالمؤمنین در این حکمت می‌فرماید: «يَا كُمَيْلَ بْنَ زِيَادٍ إِنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِيَةٌ فَخَيْرُهَا أَوْعَاهَا، فَاحْفَظْ عَنِّي مَا أَقُولُ لَكَ، النَّاسُ ثَلَاثَةٌ: فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ». مولا امیرالمؤمنین در این خطبه دو کار بی ‌سابقه کردند: یکی اینکه حقیقت علم را معرفی کردند و دوم اینکه دل را که ظرف علم است، معرفی کردند. آنگاه معلوم شد که هیچ عالمی در حوزه و هیچ دانشمندی در دانشگاه جای کسی را تنگ نمی‌ کند. 🔹 هرگونه اختلافی در جهان و جامعه رخ بدهد، از حوزه و دانشگاه نیست و از مرکز علم نیست، چون حقیقت علم آن است که جا باز می ‌کند و حقیقت دل آن است که جا برای دیگران تهیه می ‌کند. 🔹 علم واقعی مانع تنگ ‌نظری ‌ها و اختلافات است، هرگز اختلاف از حوزه و دانشگاه نیست، هرگز تنگ ‌نظری، محدودنگری و جانب ‌نگری کار حوزه و دانشگاه نیست. 🔹 قرآن حرف تازه‌ای برای انسان آورده است. تعبیر ﴿وَ يُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ﴾ یک تعبیر عادی است، اما خداوند در یک آیه دیگر به شخص پیامبر می ‌فرماید: ﴿وَيُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ﴾؛ این یعنی اگر اینجا یاد نگیری، در جای دیگری نمی ‌توانی یاد بگیری! 🔹 امیرالمومنین در ادامه حکمت خود می ‌فرماید مردم چند دسته ‌اند؛ یک عده عالم ربانی هستند، یعنی هم هرچه خدا گفت، خوب یاد می ‌گیرند و هم شاگرد خوبی هستند و هرچه یاد گرفتند را خوب به مردم منتقل می کنند. این عالمان ربانی، جز اولیای الهی ‌اند! 🔹 امیرالمومنین در حکمت ۴۳۲ نهج‌ البلاغه در بیان ویژگی‌ های اولیای الهی می‌فرمایند: «إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ هُمُ الَّذِينَ نَظَرُوا إِلَى بَاطِنِ الدُّنْيَا إِذَا نَظَرَ النَّاسُ إِلَى ظَاهِرِهَا». دوستان خدا کسانی‌ اند که به باطن دنیا می ‌نگرند، در حالی که دیگران به ظاهر آن می‌نگرند. آنان به کار آخرت می پردازند، در حالی که دیگران به کار دنیا مشغول‌اند. اولیای الهی عمیق نظرند... . 🔹 این وظیفه ماست که تمام کوشش و تلاش خود را انجام دهیم تا جهنمی را که قرآن ما را از آن می‌ ترساند یا به بهشتی که ترغیب می ‌کند، بیابیم که کجاست. در هیچ کجای قرآن نیامده که ما از چوب جنگل، هیزم آتش جهنم را می‌آوریم، بلکه فرمود هیزم جهنم خود ظالمان هستند! این سارقان و اختلاس ‌گران و نجومی بگیران هیزم آتش جهنم ‌اند، خودِ اینها آتش جهنم را تأمین می کنند و مواد خام برای آتش جهنم هستند. ◀️ باطن مال مردم خوری کثیف است؛ لذا بیان می ‌کنند کسی که زیرمیزی می ‌گیرد و زیرمیزی می ‌دهد، کسی که رشوه می ‌گیرد و رشوه می ‌دهد، مانند این است که از چاه کثیف می‌ خواهد آب زلال دریافت کند! درس اخلاق 📚 درس اخلاق تاریخ: 1403/08/09 🔶 @Nahj_Et
🙌 فقط دعا کنید جز افراد نادان نباشیم ‼️ روزی امام على عليه السلام خطبه اى خواند و از حوادث آينده خبر داد و فرمود: «سَلُونِي قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي؛ هرچه مى خواهيد از من بپرسيد پيش از آن كه من در ميان شما نباشم» اگر جايگاه قضاوتى براى من ترتيب دهند، ميان اهل تورات به توراتشان و ميان پيروان انجيل به انجيلشان و ميان مسلمين به قرآنشان داورى مى كنم، به خدا سوگند هيچ آيه اى نيست كه: در صحراء، دريا، كوه و دشت و زمين و آسمان، نزول يافته باشد، جز اين كه من مى دانم در باره چه كسى و يا چه چيزى نزول يافته است. و سپس بخشى از حوادث دردناك آينده را بيان فرمود. گروهى از كسانى كه پاى منبر نشسته بودند، به آن حضرت جسارت كرده و به ساحت مقدّسش نسبت دروغگويى دادند. اين گونه سخنان به سمع مبارک مولا رسيد و به نظر مى رسد كه خطبه مورد بحث را، بعد از آنها ايراد كرد. 🔹️امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: خداوند سبحان، از آنچه در رحم مادران است، از پسر يا دختر، از زشت يا زيبا، سخاوتمند است يا بخيل، سعادتمند است يا شقّى آگاه است‌. و از كسى كه هيزم جهنّم است، یا کسى که در بهشت رفيق و هم نشين پيامبران مى باشد، از همه اينها آگاهى دارد. اين است آن علم غيبى كه غير از خدا كسى نمی‌داند و غير از اينها علمى است که خداوند به پيامبرش تعليم فرموده و او به من آموخته است، و از خدا برايم خواست كه در سينه ام جاى گيرد و اعضا و جوارحم از آن پر شود. 📙(خطبه 128 نهج البلاغه) ✍استاد علیانی 🔶 @Nahj_Et
📌 مرگ "حسن صبّاح" داعی فرقه‏ اسماعیلیه 🔹 حسن صبّاح،متولد ۴۴۵ قمری به عنوان شیعهٔ ۱۲امامی در ری مشغول به تحصیل شد. ولی در ۱۷سالگی پس از آشنایی با مذهب اسماعیلیه به این فرقه علاقمندشد و آن را پذیرفت. 🔻سپس در سال ۴۶۴ ق، مدتی به مصر رفت و پس از مدتی به ایران بازگشت. او در ابتدا در بعضی شهرها سرگرم دعوت شد و در همان حال، داعیانی به اطراف فرستاد و بسیاری از مردم را به مذهب خود درآورد. 🔸 او بنیانگذار فرقه‌ای است که حشاشین خوانده می‌شود. اولین فرقه‌ای که اقدام به رسیدن به اهداف خود توسط ترور کردند و اصطلاح اسسین بمعنی تروریزم از نام این فرقه گرفته شده است. وی مردی معتقد و خشک بود و دو پسر خود را به سبب تخلّفات مذهبی کشت. 🔺 او نیروهایی را برای ترور مخالفان خود تربیت کرده بود که قتل های متعدد بزرگان مخالف اسماعیلیه توسط این افراد صورت می گرفت و باعث ایجاد ترس در دل مخالفان گردید. ▫️ سرانجام او در ۲۶ ربیع الثانی ۵۱۸ ق درگذشت. 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔹امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام⇩ 《وَ مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ》 آن که پاداش الهی را باور دارد در بخشش سخاوتمند است 📙نهج البلاغه، حکمت ۱۳۸ 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒عللی که امام برای نرفتن خلیفه به جنگ برمی شمارند 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه146/ قسمت8 از 12 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et