eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روز جمعه اَلْحَمْدُ لِلّهِ الاْوَّلِ قَبْلَ الاِْنْشاَّءِ وَ الاِْحْیاَّءِ وَ الاْخِرِ بَعْدَ فَناَّءِ الاْشْیاَّءِ الْعَلیمِ الَّذى لا یَنْسى مَنْ ذَکَرَهُ وَ لا یَنْقُصُ مَنْ شَکَرَهُ وَ لا یَخیبُ مَنْ دَعاهُ وَ لا یَقْطَعُ رَجاَّءَ مَنْ رَجاهُ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ وَ کَفى بِکَ شَهیداً وَ اُشْهِدُ جَمیعَ مَلاَّئِکَتِکَ وَ سُکّانَ سَماواتِکَ وَ حَمَلَهَ عَرْشِکَ وَ مَنْ بَعَثْتَ مِنْ اَنْبِیاَّئِکَ وَرُسُلِکَ وَ اَنْشَاْتَ مِنْ اَصْنافِ خَلْقِکَ اَنّى اَشْهَدُ اَنَّکَ اَنْتَ اللّهُ لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ وَ لا عَدیلَ وَ لا خُلْفَ لِقَوْلِکَ وَ لا تَبْدیلَ وَ اَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه و عَبْدُکَ وَ رَسُولُکَ اَدّى ما حَمَّلْتَهُ اِلَى العِبادِ وَ جاهَدَ فِى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ حَقَّ الْجِهادِ وَ اَنَّهُ بَشَّرَ بِما هُوَ حَقُّ مِنَ الثَّوابِ وَ اَنْذَرَ بِما هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقابِ اَللّهُمَّ ثَبِّتْنى عَلى دینِکَ ما اَحْیَیْتَنى وَ لا تُزِغْ قَلْبى بَعْدَ  اِذْ هَدَیْتَنى وَ هَبْ لى مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً اِنَّکَ اَنْتَ الْوَهّابُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَعَلى آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنى مِنْ اَتْباعِهِ وَ شیعَتِهِ وَ احْشُرْنى فى زُمْرَتِهِ وَوَفِّقْنى لاِداَّءِ فَرْضِ الْجُمُعاتِ وَ ما اَوْجَبْتَ عَلَىَّ فیه مِنَ الطّاعاتِ وَقَسَمْتَ لاِهْلِها مِنَ الْعَطاءِ فى یَوْمِ الْجَزاَّءِ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ
✨﴾﷽﴿✨ ✅ برنامه‌ روزانه کانال : 🌷شنبه‌‌‌‌ها‌و سه‌شنبه‌ها شرح 🦋خطبه ها 🌹یکشنبه‌ها و چهار‌شنبه‌هاشرح 🌴حکمتها 🌷دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها شرح 🕊نامه ها و مطالب متنوع دیگر 🍃حکمتها، نامه ها و خطبه های نهج‌البلاغه ترجمه محمد دشتی به طور کامل قبلا در کانال بار گزاری شده و لینک‌های دسترسی به مطالب در کانال سنجاق شده اند 🌺🍃 @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه تفسیر سوره مبارکه آل عمران آیه های ۱۲۳ الی ۱۲۶ 🔺مرحله خ
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه تفسیر سوره مبارکه آل عمران آیه های ۱۲۷و۱۲۸ ✅مرحله خطرناک جنگ بدر 🔹گر چه مفسران در تفسیر این آیه گفتگوهاى گوناگونى دارند، ولى با مسیرى که ما در تفسیر آیات گذشته بکمک خود آیات و تواریخ موجود پیمودیم، تفسیر این آیه نیز روشن است، خداوند مى فرماید: این که به شما وعده داده شده است که فرشتگان را در برخورد جدید با دشمن به یارى شما بفرستد، براى این است که قسمتى از پیکر لشکر مشرکان را قطع کند، و آنها را با ذلت و رسوائى باز گرداند (لِیَقْطَعَ طَرَفاً مِنَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْ یَکْبِتَهُمْ فَیَنْقَلِبُوا خائِبینَ). 🔹باید توجه داشت: طَرَف در آیه به معنى قطعه و یَکْبِتَهُم از ماده کَبْت به معنى بازگرداندن به زور و توأم با ذلت است. 