eitaa logo
نهج البلاغه
37.5هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️وَبَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْيَا، وَحَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ وَفُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيَالِي وَالاَْيَّامِ 🟤«با نشان دادن فجايع دنيا، قلب را بينا کن و از هجوم حوادث روزگار و زشتى هاى گردش شب و روز آن را برحذر دار ✍گاه بر قلب انسان پرده هاى غفلت و هوا و هوس چنان فرو مى افتد که از درک حقايق مربوط به زندگى و سعادت خويش باز مى ماند. براى کنار زدن اين پرده هاى غفلت و بينا ساختن دل، چيزى بهتر از آن نيست که انسان حوادث تلخ دنيا و آفات و بلاها و دگرگونى هاى ناگهانى را که در زندگى قدرتمندان جهان نمونه هاى زيادى از آن ديده مى شود، مورد دقت قرار دهد و بينايى را به دل باز گرداند. 📘نامه 31 نهج البلاغه 🔶 @Nahj_Et
شرح_صوتی_حکمت_۲۲۶.mp3
4.53M
شرح حکمت ۲۲۶ بهترین زن هزار آفرین بر زن عاقل قانع با احتیاط خِيَارُ خِصَالِ النِّسَاءِ شِرَارُ خِصَالِ الرِّجَالِ- الزَّهْوُ وَ الْجُبْنُ وَ الْبُخْلُ زن قلدر و بی احتیاط نمی فهمد ، که چاه در راه است و صحرا پر خطر وَ إِذَا كَانَتْ جَبَانَةً فَرِقَتْ مِنْ كُلِّ شَيْ‌ءٍ يَعْرِضُ لَهَا و ............. 📙مجازی و تالیفات استاد 🔶 @Nahj_Et
1_8522607703.mp3
45M
💠شرح نهج البلاغه 🎤 بیانات حجت‌الاسلام در سلسله‌ جلسات شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 گوشه‌ای از کرامات حضرت معصومه سلام الله علیها در بیان آیت‌الله مسعودی خمینی آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت‌وگو با رسانه رسمی حوزه به بیان خاطراتی از امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، جامعه مدرسین، آیت الله مصباح یزدی، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و ... پرداخت که برشی از این گفت و گو تقدیم مخاطبان ارجمند می‌شود. 📎 فیلم کامل 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 حقایق قرآن را از اهل آن بگیرید که حیات علم و مرگ جهلند 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه147/ قسمت22 از 23 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ مولا عاشقته ، خودش یه چیزی میذاره تو کاسه ات 🎙شیخ 🔶 @Nahj_Et
💠جملاتی درباره طلحه قال امیرالمومنین علیه‌السلام: قَدْ کُنْتُ وَ مَا أُهَدَّدُ بِالْحَرْبِ، وَ لاَ أُرَهَّبُ بِالضَّرْبِ; وَ أَنَا عَلَى مَا قَدْ وَعَدَنِی رَبِّی مِنَ النَّصْرِ. وَاللهِ مَا اسْتَعْجَلَ مُتَجَرِّداً لِلطَّلَبِ بِدَمِ عُثْمَانَ إِلاَّ خَوْفاً مِنْ أَنْ یُطَالَبَ بِدَمِهِ، لاََنَّهُ مَظِنَّتُهُ، وَ لَمْ یَکُنْ فِی الْقَوْمِ أَحْرَصُ عَلَیْهِ مِنْهُ، فَأَرَادَ أَنْ یُغَالِطَ بِمَا أَجْلَبَ فِیهِ لِیَلْتَبِسَ الاَْمْرُ وَ یَقَعَ الشَّکُّ. وَ وَاللهِ مَا صَنَعَ فِی أَمْرِ عُثْمَانَ وَاحِدَةً مِنْ ثَلاَث: لَئِنْ کَانَ ابْنُ عَفَّانَ ظَالِماً ـ کَمَا کَانَ یَزْعُمُ ـ لَقَدْ کَانَ یَنْبَغِی لَهُ أَنْ یُوَازِرَ قَاتِلِیهِ، وَ أَنْ یُنَابِذَ نَاصِرِیهِ. وَ لَئِنْ کَانَ مَظْلُوماً لَقَدْ کَانَ یَنْبَغِی لَهُ أَنْ یَکُونَ مِنَ الْمُنَهْنَهِینَ عَنْهُ، وَالْمُعَذِّرِینَ فِیهِ وَ لَئِنْ کَانَ فِی شَکٍّ مِنَ الْخَصْلَتَیْنِ، لَقَدْ کَانَ یَنْبَغِی لَهُ أَنْ یَعْتَزِلَهُ وَ یَرْکُدَ جَانِباً، وَ یَدَعَ النَّاسَ، مَعَهُ، فَمَا فَعَلَ وَاحِدَةً مِنَ الثَّلاَثِ، وَ جَاءَ بِأَمْر لَمْ یُعْرَفْ بَابُهُ، وَ لَمْ تَسْلَمْ مَعَاذِیرُهُ. 