eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
589 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 بر اساس ارتباط و برهم کنش روح و جسم با تأمل و دقت در همین ربط و نسبت‌ها می‌توان به ویژگی‌ها و مؤلفه‌های روح و فکر پشت پرده جسم تشکیلات پی برد. 💢 فردی که بیرون از تشکیلات قرار دارد و هنوز جذب آن نشده تا به عنوان عضوی در تشکیلات ایفای نقش نماید از آرمان و اهداف مجموعه تنها به قدری با خبر می‌شود که نمود آن را در عملکرد و ظاهر تشکیلات می‌بیند. 👈 این نمود ظاهری که- همان نظم است عامل اصلی جذب یا دفع کننده انسان‌ها نسبت به تشکیلات و نمادی از کارآمدی آن بوده و مبنایی برای قضاوت انسان‌ها از تشکیلات شکل می‌دهد. 👌 این نظم است که در افراد تأثیر می‌گذارد و آنها را به عمل و اقدام وادار می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 💡 گام اول : قیامِ للّه ... پنداشت ما اگر این باشد که سیدالشهداء و یارانش فقط در تقابل زیاده خواهی‌ها و کجی‌ها و پلیدی یزیدیان است، بی‌شک فهم اندکی از بطن ماندگارترین قیام الهی تاریخ بشریت است❗️ 🚩 درک و فهم آنکه ضرورتا برای تحقق وعده الهی برای وراثت مستضعفین بر زمین باید از جا برخواست و قیام کرد و خداوند فضل خود را در مجاهدت و قیام قرارداده است، همان می‌شود که رویارویی حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یارانش با یزیدیان را نه فقط یک نبرد و قیام بلکه یک به طول تاریخ انبیا و به بلندای تاریخ غیبت امام موعود عج باید در نظر گرفت . 🌍 فهم و درک و تلاش برای فهمیدن این از زبان انسان کاملی چون حسین بن علی علیه السلام همان شاهکار و و بزرگ یاران سیدالشهداء است، همان گفتمانی که زمان، مکان و چگونگی حضور در آن حتی به اندازه‌ی ثانیه‌ها تاثیرگذار است. 🕋 زمانی که جمعی عزم آن کند که برای اقامه‌ی دین حق قیام کند بر خود و جمعش دو مزیّت را ماندگار خواهد کرد : 🔻ابتدا سعادت فردی که طبق قاعده «ان تنصرالله ینصرکم» ، هر چه بر فهم و تلاش خود بیافزاید طی طریق در مسیر سعادت با عنایت و وعده الهی برای او سهل‌تر و و خواهد شد. 🔻دوم آنکه اگر اراده بر قیام لله کرد تأثیر خود را ماندگار خواهد کرد و عملاً بُعد زمان بر کاهش تاثیر قیام نه تنها اثری ندارد بلکه بر حسب قواعد دستگاه سنت الهی به مرور بر قدرت، عمق و گسترش تأثیر آن نیز افزوده خواهد شد همانطور ابراهیم خلیل اینگونه بر این قاعده استمداد به درگاه الهی برده است : «رَبَّنَا لِیُقِیمُوا الصَّلَاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِّنَ النَّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ» 🔸خدایا! دل‌های مردم را به سوی این‌ها جذب کن تا محبوب قلب‌ها بشوند.. ☀️ و اینگونه حسین بن علی علیه السلام و یارانش گشت و از ماهاتما گاندی تا خمینی کبیر(ره) برای نجات امت‌ها از الگوی حیات بخش قیام عاشورا تاثیر گرفتند. 📎 : فهم نبرد بین حق و باطل، خیر و شر، نیکی‌ها و پلیدی‌ها، سعادت و شقاوت نیاز به مجاهدت در فهم و علل این قیام و جدال تمدنی دارد پس فهمِ قیام ساز ملاک است نه صرفا فهم دانش ساز .. 🖌محمد جعفری 1⃣ 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚛ همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، همانند صدق این مفاهیم بر عنوان جسم در انسان، چنین مؤلفه‌هایی د