🔹در اینجا سؤالاتى در زمینه چگونگى یارى فرشتگان و حمایت آنها از مسلمانان و چگونگى این یارى پیش مى آید، که به خواست خداوند پاسخ مشروح آن را در سوره انفال ذیل آیات ۷ تا ۱۲ خواهیم داد. * * * 🔹در تفسیر ششمین آیه این قسمت، میان مفسران سخن بسیار زیاد است، ولى این موضوع تقریباً مسلّم است که آیه فوق، پس از جنگ احد نازل شده، و مربوط به حوادث آن است، آیات سابق نیز این حقیقت را تأیید مى کند. مى فرماید: هیچ گونه اختیارى (درباره عفو کافران، یا مؤمنان فرارى از جنگ) براى تو نیست، مگر این که (خدا) بخواهد آنها را ببخشد، یا مجازات کند; زیرا آنها ستمگرند (لَیْسَ لَکَ مِنَ الأَمْرِ شَیْءٌ أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ أَوْ یُعَذِّبَهُمْ فَإِنَّهُمْ ظالِمُونَ). 🔹و اما در مورد تفسیر آیه دو معنى بیش از همه جلب توجه مى کند: نخست این که: این آیه جمله مستقلى را تشکیل مى دهد و بنابراین جمله أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ به معنى اِلاّ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ است و معنى آیه روى هم رفته چنین مى شود: درباره سرنوشت آنها کارى از دست تو ساخته نیست مگر این که خدا بخواهد آنها را ببخشد یا به خاطر ستمى که کرده اند مجازاتشان کند . و منظور از آنها کفارى مى باشند که در این جنگ ضربه هاى سخت به مسلمانان وارد ساختند و حتى دندان و پیشانى پیغمبر(صلى الله علیه وآله) را شکستند. و یا مسلمانانى مى باشند که از میدان جنگ فرار کردند، و پس از پایان جنگ پشیمان شدند و از پیغمبر تقاضاى عفو کردند. 🔹آیه مى گوید: عفو و بخشش یا مجازات و عذاب آنها به دست خدا است و پیامبر هم بدون اذن پروردگار کارى انجام نمى دهد . 🔹تفسیر دیگر این که: لَیْسَ لَکَ مِنَ الأَمْرِ شَیْءٌ جمله معترضه است و جمله أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ عطف به جمله أَوْ یَکْبِتَهُمْ مى باشد، و این آیه دنباله آیه قبل محسوب مى شود، در این صورت مجموع معنى دو آیه چنین خواهد بود: خداوند وسائل پیروزى را در اختیار شما قرار خواهد داد، و یکى از چهار سرنوشت را براى کافران مقرر مى سازد: 1⃣یا قسمتى از پیکر لشکر مشرکان را از بین مى برد. 2⃣یا آنها را به این وسیله مجبور به بازگشت مى کند. 3⃣یا آنها را در صورت شایستگى و توبه مى بخشد. 4⃣و یا آنها را به خاطر ظلمشان مجازات مى کند. 🔹و خلاصه با هر دسته اى از آنها بر طبق حکمت و عدالت رفتار خواهد نمود، و تو درباره آنها پیش خود هیچگونه تصمیمى نمى توانى بگیرى . 🌿درباره علت نزول این آیه نیز، روایات متعددى نقل شده است از جمله پس از آن که دندان و پیشانى پیامبر(صلى الله علیه وآله) در جنگ احد شکست، و آن همه ضربات سخت بر پیکر مسلمین وارد شد، پیامبر از آینده مشرکان نگران گردید و پیش خود فکر مى کرد چگونه این جمعیت قابل هدایت خواهند بود و فرمود: کَیْفَ یُفْلِحُ قَوْمٌ فَعَلُوا هَذَا بِنَبِیِّهِمْ وَ هُوَ یَدْعُوهُمْ إِلَى اللّهِ: چگونه چنین جمعیتى رستگار خواهند شد که با پیامبر خود چنین رفتار مى کنند در حالى که وى آنها را به سوى خدا دعوت مى کند . ✔️در اینجا آیه فوق نازل شد و به پیامبر(صلى الله علیه وآله) دلدارى داد که تو مسئول هدایت آنها نیستى بلکه تنها موظف به تبلیغ آنها مى باشى. @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🌺
