eitaa logo
Puzzle
44 دنبال‌کننده
17 عکس
21 ویدیو
1 فایل
در"پازل" سه ویژگی بایدرعایت شود اول: انتخاب سویه های صحیح؛ دوم: جهت گیری درست قطعه های انتخاب شده؛ سوم: بدست آوردن الگوی مطابق با واقعیت در چیدمان نهایی. درمواجهه وشناخت عرصه های مختلف باید به این سه ویژگی توأمان توجه داشت @admin_Noorcenter :ارتباط باما
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تبیین نسبت ولایت پذیری خواص جبهه انقلاب در نوعِ مناسبات نظام اسلامی: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با آقای پزشکیان و هیئت دولت فرمودند: "خدا را شکرگزاریم که بحمدالله دولت با همت رئیس جمهور محترم و با کمک ارزنده‌ی مجلس شکل گرفت. این خیلی نعمت بزرگی است...این را خدا لطف کرد به شما و به ما و به کشور که بحمدالله همه‌ی وزرا از مجلس، با اعتماد مجلس به آنها به سلامتی بیرون آمدند" 1️⃣ این که به زعم افرادی مثل سید احمد رضوی"چرا ما نگاهمون مثل رهبری نیست؟ و اینکه[چرا] ما مثل رهبری به موضوع نگاه نمیکنیم؟" یک پاسخ مهم و بسیار حائز اهمیت دارد و اون اینکه چون ما در جایگاه و موضع رهبری معظم به عنوان رأس هرم نظام اسلامی قرار نداریم! اینجا گیری خواص و نیروهای جبهه انقلاب از اهمیت بیشتری دارد ولذا طرح این سوال که "[چرا] ما مثل رهبری به موضوع نگاه نمیکنیم؟" از عدم فهم صحیح صورت مسئله می باشد. به عبارتی چنانچه امیرالمومنین ع فرمودند در مواجهه و تقابل دائمی جبهه حق و جریان نفاق، علم به از شناخت کلی حق و باطل اهمیت بیشتری دارد،لذا در جریان غصب خلافت، امیرالمومنین ع مامور به سکوت بودند ولی فاطمه زهرا س از یک طرف خطبه با اهمیت و حماسی فدک را در مسجد پیامبر ص خواندند و ستونهای جبهه نفاق را به لرزه در می آوردند و از طرفی تا چهل شب دست حسنین ع را می گرفتند و به خانه انصار و مهاجر رجوع کرده و آنها را به بیعت و قیام به حق دعوت می کردند.و چنانچه در برهه و زمانه خلافت عثمان،موضع امیرالمومنین ع حمایت از عثمان بود تا آنجا که فرمودند به خدا قسم ترسیدم که در این حمایت از عثمان گناهکار باشم[وَ اللَّهِ لَقَدْ دَفَعْتُ عَنْهُ حَتَّى خَشِيتُ أَنْ أَكُونَ آثِماً] ولی موضع امثال اباذر انتقاد بود تا آنجا که آنقدر به درشتی از عثمان انتقاد میکند که به ربذه تبعید می شود. 2️⃣ در جمهوری اسلامی در رأس هرم نظام رهبری قرار گرفته و مردم [به تعبیر امیرالمومنین ع]ستونهای این خیمه به شمار می روند؛ به عبارتی مردم[ونمایندگان مردم] نماد جمهوریت و رهبری نماد اسلامیت نظام به شمار می روند و هر یک از این دو جایگاه، شأن و همچنین مسئولیت فراخور خود را دارند و به بهانه جایگاه و مسئولیت هر یک از این دو نمی توان جایگاه و نقش دیگری را نادیده گرفت چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند:"رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار، تقوا باشد. تقوا یعنى اسیر هواى نَفْس نشدن در جانب‌‌دارى و طرف‌‌دارى یا در مخالفت و معارضه، در انتقاد یا در تمجید؛ این را رعایت کنید؛ از شخص، از دولت،از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثه‌‌ى سیاسى؛هیچ اشکالى ندارد. البته اگر در یک زمینه‌‌اى نظرى هم از سوى این حقیر ابراز شد، آن کسانى که حسنِ‌‌ظن دارند و این نظر را قبول دارند، ممکن است این هم یکى از عواملى باشد که در تشخیص آنها دخالت خواهد داشت؛ لکن این به معناى این نیست که وظیفه‌‌ى افراد در مورد موضع‌‌گیرى‌‌ها و در مورد اظهارنظرها ساقط بشود؛ نه، هرکسى نگاه کند [و وظیفه‌‌اش را انجام بدهد]" 3️⃣ رهبری نظام به اقتضای