eitaa logo
Puzzle
44 دنبال‌کننده
17 عکس
21 ویدیو
1 فایل
در"پازل" سه ویژگی بایدرعایت شود اول: انتخاب سویه های صحیح؛ دوم: جهت گیری درست قطعه های انتخاب شده؛ سوم: بدست آوردن الگوی مطابق با واقعیت در چیدمان نهایی. درمواجهه وشناخت عرصه های مختلف باید به این سه ویژگی توأمان توجه داشت @admin_Noorcenter :ارتباط باما
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تفاوت و تفکیک بین نظر امام و تصمیم ایشان 🔺 نقل میکند بن ابى سرح، اسلام که آورد، به نحوی بود و حضرت، قرآن را به او املاء میکرد. بعد میگوید: پيامبر به او «الكافرين» املا مى‌كرد اما او به جاى آن، «الظالمين» مى‌نوشت. به او «عزيز حكيم» املا مى‌كرد اما او «عليم حكيم» مى‌نوشت و مانند اين موارد. 🔺وقتی به عبدالله بن سعد میگفتند چرا چنین میکنی، در پاسخ میگفت: من هم مانند آنچه محمّد مى‌گويد، مى‌گويم و مانند آنچه ‌محمّد مى‌آورد، مى‌آورم. یعنی به نحوی کرد. اینجا بود که خداوند آیه93 انعام را درباره او نازل کرد: ➕«و كيست‌ ستمكارتر از آن كس‌كه بر خدا دروغ بست؟ يا گفت: «به من وحى شده!»، در حالى كه چيزى به او وحى نشده؟ و يا آن كه گفت: «به زودى مانند آنچه خدا نازل كرد، نازل مى‌كنم»؟». 🔺عبدالله بن سعد عملا شد و به فرار کرد. لذا پيامبر به كشتن او فرمان داد اما چون او برادر رضاعی(شيرىِ) بن عفّان بود، به همین دلیل عثمان شروع کرد به اصرار و خواهش و التماس کردن از پیامبر و آنقدر این کار را ادامه داد تا پيامبر از عبدالله بن سعد دست كشيد. 🔺سپس پيامبر فرمود: «آيا كسى در ميان شما نبود كه به سوى اين (عبدالله بن سعد) برخيزد و پيش از آن كه دهم، او را بكشد؟». گفت: اگر با چشم به ما اشاره مى‌كردى، او را مى‌كشتيم. پيامبر فرمود: ➕من، كسى را با نمى‌كشم؛ چون پيامبران، چشم خيانتكار ندارند. این را دیگر شما باید متوجه میشدید و کار او را پیش از امان من، تمام میکردید. ➕: «قالَ‌: أما كانَ فيكُم مَن يَقومُ إلى هذَا الكَلبِ قَبلَ أن اؤَمِّنَهُ فَيَقتُلُهُ‌!!» 📌پ.ن: ▫️از این گزارش و موارد مشابه آن، برداشت میشود نباید بین و خلط کرد. اینگونه نیست که هر نظر امام تبدیل به تصمیم ایشان بشود. اینگونه نیست که هر تصمیم امام نیز مبتنی بر نظرشان باشد. این مسئله هم نسبت به است و هم نسبت به امام و . ▫️نسبت به امام معصوم، موارد متعدد داریم که حضرت نظرشان یک چیزی بوده اما تصمیم شان چیز دیگری شده است. به عنوان نمونه نظر این نبود که والی مصر بشود اما با اصرار خواص خصوصا تصمیمش انتخاب او شد. یا در نظر پیامبر بر دفاع در شهر بود اما به خاطر برخی نکات، تصمیم شان چیز دیگری شد. یا نظر امیرالمومنین ردّ بود اما به خاطر مخالفت اصحاب، تصمیم شان چیز دیگری شد. و موارد متعدد دیگر. ▫️وقتی نسبت به امام معصوم این نکته صادق است، نسبت به امام غیر معصوم نیز به طریق اولی این مسئله صادق است. این است که تصمیم شان در یک فرآیندی شکل میگیرد که عامل ، به شدت در آن اثرگذار است. ▫️البته نظر خواص تنها عامل نیست بلکه در مواردی داریم که نظر خواص چیزی بوده اما امام جامعه، تصمیمی غیر از نظر خواص گرفته اند یعنی نظر خود را تبدیل به تصمیم کرده اند مانند موارد حساسی مثل عدم پذیرش به عنوان والی شام یا ماجرای ورود به ، اما در اینجا میخواهیم بگوییم نظر خواص در شکل گیری تصمیم امام، کم اثر نیست. ▫️رهبران انقلاب، نه اند و نه ! لذا تصمیمات شان صرفا برخاسته از نظر خودشان نیست. بلکه بر اساس «و شاوِرهُم فی الأمر» ناظر به و نهادهای رسمی و همینطور و نیز هست. چه اینکه حتی امام معصوم نیز در چنین بستری تصمیم گیری میکند. ▫️بنابراین نسبت دادن هر تصمیمی