💤〽️ شایان ذکر است که جسم تشکیلات در تناسب جسم با فکر و روح آن تولید شده و شکل می‌گیرد؛ به این معنا که متناسب با آرمان تشکیلات باید جسم تقویت شود و هرقدر تشکیلات بخواهد در مسیر آرمان‌های بلندتر قدم بردارد باید آن آماده‌تر باشد. 🔸 در این تقویت جسم، اول باید روی نظم تشکیلات به صورت جمعی تمرکز کرد و البته در کنار آن باید توانمندی‌های جسمی و روحی فردی اعضای تشکیلات را نیز تقویت کرد تا هر یک از آنها به عنوان عضوی شکل دهنده از تشکیلات مانند قطعات پازل در کنار یکدیگر شکل نهایی را ترسیم و در آن انسجام ایجاد کنند؛ 👈 از این رو می‌توان گفت جسم و ظاهر یکایک افراد تشکیلات در شکل‌دهی جسم تشکیلات تأثیرگذار است و باید آن را مورد توجه قرار داد. 🔹 بر این اساس می‌توان گفت افراد ضعیف و ناتوان جسمی نمی‌توانند نظم برقرار کنند و سازماندهی کنند. پس علاوه بر آرمان و هدف، نظم و سازماندهی تشکیلات به جسم آدم‌های آن نیز بستگی دارد.✔️
🌐 نظم تشکیلات به ما می‌گوید که هنگام تقسیم کاربین افراد به استعدادها و فعلیت آنها توجه کنیم و بدانیم که چه کسی چه کارهایی از دستش بر می‌آید و چه ویژگی‌هایی دارد. 🔛 این رفت و برگشت بین افراد و نظم تشکیلاتی جسم ساحت جسم تشکیلات را می‌سازد در یک جمع بندی می‌توان گفت تشکیلات، پوشش دهنده محورهای زیر است: 🎋 ساختار و 🎋 سازماندهی 🔚 که کیفیت ارتباط انسان‌ها با یکدیگر را ترسیم می‌کند و از نحوه برقراری ارتباط بین انسان‌ها می‌توان کیفیت استحکام این ساختار را ارتقا داد. 💠 برنامه طرحی است برای عملیات که هرچند مخفی است و در روح تشکیلات از آن یاد خواهیم کرد، اما چهارچوب کلی عملیات را مشخص می‌کند و مبتنی بر روح و آرمان تشکیلات شکل می‌گیرد.
*⃣ عملیات مجموعه کنش‌های هماهنگ و مرتبط با هم یکایک افراد تشکیلات به صورت فردی تیمی، بخشی و جمعی است که از کنار هم قرار گرفتن آنها هدف یا اهداف مشترکی محقق می‌شود. ⚛ نمادها مجموعه نشانگرهایی در حین کنش افراد در تشکیلات است که به ثبات و تکرار رسیده است؛ به شکلی که با مشاهده آن می‌توان دلالت بر امری دیگر را ردیابی کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه السلام 🧭 گام دوم : تنظیم قطب نما با خورشید.. آدمی اگر پای در طریق فهم جدال تمدنی گذاشت و بر میدان نبرد حق و باطل پای نهاد ، تازه می فهمد و می داند که چقدر نمی داند ‼️ ⚠️ ، ، وسوسه ، و هر آنچه از ابزار جنود ابلیس است به این سادگی نخواهد گذاشت که پای در این طریق نلرزد و راه گم نشود و انحراف پدید نیاید 🔦 در چنین ظلمتی، آنکه به فهم در گام اول نائل شد قدم از قدم بر نمی دارد مگر راهنمایی و راهبری برگزیند که ضرورت ها و بایسته های طی طریق را بر او هویدا کند و مثل خورشید تابان بر مسیر حق بتابد... تنظیم قطب نما با این خورشید یعنی طی طریق در مسیر امنی که سعادت در آن تضمین شده است ، اما تنظیم قطب نما ساده نیست و پیدا کردن خورشید نیز ...