✨﴾﷽﴿✨ ✅احکام شرعی ⬇️چرا طلا بر مرد حرام است؟ پاسخ اجمالی 🔹از نظر علمى برای استفاده‌ی مرد از طلا، آثار مخربی ذکر شده است که به عنوان نمونه می‌توان تحریکات عصبى،[1] و ازدیاد بیش از حد گلبول‌هاى سفید[2] را از جمله‌ی آنها نام برد. 🔹اما باید به این نکته توجه داشت که علم متکفل «تندرستى» انسان است، در حالی‌که پرورش ابعاد ملکوتى و معنوى انسان، باید دغدغه اصلى یک مسلمان باشد و به «تن» و «علم» در حد یک ابراز و مقدمه نگاه کند؛ زیرا انسان یک موجود خاکى و مادى، نیست و انسانیت انسان در گرو شکوفایى استعدادهایى است که خداى متعال به منظور نیل او به مقام شامخ خلافت الهى، به وى ارزانى داشته است. اما حقیقتا راه شکوفایى این استعدادها چیست؟ آفات و موانع این‌راه کدام است؟ 🔹خداوند در قالب احکام شرعى به عنوان یک لطف الهى، راه‌ها و موانع شکوفایی استعدادها را بیان کرده است. 🔹با در نظر گرفتن این اصل، لابد توجه دارید که بدون شک احکام الهى داراى مصالح واقعى و فى نفسه می‌باشند؛ لیکن برای دریافتن فلسفه‌ی آنها توجه به چند نکته ضرورى است: 🔹آیا بشر می‌تواند به فلسفه‌ی همه‌ی احکام دست یابد؟ قطعا پاسخ این سؤال منفى است؛ زیرا: 🔹الف) در متون دینى فلسفه‌ی همه‌ی احکام ذکر نشده است. 🔹ب) احکامى که فلسفه‌ی آنها بیان شده، معلوم نیست که همه‌ی فلسفه‌هایش ذکر شده است؛ بلکه چه بسا فلسفه‌هاى بی‌شمارى در مورد یک حکم وجود دارد، ولى شارع مقدس به طور گزینشى برخى از آنها را یادآور شده است. 🔹ج) علوم بشرى نیز قادر به کشف برخى از حکمت‌ها و فلسفه‌هاى احکام می‌باشند، نه همه‌ی آنها. 🔹بنابراین انتظار دانستن فلسفه‌ی همه‌ی احکام به طور جامع و کامل، انتظارى فراتر از توان علمى و تنگناهاى دانش بشرى است. 🔹فلسفه‌ی احکام محدود به حکمت‌هاى مادى و فیزیکى - که در چنبره علوم تجربى قرار می‌گیرند- نیست، بلکه در بسیارى از موارد علت یا حکمت نهایى برتر و بالاتری دارند که از حوزه‌ی تحقیق و آزمون علمى و تجربى نیز بیرون است. مثلا در علوم بشرى از خواص بهداشتى روزه سخن به درازا گفته‌اند، ولى قرآن مجید بر نکته‌ی اساسی‌ترى انگشت می‌گذارد و آن «تقوا یابى» است و شاید علت این‌که قرآن به نکات بهداشتى آن اشاره نکرده است، این باشد که اساسا امت اسلامى را متوجه اهداف فروتر و در سطح پایین نکند، بلکه همواره به سوى ارزش‌هاى متعالى سوق دهد. در رابطه با مسئله‌ی علت حرمت طلا براى مرد باید گفت که احتمال دارد علاوه بر نکات گفته شده، جلوگیرى از فرو افتادن مردها در دام زینت‌هاى گران‌بها و سنگین نیز، از علت‌های حرمت باشد.[3]   منبع⬇️ 🔹[1]. ر. ک: صبور اردوبادى، احمد، بهداشت در اسلام. 🔹[2]. ر. ک: سالنامه پیام اسلام، سال 1357. 🔹[3]. «حرمت استفاده طلا برای مردان»، 1870؛ «حکم ساعت با روکش طلا برای مرد»، 13145؛ «استفاده از طلای سفید برای آقایان»، 2812؛ «استفاده از ظرف مخلوط به طلا یا با آب طلا»، 57930. @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🌺
✨﴾﷽﴿✨ ✅پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹سرنوشت غیرشیعیان در عالم آخرت ❓با توجه به این که امروز شیعیان کمتر از ده درصد از ساکنان این کره خاکی هستند، این سوال به صورت جد مطرح می شود که سرنوشت بیش از نود درصد جمعیت این کره خاکی چه می شود؟ آیا امتحانی از آنها می شود و آیا سعادتی در انتظار آنان هست یا خیر؟ ⬇️برای روشن شدن پاسخ توجه به چند نکته لازم است:  🔹1. تفاوت غیر از تبعیض است؛ و آنچه با عدالت ناسازگار است تبعیض است نه تفاوت. 