به نظر رهبری و یا منتظر ماندن برای ابلاغ تصمیم رهبر در هر امری، کار صحیحی نیست. چرا که تصمیم امام و رهبر در ظرف ، ، و ما سمت و سو پیدا میکند، بلکه گاهی اوقات، برخی خواص به خاطر غفلت مؤمنین از همین امر، راحت تر امام و رهبر را مجبور به تصمیم خاصی کرده یا تصمیم خاصی را به نظر رهبری منتسب میکنند. ▫️به عنوان نمونه مسئله ، پدیده ای بود که نظر رهبر انقلاب بر آن نبود و ایشان موافق این پدیده نبود اما برخی و ایشان را مجبور به گرفتن این تصمیم کرد. لذا تحقق برجام نبود اما ایشان بود. ‼️ البته این متن به دنبال تطبیق این مسئله بر نیست، اینکه بخواهیم بگوییم نظر رهبری با تصمیم شان در این مسئله متفاوت بوده است محل بحث این متن نیست، چه اینکه صحبت رهبر انقلاب در خطبه تاریخی دیروز، کمک بسیاری در فهم این نکته میکند. 💢 آیات‌ و‌ روایات‌ اجتماعی | 👇 https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9 @Noor_center
🔺قدرت شگفت انگیز ایران! 🔹‏اسکات ریتر تحلیلگر معروف آمریکایی اسرائیل را در همه جبهه ها و خطوط درگیری بازنده میداند و میگوید در هیچ کدام به موفقیتی دست پیدا نکرده است. ریتر رژیم صهیونیستی را بازنده استراتژیک و در حال فرسایش میداند و میگوید اگر جای ایران بودم حتی حمله اخیر اسرائیل را تلافی نمیکردم، چون او خود در حال باختن است و اساسا نیازی به ورود مستقیم به درگیری نیست. ریتر و بسیاری تحلیلگران همفکر او که این روزها مکرر به رسانه های مختلف دعوت میشوند معتقدند دیگر کاری از دست آمریکا و اسرائیل برای نجات رژیم صهیونیستی بر نمی آید و محور مقاومت به رهبری ایران با سیاست های هوشمندانه شان اسرائیل را به ورطه ای کشانده اند که دیگر راه فراری برایش متصور نیست. 🔹حمله اخیر اسرائیل آنطور که ریتر، الستر کروک و برخی تحلیلگران اطلاعاتی و نظامی غربی میگویند گویا شوک بزرگی را به آمریکا و اسرائیل وارد کرده، به طوری که وقتی حمله سه مرحله ای خود را به اجرا در می آورند در همان مرحله اول که هدفش نابودی پدافند ایران بوده است شکست میخورد و وقتی میفهمند با یک سیستم پیچیده ناشناخته دفاع هوایی مواجه شده اند، دو مرحله بعدی رها میشود! 🔹این کارشناسان نظامی و امنیتی در ادعایی شوکه کننده مدعی شده اند که هواپیماهای پیشرفته [و بعضا رادار گریز] آمریکایی در همان آسمان اردن و عراق، در حالی که هنوز به مرزهای ایران نزدیک هم نشده بودند در دام راداری ایران افتاده و اصطلاحا دفاع هوایی ایران روی آنها قفل راداری انجام داده بود که این اتفاق آنها را شوکه و وحشت زده میکند. قفل راداری زمانی اتفاق می افتد که رادارِ یک سیستم پدافندی در آسمان کشور خود هواگردی را شناسایی میکند و ‎ روی آن قفل میکند؛ آنچه تحلیلگران را متعجب کرده این بوده که چطور ایرانیها از داخل ایران توانسته اند در آسمان اردن قفل راداری کنند! 🔹معمولا وقتی رادار بر روی هواپیمایی قفل شد میتواند موشک را شلیک کرده و آن را به راحتی هدف بگیرد. الستر کروک دیپلمات و مامور سابق mi6 انگلیس هم دیروز علت ناقص ماندن مرحله اول، و کنسل شدن مراحل دوم و سوم حمله اسرائیل را همین مسئله عنوان کرده بود. بنده از اوایل جنگ غزه و سپس لبنان بارها گفته و نوشته ام که استراتژی اصلی جبهه مقاومت ادامه دار و فرسایشی کردن جنگ برای اسرائیل، و نیز وارد کردن آسیب های تدریجی به رژیم صهیونیستی است که همه اینها در کنار خسارات جانبیِ جنگ این رژیم را از پا در خواهد آورد. 