دعای عهد- حاج آقا حسینی.mp3
4.21M
🌷 پویش کشوری قرائت دعای"عهـــد"
✅ هرروز، بعد از نماز صبح
🍃تنها مسیر آرامش_رمضان۹۹
🎙 حاجآقا حسینی
🌺@Organizational_Work
✨ راهکارهای طلایی قرآن برای زندگی موفق در جزء بیستم و ششم✨
@Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
🔰 در ماجراى صلح و بعد از صلح آنچنان كلمات قاطع و كوبندهاى از اين بزرگوار نقل شده ردكه از كلمات ام
➖🔸 دوستان نزديكش حتى از او برگشتند.
..آنوقت بعد از آنىکه امام حسن صلح را قبول كرد خيلىها خوشحال شدند، ته دلشان از جنگ ناراحت بودند؛ اما همانهايى هم كه حتی شاید در دلشان خوشحال شده بودند، برگشتند به امام حسن بنا كردند آن حضرت را ملامت كردن، كه آقا! شما چرا از حرفت برگشتى؟⭕️
⚡️نزديكان حتى، بزرگانى كه من نمىخواهم اسم آنها را بياورم، جزو صحابه داراى چهرههاى
تابناك، آنها آمدند به امام حسن تعبيرات ناشايستى را كردند.⚡️
☝️اما آن بزرگوار، عقبنشينى كرد
براى حفظ مكتب.✔️✔️
🚨 مسئله بعدى تحليل شكست جريان حق است. علت شكست امام حسن عبارت بود از ضعف بينش عمومى، علت اصلى، و آميختهشدن ايمان به انگيزههاى مادى.
👥💖✔️
😇 در زمينه ضعف بينش عمومى، مردم بسيار بسيار ناآگاه بودند انصافا، و ايمان مذهبىشان هم آميخته شده بود به انگيزههاى مادى.❣
🔶 برايشان ماديت شده بود اصل. متزلزل شدن ارزشها از ده، بيست سال قبل از آن؛ از حدود ده پانزده سال قبل از ماجراى صلح امام حسن، ارزشها ذرهذره متزلزل شده
بود.
🔻🔺 يك مقدار تبعيض و يك مقدار اين چيزها بهوجود آمده بود و همه اينها موجب شد كه امام حسن نتواند مقاومت كند.
〰 و اما رفتار گروه فاتح با گروه مغلوب اين بود كه بهجاى اينكه بيايند امام حسن و يارانشان را بگيرند در زندان بياندازند يا بُكشند، وقتی که مسلط شدند نه خیلی هم، علىالظاهر احترامشان را حفظ كردند؛ و با حضرت دیدار کردند خیلی احترام کردند، اما معاويه و گروه فاتح تصميم گرفت بر محو شخصيت و تضعيف شخصيت.😒
✖️ شخص را حفظ كردند تا شخصيت را نابود بكنند.✖️
🚥 اين روش آنها بود كه همانطور كه گفتم در تبليغات اين را اصل قرار دادند.
⁉️ و اما گروه مغلوب با گروه فاتح چه كردند؟ آنها استراتژىشان را اين قرار دادند كه در ميان اين فضاى بسيار فتنهآميز و غبارآلوده و بسيار خطرناك و مسموم، يك جريان حقى راسازماندهى
كنند و شكل بدهند و به عنوان ستون اصلى حفظ اسلام اين جريان را پيش ببرند.
💢 حالا كه نمىتوانيم كل جامعه را در پوشش تفكر درست اسلامى قرار بدهيم، پس بهجاى روى آوردن به يك جريان رقيق و رو به زوال ـ كه همان جريان عمومى است ـيك جريان عميق و
اصيل را در اقليت و در زير پوشش نگه مىداريم تا بماند و تضمينكننده حفظ اصالتهاى
اسلام باشد.
👈 اين كار را امام حسن كرد.
يك جريان محدودى را بهوجود آورد، يا بهتر بگویيم سازماندهى كرد، كه اين جريان همان جريان ياران و صحابه اهلبيتاست، جريان تشيع.👉
📆 كه اينها در طول تاريخ اسلام، در طول دورانهاى سياه و خفقانآلود، ماندند و موجب شدند و تضمين كردند بقای اسلام را.