🔹برای اطلاع بیشتر به پاسخ 205 (سایت: 1198) (فلسفه وخودی اختلاف و تفاوت انسان ها) مراجعه کنید.  🔹2. اصل وجود تفاوت لازمه وجودی جهان خلقت به ویژه خلقت جهان مادی است.  🔹برای توضیح این مطلب چند نکته را متذکر می شویم:  🔹الف. خلقت موجودات لازم و ضروری است؛ زیرا اگر خلقت موجودات لازم و ضروری نباشد و خداوند هیچ موجودی را خلق نکند، باید بپذیریم که خداوند دارای ظهور و بروز نباشد و در خفای مطلق و همیشگی بماند، و این  منافات با تجلی ذاتی و فیض بخشی همیشگی خداوند دارد. علاوه این که مستلزم این است که هیچ خیری در جهان محقق نشود. بنابراین، خلقت موجودات لازم و ضروری است و مناسب با اقتضای ذاتی حضرت حق است. 🔹ب. ظهور و تجلی ذات خداوند مستلزم تفاوت در میان مخلوقات است؛ دلیل این مطلب نیز روشن است؛ چون مخلوقات بر اساس قاعده علیت و سنخیت بین علت و معلول و با رعایت مراتب از ذات باری تعالی تجلی و ظهور می یابند.  🔹3. هر موجودی در حد خود کامل است و ابزار لازم برای رسیدن به کمال را دارد. 🔹4. هر موجودی که از امتیازات بیشتری برخوردار است، در مقابل مسئولیت بیشتری دارد و هر موجودی که دارای امتیاز کمتری است مسئولیت کمتری دارد؛ گواه این مطلب از یک سو روایات فراوانی است که بیان می کند خداوند در قیامت از انسان جاهل هفتاد گناه را چشم پوشی می کند، ولی از عالم یک گناه را نمی بخشد. [1] از سوی دیگر آیات و روایاتی که بیان می دارد انبیا و اولیا با کوچک ترین کوتاهی و تقصیر مجازات می شوند؛ اعمالی که نسبت انسان های عادی گناه و معصیت محسوب نمی شود برای آنها بزرگ ترین معصیت محسوب می شود. [2] بنابراین، چه بسا انسان هایی که در محیط دور از اسلام زندگی می کنند با اعمال اندک خود به درجات بالایی برسند، ولی انسان هایی که در محیط شیعی زندگی می کنند برای رسیدن به آن درجات باید اعمال و تلاش بیشتری داشته باشند. 🔹در نتیجه این فرض که در قیامت عده ای از انسان ها از خدا طلبکار هستند، جز خیال پردازی چیز دیگری نیست؛ و گرنه باید بگوییم همه انسان ها بلکه همه موجودات (به جز انسان های کامل؛ مانند پیامبران و ائمه) از خدا ناراضی و طلب کار باشند.  🔹گواه بر این که هیچ انسانی در قیامت از خداوند طلب کار نیست؛ این است که قرآن وقتی حالات قیامت را بیان می کند، از شدت حسرت عده ای خبر می دهد، [3] حسرت و اندوه مربوط به جایی است که انسان در اثر کوتاهی و بی توجهی نعمتی را از دست بدهد.  🔹چنان که در آن روز کافران آرزو می کنند که ای کاش خاک بودند. [4] یعنی اگر خاک بودند چون امکانات کمتری داشتند مسئولیت کمتری داشتند.  🔹5. نکته دیگری که باید توجه داشت این است که بر حق بودن غیر از بهشت رفتن است؛ ممکن است افرادی از نظر اعتقاد و شناسنامه ای بر حق باشند، ولی در اثر اعمال بد و رسوخ نداشتن اعتقاد در اعماق قلبشان، اهل دوزخ باشند؛ چنان که ممکن است عده ای هر چند به اعتقاد صحیح دست نیافته اند، ولی در اثر حفظ پاکی فطری وارد بهشت گردند. 🔹برای اطلاع بیشتر به 47 (سایت: 283) (جهنم و غیر مسلمان).   🔹[1] الکافی، ج 1، ص 47. "حَفْصِ بْنِ غِیَاثٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ قَالَ یَا حَفْصُ یُغْفَرُ لِلْجَاهِلِ سَبْعُونَ ذَنْباً قَبْلَ أَنْ یُغْفَرَ لِلْعَالِمِ ذَنْبٌ وَاحِدٌ". 🔹[2] برای اطلاع بیشتر به پاسخ 129 (سایت: 1029) (عصمت انبیا در قرآن) مراجعه شود. 🔹[3] زمر،56. "أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فی‏ جَنْبِ اللَّهِ وَ إِنْ کُنْتُ لَمِنَ السَّاخِرینَ". 🔹[4] النبأ،40. "یَقُولُ الْکافِرُ یا لَیْتَنی‏ کُنْتُ تُراباً".   @Nahjolbalaghe2