🔹اینکه نظام جمهوری اسلامی در پاسخ به دشمن سعی میکند عجله نکند، و بجای واکنش های هیجانی در میدان، دیپلماسی خود را در منطقه و جهان فعال کرده دقیقا برای همین است. ایران خیلی هوشیارانه ضمن حفظ چهره اخلاقی و قانون مدار خود، سعی میکند طوری اسرائیل را از پا در آورد که با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه شود و در عین حال بهانه به ماشین پروپگاندای غربی و دولت های حامی اسرائیل هم ندهد. نحوه عمل مقاومت به نحوی بوده است که تا کنون افکار عمومی دنیا اسرائیل را تقبیح میکنند. 🔹شکست اصلی اسرائیل زمانی اتفاق می افتد که دیگر وجود نداشته باشد. ایران این روزها بسیار زیرکانه، نه فقط در قواره یک کشور قوی، که در سطح ابرقدرت ها بازی میکند؛ جمهوری اسلامی در واقع آمریکا را حریف خود میداند و برای اسرائیل تره هم خُرد نمیکند؛ هر چند به نظر میرسد حمله ناکام اسرائیل سبب شد ایران اطلاعات بسیار ارزشمند دیگری به دست بیاورد و برای اثبات توخالی بودن رژیم و تحقیر آن، در آینده نه چندان دور یک گوشمالی اساسی نیز به صهیونیست ها بدهد!
🔻 در خصوص پاسخ ایران هم کمی صبر کنید تا فرماندهان میدان مشخص کنن باید به این اقدام اسرائیل بصورت مستقیم و سریع پاسخ بدیم یا از طریق محورهای دیگر مقاومت جواب جسارت اسرائیل باید داده بشه 🔻 کمی صبوری کنیم و به تصمیم فرماندهانِ میدان اعتماد کنیم و احترام بگذاریم. کار باید به کاردان سپرده بشه نه کانال دارانِ هیجان زدهِ جنگ ندیده
Puzzle
🔺قدرت شگفت انگیز ایران! 🔹‏اسکات ریتر تحلیلگر معروف آمریکایی اسرائیل را در همه جبهه ها و خطوط درگیری
عجب از امثال آقای انصاری و سیداحمد رضوی ! قصد انگ زدن و اتهام زنی نیست و این بزرگواران را از نیروهای دغدغه مند جبهه انقلاب می دانیم و انشالله که مأجور باشند ولی اینکه چرا این بزرگواران این همه از ماجرا پرت هستند، مایه عبرت بوده وهست! حقیقتاً بر نیروهای جبهه انقلاب چه می گذرد؟! حضرت آقا دارند به صراحت از این حرف می زنند که: باید و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را به [رژیم صهیونسیتی] بفهمانیم و حرف سید احمد رضوی اینه که "از طریق محورهای دیگر مقاومت جواب جسارت اسرائیل باید داده بشه!" ؛ حضرت آقا دارند میگند ما باید قدرت و اراده ملت ایران را به اینها بفهمانیم ،اونوقت این بنده خدا داره میگه که محورهای مقاومت بیاند و جواب جسارت اسرائیل را بدند! این همه پرت بودن، اون هم از ناحیه کسانی که هر روز ولایت پذیری نیروهای جبهه انقلاب را زیر سوال می برند واقعاً عجیبه! از اون طرف عبدالرحیم انصاری جمهوری اسلامی را به حفظ چهره اخلاقی و قانون مداری و استفاده از ابزار دیپلماسی توصیه میکنه تا جمهوری اسلامی به زعم ایشون با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه بشه : "بجای های_هیجانی! در میدان دیپلماسی خود را در منطقه و جهان فعال کرده دقیقا برای همین است. ایران خیلی هوشیارانه ضمن حفظ چهره اخلاقی و قانون مدار خود، سعی میکند طوری اسرائیل را از پا در آورد که با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه شود» و عجیب تر اینکه‌ایشون میگند « نحوه عمل مقاومت به نحوی بوده است که تا کنون افکار عمومی دنیا اسرائیل را تقبیح میکنند» ، سوالی که هست اینه که آیا نحوه عمل جبهه مقاومت توی این یکسال اخیر و عملیات طوفان الاقصی ، حاصل عمل به توصیه امثال ایشان و اکتفا به عقلانیت سازش و دیپلماسی بوده و یا حاصل مبارزه و مجاهده تمام عیار وتا پای جان ایستادن نیروهای جبهه مقاومت در میدان؟! یقیناً اگر مبارزه امثال شهید یحیی سنوار در میدان جهاد و مقاومت نبود افکار عمومی آزادی خواهان دنیا این همه به نفع جبهه مقاومت نبود؛ یقیناً این اعتبار حماس و حزب الله ،ثمره جهاد و مقاومت هست و نه دل بستن به عقلانیت جبهه سازش و دیپلماسی .شاید بهترین و صادقانه ترین این این آقایونی که دم از بصیرت سیاسی و ولایت پذیری می زنند همونی باشه که آقای پزشکیان بعد شهادت سید مقاومت به اون اذعان و بلکه اقرار کرد: "ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما و به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به ، جری‌تر خواهد کرد." کنایه از اینکه: ما مردان دیپلماسی جمهوری اسلامی به واسطه پذیرش آمریکا و دولتهای غربی، به رژیم صهیونسیتی این را دادیم که انجام دهد!