شأن و جایگاه رفیعی که در نظام اسلامی دارد نوعاً از رؤسای جمهور و کابینه آنها حمایت میکند و از این حیث تفاوتی بین دولتهای مختلف ،نوع کابینه و توانایی های کابینه وجود ندارد؛ "بنده از همه‌ی دولتها حمایت کردم؛ از همه‌ی این دولتهای مختلف، با گرایشهای مختلف، با توانهای مختلف، بنده حمایت کردم؛ دلیلش هم واضح است، شرایط کشور اقتضا میکند که همه به قوّه‌ی مجریه کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکرها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است" چنانچه مقام معظم رهبری در جای دیگر فرمودند: "همه موظفند که به کارگزاران کشور و بخصوص به دولت،کمک کنند این، همان حرفی است که امام در طول نزدیک به یازده سال امامت پُربرکت و رهبری استثنایی خود، همیشه گفتند.عجیب این است که نگاه نمیکردند در رأس دولت کیست؛ یک وقت بنا بود که نخست‌وزیر معرفی کنیم ایشان به من فرمودند، هر کس که از مجلس بیرون بیاید، من از او حمایت و دفاع خواهم کرد! نمیدانستند که چه کسی بیرون میآید؛ ولی گفتند هر کس که بیاید و هر دولتی که تشکیل بشود، از او حمایت میکنم." لذا اینکه مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خود با هیئت دولت،خدا را شاکر باشند رویّه امامین انقلاب به شمار می رود و از این حیث نمی توان آن را دلیلی بر تایید عملکرد مجلس در جلسه رای اعتماد دانست زیرا که دأب رهبری همان رویه حضرت امام میباشد که "هر کس که بیاید و هر دولتی که تشکیل بشود،از او حمایت میکنم" و از این حیث تفاوتی بین دولتهای مختلف و گرایشهای سیاسی مختلف وجود ندارد"[بنده]از همه‌ی این دولتهای مختلف، با گرایشهای مختلف، با توانهای مختلف، بنده حمایت کردم"
4️⃣ چنانچه گذشت توده و جمهور مردم در نظام اسلامی به تعبیر امیرالمومنین ع، ستون خیمه نظام اسلامی به شمار می روند [إِنَّمَا عِمَادُ اَلدِّينِ وَ جِمَاعُ اَلْمُسْلِمِينَ وَ اَلْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ اَلْعَامَّةُ مِنَ اَلْأُمَّةِ]. مردم در نظام اسلامی دو نقش محوری و اساسی دارند یکی حضور در عرصه های مختلف نظام اسلامی مانند انتخابات؛ کما اینکه مقام معظم رهبری در همه انتخابات گذشته ، اولویت اول نظام را به حضور مردم در انتخابات منوط دانسته اند و دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد، نقش مردم به عنوان پشتوانه نظام اسلامی می باشد که این نقش نظارتی و مشورتی توده مردم در جمهوری اسلامی، در قالب نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحقق می یابد.باید توجه داشت که این نقش نظارتی و مشورتی مردم، از بالاترین پشتوانه های نظام اسلامی به شمار می رود لذا امیرالمومنین ع فرمودند:[در همه عرصه ها به ویژه امر حکومت] هيچ پشتوانه اى محكم تر از مشورت نيست [لا مُظاهَرَةَ أوثَقُ مِنَ المُشاوَرَةِ] و چنانچه پیامبر اکرم ص با اینکه متصل به وحی و حقیقت قرآن بودند اما با این همه مأمور به مشورت با امت بودند[وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ]. آنچه جای تأسف بسیار دارد و در قضایای مربوط به تصویب برجام و همچنین در جلسه رای اعتماد به وزرای آقای پزشکیان شاهد آن بودیم این بود که نمایندگان محترم مجلس به زعم خودشان و به اقتضای تعریف ناتمامی که از دارند به صرف اینکه به صورت تلویحی و یا آشکار مواضعی به مقام معظم رهبری نسبت داده شد، از مسئولیت ذاتی خود در رای اعتماد به وزرا، طفره رفتند در صورتیکه خود مقام معظم رهبری بر این امر تاکید داشته ودارند که "رهبرى وظایفى دارد، شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛اگر در یک زمینه‌‌اى نظرى هم از سوى این حقیر ابراز شد، ممکن است این هم یکى از عواملى باشد که در تشخیص آنها دخالت خواهد داشت؛ لکن این به معناى این نیست که وظیفه‌‌ى افراد در مورد موضع‌‌گیرى‌‌ها و در مورد اظهارنظرها ساقط بشود؛ نه، هرکسى نگاه کند [و وظیفه‌‌اش را انجام بدهد]" اما متأسفانه شاهد این بودیم که این رویه ناصواب بدعتی شد برای توجیه عملکرد غلط مجلس شورای اسلامی ،آنهم به نام ولایت پذیری! در صورتیکه اگر بنای بر ولایت پذیری بود نمایندگان مجلس باید بر اساس ملاک‌ها و معیارهای ۱۲گانه ای که رهبری معظم در انتخاب کابینه بر شمردند، عمل می کردند و در عین همدلی و وفاق، به مسئولیت ذاتی خود در ارزیابی و رای اعتماد به وزرا عمل می کردند. متأسفانه در این رویه ناصواب مجلس، هم از اعتبار و جایگاه رهبری هزینه شد و بعدها توده مردم بسیاری از نارسایی ها و کم کاریها را از چشم رهبری می بینند و هم پشتوانه مشورتی و نظارتی نظام یعنی مجلس شورای اسلامی به شدت آسیب دید و بدتر از همه یک بدعت و رویه ناصواب در نظام اسلامی بناگزاری شد. 5️⃣ نظام اسلامی، فرمایشات حضرت آقا میباشد و حضرت آقا همواره از مردم و مسئولین این مطالبه را داشته و دارند که به دولت کمک کنند، به ویژه دولت آقای پزشکیان که با شعار بر سرکار آمده؛ منتهی باید توجه داشت که عملکرد و ارزیابی صحیح مجلس در جلسه رای اعتماد، نه تنهامنافاتی به همدلی و وفاق نداشت، بلکه به اقتضای همین وفاق و همدلی مجلس به شمار می رفت چنانچه در روایت نبوی ص فرمودند:مومن بايد برادر خويش را يارى كند چه ظالم باشد چه مظلوم، اگر ظالم باشد او را باز دارد كه اين[بازداشتن] به منزله يارى كردن او به شمار می رود و اگر مظلوم باشد ياريش كند[لِيَنْصُرِ الرَّجُلُ أَخاهُ ظالِما أَوْ مَظْلُوما إِنْ كانَ ظالِما فَيَنْهاهُ فَإِنَّهُ لَینُصْرَةٌ وَإِنْ كانَ مَظْلوما فَيَنْصُرُهُ]. لذا اقتضای ولایت پذیری و همچنین مسئولیت پذیری مجلس در وفاق و معیّت دولت آقای پزشکیان این بود که وقتی می بینند که آقای پزشکیان به واسطه انتخاب برخی وزرای مسئله دار و مسبوق به فتنه ،بنای ظلم به خود و نظام اسلامی را دارد[إِنْ كانَ ظالِما] ، با عدم رای اعتماد به این وزرا، بیشترین نصرت ویاری را نسبت به شخص و دولت آقای پزشکیان روا داشته باشند[فَيَنهاهُ فَإِنَّهُ لَینُصْرَةٌ]؛ و این عملکرد کوچکترین منافاتی با همدلی و وفاق با دولت آقای پزشکیان نداشت، چنانچه در روایات شریف به ما فرمودند بهترین یاران تو کسانی هستند که عیبهای تو را به تو هدیه دهند و یقیناً آقای پزشکیان به این فرموده امام سجادع واقفند که "حق کسیکه که از او مشورت می طلبی آنست کـه اگـر در مشورت دادن ؛ نظر او مطابق خواسته تو نبود، او را به خیانت متهم نکنی زیرا کـه آراء و انظار بین مردم مختلف است و اختلاف آنان در آراء و نظریات امریست متداول و معمول"[اما حق المشیر علیک فلا تتهمه فیما یوافقک علیه من رایه اذا اشار علیک  فانما هی الآراء وتصرف الناس فیها و اختلافهم]‌ @Noor_center
متأسفانه به نظر می رسد دأب و رویه آقای پزشکیان و مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد ، وصف حال خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه در عمل نکردن دولت و مجلس به اقتضای وظایف و مسئولیت خود می باشد که به بخشی از این خطبه بسیار حائز اهمیت در مناسبات برگزیده جمهور مردم[نمایندگان مجلس] و کارگزاران نظام اسلامی اشاره می شود. ▫️ در یک‌نظام ولایی بین مردم و زمامداران، حقوق و البته مسئولیت های متقابلی تعریف شده است وَ أَعْظَمُ مَا اِفْتَرَضَ سُبْحَانَهُ مِنْ تِلْكَ اَلْحُقُوقِ حَقُّ اَلْوَالِي عَلَى اَلرَّعِيَّةِ وَ حَقُّ اَلرَّعِيَّةِ عَلَى اَلْوَالِي ▫️ موجباتِ عزّت در یک جامعه و نظام ولایی ، در به جای آوردن و تعهد بر این حقوق متقابل قرار داده است. فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ فَجَعَلَهَا نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ وَ عِزّاً لِدِينِهِمْ ▫️ در یک نظام اسلامی،اصلاحِ امر مردم جز به اصلاح امر زمامداران میسّر نمی شود چنانچه اصلاح امر زمامداران نیز جز به مسئولیت پذیری و پایداری مردم در این امر خطیر فراهم نمی آید. فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ وَ لاَ تَصْلُحُ اَلْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ اَلرَّعِيَّةِ ▫️ اگر مردم و زمامداران حقّوق یکدیگر را محترم شمارند و بدان متعهّد باشند، آنگاه حق در جامعه عزّت می یابد، و حاكميّت دين در زندگى نمايان می شود، و نشانه‌هاى عدالت گسترش می يابد، و سنّتها و روشهاى نيكو و سازنده بر مسير هموار عدالت جريان پيدا می كند، و بدین نحو روزگار اصلاح می شود‌ و دولت و حكومت ماندگار و دشمنان از مطامع خود نااميد می گردند. فَإِذَا أَدَّتْ اَلرَّعِيَّةُ إِلَى اَلْوَالِي حَقَّهُ وَ أَدَّى اَلْوَالِي إِلَيْهَا حَقَّهَا عَزَّ اَلْحَقُّ بَيْنَهُمْ وَ قَامَتْ مَنَاهِجُ اَلدِّينِ وَ اِعْتَدَلَتْ مَعَالِمُ اَلْعَدْلِ وَ جَرَتْ عَلَى أَذْلاَلِهَا اَلسُّنَنُ فَصَلَحَ بِذَلِكَ اَلزَّمَانُ وَ طُمِعَ فِي بَقَاءِ اَلدَّوْلَةِ وَ يَئِسَتْ مَطَامِعُ اَلْأَعْدَاءِ ▫️ اگر استیفای حقوق مردم و زمامداران در عرصه نظام اسلامی به درستی تحقق پیدا نکند[واز این حیث تفاوتی بین امام‌‌ معصوم ، ولی فقیه و ... نمی باشد] و رخنه ای در آن ایجاد شود و به نحوی یا مردم بر زمامداران خود چيره شوند و يا زمامداران دست تجاوز بر حقوق مردم گشايند در چنین برهه و زمانه ای اختلاف كلمه در جامعه بروز میكند و نشانه‌هاى جور و ستم آشكار میگردد، و فساد و ويرانگرى در دين فراوان میشود، و راههاى درست و هموار رها میگردد، وبه هوسها عمل میشود، و دستورهاى دين معطّل می مانَد و کار به اینجا نیز ختم نمی شود،بلکه مردم از اينكه حقّ‌ بزرگى فراموش شود ويا باطل خطرناكى در جامعه رواج يابد ، احساس نگرانى نمى‌كنند.در چنين زمانه و جامعه ای است كه نيكوكاران خوار شوند و زشتكاران ميدان دار! وَ إِذَا غَلَبَتِ اَلرَّعِيَّةُ وَالِيَهَا أَوْ أَجْحَفَ اَلْوَالِي بِرَعِيَّتِهِ اِخْتَلَفَتْ هُنَالِكَ اَلْكَلِمَةُ وَ ظَهَرَتْ مَعَالِمُ اَلْجَوْرِ وَ كَثُرَ اَلْإِدْغَالُ فِي اَلدِّينِ وَ تُرِكَتْ مَحَاجُّ اَلسُّنَنِ فَعُمِلَ بِالْهَوَى وَ عُطِّلَتِ اَلْأَحْكَامُ وَ كَثُرَتْ عِلَلُ اَلنُّفُوسِ فَلاَ يُسْتَوْحَشُ لِعَظِيمِ حَقٍّ عُطِّلَ وَ لاَ لِعَظِيمِ بَاطِلٍ فُعِلَ فَهُنَالِكَ تَذِلُّ اَلْأَبْرَارُ وَ تَعِزُّ اَلْأَشْرَارُ 📝تذییل: فقط به فراز آخر این خطبه دقت شود امیرالمومنین ع می فرمایند: اگر استیفای حقوق مردم و زمامداران در عرصه نظام اسلامی به درستی تحقق پیدا نکند...در چنين زمانه و جامعه ای است كه نيكوكاران خوار شوند و زشتكاران ميدان دار! [فَهُنَالِكَ تَذِلُّ اَلْأَبْرَارُ وَ تَعِزُّ اَلْأَشْرَارُ] ، وهمگان شاهد این بودیم که هنوز رای اعتماد مجلس به کابینه پزشکیان خشک نشده بود که زارچی از اصحاب فتنه ززآ به دانشگاه دعوت شد و در عوض اردشیرانتظاری ، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از سمت خود برکنار و اخراج شد!
