💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار پربارش به تفسير آيۀ 90 سورۀ «نحل»: «إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسٰانِ» اشاره كرده مىفرمايد: «عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است»؛ (فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: «إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسٰانِ» الْعَدْلُ الْإِنْصَافُ، وَ الْإِحْسَانُ التَّفَضُّلُ) . خداوند در اين آيۀ شريفه به سه چيز امر و از سه چيز نهى كرده است، مىفرمايد: «خداوند به عدل و احسان و كمك به خويشاوندان فرمان و از فحشا و منكر و ستم نهى مىكند» و در پايان آيه مىافزايد: «خداوند به شما اندرز مىدهد تا متذكر شويد»؛ «إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسٰانِ وَ إِيتٰاءِ ذِي اَلْقُرْبىٰ وَ يَنْهىٰ عَنِ اَلْفَحْشٰاءِ وَ اَلْمُنْكَرِ وَ اَلْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ». اين آيه دربرگيرندۀ يكى از جامعترين برنامههاى اجتماعى بشر است كه هر گاه جامۀ عمل به خود بپوشد، امنيت و آرامش بر او حكمفرما مىشود.
#حکمت_231
🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار پربارش به تفسير آيۀ 90 سورۀ «نحل»: «إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُ بِال
💠🔹در اينكه ميان عدل و احسان چه تفاوتى است مفسران احتمالات فراوانى ذكر كرده بعضى گفتهاند: عدل اداى واجبات و احسان انجام مستحبات است برخى ديگر عدل را توحيد و احسان را اداى واجبات مىدانند و عدّهاى عدالت را به معناى هماهنگى ظاهر و باطن و احسان را به معناى برترى باطن نسبت به ظاهر دانستهاند. اين تفسير نيز از سوى گروهى عنوان شده كه عدالت مربوط به جنبههاى عملى و احسان مربوط به جنبههاى گفتارى است. ولى از همۀ اين تفسيرها بهتر همان است كه در كلام امام عليه السلام آمده كه عدل را به معناى انصاف تفسير فرموده، زيرا رعايت انصاف آن است كه حق كسى را به او بپردازند (و به نظر مىرسد كه اين واژه از مادۀ «نصف» گرفته شده زيرا هرگاه انسان در حقوق مشترك آن را تنصيف كند رعايت عدالت را به طور كامل كرده است). سپس اين واژه به معناى هرگونه عدالت آمده است. «احسان» همان گونه كه از مفهوم آن استفاده مىشود، نيكى كردن به ديگران است و اين نيكى همان تفضل است كه امام عليه السلام در كلام بالا فرموده است
#حکمت_231
🔶 @Nahj_Et
💠تلاش در هدایت دشمن
🔹شما را از این می ترسانم! مبادا صبح كنید در حالی كه جنازه های شما در اطراف رود نهروان و زمینهای پست و بلند آن افتاده باشد، بدون آن كه برهان روشنی از پروردگار، و حجت و دلیل قاطعی داشته باشید، از خانه ها آواره گشته و به دام قضا گرفتار شدید. من شما را از این حكمیت نهی كردم ولی با سرسختی مخالفت نمودید، تا به دلخواه شما كشانده شدم. شما ای سبكسران، و بیخردان، ای ناكسان و بی پدران، من كه این فاجعه را ببار نیاوردم و هرگز زیان شما را نخواستم (زیرا امام همواره با حكمیت مخالف بود)
#خطبه_36
🔶 @Nahj_Et
💠فضائل اهل بیت پیامبر (ص)
🔹خاندان پیامبر (ص) مایه حیات و زنده بودن دانش، و نابودی جهل می باشند، بردباریشان شما را از دانش آنها خبر می دهد، و ظاهرشان از صفای باطن، و سكوتشان از حكمتهای گفتارشان باخبر می سازد، هرگز با حق مخالفت نمی كنند، و در آن اختلاف ندارند. آنها ستونهای استوار اسلام، و پناهگاه مردم می باشند، حق به وسیله آنها به جایگاه خویش باز گردید، و باطل از جای خویش رانده و نابود، و زبان باطل از ریشه كنده شد، اهل بیت پیامبر (ص) دین را چنانكه سزاوار بود، دانستند و آموختند و بدان عمل كردند، نه تنها شنیدند و نقل نمودند، زیرا راویان دانش بسیار، اما حفظ كنندگان و عمل كنندگان به آن اندكند.