🌤 💎 یاران امام حسین علیه السلام قطب نمای خود را برای طریق سعادت بر ۳ رکن وجودی دریافت شده از ارکان لایزال و بیشمار سبک زندگی سیدالشهداء تنظیم کردند : 🔺اول جهان بینی توحیدی سیدالشهداء که از و دعای کم نظیر حضرت آغاز و به اوج خود در روز عاشورا در آخرین لحظات با این عبارات می رسد : صَبْراً عَلى قَضائِكَ يا رَبِّ لا إِلهَ سِواكَ، يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ، مالِىَ رَبٌّ سِواكَ، وَ لا مَعْبُودٌ غَيْرُكَ، صَبْراً عَلى حُكْمِكَ يا غِياثَ مَنْ لا غِياثَ لَهُ، يا دائِماً لا نَفادَ لَهُ، يا مُحْيِىَ الْمَوْتى، يا قائِماً عَلى كُلِّ نَفْس بِما كَسَبَتْ، اُحْكُمْ بَيْني وَ بَيْنَهُمْ وَ أَنْتَ خَيْرُ الْحاكِمينَ...(عجب عاشقانه دل انگیزی...) 🔺دوم تکلیف شناسی موکد بر زمان ، آنچنان که حضرت مناسبترین زمان را برای هجرت از مدینه ، دقیق ترین زمان را برای خروج از مکه و تکلیف مدارانه ترین زمان را برای نبرد نهایی انتخاب می کنند و در هر منزلی را ، هر جمع کوچک و بزرگی را خطاب قرار می دهد و هر کدام از این انتخاب ها عللی در پی علتی دارند که نگارنده به سفارش، خوانش کتاب «سخنان حسین بن علی از مدینه تا کربلا» را تقدیم توجهتان می کند... 🔺سوم عزم و اراده مشتعل از درک هدف آنچنان که یاران می بینند حضرت هر آنچه داشته برای قیام للّه به میان آورده و از بذل همه آنچه دارد برای هدف نه تنها ذره ای بلکه هر آنکس که وجود مبارکش را در حین این سفر درک می کند نیز مبتلای به این چنین عزم آهنینی می شود مانند زهیر که دمی به خیمه اش وارد شد و عمری پای رکابش گذاشت ... گام دوم اصحاب الحسین ایجاد انطباق این ۳ رکن با چگونگی حرکت خود بود، آنچنان بر این خورشید تکیه کردند و منطبق شدند که قلم یارای روایت دلدادگی شان نیست و همان بهتر که خواننده متن به دلگویه های دلنشین حبیب بن مظاهر در شب عاشورا رجوع کند که در کلامش تنظیم قطب نما با خورشید در دقیق ترین ساحت خویش نمایان است ...☑️ 📎 | : تنظیم حرکت منطبق بر رهنمودها و بینش و افعال امام می خواهد ، شعارپایه نیست عمل ساز است و این نمی شود مگر با مداومت بر تمرین عمل گرایانه ... 🖌 محمد جعفری 2⃣ 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💤〽️ شایان ذکر است که جسم تشکیلات در تناسبجسمبا فکر و روح آن تولید شده و شکل می‌گیرد؛ به این معنا ک