🔴 اسوه حسنه؛ درنگی در سیرت سیاسی و اجتماعی «پیامبر اکرم ص»، در صحیفه سجادیه: ▫️وَ كَاشَفَ‌ فِي اَلدُّعَاءِ إِلَيْكَ حَامَّتَهُ‌ و در دعوت به سوی تو، آشکارا با خویشان و نزدیکانش رو در رو قرار گرفت. ▫️وَ حَارَبَ فِي رِضَاكَ‌ أُسْرَتَهُ‌ و در راه جلب رضاى تو با نزديكانش به خصومت و دشمنى برخاست. ▫️وَ قَطَعَ‌ فِي إِحْيَاءِ دِينِكَ رَحِمَهُ‌. و براى برقراری دين تو رشته‌ى خويشاوندى را گسست. ▫️وَ أَقْصَى اَلْأَدْنَيْنَ‌ عَلَى جُحُودِهِمْ‌ و نزدیک‌ترین بستگانش را به سبب انکارشان، از خود دور کرد. ▫️وَ قَرَّبَ اَلْأَقْصَيْنَ عَلَى اِسْتِجَابَتِهِمْ‌ لَكَ‌. و دورترين مردم را به پاس اجابت دعوت توحيد، به خود نزديك ساخت. ▫️وَ وَالَى فِيكَ اَلْأَبْعَدِينَ‌ و به خاطر تو، دورترين مردم را به دوستى و محبت برگزيد. ▫️وَ عَادَى فِيكَ‌ اَلْأَقْرَبِينَ‌ و با نزدیک‌ترین خویشان، در راه تو، دشمنی کرد. 📝 تذییل: در این دعا امام سجاد در قالب دعا حقیقت سیرت سیاسی و اجتماعی پیامبر ص را بیان میکند. در این فرازها امام سجاد ع هم به ویژگی أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ و هم به ویژگی رُحَماءُ بَيْنَهُمْ پیامبر ص مورد توجه و عنایت تمام قرار گرفته؛ چنانچه در آخرالزمان که بسیاری از مومنان از این سیرت مسلمانی پیامبر ص به سبب نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ مرتد می شوند، مومنین حقیقی و نیروهای جبهه انقلاب اسلامی به سبب تأسی به این سیرت سیاسی پیامبر ص، أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ می گردند ودر عمل به این سیرت حقیقی پیامبر اکرم ص از هیچ‌ سرزنش و ملامتی به خود ترس راه نمی دهند [وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ]. باید التفاط داشت که این گروه، تنها گروه از مومنان می باشند که خداوند در مورد آنها تعبیر به يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ می کند و در مقابل از همان ابتدای آیه، از گروه دیگر مومنان که در عمل به اقتضای این سیرت پیامبر ص، طفره می روند و از آن روی می گردانند، تعبیرِ به مرتدین امت پیامبر در آخرالزمان می شود.[مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ]. 🔴📎 اگر نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در تبیین صحیح سیرت پیامبر اکرم ص کوتاهی کنند، امثال ابوموسی اشعری ها، روایت تحریف شده سیرت پیامبر اکرم ص را از قران ، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بر نظام اسلامی تحمیل می کنند.
پیام‌های تعدادی از دوستان جبهه انقلاب ؛ ⭕ برپایی نماز جمعه در این اوضاع امنیتی به امامت خود حضرت آقا ، یک پیام ویژه دارد؛ مومنان ما وسط جنگیم و آماده هزینه دادن در راه خدا در راه خدا از هزینه دادن نترسید. پاره های تنمان در لبنان را نباید تنها بگذاریم. ⭕ رهبری با حضور در نماز جمعه و به خطر انداختن جان عزیزشون می خواهند به فرماندهان نظامی و دولتی بفهمانند نباید از دشمن بترسند؛ [ترکِ]امر به معروفی که می ترسم مثل ماجرای کربلا برای شیعه خیلی گران تمام بشه؛ اینو وقتی فهمیدم که دیروز وقتی با یه گروه پنجاه نفره تو اصفهان تو خیابان ها راه می رفتیم و شعار میدادیم، بی تفاوتی مردم کوچه و خیابان را دیدم؛ فکر نکنید از طعنه ها با بی تفاوتی را ترسیدم نه چیزی که ازش ترسیدم غضب و عذاب الهی به این مردم مست و سرگردان در دنیا بود یه جوری مست و سرگردان بودند که انگار فقط یه مشت جنازه هستند که راه می روند و زندگی می کنند من ترسیدم نه از دشمن از اینکه این مردم به خواب مرگ رفتن و هر لحظه ممکنه با عذاب الهی از روی زمین جمع بشن. 📝 گروه فرهنگی نور _ پازل @Noor_center
🔴 رقصی چنین میانه میدانم آرزوست؛ اندر زبان حال نیروهای جبهه انقلاب، خطاب به رهبری معظم انقلاب امام خامنه ای. ای برون آ دَمی ز ابر کآن چهره مشعشع تابانم آرزوست والله که مرا حبس می‌شود آوارگی و کوه و بیابانم آرزوست یعقوب وار وا اسفاها من همی‌زنم دیدار خوب یوسف کنعانم آرزوست جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او آن نور روی موسی عمرانم آرزوست زین گریان شدم ملول آن های هوی و نعره مستانم آرزوست زین دلم گرفت شیر خدا و رستم دستانم آرزوست 📝 جبهه فرهنگی نور @Noor_center
