🔴 همایش هزار نفره فعالان مجازی سراسر کشور در مشهدمقدس برگزار شد
🔹همایش سه روزه هزار نفر از فعالان رسانهای و مجازی سراسر کشور به همت تشکلهای مردمی آتش به اختیار جوان در سراسر کشور و همکاری موسسه رسانههای نوین آستان قدس رضوی با هدف بصیرتافزایی در مشهدمقدس برگزار شد.
🔸این نشست با حضور هزار نفر از فعالان رسانهای انقلابی از ۳۰ استان و ۱۷۳ شهر کشور، از روز دوشنبه ۶ آبانماه با سخنرانی آیتالله علمالهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خیرجو مدیرعامل موسسه رسانههای نوین آستان قدس، داود مدرسییان مسئول تشکل ساج و علی صدری نیا، کارگردان و مستندساز آغاز به کار کرد.
🔹این گردهمایی در روز دوم، با حضور دکتر رحیم پور ازغدی، سید حسام رضوی(معاون رسانهای فاطمیون)، حجت الاسلام قنبریان، داود مدرسییان، دکتر عبدالملکی و حاج حسین یکتا به کار خود ادامه داد.
🔸فعالان مجازی روز سوم همایش به دیدار تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام و المسلمین مروی رفته و میهمان سفره حضرت علی بن موسی رضا علیه السلام شدند.
🔹اختتامیه این گردهمایی، پس از نمایش اختصاصی فیلم سینمایی ماجرای "نیم روز۲: رد خون" و تقدیر از تلاشهای سیدمحمود رضوی ، با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و قدردانی و تجلیل از خانوادههای شهدا و جمعی از عناصر اجرایی همایش برگزار شد.
🔸در این دوره سعی شد شرکتکنندگان با تقرّب به ساحت ولایت مهر درخشان حضرت علیبن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء ضمن آشنایی با سیرهرضوی و معارف اهلبیت علیهالسلام، به جهت ارتقاء سطح دانش در حوزههای رسانهای و علوم اجتماعی از جلسات استفادهکنند و در انتها اکثریت حاضران اعلام آمادگی کردند که بعنوان خادمیاران فضای مجازی بارگاه منور رضوی در جهت نشر و ترویج مکتب حقه بیش از پیش تلاش داشته باشند.
🔹 "سربازان آتش به اختیار جوان" (ساج)، مجموعهای کاملا خودجوش و مردمی متشکل از جمعی از فعالان انقلابی و دغدغهمند فضای مجازی در سطح کشور است که در لبیک به فرمان ولیامرمسلمین امام خامنهای با هدف ساماندهی بخشی از فعالان رسانه ای فضای مجازی سراسر کشور در حوزههای اجتماعی و فرهنگی در جهت تقویت گفتمانی نیروهای جبهه انقلابی کشور ایفای نقش کند و در گام دوم انقلاب اسلامی و حوزه تمدنسازی باتوجه به اهمیت عرصه رسانه و شبکههای اجتماعی با بصیرتافزایی و سرلوحه قراردادن منویات امامین انقلاب گام بردارند.
#ساج
✅ ما برای وصل کردن آمدیم
@SajIRAN
13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🎬 #استاد_شجاعی
همین الآن وقت تجدید عهد ماست!
😓 نکنه بعد از ظهور با حسرت بایستی
و به لشکر حضرت زل بزنی....
#عید_تجدید_عهد
🌸🌸
✨بسمه تعالی
#دین_تشکیلاتی 6
اخلاق کار تشکیلاتی در محضر بزرگان تشکیلات
مقدمه
📝 در مبارزات و جنبشهای تاریخ معاصر ایران، روحانیون همواره نقش
موثر و تعیین کنندهای داشتند. بطوری که در اغلب موارد رهبری این جنبشها یا به دست خود روحانیون بود و یا نقش موثر و هم طراز با دیگران ایفا نمودهاند.✅
⬅️ برای نمونه میتوان از جنبش تنباکو، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران نام برد که قشر روحانی در همه اینها از رهبران اصلی حرکت به شمار می رفتند.
💯✅
🎋انقلاب اسلامی ایران را میتوان نمونه کامل و اثربخش ایفای نقش
روحانیون در جایگاه رهبری و هدایت مردم دانست.✨
👌 به همین منظور تامل و واشکافی شخصیتهای برجسته این جریان تحت عنوان الگوهای تشکیلاتی یکی از راههای تربیت تشکیلاتی افراد مبتنی بر⬇️⬇️
➖ آموزههای اسلامی است. بر همین اساس سعی بر آن شد که در ششمین
جزوه از سلسله جزوات دین تشکیلاتی جزوهای مستقل را تحت
عنوان «در محضر بزرگان تشکیلات»، آماده کنیم تا از کلمات و سخنان ارزشمند آنها بهره ببریم.
✔️☺️👌
💠 البته این نکته قابل توجه است که در اینجا صحبتهای بزرگانی چون
🔹حضرت امام خمینی(ره)،
🔹 امام خامنهای(مد ظله)
🔹 و شهید بهشتی (ره)
〰 در زمینه کار تشکیلاتی به صورت اجمالی رصد شده و در قالب یک
جزوه به شما عرضه شده است؛ حال آنکه محققان و اندیشه ورزان میتوانند اندیشههای تشکیلاتی هر کدام از آنها را در قالب تحقیقی مستقل
مورد مداقه قرار بدهند.
✔️🔰
فصل اول
🌷اندیشه تشکیلاتی امام خمینی (ره)
💠 به طور کلی، اندیشه ی امام خمینی (ره) درباره ی فعالیت حزبی و کار تشکیلاتی تا پیش از- پیروزی انقلاب اسلامی رویکردی سلبی داشت؛
〰 زیرا احزاب تا آن زمان خاستگاهی مردمی نداشتند و رهبر انقلاب اسلامی با آگاهی از این مطلب همواره به فعالیت غیرمشروع احزاب در ایران انتقاد داشت.'۱'
✨ ایشان در جایی میگویند: «اصل این احزابی که در ایران از صدر مشروطیت پیدا شده است، آنکه انسان میفهمد این است
که این احزاب ندانسته به دست دیگران پیدا شده است و بعضی از👇
ــــــــــــــــــــــــــــــ
'۱'مطالب این قسمت برگرفته از تحقیق آقای سید نوید موسوی گرفته شده از سایت تحلیلی تبیینی برهان(brhan.ir) است
➖ آنها خدمت به دیگران کرده اند.
🍃 من این طور احتمال میدهم که در سایر ممالک آنها احزابی درست کردند برای به دام انداختن ممالک عقب افتاده و ممالکی که میخواستند از آنها استفاده بکنند و یکی از راههایی که موجب این میشود که اختلاف پیدا بشود و مردم با هم در یک مسائلی مجتمع نشوند، قضیه ی احزاب بوده است».'۲'
〽️ اساساً فعالیت احزاب پیش از انقلاب در نگاه امام ریشه ای استعماری
داشته و هرگز در راستای منافع امت اسلام و ملت ایران پیش نرفته است.💢
✨ امام خمینی میگویند: «قدرتهای بزرگ برای اینکه نگذارند ایرانی با هم باشد، با یک نقشه ی شیطانی یک حزب را درست کرده و اسمش را این گذاشته و حزب دیگر را در درست کرده و اسمش را آن گذاشته.
💖↔️🌐
⭕️ این حزب با آن حزب دشمن و آن حزب با این حزب دشمن است...
🔴 یکی از راههای استفاده ی غرب از ما و استفاده ی آمریکا و شوروی از مخازن ممالک ماها، همین است که در بطن جامعه ی ما... از طرق مختلف، اختلاف درست میکنند، غارت میکنند و کسی هم نیست تا حرف بزند، برای اینکه یک فکر واحد نیست، افکار متشتت و مختلف است».'۳'
💢💢
🔹به همین منظور امام خمینی، به عنوان یک فقیه، موضع خود را در برابر👇
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
'۲'(صحیفه ی امام، ج 5 ،ص 274 تا 276)
'۳'(همان، ج 4 ،ص 235)
➖ احزاب دولتی و غیرمردمی بیان میکنند و میگویند: «ایران تنها کشوری است که حزبی به امر ملوکانه تأسیس کرده و ملت مجبور است وارد
آن شود، و هر کس از این امر تخلف کند، سرنوشت او یا حبس و شکنجه و تبعید و یا از حقوق اجتماعی محروم شدن است.»۴
😟💢👑
بنابراین استبداد پهلوی از دیدگاه امام با چند پاره کردن جامعه توسط احزاب
دستنشانده عاملی در تضعیف نیروهای مردمی و تقویت ساختار مستبدانهی حکومتی بهشمار میرفت.
🔴⭕️🔴
👀🔺 مشاهده میشود که حضور حزب دولتی و غیردولتی رستاخیز بهشدت مورد مخالفت امام قرار میگیرد و ایشان 👈 تشکیل این حزب و اجبار در عضویت آن را دلیلی بر خفقان رژیم شاه میدانست که از این طریق رژیم قصد داشته قوای مقاومت مردم در مقابل حکومت را به کلی سلب نماید، بنابراین این حزب را مخالف اسلام و مصالح ملت ایران میدانست و شرکت در آن را حرام شرعی اعلام کرد:⬇️⬇️
📍«نظر به مخالفت این حزب با اسلام و مصالح ملت مسلمان ایران، شرکت در آن بر عموم ملت حرام و کمک به ظلم و استیصال مسلمین است و مخالفت با آن از روشنترین موارد نهی از منکر است.»۵
✔️💢
💠 البته دیدگاه امام درباری احزاب غیرمردمی اینگونه بوده است.
ــــــــــــــــــــــــــــ
۴(همان، ج ۳ ،ص ۷۳)
۵(همان، ج ۳،ص ۷۱)