🔹ترجمه: من هيچ گاه در گذشته به جنگ تهديد نمى شدم و هرگز کسى مرا از ضرب شمشير نمى ترسانيد (چرا که همه مى دانستند من مرد جنگم به علاوه) من به همان وعده پيروزى که پروردگارم داده است باقى ام و به آن ايمان دارم. به خدا سوگند، او (طلحه) با شتاب براى خونخواهى عثمان اقدام نکرد ; مگر به جهت اين که مى ترسيد خودش نسبت به خون عثمان بازخواست شود ; زيرا او به اين کار متهم بود و در ميان مردم، کسى حريص تر از او بر قتل عثمان نبود و او در واقع، مى خواست با جمع آورى گروهى گرد خود (به نام خونخواهى عثمان) غلط اندازى کند و امر را بر مردم مشتبه سازد و آن ها را به شک بيندازد. به خدا سوگند، او مى بايست در مورد عثمان يکى از سه کار را انجام مى داد; ولى هرگز چنين کارى را نکرد (نخست اين که) اگر فرزند عفان (يعنى عثمان) ستمکار بود ـ چنان که او مى انديشيد ـ سزاوار بود با قاتلان او همکارى کند و با يارانش مبارزه نمايد و اگر او مظلوم بود سزاوار بود از قتل او جلوگيرى کند و براى کارهايش عذر موجهى ارائه دهد و اگر در ميان اين دو امر شک و ترديد داشت خوب بود کناره گيرى مى کرد و به گوشه اى مى رفت و مردم را با او تنها مى گذاشت ; ولى او هيچ کدام از اين سه را انجام نداد و به کارى دست زد که دليل روشنى بر آن نبود و عذرهاى ناموجهى براى کار خود آورد (نخست بر ضد او قيام کرد سپس به خونخواهى او برخاست). 📙خطبه ۱۷۴ بخش اول 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠میرزا کوچک گیلانی را با این موشن 👆 بهتر می توان شناخت 🏴 به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی در ۱۱ آذر ۱۳۰۰ 1️⃣. میرزا کوچک گیلانی در دوران مشروطیت چه نقشی داشتند؟ 2️⃣.قیام میرزا کوچک نسبت به قیام های هم عصرش چه امتیازاتی دارد؟ 3️⃣. راز محبوبیت و ماندگاری قیام میرزا کوچک گیلانی چیست؟ 4️⃣.چرا منشأ قیام میرزا کوچک، اسلام و دینی بود؟ 5️⃣.چه کسی در رشت اولین حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل داد؟ 6️⃣.آیا میرزا کوچک خان به دنبال تجزیه گیلان بود؟ 7️⃣.امام خامنه ای میرزا کوچک گیلانی را چه گونه معرفی می کند؟ 🔶 @Nahj_Et
🌹امام على عليه السلام: فقط کسانی در بازار و تجارت وارد شوند که در خرید و فروش و تجارت به عقل معیشتی رسیده باشند و عاقلانه عمل کنند. (ميزان الحكمه ج۲ ص۹۳) 🌹امام علی علیه السلام: كسى كه بدون آگاهى از احكام الهى به تجارت پردازد، در رباخوارى غوطه ور مى‌شود. (حکمت ۴۴۷ نهج البلاغه) 🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... ...🖤 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🌷 اَللّهُـمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّـکَ الفَــرَج 🌷 🔶 @Nahj_Et
هدایت شده از قاصدک