💠 تفاوت و تفکیک بین نظر امام و تصمیم ایشان 🔺 نقل میکند بن ابى سرح، اسلام که آورد، به نحوی بود و حضرت، قرآن را به او املاء میکرد. بعد میگوید: پيامبر به او «الكافرين» املا مى‌كرد اما او به جاى آن، «الظالمين» مى‌نوشت. به او «عزيز حكيم» املا مى‌كرد اما او «عليم حكيم» مى‌نوشت و مانند اين موارد. 🔺وقتی به عبدالله بن سعد میگفتند چرا چنین میکنی، در پاسخ میگفت: من هم مانند آنچه محمّد مى‌گويد، مى‌گويم و مانند آنچه ‌محمّد مى‌آورد، مى‌آورم. یعنی به نحوی کرد. اینجا بود که خداوند آیه93 انعام را درباره او نازل کرد: ➕«و كيست‌ ستمكارتر از آن كس‌كه بر خدا دروغ بست؟ يا گفت: «به من وحى شده!»، در حالى كه چيزى به او وحى نشده؟ و يا آن كه گفت: «به زودى مانند آنچه خدا نازل كرد، نازل مى‌كنم»؟». 🔺عبدالله بن سعد عملا شد و به فرار کرد. لذا پيامبر به كشتن او فرمان داد اما چون او برادر رضاعی(شيرىِ) بن عفّان بود، به همین دلیل عثمان شروع کرد به اصرار و خواهش و التماس کردن از پیامبر و آنقدر این کار را ادامه داد تا پيامبر از عبدالله بن سعد دست كشيد. 🔺سپس پيامبر فرمود: «آيا كسى در ميان شما نبود كه به سوى اين (عبدالله بن سعد) برخيزد و پيش از آن كه دهم، او را بكشد؟». گفت: اگر با چشم به ما اشاره مى‌كردى، او را مى‌كشتيم. پيامبر فرمود: ➕من، كسى را با نمى‌كشم؛ چون پيامبران، چشم خيانتكار ندارند. این را دیگر شما باید متوجه میشدید و کار او را پیش از امان من، تمام میکردید. ➕: «قالَ‌: أما كانَ فيكُم مَن يَقومُ إلى هذَا الكَلبِ قَبلَ أن اؤَمِّنَهُ فَيَقتُلُهُ‌!!» 📌پ.ن: ▫️از این گزارش و موارد مشابه آن، برداشت میشود نباید بین و خلط کرد. اینگونه نیست که هر نظر امام تبدیل به تصمیم ایشان بشود. اینگونه نیست که هر تصمیم امام نیز مبتنی بر نظرشان باشد. این مسئله هم نسبت به است و هم نسبت به امام و . ▫️نسبت به امام معصوم، موارد متعدد داریم که حضرت نظرشان یک چیزی بوده اما تصمیم شان چیز دیگری شده است. به عنوان نمونه نظر این نبود که والی مصر بشود اما با اصرار خواص خصوصا تصمیمش انتخاب او شد. یا در نظر پیامبر بر دفاع در شهر بود اما به خاطر برخی نکات، تصمیم شان چیز دیگری شد. یا نظر امیرالمومنین ردّ بود اما به خاطر مخالفت اصحاب، تصمیم شان چیز دیگری شد. و موارد متعدد دیگر. ▫️وقتی نسبت به امام معصوم این نکته صادق است، نسبت به امام غیر معصوم نیز به طریق اولی این مسئله صادق است. این است که تصمیم شان در یک فرآیندی شکل میگیرد که عامل ، به شدت در آن اثرگذار است. ▫️البته نظر خواص تنها عامل نیست بلکه در مواردی داریم که نظر خواص چیزی بوده اما امام جامعه، تصمیمی غیر از نظر خواص گرفته اند یعنی نظر خود را تبدیل به تصمیم کرده اند مانند موارد حساسی مثل عدم پذیرش به عنوان والی شام یا ماجرای ورود به ، اما در اینجا میخواهیم بگوییم نظر خواص در شکل گیری تصمیم امام، کم اثر نیست. ▫️رهبران انقلاب، نه اند و نه ! لذا تصمیمات شان صرفا برخاسته از نظر خودشان نیست. بلکه بر اساس «و شاوِرهُم فی الأمر» ناظر به و نهادهای رسمی و همینطور و نیز هست. چه اینکه حتی امام معصوم نیز در چنین بستری تصمیم گیری میکند. ▫️بنابراین نسبت دادن هر تصمیمی به نظر رهبری و یا منتظر ماندن برای ابلاغ تصمیم رهبر در هر امری، کار صحیحی نیست. چرا که تصمیم امام و رهبر در ظرف ، ، و ما سمت و سو پیدا میکند، بلکه گاهی اوقات، برخی خواص به خاطر غفلت مؤمنین از همین امر، راحت تر امام و رهبر را مجبور به تصمیم خاصی کرده یا تصمیم خاصی را به نظر رهبری منتسب میکنند. ▫️به عنوان نمونه مسئله ، پدیده ای بود که نظر رهبر انقلاب بر آن نبود و ایشان موافق این پدیده نبود اما برخی و ایشان را مجبور به گرفتن این تصمیم کرد. لذا تحقق برجام نبود اما ایشان بود. ‼️ البته این متن به دنبال تطبیق این مسئله بر نیست، اینکه بخواهیم بگوییم نظر رهبری با تصمیم شان در این مسئله متفاوت بوده است محل بحث این متن نیست، چه اینکه صحبت رهبر انقلاب در خطبه تاریخی دیروز، کمک بسیاری در فهم این نکته میکند. 💢 آیات‌ و‌ روایات‌ اجتماعی | 👇 https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9 @Noor_center