#خطبه_239
🔶 @Nahj_Et
💠و درود خدا بر او فرمود: مرگ بهتر از تن به ذلت دادن، به اندك ساختن بهتر از دست نیاز به سوی مردم داشتن است، اگر به انسان نشسته در جای خویش چیزی ندهند، با حركت و تلاش نیز نخواهند داد، روزگار دو روز است، روزی به سود تو، و روزی به زیان تو است، پس آنگاه كه به سود تو است به خوشگذرانی و سركشی روی نیاور، و آنگاه كه به زیان تو است شكیبا باش.
#حکمت_344
🔶 @Nahj_Et
💠و درود خدا بر او فرمود: مرگ بهتر از تن به ذلت دادن، به اندك ساختن بهتر از دست نیاز به سوی مردم داشتن است، اگر به انسان نشسته در جای خویش چیزی ندهند، با حركت و تلاش نیز نخواهند داد، روزگار دو روز است، روزی به سود تو، و روزی به زیان تو است، پس آنگاه كه به سود تو است به خوشگذرانی و سركشی روی نیاور، و آنگاه كه به زیان تو است شكیبا باش.
#حکمت_344
🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠و درود خدا بر او فرمود: مرگ بهتر از تن به ذلت دادن، به اندك ساختن بهتر از دست نیاز به سوی مردم دا
💠🔹و درود خدا بر او فرمود: روزگاری بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانی، و از اسلام جز نامی، باقی نخواهد ماند، مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان، اما از هدایت ویران است. مسجدنشینان و سازندگان بناهای شكوهمند مساجد، بدترین مردم زمین می باشند، كه كانون هر فتنه، و جایگاه هر گونه خطاكاری اند، هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند، و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها كشانند، كه خدای بزرگ فرماید: (به خودم سوگند، بر آنان فتنه ای بگمارم كه انسان شكیبا در آن سرگردان ماند.)و چنین كرده است، و ما از خدا می خواهیم كه از لغزش غفلت ها درگذرد.
#حکمت_344
🔶 @Nahj_Et
💠(وَ قَدْ قُلْتُمْ: (رَبُّنَا اللهُ)، فَاسْتَقِيمُوا عَلَى کِتَابِهِ، وَ عَلَى مِنْهَاجِ أَمْرِهِ، وَ عَلَى الطَّرِيقَةِ الصَّالِحَةِ مِنْ عِبَادَتِهِ
🔹شما گفته ايد: پروردگار ما خدا است; بايد بر طريقه کتاب او و راه روشن فرمان هايش و مسير درست عبادتش مستقيم و ثابت بمانيد»
🖋اشاره به اين که گفتار بى عمل، کسى را به جايى نمى رساند و سبب ورود در بهشت و سعادت جاويدان نمى شود ; حال که اظهار ايمان کرده ايد، وارد ميدان عمل شويد تا مشمول وعده هاى الهى در آيات مذکور شويد.
#خطبه_176
🔶 @Nahj_Et
💠روزى سلیمان نبی در سرای خویش نشسته بود که مردی سراسیمه از در درآمد. سلام کرد و بر دامن سلیمان چنگ انداخت که به دادم برس. سلیمان با تعجب به چهره آن مرد نگریست و دید که روی آن مرد از پریشان حالی زرد شده و از شدت ترس می لرزد.