🔴 فروشِ ملزومات حجاب ب قیمت عمده😍 🧕تا کی میخوای از این مغازه به اون مغازه دنبال عباهایِ قیمت مناسبُ شیک بگردی!🤩 💁‍♀یکی از پرطرفدارترین فروشگاههایِ حجاب اینجاس خیلی از خانومای محجبه قبولش دارن تموم جنساشون زیر قیمت بازاره 👇😎 https://eitaa.com/joinchat/223346877C929d3d2345 🌀عبا و مانتوهایِ پاییزیش محشره ☝️💁‍♀ 🌀دو شعبه حضوری در کرج 🛍 دل دل نکن بزن لینکو تخفیف ویژه برا تازه ورودیا🥳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠« قناعت در مادیات؛ عامل عزت نفس» 🔆 «كَفَى بِالْقَنَاعَةِ مُلْكاً» 🔆 *«قناعت برای سلطنت انسان کافی است.»* 📘 نهج البلاغه، حکمت ۲۲۹ ✍🏼 منظور از این سلطنت قدرت است؛ قدرت تسلط بر نفس خویش، قدرت تأثیرگذاری صحیح بر دیگران، قدرت تغییر قلوب و... که لازمۀ همۀ این امور قناعت در مادیات است. 🔶🔸 قناعت به دو معناست: 🔸 اول اینکه چشم ما به دنبال مال و ثروت دیگران نباشد؛ 🔸دوم اینکه از دارایی خود لذت ببریم. ✅ در باطنِ قناعت لذت وجود دارد. فرد قانع از همان میزان مادیاتی که دارد لذت می‌برد. ◀️ *البته که در «معنویات» به هیچ عنوان نباید قناعت وجود داشته باشد. ❇️ عالم ماده محدود است؛ به همین جهت ممکن است انسان‌ها در امور مادی مانع یکدیگر شوند؛ اما در امور معنوی هیچکس مزاحم دریافت دیگری نیست؛ چون معنویانت نامحدود و بی‌کران‌اند. ✅ تنها به‌معنای قطع طمع نیست، بلکه به‌معنای احساس گوارا بودن مادیات است. 🔶 @Nahj_Et
نهج البلاغه
💠جملاتی درباره طلحه قال امیرالمومنین علیه‌السلام: قَدْ کُنْتُ وَ مَا أُهَدَّدُ بِالْحَرْبِ، وَ لاَ
🍃حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام پس از اشاره به تهدیدات طلحه و زبیر و بیان نمودن نیّات شوم این دو نفر، در ادامه سخن، طلحه را در افکار عمومى به محاکمه کشیده و مى‌فرماید: «این که طلحه براى خون خواهى عثمان قیام کرد هرگز در ادعاى خود صادق نبود اگر صداقت می‌داشت به خدا سوگند، او مى‌بایست در مورد عثمان یکى از سه کار را انجام مى‌داد، ولى نکرد (نخست این که) اگر فرزند عفان (یعنى عثمان) ستمکار بود (چنان که او مى اندیشید) سزاوار بود که با قاتلان او همکارى کند و با یارانش مبارزه نماید و اگر او مظلوم بود سزاوار بود از قتل او جلوگیرى کند و براى کارهایش عذرهاى موجهى ارائه دهد و اگر در میان دو امر شک و تردید داشت خوب بود کناره گیرى مى‌کرد و به گوشه‌اى مى‌رفت و مردم را با او تنها مى‌گذاشت» سپس مى‌فرماید: «ولى او هیچ کدام از این سه را انجام نداد و به کارى دست زد که دلیل روشنى بر آن نبود و عذرهاى ناموجهى براى کار خود آورد (نخست بر ضد او قیام کرد سپس به خونخواهى او برخاست)» امام(علیه السلام) با این دلیل روشن منطقى از روى توطئه و دروغ طلحه پرده بر مى‌دارد و نشان مى‌دهد که او یک سیاست باز دروغگو است که نان را به نرخ روز مى‌خورد! چرا که وضع او در برابر عثمان (مطابق حصر عقلى) ممکن نبود، از این سه حالت بیرون باشد: یا او را ظالم مى دانست یا مظلوم یا در شک و تردید بود; و هر یک از این ها بر خورد مناسبى را مى‌طلبد; ولى او یک روز در پشت صحنه، مردم را بر قتل عثمان تحریک مى‌کرد و بعد از قتل عثمان، بلافاصله در مقام دفاع از او برآمد و به خونخواهى او پرداخت. 🍃این است راه و رسم سیاست بازان حرفه‌اى مکّار که گاه در یک روز مسیر خود را ۱۸۰ درجه تغییر مى‌دهند!! برنامه معاویه در این ماجرا (هر چند دور بود) نیز چندان تفاوتى با «طلحه» نداشت. او هم دست روى دست گذاشت تا «عثمان» کشته شود و بعد به خونخواهى او پرداخت. آنها در واقع به قتل عثمان راضى بودند تا جاده براى خلافت آنها هموار گردد و از این کلاه، نمدى براى خود تهیه کنند. 