⚡️📍ساحت دوم روح تشکیلات: 🔹ساحت دوم، وجود آدمی روح است. 🎋روح انسان عامل حیات بخش به جسم او است که می‌توان آن را علت و فلسفه حیات انسان دانست.جسم بدون روح نه معنا دارد و نه وجود. ⭕️هرچند فلاسفه اسلامی این روح انسانی را بالقوه دانسته و تا تحقق آن، صیرورتی مهم در انسان تعریف کرده‌اند؛ اما بدون آن حیات نباتی انسان نیز ناممکن و غایت انسانی نیز مخدوش خواهد شد. 👌هویت انسان به روح او است از سوی ،دیگر این عامل هویت بخش انسجام و اتحاد قوای وجودی انسان را نیز موجب می‌شود. ⚛ کارکرد مورد انتظار از تشکیلات آن است که آدم تشکیلاتی، بتواند در آن، قوای وجودی خود را کنترل و بر موضوعی خاص تمرکز کند روح آدم تشکیلاتی به او کمک می‌کند که از اسارت‌های معمول بیرون آمده و اغواگری‌های نفس خود را برنتابد؛↪️
↩️👌 باید به این نکته اشاره کرد که حداقل کارکرد ضروری تشکیلات بر انسان ایجاد توانمندی تمرکز بر آرمان به شکلی است که انسان بتواند ردیابی هدف و آرمان فردی و تشکیلاتی را برای خود ممکن و عزم خود را بر پیگیری آن جزم کند. 📌تمرکز و کنترلی که در بالا از آن یاد شد، تمهید کننده این تمرکز بر آرمان تشکیلات است. از سوی دیگر آدم تشکیلاتی با داشتن این تمرکز می‌تواند بر رشد و تعالی نیروهای خود نیز همت گمارده و آن را پیگیری نماید. 👈 👉 ورودی و خروجی‌های روح انسان بر جسم او تأثیرگذار است و بالعکس، کنش‌ها و دریافت‌های جسمانی او بر روحش اثر می‌گذارد.✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 حلت به فنائک اصحاب الحسین 📿 گام سوم: توشه‌ای پر از تقوا 🔘 آنگاه که توان در به دست آوردن تفکر ناب در جدال تمدنی به اوج قله رسید و در پناه امام و راهبری که تلالو نور خورشید آن ساحات مختلف زیستی انسان را به سمت کمال هدایت کرد و عزم و اراده آهنین برای پای در میدان گذاشتن ایجاد شد شاید احساس بر این باشد که دیگر می‌توان برای این نبرد، رزمنده آماده به حربی باشیم که مدنظر همان امام همام است اما اینگونه نیست... 📌 ارواح کوچک برای میدان‌های بزرگ و برای نبردهای عظیم نمی‌توانند تعیین کننده و موثر باشند روح باید آنچنان بزرگ باشد که اگر برای به دست آوردن هدف، نیاز به از خود گذشتگی و از جان گذشتگی و از مال گذشتگی و از خانواده گذشتن بود نه به مشقت جانکاه از این همه جیفه دنیا بخواهد بگذرد بلکه آنقدر این اراده در کوره آزمایشات دنیا آهن آبدیده‌ای شده باشد که با گوشه چشم امام سر و جان و همه دار و ندار خود را به میانه میدان آورد مگر می‌شود این همه دل کندن و دوری از تعلق و خروج از عادات سخیف بدون تمرین کردن و آمادگی و دل تهی کردن از دنیا و دل بستن به ذات اقدس الهی شدنی باشد❓❓ روح بزرگ برای نبرد عظیم ، توشه ای پر از تقوا می خواهد ... 📌 لذا اصحاب الحسین قبل از آنکه وارد معرکه عظیم شوند به هدایت ثقلین ۵ توشه اساسی را با خود حمل می‌کردند که تبلور تاثیر این توشه‌های تقوا در میدان نبرد و شهادت طلبی آنان هویداست... 