Puzzle
عجب از امثال آقای انصاری و سیداحمد رضوی ! قصد انگ زدن و اتهام زنی نیست و این بزرگواران را از نیروهای
پاسخ یکی از نیروهای جبهه انقلاب 👇 با عرض سلام و ادب اگر دقت کنید آقای انصاری از سازش صحبت نمیکنند، بلکه از لزوم همراهی دیپلماسی و میدان صحبت میکنند و همچنین در انتهای متن از گوشمالی اساسی صهیونیست‌ها در آینده‌ای نه چندان دور صحبت میکنند که اینم معنی سازش نمیده
سلام و عرض ادب...آقای انصاری از پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی به رژیم صهیونسیتی به عنوان «واکنش های هیجانی در میدان» نام می برد و توصیه به این میکند که جمهوری اسلامی باید «دیپلماسی خود را در منطقه و جهان فعال کرده و‌ ضمن حفظ چهره اخلاقی و قانون مدار خود، سعی کند طوری اسرائیل را از پا در آورد که با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه شود» در صورتیکه در واقع امر، اون چهره اخلاقی و دیپلماسی که آقای انصاری از اون نام می بره همون چیزی هست که در بهترین وضعیت آقای پزشکیان بعد از شهادت سید حسن نصرالله بهش اقرار کرد که «ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما و به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به ، جری‌تر خواهد کرد».[کنایه از اینکه عملکرد مردان دیپلماسی جمهوری اسلامی اعم از دولت و مجلس، صرفاً به جری ترشدن و جنایات رژیم صهیونسیتی کمک کرد ،یعنی دقیقاً بر خلاف اون چیزی که آقای انصاری ادعا میکند] حتی این حرفی هم که عبدالرحیم انصاری میزنه مبنی بر اینکه: «جمهوری اسلامی در واقع آمریکا را حریف خود میداند و برای اسرائیل تره هم خُرد نمیکند» با حرف حضرت آقا متفاوت هست ، امثال این تئورسین های سازش، به بهانه اینکه جمهوری اسلامی برای اسرائیل تره هم خُرد نمیکند ،می خواند به نحوی تعلل در پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی به اسرائیل را توجیه کنند ...ایشون حرفش اینه که جمهوری اسلامی برای اسرائیل تره هم خُرد نمیکند در صورتیکه فرمایش صریح حضرت آقا اینه هست که که: " باید و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را به [رژیم صهیونسیتی] بفهمانیم" ؛ اگه واقعا جمهوری اسلامی برای اسرائیل تره هم خُرد نمیکند چرا حضرت آقا باید بفرماید که " باید و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را به [رژیم صهیونسیتی] بفهمانیم؟!!!" باز هم خدمت شما خواهر انقلابی و بزرگوار عرض میکنم حتی اونجایی که ایشون از گوشمالی رژیم صهیونسیتی حرف می زنه و میگه «در آینده نه چندان دور یک گوشمالی اساسی نیز به صهیونیست ها بدهد!»، با اون چیزی که مدّ نظر حضرت آقاست متفاوت هست حضرت آقا نه تنها حرفی شبیه به گوشمالی نزد بلکه این سری از انتقام سخت و یا خونخواهی هم حرفی نزد، حضرت آقا این سری این بود که رژیم صهیونسیتی درباره قدرت مردم ایران و اراده نظام اسلامی دچار شده و لذا باید و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را به [رژیم صهیونسیتی] بفهمانیم؟!!! به کی بفهمونیم ؟! به همونی که آقای انصاری ادعا میکنه ما براش تره هم خورد نمیکنیم!
