eitaa logo
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
590 ویدیو
27 فایل
https://eitaa.com/joinchat/3336437771C6fdc6395f0 در این کانال سعی میکنیم مطالب درست و حسابی درمورد "اصول کار تشکیلاتی" رو خدمتتون ارائه بدیم. ارتباط با ما: @YaFatEMH313 @A313_Z313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💢 ما اول سنگ‌هایمان را بـا هنرمندان، حق كرديم. ما مشهدی‌ها به اين حالت «َگهگيرى»مى‌گوييم. به هرحال،
💥 دو قبیله سال‌ها بيهوده با هم دعوا كردند كه خوشبختانه و به فضل پروردگار چندى است آتش نزاع بين آنها فروكش كرده است. آن دعواها به شدت قبل نیست. بحمدالله خيلى كم شده و تقريباً نزديك به نبودن است. ←± اين دوگانگى در محيط هنرى و روشنفكرى انقلابى و خودى هم پديد آمد. عده‌اى‌ بيهوده شروع به دادن شعارهاى آن دعواگرها كردند؛ در حالى كه هيچ‌وجه و دليلى نداشت. ⬅️ البته اينجا تقصير از سياسيون بود. آنها فكر مى‌كردند بد نيست حرف‌هاى خودشان را در اين محيط هم مطرح كنند. ديگر نمى‌فهميدند وقتى مى‌نشينند و مثلا بدگويى فلان شخصيت را مى‌كنند، به نوعى از نظام بد مى‌گويند. ⭕️ نمى‌دانستند وقتى چنين حرف‌هايى مى‌زنند، در درون مخاطب‌شان چه چيز فرو مى‌ريزد. از اين كارها هم شد. ولى خوشبختانه آن عامل، امروز يا نيست يا خيلى كم است. 🏮اصلا مسأله فرهنگ، مسأله سياسى چپ و راست نيست؛ مسأله ارزش‌هاست؛ بودن يا نبودن و آرى يا نه. انقلاب و اسلام، هويت اسلامى و انقلابى اين كشور است.√ 💠 توده عظيم مردم مسلمان و متدينند و بديهى است كه طرفدار اسلام و پايبند به نظام اسلامى باشند. حتى آن كسى كه دچار كجروى عملى هم هست، به هرحال دلش مسلمان است؛ يعنى مايل است كه نظام، نظام اسلامى باشد و از بركات آن بهره ببرد.
🔻زنهار! مسأله خط و خطوط را در كارهاى فرهنگى اصلا داخل نكنيد. هر خطى كه باشد فرق نمى‌كند. خط، خط است. آن وقت خط‌د‌ارى يعنى به‌اصطلاح، قبيله‌اى فكر كردن. ⁉️ قبيله‌اى فكركردن يعنى چه؟ يعنى در قبايل سابق، فردى از اين قبيله فرد ديگرى از آن قبيله را مى‌كشت. قبيله مقتول كار به اين نداشت كه قاتل چه كسى است. اصلا بحث قاتل نبود. لذا مى‌رفت و يك نفر از قبيله قاتل را ـ‌هركس كه بودـ مى‌كشت!😳😲 *← جنگ خطى و به‌اصطلاح سياسى در برهه‌اى از زمان در كشور ما جنگ قبيله‌اى بود. يعنى هر گروه كه اسم خودش را خط مى‌گذاشت، نگاه نمى‌كرد كه بين ما چه كسى خوب است، چه كسى بد است؟ بحث سر اين بود كه از قبيله ماست يا از قبيله ما نيست.🤔🙄 ⭕️ً اصلا مسأله اين است. مثل بحث‌هاى فاميلى و مثل تعصب‌هاى قومى. خط خاصيتش اين است. *← حالا هر خطى مى‌خواهد باشد. هر مجموعه‌اى كه اينگونه فكر كرد، ضرر خواهد زد. مراقب باشيد كه مطلقا ديدگاه‌هاى خطى را از هيچ طرف به مسائل فرهنگى وارد نكنيد كه ضربه خواهد زد و مشكل درست خواهد كرد. ⛔️ مبادا بگذاريد كه گزينش‌ها، ناشى از اينگونه مسائل شود. البته آن‌جا كه ديديد زيد در اين مقوله، يا ضعيف عمل مى‌كند يا بر طبق سياست‌ها و شاخص‌ها عمل نمى‌كند، ملاحظه نكنيد. ✴️ اينجا هم نگوييد كه اگر ما اين را دست بزنيم، خواهند گفت خط‌بازى كرديد. خب، بگويند. چه اشكالى دارد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 قرائت زیارت 🗓 روز پنجم 🌷 @Organizational_Work
📌 5 🔸 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ... سلام بر تو، اى حجت خدا و اى دليل و رهنمون اراده پروردگار 🔆 حجة الله و حجةالعصر یا حجةالزمان یا حجةالخلف لقب امام دوازدهم شیعه است. 🍃 نقش انگشتر آن حضرت " انا حجة الله" است و به روایتی "انا حجة الله و خالصة" و با همین مهر، روی زمین حکومت می کند. 📚 در كتاب اصول كافي، در باب الحجّة، معنای حجة الله در عين حال كه به معنی امام و راهنما به صراط مستقيم است به معنی دليل و حجت رسای الهی بر مردم است، ✍ زيرا آنان عالم به معارف و حقايق دين و احكام شريعت می‌باشند و راه سلوك الی‌الله را كه بدون انحراف می‌باشد ارائه می‌دهند 🖊 از ديگر سو اينان واسطه‌ی فيض از مبدأ متعال هستند و وجودشان در زمين ضروری است و تفصيلش در معنای «خليفةالله» خواهد آمد. 📜 در خبر است كه خدای تعالی بر مردم دو حجت دارد: حجت باطنی كه «عقل و شعور» است، و حجت ظاهري كه «رسولانش و جانشينان منصوص و معين آن‌ها» می‌باشند. 👌 عبارت دلیل ارادته، به معنای ارتباط میان اراده خدا و اراده بندگان است. یعنی آنچه خدا می خواهد امام نیز همان را می خواهد و اراده ایشان تابع اراده خداست. ➖ همانطور که امام عصر فرمودند دل های ما ظرف مشیت خاص الهی است و آنچه که خدا بخواهد ما نیز می خواهیم. 💢 پس اگر بخواهیم اراده و مراد رب را در موضوعی بدانیم باید ببینیم امام زمان چه می خواهد زیرا اراده امام زمان اراده خداست و اگر بخواهیم اراده خدا را در موضوعی ببینیم باید مراجعه کنیم به امام عصر و اراده و خواست امام را ببینیم. →• @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 عامل ديگر كه امتحان بسـيار بزرگى بر سر راه همه است، عامل دنيا و جلوه‌هاى فريبنده آن بود. 🔸 در جبهه خودى، برخوردارى مادى كم وامكانات، ناچيز بود. جلوه‌هاى دنيا پر جاذبه است و چشم‌ها ودل‌ها را مى‌فريبد؛ چنان كه بعضى از كسان را فريفت. ماهى وقتى به طمع خوردن كرم، قلاب را فرو داد، ديگر كار تمام شده است! 🌎🌈💖 ❣عزيزان من! يكى از شعارهاى ما قبل از پيروزى انقلاب، نه شعارهاى انقلاب؛ شعارهاى دوستانه خودمان در مجموعه رفاقتى و مجموعه‌هايى كه با هم بوديم، با هم فكر مى‌كرديم و كار و مبارزه مى‌كرديم؛ «ساده زيستى» بود؛ زندگى ساده و كمتر بهره بردن از جلوه‌هاى دنيا.☑️ 🔙🔹بعد كه انقلاب پيروز شد، سعى كرديم باز هم همين روش، همين شعار و همين مبنا را دنبال كنيم. امام بزرگوار ما خودش مظهر همين معنا بود. 🔆 آدمى بود كه تعَیُّنات دنيوی‌ حقیقتا برايش ارزش نداشت. آدم اين را در آن مرد معنوى و بزرگوار مى‌ديد كه تعيّفات و تعلقات دنيوى، اصلا براى او ارزش نداشت. براى شما كه بحمدالله روشنفكر و آگاه و فهميده هستيد، نيازى نمى‌بينم كه اينها را توضيح دهم. ☝️ اينكه مى‌گويم، منظورم بهره‌مندى شخصى است؛ معنايش اين نيست كه كشور به كار آبادانى و عمران نپردازد و دنيا را آباد نكند. اينها هميشه تخليه‌ها و شبهه‌افكنی‌هاى مخالفين اسلام بوده است. مى‌گفتند اسلام با دنيا مخالفت؛ يعنى دنيا را آباد نكنيم!📛