🗯 اگر اينها نبودند بهكلى همهچيز دگرگون مىشد، جريان امامت و جريان بينش اهلبيت كه تضمينكننده اسلام واقعى بود.
➖🔷 و اما فرجام؛ فرجام اين شد كه گروه غالبان و فاتحان و زورمندان شدند محكومان، و مغلوبان و ضعيفشمردهشدگان شدند حاكمان و فاتحان در ذهنيت جهان اسلام.✅✅
⚜ امروز شما اگر نگاه كنيد آن ذهنيتى كه در دنياى اسلام وجود دارد، كمابيش ذهنيتى است كه امام حسنمجتبى
و اميرالمؤمنين آن را ترويج مىكردند، نه ذهنيتى كه معاويه و بعد از او يزيد و بعد از او عبدالملك و مروان و خلفای بنىاميه ترويج مىكردند.
❎ آن ذهنيت آنها بهكلى شكست خورد و از بين رفت، در تاريخ ديگر نيست.
☄ ذهنيت آنها را اگر بخواهيم ما اسمى رويش بگذاريم همان نواصبند.
🍂 نواصب كه يكى از
فرق به حساب مىآيند كه امروز هم در دنياى اسلام برافتادند،
وجود خارجى ندارند ظاهراً.👌
❌ نواصب يعنى كسانى كه دشنام مىدادند به خاندان پيغمبر و اسلام
آنها را قبول نداشتند، كه جريان ذهنى آنها آن بود.
🔻 اگر قرار بود كه معاويه فاتح و حاكم بشود امروز بايستى آن جريان بر دنياى اسلام حاكم باشد، درحالیكه نخیر،
🖇 امروز بهعکس جريان فكرى اميرالمؤمنين و امام حسن در دنيا حاكم است؛ اگرچه در برخى از فروع و پارهاى از عقايد درجه دو و دستدوم عينا همانها منتقل نشده، اما مجموع جريان اين است.
🌺 امام حسن بنابراين فاتح شد و جريان او جريان پيروز بود.✅
⏪ اين يك خلاصهاى از ماجراى صلح امام حسن از ديدگاه تأثير آن در كل تاريخ اسلام بود.
دعای عهد- حاج آقا حسینی.mp3
4.21M
🌷 پویش کشوری قرائت دعای"عهـــد"
✅ هرروز، بعد از نماز صبح
🍃تنها مسیر آرامش_رمضان۹۹
🎙 حاجآقا حسینی
🌺@Organizational_Work
✨ راهکارهای طلایی قرآن برای زندگی موفق در جزء بیستم و هفتم✨
@Organizational_Work
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
➖🔸 دوستان نزديكش حتى از او برگشتند. ..آنوقت بعد از آنىکه امام حسن صلح را قبول كرد خيلىها خوشحال
فصل ششم
حضرت امام حسین (علیهالسلام)
⭕️ خطراتی که اسلام را به عنوان يک پديده عزيز تهديد میکند، از قبل از پديد آمدن و يا از آغاز پديد آمدنش از طرف پروردگار، پيشبينی شده است و وسيله مقابله با آن خطرات هم ملاحظه
شده و در خود اسلام و در خود اين مجموعه، کار گذاشته شده است.
💪مثل يک بدن سالم، که خدای متعال قدرت دفاعیاش را در خود آن کار گذاشته است، يا مثل يک ماشين سالم، که مهندس و سازنده آن، وسيله تعميرش را با خود آن همراه کرده است.
✳️ اسلام يک پديده است و مثل همه پديدهها، خطراتی آن را تهديد میکند و وسيلهای برای مقابله لازم دارد.
🔆 خدای متعال اين وسيله را، در خود اسلام گذاشت. اما آن خطر چيست؟
💢 دو خطر عمده، اسلام را تهديد میکند که
⬅️ يکی خطر «دشمنان خارجی»
⬅️ و ديگری خطر «اضمحلال داخلی» است.