🔺قدرت شگفت انگیز ایران! 🔹‏اسکات ریتر تحلیلگر معروف آمریکایی اسرائیل را در همه جبهه ها و خطوط درگیری بازنده میداند و میگوید در هیچ کدام به موفقیتی دست پیدا نکرده است. ریتر رژیم صهیونیستی را بازنده استراتژیک و در حال فرسایش میداند و میگوید اگر جای ایران بودم حتی حمله اخیر اسرائیل را تلافی نمیکردم، چون او خود در حال باختن است و اساسا نیازی به ورود مستقیم به درگیری نیست. ریتر و بسیاری تحلیلگران همفکر او که این روزها مکرر به رسانه های مختلف دعوت میشوند معتقدند دیگر کاری از دست آمریکا و اسرائیل برای نجات رژیم صهیونیستی بر نمی آید و محور مقاومت به رهبری ایران با سیاست های هوشمندانه شان اسرائیل را به ورطه ای کشانده اند که دیگر راه فراری برایش متصور نیست. 🔹حمله اخیر اسرائیل آنطور که ریتر، الستر کروک و برخی تحلیلگران اطلاعاتی و نظامی غربی میگویند گویا شوک بزرگی را به آمریکا و اسرائیل وارد کرده، به طوری که وقتی حمله سه مرحله ای خود را به اجرا در می آورند در همان مرحله اول که هدفش نابودی پدافند ایران بوده است شکست میخورد و وقتی میفهمند با یک سیستم پیچیده ناشناخته دفاع هوایی مواجه شده اند، دو مرحله بعدی رها میشود! 🔹این کارشناسان نظامی و امنیتی در ادعایی شوکه کننده مدعی شده اند که هواپیماهای پیشرفته [و بعضا رادار گریز] آمریکایی در همان آسمان اردن و عراق، در حالی که هنوز به مرزهای ایران نزدیک هم نشده بودند در دام راداری ایران افتاده و اصطلاحا دفاع هوایی ایران روی آنها قفل راداری انجام داده بود که این اتفاق آنها را شوکه و وحشت زده میکند. قفل راداری زمانی اتفاق می افتد که رادارِ یک سیستم پدافندی در آسمان کشور خود هواگردی را شناسایی میکند و ‎ روی آن قفل میکند؛ آنچه تحلیلگران را متعجب کرده این بوده که چطور ایرانیها از داخل ایران توانسته اند در آسمان اردن قفل راداری کنند! 🔹معمولا وقتی رادار بر روی هواپیمایی قفل شد میتواند موشک را شلیک کرده و آن را به راحتی هدف بگیرد. الستر کروک دیپلمات و مامور سابق mi6 انگلیس هم دیروز علت ناقص ماندن مرحله اول، و کنسل شدن مراحل دوم و سوم حمله اسرائیل را همین مسئله عنوان کرده بود. بنده از اوایل جنگ غزه و سپس لبنان بارها گفته و نوشته ام که استراتژی اصلی جبهه مقاومت ادامه دار و فرسایشی کردن جنگ برای اسرائیل، و نیز وارد کردن آسیب های تدریجی به رژیم صهیونیستی است که همه اینها در کنار خسارات جانبیِ جنگ این رژیم را از پا در خواهد آورد. 🔹اینکه نظام جمهوری اسلامی در پاسخ به دشمن سعی میکند عجله نکند، و بجای واکنش های هیجانی در میدان، دیپلماسی خود را در منطقه و جهان فعال کرده دقیقا برای همین است. ایران خیلی هوشیارانه ضمن حفظ چهره اخلاقی و قانون مدار خود، سعی میکند طوری اسرائیل را از پا در آورد که با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه شود و در عین حال بهانه به ماشین پروپگاندای غربی و دولت های حامی اسرائیل هم ندهد. نحوه عمل مقاومت به نحوی بوده است که تا کنون افکار عمومی دنیا اسرائیل را تقبیح میکنند. 🔹شکست اصلی اسرائیل زمانی اتفاق می افتد که دیگر وجود نداشته باشد. ایران این روزها بسیار زیرکانه، نه فقط در قواره یک کشور قوی، که در سطح ابرقدرت ها بازی میکند؛ جمهوری اسلامی در واقع آمریکا را حریف خود میداند و برای اسرائیل تره هم خُرد نمیکند؛ هر چند به نظر میرسد حمله ناکام اسرائیل سبب شد ایران اطلاعات بسیار ارزشمند دیگری به دست بیاورد و برای اثبات توخالی بودن رژیم و تحقیر آن، در آینده نه چندان دور یک گوشمالی اساسی نیز به صهیونیست ها بدهد!