💠 انقلابِ «تغییر واقعیت ها»، نه «تسلیم واقعیت ها» 📝آیت الله شهید بهشتی 🔺چند روز قبل، آمده بود. میگفت: تا کی می خواهید این را نگه دارید؟ گفتم: تکلیف اینها را روشن کردیم، چند بار میپرسید؟ تکلیف اینها با و مردم در مجلس شوراست. از این بهتر هم می شود؟ مگر اینجا به اینها بد می گذرد؟ 🔺شما که جوان ما را در زندان های آمریکای متمدنتان کشتید. اینها که اینجا در هتل سفارت زندگی می کنند، دیگر چه مرگتان است؟ در این مدت سعی می شد که با اینها رفتاری متناسب با اخلاق اسلامی داشته باشند. 🔺به هر حال، جنایت شاه و خیانت امریکا و ، سبب شد که دانشجویانِ بپا خاسته بر افروخته ما، بروند را بگیرند. یک مشت آمریکایی را در آنجا بگیرند، تازه بیافریند. 🔺سفیر انگلیس گفت: ولی و دولت آمریکا نمی توانند تا دو ماه دیگر صبر کنند؟ به او گفتم: ولی ملت ما گفتند ما تصمیم خودمان را می گیریم، آنها هم تصمیم خودشان را می گیرند. او گفت: خیلی با مسائل سیاسی برخورد می کنید؟ 🔺گفتم: همین طور است، ما قرار است با مسائل، برخورد کنیم. انقلاب ما، «»ست، نه انقلابِ «تسليم به واقعيت‌ها». ما انقلاب كرديم كه واقعيت‌ها را عوض كنيم، نه اينكه واقعيت‌ها را هرچه هست بپذيريم. 🔺سفیر انگلیس صحبت از تشدید کرد. گفتم: ما از همان اول قرارمان بر این بود که انقلاب پیش برود، ولو همان نان و پنیر خودمان را که در همین مملکت به دست می آید بخوریم. 🔺خدا هم در این دو ساله برکت داده است. مژده باد بر شما! تا الان محصول گندم ایران نسبت به سال گذشته بسیار عالی است. [تكبير حضار] ان‌شاءالله به سیلوها و نانوایی ها برود و همه مردم ایران نوش جان کنند و با امریکا بجنگند. [تكبير حضار] 🔺در آخر اوقاتش تلخ شد و گفت که آمریکا خواهد کرد. گفتم: ما از خیلی وقت پیش برای دخالت نظامی آماده ایم؛ خلاف انتظار ما نیست، ولی هر که به داخل مرزهای ایران بیاید، در جمعیت مردم، یک جا بیشتر برایش در ایران نیست، آن هم و است. [تكبير حضار] 🔺البته حالا معلوم شد خدا یک جای دیگر برایشان پیش بینی کرده بود و آن . گفت: این ممکن است به یک تبدیل شود. 🔺گفتم: در این حالت هم جنگ یک با ایمان که با کمترین سلاح حاضر است با دشمن مجهز به آخرین سلاح بجنگد، خواهد بود. نخواستم به او بگویم مگر آمریکا را زود فراموش کرد؟ ایران، اگر است، برتر از ويتنام است. [تكبير حضار] 📚 ولایت، رهبری، روحانیت، ص353-356. 💢 اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان👇 https://eitaa.com/joinchat/1389690894C341de0b3be @Noor_center