💢 نه؛ آن دنيايى كه گفته مى‌شود، دنياى شخصى است؛ يعنى خود شما دنبال تكيُّف"۲" زندگى دنيايى نباشيد و زندگى را ساده بگذرانيد. معنايش اين است. 🌟 اميرالمؤمنين‌عليه‌السـلام شـخصا زاهدانه‌ترين زندگی‌ها را داشت، اما درعين‌حال، مرتب هم كار مى‌كرد، مزرعه را آباد و چاه آب جارى مى‌‌كرد، جهاد مى‌كرد و كشور را اداره مى‌كرد، حكومت به آن عظمت را رياست مى‌كرد، سياست‌گذارى و سياست‌مدارى می‌كرد. 👌 مى‌دانيد يكى از بخش‌هاى مهم نهج‌البلاغه بخش زهد و بى‌رغبتى به دنيا و بى‌اعتنايى به مظاهر فريبنده و جلوه‌گر دنياست. اين يكى از مهمترين بخش‌هاى نهج‌البلاغه است، چه در كلمات قصار، چه در خطب و چه در مكاتيب و نامه‌ها، بخش‌هاى زيادى مربوط مى‌شود به بى‌اعتنايی و زهد نسبت به دنيا.✅ 🌸 سيد رضى مى‌گويد: وقتى كه على‌عليه‌السلام درباره زهد در دنيا و بى‌رغبتى و بى‌اعتنايى به اين تجملات و زيورها و غرورها و فريب‌ها و انگيزه‌ها و جاذبه‌هاى دنيا حرف مى‌زند، جورى حرف مى‌زند كه شما تصور مى‌كنيد كه گوينده اين كلمات جز زهد و جز بى‌رغبتى به دنيا هيچ كارى و شيوهاى و منشى در زندگى ندارد. 💠 عبارت مرحوم رضى اين است؛ یعنی وقتی امیرالمومنین علیه‌السلام در باب زهد و در باب عبادت و در باب ترك دنيا و اشتغال به اينگونه مسائل حرف مى‌زند، شما تصور مى‌كنيد كه اين آدم شب و روزش مشغول عبادت است و هيچ كارى جز عبادت ندارد. 〽️🔹 ناگهان همين بيان و همين نفس و همين حنجره را مى‌بينيد كه وارد مى‌شود در ميدان جنگ و دستور جنگيدن و تاكتيك بهتر جنگيدن را تعليم مى‌دهد. ــــــــــــــــــــــــــــــ ۱(ع‌ى‌ن: بهره‌ها) ۲(ك‌ى‌ف: كيف بردن از خوشى‌ها، لذت بردن)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°اَلـْحـَمـْدُ لـلـّٰه الـَذی خـَلـَقَ الـحُـسـیـن ...♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 قرائت زیارت 🗓 روز ششم 🌷 @Organizational_Work
📌 6 🖇 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ.... سلام بر تو اى تلاوت كننده كتاب خدا و تفسیر كننده آیات او...✋ 🔹 بنا بر حدیثی از امام‌ صادق (علیه السلام) امامان معصوم علیهم السلام تلاوت گر کامل و به جای آورنده حق تلاوت هستند. ✍ ابى ولاد گوید: از امام صادق (ع) از قول خداى عزوجل پرسیدم (۱۱۵ سوره بقره): ➖ الَّذِینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ‏ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ‏ أُولئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ‏ قَالَ هُمُ الْأَئِمَّهُ. 🌹 «آن کسانى که به آنها کتاب را دادیم آن را چنانچه شایسته است مى‌‏خوانند، آنان بدان ایمان دارند» فرمود: ایشان ائمه (ع) هستند 🖊 همچنین ترجمان کسی است که لغتی را از زبانی به زبان دیگر تقریر کند، قرآن کریم را ترجمانی لازم است که از معانی بلند و عمیق آن آگاه و به حقایق آن آشنا و دانا، و بر شرح و بیان آن توانا باشد 🔰 مولای متقیان علی (علیه السّلام): درخطبه ۱۲۳ نهج البلاغه می فرمایند: و این قرآن جز این نیست که خطّی منقوش و نوشتاری مضبوط، بین دو جلد است، به زبانی گویا نمی باشد و از ترجمان وبیانگر ناگزیر است، و فقط رجال و رادمردان از آن سخن گویند و بیانگر آن باشند». 📖 در قرآن کریم بیان همه چیز آمده است و هیچ موضوعی از آن فروگذار نشده است، و هیچ تر و خشکی نیست مگر اینکه در کتاب مبین گنجانیده شده است، 🔍 شرح و تفسیر و توضیح و برآوردن حقایق و اسرار نهفته در آن فقط از ائمّه اطهار (علیهم السّلام) ساخته است که قرآن در بیت ایشان نازل گردیده و علوم آن به سینۀ آنان سپرده شده است.  💖 امامان معصوم (عليهم السلام)، مترجمان و مفسران حقيقى وحى الهى هستند. قرآن در خانه آنان فرود آمده و صاحبان خانه از آنچه در خانه است از همگان آگاهتر وداناترند. 🍃 امام باقر عليه السلام فرمود: جز دروغگو هيچ كس از مردم ادعا نكند كه تمام قرآن را چنان كه نازل شده، جمع كرده است، و كسى جز على بن ابى طالب و امامان پس از وى عليهم السلام آن را چنان كه خداى تعالى فرستاده، جمع و نگهدارى نكرده‌‏اند. 🔸 و فرمود: جز اوصياء پيغمبر كسى را نرسد كه ادعا كند ظاهر و باطن تمام قرآن نزد اوست. راسخون در علم همان ائمه عليهم السلام ميباشند →• @Organizational_Work