🔻 در خصوص پاسخ ایران هم کمی صبر کنید تا فرماندهان میدان مشخص کنن باید به این اقدام اسرائیل بصورت مستقیم و سریع پاسخ بدیم یا از طریق محورهای دیگر مقاومت جواب جسارت اسرائیل باید داده بشه 🔻 کمی صبوری کنیم و به تصمیم فرماندهانِ میدان اعتماد کنیم و احترام بگذاریم. کار باید به کاردان سپرده بشه نه کانال دارانِ هیجان زدهِ جنگ ندیده
Puzzle
🔺قدرت شگفت انگیز ایران! 🔹‏اسکات ریتر تحلیلگر معروف آمریکایی اسرائیل را در همه جبهه ها و خطوط درگیری
عجب از امثال آقای انصاری و سیداحمد رضوی ! قصد انگ زدن و اتهام زنی نیست و این بزرگواران را از نیروهای دغدغه مند جبهه انقلاب می دانیم و انشالله که مأجور باشند ولی اینکه چرا این بزرگواران این همه از ماجرا پرت هستند، مایه عبرت بوده وهست! حقیقتاً بر نیروهای جبهه انقلاب چه می گذرد؟! حضرت آقا دارند به صراحت از این حرف می زنند که: باید و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را به [رژیم صهیونسیتی] بفهمانیم و حرف سید احمد رضوی اینه که "از طریق محورهای دیگر مقاومت جواب جسارت اسرائیل باید داده بشه!" ؛ حضرت آقا دارند میگند ما باید قدرت و اراده ملت ایران را به اینها بفهمانیم ،اونوقت این بنده خدا داره میگه که محورهای مقاومت بیاند و جواب جسارت اسرائیل را بدند! این همه پرت بودن، اون هم از ناحیه کسانی که هر روز ولایت پذیری نیروهای جبهه انقلاب را زیر سوال می برند واقعاً عجیبه! از اون طرف عبدالرحیم انصاری جمهوری اسلامی را به حفظ چهره اخلاقی و قانون مداری و استفاده از ابزار دیپلماسی توصیه میکنه تا جمهوری اسلامی به زعم ایشون با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه بشه : "بجای های_هیجانی! در میدان دیپلماسی خود را در منطقه و جهان فعال کرده دقیقا برای همین است. ایران خیلی هوشیارانه ضمن حفظ چهره اخلاقی و قانون مدار خود، سعی میکند طوری اسرائیل را از پا در آورد که با کمترین چالش در افکار عمومی دنیا مواجه شود» و عجیب تر اینکه‌ایشون میگند « نحوه عمل مقاومت به نحوی بوده است که تا کنون افکار عمومی دنیا اسرائیل را تقبیح میکنند» ، سوالی که هست اینه که آیا نحوه عمل جبهه مقاومت توی این یکسال اخیر و عملیات طوفان الاقصی ، حاصل عمل به توصیه امثال ایشان و اکتفا به عقلانیت سازش و دیپلماسی بوده و یا حاصل مبارزه و مجاهده تمام عیار وتا پای جان ایستادن نیروهای جبهه مقاومت در میدان؟! یقیناً اگر مبارزه امثال شهید یحیی سنوار در میدان جهاد و مقاومت نبود افکار عمومی آزادی خواهان دنیا این همه به نفع جبهه مقاومت نبود؛ یقیناً این اعتبار حماس و حزب الله ،ثمره جهاد و مقاومت هست و نه دل بستن به عقلانیت جبهه سازش و دیپلماسی .شاید بهترین و صادقانه ترین این این آقایونی که دم از بصیرت سیاسی و ولایت پذیری می زنند همونی باشه که آقای پزشکیان بعد شهادت سید مقاومت به اون اذعان و بلکه اقرار کرد: "ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما و به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به ، جری‌تر خواهد کرد." کنایه از اینکه: ما مردان دیپلماسی جمهوری اسلامی به واسطه پذیرش آمریکا و دولتهای غربی، به رژیم صهیونسیتی این را دادیم که انجام دهد!