سلیمان از او پرسید تو کیستی؟ چه بر سر تو آمده است که چنین ترسان و لرزانی؟
مرد به گریه در آمد و گفت که در راه بودم، عزرائیل را دیدم و او نگاهی از غضب به من انداخت و من از ترس چون باد گریختم و به نزد تو آمدم تا از تو یاری بطلبم. از تو خواهشی دارم که به باد فرمان دهی تا مرا به هندوستان ببرد!
سليمان پذيرفت و به باد دستور داد تا او را به هندوستان ببرد.
آن روز گذشت و دیگر روز سلیمان نبى عزرائیل را دید و به او گفت: این چه کاری است که با بندگان خدا می کنی، چرا به آنها با خشم و غضب می نگری؟ دیروز مرد بیچاره ای را ترسانده ای و رویش زرد شده بود و می لرزید. به نزد من آمده و کمک می طلبید.
عزرائیل گفت: دانستم که کدام مرد را می گویی. آری من دیروز او را در راه دیدم ولی از روی خشم و غضب به او نگاه نکردم، بلکه از روی تعجب او را نگریستم. تعجب من در این بود که از خداوند برای من فرمان رسیده بود تا که جان آن مرد را در هندوستان بگیرم. در حالی که او را اینجا می دیدم...
حضرت علی علیه السلام که درود خدا بر او باد در حکمت ۲۰۳ میفرمایند:
ای مردم از خدایی بترسید که اگر سخنی گویید می شنود و اگر پنهان دارید میداند و برای مرگی آماده باشید که اگر از ان فرار کنید شما را درمی یابد و اگر بر جای خود بمانید شما را میگیرد و اگر فراموشش کنید شما را از یاد نبرد.
#حکمت_203
🔶 @Nahj_Et
🔹تلاش در انفاق های اقتصادی
💠یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد که انبار خرمای او را پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به بینوایان انفاق کند. پس از مرگ او، رسول خدا تمام خرماها را به فقرا داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود: سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرما بود که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم.
حضرت علی علیه السلام که درود خدا بر اوباد در حکمت ۲۵۴ میفرمایند:
ای فرزند آدم خودت وصی مال خویش باش امروز به گونه ای عمل کن که دوست داری پس از مرگت عمل کنند.
#حکمت_254
🔶 @Nahj_Et
💠لِلظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ: يَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ، وَ مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ، وَ يُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ.
👈مردم ستمكار را سه نشان است:
🔹با سركشى به ما فوق خود ستم روا دارد، و به زيردستان خود با زور و چيرگى ستم مى كند، و ستمكاران را يارى مى دهد.
#حکمت_159
🔶 @Nahj_Et
نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: حضرت عیسی (ع) کسی را دید دزدی میکند. از او سؤال کرد: آیا دزدی کردی؟ گفت: به خدایی که جز او نیست من دزدی نکردم. حضرت عیسی (ع) گفت: من به خدا ایمان دارم چشم من خطا کرده است.
اگر کسی را در حالِ معصیت با چشم خود دیدیم و او منکرش شد، رخسارش خراش نزنیم و حیا و شرم او را نریزیم.
حضرت علی علیه السلام که درود خدا بر اوباد در حکمت ۲۲۳ میفرمایند:
هرکس لباس حیا بپوشد کسی عیب اورا نبیند.