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تبیین جایگاه و مرتبه ولایت پذیریِ خواص و نیروهای جبهه انقلاب اسلامی: «۱» ▫️سید حسن نصرالله: ما ولایت را این گونه می‌فهمیم! ▪️آیت الله مصباح: چگونه؟! ▫️سید حسن نصرالله: اگر ولی امر دستوری را داد باید از آن اطاعت و تبعیت کنیم، و اگر از کاری نهی کرد نباید آن کار را انجام دهیم، که این امری مسلم و قدر متقین در ولایت پذیری هست. اما ما بر اساس معرفت و شناختی که از مبانی و اصول و همچنین شخصیت ولی فقیه داریم ، یعنی ولی فقیه چطور فکر می‌کند ، چه چیزی سبب خشنودی او می‌شود و چه چیزی باعث ناراحتی او می‌شود، مسئله‌ای را بررسی می‌کنیم ، و در این شرایط احتمال می‌دهیم؛کافیست احتمال بدهیم که این کار مورد رضایت ایشان است آن کار را انجام می‌دهیم ؛و به صرف اینکه احتمال بدهیم یک کار باعث رنجش خاطر یا ناراحتی یا غضب ولی فقیه می‌باشد از انجام آن کار پرهیز می‌کنیم. ▪️عمار انقلاب آیت الله مصباح: این همان ولایت[و بلکه ولایت پذیری]حقیقی است.
🔴 تبیینِ نسبت نیروهای جبهه انقلاب با مفهوم ولایت پذیری در بیان سیّد شهدای جبهه مقاومت: 📝 سیّد شهدای جبهه مقاومت، علامه مجاهد سید حسن نصرالله در مصاحبه ای ما حصل گفتگوی خود با مرحوم آیت الله مصباح یزدی را درباره حقیقت ولایت پذیری نقل می کند و در خلال این گفتگو از دو ساحت متمایز از مفهوم ولایت پذیری نام می برد که مرحوم علامه مصباح ضمن تایید این دو ساحت و با عنایت ویژه به ساحت دوم ولایت پذیری، تصریح می کند که: این همان [پذیری]_حقیقی است. یقیناً آگاهی و عمل به اقتضای این دو مرتبه از مفهوم ولایت پذیری، و مسئولیت متفاوتی که از این جهت متوجه نیروهای جبهه انقلاب می باشد، از اهمیت بسیار زیادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته ،چنانچه غفلت از آن ، یقیناً آسیب های جبران ناپذیری را متوجه گفتمان انقلاب اسلامی خواهد ساخت. 1️⃣ ساحت اول ولایت پذیری: سید مقاومت مرتبه اول ولایت پذیری را اینچنین تبیین میکند که "اگر ولی امر دستوری را داد باید از آن اطاعت و تبعیت کنیم، و اگر از کاری نهی کرد نباید آن کار را انجام دهیم". این بیان سید مقاومت در مرتبه ولایت پذیری همانی است که خداوند به آن تصریح می کند: "آنچه را رسول خدا براي شما آورده بگيريد[و اطاعت کنید] و هر از آنچه شما را نهی كرد خودداری نماييد.[مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا]." چنانچه در منابع روایی تصریح به این مهم می شود که: آن چیزی است که امام جامعه به آن امر کند[وَالْمَعْرُوفُ مَا اَمَرْتُمْ بِهِ]، و در مقابل نیز آن چیزی است که امام جامعه از آن نهی کند[والْمُنْکَرُ ما نَهَيْتُمْ عَنْهُ]. این مرتبه از ولایت پذیری به تعبیر سید مقاومت قدری مسلّم و یقینی در ولایت پذیری میباشد. این ساحت از ولایت پذیری همانی است که ساحت امامتِ امر گفته می شود "از او به یک اشارت از من به سر دویدن"، در این ساحت ولایت پذیری، و جبهه انقلاب باید به اوامر و بلکه اشارات امام جامعه باشد و در این رابطه به مسئولیت خود در اطاعت به اقتضای آیه شریفه "قالوا سَمعنا و اَطعنا" عمل کنند، وگر نه به کفّاره اعراض و سبک انگاشتن امر امام جامعه، جانهای ایشان مستعد و بلکه آمیخته به مِهر گوساله های سامری این امت ، ویژه در عرصه فتنه ها خواهدشد. [قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَيْنا وَ أُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ] 2️⃣ ساحت دوم ولایت پذیری: سید مقاومت در ادامه به مرتبه دوم و برتری از مفهوم ولایت پذیری اشاره می کند: "ما بر اساس معرفت و شناختی که از و اصول و همچنین ولی فقیه داریم ، یعنی ولی فقیه چطور فکر می‌کند ، چه چیزی سبب خشنودی او می‌شود و چه چیزی باعث ناراحتی او می‌شود، مسئله‌ای را بررسی می‌کنیم ، و در این شرایط ؛ [یعنی] کافیست احتمال بدهیم که این کار مورد است آن کار را انجام می‌دهیم؛ و به صرف اینکه یک کار باعث رنجش خاطر یا ولی فقیه می‌باشد از انجام آن کار پرهیز می‌کنیم." در تبیین این مرتبه از مفهوم ولایت پذیری به ما فرمودند: آن چیزی است که شما نسبت به آن راضی باشید و آن چیزی است که شما نسبت به آن ناراحتی و سخط داشته باشید[اَلْحَقُّ مَا رَضيْتُمُوهُ وَالْباطِلُ مَا اَسْتَخْطُمُوهُ]، کنایه از اینکه در مواجهه حق و باطل و بلکه در عرصه ای که جبهه نفاق و جبهه باطل در مقابل جبهه حق جولان می دهند، نمی توان به مرتبه اول ولایت پذیری اکتفا کرد و صرفاً منتظر امر و نهی امام جامعه شد، بلکه در این مرتبه از ولایت پذیری بر نیروهای جبهه انقلاب فرض است که با شناختی که از ملاک ها و معیارها و همچنین شخصیت ولی فقیه دارند، در جهتی حرکت کنند که رضایت و سخطِ ولی فقیه را در نظر داشته باشد. در این مرتبه ولایت پذیری، به جای اینکه ولایت پذیری ، امر و نهیِ امام جامعه باشد [ و ]، حرکت نیروهای جبهه انقلاب به تبعیت از رضا و سخط رهبری جامعه شکل می گیرد. [ و ]. به عبارتی در این ساحت از ولایت پذیری به جای اینکه چشم و گوش جبهه انقلاب صرفاً به و رهبری باشد، جبهه انقلاب باید بینا و شنوای رهبری شود تا بر اساس آن بتواند در هر برهه و هر شرایطی به مسئولیت و وظیفه خطیر خود در از امام جامعه قیام کنند. لذا دراین مرحله از ولایت پذیری، جبهه انقلاب باید در نقش و امام جامعه باشند تا در هر شرایطی خواست و اراده رهبری را و بلکه دهند و به از آن حرکت کنند؛ یعنی همان چیزی که امیرالمومنین ع از فردی مثل مالک انتظار داشت و آن را مطالبه کردند: به آن جا[مصر] برو، كه اگر سفارشى هم نكنم ، و رأی تو برای من کفایت می کند! [اخرُج رَحِمَكَ اللّهُ‌،فِإِنّي إن لَم اُوصِكَ بِرَأيِكَ‌]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 استراتژی برای ظهور اگر اخبار کثیر آخرالزمان هیچ استفاده درستی نداشت و فقط برای توقیت و تطبیق ناروا بود، با این همه تفصیل از معصوم سر نمی زد. ❓چگونه می توان با این روایات مواجهه درست و آینده نگر و استراتژیک داشت؟! ❓آیا می توان با تدبیر درست، علائم قطعی ظهور را تغییر کیفی داد؟! مثلا سطح مواجهه و نیرو و تخریب را کاست؟!! اگر مشتاق مطالعه در این حوزه هستید مقاله پژوهشی: رویکرد استراتژیک به ظهور را که سال۸۶ توسط حجت الاسلام و المسلمین نگارش شده مطالعه کنید: https://www.m-mahdi.com/persian/articles-381 ☑️ @m_ghanbarian