🔺دشمن خارجی يعنی کسی که از بيرون مرزها، با انواع سلاحها، موجوديت يک نظام را با فکرش و دستگاه زيربنايی عقيدتیاش و قوانينش و همهچيزش هدف قرار میدهد. ..از بيرون
❓يعني چه؟ نه از بيرون کشور. از بيرون نظام؛ ولو در داخل کشور. دشمنانی هستند که خودشان را از نظام، بيگانه میدانند و با آن مخالفند.
*اينها بيرونند.
*اينها غريبهاند. اينها برای اينکه نظامی
را نابود کنند و از بين ببرند، تلاش میکنند.
⭕️❌⭕️
☢ با شمشير، با سلاح آتشين، با مدرنترين سلاحهای مادی، و با تبليغات و پول و هرچه که در اختيارشان باشد. اين، يک نوع دشمن است.
🔻 دشمن و آفت دوم، آفت اضمحلال درونی است. يعنی در درون نظام؛ که اين مال غريبهها نيست، اين مال خودیهاست.😒
🔸خودیها ممکن است در يک نظام، بر اثر خستگی، بر اثر اشتباه در فهم راه درست، بر اثر مغلوب احساسات نفسانی شدن و بر اثر نگاه کردن به جلوههای
مادی و بزرگ انگاشتن آنها، ناگهان در درون، دچار آفتزدگی شوند.
🔸🔺🔻🔸
🅾 اين، البته خطرش بيشتر از خطر اولی است.
◾️▪️ اين دو نوع دشمن ـ آفت برونی و آفت درونی ـ برای هر نظامی، برای هر تشکيلاتی و برای
هر پديدهای وجود دارد.
🔷 اسلام برای مقابله با هر دو آفت، علاج معين کرده و جهاد را گذاشته است.✔️
➰ جهاد، مخصوص دشمنان خارجی نيست. «جاهدُ الكّفار وَ المنافقین۱» منافق، خودش را در درون نظام قرار میدهد.
〽️ لذا با همه اينها بايد جهاد کرد. جهاد، برای دشمنی است که میخواهد از روی بیاعتقادی و دشمنی با نظام، به آن هجوم بياورد.
❇️ همچنين، برای مقابله با آن تفکُک
داخلی و از هم پاشيدگی درونی، تعاليم اخلاقی بسيار باارزشی وجود دارد که دنیا را بهطور حقيقی به انسان میشناساند و میفهماند که
☘ «اَعلَمُ انًما الحیاة دنیا لعبٌ وَ لهوٌ وَ زینةٌ وَ تَفاخر بینکم وَ تکاثُر فی الاموال و اولاد۲»
تا آخر.☘
ــــــــــــــــــــــــــــ
۱(سوره مبارکه توبه/ آيه۷۳«اى پيامبر! با كافران و منافقان جهاد كن.»
۲(فکک: جدایی)
۳(سوره مباركه حديد/ آيه ۲۲«بدانيد كه زندگى دنيا بازى و سرگرمى و زينت و فخرفروشى شما به يكديگر و فزونخواهى در اموال و فرزندان است.»)
💥 يعنی اين زر و زيورها، اين جلوهها و اين لذتهای دنيا اگرچه برای شما لازم است، اگرچه شما ناچاريد از آنها بهره ببريد، اگرچه زندگی شما وابسته به آنهاست و در اين شکی هم نيست و بايد آنها را برای خودتان فراهم کنيد؛ اما بدانيد که مطلق کردن اينها و چشمبسته به دنبال اين نيازها حرکت کردن و
👈 هدفها را به فراموشی سپردن، بسيار خطرناک است.🚫
🌟 اميرالمؤمنين
عليهالسلام شير ميدان نبرد با دشمن است و هنگامی که سخن میگويد آدم انتظار دارد نصف بيشتر سخنان او راجع به جهاد و جنگ و پهلوانی و قهرمانی باشد؛
✍ اما وقتی در روايات و خطب نهجالبلاغه او نگاه میکنيم، میبينيم اغلب سخنان و توصيههای آن
حضرت راجع به زهد و تقوا و اخلاق و نفی و تحقير دنيا و گرامی شمردن ارزشهای معنوی و والای بشری است.