🌷 رهبر معظم انقلاب: ما نباید تصوّر بکنیم که حتماً بایستی یک نفری یک خانه مِلکی داشته باشد، یک شغل درآمدداری داشته باشد، بعد ازدواج بکند؛ نه! «إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ» (اگر فقیر و تنگدست باشند، خدا از فضل خود آنها را بی نیاز می‌کند) این قرآن است [که] با ما دارد این جور حرف میزند. ۱۳۹‌۲/۰‌۸/۰‌۸ @Nahjolbalaghe2
🌸🍃﷽🌸🍃 شیطان بزرگ،شیطنت کرده، بادین خدا مخالفت کرده/ بابغض بگوکه بشنود ، غلط کرده/ ازغیرعلی نمیکُنم خواهش، باکفرِ زمان نمیکُنم سازش/ لعنت به جهالت ِ مدرنیزه، نفرین به تفکّرِ ابوداعش/ 🕋َثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ (سوره مدثر/آیه۲۰) 📚بازهم چگونه سنجید!!! @Nahjolbalaghe2
🔅 خدا صلى الله عليه وآله: ✍️ لا تُشَاوِرْ جَبَاناً فَإِنَّهُ يُضَيِّقُ عَلَيْكَ الْمَخْرَجَ 🔴 با ترسو مشورت مكن، زيرا او راه بيرون آمدن ازمشكل را برتو تنگ مى‌كند. 📚 علل الشرايع جلد 2 صفحه 559 @Nahjolbalaghe2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اونهایی که در این ایام تعطیلی و بیکاری تا نزدیکهای صبح زمان خودشون رو پای اینترنت میگذرانند و تا ظهر با خیال راحت میخوابند و بعد وقت خودشون رو به کارهای بی اهمیت و کم فایده صرف میکنند بد نیست گاهی ببینند بعضی دوستان هم سن و سال خودشون چگونه عمر گذراندند به خدا قسم اونها هم گروه تشکیل داده بودند و کانال زده بودند البته در فضای حقیقی نه مجازی اونها هم تا صبح در گروه خود و کانالها با هم ( چت) گفتگو میکردند و در آخر یکباره گوشی به دست ، سرشان روی زمین میرفت و به خواب میرفتند و دیگه هیچ نمیفهمیدند اونها هم چه شیها تا صبح و سالها بی حرکت و با خیال راحت در بیابانها خوابیدند البته با این تفاوت که بی حرکت بودن آنها برای خدا بود و بی حرکت بودن ما برای دل خودمون و از سر تنبلی آی همه بدانند مسئولیت پذیری و انجام وظیفه یعنی چی کاش مرده بودم این روزها رو نمیدیدم ای کرونا تا میتوانی از ما کشته بگیر یا با ویروس کووید 19 کرونا یا با اینترنت و هزار توجیه صد من یه غاز @Nahjolbalaghe2
گذشت جمعه ای ولی دعای ما نگرفت دعای ما نه، بگو ادعای ما نگرفت اگر به یاد تو بودم چرا دلم نشکست چرا غروب رسید و صدای ما نگرفت ... @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿تلاوت آیه ۸۲ سوره مبارکه اسراء ✅قاری: عبدالباسط 🌺قرآن شفا و رحمت است برای مومنین و برای ظالمین خسارت است @Nahjolbalaghe2
🤝وحدت در قرآن🤝 1⃣دعوت به وحدت از طریق مشترکات✅ قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ ﺑﮕﻮ : ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ! ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺳﺨﻨﻲ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖﻛﻪ ﺟﺰ ﺧﺪﺍﻱ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻧﭙﺮﺳﺘﻴﻢ.(آل عمران٦٤) 2⃣عدم دشنام و ناسزا به مقدسات دیگران✅ وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ﻭ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﺘﻨﺪ ، ﺩﺷﻨﺎم ﻧﺪﻫﻴﺪ ، ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻭ ﻧﺎﺩﺍﻧﻲ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺷﻨﺎم ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺩ.(انعام١٠٨) 3⃣چنگ زدن به ریسمان الهی ودوری از تفرقه✅ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ﻭ ﻫﻤﮕﻲ ﺑﻪ ﺭﻳﺴﻤﺎﻥ ﺧﺪﺍ [ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ (ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎم) ] ﭼﻨﮓ ﺯﻧﻴﺪ ، ﻭ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﻧﺸﻮﻳﺪ(آل عمران١٠٣) 4⃣ﺣﻔﻆ ﻭﺣﺪﺕ، ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﻚ ﮔﺮﻭﻩ✅ قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﭘﺴﺮ ﻣﺎﺩﺭم ! ﻧﻪ ﺭﻳﺶ ﻣﺮﺍ ﺑﮕﻴﺮ ﻭ ﻧﻪ ﺳﺮم ﺭﺍ ، ﻣﻦ ﺗﺮﺳﻴﺪم ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻲ : ﻣﻴﺎﻥ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻭ ﺟﺪﺍﻳﻲ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻲ ﻭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻣﺮﺍ [ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻭﺣﺪﺕ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ] ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻧﻜﺮﺩﻱ .(طه٩٤) @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ❤متولی🫰💍
فقط کلیپ ببین، اونم تربیتی😍 هرچی اینجا میبینید تربیتی، اونم از نوع کلیپش 🎥 تربیت کردن یه هنر و مهارته، اگه حوصله نداری کلاس و دوره بری و یا کتاب بخونی بیا اینجا کلیپ ببین 👶👧🧒👦🧑👩👱‍♂👱‍♀ کلیپکده تربیتی https://eitaa.com/joinchat/3403218993Ca1699c227c ━━═━━⊰❀❤️❀⊱━━═━━
هدایت شده از ❤متولی🫰💍
یه کانال عالی برای بچه ها و مامان، باباهاشون 😍 🔸نکات تربیتی و روانشناسی 🔹مطالب مناسبتی 🔸کلیپ های کودکانه 🔹آموزش کاردستی و خلاقیت 🔸احکام 🔹قرآن و... 🎉همراه با کلی مسابقه و جایزه🎁 🌺به خانواده مهمان کوچک خدا خوش اومدید 🌺 ┏━━━🍃🍂━━━┓ 📲 @mehman_kochak ┗━━━🍂🍃━━━┛
👆این روایت خیلی جالبه! 🦋پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) می فرمایند: گروهی هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولی مردم به مقامی که خداوند به خاطر امر به معروف و نهی از منکر به آنان عطا فرموده غبطه می خورند. 📚مستدرک الوسائل ج ۱۲، ص ۱۸۲ ┄•❁🌸#🌸❁•┄ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸به نام گشاینده کارها 🍃🌸ز نامش شود سهل دشوارها 🍃🌸با توکل به نام الله 🍃🌸سلام صبح شما بخیر 🍃🌸لطف خدا همیشه 🍃🌸شامل حالتـان باد 🍃🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🌸 الهی به امید تو
اوقات_شرعی_به_افق_تهران ✅امروز شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ✅مصادف با ۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۲ 💠 اذان صبح ۰۵:۰۱ 💠 طلوع آفتاب ۰۶:۲۶ 💠 اذان ظهر ۱۱:۴۸ 💠 غروب آفتاب ۱۷:۱۰ 💠 اذان مغرب ۱۷:۲۹ 💠 نیمه شب شرعی ۲۳:۰۶ ذکر روز شنبه 🌹 {یا رَبَّ الْعالَمین} 🌹 {ای پروردگار جهانیان} 🌹 {۱۰۰مرتبه} •{ أَلَابِذِڪْرِاللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوب }• @Nahjolbalaghe2
🌷 خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود می‌فرستند؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر او درود فرستید و سلام گویید و کاملاً تسلیم (فرمان او) باشید. ✨ احزاب ۵۶ 🌸 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @Nahjolbalaghe2