1⃣ اهل قرائت قرآن بودن 2⃣ اهل سحرخیزی و نماز شب بودن 3⃣ اهل تسلط و مرور احادیث پیامبر بودن 4⃣ اهل رعایت حق الناس و حق الله بودن 5⃣ اهل یادآوری مرگ و معاد بودن به یقین همین اهلیت‌های اصالت بخش و جلادهنده است که روح را چون آیینه‌ای بازتاب دهنده خصوصیات امامش می‌کند ... آری اینگونه نیست که صرف دانستن و افزایش دانش بشود همان کزبرالحدید میدان شد 👌باید برای این راه از قبل در خلوت و در جلوت چنان متمرکز و با دقت هموار کرد که اعمال و رفتار و گفتار و نیات در مسیر تحقق سعادتی که در میانه میدان جدال تمدنی با هدایت امام به دست می‌آید ، بتوان از بطنش رزمنده‌ای قابل به معرکه آورد که نه از مرگ می‌هراسد و نه لحظه‌ای تاخیر دارد و نه برای نیامدنش به مختلفات متعدد توجیه المسائل‌ها چنگ بیاندازد ... و این همان محصول است ... 📎 | : اساسا بدون جهاد اکبر و ضعف مبارزه با نفس ، اهالی تفکر در جدال تمدنی ، خوش سخنگویان فراری از معرکه خواهند بود ... جهاد اکبر خمینی کبیر ره را بخوانیم و عمل کنیم ... 🖌 محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
⚡️📍ساحت دوم روح تشکیلات: 🔹ساحت دوم، وجود آدمی روح است. 🎋روح انسان عامل حیات بخش به جسم او است که
🔅امیرالمؤمنین (ع) در وصف متقین، جمله‌ای کلیدی دارند که آنها را 🔻🔻🔻 ☄⚡️«رهبان بِاللَّيْلِ أسدٌ بِالنّهَار» شب زنده داران و شیران بیشه روز می‌داند. 🔸به تعبیر دیگر خواندن نماز شب، نوعی تنظیم دخل و خرج روحی و جسمی برای افراد است که فعالیت‌های او را در طول روز سامان داده و کنش‌های وی را که هزینه کردن‌های او -است پشتیبانی می‌نماید. 😇 اثر نماز شب در زندگی انسان متقی تمرکز بخشیدن به قوای روحی است؛ به طوری که او را به شیر بیشه روز تبدیل می کند. 👀 با این نگاه ،نماز ،دعا، مناجات و مجموع عبادت‌های توصیه شده در دین نوعی انضباط روحی در افراد ایجاد می‌کند و انسان‌های متقی با این انضباط روحی می‌توانند فعالیت اجتماعی کرده و اثرگذاری ویژه داشته باشند. 🌹در سیره امیرالمؤمنین (ع) چنین نقل می‌کنند که ایشان شب‌ها از خشیت خدای متعال مثل مارگزیده به خودشان می‌پیچیدند.
🌷 چنین فردی می‌تواند در طول روز شجاعانه در مقابل انبوهی از دشمنان بجنگد چرا که قوای روحانی‌اش را سازماندهی کرده است. 🔘 ورودی سیستم روح انسان در بخش‌های مختلفی توزیع می‌شود؛ از این رو آدم تشکیلاتی اهل قرآن خواندن، حدیث، مناجات، هیئت گریه توسل به اهل بیت رسیدگی به خانواده رسیدگی به امور مردم و... است و برای همه این‌ها وقت مشخصی تعریف می‌کند. 🔸 اگر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله) چنین نظام روحی را نداشتند نمی‌توانستند انقلاب اسلامی را اداره کنند. 🔹 پس: 🍂اولاً باید روح را منشأ ایجاد تمرکز در انسان و کنش‌های او دانست؛ 🍂 ثانیاً این تمرکز را لازمه اثرگذاری و انسانیت انسان دانست؛ 🍂 ثالثاً از طریق عبادت و بندگی این روح را تغذیه کرد تا بهتر بتواند جسم را در طول روز پشتیانی کند. 👈 بنابراین عبادت زمانی مثمر است که بتواند روح افراد را سامان داده و به وجود آنها انسجام ببخشد وگرنه چه بسیار شب زنده‌دارانی که در صف دشمنان اهل بیت (ع) قرار داشته‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 💯 گام چهارم : اطاعت بدون اجتهاد 🔻 از نقطه دریافت مبانی و اقناع فکری و مفاهمه‌ی مشترک تا پذیرش فرماندهیِ انسان کامل و تمرین طهارت نفس برای مأموریت بزرگ یعنی ؛ 👈 فرایندی که در آن انسان آماده می‌شود برای پذیرش فرمان ، اطاعت از راهبردها و دستورات عملیاتی . 