#حکمت_223
🔶 @Nahj_Et
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار نورانى اشاره به تفاوت پاداش الهى نسبت به اعمال بندگان كرده مىفرمايد: «كسى كه با دست كوتاه ببخشد با دست بلند به او بخشيده مىشود»؛ (مَنْ يُعْطِ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ يُعْطَ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ) . اشاره به اينكه عطاى بندگان هرقدر زياد باشد در مقابل عطاى الهى و پاداشهاى بسيار عظيمش كم و كوچك است. قرآن مجيد مىفرمايد: «مَنْ جٰاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثٰالِهٰا» ؛ هر كس كار نيكى را به جا آورد، ده برابر آن پاداش دارد». در جاى ديگر مىفرمايد: «مَثَلُ اَلَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوٰالَهُمْ فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنٰابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اَللّٰهُ يُضٰاعِفُ لِمَنْ يَشٰاءُ وَ اَللّٰهُ وٰاسِعٌ عَلِيمٌ» ؛ كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مىكنند، همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند؛ كه در هر خوشه، يكصد دانه باشد و خدا آن را براى هر كس بخواهد (و شايسته باشد)، دو يا چند برابر مىكند؛ و لطف خدا گسترده، و او (به همه چيز) داناست
#حکمت_232
🔶 @Nahj_Et
💠عِبَادَ اللّهِ، اللّهَ اللّهَ فِي أَعَزِّ الاَْنْفُسِ عَلَيْکُم، وَ أَحَبِّهَا إِلَيْکُمْ
🔹«اى بندگان خدا، خدا را خدا را; مراقب عزيزترين و محبوب ترين نفوس نسبت به خويش باشيد»
🖋به يقين منظور از عزيزترين نفوس در اين عبارت، خود انسان است; چرا که حبّ ذات، طبيعى هر انسانى است و اگر به اشخاص و اشياى ديگر علاقه دارد از پرتو حبّ ذات است; چرا که آن ها را در سرنوشت خود مؤثر مى داند
به هر حال، مقصود اين است که شما اگر به هيچ کس رحم نمى کنيد دست کم به خود رحم کنيد و اگر منافع هيچ کس را در نظر نمى گيريد، حدّاقل منافع خود را در نظر بگيريد که اين علاقه به خويشتن، جزء فطرت شماست
#حکمت_157
🔶 @Nahj_Et
💠امیرالمومنین علیهالسلام می فرماید:
💠وَأُتِيَ بِجَان وَمَعَهُ غَوْغَاءُ، فَقَالَ لاَ مَرْحَباً بِوُجُوه لاَ تُرَى إِلاَّ عِنْدَ كُلِّ سَوْأَة
💠«خوش آمد مباد بر چهره هايى كه جز به هنگام حوادث بد ديده نمى شوند»;
✍آرى همواره گروهى در جوامع بشرى در پى جنجال آفرينى يا حضور در حوادث جنجالى هستند; به محض اين كه نگاه كنند دو نفر با هم در گوشه خيابان دعوا مى كنند از اطراف جمع مى شوند; نه براى ميانجيگرى، بلكه براى اين كه آن صحنه زشت را بنگرند و يا هنگامى كه بشنوند بنا هست فلان كس را در ملأ عام مجازات كنند، دوان دوان به سوى آن صحنه مى روند. از بعضى روايات كه در باب حدود آمده به خوبى استفاده مى شود كه اميرمؤمنان على(عليه السلام) از اين گروه متنفر بود.
🔹درست که در قرآن مجید و روایات دستور داده شده است اجراى حد در حضور جمعى باشد تا مایه عبرت مردم گردد; اما این گروه از افراد هرگز براى عبرت گرفتن نمى آمدند، بلکه هر جا جنجالى برپا شود در آنجا حضور مى یابند و در صورتى که فرصت پیدا کنند خودشان نیز وارد صحنه مى شوند.
✔️ولى جالب توجه این که زمامداران ظالم و ستمگر در دنیاى دیروز و امروز از وجود این گروه براى پیش بردن مقاصد نامشروع خود بهره فراوان مى گیرند و براى درهم شکستن مخالفان خود و آمران به معروف و ناهیان از منکر این گروه را تحریک کرده و به مصاف آنها مى فرستند.
شرح #حکمت_200
🔶 @Nahj_Et
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اندرز مهمى به فرزندش مىدهد و مىفرمايد: «هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است»؛ (لَا تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَةٍ، وَ إِنْ دُعِيتَ إِلَيْهَا فَأَجِبْ، فَإِنَّ الدَّاعِيَ إِلَيْهَا بَاغٍ، وَ الْبَاغِيَ مَصْرُوعٌ) . «مبارزة» به معناى جنگ تن به تن است و «باغى» به معناى ستمگر و «مصروع» به معناى شكستخوردۀ بر زمين افتاده است. شايد بعضى از شارحان چنين پنداشتهاند كه اين سخن اشاره به جنگهاى تن به تن در بيرون از دايرۀ جهاد است در حالى كه هرگز چنين نيست.
#حکمت_233
🔶 @Nahj_Et
💠مظلومیت امیرالمومنین (ع) و نفرین ظالمین
👈 ابن ابی الحدید معتزلی شارح کتاب ارزشمند نهج البلاغه در کتابش به یکی از این تظلم خواهی های امیرالمؤمنین (علیهالسلام) اشاره می کند و می نویسد:
«روزی اميرالمؤمنين (عليهالسلام) در حال خواندن خطبه بودند. در این هنگام عرب بادیه نشینی وارد مسجد شد و با صدای بلند فریاد می زد كه در حق من ظلم شده است. امیرالمؤمنین (عليهالسلام) آن عرب بادیه نشین را نزد خود فراخواندند و سپس به او فرمودند: ای اعرابی! در حق تو تنها يک ظلم واقع شده است، اما به تعداد قطرات باران و شن بیابان [ذرات عالم هستی] در حق من ظلم شده است. وای بر تو! به خدا من هم مظلوم هستم. نزديکتر بیا تا در حق كسانی كه نسبت به ما ظلم كردهاند، با همدیگر نفرين كنيم.»
📚 شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحديد، ج4، ص106.
🔶 @Nahj_Et
💠 از امام علی (عليه السلام) پرسيدند: برترينِ شعراى عرب كيست؟
🍃 امام (عليه السلام) فرمود: شاعران همه يک روش نداشتند و در يک ميدان به مسابقه نپرداختند تا پيشگام آن ها مشخص شود و اگر ناگزير بايد به اين سوال پاسخ داد بايد گفت: برترين آن ها همان سلطان گمراه بود.
👈 منظور امام(عليه السلام) امرؤ القيس، شاعر معروف عرب است.
📚 نهج البلاغه #حکمت_455
🔶 @Nahj_Et
آیا کسانی که ولایت و امامت ائمه علیهم السلام را قبول ندارند جهنمی می شوند؟.Mp3
927.2K
⭕️ سوال
⁉️ آیا کسانی که ولایت و امامت ائمه علیهم السلام را قبول ندارند جهنمی می شوند؟
🎙 استاد #محمدی_شاهرودی
🔶 @Nahj_Et
💠 امام علی عليه السلام فرمود:
🍃 الْإِيمَانُ أَنْ تُؤْثِرَ الصِّدْقَ حَيْثُ يَضُرُّكَ عَلَى الْكَذِبِ حَيْثُ يَنْفَعُكَ، وَ أَلَّا يَكُونَ فِي حَدِيثِكَ فَضْلٌ عَنْ عَمَلِكَ، وَ أَنْ تَتَّقِيَ اللَّهَ فِي حَدِيثِ غَيْرِكَ.
🔹 نشانه ايمان اين است كه راستى را در جايى كه به زيان توست بر دروغى كه به سود توست مقدم بدارى، و اينكه گفتارت از كردارت بيشتر نباشد، و در سخن گفتن درباره ديگرى از خدا پروا كنى.
📚 نهج البلاغه #حکمت_458
🔶 @Nahj_Et
#كدام_برتر_است_عدل_يا_جود؟
💎از امام پرسیدند عدل یا بخشش، کدام یک برتر است، فرمود:
💌عدالت: هر چیزی را در جای خود می نهد، در حالی که بخشش آن را از جای خود خارج می سازد. عدالت تدبیر عمومی مردم است، در حالی که بخشش گروه خاصّی را شامل است، پس عدالت شریف تر و برتر است.
#حکمت_437
🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠🔹امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اندرز مهمى به فرزندش مىدهد و مىفرمايد: «هرگز كسى را به مب
💠🔹هرگاه كسى ما را در غير ميدان جهاد به مبارزه طلبد نه تنها پذيرش دعوت او مطلوب نيست بلكه حرام است، زيرا القاى نفس در تهلكه است تنها جايى كه مىتوان دعوت به مبارزه را پذيرفت ميدان جهاد است، زيرا در بسيارى از ميدانهاى جهاد در آغاز، جنگهاى تن به تن انجام مىشد؛ كسى از لشكر دشمن بيرون مىآمد و مبارز مىطلبيد، ديگرى در برابر او قرار مىگرفت و سرانجام يكى از آن دو بر خاك مىافتاد. مسلمانان دستور داشتند آغازگر مبارزه در ميدانهاى جنگ نباشند؛ ولى در صورتى كه كسى از لشكر دشمن در وسط ميدان قرار گرفت و مبارز طلبيد، سكوت در برابر او جايز نيست، زيرا چنين سكوتى مساوى با شكست به شمار مىآيد
#حکمت_233
🔶 @Nahj_Et
🔵 حکایتی عجیب از امیرالمؤمنین علیه السلام
✍ شخصی خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام رسید، عرض کرد: علی جان! هزار دینار در این شهر نزد فلان شخص گذاشتم و به مدینه آمدم، اکنون میگویند که او مرده است. به پسرش مراجعه کردم، گفتم: من نزد پدر شما هزار دینار امانت گذاشتم، آمدهام بگیرم. پسرش گفت: والله پدر ما در هیچ کجا، نه در دفتری و نه در وصیتش، چیزی نگفته است.
طلبکار گفت: علی جان! من واقعاً به این پول نیاز دارم، چه کنم؟ حضرت فرمودند: من نمی گذارم که حق تو پایمال شود. به پسر بدهکار فرمود: بیرون مدینه، پشت تپه ای میروی و آنجا میایستی، تعداد سگ میآیند که یکی از سگها از همه زشت تر و بدترکیب تر است، به او بگو: چنین کسی آمده و میگوید که من هزار دینار نزد تو امانت گذاشته ام، آن را کجا گذاشته ای؟
امیرالمؤمنین علیه السلام این قدرت را دارد که گوشۀ پردۀ برزخ را کنار بزند و به پسر میّت بگوید که پدرت را ببین. نه این که حضرت آنها را به دنیا آورده باشد، چون عالم برزخ، عالمی بین دنیا و آخرت است.
یعنی شما چهار دنیا را باید طی کنید؛ رحم مادر، دنیا، برزخ و قیامت. قیامت آخرین مرز است که دیگر بعد از آن دنیایی وجود ندارد.
نه این که امیرالمؤمنین علیه السلام آنها را از برزخ به دنیا آورده باشند، بلکه پسر را فرستاد و گوشۀ پرده را کنار زد که آن دنیای برزخ را ببیند.
پسر رفت، بین آن چند سگ، به سگی که از همه سیاه تر، بدتر و زشت تر بود، گفت: پدر! چنین داستانی است، آیا این طلبکار راست میگوید؟ گفت: این هزار دینارش، در خانه و زیر فلان دیوار است. آدرس داد، گفت: برو بردار و به او بده. ای پسر! این را نیز به تو بگویم که تنها راهی که در این عالم درست است، راه علی علیه السلام است و ما بی راهه رفتیم و گرفتار شدیم. این راه ما راه علی علیه السلام نیست، بلکه راه ضدّ علی علیه السلام است و روندگان در راه ضدّ علی علیه السلام، بعد از مرگ، به همین صورت محشور میشوند.
📚 کتاب مرگ و فرصتها، استاد انصاریان
🔶 @Nahj_Et