📝نکاتی در شرح خطبه ۱۷۴ «قسمت‌ دوم»: 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشیش مسیحی: امید دارم که شفاعت حضرت زهرا سلام الله علیها در روز قیامت شامل من هم بشود. 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 عصمت فاطمی🖤 🎙 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی حفظه‌الله 🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 آنان که سخن و سکوتشان، نشان از علم و منطقشان دارد 📌 نهج‌البلاغه/ خطبه147/ قسمت23 از 23 قسمت 🎤صوتی استاد مفسر دکتر 🔶 @Nahj_Et
‼️فضای مجازی، و خبر تلخی که باید هشیارمان کند ⚠️پیشاپیش از انتشار این خبر عذرخواهی می کنم ▪️خبر شوکه کننده بود: «بعد از دعوای مجازی یک دختر و پسر دانشجو، پسر با همدستی دوستانش دختر را ربوده، به صورت گروهی او را هتک حرمت می کنند، و ظاهرا فیلمش را هم در فضای مجازی منتشر می کنند. بعد از این ماجرا، دختر اقدام به خودکشی کرده و به زندگی خود پایان می دهد». ▪️اینگونه خبرهای تلخ باید زنگ هشداری باشد برای دو گروه: ▫️ اول، نوجوانان و جوانان، که بدانند شبکه های اجتماعی به رغم جذابیتی که دارد، فضایی بسیار لغزنده است،‌ به گونه ای که کارهای به ظاهر کوچکی چون کل کل یا شوخی کردن با دیگران، یا توهین به افراد یا قومیت شان، مثل یک گلوله برفی با هر کلیک بزرگ و بزرگ تر می شود و آنان را در معرض خطرات و آسیب های غیرقابل جبران قرار می دهد. ▫️دوم، برای بزرگترها، اعم از والدین و نهادهای آموزشی و تبلیغی، ‌که بدانند بایستی آموزش سواد رسانه ای و تربیت اخلاقی نسل جوان را برای استفاده درست از فضای مجازی جدی تر بگیرند. 📌بگذریم که باآمدن هوش مصنوعی، این کار اهمیت و ضرورت و فوریت بیشتری پیدا کرده است. حسینعلی رحمتی ۱۱ آذر ۱۴۰۳ 💥«اندکی اندیشه» ضرر ندارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.mp3
22.38M
📒10780- مجموعه قسمتهای 12 تا 23 خطبه 147 نهج البلاغه 🎤صوتی استاد مفسر دکترمحمدعلی انصاری ⏰ مدت: 1:01:26 💾 حجم: 21.3 MB 🔶 @Nahj_Et
سوء استفاده نکردن از پست و مقام ▫️وَإِنَّ عَمَلَکَ لَيْسَ لَکَ بِطُعْمَة وَلَکِنَّهُ فِي عُنُقِکَ أَمَانَةٌ، وَأَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ 🟠فرماندارى تو براى تو وسيله آب و نان نيست، بلکه امانتى است در گردنت و تو از سوى مافوق خود تحت مراقبت هستى ✍تعبير بالا بيانگر ديدگاه اسلام درباره پست ها و منصب هاى حکومتى است. از ديدگاه اسلام رييس حکومت، وزرا، استان داران و فرماندهان، تنها امانت دارانى هستند که امانت جامعه اسلامى از سوى خداوند به آنها سپرده شده و نبايد آن را وسيله برترى جويى و تحصيل منافع شخصى کنند; بلکه بايد مانند هر امانت دار امين از آن مراقبت به عمل آورده و سالم به دست اهلش بسپارند. در تفسير آيه شريفه إِنَّ اللهَ يَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الاَْمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا در روايات متعدّدى آمده که اين امانت همان ولايت (و حکومت واليان صالح) است. البتّه اين تفسير به آن معنا نيست که مفهوم آيه منحصر در امر حکومت و امامت باشد، بلکه يکى از مصاديق بارز و مهم آن است. 📘 🔶 @Nahj_Et