🔻مقیاس پذیرش امر در این گام در ساحت تعهدات نسبی قرار نخواهد داشت ، آنچه اینجا و در این مرحله رقم می‌خورد این نیست که حال چون تعهدی بین راهبر و رهرو در فهم ایجاد شده ، پس به یا به طی کردن شرایط طرفینی یا به از تکلیف مداری باید به کار افتاد و آنگاه که بزنگاه میدان داری رسید حالا و و دست راهبر را خالی از مبارز و مجاهد کند... ⚠️ 🔺اگر قلب به باور رسید و عقل قانع شد اساسا این خود انسان است که به دنبال پیروی می‌گردد ، اطاعت را بر اجتهاد و تحلیل خویش ارجح می‌کند ، دنبال آن می‌گردد که زودتر از بقیه فرمان را دریافت به نقطه تحقق برساند ⬅️ چون یافته است که اگر طریق سعادتی باشد از مسیر همین اطاعت از امام است که محقق می‌شود ... 💎 اصحاب سیدالشهدا علیه السلام بر اطاعت از امام خویش سبقت می‌گرفتند و این همان است ... 🔹در این مسابقه و اطاعت که از اقناع عقل و باور قلب و سکینه‌ی روح حاصل می‌شود ، دیگر سن و سال ، قدمت و قلّت سوابق ، خرد و کلان ، عشیره و نسب ، سو سابقه یا حُسن سابقه و .... تأثیری بر مشارکت در این میدان ندارد ، بلکه هرکس به گونه‌ای خود را به تضمین اطاعتِ منجر به عاقبت خیر متصل می‌کند و این گام اطاعت، گام بلندی است که عزیمت به آن و از آن، مترتب بر پذیرش نظم ولایی در ساختار خلقت است ... 📚 از دلایل و اولیای خلقت در تا مواجهه تاریخی اولیا طاغوت و اولیاالله در و تا تعیین تکلیف نهایی در آیه همه و همه براهینی است که اطاعت را هم اتمام حجت بخشید هم سکینه قلب قرار داد هم سعادت نهایی بشر را تضمین کرد ...‌ 📎 | : اطاعت را در کلام مرحوم استاد آقا مجتبی تهرانی ره در کتاب ادب الهی دنبال کنید ، همان بهتر که کلام استاد خوانده شود که اطاعت ستون عاقبت بخیری است ... 🖌 محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🔅امیرالمؤمنین (ع) در وصف متقین، جمله‌ای کلیدی دارند که آنها را 🔻🔻🔻 ☄⚡️«رهبان بِاللَّيْلِ أسدٌ بِالن
👈 راهکار ایجاد این نظام روحی در افراد، ابتنای آن بر نظام فکری است اگر نظام روحی فرد مبتنی بر نظام فکری منسجم شکل گیرد، متناسب با آن نیز شکل ساحت جسمی می‌گیرد. ☺️ مشابه همین امر در روح تشکیلات نیز قابل تصور و ترسیم است؛ یعنی روح تشکیلات نیز باید انسجام بخش قوای وجودی آن بوده و بتواند تشکیلات را بر پیگیری آرمان‌هایش متمرکز نماید. ⁉️ اگر از ما بپرسند روح تشکیلات چیست، در جواب خواهیم گفت: آن مؤلفه‌هایی که از کنار هم قرار گرفتن آنها با استعاره به عنوان روح تشکیلات یاد می‌کنیم عبارتند از سه مفهوم؛ 💚دغدغه 💚باور 💚نشاط