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار تشڪ✌️ـیلاتی
💢 عامل ديگر كه امتحان بسـيار بزرگى بر سر راه همه است، عامل دنيا و جلوه‌هاى فريبنده آنبود. 🔸 در جب
⭐️ اميرالمؤمنين در نهج‌ا‌لبلاغه، همان‌طور كه گفتم روى همه موضوعات مهم اسلامى تكيه كرده، اما روى چند موضوع خيلى به‌طور واضح تكيه كرده. برجسته‌تر، كامل‌تر، مبسوط‌تر تكيه شده. 🔸 يك موضوع، موضوع دنيا و زهد در دنيا و بى‌رغبتى به حطام دنيا و متاع دنيا، اين يكى از موضوعاتى است كه شما اگر نهج‌البلاغه را باز كنيد، چند صفحه‌اش را بخواهيد مطالعه كنيد ممكن نيست كه به اين موضوع برخورد نكنيد. و امام على عليه‌السلام نسبت به‌دنيا و حقيركردن دنيا، تحقير دنيا، بيانات عجيب و به يادماندنى و كوبنده‌اى دارد. 🔹 زهد اسلامى يك خصلت و يك صفت انقلابى است. زهد اسلامى و ترك دنيا در اسلام به هيچ‌وجه به معناى بريدن از مردم و از جامعه نيست. به معناى انجام ندادن كار و تلاش و كوشش نيست و اميرالمؤمنين كه اين همه درباره ترك دنيا و زهد حرف مى‌زند و بحث مى‌كند، خود مشغول‌ترين و پركارترين مردم و مرتبط‌ترين مردم با ميدان‌هاى اجتماعى و عمل اجتماعى است. چه قبل از خلافتش، چه در دوران خلافتش. 🔰 آن جنگ‌هايش، آن مبارزه‌هايش، آن آموزشگرى‌ها و تعليم‌هايش، آن رسيدگیش به قضا و قضاوت و ترافع"۱" بين مردم و خلاصه در تمام طول سى سال بعد از رحلت پيغمبر تا شهادت اميرالمؤمنين، در تمام اين مدت امام على‌ عليه‌السلام هميشه در وسط صحنه بود. 💬 اين را بارها گفتم، اينكه گفته مى‌شود، على بيست‌وپنج سال خانه‌نشين شد، تعبير غلطى است؛❌ ➖ امام ‌على‌عليه‌السلام به هيچ‌وجه بيست‌وپنج سال خانه‌نشين نشد، در دوران بيست‌وپنج ساله ما بين رحلت پيغمبر و خلافت اميرالمؤمنين، على‌عليه‌السلام هميشه وسط صحنه بود، مورد مشورت بود، از مشاوران و از مسؤولان بزرگ حكومتى به شمار مى‌آمد.✔️ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ (رفع: رجوع طرفين دعوا به قاضى مرضى‌الطرفين)
🔷 ملجأ مردم بود، ملجأ خلفا بود، به او مراجعه مى‌شد، از او استفاده مى‌شد، تفسير قرآن مى‌گفت، به مردم آموزش مى‌داد. ☄ درست در وسط عرصه زندگى هيچ‌وقت از سياست، از زندگى، از جامعه و از فعاليت كناره‌گيرى نكرد. اين را بهانه كناره‌گيرى نبايد قرار بدهند كسانى كه حال ورود در صحنه‌ها را ندارند. ↩️ بنابراين خود اميرالمؤمنين كه درباره دنيا و ترك دنيا و زهد و اين حرف‌ها بحث مى‌فرمايد، خود او جزء پركارترين و پرتحرك‌ترين و در ميدان‌ترين افراد است. 👈 پس زهد به معناى ترك فعاليت و بريدن از جامعه و مردم نيست. 👉 ⁉️ حالا پس به چه معناست؟ به معناى غرق نشدن در شهوت‌ها و هوس‌هاى دنيا، به معناى جدى نگرفتن لذت‌هاى دنيوى است، به معناى قربانى نكردن هدف‌هاى انقلابى و اصيل و سازنده اسلام در پيش پاى قدرت‌طلبىها و انگيزه‌ها و خودخواهی‌ها و دنياطلبى‌ها. 💢 و اين درد بزرگ جامعه اسلامى در روزگارى بوده كه اميرالمؤمنين به حكومت و خلافت رسيده و لذا اميرالمؤمنين در نهج‌البلاغه روى اين نكته تکیه کرده‌اند.