👌🔅 شایان ذکر است هر چند در تشکیلات، ایدئولوژی و نظام فکری عامل راهبری و جهت دهندگی است ولی چیزی که حیات تشکیلات را تضمین می‌کند، «روح» آن است؛ 👌 از این رو روح تشکیلات، نقش موتور محرکه و تداوم بخش به حرکت تشکیلات را دارد به تعبیری آن چیزی که سبب می‌شود تشکیلات موفق شود، در مسیر دستیابی به آرمان‌هایش موانع را پشت سر بگذارد و در شرایط بحرانی مقاومت کند؛ همین روح تشکیلات است. 🌐 تشکیلات بی روح، قطعاً جهت مشخصی را نیز پیگیری نخواهد کرد چرا که جوش و خروش ناشی از حرکت و سرزندگی برای حیات آن امری ضروری است. ⏪ این حیات و زندگی در سه مفهوم فوق عینیت می‌یابد. می‌توان گفت در تشکیلاتی که این سه مفهوم وجود نداشته باشد، حیات نیز وجود ندارد. ✔️این سه مؤلفهٔ کلیدی در کنار یکدیگر روح تشکیلات را به وجود می‌آورد و هر نوع حرکت و پویایی در تشکیلات منبعث از آن است. روح تشکیلات = دغدغه + باور + نشاط 🔴🟤🟠🟡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 حلت بفنائک اصحاب الحسین علیه‌السلام 🔍 گام پنجم : اولویت از نگاه امام ... 💬 گام‌ها طی می‌شود به نقصان قلمِ نگارنده اما طی طریق به آسانی چیدمان واژه‌ها برای توفیق در عمل نیست ... مسابقه الی الله که آغاز شد و در فهوای درک عمیق از اطاعت که بست‌نشینی آغاز گشت، حال نبرد اصلی یعنی عمق بخشی به ساحات مختلف اطاعت جلوه‌ی دیگری می‌یابد ... 🔰 حالا اطاعت از امامی که معصوم است به مراتبی متوقف می‌شود که بتوان در تحقق اطاعت بر آن تامل و عمل کرد یعنی دیگر بحث بر سر بد یا خوب بودن فرمان یا پذیرش آن نیست، مداقّه باید بر سر تشخیص اولویت در چگونگی تحقق فرمان امام باشد ... 🔻هر چه پیش می‌رود پیچیده‌تر می‌شود؟ خیر 🔺هر چه پیش می‌رود بیشتر می‌شود ، دقیق‌تر می‌شود و طبیعتاً تحقق برای نفوس آلوده به نیات سخیف، قلوب آلوده به شرک محبت غیر حق ،عقول آلوده به انگاره‌های ضعیف و اعمال آلوده به تکرار روزمره‌ی خواب و خور، سخت‌تر می‌شود ... انصار الحسین علیه‌السلام اهل تشخیص بودند آنچنان که مادر عمر بن جناده انصاری در فهم اقتضای نبرد و اولویت لحظات نفس‌گیر روز عاشورا منتظر فرمان دیگری از امام نمی‌ماند ، آنچنان که پرپر شدن همسرش را در مقابل چشمانش به نظاره نشسته، معطل بر شیون و عزاداری که از حقوق طبیعی در ابتلا به مصیبات است نمی‌ماند، با اینکه شاید اذهان به ظاهر عاقل مسلک اینگونه تحلیل کنند که ادای دِیْن به امام از جانب او تکمیل است اما او معطل نمی‌ماند ، سریع فرزندش را محیا می‌کند ، به محضر امام می‌رود و اصرار بر اذن میدان فرزند دارد، 👌اولویت حفظ جان و مرام امام است با هر آنچه دارد ... 🔰 عظمت این لحظات آنچنان بالاست که ناچیزی چون حقیر بر نگارشش نه در خورجین کلماتم، واژه‌ای دارم نه در دریای متلاطم ذهنم، ساحل تحلیل همان بهتر که خواننده کتاب دعوا بر سر اولویت است را بخواند تا به واماندگی نگارنده از عظمت این وقایع صحه بگذارد ... 📎 | : عدم تشخیص اولویت امام، راه را برای انحراف اولویت توسط دشمن باز می‌کند ، همانکه در صفین بر سر یگانه امیرالمومنین عالم آوردند... 🖌 محمد جعفری 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5 💗اللﮩـم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ 🚩https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا